Omdat de US autoboeren meer banken dan autoboeren zijn. Overigens heeft Fitch de rating voor GM gisteren bijgesteld van B- naar CCC.quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:37 schreef pberends het volgende:
[..].
Waarom maken ze niet gewoon betere auto's? In Amerika zitten altijd de knapste koppen zegt iedereen.
Waar blijven de autoboeren die het wel goed doen dan? Zijn er geen kleinere ondernemingen gestart die wel zuinige auto's produceren? Je zou toch verwachten dat ze met al die universiteiten allang het gouden ei van Columbus hebben uitgevonden op het gebied van zuinige auto's...quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:55 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Omdat de US autoboeren meer banken dan autoboeren zijn. Overigens heeft Fitch de rating voor GM gisteren bijgesteld van B- naar CCC.
Vergis je d'r niet in. Een auto op de markt zetten is een zeer kostbare aangelegenheid in een markt die ruimschoots verzadigd is. Je redement op je risicovolle investering is dus veel te laag. Daarom staat er geen neiuwe partij op om hi-tech auto's in elkaar te klussen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:58 schreef pberends het volgende:
[..]
Waar blijven de autoboeren die het wel goed doen dan? Zijn er geen kleinere ondernemingen gestart die wel zuinige auto's produceren? Je zou toch verwachten dat ze met al die universiteiten allang het gouden ei van Columbus hebben uitgevonden op het gebied van zuinige auto's...
of de amerikaanse staalindustrie want die blijft ook alleen maar bestaan door subsidiesquote:Op dinsdag 23 september 2008 14:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
De (amerikaanse) auto-industrie is de volgende
de europese takken van de amerikaanse auto-industrie doen het wel goed, het zou me niet verbazen wanneer die modellen de VS markt opgaanquote:Op dinsdag 23 september 2008 14:58 schreef pberends het volgende:
[..]
Waar blijven de autoboeren die het wel goed doen dan? Zijn er geen kleinere ondernemingen gestart die wel zuinige auto's produceren? Je zou toch verwachten dat ze met al die universiteiten allang het gouden ei van Columbus hebben uitgevonden op het gebied van zuinige auto's...
http://www.teslamotors.com/quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:58 schreef pberends het volgende:
[..]
Waar blijven de autoboeren die het wel goed doen dan? Zijn er geen kleinere ondernemingen gestart die wel zuinige auto's produceren? Je zou toch verwachten dat ze met al die universiteiten allang het gouden ei van Columbus hebben uitgevonden op het gebied van zuinige auto's...
Welke takken doen het dan zo goed? Alleen Opel doet het redelijk, Volvo en Saab doen het helemaal niet zo geweldig. Misschien dat Kia die kant op gaat, maar dat is geen Europees merk. Verder hebben de Amerikanen volgens mij geen belangen in Europa.quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
de europese takken van de amerikaanse auto-industrie doen het wel goed, het zou me niet verbazen wanneer die modellen de VS markt opgaan
De meest automerken zijn van GM, Saab had al tien jaar failliet geweest als GM niet zo geil was van veel grote automerken.quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:39 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Welke takken doen het dan zo goed? Alleen Opel doet het redelijk, Volvo en Saab doen het helemaal niet zo geweldig. Misschien dat Kia die kant op gaat, maar dat is geen Europees merk. Verder hebben de Amerikanen volgens mij geen belangen in Europa.
Dit is het lijstje van merken volgen meneer Wiki:quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:41 schreef henkway het volgende:
[..]
De meest automerken zijn van GM, Saab had al tien jaar failliet geweest als GM niet zo geil was van veel grote automerken.
Saab draait al tien jaar fors verlies, dat is echt niet goed
volvo en ford ook dacht ikquote:Op dinsdag 23 september 2008 15:39 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Welke takken doen het dan zo goed? Alleen Opel doet het redelijk, Volvo en Saab doen het helemaal niet zo geweldig. Misschien dat Kia die kant op gaat, maar dat is geen Europees merk. Verder hebben de Amerikanen volgens mij geen belangen in Europa.
VS en vrije marktquote:Op dinsdag 23 september 2008 15:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
of de amerikaanse staalindustrie want die blijft ook alleen maar bestaan door subsidies![]()
Wat daarna komt weet ik niet
In het technisch weekblad van enkele weken terug stond nog een interesant artikel over deze auto's.quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
http://www.teslamotors.com/
Zo'n Tesla zou ik wel willen hebben. 0-60mph in 3,9 sec.
Er is helaas wel een wachtlijst van > 2 jaar.
Het goede hieraan is dat 'electrische auto' nu niet meer wordt geassocieerd met autootjes voor bejaarden en invaliden maar met coole bolides waarmee je Ferraris en Lamborginis kunt pwnen.
Niet dat die Tesla al onze problemen gaat oplossen, maar nu alternatieve autos opeens cooler zijn dan SUV's is er ook meer incentive om er in te investeren.
Omlaag bedoel ik natuurlijkquote:Op dinsdag 23 september 2008 17:13 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Mooi zo dan kunnen we weer omhoog
In de VS omhoog en de rest van de wereld naar beneden.quote:Op dinsdag 23 september 2008 17:13 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Mooi zo dan kunnen we weer omhoog
Waarom zo weinig autoplants in het oosten van de VS?quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:59 schreef en_door_slecht het volgende:
Overigens is hier:
[ afbeelding ]
goed te zien dat het probleem niet alleen zit in slechte auto's. Tel het aantal fabrieken eens van GM en van Toyota en vergelijk dan eens hun marktaandeel. Dan zien je dat Toyota veel meer auto's per plant produceert, dat lijkt bij te dragen aan efficienter werken.
En ik zie net ook de reden waarom Opel geen auto's verkoopt in de VS: dat doet Saturn. Saturn, Opel en Vauxhall maken dus allen (nagenoeg) dezelfde auto's.
Ze zitten in die regio omdat daar de ijzer en staal producenten zitten, en dat is omdat er daar ijzererts in de grond zit (zat).quote:Op dinsdag 23 september 2008 18:19 schreef pberends het volgende:
[..]
Waarom zo weinig autoplants in het oosten van de VS?
quote:Op dinsdag 23 september 2008 18:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ze zitten in die regio omdat daar de ijzer en staal producenten zitten, en dat is omdat er daar ijzererts in de grond zit (zat).
westen bedoel jequote:Op dinsdag 23 september 2008 18:19 schreef pberends het volgende:
[..]
Waarom zo weinig autoplants in het oosten van de VS?
whyyyyyyyquote:Op dinsdag 23 september 2008 18:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In de VS omhoog en de rest van de wereld naar beneden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |