abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 september 2008 @ 11:03:26 #61
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_61926466
Welke bourboun hadden ze? Een Jim Beam is bijvoorbeeld toch een erg lekkere, en Jamesson was ook een imho beter keuze geweest dan die tallogh
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_61926865
Alleen Jim Beam en Jack Daniel's. Al weet ik niet of de laatste officieel onder de bourbon valt.
pi_61928115
Heeft er iemand ervaring met Scapa Single Malt 14 y.o.?

Op zich spreekt de omschrijving me wel aan, maar vooral m'n vriendin (chocolade, zoet, vanille) ziet 'm wel zitten!
2011: Groezrock - Pinkpop - Hurricane - Summerfestival - Exit - Parade - Dour - Rock Werchter - Sziget - Lowlands - Laundry Day - Iceland Airwaves
Hoppa!! Lekker zomertje!
  vrijdag 26 september 2008 @ 12:29:53 #64
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_61928806
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:28 schreef Maeghan het volgende:
Die laatste is echt té. Die zou ik niet eens beet durven pakken

Maar er zitten idd wel mooie flessen bij. Nou ja, het is misschien idd waar dat whiskydrinkers zelf voor wat behoudender gaan, maar ik merk inderdaad op m'n werk dat mensen die een cadeautje zoeken wat mooiere dingen zoeken, 'want het oog wil ook wat'. En ja, als je een cadeautje geeft, wil je idd niet dat het eruit ziet als een ingepakte drol, tenzij je zeker weet dat de inhoud echt goed is en dat weten die mensen dus vaak niet. Zelfs als je ze adviseert vinden ze het eng, omdat ze volledig blind moeten varen op je advies.

Vorig jaar kreeg ik van een vriendin die zich ook door de slijter had laten adviseren, een fles Longmorn 15 yr voor mijn verjaardag. Ik vond hem verschikkelijk, heb zeker de helft weg moeten spoelen met cola.

Dit jaar kwam ze aanzetten met een fles Bruichladdich 7 yr. Ik dacht 'nou dat zal wat wezen', ik vind hem heerlijk. Wat mijn smaakbeleving betreft zelfs lekkerder dan een Caol Ila 12 yr.

Deze vriendin had dit jaar aan de slijter er wel bij vermeld, dat ik meestal Lavagullin of Caol Ila drink.
Dit draagt natuurlijk wel bij, aan een beter advies.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Vulcanus_ op 26-09-2008 20:58:25 ]
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
  vrijdag 26 september 2008 @ 19:55:40 #65
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_61938936
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 11:15 schreef _The_General_ het volgende:
Alleen Jim Beam en Jack Daniel's. Al weet ik niet of de laatste officieel onder de bourbon valt.
JD is idd geen bourboun maar een whiskey.

Maar persoonlijk vind ik bijde wel lekker, maar m'n keuze was wel zonder meer naar JB gegaan
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_61940143
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 12:29 schreef _Vulcanus_ het volgende:

[..]

Vorig jaar kreeg ik van een vriendin die zich ook door de slijter had laten adviseren, een fles Longmorn 15 yr voor mijn verjaardag. Ik vond hem verschikkelijk, heb zeker de helft weg moeten spoelen met cola.

Dit jaar kwam ze aanzetten met een fles Bruichladdich 7 yr. Ik dacht 'nou dat zal wat wezen', ik vind hem heerlijk. Wat mijn smaakbeleving betreft zelfs lekkerder dan een Coal Ila 12 yr.

Deze vriendin had dit jaar aan de slijter er wel bij vermeld, dat ik meestal Lavagullin of Coal Ila drink.
Dit draagt natuurlijk wel bij, aan een beter advies.
Klopt, meeste mensen hebben zelf geen idee wat ze zoeken, dan wordt het wel moeilijk voor mij. Maar je kunt whisky-leken er dan in ieder geval voor behoeden dat ze een fles van het huismerk of Mansion House kopen voor een whiskykenner. Ik probeer zelf altijd zo veel mogelijk dingen te adviseren die ik zelf ken, liefst zelf geroken en geproefd heb, maar anders bijv. meerdere uitgebreide tasting notes van gelezen heb, en anders wil ik nog weleens terugvallen op de kennis die ik in dit topic op doe. Ik heb hier bijv. nog nooit iemand horen roepen dat ie Highland Park slecht vindt. Misschien is het niet iedereens lievelingswhisky, maar hij valt bij de meeste mensen wel in goede aarde volgens mij, dus dat durf ik dan nog wel mee te geven, ook al heb ik hem nog nooit op. Maar ook als er beginnende whiskydrinkers komen die al een aantal whiskies kennen en vragen wat een beetje in het verlengde ligt (of wat erop lijkt als we hun merk niet hebben), dan heb ik veel aan dit topic. Dus ik ben heel blij met jullie allemaal

Verder denk ik ook, als je een cadeautje krijgt en de whisky bevalt je niet, moet je niet te moeilijk doen. Waar ik werk mag het sowieso altijd geruild worden, als je de bon hebt krijg je zonder probleem je geld terug en als iemand de fles openmaakt en hij vindt het niks, is ie in ieder geval weer een ervaring rijker. Af en toe wat nieuws proeven is ook wel gezond, vind ik. Ik bedoel, vijfentwintig euro of zo is best wel veel geld, maar je ligt er ook niet van wakker, het is allemaal niet van levensbelang (de meeste mensen geven bij ons niet veel meer uit dan dat). Dat moet ik mezelf ook voorhouden, anders krijg ik het heel benauwd als ik mensen 'blind' moet adviseren.

Maar goed, daarom ga ik dus ook naar het whiskyfestival in Leiden, om gewoon alle grote merken goed op een rijtje te krijgen in m'n hoofd. Als ik iets eenmaal geroken en geproefd heb, vergeet ik de smaak nooit meer, dus ik denk dat ik me daarna wel veel zelfverzekerder ga voelen als ik weer vragen krijg.
Sanity is (not) statistical
pi_61940285
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 11:15 schreef _The_General_ het volgende:
Het is een Tennessee whiskey, ook van mais, maar met een speciale filtering.
  vrijdag 26 september 2008 @ 21:26:52 #68
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_61941258
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 20:46 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Klopt, meeste mensen hebben zelf geen idee wat ze zoeken, dan wordt het wel moeilijk voor mij. Maar je kunt whisky-leken er dan in ieder geval voor behoeden dat ze een fles van het huismerk of Mansion House kopen voor een whiskykenner. Ik probeer zelf altijd zo veel mogelijk dingen te adviseren die ik zelf ken, liefst zelf geroken en geproefd heb, maar anders bijv. meerdere uitgebreide tasting notes van gelezen heb, en anders wil ik nog weleens terugvallen op de kennis die ik in dit topic op doe. Ik heb hier bijv. nog nooit iemand horen roepen dat ie Highland Park slecht vindt. Misschien is het niet iedereens lievelingswhisky, maar hij valt bij de meeste mensen wel in goede aarde volgens mij, dus dat durf ik dan nog wel mee te geven, ook al heb ik hem nog nooit op. Maar ook als er beginnende whiskydrinkers komen die al een aantal whiskies kennen en vragen wat een beetje in het verlengde ligt (of wat erop lijkt als we hun merk niet hebben), dan heb ik veel aan dit topic. Dus ik ben heel blij met jullie allemaal

Verder denk ik ook, als je een cadeautje krijgt en de whisky bevalt je niet, moet je niet te moeilijk doen. Waar ik werk mag het sowieso altijd geruild worden, als je de bon hebt krijg je zonder probleem je geld terug en als iemand de fles openmaakt en hij vindt het niks, is ie in ieder geval weer een ervaring rijker. Af en toe wat nieuws proeven is ook wel gezond, vind ik. Ik bedoel, vijfentwintig euro of zo is best wel veel geld, maar je ligt er ook niet van wakker, het is allemaal niet van levensbelang (de meeste mensen geven bij ons niet veel meer uit dan dat). Dat moet ik mezelf ook voorhouden, anders krijg ik het heel benauwd als ik mensen 'blind' moet adviseren.

Maar goed, daarom ga ik dus ook naar het whiskyfestival in Leiden, om gewoon alle grote merken goed op een rijtje te krijgen in m'n hoofd. Als ik iets eenmaal geroken en geproefd heb, vergeet ik de smaak nooit meer, dus ik denk dat ik me daarna wel veel zelfverzekerder ga voelen als ik weer vragen krijg.
Door dit topic ben ik 2 jaar geleden mijzelf ook wat meer gaan verdiepen in whisky.
Ben absoluut nog geen expert zoals sommige hier, maar mijn smaak wat betreft whisky is een stuk beter ontwikkeld nu. Het is echter best wel een dure hobby, afgelopen 2 jaar zeker 40 flessen leeggedronken. Elke keer dat je naar de slijter gaat, wil je toch net weer een iets oudere (betere whisky), en dan afvinken in de spectrum whisky almanak van Offringa / De Koning. Zal binnenkort eens een lijstje posten van mijn persoonlijke top 5.

*Ben op dit moment een Glengoyne 10 y aan het drinken, zacht fruitig.

It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
pi_61941529
Herkenbaar. Ik heb het dan niet zo zeer met whisky, maar ik heb dus sinds ik bij Dirck III werk (eind mei) alleen al in m'n eigen filiaal en alleen met pin/creditcard al 400 euro aan drank uitgegeven (ok, ongeveer een kwart aan cadeaus denk ik, maar toch). Er zijn zoveel lekkere dingen, bijzondere likeuren, mooie wijnen, lekkere speciaalbieren, ik blijf gewoon bezig. Helaas zijn we niet zo rijk, dus iedere fles gaat ten koste van het broodbeleg maar ik kan het gewoon niet laten. Je bent drankengek of je bent het niet. Ik ben ook al (veel te) lang bezig met m'n cursus slijtersvak, maar ik pluis alles helemaal uit. Zoek dingen op op internet, proef vanalles, ondervraag iedereen die het drinkt over wat ze ervan vinden...
  vrijdag 26 september 2008 @ 22:42:04 #70
128548 pavv
The computer says NO
pi_61943252
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:01 schreef _The_General_ het volgende:
...
Het assortiment was erg slecht met eigenlijk alleen maar Bourbon naast Jameson en Johnny Walker. Uiteindelijk koos ik puur op de gok en een beetje uit wanhoop een fles Glen Talloch Gold 12 jaar. (Deze had ik nog nooit geproeft)
Ai!
quote:
Daar heb ik dus spijt van. Deze Whiskey zegt me totaal niets en lijkt me eigenlijk meer geschikt om te mixen met Cola.....
Dat is zelfs zonde van de cola....en gek genoeg is Glen Talloch zo'n beetje de best verkochte "whisky" van Nederland. Veel voor weinig....1 of anderhalve liter voor <20 euro .....alleen nuttig voor de mensen die er veel van nodig hebben om dronken te worden ...helaas
quote:
Voortaan maar weer wat meer uitgeven en wat verder zoeken naar een goeie fles!
goed plan ! En nooit meer naar díé slijter.
  vrijdag 26 september 2008 @ 23:11:32 #71
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_61943935
Heb weleens een fles Aberlour 10 yr gevonden voor 19,95 euro. In de prijsklasse onder de 20 euro zeker een aanrader.

Maar smaken verschillen,ook weleens een fles Oban gekocht, vond ik niet lekker.
Berlioz
pi_61944228
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 21:26 schreef _Vulcanus_ het volgende:

[..]

afgelopen 2 jaar zeker 40 flessen leeggedronken.
even rekenen: dat zijn
-20 flessen per jaar
-0,38 flessen per week

uitgaande van 0,7 liter en 40 mL per glas zitten er dus 18 glazen in een fles
Dat zijn dus 7 glazen per week
Das 1 glas per dag

sorry ik kon het niet laten
blub blub
pi_61944249
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:50 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Ik heb nog niks betaald dus kan het nog veranderen
Ik bedoelde inderdaad de 10 jaar. Ik heb ze zitten vergelijken (dat tientje zal me niet zoveel uitmaken) maar ik was bang dat ik m te zoet vind. Ik vind een glenlivet 12 al vrij zoet namelijk... Wat raad je me aan?
Iemand nog ideeen hierover? Ik zoek wat nieuws met als smaak iets richting talisker / glenlivet. Beetje rokerig, beetje vanille, beetje fruit, lekker zacht en mild

Iets heel anders dan Macallan vind ik ook prima
Wie roept er wat?
blub blub
pi_61944496
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 22:42 schreef pavv het volgende:

[..]

Ai!
[..]

Dat is zelfs zonde van de cola....en gek genoeg is Glen Talloch zo'n beetje de best verkochte "whisky" van Nederland. Veel voor weinig....1 of anderhalve liter voor <20 euro .....alleen nuttig voor de mensen die er veel van nodig hebben om dronken te worden ...helaas
Maar da's geen Gold 12 yaar. Glen Talloch is idd de meest verkochte whisky in NL, 1 op de 5 flessen die verkocht wordt is Glen Talloch. Maar goed, dat zijn vaak mensen die JW Red of als je mazzel hebt Black label kopen als ze zichzelf een keer écht willen verwennen. Of het zijn vaak gewoon mensen die iedere dag zo'n fles komen halen en voor de prijsklasse schijnt ie niet slecht te zijn, heb ik begrepen. Maar goed, ik ehb het nooit op en ik zit er niet echt op te wachten ook.
  vrijdag 26 september 2008 @ 23:50:50 #75
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_61944662
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 23:28 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

even rekenen: dat zijn
-20 flessen per jaar
-0,38 flessen per week

uitgaande van 0,7 liter en 40 mL per glas zitten er dus 18 glazen in een fles
Dat zijn dus 7 glazen per week
Das 1 glas per dag

sorry ik kon het niet laten
Ben vandaag al met mijn 3e glas bezig...
Berlioz
pi_61944880
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 23:50 schreef _Vulcanus_ het volgende:

[..]

Ben vandaag al met mijn 3e glas bezig...
gemiddeld he...
blub blub
  zaterdag 27 september 2008 @ 16:48:44 #77
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_61953409
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 23:29 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Iemand nog ideeen hierover? Ik zoek wat nieuws met als smaak iets richting talisker / glenlivet. Beetje rokerig, beetje vanille, beetje fruit, lekker zacht en mild

Wie roept er wat?
Aberlour 10
Highland park 12
Johnie Walker Green label (deze is wel lekker i.t.t. Red label)
Glengoyne 10
Berlioz
  zondag 28 september 2008 @ 15:10:52 #78
128548 pavv
The computer says NO
pi_61971127
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 23:29 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Wie roept er wat?
Hmm, als ie moet gaan lijken op een Glenlivet of een Talisker, dan kun je beter niet gaan voor de sherry macallan, da's namelijk heel andere koek. Overeenkomst tussen de livet en de talisker is dat het beide voornamelijk op bourbonvaten gerijpte whisky bevat.

Ook een beetje peaty en eentje die ik erg lekker vind is de Longrow CV. Bevat flink meer turf dan de Talisker maar is milder dan de zware Islays van Lagavullin Ardbeg en Laphroaig.

Misschien eens een idee om een mini te scoren van Bunnahabain....Bij een goed gesorteerde slijter wel te krijgen en ik ben benieuwd wat je er van vindt....nauwelijks geturfde Islay

Uiteraard kun je ook gaan voor de Highland Park 12, een zeer prettig drinkbare whisky met een profiel dat wel tussen de Talisker en de livet in past.

Maar voor zacht en mild raad ik je aan om te kijken naar Glengoyne, die maken erg fijn spul.

Kortom: te veel om te kiezen
pi_61972084
Zijn er ook bedrijven waar ik miniaturen van enkele mooie merken kan krijgen? Mijn budget is beperkt en als ik ze eerst kan proeven voordat ik de volledige flessen koop dan zou dat handig zijn!
  zondag 28 september 2008 @ 16:17:28 #80
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_61972918
quote:
Op zondag 28 september 2008 15:49 schreef _The_General_ het volgende:
Zijn er ook bedrijven waar ik miniaturen van enkele mooie merken kan krijgen? Mijn budget is beperkt en als ik ze eerst kan proeven voordat ik de volledige flessen koop dan zou dat handig zijn!
Miniaturen moet je verzamelen, niet opdrinken...
Tenzij je op kosten van de zaak ook de minibar van het hotel mag declareren bij een werkbezoek in het buitenland....
Berlioz
pi_61975463
quote:
Op zondag 28 september 2008 15:49 schreef _The_General_ het volgende:
De enige die ik ken die veel miniaturen heeft is http://www.dinkydrinksminiaturewhisky.co.uk, maar echt goedkoop ben je dan nog niet uit.
  zondag 28 september 2008 @ 21:47:13 #82
128548 pavv
The computer says NO
pi_61981977
Miniaturen kún je verzamelen...maar opdrinken kan ook he (net als met postzegels...leuk in een dik boek, handig op een envelop)

Miniaturen zijn een prima middel om whiskies te leren kennen....voordat je 30-40-60 euro uitgeeft voor een hele fles.

Ik weet niet waar de Generaal woont maar o.a De Koning in Den Bosch heeft wel een voorraadje mini's staan.
http://www.whiskykoning.nl/assorti1.asp?menu=570
  zondag 28 september 2008 @ 22:15:11 #83
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_61982877
quote:
Op zondag 28 september 2008 21:47 schreef pavv het volgende:
Miniaturen kún je verzamelen...maar opdrinken kan ook he (net als met postzegels...leuk in een dik boek, handig op een envelop)

Miniaturen zijn een prima middel om whiskies te leren kennen....voordat je 30-40-60 euro uitgeeft voor een hele fles.

Ik weet niet waar de Generaal woont maar o.a De Koning in Den Bosch heeft wel een voorraadje mini's staan.
http://www.whiskykoning.nl/assorti1.asp?menu=570
Ja dat klopt.

Op marktplaats kom je best veel miniaturen tegen, dikwijls van verzamelaars.
De vraag is echter of je deze nog goed kan nuttigen, als ze bijvoorbeeld langere tijd in het licht gestaan hebben.

Speciaal slijterij Liquid Gold beweert iig een grote verzameling te hebben.

http://www.liquidgold.nl/index/miniaturen-geschenken
Berlioz
  maandag 29 september 2008 @ 08:44:15 #84
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_61989014
quote:
Op zondag 28 september 2008 22:15 schreef _Vulcanus_ het volgende:

Speciaal slijterij Liquid Gold beweert iig een grote verzameling te hebben.

http://www.liquidgold.nl/index/miniaturen-geschenken
Dat van Liquid Gold kan ik beamen, ik kom daar vaak.

Om teleurstellingen te voorkomen zoals met de Glen Talloch, koop nooit whisk(e)y zonder dat je hem hebt geproefd of dat iemand met een soortgelijke whiskyvoorkeur als jezelf hem heeft aangeraden.
Daarom zijn nosing & tastings, slijterijen die je de mogelijkheid geven om te proeven en vrienden ( ) erg belangrijk (tenzij je alleen maar 'duzelig' wil worden, zoals een vriend van mij in Twente wel eens roept...).
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 12:03 schreef MB88 het volgende:
Heeft er iemand ervaring met Scapa Single Malt 14 y.o.?

Op zich spreekt de omschrijving me wel aan, maar vooral m'n vriendin (chocolade, zoet, vanille) ziet 'm wel zitten!
De nieuwe Scapa 14y vind ik ook weer zo'n 'misser'. Andere verpakking, andere standaard-whisky.
De oude Scapa 12y die tot ongeveer 2 jaar geleden de standaardbotteling was, was m.i. veel beter qua prijs-/kwaliteit-verhouding.
Maar probeer deze whisky ergens te proeven en oordeel zelf of je hem het geld waard vindt.

[ Bericht 0% gewijzigd door MadMaster op 29-09-2008 20:44:04 ]
  maandag 29 september 2008 @ 08:47:37 #85
71115 Rnej
I walk the line
pi_61989068
terugvindpost...

ik drink graag Laphroaig en Bowmore 12.

daarnaast hou ik stiekem ook van Black Grouse
  maandag 29 september 2008 @ 09:00:58 #86
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_61989303
Afgelopen weekend tijdens Whisky By The Sea een paar mooie whisky's geproefd:

Laphroaig - Berry's Own Selection (18 yrs, 46%) klik hier voor meer info
Littlemill 1984 Scott's Selection (20 yrs, 61,3%) klik hier voor meer info
North Port - Scott's selection (24 yrs, 58%) klik hier voor meer info

Nog wel wat meer, maar dan moet ik even mijn aantekeningen er op raadplegen...
pi_61993439
Okee,
Ik sta op het punt om een van beide whisky aan te schaffen:
Toch twijfel ik nog een beetje welke het wordt. Wie trekt me over de streep

whisky 1: Brora 30 yo OB
Whisky 2: Bruicladdich 35 YO 125 jarig jubileum botteling

Ik heb nu een lichte voorkeur voor de brora.
May I say, what a SMASHING blouse you have on?
  maandag 29 september 2008 @ 13:53:32 #88
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_61995159
Ik heb weleens de 30 jaar oude Brora uit de Rare Malts-serie gedronken en die was uitstekend.
Weet echter niet welke jij op het oog hebt...
De Bruichladdich 125th Anniversary heb ik nog nooit mogen proeven, dus ik heb geen idee of die z'n geld waard is.

Voor de diverse Brora's 30y: Zie hier...(Malt Maniacs/Whiskyfun)

Ook van de Malt Maniacs/Whiskyfun:
quote:
Bruichladdich ‘125th anniversary’ (46.3%, OB, 1 bottle)

Only one bottle of this one, presented to Duncan McGillivray. We could taste a sample on Bruichladdich’s open day.
Colour: amber.
Nose: lots of melon and coconut, peach skin, vanilla crème. Hints of ginger and cinnamon and quite some oak (freshly sawn oak) but it’s all well integrated.
Mouth: apricots and melons again as well as all sorts of spices, ginger… Creamy and slightly salty. Develops on white pepper, caramel crème, acacia honey.
A rather long finish, very full, on ginger, apricots and plum jam.

An excellent Laddie, too bad there’s only one bottle. Psss, Duncan, if you ever open it, please drop me an email… ;-) 90 points.
Succes met je keuze en ik ben benieuwd waarop je uiteindelijk je keuze hebt gebaseerd.
  maandag 29 september 2008 @ 13:58:09 #89
128548 pavv
The computer says NO
pi_61995264
DE BRORA 30!

en dan het liefst de versie uit 2004 (de 56.6)....kost 250 euro, maar den heb je ook wat

ook de 2005 is uitstekend, ach eigenlijk zijn ze allemaal goed, maar er is geen reden om meer uit te geven om de 2007 versie te pakken te krijgen, die is alleen maar duurder, niet beter.

de Laddie ken ik niet, maar ik ben bang dat ie niet in de schaduw kan staan van de Brora (MIJN mening he)

de Brora 30's die ik ken gaan allemaal boven de 90 punten.
  maandag 29 september 2008 @ 14:40:00 #90
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_61996426
Pavv,

Vraagje aangezien jij in mijn optiek één van de meer doorgewinterde whisky-fanaten hier bent:
Ben jij aangesloten bij een whisky gezelschap (ik ben je in ieder geval tegengekomen op forum van de Usquebaugh Society...) en waar/op welke wijze doe jij je whisky nosing & tastings?

Antwoorden is niet verplicht overigens...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')