Misschien is tie al vrij, na 3 uurtjes verhoor ofzo en dan wachten op een brief van de rechtbank, als die al komt.quote:Op donderdag 18 september 2008 01:13 schreef Yi-Long het volgende:
Alsof de politie ooit optreedt tegen dit soort tuigAlleen als ze toevallig zonder licht op hun scooter rijden ofzo
Die 19-jarige Gouwenaar staat waarschijnlijk ook morgenmiddag al weer buiten.
Bedoel je de media of de mocro's?quote:Op donderdag 18 september 2008 01:13 schreef Yi-Long het volgende:
Alsof de politie ooit optreedt tegen dit soort tuig![]()
[...]
Dat is wat ze doen, helaas. Kan je je die situatie in Den Bosch nog herinneren waarbij een bekende hooligan door de politie werd doodgeschoten? De cameraploegen bleven ongeveer een week lang terugkomen IN DE HOOP dat het volledig zou escaleren, erop vertrouwend dat de aanwezigheid van camera's dat zou garanderen. Als er geen echt nieuws is, dan creeer je dat toch gewoon zelf?quote:Op donderdag 18 september 2008 02:02 schreef Dagonet het volgende:
Het nieuws was van zaterdag/zondag. Wat doen die cameraploegen nu nog in de wijk dan?
Tuurlijk had die gast z'n poten thuis moeten houden en is het terecht dat hij is opgepakt maar serieus, hebben de media niets beters te doen dan in een wijk te gaan zitten op wat relletjes?
En gefeliciteerd met het bewijzen van een stereotype. (en dan hem ik het niet over de journalisten.)quote:Op donderdag 18 september 2008 01:23 schreef DrPhilipAgoistante het volgende:
Sensatiemedia krijgen wat ze willen. Ze staan niet voor niets al 3 dagen in die wijk.
Gefeliciteerd hoernalisten journalisten.
hij schijnt het volgende gezegd te hebbenquote:Om verdere escalaties in de wijk te voorkomen en ook ouders van de jeugd te wijzen op hun verantwoordelijkheid, heeft burgemeester Cornelis vanavond een groep Marokkaanse ouders toegesproken in sporthal De Springer,
quote:De originele autochtone bevolking moet jullie absoluut niet en zijn jullie liever kwijt dan rijk. Echter jullie stemmen links dus jullie genieten onze bescherming. Als jullie echter te ver gaan hebben wij het ook wel weer gezien met jullie en kunnen jullie alsnog vertrekken zonder behoud van uitkering en kinderbijslag.
Of non-embedded, Karskens die met zijn vest aan de wijken in gaat om verslag te doen.quote:Op donderdag 18 september 2008 07:21 schreef Oud_student het volgende:
Over een paar jaar hebben we alleen nog maar "embedded" verslaggeving in Gouda.
Had de 19 jarige een licht getinte huidskleur en was hij Van Mediterrane afkomst ?
quote:Op donderdag 18 september 2008 07:19 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
hij schijnt het volgende gezegd te hebben
[..]
Toen heeft ook niemand voor gestemd.quote:Op donderdag 18 september 2008 07:26 schreef TubewayDigital het volgende:
Als we opnieuw konden kiezen voor een multiculturele samenleving zou denk ik niemand voor stemmen. Wat een ellende met deze bevolkingsgroep.
Dan denk je, ha, een Griek of Italiaanquote:Op donderdag 18 september 2008 07:21 schreef Oud_student het volgende:
Over een paar jaar hebben we alleen nog maar "embedded" verslaggeving in Gouda.
Had de 19 jarige een licht getinte huidskleur en was hij Van Mediterrane afkomst ?
inderdaad, uberhaupt raar dat de nederlandse bevolking nooit is geraadpleegd is hierover.quote:Op donderdag 18 september 2008 07:28 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Toen heeft ook niemand voor gestemd.
ach gut en ze doen nooit watquote:Op donderdag 18 september 2008 07:30 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Dan denk je, ha, een Griek of Italiaan
Blijkt het toch weer om een Marokkaan te gaan.
Mensen hebben er wel degelijk voor gestemd anders was die samenleving er namelijk niet.quote:Op donderdag 18 september 2008 07:28 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Toen heeft ook niemand voor gestemd.
Waar is het referendum dan?quote:Op donderdag 18 september 2008 08:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Mensen hebben er wel degelijk voor gestemd anders was die samenleving er namelijk niet.
Je mag per vier jaar stemmen als je 18 jaar bent. Dus elke vier jaar is er een referendum.quote:Op donderdag 18 september 2008 08:07 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Waar is het referendum dan?
Een verkiezing is geen referendum.quote:Op donderdag 18 september 2008 08:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je mag per vier jaar stemmen als je 18 jaar bent. Dus elke vier jaar is er een referendum.
Ach een hoop mensen die klagen over de politiek stemmen vervolgens wel op die partijen die verantwoordelijk zijn. Tja en die cameraploeg. Het is duidelijk een gevaarlijke buurt. Ik zou er dus ver van weg blijven en dan wordt je ook niet in elkaar geslagen.quote:Op donderdag 18 september 2008 08:12 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Een verkiezing is geen referendum.
Als je wegblijft om die reden geef je die gasten die daar op straat hangen dus hun zin.quote:Op donderdag 18 september 2008 08:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ach een hoop mensen die klagen over de politiek stemmen vervolgens wel op die partijen die verantwoordelijk zijn. Tja en die cameraploeg. Het is duidelijk een gevaarlijke buurt. Ik zou er dus ver van weg blijven en dan wordt je ook niet in elkaar geslagen.
Wat heeft Oisterwijk met Gouda te maken?quote:Op donderdag 18 september 2008 11:15 schreef Landgeld het volgende:
Asielzoeksters verkracht in Oisterwijk
tuig is het!
Ja als er incidenten gebeuren en Connexxion meld dat niet bij de Politie kan er ook moeilijk tegen opgetreden worden.quote:Op donderdag 18 september 2008 01:09 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Cameraploeg mishandeld in OosterweiDoor RUUD F. WITTE
In de gemeenteraad heeft hij vanavond gezegd dat de ellende wellicht voorkomen had kunnen worden, als Connexxion eerder bij de gemeente en de politie aan de bel had getrokken. Van het vervoersbedrijf heeft hij gehoord dat men daar niet heeft beseft wat de impact zou zijn van het overslaan van een deel van de busroute door de wijk.
Okay dus nu is het voor een deel de schuld van Connexxion?
Wel eens aangifte gedaan van dit soort incidenten? Dat doe je ook maar één keer.quote:Op donderdag 18 september 2008 12:17 schreef kingsizes het volgende:
[..]
Ja als er incidenten gebeuren en Connexxion meld dat niet bij de Politie kan er ook moeilijk tegen opgetreden worden.
Dus in hoeverre overdrijft Connexxion.
quote:Op donderdag 18 september 2008 12:17 schreef kingsizes het volgende:
[..]
Ja als er incidenten gebeuren en Connexxion meld dat niet bij de Politie kan er ook moeilijk tegen opgetreden worden.
Dus in hoeverre overdrijft Connexxion.
Heel die wijk is al jarenlang één groot incident, een kruidvat. Vreemd genoeg vindt de burgemeester dat de boodschapper het verkeerd heeft gedaan in plaats van hard op te treden tegen de jarenlange dagelijkse straatterreur.quote:Oosterwei is een van de drie buurten uit de Goudse wijk Gouda Oost (tegenwoordig onderdeel van Kort Haarlem). De buurt telt 2.060 inwoners (2006) en heeft een dichtheid van 11.778 inwoners per km² (na de Wervenbuurt de hoogste van de stad). 63% van de bevolking bestaat uit niet-westerse allochtonen.[1] Het vormde in 2000 (met de Korte Akkeren) de buurt waar de grootste concentratie Marokkanen in de stad woont (50% in 2006[1]) en de buurt wordt in de volksmond dan ook wel 'Klein Marokko' genoemd.
quote:Districtschef Joep Pattijn van Hollands Midden: “Ik hoor dat mensen om 17.00 uur de politie bellen en dat die pas om 23.00 op komt dagen. Daar ga ik morgen persoonlijk achteraan. Onze mensen moeten klantvriendelijker worden."
“Pasgeleden moest een vrouwelijke collega een jongen van 14 jaar ophalen voor verhoor op het bureau. Hij zei: Ik ga mee als je me eerst even bevredigt. Ik ben al heel lang bij de politie, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.” Bron
Dan vind ik je een ongeciviliseerde idioot. Als er een cameraploeg op straat staat en niets doet zie ik geen reden om daar gefrustreerd van te worden. Why on earth zou je last hebben van die lui? Ze doen toch niets?quote:Op donderdag 18 september 2008 11:39 schreef alors het volgende:
Ik kan met niet aan de indruk onttrekken dat de betreffende cameraploeg hier toch wel een beetje op zat te wachten.
Ik zou er ook gek van worden als in mijn buurt de hele week cameraploegen blijven rondhangen na een een incident.
Alleen wel oliedom om het beeld vervolgens te gaan bevestigen door erop los te gaan rammen. Maar die garantie heeft zo'n cameraploeg want er zitten altijd wel een paar randdebielen bij die zich niet in kunnen houden.
Nou dan moet je dat lekker vinden, ik heb er een hekel aan als ik gefilmd word wanneer ik daar niet om vraag en zeker niet als er geen reden tot filmen is. Maakt dat mij een ongecivileerde idioot?quote:Op donderdag 18 september 2008 13:00 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dan vind ik je een ongeciviliseerde idioot. Als er een cameraploeg op straat staat en niets doet zie ik geen reden om daar gefrustreerd van te worden. Why on earth zou je last hebben van die lui? Ze doen toch niets?
Dat het vervelend is dat er overal bewakingscamera's hangen snap ik. Ik vind het geen lekker idee als ik constant in de gaten gehouden wordt waar ik ook kom. Maar dat is absoluut niet het geval bij zo een cameraploeg.
Naja, redelijk ja. Het maakt je een ongeciviliseerde idioot dat je je frustreerd daarom.quote:Op donderdag 18 september 2008 13:09 schreef alors het volgende:
[..]
Nou dan moet je dat lekker vinden, ik heb er een hekel aan als ik gefilmd word wanneer ik daar niet om vraag en zeker niet als er geen reden tot filmen is. Maakt dat mij een ongecivileerde idioot?
Ik reageer die frustraties toch nergens op af? Ik heb er enkel een grafhekel aan wanneer ik word gefilmd.quote:Op donderdag 18 september 2008 13:12 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Naja, redelijk ja. Het maakt je een ongeciviliseerde idioot dat je je frustreerd daarom.
Kan je beter gewoon netjes aan die mensen vragen of ze je niet willen filmen en voor de rest lekker verder gaan met je leven.
Overigens denk ik vooral dat je een heel zwaar leven hebt omdat je praktisch overal gefilmd wordt.
Dat ze er opduiken, okay, maar waarom waren ze er dagen later nog steeds?quote:Op donderdag 18 september 2008 14:09 schreef Elfletterig het volgende:
Wanneer een buurt zo verziekt en gewelddadig is dat buschauffeurs de wijk niet meer in willen, vind ik het helemaal niet gek dat de media daar opduiken. De media zijn niet de agressor, dat zijn de Marokkaanse jongeren, die zich misdragen en schuldig maken aan strafbare feiten. Dat de media hun buurt opzoekt, is hun eigen schuld.
Hier kan ik toch weer zo kwaad om worden. Vooral om die Nederlandse politieagenten. Gewoon erbij staan kijken en niks doen.quote:Reljeugd is de baas in Gouda
GOUDA - Marokkaanse relschoppers en hangjongeren kunnen hun terreur in Gouda straffeloos uitoefenen. De politie legt de oproerkraaiers in probleemwijk Oosterwei geen strobreed in de weg en de gemeente adviseert journalisten zelfs de buurt voorlopig maar helemaal te mijden, tenzij ze worden begeleid door een kordon aan agenten.
Die laatste maatregel komt nadat eerder deze week een cameraploeg werd mishandeld. Marokkanen reageerden woedend op de arrestatie van de 19-jarige verdachte. Een fotograaf en verslaggever van deze krant werden bespuwd en ingesloten door een menigte volledig doorgedraaide Noord-Afrikanen nadat een oudere had geroepen: "Hou ze tegen, pak ze..." Pas na enige aarzeling namen twee allochtone agenten de moeite de journalisten te ontzetten en naar hun auto te brengen. Nederlandse politiemensen keken vanaf hun mountainbikes gelaten toe hoe er naar hartenlust werd geduwd en gespuugd. Pas na enkele minuten lukte het om Oosterwei te verlaten, maar niet nadat eerst de auto werd tegengehouden en vernield.
De politie laat in de buurt, die voor zestig procent uit allochtonen bestaat, met zich sollen, zo konden onze journalisten deze week constateren. Tijdens een opstootje aan de Rijkestraat, ontstaan na de arrestatie van de 19-jarige, reed een boze Marokkaan met zijn VW Golf op hoge snelheid de straat in. Toen een agent hem heel even de weg versperde en om opheldering vroeg, bleef hij treiterend met gas- en rempedaal spelen om er vervolgens met piepende banden vandoor te gaan. Aanwezige politiemensen reageerden niet.
Autochtone buurtbewoners noemen de wijk een vrijstaat voor crimineeltjes. "Die boeven luisteren alleen als ze met harde hand worden aangepakt", aldus een 67-jarige gepensioneerde. "Maar daar ontbreekt het hier, en ook in de rest van Nederland, compleet aan. De Marokkaanse ellende breidt zich uit als een olievlek."
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_Gouda__.html?p=5,1
Bron: Televaagquote:Op vrijdag 19 september 2008 08:19 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Hier kan ik toch weer zo kwaad om worden. Vooral om die Nederlandse politieagenten. Gewoon erbij staan kijken en niks doen.Als jij en ik 5 km/uur te hard rijden dan worden ze wel wakker. Dan is het "wat zijn wij aan het doen meneertje?".
![]()
![]()
![]()
Maar goed, het zal wel weer een "incident zijn".
Bijna, op z'n minst dat het flink overdreven is.quote:Op vrijdag 19 september 2008 08:28 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Wil dat zeggen dat het automatisch niet klopt wat er staat?
Waarom niet? We houden ze twee dagen in het oog omdat Connexxion niet meer wil rijden. Verhalen dat er al langer misstanden zijn in de Goudse wijk doen de ronde. Lees : Al langer... Maar geen hond die er wat aan wil doen. Niet gek dat de cameraploegen er langer blijven, aangezien er al langer wantoestanden zouden zijn. En tuurlijk is het weer reljournalistiek, maar we kunnen ook gewoon weer de oogkleppen op doen. Ietswat over een paar dagen weer gebeurd en dan vergeet iedereen de wijk in Gouda weer tot het zoveelste incident zich voordoet etc etc etc. We doen immers toch niets... en de marrokaanse reljeugd lacht zich ziek...quote:Op donderdag 18 september 2008 18:03 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat ze er opduiken, okay, maar waarom waren ze er dagen later nog steeds?
Dat ze hun poten thuis hadden moeten houden okay, maar waarom was de media daar nog steeds? Dit is niet op zondag gebeurd he, maar dagen later.
Maakt dat wat uit? Feit is en blijft dat zo`n mediaploeg niet aangevallen mag worden.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:03 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat ze er opduiken, okay, maar waarom waren ze er dagen later nog steeds?
Dat ze hun poten thuis hadden moeten houden okay, maar waarom was de media daar nog steeds? Dit is niet op zondag gebeurd he, maar dagen later.
Tja, het is tegenwoordig natuurlijk hip om het op te nemen voor de allochtoonse 'kansenjongere', en lekker de vinger naar de andere partij te wijzen.quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:22 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Waarom niet? We houden ze twee dagen in het oog omdat Connexxion niet meer wil rijden. Verhalen dat er al langer misstanden zijn in de Goudse wijk doen de ronde. Lees : Al langer... Maar geen hond die er wat aan wil doen. Niet gek dat de cameraploegen er langer blijven, aangezien er al langer wantoestanden zouden zijn. En tuurlijk is het weer reljournalistiek, maar we kunnen ook gewoon weer de oogkleppen op doen. Ietswat over een paar dagen weer gebeurd en dan vergeet iedereen de wijk in Gouda weer tot het zoveelste incident zich voordoet etc etc etc. We doen immers toch niets... en de marrokaanse reljeugd lacht zich ziek...
Je weet al hoe het straks eindigt... de journalisten krijgen de schuld dat zij de zaak daar laten escaleren door hun 'overdreven aanwezigheid'![]()
![]()
Dat is natuurlijk ook wel weer waar, maar van de andere kant blijven de cameraploegen ook vaak genoeg hangen IN DE HOOP dat er nog wat sensationeels gebeurt, en zoals ik al eerder zei, als een bepaald soort mensen in de buurt komt van een camera, mits in groepsverband, garandeerd dat vaak smeuige beelden, en dat is toch nog altijd DE reden waarom ze daar aanwezig zijn. Bij gebrek aan beter, word het nieuws gewoon zelf gecreeerd. Neemt natuurlijk niet weg dat in die wijk gewoon eens een flinke bezem doorheengehaald moet worden, want dat het er een teringzooitje is, is inmiddels wel duidelijk.quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:22 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Waarom niet? We houden ze twee dagen in het oog omdat Connexxion niet meer wil rijden. Verhalen dat er al langer misstanden zijn in de Goudse wijk doen de ronde. Lees : Al langer... Maar geen hond die er wat aan wil doen. Niet gek dat de cameraploegen er langer blijven, aangezien er al langer wantoestanden zouden zijn. En tuurlijk is het weer reljournalistiek, maar we kunnen ook gewoon weer de oogkleppen op doen. Ietswat over een paar dagen weer gebeurd en dan vergeet iedereen de wijk in Gouda weer tot het zoveelste incident zich voordoet etc etc etc. We doen immers toch niets... en de marrokaanse reljeugd lacht zich ziek...
Je weet al hoe het straks eindigt... de journalisten krijgen de schuld dat zij de zaak daar laten escaleren door hun 'overdreven aanwezigheid'![]()
![]()
Helaas leven we in een maatschappij dat alleen "slecht" nieuws nog de kranten haalt, sensatienieuws dus. Misschien heeft de wereld dat zelf wel gecreeerd... Maar ja, reporters gingen ook naar Bagdad in de verwachting dat er VS-bommen zouden worpen geworden. Dagen lang zaten ze er al... Nu blijven ze in Gouda om af te wachten... etc etc... tja.. het hoort bij het vak denk ik...quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook wel weer waar, maar van de andere kant blijven de cameraploegen ook vaak genoeg hangen IN DE HOOP dat er nog wat sensationeels gebeurt, en zoals ik al eerder zei, als een bepaald soort mensen in de buurt komt van een camera, mits in groepsverband, garandeerd dat vaak smeuige beelden, en dat is toch nog altijd DE reden waarom ze daar aanwezig zijn. Bij gebrek aan beter, word het nieuws gewoon zelf gecreeerd. Neemt natuurlijk niet weg dat in die wijk gewoon eens een flinke bezem doorheengehaald moet worden, want dat het er een teringzooitje is, is inmiddels wel duidelijk.
Zoals Wilders zei: haal de miltitairen weg uit Afghanistan en zet ze als veger in Gouda in ?quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, het is tegenwoordig natuurlijk hip om het op te nemen voor de allochtoonse 'kansenjongere', en lekker de vinger naar de andere partij te wijzen.
Feit is en blijft dat het tuig is wat aangepakt moet worden, keihard. Er zijn geen andere alternatieven meer, het is 5 voor 12 en mensen moeten dat eens gaan beseffen.
In elk geval zag jij niet dat je bovenstaande bericht al geplaatst wasquote:Op vrijdag 19 september 2008 10:12 schreef qonmann het volgende:
Ik zie het al:
"Marokkanen reageerden woedend op de arrestatie van de 19-jarige verdachte"
Grote fout van de politie, een Marokkaan arresteren, dan vraag je erom ..
We weten dat ze schuldig zijn, we weten dat ze gemept hebben, we weten alleen niet WIE van de acht... en aangezien we dat niet weten en ze elkaar de hand boven het hoofd houden spreken we ze vrijquote:AMSTERDAM (ANP) - Het Openbaar Ministerie (OM) gaat in hoger beroep tegen de uitspraak van de rechtbank in Amsterdam, die eerder deze week acht jongeren vrijsprak van openlijk geweld tegen hulpverleners. De rechter liet hen gaan wegens gebrek aan bewijs.
Justitie is het in zeven van de acht zaken niet eens met het vonnis, liet ze donderdag weten.
De jongens, in de leeftijd van 17 tot 21 jaar, zouden op een avond in juni 2006 hulpverleners hebben belaagd bij het De Mirandabad in Amsterdam. Een jongen uit een groep van ongeveer twintig personen werd onwel, doordat hij te veel had gedronken. Zijn vrienden zouden ambulancepersoneel en een passerende arts die wilde helpen, hebben aangevallen.
Geweld
De rechtbank oordeelde eerder deze week dat de verdachten die dag inderdaad bij het De Mirandabad waren en dat meerdere groepsleden zich hebben misdragen. In geen enkel individueel geval achtte ze echter bewezen dat de persoon geweld heeft gepleegd.
Vorige week nog bedreigden jongeren in Amsterdam-West ambulancemedewerkers met de dood toen die een 15-jarig slachtoffer van een steekpartij kwamen helpen. Personeel van ziekenvervoerder VZA legde daarop enige tijd het werk neer.
Je moet ze idd. gewoon na laten blijven tot eentje het toch verteldquote:Op vrijdag 19 september 2008 10:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
In elk geval zag jij niet dat je bovenstaande bericht al geplaatst was
En ja, hey.. kom zeg.. kom je aan één, kom je aan allen...
Als we dat nu eens accepteren...
pak er één, pak ze allemaal...
Ohnee, zo werkt dat niet hier...
[quote]AMSTERDAM (ANP) - Het Openbaar Ministerie (OM) gaat in hoger beroep tegen de uitspraak van de rechtbank in Amsterdam, die eerder deze week acht jongeren vrijsprak van openlijk geweld tegen hulpverleners. De rechter liet hen gaan wegens gebrek aan bewijs.
Justitie is het in zeven van de acht zaken niet eens met het vonnis, liet ze donderdag weten.
De jongens, in de leeftijd van 17 tot 21 jaar, zouden op een avond in juni 2006 hulpverleners hebben belaagd bij het De Mirandabad in Amsterdam. Een jongen uit een groep van ongeveer twintig personen werd onwel, doordat hij te veel had gedronken. Zijn vrienden zouden ambulancepersoneel en een passerende arts die wilde helpen, hebben aangevallen.
Geweld
De rechtbank oordeelde eerder deze week dat de verdachten die dag inderdaad bij het De Mirandabad waren en dat meerdere groepsleden zich hebben misdragen. In geen enkel individueel geval achtte ze echter bewezen dat de persoon geweld heeft gepleegd.
Vorige week nog bedreigden jongeren in Amsterdam-West ambulancemedewerkers met de dood toen die een 15-jarig slachtoffer van een steekpartij kwamen helpen. Personeel van ziekenvervoerder VZA legde daarop enige tijd het werk neer.[/qoute]
We weten dat ze schuldig zijn, we weten dat ze gemept hebben, we weten alleen niet WIE van de acht... en aangezien we dat niet weten en ze elkaar de hand boven het hoofd houden spreken we ze vrij
Deze straatleeuwen eten die lullige militairtjes op hoor. Het nederlandse leger is allang niet meer wat het is geweest.quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:43 schreef Frutsel het volgende:
Zoals Wilders zei: haal de miltitairen weg uit Afghanistan en zet ze als veger in Gouda in ?
Al moeten we nog genoeg militairen in nederland zelf hebben lijkt me
Hahah, straatleeuwen.. straatratjes.quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:28 schreef Alulu het volgende:
[..]
Deze straatleeuwen eten die lullige militairtjes op hoor. Het nederlandse leger is allang niet meer wat het is geweest.
Vroegah waren de mannen nog echte mannen hier maar nu allang niet meer.
Jah, tof zo met je tank door Gouda rijden, af en toe je M16 leegschieten op wat scootertuig, raketje hier, raketje daar.quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:43 schreef Frutsel het volgende:
Zoals Wilders zei: haal de miltitairen weg uit Afghanistan en zet ze als veger in Gouda in ?
Joh, laat jezelf eens nakijken met je straatleeuwen, laffe ratten zijn het hooguit.quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:28 schreef Alulu het volgende:
[..]
Deze straatleeuwen eten die lullige militairtjes op hoor. Het nederlandse leger is allang niet meer wat het is geweest.
Vroegah waren de mannen nog echte mannen hier maar nu allang niet meer.
Natuurlijk de Media hebben het weer gedaan...quote:Op vrijdag 19 september 2008 12:38 schreef Raven_ het volgende:
De Telegraaf is weer lekker bezig. Als ik dat eerste stukje lees over jeugd is in Gouda de baas krijg ik het beeld alsof er een veldslag gaande is. Kijk ik naar de foto's, zie ik een paar jongeren en ouderen staan en een auto waar geen deuk op zit.
Dat laatste stukje met al die quotes uit reacties is al helemaal erg. Ik vind ze nog verder gaan dan die paar randdebielen die daar zitten te rellen.
Nederlandse agenten, allochtone agenten....quote:Op vrijdag 19 september 2008 13:13 schreef qonmann het volgende:
[..]
Natuurlijk de Media hebben het weer gedaan...
Onderstaand gedrag vind je zeker prima..
"Pas na enige aarzeling namen twee allochtone agenten de moeite de journalisten te ontzetten en naar hun auto te brengen. Nederlandse politiemensen keken vanaf hun mountainbikes gelaten toe hoe er naar hartenlust werd geduwd en gespuugd. Pas na enkele minuten lukte het om Oosterwei te verlaten, maar niet nadat eerst de auto werd tegengehouden en vernield."
Zo zijn ook die Limburgse Hell's Angels de dans ontsprongen; die hielden in hun clubhuis even 'grote schoonmaak' onder het ledenbestand met behulp van riot guns en dumpte de lijken ergens in een meertje. Vervolgens houden ze allen hun mond en vervolgens gaan ze allemaal vrij uit. Het zal me niks verbazen als ze na afloop ook nog een vette schadevergoeding kregenquote:Op vrijdag 19 september 2008 10:18 schreef Frutsel het volgende:
We weten dat ze schuldig zijn, we weten dat ze gemept hebben, we weten alleen niet WIE van de acht... en aangezien we dat niet weten en ze elkaar de hand boven het hoofd houden spreken we ze vrij
Als daarmee de rust is terug gekeerd, en het probleem opgelost is, is dat toch prima?quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:35 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Zozo hij heeft gesproken met de onruststokers dames en heren, dat is pas adequaat handelen.![]()
Ja geloof je zelf dat het probleem is opgelost?quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:41 schreef t-8one het volgende:
[..]
Als daarmee de rust is terug gekeerd, en het probleem opgelost is, is dat toch prima?
Of hadden er geheel in militaire stijl, executies uitgevoerd moeten worden?
Sterker nog, daar geld een lik op stuk beleid. Het lijkt me voor het hooligancircuit geen slechte zaak om eens te gaan recruteren onder Marokkaanse reljongeren, dan fiets je vanaf dat moment tussen alle mazen van de wet door, en je kan toch gewoon je ding doen.quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:35 schreef Wokkel het volgende:
Bij voetbal supporter worden meelopers dan weer wel gestraft door de rechter. Gek dat dat hier niet kan.
PvdA minister die de PvdA burgemeester de wind uit de zeilen haalt.quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:35 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ter Horst vindt dat de burgemeester "hele adequate maatregelen"
De Telegraaf mag dus gelijk gesloten worden omdat ze iets publiceren dat jou niet aanstaat.quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:44 schreef speknek het volgende:
[..]
De Telegraaf mag wel gesloten worden wegens opruiing, maar what else is new.
Heb je uberhaupt het onderwerp wel gelezen? Of toch maar weer de goeie ouwe mantel der liefde en een kopje thee?quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:44 schreef speknek het volgende:
[..]
PvdA minister die de PvdA burgemeester de wind uit de zeilen haalt.
De Telegraaf mag wel gesloten worden wegens opruiing, maar what else is new.
Ik heb ruim 20 jaar in Gouda gewoond. Het leger gaat daar niks uithalen; op straat hangen is niet verboden en ze zijn nauwelijks opgeleid tot ordehandhaving. Het enige dat het leger kan is zenuwachtig met de vinger op de trekker van het geweer wrijven, en, alhoewel ik snap dat je een hoop mensen daar heel gelukkig mee zou maken, maak je het daar niet bepaald beter van. In tegendeel, dat is vragen om een volksopstand.quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:51 schreef Hathor het volgende:
Heb je uberhaupt het onderwerp wel gelezen? Of toch maar weer de goeie ouwe mantel der liefde en een kopje thee?
Ow gelukkig, ik begon me al zorgen te maken.quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:35 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ter Horst: Rust terug in Gouda
http://www.telegraaf.nl/b(...)erug_in_Gouda__.html
DEN HAAG - De rust in de Goudse probleemwijk Oosterwei is teruggekeerd. Dat heeft minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken vrijdag gezegd nadat ze door burgemeester Wim Cornelis van Gouda was bijgepraat over de situatie.
Ter Horst vindt dat de burgemeester „hele adequate maatregelen” heeft genomen om een einde te maken aan de onrust in de buurt. Zo heeft Cornelis gesproken met zeventig onruststokers en met de Marokkaanse gemeenschap. „Het is heel rustig nu in Gouda”, zei Ter Horst.
Zozo hij heeft gesproken met de onruststokers dames en heren, dat is pas adequaat handelen.![]()
Het leger weet echt wel hoe ze orde moeten handhaven hoorquote:Op vrijdag 19 september 2008 16:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik heb ruim 20 jaar in Gouda gewoond. Het leger gaat daar niks uithalen; op straat hangen is niet verboden en ze zijn nauwelijks opgeleid tot ordehandhaving. Het enige dat het leger kan is zenuwachtig met de vinger op de trekker van het geweer wrijven, en, alhoewel ik snap dat je een hoop mensen daar heel gelukkig mee zou maken, maak je het daar niet bepaald beter van. In tegendeel, dat is vragen om een volksopstand.
Oh dan is het goed, bedankt Sir Chamberlain, kunnen we gelukkig weer rustig slapen.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:19 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ow gelukkig, ik begon me al zorgen te maken.
Niks aan de hand dus mensen, gewoon doorlopen.
Zelf antwoord geven op een retorische vraag.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:26 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Het leger weet echt wel hoe ze orde moeten handhaven hoor![]()
Heb je zelf in het leger gezeten?
Nee denk het niet.
Gelukkig wist een Duitser uit de jaren 30 hoe om te gaan met dit soort situaties.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Oh dan is het goed, bedankt Sir Chamberlain, kunnen we gelukkig weer rustig slapen.
Het was geen retorische vraag.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Zelf antwoord geven op een retorische vraag.![]()
Maar hoe stel je dat voor? Irakese toestanden in Nederland?
Het enige wat het leger kan doen is inderdaad schieten, doen ze dat, dan breekt de hel los.
En laten we niet vergeten dat dit een mug probleem is waar een olifantenprobleem van wordt gemaakt.
Eerst waren het indo's toen de surinamers vervolgens de turken en nu de mocro's. Maar onder invloed van 11 september maken politici hier een eng standpunt van, om vervolgens met rare ideeën te komen die beter zouden passen in de vorige eeuw.
Nee inderdaad niet. Dusquote:Op vrijdag 19 september 2008 16:26 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Nee denk het niet.
Hoezo? Zodat we dan ook 10 jaar uitstel van executie hebben net als toen?quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Gelukkig wist een Duitser uit de jaren 30 hoe om te gaan met dit soort situaties.![]()
Als je er toch over begint, doe het dan goed.
Lekker kortzichtig van je .quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:38 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee inderdaad niet. Dus?
Het leger weet inderdaad hoe ze de orde moeten handhaven. In bergdorpjes met vijandelijke strijders.
Ah, niet helemaal vergelijkbaar. In Gouda kun je weldegelijk stellen dat de Marokkanen een veel groter probleem zijn dan wat dan ook in de laatste vijftig jaar van de stad. Er is geloof ik eind jaren zeventig wat mot geweest met Hell's Angels, maar die zijn allemaal weer verdwenen.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:29 schreef IHVK het volgende:
Eerst waren het indo's toen de surinamers vervolgens de turken en nu de mocro's. Maar onder invloed van 11 september maken politici hier een eng standpunt van, om vervolgens met rare ideeën te komen die beter zouden passen in de vorige eeuw.
Ik dacht dat we hier elkaar allemaal lekker lieten klaarkomen over kortzichtige reacties.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:40 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Lekker kortzichtig van je .
Dat "eigen burgers"begint zo langzamerhand aardig discutabel te worden, vind je ook niet? Of voel jij je verwant met dat soort medemens?quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik dacht dat we hier elkaar allemaal lekker lieten klaarkomen over kortzichtige reacties.
Niet dat het nou heel kortzichtig was; het leger inzetten op de eigen burgers is een extreem slecht idee waar genoeg geschiedkundige voorbeelden van zijn.
Okay het leger zou als laatste middel moeten worden gebruikt maar waarom niet gewoon de ME inzetten dan, doen ze bij voetbal ook dus waarom hier niet?quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik dacht dat we hier elkaar allemaal lekker lieten klaarkomen over kortzichtige reacties.
Niet dat het nou heel kortzichtig was; het leger inzetten op de eigen burgers is een extreem slecht idee waar genoeg geschiedkundige voorbeelden van zijn.
Eens, zo'n situatie is gewoon niet meer of minder dan de eerste de beste ordinaire hooligan matpartij, en dient dus ook op gelijke voet afgehandeld te worden. Peloton witte helmen erin, en raggen maar.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Okay het leger zou als laatste middel moeten worden gebruikt maar waarom niet gewoon de ME inzetten dan, doen ze bij voetbal ook dus waarom hier niet?
Het leger is geen politie, wat gaan ze doen? Gaan ze de noodtoestand uitroepen en het leger het recht geven te schieten op alles wat beweegt?quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:26 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nee denk het niet.
Bij voetbalsupportes gaat het toch om grotere groepen mensen die zich agressief gedragen.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Okay het leger zou als laatste middel moeten worden gebruikt maar waarom niet gewoon de ME inzetten dan, doen ze bij voetbal ook dus waarom hier niet?
Als het moet wel ja.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:52 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het leger is geen politie, wat gaan ze doen? Gaan ze de noodtoestand uitroepen en het leger het recht geven te schieten op alles wat beweegt?.
Plus kostbaar en dan krijg je weer geklaag dat er te weinig agenten beschikbaar zijn voor alle andere taken die ze hebben.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:54 schreef speknek het volgende:
Ja dat zou al beter zijn. Maar inzetten waarop? De ME is voor crowd control. Bescherming van objecten en menigtes uiteenjagen met charges of water kannon. MEers lopen niet gewoon rond, dat maakt ze niet veel anders dan een politieagent met de wapenstok. Een groepje Marokkanen die valt uit elkaar, gaat naar huis of ergens anders staan en hergroeperen zich een paar uur later weer. En een peleton MEers vier maanden lang door Oosterwei laten rondmarcheren lijkt me ook vrij nutteloos.
Ga jij voor de gein even kijken wat voor regimes het leger in hebben gezet tegen burgers. En kijk dan of je bij de groep wil horen die op die manier hun burgers in bedwang wil houden.quote:
quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Bij voetbalsupportes gaat het toch om grotere groepen mensen die zich agressief gedragen.
Of staan er vijftig rellende Marokkanen klaar bij de bushalte in het geval van Gouda?
Camerasysteem is op zich wel een oplossing, zo zie je wel in beeld wie de daders zijn. Moeten ze alleen niet alsnog de camera mollen.
Maar een politieagent mee op de bus zal ook al wel indruk maken.
Waarom een hele ME en leger? Die worden toch ingezet bij grote mensenmassa's die agressief zijn.
Gezellig trouwens, voor de mevrouw met haar kind die ook bij die bushalte staan.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |