abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 september 2008 @ 10:30:09 #51
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61871443
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:09 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Goed punt. De maatschapij tolereert het steeds minder dat er mensen zijn die nou eenmaal een beetje afwijken van de rest van de 'kudde'. Neemt niet weg dat ik denk dat er mensen zijn die medicijnen nodig hebben voor de rest van hun leven (schizofrenen bijvoorbeeld) en dat medicatie soms even de rust kan brengen om aan oplossingen voor problemen te werken.

M.
Nou ja, vroeger he, toen werd je gewoon opgesloten en weggemoffeld. ik denk juist dat de maatschappij een psychische afwijking steeds meer accepteert.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 24 september 2008 @ 10:41:47 #52
81237 releaze
best of both worlds
pi_61871717
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:30 schreef Re het volgende:

[..]

Nou ja, vroeger he, toen werd je gewoon opgesloten en weggemoffeld. ik denk juist dat de maatschappij een psychische afwijking steeds meer accepteert.
Gedeeltelijk juist. Door de jaren heen is er een golfbeweging zichtbaar in de manier waarop men met 'rare mensen' omgaat. Dat gaat van opsluiten/doodmaken naar proberen het te curen en integratie naar volledige acceptatie en aangepaste werkplekken/werkzaamheden en again and again. We zitten nu vermoed ik weer in het proberen te curen en integratie, maar we zijn nog niet zover dat we ze accepteren en van aangepaste werkplekken voorzien. Het is wel de trend/wens, maar het wordt nog niet in die mate toegepast. En heel veel mensen zitten nog opgesloten thuis. Niet in het gesticht, maar zeker niet op de werkvloer.
  woensdag 24 september 2008 @ 10:46:27 #53
81237 releaze
best of both worlds
pi_61871831
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:09 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Goed punt. De maatschapij tolereert het steeds minder dat er mensen zijn die nou eenmaal een beetje afwijken van de rest van de 'kudde'. Neemt niet weg dat ik denk dat er mensen zijn die medicijnen nodig hebben voor de rest van hun leven (schizofrenen bijvoorbeeld) en dat medicatie soms even de rust kan brengen om aan oplossingen voor problemen te werken.

M.
Wist je dat je in primitieve beschavingen vaak een hoge functie had als je schizofreen was? Je was dan vaak sjamaan, een orakel of iets in die richting waar mensen naartoe gingen voor levenszaken. Je oordeel werd erg op prijs gesteld. De primitieve beschaving en de huidige beschaving zijn natuurlijk radicaal anders, maar het was wel zo dat ze in primitieve beschavingen dit soort zaken op een positievere waarde konden schatten, het niet zagen als een handicap en er daardoor ook daadwerkelijk wat mee konden doen. Die mensen die werden niet uitgesloten, zaten niet thuis op de bank zich het debieltje te voelen, want de mensen konden zien wat deze specifieke persoon voor hen en de maatschappij in positieve zin kon betekenen. Nu zijn ze alleen leuk subject voor de psychiatrie, maar niemand, NIEMAND neemt ze nog een greintje serieus. Ja, tenzij het een familielid is.

[ Bericht 1% gewijzigd door releaze op 24-09-2008 10:48:03 (edit) ]
pi_61872132
Ik denk dat vooral ook mensen zélf niet tolereren dat ze een beetje anders zijn dan de rest van de kudde. Je kunt de schuld wel aan 'de prestatiemaatschappij' geven, maar je kunt ook kiezen voor een minder veeleisende baan en dan maar ietsje minder vaak op vakantie.

Het idee dat alles wat niet perfect aan je is verholpen zou moeten worden, dat doen mensen toch echt zelf. Als de buurvrouw slanker is laten we vet afzuigen, als de buurman vrolijker lijkt moeten wij een pilletje, als je vriendin er wel in slaagt een drukke baan, de zorg voor kinderen en tig hobby's te combineren en jou valt dat te zwaar, moet er wel iets mis met je zijn, en als de buurjongen wel naar het VWO kan en jouw zoontje niet moet daar ook iets op verzonnen worden.

Is dat 'de maatschappij'? Deels wel, natuurlijk is er een bepaalde druk vanuit de maatschappij. Maar het hangt toch echt van het individu zelf af in hoeverre hij zich er gek door laat maken.
  woensdag 24 september 2008 @ 11:00:13 #55
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_61872159
Mooi inhoudelijk topic, zeker voor R&P.

My 2 cents: ik denk dat het te maken heeft met een bredere maatschappelijke trend die Kreator ook al aanraakte, confrontatie, maar eigenlijk net een slag persoonlijker: verantwoordelijkheid. Het wordt steeds normaler om zaken waar men als individu of gemeenschap verantwoordelijk is af te schuiven op een andere partij of te wijten aan onbeheersbare macro factoren.

Om het toe te spitsen op bijvoorbeeld depressiviteit: iedereen voelt zich weleens wat minder, of simpelweg ongelukkig. Niets onmenselijks aan. Ongelukkig is echter een term die niemand meer gebruikt. Waarom niet? Omdat ongeluk impliceert dat je er 1) zelf wat mee te maken hebt gehad, en 2) er ook zelf wat aan zou kunnen doen. Ongeluk is (indd Krea) te confronterend.
Als men depressief is echter, dan gaat dat volledig boven de macht van het individu, want depressiviteit is een ziekte. Voordelen: als je ziek bent dan kun je weer beter worden door een aantal logsiche stappen te volgen, en nog belangrijker: met een ziekte kan men naar een arts. Je krijgt daar niet alleen een medicijn (je bent immers ziek) maar op het moment dat dat medicijn niet werkt kun je de arts verantwoordelijk houden voor jouw ongeluk. Hij is immers arts, hij had jou moeten genezen! Jij bent toch ziek, het slachtoffer, etc.. Op dat moment heb je je eigen aandeel in jouw eigen ongeluk volledig weg gerelativeerd.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 24 september 2008 @ 12:06:26 #56
185631 Guncta
En un momento dado
pi_61873964
Volgens mij heeft ADHD-medicatie bijvoorbeeld idd te maken met de actieve westerse samenleving.
Ook willen we overal goed/gemiddeld in zijn, iets wat onzin is.
Je kan je in veel gevallen beter focussen op waar je goed in bent en dat verder ontwikkelen.

Er wordt ook verdacht veel AD voorgeschreven aan gebruikers van ADHD-medicatie.
Heb het zelf ook wel eens meegemaakt. Als reden geven ze op dat je met medicatie veel meer kan hangen bij 1 probleem, omdat je minder afleiding (hak-tak-denken) hebt en je beter kan concentreren.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
  woensdag 24 september 2008 @ 13:00:19 #57
81237 releaze
best of both worlds
pi_61875213
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:59 schreef ShadyLane het volgende:
-knipperdeknip-
Ik begrijp weldegelijk wat je bedoelt, maar als individu die houding leren aannemen is een enorm moeilijk en pijnlijk karwei dat je doorgaans helemaal in je eentje en zonder al te veel steun van anderen moet klaren. Niet iedereen heeft die backbone, dat zelfvertrouwen om dat te doen en het wordt ook niet echt gepromoot of aangeleerd.

En we zijn sociale dieren, de kudde biedt ons, als we er aan voldoen, veel houvast, acceptatie en liefde. Zet dat maar eens aan de kant. Het is inherent aan de menselijke natuur om bang en huiverig te zijn voor het onbekende, we moeten vanaf buitenaf gemotiveerd worden, gecoacht worden om die wereld in te gaan. We hebben anderen nodig om die stappen te leren kennen.
pi_61875465
Nu maak je het wel heel dramatisch. Alsof je niet meer bij 'de kudde' hoort als je geen topopleiding, dito baan, geweldige gezondheid, fantastisch uiterlijk en perfect happiness hebt. 'De kudde' accepteert een treetje lager ook wel hoor, we zijn het zelf die voortdurend met een schuin oog kijken naar de ander en alles willen hebben wat die ook heeft.
  woensdag 24 september 2008 @ 13:12:17 #59
81237 releaze
best of both worlds
pi_61875501
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:06 schreef Guncta het volgende:
Volgens mij heeft ADHD-medicatie bijvoorbeeld idd te maken met de actieve westerse samenleving.
Ook willen we overal goed/gemiddeld in zijn, iets wat onzin is.
Je kan je in veel gevallen beter focussen op waar je goed in bent en dat verder ontwikkelen.

Er wordt ook verdacht veel AD voorgeschreven aan gebruikers van ADHD-medicatie.
Heb het zelf ook wel eens meegemaakt. Als reden geven ze op dat je met medicatie veel meer kan hangen bij 1 probleem, omdat je minder afleiding (hak-tak-denken) hebt en je beter kan concentreren.
Gemiddeld, denk ik, niet perse goed. Ik heb een aantal kwaliteiten waar ik echt ontzettend goed in ben, beter dan gemiddeld en het is moeilijk in mijn werkveld een plek te vinden waar ik dat op kan inzetten. ipv dat mensen kijken wat ze met mijn skills kunnen (en ik heb zeker wat bij te dragen) hanteren ze liever de status quo (is makkelijker, minder energie) en vragen mij vriendelijk doch dringend om dat wat ik goed kan minder goed te doen ( ) in de hoop dat ik daardoor beter wordt, meer gemotiveerd, in dat wat ik niet goed kan. Dat is natuurlijk bullshit. Minder wit is niet perse zwart. Kan ook rood zijn. En dan krijg ik van die dingen te horen als 'ja, misschien moet je maar therapie gaan volgen om minder wit en meer zwart te worden, want wij weten niet hoe we ermee om moeten gaan'. Ja fuckyou denk ik dan. Je wil niet weten hoeveel therapie ik al heb gehad om een grijze muis te worden. 'Misschien helpt medicatie!'
Maar waarom moet ik perse die grijze muis zijn? Waarom hoeven anderen niet te proberen mij te accepteren zoals ik ben? Waarom nemen ze niet genoegen met rood?

Hoe zitten de verhoudingen? Dat is bij mij een beetje de vraag en tevens een van de antwoorden van het arbeidsongeschiktheidsvraagstuk, en de grote hoeveelheden geslikte medicatie. Wat willen we nou eigenlijk als maatschappij, wat zijn de grootste doelen en welke concessies moeten we daarvoor maken? En wegen die concessies op tegen die doelen? maar ja, wie denkt daar nou bewust over na?
  woensdag 24 september 2008 @ 13:19:23 #60
81237 releaze
best of both worlds
pi_61875697
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:10 schreef ShadyLane het volgende:
Nu maak je het wel heel dramatisch. Alsof je niet meer bij 'de kudde' hoort als je geen topopleiding, dito baan, geweldige gezondheid, fantastisch uiterlijk en perfect happiness hebt. 'De kudde' accepteert een treetje lager ook wel hoor, we zijn het zelf die voortdurend met een schuin oog kijken naar de ander en alles willen hebben wat die ook heeft.
oh zeker, maar ze accepteren niet een aantal treetjes lager. Vooral niet wat betreft de happyness en de geweldige gezondheid want dan moet men zich aan je aanpassen, uit de comfortzone komen en daar zitten ze allemaal niet op te wachten. Die energie is alleen voor familieleden. Ik dik het hier aan, maar dat zijn wel de tendenzen in de samenleving. Kijk maar naar alles wat er buitengesloten wordt en moeilijk de (werk) maatschappij inkomt, gehandicapten, mensen met (aangeboren) psychische problematiek, mensen zonder opleiding en allochtonen. Het vergt veel van allebei de partijen (het individu én samenleving) maar het wordt vooral in de hoek van het individu gegooid. De samenleving wenst alleen (en eigenlijk ook niet) de belasting te betalen voor de bijstand/wao/wajong/ww. "ik betaal al genoeg belasting, en zelfs dat is teveel. ze motten een schop onder hun hol krijgen, ze moeten zich aanpassen, ze moeten eens normaal doen, ze moeten eens niet zoveel janken. ik vind het oneerlijk dat ik moet opdraaien voor hun luilakkerij, ze zoeken het zelf maar uit".

Dat laatste is overigens niet dramatische toon, dat lees en hoor je overal, everywhere, iedere dag.
pi_61877702
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:30 schreef Re het volgende:

[..]

Dat is ook waar. Er zitten altijd zoveel kanten aan zaken en ik ga ook niet lopen zeuren zo van 'vroeger was alles beter' want dat is ook niet zo. Deels is het zo dat er meer en meer bekend wordt over verschillende ziekten en dat wat bekend is wordt ook meer geaccepteerd, maar aan de andere kant merk ik ook wel de huidige gedachtegang dat alles wat maar een heel klein beetje afwijkt gelijk een etiket moet hebben en 'abnormaal' is...

M.
Hallon!
pi_61878221
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:19 schreef releaze het volgende:
Kijk maar naar alles wat er buitengesloten wordt en moeilijk de (werk) maatschappij inkomt, gehandicapten, mensen met (aangeboren) psychische problematiek, mensen zonder opleiding en allochtonen.
We hadden het over de grote groep slikkers van medicatie tegen veelal lichte depressies he? Ik zou niet willen beweren dat dat allemaal mensen met enorme handicaps of achterstanden zijn.

[ Bericht 15% gewijzigd door ShadyLane op 24-09-2008 15:21:56 ]
pi_61883057
quote:
Op woensdag 24 september 2008 09:19 schreef Lambiekje het volgende:
Naar mijn idee zijn zoveel problemen die mensen hebben met een evenwichtig voedselpatroon en een regelmatig slaap patroon op te lossen.

Sommige mensen reageren nog al hyper op aspartaam, suikers en andere slechte voedsel.

Ik denk dat die mensen die aan yoga doen gewoon een innerlijk rust vinden. En daarmee hun ADD,ADHD onder controle hebben. Heb je geheel geen opiaat als Ritalin bij nodig.

Overigens hè als ik vroeger koppijn had dat deed ik extreem druk, dat overruled je koppijn.

Je eigen lichaam heeft geheel niet die stomme medicijnen nodig. Veel placebos hebben al effect. We zijn zo gemakkelijk voor de gek te houden. Pijnvermindering van een nepasperientje.
Tuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar 1:4 heeft ECHT geen medicijn nodig. Als dat werkelijk zo is. Dan zijn we een ultrazwak diersoort.

Die onzinnigheid van een kwalzalvend bigpharma-wetenschap. Opgerichte nazibedrijven zijn het. En met die bedrijven geeft men zijn gezondheid aan over. Think Again.

Mensen willen niet werken aan hun eigen gezond. Mensen willen elke dag slècht voedsel eten. Gros van de lichamelijk klachten wordt veroorzaakt door Rumsfeld geïntroduceerde chemisch wapen wondergoedje. Ik denk dat alle ellende die mensen hebben gewoon afkomstig is door het eten en drinken van Light-producten.

Het voedsel van tegenwoordig is zo abominabel, ernstige afname van vitamines in groente en fruit. Vervangende vitaminepreparaten zijn levensgevaarlijk waarbij je lichaam niet weet te handelen. En de aankomende Codex Alimentarius gaat het vitamine gebruik nog verder aan banden leggen.

We hebben in Nederland al een ernstig te kort aan allerlei vitamines. Vandaar dat we obesitas, alzheimer en kankers en dat soort aandoeningen hebben.

Waarom voeren we ons zelf met (walgelijk) slecht voedsel. Waarom moet alles zo overmatig besproeid worden met pesticiden.

Naar mijn idee worden er geen voedselwijsheid meegeven maar direct over tot medicijnen (symptoombestrijding) waarbij het behandeld arts bonussen voor krijgt. Uitzonderingen daargelaten, natuurlijk. Een arts wordt niét opgeleid tot het beheersen van genezing van het lichaam. Dat gaat tegen het businessmodel van pharmaceutische bedrijven in.
zoals gebruikelijk, een grote berg onzin.

ADHD is niet alleen druk, ADD is zelfs helemaal niet druk maar een gebrek aan overzicht en concentratie, dat ga je inderdaad door er andere voeding in te proppen en yoga te beoefenen helemaal verhelpen. Of misschien is het een beter idee om gewoon de stof die gemist word aan te maken of de aanmaak ervan te stimuleren zodat deze mensen weer beter kunnen functioneren? Het is je inmiddels al 100000x verteld maar je weigert gewoon je in te lezen in het onderwerp en doet de stukken waar andere mensen mee aankomen af als propaganda van big pharma. valt niet mee te discussiëren.
  woensdag 24 september 2008 @ 19:51:30 #64
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_61885114
quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:35 schreef Sora het volgende:

[..]

zoals gebruikelijk, een grote berg onzin.

ADHD is niet alleen druk, ADD is zelfs helemaal niet druk maar een gebrek aan overzicht en concentratie, dat ga je inderdaad door er andere voeding in te proppen en yoga te beoefenen helemaal verhelpen. Of misschien is het een beter idee om gewoon de stof die gemist word aan te maken of de aanmaak ervan te stimuleren zodat deze mensen weer beter kunnen functioneren? Het is je inmiddels al 100000x verteld maar je weigert gewoon je in te lezen in het onderwerp en doet de stukken waar andere mensen mee aankomen af als propaganda van big pharma. valt niet mee te discussiëren.
Ik weet gewoon zeker dat het voedsel gerelateeerd is dat mensen druk zijn en stempel ADHD krijgen. En als het wel aangeboren is dat is het nog steeds voedsel gerelateerd omdat mama zo nodig aspartaam, alcohol (wijn) en sigaretten tot zich nam tijdens de zwangerschap.

Pharmaceutica doet aan symptoomonderdrukking en NIET aan concrete oplossingen.

En de zaken die ik vertelde over groente en fruit is wel degelijk aan de hand op dit moment.

En slecht concentrerende kinderen, laat ze naar Mozart’s Sonata in D Major for Two Pianos (Mozart - Piano Sonata, K448) luisteren. Ook wel bekend als het Mozart Effect. Mozart die zelf ook ADHDer was.
quote:
Mozart Effect - Autism and ADHD
I view ADHD and autism as the extremes of the same spectrum. Based on all the years I have worked with ADHD clients and the many positive results I obtain, I believe at least 80% of them have an underlying listening problem. The ADHD child seems to be too open, absorbing everything and not knowing what to do with it. The autistic child has completely closed off communication in reaction to a world he perceives as too chaotic and disjointed. He is protecting himself from fear and overload--the most extreme state of non-listening.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 24-09-2008 20:14:39 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 24 september 2008 @ 20:11:47 #65
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_61885660
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:51 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik weet gewoon zeker dat het voedsel gerelateeerd is dat mensen druk zijn en stempel ADHD krijgen. En als het wel aangeboren is dat is het nog steeds voedsel gerelateerd omdat mama zo nodig aspartaam, alcohol (wijn) en sigaretten tot zich nam tijdens de zwangerschap.

En de zaken die ik vertelde over groente en fruit is wel degelijk aan de hand op dit moment.

En slecht concentrerende kinderen, laat ze naar Mozart’s Sonata in D Major for Two Pianos (Mozart - Piano Sonata, K448) luisteren. Ook wel bekend als het Mozart Effect. Mozart die zelf ook ADHDer was.
Dat is ook (onderdeel van) het probleem. Je staat er ondertussen niet meer voor open dat je wel eens ongelijk zou kunnen hebben.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_61885945
quote:
Ik denk dat die mensen die aan yoga doen gewoon een innerlijk rust vinden. En daarmee hun ADD,ADHD onder controle hebben. Heb je geheel geen opiaat als Ritalin bij nodig.
Ritaline is het tegenovergestelde van een opiaat.

M.
Hallon!
  woensdag 24 september 2008 @ 20:50:56 #67
52357 Lambiekje
pi_61886763
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:24 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ritaline is het tegenovergestelde van een opiaat.

M.
quote:
Voorbeelden van geneesmiddelen die opiaten bevatten zijn :

Methylfeniaat ( merknamen : Ritalin, Concerta, )
Morfine retard (merknaam : MS Contin )
Flunitrazepam ( merknaam : Rohypnol )
Dexamfetamine
Fortral
Oxycontin
Oxynorm
Sevredol
Symoron
Temgesic
Dus ....
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_61886898
Er zijn het afgelopen jaar WEL veel minder zelfmoorden gepleegd!
  woensdag 24 september 2008 @ 21:00:12 #69
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_61887041
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:50 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

[..]

Dus ....
Kheb zo'n vaag vermoede dat iemand zich verward heeft over het verschil tussen opiaat zijn en onder de opiumwet vallen
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_61887201
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:50 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

[..]

Dus ....
Oh ja een quote is het ultieme bewijs. Notabene een waarin methylfenidaat verkeerd gespeld is. Het is toch echt een stimulant (vergelijkbaar met amfetaminen) en geen opiaat. Hier heb je een lijstje van de schedule II drugs en hun classificering.

Maar goed, ik dacht dat dit topic een serieuze insteek zou hebben en zwakzinnig samenzweringsgeneuzel achterwege zou blijven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 24 september 2008 @ 23:35:40 #71
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61892956
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Oh ja een quote is het ultieme bewijs. Notabene een waarin methylfenidaat verkeerd gespeld is. Het is toch echt een stimulant (vergelijkbaar met amfetaminen) en geen opiaat. Hier heb je een lijstje van de schedule II drugs en hun classificering.

Maar goed, ik dacht dat dit topic een serieuze insteek zou hebben en zwakzinnig samenzweringsgeneuzel achterwege zou blijven.
stap erover heen, ik ga ff kijken
  woensdag 24 september 2008 @ 23:38:40 #72
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61893048
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:55 schreef ShadyLane het volgende:
Er zijn het afgelopen jaar WEL veel minder zelfmoorden gepleegd!
15% wel te verstaan terwijl het AD gebruik vermeerderd is... hmmmm
  woensdag 24 september 2008 @ 23:44:46 #73
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61893216
quote:

[..]

tenzij je hier met gedegen bronnen aankomt kunnen we dit naar het rijk der fabelen wijzen. En nee je hoeft er niet op terug te komen met vage bronnen.
quote:
soms is symptoom bestrijding een concrete oplossing, daarom zitten mensen zelden alleen aan medicatie maar hebben ze ook therapie
quote:

ADHD is niet een kwestie van concentratieproblemen alleen, daar is wel meer mee aan de hand.

Graag normaal verder reageren zonder complot of consiracy theorien, daar zijn andere fora voor.
pi_61893485
quote:

[..]

[..]

"Ik weet gewoon zeker dat het voedsel gerelateeerd is dat mensen druk zijn en stempel ADHD krijgen".

En nu nog met onderbouwing. Want dit is zoals je al 100000x is verteld, weer dezelfde grijsgedraaide plaat, ga er is inhoudelijk op in bla bla bla.

-edit- we blijve n netjes

[ Bericht 2% gewijzigd door Re op 25-09-2008 09:54:22 ]
  donderdag 25 september 2008 @ 09:06:17 #75
52357 Lambiekje
pi_61896882
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:44 schreef Re het volgende:

[..]

tenzij je hier met gedegen bronnen aankomt kunnen we dit naar het rijk der fabelen wijzen. En nee je hoeft er niet op terug te komen met vage bronnen.
[..]
ADHD en Voeding
Leg mij eens uit waarom voedsel geen triggeraar kan zijn van ADHD?
quote:
soms is symptoom bestrijding een concrete oplossing, daarom zitten mensen zelden alleen aan medicatie maar hebben ze ook therapie
[..]
Nee dat is geen oplossing, dat is een onderdrukking.
quote:
ADHD is niet een kwestie van concentratieproblemen alleen, daar is wel meer mee aan de hand.
Dat ze talent hebben alleen dat moet dan nog wel gepolijst worden en dat wordt onderkent door de reguliere wetenschap. Het is een zege dat je zoveel energie hebt en niet echt een kwaal. Het probleem is dat mensen die dus ADHD hebben niet weten hoe die energie goed en gereserveerd te gebruiken.

Ritalin is dus naar mijn idee een levenslustonderdrukker omdat andere (de ouders) zich storen aan het lekker druk zijn van een ADHDer. Wat weer een negatief effect omdat er een slechte sfeer heerst.
quote:
Graag normaal verder reageren zonder complot of consiracy theorien, daar zijn andere fora voor.
Is geluidstherapie ook al een complot. Alles is toch beter dan medicatie?

Ik kan niet zo goed begrijpen waarom mensen (hier) de parmaceutische industrie z'n warm hart toedragen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 25-09-2008 09:13:30 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')