XTC? Lijkt me erg onverantwoord!quote:Op zaterdag 15 november 2008 18:34 schreef MaJo het volgende:
Als je last hebt van extreme verlegenheid is therapie misschien een idee, maar AD? Dat slaat natuurlijk nergens opKun je beter aan de xtc gaan ofzo
quote:Op zondag 16 november 2008 05:36 schreef F04 het volgende:
[..]
XTC? Lijkt me erg onverantwoord!Bij AD sta ik tenminste nog onder toezicht bij een huisarts.
Therapie? Als ik daaraan denk gaat mijn nekhaar al overeind staan. Achja, ik kijk ook teveel films.quote:Op zondag 16 november 2008 11:44 schreef Re het volgende:
Je krijgt geen ADs F04 iig niet zonder daar ook nog therapie bij te krijgen
tjsa, praten over je problemen, je in laten zien waarom je je zo voelt etc... medicijnen is niet de oplossing alleen.quote:Op zondag 16 november 2008 12:24 schreef F04 het volgende:
[..]
Therapie? Als ik daaraan denk gaat mijn nekhaar al overeind staan. Achja, ik kijk ook teveel films.
Maar aan wat voor soort van therapie moet je dan zoal denken?
Traumatische gebeurtenissen verwerken los je niet op door het gebruiken van medicijnen maar juist door therapie. Ad worden gebruikt als steuntje in de rug, voor mensen die het allemaal niet meer zien zitten en niet meer kunnen functioneren zonder. Maar altijd in combinatie met therapie.quote:Op zondag 16 november 2008 12:24 schreef F04 het volgende:
[..]
Therapie? Als ik daaraan denk gaat mijn nekhaar al overeind staan. Achja, ik kijk ook teveel films.
Maar aan wat voor soort van therapie moet je dan zoal denken?
Het is niet alleen die verlegenheid, maar vooral ook een paar traumatische gebeurtenissen in het verleden die ik graag een beetje 'vergeten' wil. Gevolg van die ervaring is die angst, en daar wil ik vanaf.
Op zich kan ik me voorstellen dat hij op zoek gaat naar een verklaring voor waarom hij is zoals hij is. Maar in plaats van allemaal testjes op internet te doen lijkt het me juist goed om eens naar de psycholoog te gaan. Misschien heeft hij wel ergens last van en doet het stempeltje hem goed.quote:Op zondag 16 november 2008 12:28 schreef Re het volgende:
[..]
tjsa, praten over je problemen, je in laten zien waarom je je zo voelt etc... medicijnen is niet de oplossing alleen.
Ik zie je bijna in alle tpics die over psychiatrische ziektes gaat posten na een internet studie op symptomen, dan ben je weer autistisch, dan heb je weer ADHD, nu zit je weer met een angststoornis... Waar ben je naar op zoek?
De meesten van hen hebben ooit een vorm van therapie gehad.quote:Op zondag 16 november 2008 12:35 schreef F04 het volgende:
Alleen in combinatie met therapie dus... Hoe zit het dan met die 937.000 mensen in Nederland die een antidepressivum worden voorgeschreven? Die zitten vast toch niet niet allemaal in de GGZ?
Kijk anders eens ergens anders dan bij de GGZ. Een particuliere psycholoog bijvoorbeeld...quote:Op zondag 16 november 2008 12:50 schreef F04 het volgende:
Ben in het verleden wel in behandeling geweest bij de GGZ, maar ik ben inmiddels alweer blij dat ik daar weer uit die molen ben. Achteraf het dossier eens doorbekeken, en daar bleek een hoop te staan over mijn familie en omgeving die absoluut niet klopten. Ik ben daar ook behoorlijk van geschrokken. Daarbij word ook nog eens heel je privéleven uit de doeken gedaan. Met allerlei diagnostisaties waarvan op het eind geen één bleef staan.
Kunnen die ook medicijnen voorschrijven, en hoe zit het dan met die kosten? Word dat wel volledig vergoed?quote:Op zondag 16 november 2008 13:25 schreef MaJo het volgende:
[..]
Kijk anders eens ergens anders dan bij de GGZ. Een particuliere psycholoog bijvoorbeeld...
Waarom ben je in vredesnaam zo toegespitst op medicijnen? Als je zonder medicijnen hulp kunt krijgen is dat toch alleen maar fijner? Jezus zeg, zoals Re zegt wil je echt per se íets hebben. Neem nou maar van mij aan dat het veel fijner is als je geen medicijnen hóéft te gebruiken. Ik wou dat ik dat kon...quote:Op zondag 16 november 2008 14:09 schreef F04 het volgende:
[..]
Kunnen die ook medicijnen voorschrijven, en hoe zit het dan met die kosten? Word dat wel volledig vergoed?
Als jij AD wil zonder therapie dan kun je dat echt wel krijgen, ondanks wat hier wordt beweerd. Of het de juiste weg is dat is weer een hele andere vraag. Maar wat hier wordt beweerd dat je geen AD zou kunnen krijgen zonder therapie staat haaks op de realiteit in het huisartsenhokje.quote:Op zondag 16 november 2008 12:35 schreef F04 het volgende:
Alleen in combinatie met therapie dus... Hoe zit het dan met die 937.000 mensen in Nederland die een antidepressivum worden voorgeschreven? Die zitten vast toch niet niet allemaal in de GGZ?
hij wilde in eerste instantie zonder naar de HA te gaan ADs krijgen, via welke andere weg dan ook als het maar geen GGZ/ psychiater/psycholoog/HA was omdat hij "verlegen" isquote:Op zondag 16 november 2008 15:59 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Als jij AD wil zonder therapie dan kun je dat echt wel krijgen, ondanks wat hier wordt beweerd. Of het de juiste weg is dat is weer een hele andere vraag. Maar wat hier wordt beweerd dat je geen AD zou kunnen krijgen zonder therapie staat haaks op de realiteit in het huisartsenhokje.
Dan zou ik V&A eens proberen, ze zeggen toch vaak dat een kwart van de voorgeschreven medicatie nooit gebruikt wordt. Daar moet wel wat te scoren zijn.quote:Op zondag 16 november 2008 16:18 schreef Re het volgende:
[..]
hij wilde in eerste instantie zonder naar de HA te gaan ADs krijgen, via welke andere weg dan ook als het maar geen GGZ/ psychiater/psycholoog/HA was omdat hij "verlegen" is
Nee hoor. Juist wel naar de huisarts, maar niet die molen van de ggz daarachter.quote:Op zondag 16 november 2008 16:18 schreef Re het volgende:
[..]
hij wilde in eerste instantie zonder naar de HA te gaan ADs krijgen, via welke andere weg dan ook als het maar geen GGZ/ psychiater/psycholoog/HA was omdat hij "verlegen" is
Ik heb nog wel wat in de aanbieding voor 'm!quote:Op zondag 16 november 2008 16:21 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Dan zou ik V&A eens proberen, ze zeggen toch vaak dat een kwart van de voorgeschreven medicatie nooit gebruikt wordt. Daar moet wel wat te scoren zijn.![]()
quote:Op zondag 16 november 2008 12:12 schreef Burdie het volgende:
Als puntje bij paaltje komt, is het namelijk best wel eng om te stoppen met die medicijnen!
Hoe hebben anderen hier dat besloten/geregeld?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |