abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61948195
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 00:56 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik had gedacht dat er in Monaco wel 35 rijkere zouden wonen dan die 2
Het is geloof ik een lijst van vorig jaar of het jaar ervoor.

Wellicht is het ook gewoon een lijst met bekende rijke mensen, maar inderdaad, ik gok zomaar ook we dat daar 35 mensen wonen met meer dan 25 miljoen pond
  zaterdag 27 september 2008 @ 10:36:25 #102
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_61948416
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 09:50 schreef TJDoornbos het volgende:
Jenson Button zegt in het F1blad dat Honda erg ver met Kers is en met Brawn kan je een goeie auto zonder onzin bouwen!
Brawn is geen ontwerper maar gewoon strateeg...
Als hij zoveel goede invloed had gehad, dan had hij ze dit jaar wel van de laatste gridplaatsen afgekregen en laten vechten met torro rosso's van deze wereld.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_61948496
Brawn bemoeit zich wel degelijk met die wagen hoor
pi_61950613
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 10:36 schreef nils7 het volgende:

[..]

Brawn is geen ontwerper maar gewoon strateeg...
Als hij zoveel goede invloed had gehad, dan had hij ze dit jaar wel van de laatste gridplaatsen afgekregen en laten vechten met torro rosso's van deze wereld.
Om te beginnen weet Brawn heel veel van aerodynamica en was onder andere werkzaam als aerodynamica specialist werkzaam bij Williams en Lola in de jaren 80. Later werd hij chef ontwerper bij Arrows en TWR (waar hij onder andere de Jaguar ontwierp die in 1991 sprtscar kampioen werd. Vanaf 1991 was hij technisch directeur bij Benetton, een post die hij vanaf 1997 ook bij Ferrari vervulde.

Dat de Honda niet echt vooruit komt heeft te maken met dat de wagen al gebouwd was voordat Brawn er kwam. Hij kan misschien wel enkele dingen verbeteren (zoals aerodynamische updates) maar niet de hele wagen. Zijn invloed zal veel duidelijker merkbaar zijn op de wagen van volgend jaar.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_61961065
quote:
Only Renault backs single engine plan
Posted 27 September 2008 at 20:06 GMT

Renault is the only team that currently supports FIA president Max Mosley's proposal for a common engine in F1.

Mosley's suggestion has been a major subject of discussion in the latest meetings of the Formula One teams' alliance FOTA, according to the German magazine Auto Motor und Sport.

The report said only Renault currently backs the plan, but team customer Red Bull might also fall in line should the issue go to a vote.

Under the FOTA statutes, rule changes such as the common engine proposal require at least 7 of the 10 teams to vote in favour.

Auto Motor und Sport, meanwhile, reports that F1 chief executive Bernie Ecclestone is annoyed with McLaren.

Of the 20 race drivers, only Lewis Hamilton and Heikki Kovalainen reportedly turned down an invitation on Friday to attend a lunch with Singapore president Sellapan Rama Nathan.


En dat van die lunch begrijp ik wel. Biologische klok verhaal ... die Sellepan was vast niet bereid om dik in de avond te lunchen.
Calm down, please!
pi_61977184
quote:
Toyota lodge protest against Toro Rosso
By Jonathan Noble Sunday, September 28th 2008, 17:08 GMT

Toyota have lodged a protest against Scuderia Toro Rosso's Sebastian Vettel for what they claim was an unsafe release from the pits.

The Japanese car manufacturer were unhappy with the way that Vettel was released into the path of one of their cars during the race, and took up their complaint with the race stewards following the event.

Although Vettel finished behind Timo Glock on the track, which means Toyota will not gain any points if the Toro Rosso driver is punished, it would increase the buffer in the constructors' championship between the two teams.

At the moment Toyota are fifth in the constructors' championship, with Toro Rosso sixth - 15 points behind.
quote:
No serious injuries in pitstop blunders
Posted 28 September 2008 at 16:45 GMT

Mechanics hurt in two separate pitstop incidents during Sunday's Singapore grand prix have escaped serious injury.

The most spectacular incident involved championship contender Felipe Massa, who despite getting a green light from Ferrari's unique 'traffic lights' solution pulled away too early.

The Brazilian yanked the fuel hose from the rig and carried it the entire length of the pitlane, and was penalised for unsafely pulling into the path of Force India's Adrian Sutil.

Another victim of the melee was a Ferrari mechanic, who after being knocked to the ground was taken to the circuit medical centre.

"The most important thing is the guy is okay, he is being brought to the medical centre and will see if he has any injuries or not," team spokesman Luca Colajanni told ITV Sport.

Later in the race, the Red Bull lollipop man wrongly gave David Coulthard the signal to drive away from a pitstop, and a team mechanic was hurt.

"He has damaged his ankle ligaments and burned his thumb, but fortunately other than that he's okay," said team principal Christian Horner.
Calm down, please!
pi_61978672
Groen licht voor Massa was een menselijke fout

Felipe Massa zit het niet mee dit seizoen. In Hongarije glipte een zege uit handen doordat de motor het begaf en vandaag reed hij met benzineslang weg. Een wel zeer kostbare fout, die de Braziliaan de titel kan kosten. Maar erger is dat de fout niet bij Massa zelf ligt.

Ferrari werkt in de pits met een lichtensysteem en niet met een conventionele lollipop die wordt gehanteerd door een mecanicien. Het systeem is fel omstreden, wat vandaag nogmaals werd bewezen.

Massa kreeg groen licht om weg te rijden, wat hij zoals iedere rijder dan ook deed. Helaas voor Massa was het groene licht te snel gegeven, aangezien de benzineslang nog op de wagen zat. Het gevolg was dat Massa met de benzineslang wegreed en daarbij enkele mecaniciens meesleurde.

Vervolgens stond Massa aan het einde van de pitlane te wachten op hulp om de benzineslang los te koppelen. Vooraleer er echter hulp kwam, was er al veel kostbare tijd verloren gegaan. Resultaat is dat Massa zonder wk-punten vertrekt uit Singapore en daardoor Hamilton ziet uitlopen in de wk-stand.

Voor de zoveelste keer moet Ferrari nu het lichtensysteem gaan evalueren. Lange tijd werd met het lichtensysteem alles compleet automatisch geregeld. Sinds kort heeft Ferrari het systeem echter aangepast zodat een mecanicien manueel de lichten bediend.

Het grote verschil tussen lichten en een lollipop is dat eenmaal groen, niets of niemand je tegenhoudt. Daar waar een aarzeling bij de lollipopman, soms nog kan gecorrigeerd worden aangezien de lollipop opnieuw vlug naar beneden kan gedaan worden.

"Wat vandaag gebeurde was geen technisch probleem maar een menselijke fout. Dit kan zowel met dit systeem gebeuren als met elk ander systeem. Uiteraard kunnen we terugkeren naar de lollipop, maar daar ligt de grond van dit probleem niet," besluit Massa.

BRON: http://www.f1journaal.be/f1_nieuws.aspx?34_5=3278

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Raikkonen geeft titelstrijd op

Na alweer een opgave in de Grote Prijs van Singapore vanmiddag lijkt de wereldtitel nu echt wel verloren te zijn voor Kimi Raikkonen. De Fin staat op 27 punten van WK-leider Lewis Hamilton met maar maximum 30 punten meer te winnen in de resterende wedstrijden. Ook Raikkonen zelf geeft toe dat hij dit jaar de titel niet zal winnen.

"De kansen op de titel waren sowieso al klein. Ik ben niet teleurgesteld dat ik de vijfde plaats verloor maar ik vind het wel erg voor het team dat het dit punten verloor. De volgende race zal ik opnieuw m'n best doen. We zullen nu zien wat er nog gebeurt maar ik lig sowieso uit de titelstrijd."

Ferrari heeft nog heel wat werk voor de boeg want naast Raikkonen scoorde ook Felipe Massa geen punten. Daardoor nam Mclaren de leiding in het constructeurskampioenschap over. Het heeft een voorsprong van één punt op Ferrari.

BRON: http://www.f1journaal.be/f1_nieuws.aspx?34_5=3285

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Wurz bestuurde de medische wagen

Voormalig F1-piloot Alexander Wurz reed vanmiddag nog eens over een Formule 1-circuit. De Oostenrijker die fungeert als test-en reserve rijder voor Williams werd aangeduid als bestuurder van de medische wagen nadat de normale bestuurder uitviel door ziekte.

De bestuurder van de safety car, Bernd Maylander zou Wurz voorgesteld hebben als de stand-in.

"Ik ken alle rijders maar ik ken Alex (Wurz nvdr.) vooral van onze tijd in de Formula Ford. We zijn nog steeds vrienden, vandaar..."

BRON: http://www.f1journaal.be/f1_nieuws.aspx?34_5=3284
pi_61978830
Geen straf voor Vettel na protest Toyota
28 september 2008


De wedstrijdleiding in Singapore heeft besloten Sebastian Vettel onbestraft te laten. Toyota had een protest ingediend tegen Scuderia Toro Rosso, omdat Vettel te vroeg zou zijn weggestuurd bij zijn pitstop en daardoor Timo Glock ophield.

De wedstrijdleiding heeft videobeelden van het incident bekeken en met beide coureurs gesproken. Hierna werd besloten geen straf uit te delen. Vettel behoudt hiermee zijn vijfde positie. In het constructeurskampioenschap blijft het verschil tussen beide teams vijftien punten, in het voordeel van de Japanners.

BRON: http://f1.gpupdate.net/nl(...)l-na-protest-toyota/
pi_61979477
quote:
Q & A with Stefano Domenicali
By Jonathan Noble Sunday, September 28th 2008, 18:08 GMT

Q. The passion of the team is one of its strengths, on this occasion it seems to have got the better of it.
Stefano DomenicaliStefano Domenicali: The question was related to the fact that in the last couple of races we had some problems with the pitstops, even if there were differences in each case. For instance, Kimi was a completely different story. Historically, during the last ten or 12 years, there were always problems, statistically during the pitstops. I remember very well problems with Michael and Rubens.

So it's not true that we have more mistakes than in the past. Unfortunately, we shouldn't have them, but that's another story. I was saying that sometimes where the situation is more tricky, the fact that the emotion is part of the characteristic of the team, sometimes you may consider that as a week point if you consider the fact that you made a mistake, but this is not related to the fact that we had more mistakes this year than in the last couple of years

Q. Is it related to the pressure of the situation you find yourself in, you're at the end of the championship now, you looked like you were going to get a one-two finish here and then suddenly this thing turned. It was important to get Felipe out before Lewis...
SD: In that moment you have to consider that there were so many cars coming in and of course, you try to be quick, you try to find the right slot in order for the car to be released, so it was a difficult moment. If you should wear the overall of the guy who has to manage that, I don't think a lot of people would say that they want to do it. We have to have a lot of respect for these guys, who are not really top drivers but part of us, that they are doing this job. It is very difficult and they have a lot of pressure.

Q. Kimi seemed to be like a switch, he wasn't that quick in the first few laps and then suddenly the performance came in. What was behind that?
SD: I think in that respect maybe at the beginning the pressures were a bit too low and then when the pressures came up to the right level, he was able to push. He got fastest lap and he was catching up with Lewis, because at the end of the day, the strategy was going in the right direction, and today it was really a shame that we got this result because today is really a black day, I would say, because the best car is the last on the result (sheet). Sometimes you have to consider that the safety car is mixing up the situation of the race, but this time it was too much.

But once again, I don't want to discuss the situation that may arise in the safety car conditions, because that's unpredictable. Sometimes they are going in the right direction and sometimes in the wrong direction. In that respect, Renault did very well with the safety car as I said before, and congratulations, they won the race. Unfortunately we didn't get the result that we wanted and not only we wanted, but we had in our hand, because we saw the performance of the car yesterday, we saw the performance of the car in the first stint of the race, it was really only the stint where we had…

Now the objective that we have was clearly, we have three races to go, we will approach the last three races with the fact we can do first and second every time, because we have the potential to do it so the target is very clear. It is not easy, but don't forget that we have raced a very difficult situation over the last couple of years, and we were sometimes able to win, sometimes unfortunately to lose but the motivation is still the same. The team is very strong, unfortunately you have the moments when I cannot say what we said but after two hours we were already motivated and looking forward to doing to Japan to attack again.

Q. Do you know what happened at the pitstop, because from the on-board it appeared that the green light was showing?
SD: Unfortunately there was a mistake, it was not an electronic system, it was run manually, because normally in that condition when there are a lot of cars coming in that safety car situation, it is better to have like a lollipop but instead of a lollipop you control the green light and unfortunately there was a mistake.

Q. Is it controlled by the same person that is doing the fuel?
SD: No, no, not the fuel, the same person who controls the pitstop.

Q. Will you stick to this system for the remainder of the season?
SD: We will analyse for sure what we did in the other pitstop… because it was a tense moment, again a guy was knocked down, no he's OK, no problem at all, but it's a very tense moment, so we preferred not to use for the other pitstop because we wanted to give a sign of less tension because it's a system that is trying to give as good performance as possible. That's the reason why we didn't use it for the others.

Q. At the first stops, was there a possibility of keeping Kimi out? Did you have enough fuel?
SD: No, unfortunately no. You don't know when you do a strategy, when the safety car is going to come out so unfortunately no.

Q. Will the person who was on the switch today be doing the same job in the next race?
SD: Oh yes, I don't think that's a good question because you have to have a lot of respect for the people that are working in this. You may have a lot of mistakes, you are doing a superb job, we are together, we win together, we lose together and in that respect the philosophy will not change for an unfortunate mistake.

Q. What's his condition?
SD: He was very bad of course, as you can imagine. The most important thing is that Felipe went to see him straight away, because of course he was sad and he said, OK guy, look ahead, as I said, always together.

Q. Was there a problem getting the rig out?
SD: Of course, you can imagine the tension moved the whole rig, so it was not in the right position, so it was quite difficult to get it out. There was no problem at the original stop.

Q. Some of the guys who pulled the hose out weren't wearing refuelling gear.

SD: To be honest, I don't know. I was looking at other things.

Q. Do you think the penalty was a fair one, bearing in mind there was a similar situation in Valencia?
SD: Yeah, the penalty was given to Felipe because it was an unsafe release because there was another car in the pitlane so that was the judgement of the steward. As we always said, we don't comment on the stewards' decision.

Q. People will say it's very similar to Valencia with a different penalty?
SD: I don't think so. It's completely different. In the way that you have to consider the manner of the car, the release, the movement of the car, the control of it, so I think it's a different story. I respect it, we respect the decision of the stewards.

Q. What is the advantage of the lights system compared to the lollipop?
SD: If you have that, the system allows you to have no reaction time of the guys. If everything is alright and there is no problem with the pit entry, you can go as soon as all the front and rear jacks and the refuelling rig has gone. There is no reaction time of the guys, that's the principal of the system. In this case it was completely different, it was like a lollipop situation.

Q. Don't you think that a lollipop is more physical in saying you can going or you can't?
SD: That's an opinion, I can accept that. It's like when you see a green light to go, that means that you have to go. It doesn't matter. The green was on because he had to go. If we didn't have the traffic light, we would have had the lollipop up. In that respect it didn't change the specific scenario that we have today.

Q. You said a moment ago that you have to finish one and two in the remaining three races; do you believe you have the performance of the car. Given where Kimi is now in the points standings, surely it means that he has to play back-up to Felipe.
SD: It's very clear that we have… I'm not sure if we have a mathematical… for sure, we need to be realistic and so it's very difficult and so I'm pretty sure he knows what he has to do and he will fight because he's part of the team so I don't have any doubt about that.
Calm down, please!
  zondag 28 september 2008 @ 21:54:36 #110
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_61982225
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:09 schreef HPoi het volgende:

Wurz bestuurde de medische wagen

Voormalig F1-piloot Alexander Wurz reed vanmiddag nog eens over een Formule 1-circuit. De Oostenrijker die fungeert als test-en reserve rijder voor Williams werd aangeduid als bestuurder van de medische wagen nadat de normale bestuurder uitviel door ziekte.

De bestuurder van de safety car, Bernd Maylander zou Wurz voorgesteld hebben als de stand-in.

"Ik ken alle rijders maar ik ken Alex (Wurz nvdr.) vooral van onze tijd in de Formula Ford. We zijn nog steeds vrienden, vandaar..."

BRON: http://www.f1journaal.be/f1_nieuws.aspx?34_5=3284
Test Wurz tegenswoordig niet voor Honda?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_61992840
quote:
Op zondag 28 september 2008 21:54 schreef nils7 het volgende:

[..]

Test Wurz tegenswoordig niet voor Honda?
Dat dacht ik ook, ja

in ander nieuws :
quote:
F1: David Coulthard and Martin Brundle get jobs on BBC commentary team
DC and Brundle get jobs with Auntie

Soon-to-be ex-F1 driver David Coulthard has already got his next job lined up. Instead of causing crashes in Formula One races he will now be talking about them. DC has been confirmed as a studio pundit for the BBC’s coverage of the 2009 F1 season. Grid Crasher predicted a job for the Scot way back in July, but we don’t like to be big-chinned big-headed about it.

The other big news is that popular co-commentator Martin Brundle has been tempted over from ITV and will be the BBC’s co-commentator too (although you suspect that Coulthard is being groomed for this role). The other members of the ITV team - commentator James Allen, presenter Steve Rider, pit stalkers Ted Kravitz and Louise Goodman, and studio pundit Mark Blundell - have not been offered work.

The main man with the mic from next season will be BBC Radio Five Live’s current F1 commentator Jonathan Legard. His F1 pedigree is undoubted, but the choice of former children’s TV presenter Jake Humphrey as the presenter might raise a few eyebrows. He has been cutting his teeth at Euro 2008 (where I thought he was pretty embarrassing to be honest), the Olympics and Football Focus.
Calm down, please!
  maandag 29 september 2008 @ 12:30:43 #113
34586 kepler
No bounce, no play
pi_61993258
quote:
dat zag ik al tijdens de race

Hij gooit ook totaal mis
The line is a dot to you!
pi_62007044
quote:
Op maandag 29 september 2008 12:30 schreef kepler het volgende:

[..]

dat zag ik al tijdens de race

Hij gooit ook totaal mis
JEZUS! #UY@( BEJWBKA FIA!

Deze video is verwijderd in verband met het schenden van de gebruiksvoorwaarden.
pi_62007322
quote:
Fail
pi_62026997
quote:
Ferrari Boss Calls Singapore 'Humiliating'

Sunday's first ever F1 night race beat the Beijing Olympics opening ceremony to become Singapore's most watched television spectacle, it has emerged.

Local reports say an average of 789,000 locals were tuned into Singapore's Channel 5 as Fernando Alonso took the chequered flag, compared with the 765,000 for the Olympics last month.

"In terms of ambience, facility and backdrop it was just fantastic," McLaren chief executive Martin Whitmarsh heralded on Tuesday.

But the British team's championship rival, Ferrari, does not agree. The Italian marque's president Luca di Montezemolo slammed the event as a "circus" track at which only the appearance of the safety car lottery could spice up.

"All this is humiliating for F1 and it is an aspect I want to talk about with the other teams in the next few weeks," Montezemolo, the chairman of the formula one teams' alliance FOTA, told La Gazzetta dello Sport.

After weeks of speculation, he also confirmed that world champion Kimi Raikkonen will take a supportive role to Felipe Massa's title charge at the final three races of 2008.

"I expect Raikkonen to show he is world champion in the remaining races, to help Massa, to race for the good of the team and to finish in front of the McLarens," Montezemolo said.
Calm down, please!
  dinsdag 30 september 2008 @ 16:39:46 #117
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62027116
haha, er kan iemand niet zo goed tegen zijn verlies
The line is a dot to you!
pi_62030167
quote:
FIA to change stewarding system?
SEPTEMBER 30, 2008

The word in Singapore is that the FIA is planning to change the way in which the stewards operate, but this is not in recation to the recent controversies, but rather a work which has been in progress for some time. FIA President Max Mosley has been mulling over the idea of having four stewards at each race since the end of last year. There are some who argue that this is bad idea as it will mean that more FIA politicians will be involved in the processes of judging the racers, and will thus make the system easier to manipulate. This is arguable as it largely depends on who the people taking the roles are. At the moment the stewards are largely members of the World Council and the job is seen as one of the perks of the job. Some of those are highly-experienced sports administrators but some are not, indeed there have been stewards in recent years who have never seen an F1 race before officiating at one.

The primary controversy in F1 at the moment is not actually about the stewards but rather is concentrated on the people around them who influence the decision-making process, notably the stewards' advisor Alan Donnelly, a close associate of Mosley, and Race Director Charlie Whiting. The disappearance of Tony Scott Andrews at the end of last year removed a highly credibly figure and the fact that he appeared at the recent FIA International Court of Appeal as a witness for Mclaren suggests that he was none too impressed by what happened.

The FIA argues that it is hard to find people to do the jobs, arguing that if one chooses Britons, the Italians complain and if one chooses Italians the British complain. This is largely irrelevant as it is the credibility of the indiviuals involved which is most important. If they are trusted then the sport will be better off for it. The bad news is that not enough of the FIA World Council members are trusted, most being seen as willing to do whatever it takes to keep their roles rather than what is best for the sport. That may not fair but that is certainly the perception in F1 circles.

Sir Jackie Stewart has long argued for permanent stewards to ensure that there is consistency in decision-making. This is probably a good idea but the FIA likes little of what Stewart says, if only because he is a contrary voice in a world where people find it easier to follo along and not make a fuss.
Ik dacht dat daar nooit sprake van zou kunnen zijn of anders was het de ondergang van de sport, Mosley?
Calm down, please!
pi_62030713
quote:
FOTA plans to shake up GP Friday

Formula One teams are considering a radical shake-up of the Grand Prix weekends. The new plans of the F1 teams are part of their plans to revitalize the sport. One of the new FOTA alliance's possible proposals is to replace the Friday free practice sessions by a special, shootout-like, timed session for a cash prize which would be $1 million.

Discussions on the proposal took place during the FOTA-meeting at Singapore and will continue at Japan and China.
Als het maar enigzins ook voor punten telt.
Calm down, please!
pi_62030782
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 18:37 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik dacht dat daar nooit sprake van zou kunnen zijn of anders was het de ondergang van de sport, Mosley?
Dat is alleen waar als hijzelf niet met het idee komt.
  dinsdag 30 september 2008 @ 22:51:44 #122
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62037798
Opzich is het idee van die Gold medals wel grappig... op die manier zullen rijders minder snel op "safe" gaan rijden, wat Hamilton in Singapore deed.

...maar op die manier verlies je wel alle competitie die er is onder teams die geen races kunnen winnen (of podiums halen). Alleen de top drie zou er dan toe doen. Daarnaast heb je minder titelkandidaten zoals Kubica die heel consequent de overgebleven punten bij elkaar sprokkelt en daardoor op een hoog gemiddelde uitkomt.

[ Bericht 12% gewijzigd door bodylotion op 30-09-2008 22:57:15 ]
Please, make yourself uncomfortable.
pi_62058311
quote:
Coulthard geeft startsein voor Moscow Raceway

Met het planten van een boom heeft Red Bull-coureur David Coulthard woensdag het startsein gegeven voor de bouw van de Moscow Raceway. De aanleg van dit circuit is een belangrijke eerste stap in de richting van een Grand Prix van Rusland.

Het circuit wordt gebouwd bij het plaatsje Volokolamsk, dat zo'n honderd kilometer ten westen van Moskou ligt. Hermann Tilke, die ook de circuits in Valencia, Singapore en Turkije heeft getekend, heeft de baan ontworpen. Het circuit zal 4,1 kilometer lang worden, uit vijftien bochten bestaan en de coureurs moeten er een topsnelheid van 311 kilometer per uur kunnen halen. De kosten voor de aanleg van het circuit zouden 165 miljoen euro bedragen. In 2010 moet de Moscow Raceway gereed zijn.

Bekijk hier een video van de Moscow Raceway.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 10:56:35 #124
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62071501
quote:
Williams behoudt Rosberg en Nakajima voor 2009
02 oktober 2008

Williams zal ook in 2009 met Nico Rosberg en Kazuki Nakajima aan de start verschijnen. Dat heeft het team woensdagavond laat bekendgemaakt. Het team is tevreden over de prestaties van de coureurs en ziet geen reden om de bezetting te wijzigen. Nico Hülkenberg blijft de testcoureur van het team.

"Ik ben blij dat we in 2009 met een ongewijzigde line-up verder gaan", liet teambaas Frank Williams in een verklaring weten. "Nico is zich aan het manifesteren als een van de meest complete rijders van het veld en Kazuki wordt steeds sterker. Nico Hülkenberg ontwikkelt zich ook steeds meer als coureur."

Rosberg en Nakajima hebben samen tot nu toe 26 punten verzameld voor Williams, wat het team op de achtste plaats in de strijd om de constructeurstitel plaatst. Hülkenberg gaat momenteel aan de leiding in het F3 Euroseries-kampioenschap, met 24 punten voorsprong op de nummer twee.
Please, make yourself uncomfortable.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 18:43:30 #125
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_62083333
Hier moest ik toch wel ff om grijnzen
quote:
Horner: ‘Tram oorzaak uitvalbeurt Webber’
Red Bull zoekt verklaring ondergronds

[02-10-2008] Red Bull vermoedt dat een tramlijn die onder het circuit van Singapore doorloopt de oorzaak is geweest van de uitvalbeurt van Mark Webber. Een voorbijgaande tram zou Webbers versnellingsbak ontregeld hebben.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_62083680
Ja, en de enige andere die er het hele weekend last van heeft gehad is Bourdais... feitelijk in dezelfde auto (maar wel met een andere versnellingsbak, volgens mij).

Als dat geen toeval is...
pi_62083913
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 18:56 schreef Ared het volgende:
Ja, en de enige andere die er het hele weekend last van heeft gehad is Bourdais... feitelijk in dezelfde auto (maar wel met een andere motor, volgens mij).

Als dat geen toeval is...
pi_62098693
Ja, ik weet dat ze andere motoren hebben, maar volgens Red Bull was het een versnellingsbak probleem. En ik weet niet helemaal zeker of ze hun eigen versnellingsbakken hebben of die van Renault cq Ferrari gebruiken. Om nog preciezer te zijn was het een probleem met de electronische aansturing van de bak, ik gok dat die wel in beide Red Bull teams gelijk is, al zullen de instelling wat anders zijn als ze andere bakken hebben.

Maar het blijft toevallig dat het probleem zich het hele weekend maar twee keer heeft voorgedaan, twee keer in dezelfde bocht met dezelfde auto. Misschien dat de RB-electronica gevoeliger is voor storingen van buitenaf?
pi_62098778
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 08:21 schreef Ared het volgende:
Ja, ik weet dat ze andere motoren hebben, maar volgens Red Bull was het een versnellingsbak probleem. En ik weet niet helemaal zeker of ze hun eigen versnellingsbakken hebben of die van Renault cq Ferrari gebruiken. Om nog preciezer te zijn was het een probleem met de electronische aansturing van de bak, ik gok dat die wel in beide Red Bull teams gelijk is, al zullen de instelling wat anders zijn als ze andere bakken hebben.

Maar het blijft toevallig dat het probleem zich het hele weekend maar twee keer heeft voorgedaan, twee keer in dezelfde bocht met dezelfde auto. Misschien dat de RB-electronica gevoeliger is voor storingen van buitenaf?
Of misschien reed die tram alleen onder Webber's auto door en niet onder de andere RBR of STRs?

Voorbeeld: Zo'n vonk van een bovenleiding veroorzaakt best wel een groot EM-veld maar het is ook puur toeval qua timing, natuurlijk.
Calm down, please!
pi_62099925
nou ja, wie ben ik als leek om de verklaring van zo'n team in twijfel te trekken, maar als je auto zo makkelijk te vernielen is door een EM veld, zou ik toch eens gaan nadenken over betere bescherming. Zeker met KERS in aantocht. En als ik tegenstander van RBT auto's was zou ik mensen met EMP-guns langs de baan gaan posten
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 15:13:28 #131
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62106913
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 18:43 schreef Sinister-D- het volgende:
Hier moest ik toch wel ff om grijnzen
[..]


Zou zomaar kunnen

Ik weet dat de tram die door de wijk van de TU Delft gaat ook helemaal is afgeschermd om onderzoeks-apparatuur niet te beinvloeden
The line is a dot to you!
pi_62107937
overigens kunnen fans al hun frustraties weer eens kwijt, ING komt met een vervolg op de enquetes die de FIA enkele jaren geleden al gedaan heeft:
http://www.ingf1racingmagazinefansurvey.com/intro.aspx

alleen jammer dat je nergens cijfers mag geven over Mosley, Ecclestone en Whiting
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 17:44:11 #133
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_62110176
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 15:13 schreef kepler het volgende:

[..]

Zou zomaar kunnen

Ik weet dat de tram die door de wijk van de TU Delft gaat ook helemaal is afgeschermd om onderzoeks-apparatuur niet te beinvloeden
Ik bedoelde ook niet dat het niet zou kunnen, doelde met de '' '' meer dat ik het een wel heel beunhazige manier van uitvallen vind
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 17:59:00 #134
19840 Libris
Live from Singapore
pi_62110424
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 15:13 schreef kepler het volgende:

[..]

Zou zomaar kunnen

Ik weet dat de tram die door de wijk van de TU Delft gaat ook helemaal is afgeschermd om onderzoeks-apparatuur niet te beinvloeden
Het moet trouwens metro zijn, er zijn geen trams in Singapore, en voor zover ik weer bestaan er ook geen ondergrondse trams..
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 18:34:09 #135
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62111107
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 17:44 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook niet dat het niet zou kunnen, doelde met de '' '' meer dat ik het een wel heel beunhazige manier van uitvallen vind
dat is zeker waar Is wel de bizarste uitvalreden ooit
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 17:59 schreef Libris het volgende:

[..]

Het moet trouwens metro zijn, er zijn geen trams in Singapore, en voor zover ik weer bestaan er ook geen ondergrondse trams..
is een metro eigenlijk niet gewoon een ondergrondse tram
The line is a dot to you!
pi_62111267
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 18:34 schreef kepler het volgende:

[..]

dat is zeker waar Is wel de bizarste uitvalreden ooit
[..]

is een metro eigenlijk niet gewoon een ondergrondse tram
Een metro loopt dacht ik niet op bovenleidingen
Calm down, please!
pi_62114627
quote:
Teams ponder prize money overhaul

Formula One teams are considering a major overhaul of the sport's constructors' championship prize money structure in a move to help the smaller teams survive, autosport.com can reveal.

As part of the ongoing evaluation by the new Formula One Teams' Association (FOTA) about ways to improve grand prix racing, one concept that is being looked at is for the commercial revenue given to teams to be shared equally among them.

The present financial structure is a meritocracy - where payments are weighted on a team's final constructors' championship position. The higher a team finishes in the constructors' championship, the bigger share they get of the estimated $500 million (USD) revenue that is currently given to them by Formula One Management (FOM).

Although such a structure has been accepted for many years, the huge increase in F1's costs, allied to the difficult world financial climate, has prompted talk of ways to make things more even.

Formula One commercial boss Bernie Ecclestone has floated the idea of a new system being put in place - whereby the money is split equally. The matter is now being discussed inside FOTA - with the idea garnering some support.

Although the teams at the front may block the rule change because it would mean them getting less amoney, the rules of FOTA mean that only seven votes are needed among teams for a motion to carry.

Autosport.com understands four teams are already in favour of the idea - which would be enough to swing matters if there was a requirement for seven votes to prevent it going through.

One team principal source told autosport.com: "This would be a good way of securing the finances of all teams, without hindering those at the front. Teams that win are able to command more sponsorship money than those at the back anyway, so there will always be benefits to winning."

The hope is that by evening up the constructors' championship payments, it will make the sport more of a level-playing field - and more importantly help secure the future for back of the grid teams that are fighting for survival.

When asked by autosport.com for his feelings on the matter, team boss Frank Williams said: "The problem is that the people who win the most money, Ferrari and McLaren, the big boys, have enormous money and they can spend and spend, buy the best people and buy everything, whereas the small teams never get a chance.

"If you allow the big boys to carry on spending what they spend, it will never allow the second half of the field to compete. You will eventually just crush the second half."

Williams admitted he would have mixed feelings if the matter went to a vote inside FOTA, but conceded that keeping all teams on the grid was now a priority.

"What would we do if the teams were asked to vote on it?" he said. "The survival instinct would say yes. The common sense argument would say yes. But it is not competition in a way.

"So, I don't know. The survival instinct would need to have the upper hand in several establishments, including in Grove, otherwise you are banished to just struggle, struggle, and struggle to try and get back on equal terms."
Bron
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:23:51 #138
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62115258
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 18:43 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Een metro loopt dacht ik niet op bovenleidingen
nee dat niet, maar een trein wel en dat is geen tram

We gaan een beetje off-topic
The line is a dot to you!
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 23:50:18 #139
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_62119303
Nog een raceklasse erbij
quote:
Na GP2 en GP2 Asia Series straks ook GP3

03 oktober 2008

In 2010 komt er weer een nieuwe raceklasse bij: de GP3. Zo is vrijdag bekendgemaakt. Deze nieuwe serie moet de officiële opstapklasse worden naar de hoofdklasse van de GP2. Momenteel gebruiken veel coureurs de GP2 Asia Series nog als opstapje naar de hoofdklasse van de GP2, maar deze serie is eigenlijk bedoeld als kweekvijver van voornamelijk Aziatisch racetalent.

Volgens een persverklaring van de GP2-organisatie zullen de GP3-races in dezelfde weekenden worden verreden als de GP2-wedstrijden, wat er op neer komt dat de GP3 in het voorprogramma van de Formule 1 zal komen. Het is verder nog niet bekend met welke chassis, motoren en banden gereden zal worden in de GP3. Hierover moet nog worden overlegd met de betrokken fabrikanten.

F1-baas Bernie Ecclestone draagt de GP3 een erg warm hart toe: "Na het geweldige succes van de GP2 geloof ik dat deze GP3-serie een erg mooie kans is voor coureurs, engineers en monteurs die het tot de Formule 1 willen schoppen." GP2-baas Bruno Michel zei: "De filosofie achter de GP3 is vrijwel gelijk aan de filosofie achter de GP2, wat betreft zaken als de prestaties van de auto's, kostenbeheersing, veiligheid en begeleiding voor de coureurs. We zullen ons best doen om de GP3 net zo succesvol te maken als de GP2. We kijken erg uit naar 2010!"
wat hebben we straks: Karting, formule ford, formule renault 1600, formule renault 2000, formule bmw, formule audi palmer, formule 3, formule 2, gp3, gp2, Indy lights, Formule Atlantic (als dat nog bestaat). pfff er zijn zo tal van opstap klasses!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 05:58:35 #140
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62122284
Formule Renault Worldseries niet te vergeten
Please, make yourself uncomfortable.
pi_62126776
hm, het zou met niets verbazen als GP3 een rechtstreekse concurrent wordt van het redelijk kansloze Formule 2. Budgetten zullen vergelijkbaar zijn met het huidige internationale F3 masters serie (dus tussen F2 en GP2 in), en aangezien de exposure tijdens een F1 weekend natuurlijk veel beter is zou ik het als aanstormend talent wel weten... van een nationale formule-serie rechtstreeks naar GP3 en verder.

Nogal wieddes dat Ecclestone de serie een warm hart toedraagt... als de GP3 van dezelfde organisatie is als GP2, dan is het toch gewoon een Ecclestone onderneming? Dat er oorlog is tussen Mosley en Ecclestone wordt wel steeds duidelijker. Ben benieuwd wanneer er een GP1 komt. Of misschien valt één van de heren voor die tijd dood neer en wordt de oorlog op die manier beslist...

't Zal een race tegen de tijd worden
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 15:42:10 #142
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62128324
is A1GP eigenlijk wel in beeld bij de F1-teambazen
Er zijn geen rijders geweest die doorstroomden naar de F1, ofwel?

- edit -

Nelson Piquet Junior natuurlijk

[ Bericht 13% gewijzigd door bodylotion op 04-10-2008 16:08:10 ]
Please, make yourself uncomfortable.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 16:07:02 #143
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62128832
-dubbel
Please, make yourself uncomfortable.
pi_62129736
MijnGodAlsjeAllardzodeheletijddoorhoorttetterendanbenjetochwelblijmeteenF1commentatoralsMolzegwanthetis
tochookwelleukalsdiemongoolvaneenKalffafentoez'nbekdichthoudtIkweetnuineensweerwaaromikA1GP
helemaalnietleukvondomtezienHetisecht100%Allardz'nschuldomdathijNOOITmaardanookNOOITeffejeoreneen
pauzegeeftvanz'ntochalnietaltefijnestemenomz'nsupervervelendeuitsprakendienergensovergaanzoals"diestaat
mettienbenenopdegrond"HetisééngrotebarragevanwoordenenhetisnetofjeAllardGPzittekijkenmeteentintjeA1
ertussendoorGatverdamme!
Calm down, please!
pi_62129754
Als ik het me goed herinner heeft Piquet jr. na de A1GP nog één of twee seizoenen GP2 gedaan toch?
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 17:29:46 #146
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62130668
Tegelijk met A1GP zelf:
quote:
2005 GP2 Series
2005-06 A1 Grand Prix
2006 GP2 Series
Le Mans 24 Hours Russian Age Racing (GT1)
Mil Milhas Brasil Cirtek Motorsport (GTP1)
2007 Formula One Renault Test driver
2008 Formula One Renault
Please, make yourself uncomfortable.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 19:01:18 #147
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_62132483
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 16:51 schreef Googolplexian het volgende:
MijnGodAlsjeAllardzodeheletijddoorhoorttetterendanbenjetochwelblijmeteenF1commentatoralsMolzegwanthetis
tochookwelleukalsdiemongoolvaneenKalffafentoez'nbekdichthoudtIkweetnuineensweerwaaromikA1GP
helemaalnietleukvondomtezienHetisecht100%Allardz'nschuldomdathijNOOITmaardanookNOOITeffejeoreneen
pauzegeeftvanz'ntochalnietaltefijnestemenomz'nsupervervelendeuitsprakendienergensovergaanzoals"diestaat
mettienbenenopdegrond"HetisééngrotebarragevanwoordenenhetisnetofjeAllardGPzittekijkenmeteentintjeA1
ertussendoorGatverdamme!
Ik kon het nog lezen ook
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_62134064
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 16:51 schreef Googolplexian het volgende:
MijnGodAlsjeAllardzodeheletijddoorhoorttetterendanbenjetochwelblijmeteenF1commentatoralsMolzegwanthetis
tochookwelleukalsdiemongoolvaneenKalffafentoez'nbekdichthoudtIkweetnuineensweerwaaromikA1GP
helemaalnietleukvondomtezienHetisecht100%Allardz'nschuldomdathijNOOITmaardanookNOOITeffejeoreneen
pauzegeeftvanz'ntochalnietaltefijnestemenomz'nsupervervelendeuitsprakendienergensovergaanzoals"diestaat
mettienbenenopdegrond"HetisééngrotebarragevanwoordenenhetisnetofjeAllardGPzittekijkenmeteentintjeA1
ertussendoorGatverdamme!
Ach, ik kan die oerhollandse knul best aanhoren hoor.
Ik heb er geen problemen mee en hoe hij af en toe iemand finaal de grond in zeikt vind ik wel vermakelijk eerlijk gezegd
pi_62134238
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 20:13 schreef NED het volgende:

[..]

Ach, ik kan die oerhollandse knul best aanhoren hoor.
Ik heb er geen problemen mee en hoe hij af en toe iemand finaal de grond in zeikt vind ik wel vermakelijk eerlijk gezegd
Totdat je gaat letten op hoe weinig de man eigenlijk z'n mond houdt. Dan ga je je eraan irriteren.
Calm down, please!
pi_62136296
Niet helemaal F1, maar toch

[SF] Fotoverslag Zolder dag 1
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')