of RABOquote:Op vrijdag 26 september 2008 20:30 schreef SeLang het volgende:
Ik ben benieuwd of na dit weekend Fortis nog in zelfstandige vorm bestaat of dat het dan een onderdeel is van ING of BNP Paribas.
Hier in de UK is Bradford & Bingley waarschijnlijk het volgende slachtoffer. Op de BBC werd al gespeculeerd over een nationalisatie zoals met Northern Rock gebeurde.
[ afbeelding ]
De big spender van de wereld, zal geen zaken meer kopen met geleend geld, dat is over.quote:Op vrijdag 26 september 2008 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Moet ik m'n boot al gaan verkopen. Met andere woorden. Wat denken de experts, gaan we een grauwe jaren 80 depressie in?
Ja. Dat gaan we. (Al ben ik geen expert) Om de dood eenvoudige reden dat economische groei in golven komt en we net 20 jaar groei achter de rug hebben (met twee keer een mini-recessie).quote:Op vrijdag 26 september 2008 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Moet ik m'n boot al gaan verkopen. Met andere woorden. Wat denken de experts, gaan we een grauwe jaren 80 depressie in?
Ik denk dat Fortis verder gaat onder de naam Belgian Titanic, om zo door luxe cruisereizen aan te bieden het hoofd boven water te houden.quote:Op vrijdag 26 september 2008 20:30 schreef SeLang het volgende:
Ik ben benieuwd of na dit weekend Fortis nog in zelfstandige vorm bestaat of dat het dan een onderdeel is van ING of BNP Paribas.
Hier in de UK is Bradford & Bingley waarschijnlijk het volgende slachtoffer. Op de BBC werd al gespeculeerd over een nationalisatie zoals met Northern Rock gebeurde.
[ afbeelding ]
Dat zou heel slecht zijn voor de spaarmarkt in NL. Rabo heeft nu al 41% in handen, als Fortis daar bij komt, gaat het richting 60% ofzo. Laat een Europese partij Fortis overnemen (of verschillende partijen in kleine brokjes)quote:
Laat ze maar failliet gaan. Belgische mafkezen.quote:Op vrijdag 26 september 2008 20:39 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Dat zou heel slecht zijn voor de spaarmarkt in NL. Rabo heeft nu al 41% in handen, als Fortis daar bij komt, gaat het richting 60% ofzo. Laat een Europese partij Fortis overnemen (of verschillende partijen in kleine brokjes)
Nee zeg, dan zijn "we" ABN én Fortis kwijtquote:Op vrijdag 26 september 2008 20:39 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Dat zou heel slecht zijn voor de spaarmarkt in NL. Rabo heeft nu al 41% in handen, als Fortis daar bij komt, gaat het richting 60% ofzo. Laat een Europese partij Fortis overnemen (of verschillende partijen in kleine brokjes)
Europese beurzen hebben gemiddeld een hoger % financials.quote:Op vrijdag 26 september 2008 20:53 schreef meelborp het volgende:
wie kan mij uitleggen waarom de europese beursen veel meer verliezen dan de de beursen in de VS?
quote:Fortis ontslaat opnieuw topman
AMSTERDAM - Fortis offert voor de tweede keer in korte tijd een topman om het vertrouwen van beleggers te herstellen. De 61-jarige Herman Verwilst, die nog geen drie maanden in functie was, moet alweer plaats maken voor de Belg Filip Dierckx (52). Fortis slaagt er maar niet het vertrouwen van beleggers te herstellen en koerst daardoor af op een geldtekort. Gisteren ging het aandeel Fortis met ruim 20 procent omlaag om te eindigen op 5,18 euro. De persconferentie die bestuursvoorzitter Herman Verwilst in allerijl had ingelast, kon hier niets aan veranderen. Integendeel: de koersval werd er alleen maar door versterkt.
Reddingsboei
De behoefte aan een reddingsboei wordt steeds groter. Nout Wellink, president van De Nederlandsche Bank (DNB), keerde gisteren eerder terug uit Chicago. Op de beurs circuleren al dagen geruchten dat DNB werkt aan een reddingsplan, waarbij ook Rabobank betrokken zou zijn. De beurskoers zegt niets over de gezondheid van de onderneming, benadrukte Verwilst gisteren nogmaals. Maar het zegt wel veel over het vertrouwen dat de wereld nog in Fortis heeft. En zonder vertrouwen wordt het voor een bank heel moeilijk, ook al heeft deze bank zoals Fortis nog een redelijk stevige balans.
Wantrouwen
Door de kredietcrisis zijn banken zeer wantrouwend en willen ze elkaar eigenlijk niets lenen. Voor een bank als Fortis is het bijna onmogelijk geworden om nog aan krediet te komen. De bank leunt zwaar op de noodkredieten die de Europese Centrale Bank voortdurend ter beschikking stelt. Fortis gaf gisteren voor het eerst uitsluitsel over het aantal klanten dat heeft besloten om zijn geld bij een andere bank onder te brengen, uit angst dat de bank-verzekeraar omvalt. Belgische en Nederlandse spaarders hebben de afgelopen negen maanden voor ongeveer 5 miljard euro aan spaargeld weggehaald bij Fortis. De bank-verzekeraar benadrukte dat het verlies beperkt blijft tot 3 procent van de totale spaartegoeden. Ook zakelijke klanten en beleggers hebben 3 procent van hun inleg bij Fortis weggehaald.
quote:Britse bank HSBC schrapt 1.100 banen
De Britse bank HSBC schrapt wereldwijd 1.100 banen als gevolg van de financiële crisis. Een woordvoerder van de grote bank gaf de economische toestand in de sector en de voorzichtige vooruitzichten voor de komende jaren als redenen op. Ongeveer de helft van de jobs valt in Groot-Brittannië weg. HSBC stelt wereldwijd 335.000 mensen tewerk. De bankreus had zich tot dusver vrij goed door de financiële crisis geslagen. De winst voor belastingen daalde in het eerste halfjaar met 28 procent tot 10,25 miljard dollar.
quote:Sterke groei miljonairs in India
HONGKONG - Het aantal miljonairs in India groeit sterker dan waar ook ter wereld. Vorig jaar nam het aantal miljonairs met 22,7 procent toe ten opzichte van een jaar eerder, tot ongeveer 123.000.
De toename is te danken aan de sterk groeiende Indiase economie. Dat blijkt uit het Asia-Pacific Wealth Report dat werd opgesteld door Merrill Lynch en Cap Gemini.
In heel Azië steeg het aantal vermogende particulieren (mensen met ten minste 1 miljoen dollar aan eigen vermogen exclusief de waarde van hun huis of andere dure goederen) met 8,7 procent tot 2,8 miljoen. Wereldwijd was vorig jaar sprake van een groei van 6 procent tot 10,1 miljoen. Daarmee bevindt 28 procent van alle miljonairs in de wereld zich in Azië.
http://en.wikipedia.org/wiki/Working_Group_on_Financial_Marketsquote:Op vrijdag 26 september 2008 20:53 schreef meelborp het volgende:
wie kan mij uitleggen waarom de europese beursen veel meer verliezen dan de de beursen in de VS?
Vet. Ik miste hem al enorm bij dat soort publieke praatprogramma'squote:Op vrijdag 26 september 2008 23:06 schreef ItaloDancer het volgende:
Willem Middelkoop bij Pauw & Witteman... just fyi.
Als dat via de regering moet dan is dat plan wel klaar in 2017quote:Op zaterdag 27 september 2008 01:13 schreef PirE het volgende:
Dit wordt het volgende slachtoffer, denk niet dat ze volgende week overleven.
http://finance.yahoo.com/q?s=NCC
https://www.nationalcity.com/main/pages/home.asp
Ik denk overigens niet dat Fortis failliet gaat, de Belgische Staat verzint wel iets om ze te redden.
nee, we gaan geen grauwe jaren 80 recessie in, we gaan een grauwe jaren 30 depressie in.quote:Op vrijdag 26 september 2008 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Die rechtsen toch he SeLangquote:Sociaal plan Democraten afgewezen
De Amerikaanse Senaat heeft een plan om 60 miljard dollar te investeren in de economie afgewezen. Het was een plan van de Democraten, waarin onder meer de sociale voorzieningen werden uitgebreid om mensen die in financiële problemen raken op te vangen.
Ook wilden de Democraten investeren in infrastructurele projecten, om zo de werkgelegenheid te stimuleren. Het plan haalde het niet, omdat de Republikeinen het een verspilling van belastinggeld vinden.
Ondertussen gaan de gesprekken over het reddingsplan voor de financiële wereld van 700 miljard dollar door.
Ik zie niet echt een reliefrally komen maandag als het plan doorgaat. Max. 3%.quote:Op vrijdag 26 september 2008 22:14 schreef ItaloDancer het volgende:
Dow 1% hoger, S&P wat minder, maar ze hebben er iig vertrouwen in voor dit weekend (en terecht)
wel een dollar, een stuk goedkoper, lekker voor het rendement in vastrentende dollarwaaardenquote:Op zaterdag 27 september 2008 10:09 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik zie niet echt een reliefrally komen maandag als het plan doorgaat. Max. 3%.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |