quote:
OISTERWIJK - Twee Angolese asielzoeksters van 16 jaar uit het opvangcentrum voor asielzoekers in Oisterwijk zijn in juli en augustus verkracht. Ze zijn door onbekenden meegelokt en vervolgens misbruikt.Dat heeft een woordvoerder van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers maandag bevestigd. De zegsman wil niet inhoudelijk ingaan op het incident.
De huisarts van het centrum, R. Rasenberg, vermoedt dat vaak wordt geprobeerd meisjes uit het centrum mee te lokken en te misbruiken. Het staat vast dat de verkrachters van buiten het centrum komen, stelde hij zaterdag in het Brabants Dagblad.
Rasenberg was maandag niet bereikbaar voor commentaar. Bij de politie is niet bekend of er meisjes uit het opvangecentrum worden meegelokt. Volgens een woordvoerder zijn er geen aangiftes gedaan.
quote:Geen mening erover
Op maandag 09 september 2002 12:45 schreef Ulx het volgende:[..]
quote:Jij ook niet?
Op maandag 09 september 2002 12:48 schreef R@b het volgende:[..]
Geen mening erover
quote:Jij start toch de discussie?
Op maandag 09 september 2002 12:49 schreef Ulx het volgende:[..]
Jij ook niet?
quote:Nou vooruit, omdat je zo aan het zeuren bent:
Op maandag 09 september 2002 12:50 schreef R@b het volgende:[..]
Jij start toch de discussie?
Asielzoekers
Minderjarig
Brabant
Verkracht
Ik vind dat de daders ondersteboven aan de hoogste boom moeten worden gehangen om daarna met een met van spijkers voorziene dildo anaal te worden verkracht.
Uiteraard op het dorpsplein tijdens een boerenkermis.
quote:Hmm, het bericht is nogal vaag:
Op maandag 09 september 2002 12:46 schreef BenKetting het volgende:Het is ook altijd wat met die asielzoekers!
Twee Angolese asielzoeksters van 16 jaar uit het opvangcentrum voor asielzoekers in Oisterwijk zijn in juli en augustus verkracht. Ze zijn door onbekenden meegelokt en vervolgens misbruikt.
quote:
De zegsman wil niet inhoudelijk ingaan op het incident.
quote:
vermoedt dat vaak wordt geprobeerd meisjes uit het centrum mee te lokken en te misbruiken.
quote:
Bij de politie is niet bekend of er meisjes uit het opvangecentrum worden meegelokt. Volgens een woordvoerder zijn er geen aangiftes gedaan.
Er zijn geeneens aangiftes gedaan ??????????
[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 09-09-2002 12:54]
quote:Zou het leukste zijn als het ook nog Marokkanen waren.
Op maandag 09 september 2002 12:52 schreef Ulx het volgende:[..]
Nou vooruit, omdat je zo aan het zeuren bent:
Asielzoekers
Minderjarig
Brabant
VerkrachtIk vind dat de daders ondersteboven aan de hoogste boom moeten worden gehangen om daarna met een met van spijkers voorziene dildo anaal te worden verkracht.
V.
quote:Er staat in het bericht dat het om asielzoeksters uit Brabant gaat. Er staat nergens dat de daders Brabanders zijn.
Op maandag 09 september 2002 12:52 schreef Ulx het volgende:
Nou vooruit, omdat je zo aan het zeuren bent:Asielzoekers
Minderjarig
Brabant
VerkrachtIk vind dat de daders ondersteboven aan de hoogste boom moeten worden gehangen om daarna met een met van spijkers voorziene dildo anaal te worden verkracht.
In Brabant valt het nog wel mee met de criminaliteit. Een voorbeeldje?
Helmond: 183 bedreigingen (80 000 inw.)
Maastricht: 550 bedreigingen (120 000 inw.)
Om over Amsterdam en Rotterdam helemaal maar te zwijgen.
quote:Dit is toch de normale manier
Op maandag 09 september 2002 12:59 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
En nu weer op een normale manier verder graag.
Gaat al maanden niet anders.
V.
quote:Jij Sherlock boefje jij!!!
Op maandag 09 september 2002 13:00 schreef Gia het volgende:[..]
Er staat in het bericht dat het om asielzoeksters uit Brabant gaat. Er staat nergens dat de daders Brabanders zijn.
Ik denk dat ze uit de randstad komen, gezien de hoge criminaliteitscijfers daar.In Brabant valt het nog wel mee met de criminaliteit. Een voorbeeldje?
Helmond: 183 bedreigingen (80 000 inw.)
Maastricht: 550 bedreigingen (120 000 inw.)Om over Amsterdam en Rotterdam helemaal maar te zwijgen.
Damn!! stelletje sukkels... Iedereen loopt hier te speculeren over de afkomst van de daders......terwijl er gewoon heel ziek stelselmatig meisjes worden verkracht en misbruikt..... schandalig.
quote:Waar dan? Hij spreekt slechts het vermoeden uit dat dit vaker geprobeerd wordt. Hij verklapt geen geheimpjes.
Op maandag 09 september 2002 13:02 schreef robh het volgende:
Lovenswaardig dat die arts zijn beroepsgeheim heeft geschonden om dit naar buiten te brengen.
quote:Vind ik ook!
Op maandag 09 september 2002 13:13 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Damn!! stelletje sukkels... Iedereen loopt hier te speculeren over de afkomst van de daders......terwijl er gewoon heel ziek stelselmatig meisjes worden verkracht en misbruikt..... schandalig.
Ik reageerde alleen maar op de achterlijke opmerking van Ulx dat het weer eens in Brabant gebeurt, terwijl andere delen van Nederland overduidelijk veel crimineler zijn.
Ik denk dat dit soort dingen bij elk asielzoekerscentrum wel voorkomt, maar door gebrekkige kennis van de Nederlandse taal kunnen die meisjes zich hier veel minder tegen verweren. Bovendien denk ik ook dat dit soort zaken niet zo gauw in de openbaarheid worden gebracht om de AZC's niet nog een slechtere naam te bezorgen.
Is het een feit dan natuurlijk walgelijk....zoals Chadi zegt, zou er een vrouwelijke vertrouwenspersoon moeten zijn...
Maar aan de andere kant...een eerder weggenomen jongetje bleek op eigen initiatief weggelopen te zijn en is een "ontvoering" gemeld door zijn broertje omdat de twee ongeoorloofd weg waren gegaan en hij bang was voor straf...
Dus eerst maar es kijken of de vermoedens feiten worden en de arts inhoudelijk wilt ingaan om het gebeuren.
quote:Deze arts heeft de zaak aan het rollen gebracht, ik zoek het artikel wel ff op.
Op maandag 09 september 2002 13:16 schreef Kwark het volgende:Waar dan? Hij spreekt slechts het vermoeden uit dat dit vaker geprobeerd wordt. Hij verklapt geen geheimpjes.
quote:Wat heeft het wel of niet nederlands kunnen spreken nou weer met wel of niet verkracht worden te maken? Geen ene moer.
Op maandag 09 september 2002 13:19 schreef Gia het volgende:[..]
Vind ik ook!
Ik reageerde alleen maar op de achterlijke opmerking van Ulx dat het weer eens in Brabant gebeurt, terwijl andere delen van Nederland overduidelijk veel crimineler zijn.
Ik denk dat dit soort dingen bij elk asielzoekerscentrum wel voorkomt, maar door gebrekkige kennis van de Nederlandse taal kunnen die meisjes zich hier veel minder tegen verweren. Bovendien denk ik ook dat dit soort zaken niet zo gauw in de openbaarheid worden gebracht om de AZC's niet nog een slechtere naam te bezorgen.
Raar hoor, hoe men volledig voorbij gaat aan de belangrijke feiten uit het bericht en gaat lopen mierenneuken over trivialiteiten als waar het crimineler is, een klein gehucht met weinig inwoners of in de grote stad met heel veel mensen en grotere anonimiteit enz.
Stelletje struisvogels...
quote:Tja, waar moet je anders over discussiëren? Of het erg is dat die meisjes zijn verkracht?
Op maandag 09 september 2002 13:29 schreef I_see_dead_people het volgende:[..]
Wat heeft het wel of niet nederlands kunnen spreken nou weer met wel of niet verkracht worden te maken? Geen ene moer.
En lekker boeiend dat het in Brabant gebeurt.Raar hoor, hoe men volledig voorbij gaat aan de belangrijke feiten uit het bericht en gaat lopen mierenneuken over trivialiteiten als waar het crimineler is, een klein gehucht met weinig inwoners of in de grote stad met heel veel mensen en grotere anonimiteit enz.
Stelletje struisvogels...
Ik wist trouwens niet dat er een AZC was, hij zat maar te pochen met hoe duur de huizen daar wel niet waren.
Er woont ook een oude collega van met en die is OK dus niets slecht over Oisterwijk, en al helemaal niet over Brabant.
Want Brabant roeleert.
quote:???
Op maandag 09 september 2002 13:38 schreef battlesickloner het volgende:
Mijn oude baas woont daar en dat is zo'n gruwelijke smeerlap die ik er wel toe in staat zou achten.Ik wist trouwens niet dat er een AZC was, hij zat maar te pochen met hoe duur de huizen daar wel niet waren.
Er woont ook een oude collega van met en die is OK dus niets slecht over Oisterwijk, en al helemaal niet over Brabant.
Want Brabant roeleert.
Overigens waag je je ook aan een zeker risico als je vrouwen uit Angola gaat verkrachten, want ik neem niet aan dat ze er een regenjasje omheen hebben gedaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |