abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61862656

Introductie:
Asus is al jaren een gerespecteerde computer-gerelateerde producent. Ze fabriceert moederborden, videokaarten, wireless producten, barebones, en ook laptops. Alleen op het gebied van laptops gaat het Asus niet voor de wind. Stijve concurrentie van PC giganten Dell, HP en Acer zorgen ervoor dat Asus maar geen goede grip krijgt over deze markt. Toen de zogenaamde OLPC Laptop officeel werd geïntroduceerd, dacht Asus waarschijnlijk bij zichzelf: "Goh wat een goed idee, opkomende demografiën aanboren met zeer goedkope en compacte laptops, terwijl de andere producenten hier nog niet te vinden zijn!". En ineens introduceerde Asus op de COMPUTEX 2007 beurs in Taiwan hun methode om deze nieuwe en gigantische markt te benaderen: De EEE PC laptops.

Op dit moment is er maar één formaat bekend/beschikbaar: de 701. Al de volgende informatie betreft dus alleen de 701.

Software
Om kosten zo veel mogelijk te drukken heeft Asus een paar bijzondere keuzes gemaakt: Géén Windows XP of Vista op de laptop, maar een unieke Linux variant, gebaseerd op Xandros. Omdat applicaties installeren en aanpassen in Linux niet bijzonder makkelijk is, heeft Asus er voor gezorgt dat er al ruim 40 programma's zijn voorgeïnstalleerd op de EEE PC. Standaard zitten er programma's op zoals FireFox en Open Office voor surfen en text verwerken. Skype, media spelers, spelletjes, anti-virus, foto verwerkers en vele andere tool hebben ook hun weg gevonden naar de EEE PC. Al met al draait het geheel erg soepel, en heeft de EEE PC een opstart tijd van minder dan 20 seconden!
Voor degene die toch liever Windows XP op de EEE willen draaien, dat kan! De hardware is compleet compatible met WinXP. De installatie zal niet zo makkelijk gaan als bij een normale laptop. De EEE PC beschikt namelijk niet over een DVD/CD Drive. Via netwerk, USB stick en Externe DVD/CD drive moet het wel gewoon lukken.

Hardware
Qua hardware is de EEE PC redelijk bijzonder. Asus heeft de laptop voorzien van een extra compact scherm (7 inch) en is er gekozen voor een SSD (Solid State Drive, Harde schijf gebaseerd op Flash geheugen) in plaats van een normale harde schijf. Dit zorgt voor lagere kosten, minder energie verbruik en betere bestendigheid tegen stoten. Maar het zorgt er ook voor dat de huidige modellen niet over veel opslag beschikken.
Verder is de EEE PC serie vrij compleet en heeft ruim voldoende RAM geheugen voor Linux. De CPU is extreem zuinig en koel, voor standaard gebruik (surfen, text verwerken, office applicaties, chatten, muziek en film) is de EEE icm de bijgeleverde Linux snel genoeg. Met zijn 100mbit LAN en 54mbit WLAN doet de EEE niet onder aan moderne laptops. In elke EEE PC zit een microfoon en de duurdere modellen zijn uitgerust met een Webcam.

Prestaties
De EEE PC is natuurlijk niet de snelste van de klas. Zoals gezegd is hij voor standaard gebruik ruim snel genoeg. De Xandros Linux versie voor de EEE PC draait zeer soepel. Veel reviewers melden dat de meeste applicaties zonder enige laadtijd opstarten.
Voor Windows XP geldt dat iets anders. Asus heeft er voor gezorgd dat het hele systeem compatible is met WinXP, en daarom zal het ook redelijk goed lopen. Let wel dat je voor normaal gebruik snel 512mb RAM nodig hebt. Daarmee valt de 2G af, omdat je daar het geheugen niet van kunt vervangen. Alle andere modellen kan je vrolijk upgraden tot 2gb RAM.
De videochip voor de EEE PC is geintegreerd, het betreft de Intel GMA 900. Deze is niet de snelste natuurlijk, maar veel Gotters verwachten dat je er nog enigzins spelletjes mee kunt spelen. Persoonlijk verwacht ik (onder voorbehoud) dat je spellen zoals de Sims, Quake 3 Arena, Unreal Tournament, Halflife en Warcraft 3 wel kunt spelen op de lage resolutie van de EEE PC.
Verder kan de EEE PC resoluties tot en met 1600*1200 weergeven op externe monitoren en beamers, via de VGA aansluiting.
De SSD haalt ongeveer 30 tot 35mb per seconden. Dat is sneller dan de meeste 1,8" HDD's op de markt, maar de SSD legt het snel af tegen nieuwe 2,5" en 3,5" harde schijven die je vind in laptops en PC's.

Samengevat
Grote plus punten van de EEE PC zijn makkelijk gebruik, veel gratis voorgeïnstalleerde software, een laag gewicht, compactheid, compleetheid en natuurlijk de prijs. Nadelen zijn de lange vertragingen en de onduidelijkheid over levertijd en prijs. Dit komt door de moeite die Asus heeft om te komen aan genoeg 7" schermen en Flash-modules voor de SSD, maar dit zal niet veel langer meer een probleem zijn. Ook kan men de kleine opslagruimte en het gebrek aan een DVD/CD drive ervaren als nadeel.

Beschikbaarheid en Prijs

De EEE PC is reeds gelanceerd in Taiwan. Hij is nog niet beschikbaar in Westerse landen, we verwachten een release in de VS op 1 november, rond 16 november in Frankrijk, UK en andere plaatsen. Wereldwijde lancering voor alle modellen is waarschijnlijk rond eind november. De beschikbaarheid wereldwijd zal in 2007 niet geweldig zijn, zeker gezien de beperkte voorraad van bepaalde onderdelen (scherm, flash geheigen). Asus verwacht in 2008 wel grote volumes te leveren (3 tot 5 miljoen EEE's). Op dit moment kan je pre-orderen bij Informatique en PCS en bestellen via Ebay.
De prijs is erg aan verandering onderheven. De originele doelstelling van Asus was om het goedkoopste model, de 2G, te verkopen voor $199. Dit bleek te optimistisch. De omgerekende prijs in Taiwan is nu $250 voor de 2G, tot en met $420 voor de 8G. Ik ga hier niet verder op in, omdat om de week de prijs veranderd. Nu in de VS de 4G "verkrijgbaar" is, heb ik de eerste prijs toegevoegd.

Officiële Specificaties:
* Display: AU Optronics 7″ WVGA (800×480) TFT-LCD
* Processor: 900MHz Intel Celeron M ULV 353 with 512kb Cache
* Chipset: Mobile Intel 910GML Express
* Graphics: Intel GMA 900 (integrated) with external VGA-out connector
* Memory: 256MB (non-upgradeable), 512MB, or 1GB single-channel DDR2-400 (PC2-3200)
* Storage: 2, 4, or 8GB SSD (non-upgradeable)
* BIOS: American Megatrends, Inc. (AMI)
* OS: ASUS-customized Xandros Linux with “Easy” and “Standard” GUI modes
* Wired communications: 10/100 Mbps Ethernet, V.92 56K modem
* Wireless communications: 802.11b/g Wi-Fi, possible Bluetooth integration
* Ports: 3 USB 2.0, MMC/SD(HC)/MS(PRO) card reader, microphone and headphone
* Webcam (Depending on Model): VGA (640×480) @ up to 30 fps
* Audio: High Definition Audio; built-in stereo speakers, microphone
* Battery life: 3.5 hours (4-cell NiMH: 7.4V, 5200mAh, 2S2P); 2.8 hours (4-cell: 4400mAh)
* Dimensions: 22.5 x 16.5 x 2.1~3.5 cm (8.9 x 6.5 x 0.9~1.4 in)
* Weight: 0.89 kg (1.96 lbs)
* Colors: white, black, and three pastel hues (green, blue, pink)

Asus EEE website
Asus product info

Vorige topics:
[Sublaptop] Asus EEE
[Sublaptop] Asus EEE # 2

OP gejat van GoT
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  dinsdag 23 september 2008 @ 22:05:27 #2
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61862684
En we EEE'en rustig door.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_61862700
Repost:

Zo. Net een full restore gedaan met de Engelstalige recovery via een USB stick

Het zou handig geweest zijn als Asus ergens gemeld had dat als je dat doet, het ding vervolgens boot en om een paswoord begint te jengelen. "Asus", "asus", "Eee", "Welcome", "", "Init", "Admin", "admin"... nada, noppes . Ook m'n oude paswoord, nope.

Uiteindelijk eens gereboot, en via F9 gekozen voor 'restore to factory settings'. Daarna kwam-ie gewoon weer met de initiele EULA, en kon ik er weer in.

Meteen dus een tip voor iedereen; Full restore heeft 2 stappen nodig .
pi_61862780
Nu alleen m'n instellingen / installs weer opnieuw doen.
Ach, ben op m'n werk toch bezig een servertje of 8 te installeren, dus die Eee kan ook wel even tussendoor .
pi_61862856
Dan ben je wel even zoet.
pi_61863012
Terug Vind laPtop
Op het moment nog niets nuttigs te melden (behalve dat ie nog steeds goed bevalt ), maar volg het topic graag verder.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_61863338
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:10 schreef Ulreazj het volgende:
Dan ben je wel even zoet.
Och. De eerste 2 machines kosten de meeste tijd. Domain Controller, alle applicaties installeren en nalopen, policies inregelen. Dan de eerste member server, apps inregelen, rechten van user-accounts goedzetten. Dan alles van voor naar achter en van links naar rechts testen. Da's een dag of 2, voornamelijk vanwege de CCC-audit kwalificatie die het hele systeem moet krijgen.

Daarna image maken van de member met sysprep, en deployen. Install & config is dan verder ongeveer 30 minuten per machine, waarbij je die 6 overgebleven bakken makkelijk (nagenoeg) tegelijk kan pakken, dus effectief een 3 kwartier voor die laatste 6 bakken.

En dan eens kijken of de auditors het met me eens zijn .
pi_61864068
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:22 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Och. De eerste 2 machines kosten de meeste tijd. Domain Controller, alle applicaties installeren en nalopen, policies inregelen. Dan de eerste member server, apps inregelen, rechten van user-accounts goedzetten. Dan alles van voor naar achter en van links naar rechts testen. Da's een dag of 2, voornamelijk vanwege de CCC-audit kwalificatie die het hele systeem moet krijgen.

Daarna image maken van de member met sysprep, en deployen. Install & config is dan verder ongeveer 30 minuten per machine, waarbij je die 6 overgebleven bakken makkelijk (nagenoeg) tegelijk kan pakken, dus effectief een 3 kwartier voor die laatste 6 bakken.

En dan eens kijken of de auditors het met me eens zijn .
Alles windows ?
pi_61864252
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:38 schreef Ulreazj het volgende:

[..]

Alles windows ?
Dat deel wel ja. Er komt specifieke software op te draaien die nu eenmaal onder windows ontwikkeld is.

Maar het ging over Eee's hier .

Ik zag een heel leuk USB BlueTooth dongeltje van Sitecom. Is zo klein dat-ie gewoon permanent in de USB poort kan blijven zitten. (Steekt maar 7 mm uit) Het gaat om de CN-516. Zo te zien op diverse sites (Sitecom site lijkt onbereikbaar op het moment) zijn er alleen windows drivers.

Weet iemand wat voor chipset hier in zit, en of daar iets voor in elkaar te bakken is op een Eee?
pi_61868692
Tvp in de hoop dat de mijne ook snel geleverd wordt.

En in de hoop dat iemand hier tips heeft om aan een linux restore image te komen voor een 900, aangezien ik een windows versie krijg.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_61869387
quote:
Op woensdag 24 september 2008 07:24 schreef Pinball het volgende:
Tvp in de hoop dat de mijne ook snel geleverd wordt.

En in de hoop dat iemand hier tips heeft om aan een linux restore image te komen voor een 900, aangezien ik een windows versie krijg.
Er is een speciale eeebuntu versie. Of gewoon even googelen op Xandros. Alle linux distro's zijn te vinden en zelf te downloaden, dus voor de volgende keer: zoekt en gij zult vinden
Ikzelf heb eeebuntu (een oudere versie) een keer getest, gewoon vanaf een bootable usb stick. Volgens mij moet je tijdens het opstarten iets van [esc] indrukken oid, dan boot ie vanaf je usb-stick en kun je hem gewoon installeren of draaien vanaf de usb.
pi_61874424
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:22 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Dan de eerste member server, apps inregelen, rechten van user-accounts goedzetten.
Offtopic: user accounts op een member server? Of bedoel je een tweede domain controller (die dan eigenlijk geen member server mag heten omdat alle controllers sinds 2k nu eenmaal peers zijn )?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_61875849
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:25 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Offtopic: user accounts op een member server? Of bedoel je een tweede domain controller (die dan eigenlijk geen member server mag heten omdat alle controllers sinds 2k nu eenmaal peers zijn )?
Zowel lokale accounts en user-accounts binnen de domain-structuur.
pi_61875944
tvp (ben ook nog steeds erg blij met mijn witte 901, alleen jammer dat er geen mooie stickers voor zijn. Alleen maar met Asus uitsparing en dat logo zit niet op die van mij. )
pi_61879368
Hebben jullie ook zoveel gezeik met de batterij van de EEEpc?

Mijn 1e batterij lekte en Asus had een nieuwe gestuurd maar deze lekt &#*$^ook....
pi_61879803
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:01 schreef sonnie het volgende:
Hebben jullie ook zoveel gezeik met de batterij van de EEEpc?

Mijn 1e batterij lekte en Asus had een nieuwe gestuurd maar deze lekt &#*$^ook....
Lekt als in hij raakt leeg na een paar dagen, terwijl je laptop uitstaat, of komt er daadwerkelijk zooi uit?

Leeg raken is een bekend probleem met de 900.
pi_61882493
Nee er komt gelukkig geen zooi uit.

Als het een bekend probleem is dan kunnen ze er toch wat aan doen en de klaten een goede geven. Beetje raar van een bedrijf als het probleem bekend is om dan de accu die je gaat opsturen niet te testen...
  woensdag 24 september 2008 @ 18:58:33 #19
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61883637
quote:
Op woensdag 24 september 2008 08:49 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]
Volgens mij moet je tijdens het opstarten iets van [esc] indrukken oid, dan boot ie vanaf je usb-stick en kun je hem gewoon installeren of draaien vanaf de usb.
Was ik dat vergeten?
Ik probeerde met Eeebuntu op de usb stick te booten en in de bios was het goed aangegeven dat hij eerst naar de usb moest kijken maar hij verdomde het toch mooi hoor.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_61884239
quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:58 schreef Sanne het volgende:

[..]

Was ik dat vergeten?
Ik probeerde met Eeebuntu op de usb stick te booten en in de bios was het goed aangegeven dat hij eerst naar de usb moest kijken maar hij verdomde het toch mooi hoor.
Klopt, hij doet het niet, ondanks dat je het in het bios instelt. Je moet dus nog een toets (en ik meen dus dat het de [esc] was) indrukken tijdens het booten.
  woensdag 24 september 2008 @ 19:21:26 #21
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_61884277
tvp, wil wel een 9 of 10 inch hebben. Toetsenbordje van 7 inch is echt te klein.
Confidence through competence
pi_61884312
Ah, hier is ook een topic van op FOK! ? Leuk, mijn 701 draait nog steeds perfect sinds december, met xp SP2.
Perfect ding
.
pi_61884432
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:21 schreef Stereotomy het volgende:
tvp, wil wel een 9 of 10 inch hebben. Toetsenbordje van 7 inch is echt te klein.
Het toetsenbordje van de 9" is net zo groot als die van de 7", dan weet je dat
pi_61884437
quote:
Op woensdag 24 september 2008 08:49 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Er is een speciale eeebuntu versie. Of gewoon even googelen op Xandros. Alle linux distro's zijn te vinden en zelf te downloaden, dus voor de volgende keer: zoekt en gij zult vinden
Dus je kan linux gewoon downloaden?
Nou, da's fijn om te weten Marijke.
Maar ik bedoelde dus gewoon de asus restore image, voor een 900.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  woensdag 24 september 2008 @ 19:28:51 #25
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_61884473
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:27 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Het toetsenbordje van de 9" is net zo groot als die van de 7", dan weet je dat
En die van 10 inch is groter?
quote:
The 700 and 900 series are equipped with similar keyboards, 83% size of a generic one. The 1000 series, as it fits in a spacier case, offers an almost full-sized (92%) keyboard.
nevermind

Hoe vinden jullie het toetsenbordje typen? Ik heb nogal kleine handen, maar vond het toch krap.
Confidence through competence
  woensdag 24 september 2008 @ 19:30:44 #26
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61884540
Ik heb vandaag de roze in het echt gezien. En aangeraakt.
Nu wil ik de mijne spuiten.
Of ook zo'n stomme sticker.
pi_61885838
quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:10 schreef sonnie het volgende:
Nee er komt gelukkig geen zooi uit.

Als het een bekend probleem is dan kunnen ze er toch wat aan doen en de klaten een goede geven. Beetje raar van een bedrijf als het probleem bekend is om dan de accu die je gaat opsturen niet te testen...
er loopt al een hele tijd een thread over op het eeeusersforum. Asus ontkent dat er een probleem is. Het ligt overigens zeer waarschijnlijk niet aan de batterij, maar aan de 900 zelf. Het lijkt dat het USB circuit, of iets wat er aan zit, stroom blijft trekken. Zet je alle USB settings uit in het BIOS, dan is het probleem weg. Maar ja, zet je het niet elke keer weer aan, dan heb je geen poorten, geen cam, geen cardreader. Dus dat is ook niet echt een oplossing.

Ik hoop zelf dat het binnenkort eens met een bios-update verholpen wordt.
pi_61900093
Bij mij ligt het duidelijk wel aan de batterij hoor.
Als ik hem 100% pomp en dan uit de EEEpc haal is hij alsnog na 3 dagen helemaal leeg.
pi_61905737
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:49 schreef sonnie het volgende:
Als ik hem 100% pomp en dan uit de EEEpc haal is hij alsnog na 3 dagen helemaal leeg.
Dus dan zou het niet aan het verbruik van de 900 liggen maar aan deze serie batterijen?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_61905851
Ja, het batterijverbruik valt me ook tegen moet ik nu langzamerhand bekennen. Ik wil hem het liefst gewoon een tijd in de tas kunnen laten zitten om hem dan toch na een dag of 2 zeker nog een half uur kunnen gebruiken oid zonder opladen, maar dat redt ie nooit.

Nou ja, ik koop wel een keer een grotere accu ofzo..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_61906450
Tja, mijn Dell heeft bijna geen acculekkage... Die kan ik een maand laten staan en dan heeft hij nog driekwart van zijn capaciteit. Van dergelijke energiezuinigertjes verwacht ik toch wel wat beters.
pi_61906484
Nou ja, ik heb het dus over standby, met de klep dicht .

Dat valt me ook gewoon een beetje tegen.
Get woke, go broke!
pi_61906707
Maar hoe lang doet die batterij het als hij gewoon uit staat?
pi_61906958
Geen idee eigenlijk.... .
Get woke, go broke!
pi_61907449
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:49 schreef sonnie het volgende:
Daar heb ik geen last van.
  donderdag 25 september 2008 @ 22:29:47 #36
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61917872
ik heb sinds vandaag de ene vastloper na de andere. enige wat ik onlangs geïnstalleerd heb is de dongel van vodafone en een full screen add on voor firefox. alles loopt vast zowel in easy als advanced mode. not amused
pi_61918216
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:29 schreef Sanne het volgende:
ik heb sinds vandaag de ene vastloper na de andere. enige wat ik onlangs geïnstalleerd heb is de dongel van vodafone en een full screen add on voor firefox. alles loopt vast zowel in easy als advanced mode. not amused
Da's apart, heb ik geen last van (gehad) en heb zelf ook vanalles aan "niet ondersteunde" software geinstalleerd via synaptic. Met welke programma's gebeurd het? Is het enkel wanneer je een bepaald programma open hebt staan? Dan kun je bepalen waar het aan ligt.
  donderdag 25 september 2008 @ 22:45:21 #38
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61918593
Het gebeurt in firefox, maar treedt ook op als ik mijn dongle verbind, en vanavond zelfs toen ik alleen maar Picasa had draaien (wat eerst goed leek te gaan).

Picasa heb ik gisteren ook geinstalleerd bedenk ik me. Het scherm freezt, muis reageert niet meer, ctrl alt del doet niets, Alt F4 niet, Ctrl Q niet. Helemaal niets. Heb hem vanavond acht keer herstart.
Ik weet het niet meer.
  donderdag 25 september 2008 @ 22:46:10 #39
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_61918629
tvp
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_61918937
De 901 heeft geen problemen met accu ontlading wanneer het apparaat uit staat.

Ik heb de 901 en ook meteen de eerste dag het RAM geheugen uitgebreid naar 2 GB. Bij Computerland hebben ze voor nog geen 3 tientjes een lapje geheugen van 2 GB van het merk A-Data, hetzelfde merk als het geheugen wat er orgineel in zit.
pi_61919876
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:45 schreef Sanne het volgende:
Het gebeurt in firefox, maar treedt ook op als ik mijn dongle verbind, en vanavond zelfs toen ik alleen maar Picasa had draaien (wat eerst goed leek te gaan).

Picasa heb ik gisteren ook geinstalleerd bedenk ik me. Het scherm freezt, muis reageert niet meer, ctrl alt del doet niets, Alt F4 niet, Ctrl Q niet. Helemaal niets. Heb hem vanavond acht keer herstart.
Ik weet het niet meer.
Onder Linux is het ctrl alt backspace waarmee je alles killed. En wat is picasa? (nog nooit van gehoord) Wanneer je dat niet draait, werkt dan alles wel goed?
pi_61921393
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:27 schreef Pinball het volgende:

[..]

Dus je kan linux gewoon downloaden? [ afbeelding ]
Nou, da's fijn om te weten Marijke.
Maar ik bedoelde dus gewoon de asus restore image, voor een 900.
Je kunt natuurlijk altijd iemand ( ) die een Linux versie heeft een PM sturen...
  vrijdag 26 september 2008 @ 07:43:00 #43
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61923048
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:22 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Onder Linux is het ctrl alt backspace waarmee je alles killed. En wat is picasa? (nog nooit van gehoord) Wanneer je dat niet draait, werkt dan alles wel goed?
Ctrl - Alt - Backspace!

Thanks dat scheelt iig al een frustratie.
Picasa is foto software van Google Hij staat onder software standaard al, ik heb hem niet "los"gedownload. Erg handig, maar ook zo weer eraf als het problemen veroorzaakt.

Ga vandaag weer eens kijken hoe het ermee gaat.
pi_61923927
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 00:18 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk altijd iemand ( ) die een Linux versie heeft een PM sturen...
Is nergens voor nodig, Xandros wordt gewoon los aangeboden ter download Maar wanneer je dan toch gaat installeren zou ik eerst eeebuntu eens proberen
  vrijdag 26 september 2008 @ 17:28:23 #45
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61935944
Ik kill altijd met kill, maar wie ben ik
[KNE]-Mod
pi_61936938
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:05 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Is nergens voor nodig, Xandros wordt gewoon los aangeboden ter download Maar wanneer je dan toch gaat installeren zou ik eerst eeebuntu eens proberen
Met een restore vanaf USB m.b.v. het image dat Asus verstrekt heb je natuurlijk wel alles in 1 keer ingesteld staan zoals het hoort.
pi_61964020
ASUS Eee PC 900 kan ik voor 250,- nieuw krijgen ,is dat een goede deal?
En draait XP er lekker op of slaat het al vast als je msn en firefox tegelijk aan heb staan... ?
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
  zondag 28 september 2008 @ 08:07:55 #48
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_61964919
quote:
Op zondag 28 september 2008 02:30 schreef Dutch_Nelson het volgende:
ASUS Eee PC 900 kan ik voor 250,- nieuw krijgen ,is dat een goede deal?
En draait XP er lekker op of slaat het al vast als je msn en firefox tegelijk aan heb staan... ?
Je kunt em nieuw voor 280 krijgen (LInux versie) volgens de Teakers Pricewatch, dus lijkt mij een goede deal 250.
Hoe Windows draait weet ik niet, heb de Linux versie gekozen (lees anders het topic even terug, lijkt me genoeg over gezegd te zijn ). Maar wanneer je alleen wilt msn-en en internetten op dat ding dan zou ik evt toch de Linux versie overwegen, meer schijfruimte en je kunt er mee internetten en msn-en
pi_61980427
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 18:21 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Met een restore vanaf USB m.b.v. het image dat Asus verstrekt heb je natuurlijk wel alles in 1 keer ingesteld staan zoals het hoort.
En heb je dan geen crap erop staan zoals "probeer deze gratis 30 dagen versie" van mcafee?
  zondag 28 september 2008 @ 21:10:39 #50
242 Pinball
Electric Monk
pi_61980765
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:05 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Dat is wel ergens voor nodig, want de eee-versie is niet hetzelfde als de normale versie.
quote:
The Operating System on the Eee PC is not a Xandros Product.
En ja, ik weet dat dat allemaal wel goed te krijgen is en dat je als rechtgeaarde nerd een harde plasser hoort te krijgen van zoveel configuratie en installatie. Maar ik gebruikte al linux toen jij nog flippo's spaarde, en na jaren van best wel hardcore linux from scratch en slackware wil ik nu gewoon iets wat meteen werkt.
Vandaar dus, lieverd.
pi_61984227
De vraag is nog steeds...

Is het nou een IE IE IE pc, een IEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE PC of een TripleE-P?
  maandag 29 september 2008 @ 00:13:03 #52
163039 SHOOOTO
ottokukukara shooto!
pi_61986211
Ik zeg gewoon E PC, of mini laptop
pi_61986444
quote:
Op zondag 28 september 2008 21:01 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

En heb je dan geen crap erop staan zoals "probeer deze gratis 30 dagen versie" van mcafee?
Heb je daar al mensen over horen klagen dan?
pi_61986539
werkt photoshop cs 2 trouwens degelijk op de 901 met win XP
pi_61988307
quote:
Op maandag 29 september 2008 00:33 schreef Dutch_Nelson het volgende:
werkt photoshop cs 2 trouwens degelijk op de 901 met win XP
Ik heb ps cs3 erop staan samen met wat andere programma's (dreamweaver, flash) uit het adobepakket, maar ik gebruik het niet om afbeeldingen te bewerken, maar meer om bepaalde afbeeldingen te kunnen openen. Voor bewerken is het scherm gewoon te klein. Het werkt overigens wel prima op mijn 901.
pi_61989735
quote:
Op maandag 29 september 2008 00:26 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Heb je daar al mensen over horen klagen dan?
Nee, maar dit topic staat dan ook niet in KLB
  maandag 29 september 2008 @ 10:46:46 #57
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_61991093
Is deze laptop beter dan de Samsung NC10? Zo ja/nee, waarom?
  maandag 29 september 2008 @ 11:00:55 #58
163039 SHOOOTO
ottokukukara shooto!
pi_61991395
^is de NC10 al te koop in NL? Als ze echt 8 uur accuduur beloven, dan is het wel een aanrader.

Ik vond het al raar, harddisk van 80MB

http://www.portablegear.nl/reviews/Samsung_NC10.htm
  maandag 29 september 2008 @ 11:38:04 #59
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_61992177
quote:
Op maandag 29 september 2008 11:00 schreef SHOOOTO het volgende:
^is de NC10 al te koop in NL? Als ze echt 8 uur accuduur beloven, dan is het wel een aanrader.

Ik vond het al raar, harddisk van 80MB

http://www.portablegear.nl/reviews/Samsung_NC10.htm
Probleem is dat ik een veel snellere laptop heb met 14 inch scherm van nog geen 2 kilo. Zit dus een beetje te twijfelen of het de omschakeling waard is. Maar die Samsung is wel mooi opzich.
  maandag 29 september 2008 @ 13:28:47 #60
226188 baba_ganesh_
Philosophy of mind
pi_61994540
heb op die van mij al een paar krasjes zitten....
heb het volgende maar besteld, levertijd is wel ca 12 dagen ofzo..

zal kijken of ik pics plaats als het erop zit...

[ Bericht 4% gewijzigd door baba_ganesh_ op 29-09-2008 18:46:42 ]
Take even the most insignificant word of the guru as an order and obey it....
I am the master of my faith, my destiny I control
pi_61994589
Sowieso een lekkere review, een 0,00 megapixel camera .
Get woke, go broke!
pi_61997112
quote:
Op maandag 29 september 2008 11:38 schreef leolinedance het volgende:
Probleem is dat ik een veel snellere laptop heb met 14 inch scherm van nog geen 2 kilo. Zit dus een beetje te twijfelen of het de omschakeling waard is. Maar die Samsung is wel mooi opzich.
Dan wordt het verschil wel erg klein.
Als je nou op 2+ kilo zit met 15" of groter; dan moet je ook altijd een aparte tas meenemen. Dan wordt zo'n ultraportable van <1kg zonder tas wel erg aantrekkelijk.

Jij zou vooral naar situaties moeten kijken waarin je je laptop niet meeneemt, of niet uitpakt en gebruikt (trein), vanwege de omvang en het gehannes.
Vaak zou je dan wel een klein ding van max 1 kilo kunnen meenemen in je standaard tas of rugzak.
  maandag 29 september 2008 @ 18:58:55 #63
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_62003268
Mijn vastloper probleem is over. Eigenlijk zonder dat ik er iets aan gedaan heb.
Geweldig dat Linux.

Nu heb ik nog een dingetje waar ik wel van af wil. Het geluid van mp3's is erg zacht. Ieder mp3tje, maakt niet uit welke ik draai. Op zijn hardst fluistert ie nog naar me zeg maar.
Van de filmpjes weet ik dat het veeeeel harder kan. Heeft er iemand een ander (lees beter) proggie wat wel een beetje handig in te stellen is?

By the way; de originele configuratie draai ik dus.
pi_62018018
Kan je dat niet gewoon instellen in de player? Probeer anders VLC eens.
pi_62029497
De eee pc 900 is opeens nergens meer te krijgen,
wel hebben ze allemaal fijn de 901 overal beschikbaar die 100,- duurder is. Complot!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')