abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 oktober 2008 @ 10:11:02 #251
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_62344659
Nim's Island (Jennifer Flackett & Mark Levin, 2008)

Aardige familiefilm met onder andere Jodie Foster. Opvallend dat zij juist deze film heeft gekozen. Het is allemaal best aardig, maar te veel op kinderen gericht. Voor volwassenen is er niet heel veel plezier aan te beleven. Abigail Breslin is wel goed en ethousiast in de hoofdrol. **½

Get Smart (Peter Segal, 2008)

Redelijk geslaagde spionnen-spoof. Aan een vergelijking met Johnny English ontkom je haast niet en in verhouding tot die film vond ik deze leuker. Gewoon meer geslaagde grappen en een leuker verhaal, hoewel daar redelijk wat overeenkomsten zitten. Steve Carrell is lekker op dreef en er zitten een aantal heerlijk droge opmerkingen in. ***
  Redactie Games maandag 13 oktober 2008 @ 10:41:35 #252
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_62345440
Get Smart gisteren ook gezien, moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo veel aan vond...
Anne Hathaway was wel een leuke toevoeging.. maar verder tja, kon niet meer dan m'n mondhoeken af en toe een keer buigen..

Misschien is het gewoon de humor van Steve Carrell die me niet aanspreekt. Evan Almighty vond ik al niet grappig en The Office is ook gewoon niet mijn humor..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  Moderator maandag 13 oktober 2008 @ 10:54:28 #253
9859 crew  Karina
Woman
pi_62345756
Babylon A.D.
Huurling (Vin Diesel) moet kloostermeisje van Mongolië naar Amerika brengen. Met het meisje is natuurlijk iets speciaals aan de hand.

Slechte film met slecht acteerwerk. Ik dacht dat er veel meer science fiction in zou zitten, maar dat was niet zo. Beetje Escape from NY, Mad Max door elkaar gehusseld.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 13 oktober 2008 @ 13:15:24 #254
13148 Shogo
Psycho...
pi_62349018
Pitch Black (2000)
Best een aardige sci-fi. Vin Diesel acteerde goed als Riddick.

The Midnight Meat Train (2008)
Een fotograaf achtervolgt mensen om foto's te maken voor een tentoonstelling en komt er spoedig achter dat dat niet slim was. Aardige slasherfilm alhoewel op momenten behoorlijk voorspelbaar.
pi_62350922
Even snel wat films, die ik heb gezien tijdens mijn ban (niet de reden ):

Babylon A.D. (2008) 3.0
Dramatisch slechte film, ik was gelukkig niet de enige in de zaal die regelmatig in lachen uitbarstte.
Misschien wel de slechtste film die ik ooit in de bios heb gezien.

The Bank Job (2008) 7.5
Aardige film, je ziet dat die geen liflafje is (zoals Babylon) maar dat hier echt moeite/liefde in is gestoken..
Lekkere popcorn film.

Vlieg naar de maan (2008) 6.5
Best wel ok voor een kinderfilm, wel heel pro-Amerikaans. 3D was wel vrij matig uitgevoerd.

Walk the Line (2005) 8.0
Blijft (verrassend) goed, super acteerwerk.

The Break-Up (2006) 6.0
Flauwe film, met een einde wat helemaal niet bij de rest van de film past.

Tropic Thunder (2008) 8.0
Geweldig! Had vooral gelezen dat het begin leuk was en dat hij daarna inkakte, daar was niks van waar!
Heerlijke humor met veel spoofs. Deze beviel me erg goed.

Doc (1971) 6.9
Aardige alternatieve Western die eigenlijk de politiek die we nu nog hebben aan de kaak stelt. Wat meer gunfights hadden deze film zeer goed gedaan, nu is toch vooral het einde intrigerend.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_62362634
Desperate housewives Season 1

Het eerste seizoen van de briljante serie over de vrouwen uit de suburbs.
Geweldige vertolkingen,spanning en hilarische situaties.
Ik ben helemaal addicted

Cijfer: 8,5
pi_62362771
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:44 schreef joep.t het volgende:
Desperate housewives Season 1

Het eerste seizoen van de briljante serie over de vrouwen uit de suburbs.
Geweldige vertolkingen,spanning en hilarische situaties.
Ik ben helemaal addicted

Cijfer: 8,5
Seizoen 1 is inderdaad erg gaaf. Daarna wordt 't rap minder.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 00:07:03 #258
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_62366518
Tenebre (1982, It, Dario Argento)

Een thrillerboeken schrijver gaat naar Rome voor een promotour voor zijn nieuwste boek. Ondertussen worden er ook gruwelijke moorden gepleegd naar aanleiding van dit boek. Natuurlijk raakt de schrijver betrokken bij het geheel.
De film is spannend, omdat lang onduidelijk blijft wie de moordenaar is. We krijgen de moordenaar tot op het eind niet te zien. Om dit te versterken worden de moorden voor een deel uit zijn perspectief gefilmd. Die moorden zijn ook er stijlvol in beeld gebracht, zo spuit het bloed bijvoorbeeld heel mooi kunstzinnig rond op muren. De stijl volle manier van filmen is dan ook het sterkste punt van de film. Verder is het een typische Argento film.
cijfer: 7
  Moderator dinsdag 14 oktober 2008 @ 01:13:40 #259
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_62367351
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:49 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Seizoen 1 is inderdaad erg gaaf. Daarna wordt 't rap minder.
Mwah, aflevering 7 van seizoen 3 (Bang) is een van de betere afleveringen die ik de laatste jaren op tv gezien heb.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_62369250
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 01:13 schreef Mike het volgende:

[..]

Mwah, aflevering 7 van seizoen 3 (Bang) is een van de betere afleveringen die ik de laatste jaren op tv gezien heb.
Nou ja, seizoen twee heb ik ook helemaal gezien en die afleveringen vond ik lang niet zo tof als seizoen 1. Beetje te ver gezocht allemaal.
Van seizoen 3 heb ik maar een paar afleveringen gezien. M'n vriendin heeft ze allemaal op dvd, misschien toch nog maar eens een poging wagen dan.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:08:20 #261
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_62371697
(#998) The World According to Garp (George Roy Hill, 1982)

Best leuke verfilming van het boek van John Irving. Robin Williams is goed in één van zijn eerste hoofdrollen. De film bevat leuke episodes uit het leven van Garp. Dankzij zijn excentrieke moeder heeft hij een geheel eigen kijk op de wereld en dat levert leuke situaties op. Uiteindelijk duurt de film net wat te lang, maar de leuke performances van Glenn Close en John Lithgow houden de aandacht wel vast. ***½

Ne le dis à personne (Tell No One) (Guillaume Canet, 2006)

Heerlijke thriller van Franse bodem. Gebaseerd op een Amerikaanse boek, maar gelukkig hebben de Fransen het voor elkaar gekregen de rechten te krijgen en het weten te verplaatsen naar Frankrijk. Het resultaat is nu een heerlijk subtiele, stijlvolle thriller, waar de twists niet met veel bombarie aangekondigd en benadrukt worden, maar op een heel fijne intrigerende toon. Ondanks dat de film nauwelijks de vaste patronen binnen het genre loslaat is het toch een aanwinst voor het thrillergenre. ****
pi_62374593
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 14:31 schreef Roi het volgende:
Babylon A.D. (2008) 3.0
Dramatisch slechte film, ik was gelukkig niet de enige in de zaal die regelmatig in lachen uitbarstte.
Misschien wel de slechtste film die ik ooit in de bios heb gezien.

The Bank Job (2008) 7.5
Aardige film, je ziet dat die geen liflafje is (zoals Babylon) maar dat hier echt moeite/liefde in is gestoken..
Lekkere popcorn film.
In Babylon A.D. is door Mathieu Kassovitz ook een hoop moeite/liefde in gestoken. De studio's hebben er echter dit verkrachte wanproduct van gemaakt.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:52:27 #263
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_62374615
L`Enfance-Nue
Prachtig debuut van Maurice Pialat waarbij zich onmiskenbaar de vergelijking opdringt met Truffaut`s Les Quatre cents coups: het verhaal, het uiterlijk van het hoofdpersonage , de manier van filmen.In ontzettend veel opzichten lijkt deze film op Truffaut`s meesterwerk. het hoofdpersonage heet zelfs Francois. Het is dan ook niet zo gek dat Truffaut zich aangetrokken voelde tot dit project en optreedt als co-producer.
De manier van filmen doet bijna documentaire-achtig aan, iets dat versterkt wordt door het feit dat er compleet geen muziek in voorkomt. Alle shots zijn zorgvuldig geframed. In bijna de hele film zit er een soort afstand tussen de kijker en het hoofdpersonage, dezelfde afstand die onze "held" Francois voelt tot z`n adoptie ouders en -familie. De enige shots in de film wanneer deze afstand er niet is, is wanneer Francois samen met z`n adopti-oma in beeld is. Hier komt dan ook op een prachtige manier een andere kant van het personage naar boven, namelijk eentje die wel lief kan hebben. Iets waar we in de rest van de film maar bar weinig van zien.

Pialat maakt met z`n rustig voortkabbelende debuut een zeer sterke indruk. Een pracht van een film, die door Masters Of Cinema in een geweldige dubbel dvd is uitgegeven. Een absoluut aan te raden film en dvd.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_62374692
Tropic Thunder (Ben Stiller, 2008)
Normaal heb ik niet echt hoge verwachtingen bij een nieuwe film van en met Ben Stiller, maar de verhalen over Tropic Thunder waren over het algemeen genomen behoorlijk positief. Terecht, want Tropict Thunder is een zeer vermakelijke komedie. Het script is niet heel bijzonder, maar de vele verwijzingen en het acteerwerk daarentegen wel. Met name Robert Downey Jr. is geweldig als neger. Al bij de eerste paar minuten had ik het moeilijk om het droog te houden, met name de trailers waren heerlijke persiflages op genres en acteurs. Kortom, dikke aanrader! 8.0
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:56:29 #265
224882 ico_nld
sailing home
pi_62381055
In bruges

Met Oa Collin Farrell. Erg prettige gangsterfilm, die zowel luchig als zwaar kan zijn. Scherpe dialogen en vlotte stijl. Al met al echt de moeite waard om te huren / kopen. De stad Brugge wordt prachtig neergezet en speelt eigenlijk ook een hoofdrol in de film. Aanrader!
You want more mysterious? I'll just try and think, "Where the hell's the whiskey?
pi_62381951
Kaos: 9/10
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:40:17 #267
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_62385175
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 01:13 schreef Mike het volgende:

[..]

Dat users het over tv-series hebben, is tot daar aan toe, maar dat zelfs mods dit topic bevuilen met film-ongerelateerde posts !
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:02:55 #268
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_62385782
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 19:40 schreef Falco het volgende:
Dat users het over tv-series hebben, is tot daar aan toe, maar dat zelfs mods dit topic bevuilen met film-ongerelateerde posts !
In de wandelgangen spreekt iedereen er schande over.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:40:29 #269
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_62390552
Midnight Meat Train
Een fotograaf fotografeert een aanranding en wijst daders op bev.camera. De volgende dag leest hij dat ze toch 'zoek' is. Hij gaat op onderzoek uit een achtervolgd een verdachte man. Hij blijkt werkzaam als slager. Dan komt hij er achter dat er rare zaken op de late metro gebeuren. ..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 6 / imdb 7.1
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_62392620
My Best friend's girl

dustin wordt gedumpt door z'n vriendin.. hij wil haar terug en huurt een vriend (Tank) in, die er zijn werk van heeft gemaakt om vrouwen terug te krijgen bij hun ex'en, helaas valt Tank voor de vriendin van zijn vriend..

aardige film, maar had zo veel beter uitgevoerd kunnen worden..
heb er om kunnen lachen, alleen veel minder als eerst gedacht...
6/10 IMDB
  woensdag 15 oktober 2008 @ 00:30:35 #271
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_62393418

Gouwe ouwe. Voor de zoveelste keer.

Big Fish (2003, Tim Burton)

Zó mooi gedaan!

9 van de 10 krijgt ie van mij.

[ Bericht 11% gewijzigd door renzell op 16-10-2008 20:21:35 ]
  Moderator woensdag 15 oktober 2008 @ 08:37:42 #272
9859 crew  Karina
Woman
pi_62395724
Taken
Dochter gaat op vakantie naar Parijs met een vriendin en wordt ontvoerd door Albanese vrouwenhandelaren. Pa (ex commando of zoiets) gaat haar redden.

De film komt wat langzaam op gang, maar dat komt natuurlijk ook omdat je zit te wachten tot er wat gebeurt. Het middenstuk is redelijk spannend, maar aan het eind vond ik het weer wat afzakken. Redelijke film voor als je even niets te doen hebt, maar niets bijzonders. Het zou zo maar een tv-film kunnen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Karina op 15-10-2008 11:04:30 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_62398468
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 00:30 schreef renzell het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Gouwe ouwe. Voor de zoveelste keer.

Big Fish (2003, Tim Burton)

http://en.wikipedia.org/wiki/Big_Fish

Zó mooi gedaan!

9 van de 10 krijgt ie van mij.
Erg mooie film inderdaad .
  woensdag 15 oktober 2008 @ 11:25:32 #274
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_62399215
An Officer and a Gentleman (Taylor Hackford, 1982)

Het is vooral het gebrek aan memorabele scenes die de film ervan weerhoudt beter te zijn. Het scenario is degelijk en de performances zijn ook prima in orde. Debra Winger en Richard Gere hebben een goede chemistry samen, maar nergens wordt dit ook goed op de kijker over gebracht. De film is nogal droog geregisseerd en daardoor komt de film nogal eens wat traag en gewoontjes over. ***

Basket Case (Frank Henenlotter, 1982)

Hier kon ik helemaal niets mee. Dit bewijst dat dit soort films op een heel nauwe scheidingslijn balanceren tussen heerlijk vermaak en ongelooflijke bagger. Wat bijvoorbeeld in Bad Taste en Braindead wel voor mij werkte, doet het dat hier niet. En als het dat niet doet krijg je een goedkoop stuk bagger met abominabel acteerwerk, belachelijk verhaal en extreem slechte gore elementen, die helaas ook niet op de lachspieren werken. *½
  woensdag 15 oktober 2008 @ 11:53:35 #275
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_62400000
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 11:25 schreef Gorro het volgende:
An Officer and a Gentleman (Taylor Hackford, 1982)
[ afbeelding ]
Het is vooral het gebrek aan memorabele scenes die de film ervan weerhoudt beter te zijn.

Dat is toch de film van de beroemde en over geparodieerde scene waarin Gere in uniform dat meisje in de fabriek weg draagt in zijn armen
  woensdag 15 oktober 2008 @ 15:36:08 #276
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_62406487
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 11:53 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Dat is toch de film van de beroemde en over geparodieerde scene waarin Gere in uniform dat meisje in de fabriek weg draagt in zijn armen
In principe wel ja, maar zo bijzonder vond ik die scene niet uitgevoerd. Mede veroorzaakt door de opbouw daar naar toe wat ik nogal gewoontjes vond.
pi_62410534
Mirrors.

5.
pi_62410744
Ladri Di Biciclette (Fietsendieven) uit 1948: een magistraal stukje cinema dat zelfs over 50 jaar waarschijnlijk nog gekoesterd wordt door menig kijker.10/10 .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 22:18:11 #279
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_62418268
Sleepwalking (2008)
Joleen (Charlize Theron) is een alleenstaande moeder van een 11 jarige dochter Tara. Als ze dan uit haar huis wordt gezet trekken ze in bij Joleen's broer James (Nick Stahl). Dan op een dag is ze met de noorderzon vertrokken en zit James met Tara. Na een week of wat komt de kinderbescherming en plaatsen haar in een tehuis. Dan raakt hij ook nog eens zijn baan kwijt. Een maand of 2 later op Tara's verjaardag bezoekt James haar in het tehuis. Die middag trekken ze de weide wereld in.

Dennis Hopper is de opa en Woody Harrelson is een collega van James.

Het is best een degelijke drama. Dennis Hopper is weer redelijk op dreef als verschrikkelijke rotzak en dat voor een rol van 5 minuten. En het grauwe winterweer maakt het allemaal net nog wat treuriger.

cijfer 7 / imdb 6.2
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_62418519
Band of Brothers voor de 2e keer gezien.

Deze keer was nog beter, geniaal gewoon.

9.0
pi_62419121
Hancock

Voorhandig had ik niet echt vertrouwen in de film.
Ik stond er zelfs een beetje sceptisch tegen over Will Smitt die grapjes maakt over superhelden.
Nou is Hancock typisch een film die beter is dan je verwacht.
Het eerste deel heeft een beetje matig verhaal met Hancock die vrijwillig de gevangenis gaat en dan later toch nodig is. Voorgekauwt en in comics al tig keer gedaan. Maar wanneer Hancock niet de enige in zijn soort blijkt te zijn krijgt de fim snel een paar interresante twists die het totaal niveau van het verhaal flink omhoog schroeven. Voeg daar de leuke special effects aan toe en het acteer werk van Will Smith en je krijgt gewoon een aardig film daarom een 8 !
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
  woensdag 15 oktober 2008 @ 23:04:45 #282
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_62419803
Bigger Stronger Faster [2008]

Nee, geen Daft Punk-song maar een Amerikaanse documentaire. Deze documentaire gaat over het gebruik van anabole steroïden in de Amerikaanse samenleving. Velen zien het als een middel dat gewoon gebruikt mag worden in het dagelijks leven. Sterker nog, het is gewoon legaal verkrijgbaar. Chris Bell, middelste zoon uit een gezin van drie guys gebruikt geen steroïden, zijn beide broers wel. Hij laat zien hoe diep de drugs verworteld zitten in de Amerikaanse samenleving ("Living the American Dream"), zijn familie én de sport. Bekende betrapte personen die langskomen zijn Hulk Hogan, Arnold Schwarzenegger, Ben Johnson, Carl Lewis en Floyd Landis. De documentaire geeft je een helder beeld van hoe de inwoners van de Verenigde Staten omgaan met deze drugs. Het laat ook de cultuurverschillen zien ten opzichte van Nederland (of Europa) ten aanzien van het gebruik van deze verboden middelen. Dit alles met enkele door Chris gemaakt grappen vermalen, kom je uit bij Bigger Faster Stronger, bigger dan een 7 wordt het niet. Vermakelijk, meer niet.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  donderdag 16 oktober 2008 @ 02:55:10 #283
16701 scanman01
Today's a good day
pi_62424037
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 22:42 schreef Canisfire het volgende:
Hancock
[ afbeelding ]
Voorhandig had ik niet echt vertrouwen in de film.
Ik stond er zelfs een beetje sceptisch tegen over Will Smitt die grapjes maakt over superhelden.
Nou is Hancock typisch een film die beter is dan je verwacht.
Het eerste deel heeft een beetje matig verhaal met Hancock die vrijwillig de gevangenis gaat en dan later toch nodig is. Voorgekauwt en in comics al tig keer gedaan. Maar wanneer Hancock niet de enige in zijn soort blijkt te zijn krijgt de fim snel een paar interresante twists die het totaal niveau van het verhaal flink omhoog schroeven. Voeg daar de leuke special effects aan toe en het acteer werk van Will Smith en je krijgt gewoon een aardig film daarom een 8 !
Da's grappig, aangezien de standaard FOK critici juist het begin wel goed vonden, maar het einde weer minder. De standaard mening hier sluit daarom ook nooit aan met de mening van de gemiddelde kijker. Hancock was idd best een leuke film, maar er had wel veel meer ingezeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door scanman01 op 16-10-2008 17:53:28 ]
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_62426179
Sex and the city(2008)

De filmversie van de populaire serie is een stuk volwassener en zwaarder dan de frisse serie.
Carrie gaat trouwen met big,Charlotte is zwanger,Miranda heeft relatieproblemen en Samantha ook.
Dat is in feite het plot van deze film,Maar daar gaat het niet om het draait om over the top jurken,Hilarische scenes en scherpe dialogen dat maakt deze film de moeite waard,Ze zijn iets minder aanwezig dan in de briljante serie,Maar voor elke SATC fan is dit meer dan de moeite waard!

Cijfer:7,0
  donderdag 16 oktober 2008 @ 13:27:09 #285
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_62432593
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 02:55 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Da's grappig, aangezien de standaard FOK critici juist het begin wel goed vonden, maar het einde weer minder. Het standaard mening hier sluit daarom ook nooit aan met de mening van de gemiddelde kijker. Hancock was idd best een leuke film, maar er had wel veel meer ingezeten.
Die laatste zin beschrijft Hancock helemaal..!
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  donderdag 16 oktober 2008 @ 13:54:37 #286
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_62433356
Ik heb even de drie gemaakte banners in één gif verwerkt voor de OP (ook al in de wiki gezet)..

pi_62433739

The Simpsons the movie

Oke al een paar keer eerder gezien.
Maar dan nu eindelijk in zijn geheel en in het engels.
Ik had namelijk ooit te doen met een dvd speler zonder afstands bediening en toen moesten we ons verzuchten met de Nederlandse stemmen. Geen aanrader kan ik je zeggen.
Maar nu de engelse versie. Ik was vooral blij toen de simpsons movie uitkwam. Ik kijk regelmatig naar de serie als het eens op de tv voorbij schiet. En de film sluit eigelijk prima aan bij de serie.
Eigenlijk is het gewoon een lange afleveringen met digitale achtergronden inplaats van helemaal getekende.
En alles wat de simpsons top maakt dat vind zich eigenlijk ook allemaal terug in de film.
een 7 maar omdat Maggy voor het eerst praat in de film een 7,5 Sequal ?
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
  donderdag 16 oktober 2008 @ 16:54:06 #288
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_62438305
Tropic Thunder
Heel vaak kwam het de afgelopen paar maanden voor dat de trailer bij een film er tof uitzag en dat het eindproduct ontzettend tegenviel. Dat het ook andersom kan bewijst Tropic Thunder: de trailer was al geweldig, het eindresultaat is nog veel geweldiger. Het is echt een briljante parodie geworden op alles wat Hollywood is en er mee te maken heeft.

Het verhaal is net zo simpel als dat het slim en briljant uitgewerkt is. De cast is geweldig waarbij Robert Downey Jr. opnieuw een geweldige rol neerzet. In ongeveer iedere scene waarin ie in beeld is steelt ie de show en geeft ie nu al klassieke one-liners. Maar ook Ben Stiller is geweldig, om het nog maar niet te hebben over Tom Cruise die zichzelf ongegeneerd voor schut. Zelfs Jack Black is eens een keer niet irritant, en dat wilt toch wat zeggen.
Het grap gehalte is ontzettend hoog en er zijn er niet zoveel bij die de plank mis slaan. En als die er al tussenzitten dan merk je het bijna niet omdat de volgende reeks grappen zich alweer aandient.

Echt alles klopt. Ben Stiller heeft met Tropic Thunder de meest briljante (en oprecht grappige) film van het laatste decennium.

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
pi_62441248

The Shawshank Redemption

Een prachtige lange film over het leven binnen de gevangenis van de vorige eeuw.
Morgan Freeman en Tim Robins spelen allebij schitterend goed in deze film.
Vooral Freeman met zijn bekende blik acteer zo als we van hem gewent zijn steengoed.
Het verhaal over een vriendschap in de gevangenis en corruptie is ook nog eens geweldig en aan alles merk je dat dit script van de hand is van Stephan King. Ik ben ontroert daarom een 9.9
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_62444418

Max Payne

mja.. tis wat lang geleden om de exacte verhaallijn + gebeurtenissen uit de game terug te halen.. maar hij voelde goed, maar niet helemaal goed aan de film..
ik vind mark walhberg een goeie voor max payne
overall heb ik mij zeker vermaakt, al miste (denk dat ik het zo het beste formuleer) ik soms wel de finishing touch bij scene's.
miste wel de echte bullet-time effecten (waar max payne beroemd mee is geworden zo'n beetje..)
7.5

[ Bericht 8% gewijzigd door mschol op 16-10-2008 21:13:12 ]
  donderdag 16 oktober 2008 @ 21:17:41 #291
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_62444697
-edit-
pi_62444835

Enchanted
wow wat ben ik vrolijk na het zien van deze film.
Op voorhand dacht ik ach zou wel een mierzoete vrouwen film zijn die ik na een halfuur uitzet.
Maar niets is minderwaar als kind werd ik altijd al betovert door de magie van Disney en nu gewoon weer.
De liedjes, Giselle alles maakt me weer een beetje verliefd van binnen.
James Marsden is trouwens super grappig als prins die in New york terecht komt.
Verder is het verhaal over true love erg mooi en goed gedaan dat ik mijn ex maar weer eens ga bellen.
Voor mij een 8,7 voor deze heerlijke sprookjes film.
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_62446713
De reviews zijn een keer in het engels, omdat ik ze net voor een ander (engelstalig) forum heb geschreven.

Fargo

I'd never seen this before, so I obviously had to catch up. I really wasn't
disappointed, even my mom loved it. At times hilarious, sometimes really
smart, always entertaining and simply a great watch. Beautiful characters
and no-one can make them as stupid as the Coens. You just gotta love
everything here.

IMDb score: 8.3/10
My score: 9/10

Eagle Eye

I left this one a bit disappointed. Had high hopes for Shia and its story,
but everything felt a bit been-there-done-that. The movie definitely has its
moments and at times its undeniably strong, but the camera is way too
fucking fast/blurry to get a good idea of what's going on. They filmed
some chases with a handheld on purpose to make it more intense, but for
me it kinda backfired. I did like Shia in his role though and one way or
another, it is entertaining. Ah well. Nothing special, but not bad either.

IMDb score: 6.9/10
My score: 6/10

Max Payne

So, I finally saw this today.

Strange movie. Visually the movie is a treat, there are some wonderful
shots. I'm not even talking about the shooting-stuff, but New York, the
endless amounts of snow, the entire atmosphere this movie breaths, it's
really great and they did a great job.

The first half of the movie is pretty fucking slow. Close to zero shooting,
worthless characters all over the place and really nothing going on. Once
the second half kicks in though, a new movie somehow begins. The story
finally really kicks in, the effects up their game, guns all over the place,
Payne going postal, awesome. Wahlberg is just fine in his role for that
matter and I'd really like to see him do it a second time.

Ah well. The first half is too slow, the second half really good, all in all it's
entertaining, really good-looking and definitely worth your time. I'll
probably see this again because I loved the games so much and the
second half really kicks ass.

Good movie.

IMDb score: 7.7/10
My score: 7.5/10
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_62446728
Even Money

Rommelige film, kon mij niet echt boeien.

Mirrors

Werd nergens echt spannend, was voorspelbaar.

Felon

Goed geacteerd maar helaas wel een happy end.

Sugarhouse

Geen duidelijke verhaallijn. Jammer.

Rescue dawn

Mooie film over overleven in Vietnam gedurende de oorlog.

Zomerhitte

Sja. Niet echt boeiend.

Stuck

Zou een Thriller/Horrorfilm moeten zijn. Was meer komedie dan wat anders. Tegenvaller.

Zojuist gekeken naar The Recruit met Al Pacino . Dat was best een aardige film met leuke plotwendingen. Sowieso Al Pacino, goeie acteur

[ Bericht 18% gewijzigd door DuchessX op 17-10-2008 01:35:35 ]
#geen
pi_62447050
Laats geziene film: Judge Dredd xD
pi_62447089
Le Silence de Lorna (2008)
Erg indrukwekkende film met steengoed acteerwerk. De filmstijl beviel me ook erg goed.

8/10
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_62447210
Het is wel de bedoeling dat je vertelt wat je van de film vindt, Duchessx en Jacobvandersteen.
pi_62447821
The Butterfly Effect

Had deze dus nog nooit gezien, uiteraard veel over gehoord, maar nooit gekeken. Hoef er verder weinig over te vertellen denk ik, van begin tot eind gekeken zonder te knipperen. Topfilm!
pi_62450334
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:47 schreef trebremmit het volgende:
Het is wel de bedoeling dat je vertelt wat je van de film vindt, Duchessx en Jacobvandersteen.
Ben geen recencist of criticus maar goed, heb mijn mening erbij gezet
#geen
pi_62450843
The Andromda Strain 2008 van de week gekeken.

Als je van virus-outbreak muvees en complotten houdt is dit een aanrader. Goed gedaan van begin tot eind.
De spanning blijft er goed in en makkelijk te volgen. Het is een 3 uur durende sci-fi film in twee delen uitgezonden op tv.

10.

Deep Rising net gekeken.

Verassand leuke rol van Famke Jansen. Niet zo heel veel special effects (of toch eigenlijk weer wel)
en lekker spannend. Heb in tijden geen spannende film meer gezien. Ik mocht Famke eigenlijk nooit. Maar deze rol geeft haar naam echt charme. Verwachtte eigenlijk een B-film maar dat viel dus reuze mee!

9.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')