Jouw Bart Jan Spruyt na-aperij wordt ook steeds lachwekkender. Die Spruyt kokketeert namelijk ook constant met nutteloze kennis van 3000 jaren oudquote:Precies. In de kosmos is geen constante strijd gaande tussen water en vuur (zoals Heraclitus zich voorstelde), maar tussen links en rechts.
Ik zal je eens wat vertellen: ik ben BJS zelf. Wil jij me nu pijpen, mevrouw Hamer?quote:Op woensdag 24 september 2008 17:15 schreef Klopkoek het volgende:
Jouw Bart Jan Spruyt na-aperij wordt ook steeds lachwekkender. Die Spruyt kokketeert namelijk ook constant met nutteloze kennis van 3000 jaren oud
Ach gut.... en jij bent een van de weinigen uitzonderlijke zelfstandig denkenden die kon ontsnappen ?quote:Op woensdag 24 september 2008 16:11 schreef SeventhWave het volgende:
Zoals je ziet maak jij je schuldig aan een cirkel redenatie, hetgeen aangeeft hoe grondig de gemiddelde burger geindoctrineerd is.
Ik zal je een hint geven in de richting van de samenhang: politieke moorden!quote:Op woensdag 24 september 2008 10:19 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Fortuyn vergelijken met willem van oranje, kennedy
Ook je lessen Nederlands heb je ontweken uit angst voor die grote boze politiek?quote:Op woensdag 24 september 2008 15:24 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Informatie die van bovenaf opgelegd wordt door een monopolist die die monopoly met geweld afdwingt moet je op z'n allerminst wantrouwen.
Dat was jij zelf toch? Of was het toen nog MAVO?quote:Op woensdag 24 september 2008 16:36 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ah kijk, we gaan weer hokjesdenken. Toevallig op het VMBO gezeten?
Rare definitie, want ik kan me goed voorstellen dat verschillen in ras ras, of beter gezegd, de daarbij horende andere leefomgeving, leidt tot verschillen in karakter en mogelijkheden!quote:Op woensdag 24 september 2008 16:11 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Racism: The belief that race accounts for differences in human character or ability
Dat is niet het geval omdat scholen die boeken zelf moeten kopen van een bepaald budget en daarmee automatisch uitkomen op aanbestedingsprocedures waarbij Bos verdomde weinig te zeggen heeft over de inhoud van die boeken.quote:Op woensdag 24 september 2008 17:00 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Als Bos met zijn gratis schoolboeken zijn zin krijgt is dat inderdaad het geval.
Dat was de moord op willekeurig welke jood 65 jaar geleden, abchaziër dit jaar of spaans gemeenteraadslid ook. Daarin is echter qua belang nog wel een rangorde aan te brengen..quote:Op woensdag 24 september 2008 20:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik zal je een hint geven in de richting van de samenhang: politieke moorden!
quote:Op woensdag 24 september 2008 10:16 schreef SpecialK het volgende:
Ik denk dat de schrijver gewoon bedoelde:
"Een tot dan toe onbekende man."
Zovan.. Geen ouwe kennis van fortuyn of een groot figuur in het criminele circuit. Om er meteen vanuit te gaan dat dit een geschiedenis herschrijf poging is is natuurlijk wel een beetje absurd.
Wat SpecialK zegt. Als je dat niet uit die tekst kan halen dan kan je veel meer niet. Of je hangt inderdaad die VVD theorie aan die ik hierboven beschrijfquote:Op woensdag 24 september 2008 10:19 schreef Scaurus het volgende:
‘Op het parkeerterrein loopt een onbekende man op hem af. Een handtekeningenjager? Maar plotseling trekt de man een pistool en schiet. Als de ambulance arriveert, is het te laat.’
Dat staat er. Als de schrijver bedoelt 'een voor hem onbekende' of 'tot dan toe onbekende' man, dan had hij dat erbij moeten zetten. Op je woorden wordt je afgerekend, ook in de geschiedschrijving.
Mag ik hier wat meer informatie over vragen? Het woord komt 2x op google voor, waarvan 1x dit topic. Ik neem aan dat je een mening uit een van Theodore Dalrymple's (die eigenlijk Anthony Daniels heette) boeken over onderwijs (en sociale klassen?) bedoelde, maar wat voor mening was dat precies?quote:Op woensdag 24 september 2008 12:43 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Het doet een beetje Dalrympleiaans aan.
Armoede is zeker nuttig,het verruimd je geest.quote:Op woensdag 24 september 2008 21:04 schreef Klopkoek het volgende:
De opvatting van de conservatief Dalrymple komt er kort gezegd op neer dat het de schuld van de armen zelf is dat ze arm zijn. Ook is hij van mening dat armoede zelfs nuttig is.
Dan zie ik niet waarom deze tekst iets daarmee te maken heeftquote:Op woensdag 24 september 2008 21:04 schreef Klopkoek het volgende:
De opvatting van de conservatief Dalrymple komt er kort gezegd op neer dat het de schuld van de armen zelf is dat ze arm zijn. Ook is hij van mening dat armoede zelfs nuttig is.
Nu je het zegt.. inderdaad.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:14 schreef Bluesdude het volgende:
Ach gut.... en jij bent een van de weinigen uitzonderlijke zelfstandig denkenden die kon ontsnappen ?
Ja, dat zou je denken, maar als je gelooft in noemenswaardige genetische verschillen tussen rassen ben je een racist, en racisten zijn dom, dus hun mening doet er niet toe.quote:Op woensdag 24 september 2008 20:50 schreef RemcoDelft het volgende:
Rare definitie, want ik kan me goed voorstellen dat verschillen in ras ras, of beter gezegd, de daarbij horende andere leefomgeving, leidt tot verschillen in karakter en mogelijkheden!
Je weet dat Marokkanen, en ja, ook de Berbers, dezelfde ras en origine hebben als wij Nederlanders he?quote:Op woensdag 24 september 2008 21:09 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Nu je het zegt.. inderdaad.
[..]
Ja, dat zou je denken, maar als je gelooft in noemenswaardige genetische verschillen tussen rassen ben je een racist, en racisten zijn dom, dus hun mening doet er niet toe.
Dat is zo'n beetje de algemeen heersende opinie, die onwaarschijnlijk in de linkse schoolboekjes is terug te vinden.
"Meester, waarom zijn Marokkanen zo crimineel?"
"Nou Jantje, dat komt door sociaal economische omstandigheden. Die creëert vervolgens een cultuur kloof waardoor sommige mensen minder sterk staan in de maatschappij dan andere mensen, en dat is niet best. Dit kan er zelfs soms toe leiden dat er een mes getrokken wordt, of een zeer desperate boy uit onmacht een meisje tot de prostitutie dwingt. Vroeger dronk de burgemeester een kopje thee met deze jongeren, maar vandaag de dag mag er ook met de vinger gewezen worden en gezegd worden dat dit niet mag, en erg stout is."
wbt specifieke verschillen die genetisch bepaald zouden zijn, dat riekt idd naar racisme ..en je hebt gelijk: racisten zijn dom en hun mening is marginaal van belang..quote:Op woensdag 24 september 2008 21:09 schreef SeventhWave het volgende:
Ja, dat zou je denken, maar als je gelooft in noemenswaardige genetische verschillen tussen rassen
ben je een racist, en racisten zijn dom, dus hun mening doet er niet toe.
Leuk he, zo'n stroman creeeren en deze dan aanvallen? Dat mensen onderling genetisch verschillen en dat er bij mensen relatief meer genetische overeenkomst is naarmate ze recenter een gemeenschappelijke voorouder delen ontkent niemand. Dat dit dus ook betekent dat relatief reproductief geisoleerde groepen vaak onderling meer verschillen dan binnen de groep in algemene zin ontkent ook niemand. Lees bijvoorbeeld eens een boek van Dawkins waarin hij het nut van het hanteren van het concept van rassen verdedigt. Daarnaast lijk je ook nog steeds niet te snappen dat er wel iets meer bestaat dan 'genetische invloeden' en 'sociaal economische invloeden'. Cultuur is ook gewoon een horizontaal en verticaal propagerende verzameling systeem met vele facetten waar selectie op opereert, dat bij het ontwikkelen van gedrag vaak een cruciale rol speelt of dacht je dat onder moslima's het burkagen meer voorkomt dan onder atheistische vrouwen?quote:Op woensdag 24 september 2008 21:09 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Nu je het zegt.. inderdaad.
[..]
Ja, dat zou je denken, maar als je gelooft in noemenswaardige genetische verschillen tussen rassen ben je een racist, en racisten zijn dom, dus hun mening doet er niet toe.
Is ook helemaal niet nodig, de regering heeft een stevige vinger in de pap.quote:Op woensdag 24 september 2008 20:52 schreef du_ke het volgende:
Dat is niet het geval omdat scholen die boeken zelf moeten kopen van een bepaald budget en daarmee automatisch uitkomen op aanbestedingsprocedures waarbij Bos verdomde weinig te zeggen heeft over de inhoud van die boeken.
De tijd van lijstjes met jaartallen was als het om geschiedenisonderwijs gaat echt beter?quote:Op woensdag 24 september 2008 21:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik denk dat dit nu echt te ver overtrokken wordt. Het is gewoon in een verhaalvorm geschreven. Dat op zich is een triest teken van het aftakelend schoolniveau, maar da's een compleet andere discussie.
Ik snap je niet. Kun je het uitleggen.quote:Cultuur is ook gewoon een horizontaal en verticaal propagerende verzameling systeem met vele facetten waar selectie op opereert, dat bij het ontwikkelen van gedrag vaak een cruciale rol speelt of dacht je dat onder moslima's het burkagen meer voorkomt dan onder atheistische vrouwen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |