nah, het is geen rotzooi, maar het moet wel in perspectief gezet worden... als je inderdaad een vorm hebt van treatment resistent depression zal een medicijn wat in eerste instantie niet werkt ook niet werken als je de dosis verhoogd, je lichaam reageert gewoon niet op dat bepaalde stofje en zal je iets anders moeten proberen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 01:08 schreef Asanovic het volgende:
sorrie, van de volkskrant... maar heb er de laatste tijd ook zoveel rotzooi in gelezen dat ik me een beetje schaam om het aan te halen (was gewoon vergeten het erbij te zetten). Een of andere gozer die erop promoveerd.
XTC? Lijkt me erg onverantwoord!quote:Op zaterdag 15 november 2008 18:34 schreef MaJo het volgende:
Als je last hebt van extreme verlegenheid is therapie misschien een idee, maar AD? Dat slaat natuurlijk nergens opKun je beter aan de xtc gaan ofzo
quote:Op zondag 16 november 2008 05:36 schreef F04 het volgende:
[..]
XTC? Lijkt me erg onverantwoord!Bij AD sta ik tenminste nog onder toezicht bij een huisarts.
Therapie? Als ik daaraan denk gaat mijn nekhaar al overeind staan. Achja, ik kijk ook teveel films.quote:Op zondag 16 november 2008 11:44 schreef Re het volgende:
Je krijgt geen ADs F04 iig niet zonder daar ook nog therapie bij te krijgen
tjsa, praten over je problemen, je in laten zien waarom je je zo voelt etc... medicijnen is niet de oplossing alleen.quote:Op zondag 16 november 2008 12:24 schreef F04 het volgende:
[..]
Therapie? Als ik daaraan denk gaat mijn nekhaar al overeind staan. Achja, ik kijk ook teveel films.
Maar aan wat voor soort van therapie moet je dan zoal denken?
Traumatische gebeurtenissen verwerken los je niet op door het gebruiken van medicijnen maar juist door therapie. Ad worden gebruikt als steuntje in de rug, voor mensen die het allemaal niet meer zien zitten en niet meer kunnen functioneren zonder. Maar altijd in combinatie met therapie.quote:Op zondag 16 november 2008 12:24 schreef F04 het volgende:
[..]
Therapie? Als ik daaraan denk gaat mijn nekhaar al overeind staan. Achja, ik kijk ook teveel films.
Maar aan wat voor soort van therapie moet je dan zoal denken?
Het is niet alleen die verlegenheid, maar vooral ook een paar traumatische gebeurtenissen in het verleden die ik graag een beetje 'vergeten' wil. Gevolg van die ervaring is die angst, en daar wil ik vanaf.
Op zich kan ik me voorstellen dat hij op zoek gaat naar een verklaring voor waarom hij is zoals hij is. Maar in plaats van allemaal testjes op internet te doen lijkt het me juist goed om eens naar de psycholoog te gaan. Misschien heeft hij wel ergens last van en doet het stempeltje hem goed.quote:Op zondag 16 november 2008 12:28 schreef Re het volgende:
[..]
tjsa, praten over je problemen, je in laten zien waarom je je zo voelt etc... medicijnen is niet de oplossing alleen.
Ik zie je bijna in alle tpics die over psychiatrische ziektes gaat posten na een internet studie op symptomen, dan ben je weer autistisch, dan heb je weer ADHD, nu zit je weer met een angststoornis... Waar ben je naar op zoek?
De meesten van hen hebben ooit een vorm van therapie gehad.quote:Op zondag 16 november 2008 12:35 schreef F04 het volgende:
Alleen in combinatie met therapie dus... Hoe zit het dan met die 937.000 mensen in Nederland die een antidepressivum worden voorgeschreven? Die zitten vast toch niet niet allemaal in de GGZ?
Kijk anders eens ergens anders dan bij de GGZ. Een particuliere psycholoog bijvoorbeeld...quote:Op zondag 16 november 2008 12:50 schreef F04 het volgende:
Ben in het verleden wel in behandeling geweest bij de GGZ, maar ik ben inmiddels alweer blij dat ik daar weer uit die molen ben. Achteraf het dossier eens doorbekeken, en daar bleek een hoop te staan over mijn familie en omgeving die absoluut niet klopten. Ik ben daar ook behoorlijk van geschrokken. Daarbij word ook nog eens heel je privéleven uit de doeken gedaan. Met allerlei diagnostisaties waarvan op het eind geen één bleef staan.
Kunnen die ook medicijnen voorschrijven, en hoe zit het dan met die kosten? Word dat wel volledig vergoed?quote:Op zondag 16 november 2008 13:25 schreef MaJo het volgende:
[..]
Kijk anders eens ergens anders dan bij de GGZ. Een particuliere psycholoog bijvoorbeeld...
Waarom ben je in vredesnaam zo toegespitst op medicijnen? Als je zonder medicijnen hulp kunt krijgen is dat toch alleen maar fijner? Jezus zeg, zoals Re zegt wil je echt per se íets hebben. Neem nou maar van mij aan dat het veel fijner is als je geen medicijnen hóéft te gebruiken. Ik wou dat ik dat kon...quote:Op zondag 16 november 2008 14:09 schreef F04 het volgende:
[..]
Kunnen die ook medicijnen voorschrijven, en hoe zit het dan met die kosten? Word dat wel volledig vergoed?
Als jij AD wil zonder therapie dan kun je dat echt wel krijgen, ondanks wat hier wordt beweerd. Of het de juiste weg is dat is weer een hele andere vraag. Maar wat hier wordt beweerd dat je geen AD zou kunnen krijgen zonder therapie staat haaks op de realiteit in het huisartsenhokje.quote:Op zondag 16 november 2008 12:35 schreef F04 het volgende:
Alleen in combinatie met therapie dus... Hoe zit het dan met die 937.000 mensen in Nederland die een antidepressivum worden voorgeschreven? Die zitten vast toch niet niet allemaal in de GGZ?
hij wilde in eerste instantie zonder naar de HA te gaan ADs krijgen, via welke andere weg dan ook als het maar geen GGZ/ psychiater/psycholoog/HA was omdat hij "verlegen" isquote:Op zondag 16 november 2008 15:59 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Als jij AD wil zonder therapie dan kun je dat echt wel krijgen, ondanks wat hier wordt beweerd. Of het de juiste weg is dat is weer een hele andere vraag. Maar wat hier wordt beweerd dat je geen AD zou kunnen krijgen zonder therapie staat haaks op de realiteit in het huisartsenhokje.
Dan zou ik V&A eens proberen, ze zeggen toch vaak dat een kwart van de voorgeschreven medicatie nooit gebruikt wordt. Daar moet wel wat te scoren zijn.quote:Op zondag 16 november 2008 16:18 schreef Re het volgende:
[..]
hij wilde in eerste instantie zonder naar de HA te gaan ADs krijgen, via welke andere weg dan ook als het maar geen GGZ/ psychiater/psycholoog/HA was omdat hij "verlegen" is
Nee hoor. Juist wel naar de huisarts, maar niet die molen van de ggz daarachter.quote:Op zondag 16 november 2008 16:18 schreef Re het volgende:
[..]
hij wilde in eerste instantie zonder naar de HA te gaan ADs krijgen, via welke andere weg dan ook als het maar geen GGZ/ psychiater/psycholoog/HA was omdat hij "verlegen" is
Ik heb nog wel wat in de aanbieding voor 'm!quote:Op zondag 16 november 2008 16:21 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Dan zou ik V&A eens proberen, ze zeggen toch vaak dat een kwart van de voorgeschreven medicatie nooit gebruikt wordt. Daar moet wel wat te scoren zijn.![]()
quote:Op zondag 16 november 2008 12:12 schreef Burdie het volgende:
Als puntje bij paaltje komt, is het namelijk best wel eng om te stoppen met die medicijnen!
Hoe hebben anderen hier dat besloten/geregeld?
Hoi Burdie! Ik heb dat min of meer in samenspraak met de HA gedaan, alleen heb ik het ad-hoc aangepakt zonder afbouwschema enzo. Aangezien dat kind-of foutgegaan is, wil ik je die methode niet aanbevelen.quote:
Haha, ik zit er nu weer aan. Heb echt een paar klotemaanden achter de rug, baan verloren enzo, heel erg onzeker over alles, slecht aanspreekbaar. Gaat nu een stuk beter, begin me weer happy te voelen.quote:Op woensdag 19 november 2008 23:29 schreef Murmeli het volgende:
jeetje deepchord, wat een heftig verhaal. ben je er nu wel vanaf dan, of ben je doorgegaan met de medicijnen?
pff als ik dit lees blijf ik wel de rest van mn leven aan de AD
quote:Op woensdag 19 november 2008 23:16 schreef DeepChord het volgende:
Hoi Burdie! Ik heb dat min of meer in samenspraak met de HA gedaan, alleen heb ik het ad-hoc aangepakt zonder afbouwschema enzo. Aangezien dat kind-of foutgegaan is, wil ik je die methode niet aanbevelen..
Dat was eigenlijk ook mijn bedoeling, want zo heb ik het opbouwen ook gedaanquote:Ik heb het een beetje op basis van mijn intuïtie gedaan.
Ik weet niet waar ik dat aan te danken heb, maar bedanktquote:Grote kans dat het voor jou totaal anders werkt, en dat jouw lijf hele andere boodschappen geeft als het fout gaat, maar toch hoop ik dat je er wat aan hebt. Als ik iemand de potentie vind hebben om ermee te kunnen stoppen dan ben jij het wel..
Je merkt het wel als die dingen werken hoor. Zo had ik voor ik anti-depressiva gebruikte last van het feit dat ik regelmatig 's-nachts wakker werd en dan dingen dacht te zien (soort van slaapdronken zijn ofzo?) vergezeld met vette angst. Ook diverse malen het gevoel dat ik mijn geestelijke gezondheid aan het verliezen was, ik sloot mezelf totaal op en had vaker wel dan niet ruzie met mijn ouders en de mensen om mij heen.quote:Op donderdag 20 november 2008 15:33 schreef Murmeli het volgende:
Ja, ik ga het nog meemaken, ik heb ze pas een maand. heb wel het gevoel dat ik wat rustiger begin te worden, maar weet niet of het door de AD komt of gewoon toevallig zo is... Vind het een beetje moeilijk in te schatten. Maar dat komt nog wel als ik ze wat langer heb denk ik.
Baan is alweer bijna geregeld, binnenkort contract tekenen!quote:Zou wel handig zijn ja, stabiel leven, fijn werk, fijne relatie....denk dat het leven dan een stuk makkelijker is.
Hmmm bij jou wel een ^(**&%&) tijd nu zeg.... beter om dan weer even verder te gaan met je AD tot het wat rustiger is om je heen. heb je al nieuw werk? of nog zoekende? Of eerst nog aan het bijkomen van alle ellende?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |