Och. De eerste 2 machines kosten de meeste tijd. Domain Controller, alle applicaties installeren en nalopen, policies inregelen. Dan de eerste member server, apps inregelen, rechten van user-accounts goedzetten. Dan alles van voor naar achter en van links naar rechts testen. Da's een dag of 2, voornamelijk vanwege de CCC-audit kwalificatie die het hele systeem moet krijgen.quote:
Alles windows ?quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:22 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Och. De eerste 2 machines kosten de meeste tijd. Domain Controller, alle applicaties installeren en nalopen, policies inregelen. Dan de eerste member server, apps inregelen, rechten van user-accounts goedzetten. Dan alles van voor naar achter en van links naar rechts testen. Da's een dag of 2, voornamelijk vanwege de CCC-audit kwalificatie die het hele systeem moet krijgen.
Daarna image maken van de member met sysprep, en deployen. Install & config is dan verder ongeveer 30 minuten per machine, waarbij je die 6 overgebleven bakken makkelijk (nagenoeg) tegelijk kan pakken, dus effectief een 3 kwartier voor die laatste 6 bakken.
En dan eens kijken of de auditors het met me eens zijn.
Dat deel wel ja. Er komt specifieke software op te draaien die nu eenmaal onder windows ontwikkeld is.quote:
Er is een speciale eeebuntu versie. Of gewoon even googelen op Xandros. Alle linux distro's zijn te vinden en zelf te downloaden, dus voor de volgende keer: zoekt en gij zult vindenquote:Op woensdag 24 september 2008 07:24 schreef Pinball het volgende:
Tvp in de hoop dat de mijne ook snel geleverd wordt.
En in de hoop dat iemand hier tips heeft om aan een linux restore image te komen voor een 900, aangezien ik een windows versie krijg.
Offtopic: user accounts op een member server? Of bedoel je een tweede domain controller (die dan eigenlijk geen member server mag heten omdat alle controllers sinds 2k nu eenmaal peers zijnquote:Op dinsdag 23 september 2008 22:22 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Dan de eerste member server, apps inregelen, rechten van user-accounts goedzetten.
Zowel lokale accounts en user-accounts binnen de domain-structuur.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Offtopic: user accounts op een member server? Of bedoel je een tweede domain controller (die dan eigenlijk geen member server mag heten omdat alle controllers sinds 2k nu eenmaal peers zijn)?
Lekt als in hij raakt leeg na een paar dagen, terwijl je laptop uitstaat, of komt er daadwerkelijk zooi uit?quote:Op woensdag 24 september 2008 16:01 schreef sonnie het volgende:
Hebben jullie ook zoveel gezeik met de batterij van de EEEpc?
Mijn 1e batterij lekte en Asus had een nieuwe gestuurd maar deze lekt *$^ook....
Was ik dat vergeten?quote:Op woensdag 24 september 2008 08:49 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Volgens mij moet je tijdens het opstarten iets van [esc] indrukken oid, dan boot ie vanaf je usb-stick en kun je hem gewoon installeren of draaien vanaf de usb.
Klopt, hij doet het niet, ondanks dat je het in het bios instelt. Je moet dus nog een toets (en ik meen dus dat het de [esc] was) indrukken tijdens het booten.quote:Op woensdag 24 september 2008 18:58 schreef Sanne het volgende:
[..]
Was ik dat vergeten?
Ik probeerde met Eeebuntu op de usb stick te booten en in de bios was het goed aangegeven dat hij eerst naar de usb moest kijken maar hij verdomde het toch mooi hoor.
Het toetsenbordje van de 9" is net zo groot als die van de 7", dan weet je datquote:Op woensdag 24 september 2008 19:21 schreef Stereotomy het volgende:
tvp, wil wel een 9 of 10 inch hebben. Toetsenbordje van 7 inch is echt te klein.
Dus je kan linux gewoon downloaden?quote:Op woensdag 24 september 2008 08:49 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Er is een speciale eeebuntu versie. Of gewoon even googelen op Xandros. Alle linux distro's zijn te vinden en zelf te downloaden, dus voor de volgende keer: zoekt en gij zult vinden
En die van 10 inch is groter?quote:Op woensdag 24 september 2008 19:27 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Het toetsenbordje van de 9" is net zo groot als die van de 7", dan weet je dat
quote:The 700 and 900 series are equipped with similar keyboards, 83% size of a generic one. The 1000 series, as it fits in a spacier case, offers an almost full-sized (92%) keyboard.
er loopt al een hele tijd een thread over op het eeeusersforum. Asus ontkent dat er een probleem is. Het ligt overigens zeer waarschijnlijk niet aan de batterij, maar aan de 900 zelf. Het lijkt dat het USB circuit, of iets wat er aan zit, stroom blijft trekken. Zet je alle USB settings uit in het BIOS, dan is het probleem weg. Maar ja, zet je het niet elke keer weer aan, dan heb je geen poorten, geen cam, geen cardreader. Dus dat is ook niet echt een oplossing.quote:Op woensdag 24 september 2008 18:10 schreef sonnie het volgende:
Nee er komt gelukkig geen zooi uit.
Als het een bekend probleem is dan kunnen ze er toch wat aan doen en de klaten een goede geven. Beetje raar van een bedrijf als het probleem bekend is om dan de accu die je gaat opsturen niet te testen...
Dus dan zou het niet aan het verbruik van de 900 liggen maar aan deze serie batterijen?quote:Op donderdag 25 september 2008 11:49 schreef sonnie het volgende:
Bij mij ligt het duidelijk wel aan de batterij hoor.
Als ik hem 100% pomp en dan uit de EEEpc haal is hij alsnog na 3 dagen helemaal leeg.
Daar heb ik geen last van.quote:Op donderdag 25 september 2008 11:49 schreef sonnie het volgende:
Bij mij ligt het duidelijk wel aan de batterij hoor.
Als ik hem 100% pomp en dan uit de EEEpc haal is hij alsnog na 3 dagen helemaal leeg.
Da's apart, heb ik geen last van (gehad) en heb zelf ook vanalles aan "niet ondersteunde" software geinstalleerd via synaptic. Met welke programma's gebeurd het? Is het enkel wanneer je een bepaald programma open hebt staan? Dan kun je bepalen waar het aan ligt.quote:Op donderdag 25 september 2008 22:29 schreef Sanne het volgende:
ik heb sinds vandaag de ene vastloper na de andere. enige wat ik onlangs geïnstalleerd heb is de dongel van vodafone en een full screen add on voor firefox. alles loopt vast zowel in easy als advanced mode. not amused
Onder Linux is het ctrl alt backspace waarmee je alles killed. En wat is picasa? (nog nooit van gehoord) Wanneer je dat niet draait, werkt dan alles wel goed?quote:Op donderdag 25 september 2008 22:45 schreef Sanne het volgende:
Het gebeurt in firefox, maar treedt ook op als ik mijn dongle verbind, en vanavond zelfs toen ik alleen maar Picasa had draaien (wat eerst goed leek te gaan).
Picasa heb ik gisteren ook geinstalleerd bedenk ik me. Het scherm freezt, muis reageert niet meer, ctrl alt del doet niets, Alt F4 niet, Ctrl Q niet. Helemaal niets. Heb hem vanavond acht keer herstart.
Ik weet het niet meer.
Je kunt natuurlijk altijd iemand (quote:Op woensdag 24 september 2008 19:27 schreef Pinball het volgende:
[..]
Dus je kan linux gewoon downloaden? [ afbeelding ]
Nou, da's fijn om te weten Marijke.
Maar ik bedoelde dus gewoon de asus restore image, voor een 900.
Ctrl - Alt - Backspace!quote:Op donderdag 25 september 2008 23:22 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Onder Linux is het ctrl alt backspace waarmee je alles killed. En wat is picasa? (nog nooit van gehoord) Wanneer je dat niet draait, werkt dan alles wel goed?
Is nergens voor nodig, Xandros wordt gewoon los aangeboden ter downloadquote:Op vrijdag 26 september 2008 00:18 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk altijd iemand () die een Linux versie heeft een PM sturen...
Met een restore vanaf USB m.b.v. het image dat Asus verstrekt heb je natuurlijk wel alles in 1 keer ingesteld staan zoals het hoort.quote:Op vrijdag 26 september 2008 09:05 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Is nergens voor nodig, Xandros wordt gewoon los aangeboden ter downloadMaar wanneer je dan toch gaat installeren zou ik eerst eeebuntu eens proberen
Je kunt em nieuw voor 280 krijgen (LInux versie) volgens de Teakers Pricewatch, dus lijkt mij een goede deal 250.quote:Op zondag 28 september 2008 02:30 schreef Dutch_Nelson het volgende:
ASUS Eee PC 900 kan ik voor 250,- nieuw krijgen ,is dat een goede deal?
En draait XP er lekker op of slaat het al vast als je msn en firefox tegelijk aan heb staan... ?
En heb je dan geen crap erop staan zoals "probeer deze gratis 30 dagen versie" van mcafee?quote:Op vrijdag 26 september 2008 18:21 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Met een restore vanaf USB m.b.v. het image dat Asus verstrekt heb je natuurlijk wel alles in 1 keer ingesteld staan zoals het hoort.
quote:Op vrijdag 26 september 2008 09:05 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Is nergens voor nodig, Xandros wordt gewoon los aangeboden ter downloadMaar wanneer je dan toch gaat installeren zou ik eerst eeebuntu eens proberen
En ja, ik weet dat dat allemaal wel goed te krijgen is en dat je als rechtgeaarde nerd een harde plasser hoort te krijgen van zoveel configuratie en installatie. Maar ik gebruikte al linux toen jij nog flippo's spaarde, en na jaren van best wel hardcore linux from scratch en slackware wil ik nu gewoon iets wat meteen werkt.quote:The Operating System on the Eee PC is not a Xandros Product.
Heb je daar al mensen over horen klagen dan?quote:Op zondag 28 september 2008 21:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En heb je dan geen crap erop staan zoals "probeer deze gratis 30 dagen versie" van mcafee?
Ik heb ps cs3 erop staan samen met wat andere programma's (dreamweaver, flash) uit het adobepakket, maar ik gebruik het niet om afbeeldingen te bewerken, maar meer om bepaalde afbeeldingen te kunnen openen. Voor bewerken is het scherm gewoon te klein. Het werkt overigens wel prima op mijn 901.quote:Op maandag 29 september 2008 00:33 schreef Dutch_Nelson het volgende:
werkt photoshop cs 2 trouwens degelijk op de 901 met win XP
Nee, maar dit topic staat dan ook niet in KLBquote:Op maandag 29 september 2008 00:26 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Heb je daar al mensen over horen klagen dan?
Probleem is dat ik een veel snellere laptop heb met 14 inch scherm van nog geen 2 kilo. Zit dus een beetje te twijfelen of het de omschakeling waard is. Maar die Samsung is wel mooi opzich.quote:Op maandag 29 september 2008 11:00 schreef SHOOOTO het volgende:
^is de NC10 al te koop in NL? Als ze echt 8 uur accuduur beloven, dan is het wel een aanrader.
Ik vond het al raar, harddisk van 80MB
http://www.portablegear.nl/reviews/Samsung_NC10.htm
Dan wordt het verschil wel erg klein.quote:Op maandag 29 september 2008 11:38 schreef leolinedance het volgende:
Probleem is dat ik een veel snellere laptop heb met 14 inch scherm van nog geen 2 kilo. Zit dus een beetje te twijfelen of het de omschakeling waard is. Maar die Samsung is wel mooi opzich.
Er was nergens iets in te stellen in het standaard proggie, voor zover ik kon vinden. Maarrr, ik geloof dat ik het inmiddels gefixed heb. Na een "sudo alsaconf" lijkt alles naar behoren te werken.quote:Op dinsdag 30 september 2008 10:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
Kan je dat niet gewoon instellen in de player? Probeer anders VLC eens.
Ja bij mij zit er gewoon de standaard meegeleverde XP op..quote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:18 schreef SHOOOTO het volgende:
^bij mij gaat ie redelijk snel, heb een gestripte versie van XP opgezet. Zelf wil ik nog 2GB erin zetten.
Vanaf begin november zeer waarschijnlijk in NL te koop. In omringende Europese landen (UK,BE,FR) kun je ze al pre-orderen. Overal trouwens met 160GB HDD schijf. En standaard 6 cell accu wat op papier wordt aangegeven met 8uur gebruik. Maar lees bijv over Asus 1000 ook met 6cell dat in praktijk zo'n 5-6 uur is. Is voor mij zat. Ik wacht met smart op de Samsung. Hopelijk zit ie ook kwalitatief goed in elkaar. Toetsenbord oogt stuk beter dan Asus 1000 (rechter shift normaal bijv.). Alleen irri is misschien dat power knop aan zijkant zit. Hoop wel dat ie goed te locken is. Lijkt me nogal irri als ie spontaan aanspringt in tas of bij vastpakken. Helaas stuurt Play.com uit Uk ze niet naar NL. Jammer. Mag graag daar cd/dvd bestellen dat kan wel.quote:Op maandag 29 september 2008 11:00 schreef SHOOOTO het volgende:
^is de NC10 al te koop in NL? Als ze echt 8 uur accuduur beloven, dan is het wel een aanrader.
Ik vond het al raar, harddisk van 80MB
http://www.portablegear.nl/reviews/Samsung_NC10.htm
Je wilt die versie die op de eee meegeleverd wordt ook niet. Je moet het halve systeem al hacken om uberhaupt wat geinstalleerd te krijgen en als het al lukt heb je het risico dat je systeem om zeep geholpen wordt door een programma wat toch net niet helemaal goed doorheeft welke linux versie het is of door een update.quote:Op zondag 28 september 2008 21:10 schreef Pinball het volgende:
[..]
Dat is wel ergens voor nodig, want de eee-versie is niet hetzelfde als de normale versie.
[..]
En ja, ik weet dat dat allemaal wel goed te krijgen is en dat je als rechtgeaarde nerd een harde plasser hoort te krijgen van zoveel configuratie en installatie. Maar ik gebruikte al linux toen jij nog flippo's spaarde, en na jaren van best wel hardcore linux from scratch en slackware wil ik nu gewoon iets wat meteen werkt.
Vandaar dus, lieverd.
quote:The Asus S101 will be powered by Intel’s Atom processor and has a 10.2-inch LCD display with LED backlit. There are two models, one with 32GB SSD that costs $699, and one with 64GB SSD for $899.
The S101 is an ultra thin laptop, which is only 16-21mm thick.
Heb hier de 700 versie met 1GB ram en XP Pro en loopt op 700MHz al lekker. Ook met programma's aan als FF, MSN, Winamp etc.quote:Op zondag 28 september 2008 02:30 schreef Dutch_Nelson het volgende:
ASUS Eee PC 900 kan ik voor 250,- nieuw krijgen ,is dat een goede deal?
En draait XP er lekker op of slaat het al vast als je msn en firefox tegelijk aan heb staan... ?
Ik ben juist terug gegaan naar Xandros, ik werd knettergek van Ubuntu... Dat draaide zo retetraag in verhouding tot Xandros! Alleen de webcam deed het beterquote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:01 schreef Metatron het volgende:
Gisteren maar besloten om Xandros echt de nek om te draaien.
Ik heb nu 'Ubuntu Eee' op m'n 900 gezet.
Op een paar kleine dingetjes na ben ik hier tot nu toe prima over te spreken.
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:17 schreef Marijkezwolle het volgende:
en eindelijk weer een fatsoenlijk filesystem ipv de windows kopie![]()
Mwjah, maar ik ben niet zo'n held met computers dat ik zelf even een nieuwe windows ofzo erop zet. Zijn er geen andere methoden gewoon met het huidige systeem? Paar vinkjes ergens uitzetten ofzo?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:12 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Ik raad een hele lichte versie van XP aan,
http://www.i64x.com/eeexp.php
misschien is deze ook handig,
http://forum.eeeuser.com/viewforum.php?id=13
Het gaat om de indeling, als voorbeeld, ik bengewend dat m'n usb stick zich onder /mnt bevind, Xandros maakt er dan een D schijf van.... dat is echt de windows look, en dat was ik niet meer gewend, daar erger me soms dus aan omdat ik dan echt even moet zoeken waar alles zitquote:
Ik gok dat McAfee de schuldige is, uninstall het eens en probeer een lichtere, zoals bijvoorbeeld Avast.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:08 schreef Qarinx het volgende:
Ik snap er niets van, maar mijn 901 is echt super traag.. als je op het start menu klikt, dan duurt het gewoon even voordat ie omhoog komt. Hij is net nieuw, heb er behalve McAfee (op D schijf) verder niets opgezet. Heb al dingen uitgezet bij opstarten en serivices en wat nutteloze programma's verwijderd.
Wat is er mis?
Sanne!quote:
Oh, dat kwam ook (deels) door de combinatie van Firefox en gmail. Gmail houdt Firefox op zo'n 20% CPU-gebruik, en dat is natuurlijk niet zo best voor je stroomverbruik.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 00:30 schreef Pinball het volgende:
En de batterij gaat er nu wel snel doorheen
Bij de mediamarkt (en anderen ook) is er een micro-bluetooth stickje verkrijgbaar.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 00:30 schreef Pinball het volgende:
Mijn 900 is binnen.
Wat een schattig ding!
Ik had eigenlijk wel gedacht/verwacht dat er standaard bluetooth op zou zitten, dat is wel een tegenvaller.
Ik wist niet dat die dingen zó klein waren!quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:19 schreef mgerben het volgende:
[..]
Bij de mediamarkt (en anderen ook) is er een micro-bluetooth stickje verkrijgbaar.
Die bestaat uit het metalen deel van een USB, met 3mm plastic eraan. Je stopt hem in een USB poort en hij steekt maar een paar milimeter uit. Is bedoeld voor laptops, en is zo ontworpen dat je hem kunt laten zitten.
Link.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |