Dat klopt inderdaad, Darrel heeft een jongensnaam maar is een poes! De ‘dame’ in bovengenoemde quote gaat er tussenuit op vakantie , sluit Darrel samen met nog een hond op in een snikhete flat. Zonder eten, zonder drinken, zonder kattenbak, etc.quote:Op zaterdag 20 september 2008 18:43 schreef noekje het volgende:
Het verhaal van Darrel.
Darrel is gevonden op een balkon. Bazinnetje is op vakantie gegaan. Het was daar bloedheet. Iemand heeft de dierenambulance opgebeld en toen hebben ze hem naar het asiel gebracht. Daar was/is die heel erg down. Ze zijn nu bezig met Bach bloesems. Ze schijnt nu al best opgeknapt te zijn maar het was echt een arm ding.
Asiel heeft nog contact gehad met haar vorige baasje maar die ontkent dat het haar poes is.
Tenminste, ik neem eigenlijk aan dat het een poes is en geen kat?
Greys!Aw!
Hier een van de filmpjes van Darrel van afgelopen zaterdagquote:Op zaterdag 20 september 2008 19:46 schreef verita het volgende:
Hoi allen, het was leuk om jullie te zien! Re, MissBliss, bedankt voor de mooie foto!
Wij denken er inderdaad stevig over na om Darrel in huis te nemen. Darrel zelf is geen punt van discussie, we zijn nog teruggegaan naar haar kooi en hebben haar geaaid en gefilmd. Zij gaf continue kopjes en volgens ons zijn we goedgekeurd als haar blikopeners. Het gaat er nu om of de poes die we al thuis hebben, het ook aan kan (ook zo bang geweest als Darrel, nu wat relaxter)
quote:Op zaterdag 20 september 2008 19:55 schreef noekje het volgende:
Er is maar één manier om daarachter te komen. Dan moet je het dus eigenlijk proberen.
Ben heel benieuwd. Ze verdient een mooi huisje.
quote:
quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:08 schreef verita het volgende:
[..]
Ja daar hebben jij en Bigbird gelijk in. Zoals gezegd, we hebben allebei een goed gevoel bij de poes dus ik denk ook wel dat het doorgaat, poes voelde zich ook op haar gemak met ons.
Mevrouw daar heeft ook gezegd dat als het niet gaat dat we haar binnen drie weken terug kunnen brengen maar dat is nou net wat we niet willen, dan moet ze weer verhuizen. Het moet voor beide poezen leuk zijn.
Maar als er 1 poes is die een nieuw huisje verdient, is het deze wel
quote:Op zondag 21 september 2008 17:14 schreef verita het volgende:
Zoek de verschillen:
Links onze huidige poes MM, rechts de poes 'Darrel'.
We zijn eruit, ik ga morgen bellen, we gaan as. woensdagavond Darrel ophalen, als dat kan.
![]()
![]()
![]()
We willen haar een andere naam geven, namelijk 'Malkah'. Malkah betekent 'koningin'. We zouden graag willen dat ze zich bij ons zo gaat voelen. We hebben er wel vertrouwen in, onze MM was ook zo'n bangerd, en die is nu ook frank en vrij, behalve met vreemden.
Het verschil: de droevige blik bij Malkah, en Malkah heeft een grote zwarte vlek op linkerpootje, waar MM wit is. MM heeft rechts op haar pootje wat vlekjes, en daar is Malkah weer wit.
Kijk dan, dit kun je toch niet laten zitten
quote:Op maandag 22 september 2008 09:37 schreef verita het volgende:
We gaan doen wat er voor Darrel / Malkah nodig is. Als we daarvoor Bach moeten doen, so be it. Als ze maar gelukkig wordt. En daar twijfel ik niet aan.
Onze MM (2005) was zoooo bang, daar gaf je geen stuiver voor. In het asiel van Almelo kwamen we eigenlijk voor een andere kat, die we op internet hadden gezien. De kat was leuk maar die had zoiets van: het zal wel. Een andere kat die we ook leuk vonden klauterde via Dinooo's broek omhoog en zette zijn nagel in iets waar Dinooo het liever niet heeft. En ineens kwam MM uit een hoekje. Ze lag onder een kast, loopt op Dinooo af, mauwt zonder geluid te maken, kijkt omhoog, schurkt langs hem heen, duwt haar snuitje in zijn hand en de asielmedewerkster zei: dit kan niet, die poes is heel schuw en en blaast naar iedereen en u mag haar aaien...
Dinooo zei niet zoveel meer, pakte MM op en zei tegen mij: we zijn klaar hier, deze gaat mee.
En nu is ze zo tevreden. Ze is nog bang voor vreemden maar voor ons absoluut niet en wij zijn blij dat het zo goed met haar gaat.
Deze Darrel / Malkah zal het ook wel fijn krijgen, de hoop is dat ze inderdaad straks als twee zusjes met elkaar om gaan.
Leuk dat jullie allemaal zo meeleven, thx
En dus gaan we woensdag Malkah halen. We krijgen de bloesemtherapie en voer mee. Nu nog maar een paar dagen hard werken en nagelbijten.quote:Op maandag 22 september 2008 11:13 schreef verita het volgende:
Woeiiiiii
whaaa
![]()
![]()
![]()
Net gebeld. Duurde lang voordat ze opnamen en ik had het even niet meer. Maar: we hebben toestemming haar woensdag te halen!
Ik denk dat die site wel eens een update kan gebruiken...quote:Op maandag 22 september 2008 13:06 schreef verita het volgende:
De bloesemtherapie is een geneeswijze die aan het begin van deze eeuw ontwikkeld is door Dr. Edward Bach.
Nou ik denk dat ik ook maar zo'n flesje koop, het lijkt me ook voor MM wel handig.quote:Op maandag 22 september 2008 19:51 schreef Ingetje79 het volgende:
Melvin krijgt trouwens ook Bach Bloesems...de Rescue.
2 maal daags 4 druppels door een theelepel blikvoer en sindsdien heeft ie nergens in huis meer geplast.
*klopt af
Ik doe het ook wel eensquote:Op woensdag 24 september 2008 22:07 schreef Greys het volgende:
Wat heerlijk dat het eigenlijk al zo goed gaat!![]()
Ik ben heel blij voor jullie en Malkah!
Goed zeg, dat ze al gegeten heeft!
En dat van de ogen dichtknijpen wist ik niet. Boris knijpt ook vaak met zijn oogjes als hij me aankijkt, dus dat is een goed teken?Ik ga het ook eens terugdoen
Nou jah, buiten zou ik daar ook bang voor zijn dat ze ergens blijft haken. Malkah heeft hem nu af. We hadden hem laten zitten zodat we in noodgevallen haar konden pakken. We hebben nu zo'n band dat ze als ik haar naam roep (zo'n duizend keer inmiddelsquote:Op vrijdag 26 september 2008 09:23 schreef Hekates het volgende:
Draagt ze nu nog steeds haar tuigje zoals op de foto of is dat af nu?
Reden dat ik het vraag, mijn moeder zou Fred continu een tuigje willen laten dragen als hij tijdens mijn vakantie bij haar logeert. Zodat als hij er dan een keertje tussendoor glipt om buiten te kijken, hij ook door andere mensen herkent kan worden. Mijn lijkt het maar vervelend voor Fred eigenlijk, en ik zou hardstikke bang zijn dat hij ergens aan vast blijft haken...
Thxquote:Op zondag 28 september 2008 15:03 schreef nokwanda het volgende:
Zat me net af te vragen wanneer we een update kregen.
Trouwens... als je dat filmpje kijkt kun je in het keuzemenu de volgende of vorige afbeelding zien![]()
![]()
Tell me nurse......... Die katten operatiezusters![]()
Al heel lang geleden, geloof deel 4 of 5 ofzo?quote:Op zondag 28 september 2008 15:21 schreef nokwanda het volgende:
Had je die al gepost of verpest ik nu de verassing?
Edit: in deel 2 dusquote:Op zondag 28 september 2008 15:38 schreef verita het volgende:
[..]
Al heel lang geleden, geloof deel 4 of 5 ofzo?
Malkah krijgt nu ook Carnibest, zie dat Carnibest-topic. Ze doet het er erg goed op, haar velletje is net een mohair-trui. En superwit, ze lijkt wel gewassen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 09:58 schreef Hekates het volgende:
Heerlijk om te lezen dat ze een beetje loskomt!
Geven jullie Malkah en MM nu het zelfde voer al? Of krijgt Malkah nog brokken?
Ahh shit,quote:Op zondag 19 juli 2015 17:04 schreef verita het volgende:
Rot kick![]()
Poezebeesd (MM) is gisteravond overleden aan leverfalen. RIP MM
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |