abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 17:40:31 #161
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_62130882
Zeitgeist Addendum (2008)
Vervolg documentaire op de meest bekeken documentaire op internet. Dit kon niet beter getimed worden.

Deze behandeld het het verrote monetaire systeem. Legt uit hoe geld ECHT werkt en wat voor nare effecten het heeft of eigenlijk is dat het grondbeginsel is, doffe ellende. Behandeld waarom Panama, Bolivia, Equador en Venezuela onderuit zijn gehaald door Amerika puur alleen omdat deze het volk beter wilde maken uit de winst van olie en andere grondstoffen. Amerika stuurt financial hitmans op pad om leiders corrupt te maken.

Tweede gedeelte behandeld ecologische systemen. Dat geld en werk totaal niet nodig zijn om een goed draaiend geheel te hebben. Afgezien van wat onderhoud. Inweze dus maar een fractie hoe het nu werkt.

Civilized dat zijn wij op dit moment ABSOLUUT niet. Alle techniek wat we hebben wordt of onderdrukt of wordt gebruikt voor vernietiging. Alle derdewereld hulp leidt tot allen maar meer achteruitgang. UIt statistieken blijkt dat het wel met 40% in de afgelopen 20 jaar.

We moeten kosten wat kost het internet behouden zo als ie nu is. Als de plannen doorgaan wat politiek wil dan zijn we redeloos verloren.

KAPOT moet het systeem waarin we nu leven.

oh ja en hier staat ie op VideoGoogle.

Cijfer 10
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_62131423
En geef je 'm nu een tien om de boodschap die de film uitdraagt of de manier waarop het gebracht wordt? En vind je alle films met een boodschap die tegen je eigen indruist dan slecht? Ik kan me voorstellen dat het met documentaires anders ligt dan bij fictie. Toch vind ik Michael Moore's boodschap goed en de manier van vertellen slecht. Wat moet ik daar nu van vinden? Ik weet het niet.
Graag op anoniem
pi_62131503
Gelukkig ben jij er om ons de waarheid te vertellen lambiekje. Alleen jammer dat het je eigen waarheid is.
pi_62131585
Depuis qu'Otar est parti
Georgische film. Eka woont in Georgië samen met haar dochter Marina en haar kleindochter Ada. De grootmoeder is redelijk francofiel en spreekt vaak Frans, vooral met haar kleindochter (daarnaast spreken ze ook nog eens soms Russisch). Otar is de zoon van Eka die in Parijs werkt, en regelmatig belt of geld opstuurt. Wanneer er nieuws van hem is moet alles wijken volgens de grootmoeder. Wanneer Otar sterft bij zijn (illegaal) werk in Parijs, besluit Marina om dit haar niet te vertellen en moet dochter Ada meehelpen om die leugen in stand te houden.
Wat raar is aan deze film, is dat de Georgiërs zo vaak in het Frans (en het Russisch) met elkaar praten. Zo zie je toch dat er vanuit francofone hoek redelijk wat subsidies moeten gekomen zijn. Van de infrastructuur in Georgië (water, openbaar vervoer, elektriciteit) krijg je niet meteen de beste indruk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch de moeite waard.

Melancholian 3 huonetta(2004)
Finse driedelige documentaire over de invloed van conflicten in Rusland op kinderen. In het eerste deel zien we een militaire school voor jongens bij Kronstadt. In het tweede deel zie je het vernielde Grozny, en in het derde deel zie je opgevangen kinderen in de naburige deelrepubliek Ingoesjetië.
Dat het tweede deel ineens in zwartwit is, vind ik niet zo objectief eigenlijk.. Verder vroeg ik me soms af of het wel allemaal echt was (close-ups en zo, het leek allemaal iets te "geslaagd" om gewoon ongeorchestreerde momentopnames te kunnen zijn). Tenslotte vind ik ook wel dat er niet allemaal gepraat moet worden en dat beelden soms voor zichzelf kunnen spreken, maar hier is het toch wat extreem, soms kijk je gewoon minutenlang naar kinderen in een bedje of mannen die een islamitisch ritueel uitvoeren. Sommige dingen die ik echt wou weten (hoeveel mensen zijn er daar nou gestorven, wie zorgt er daar voor kinderen, hoe islamitisch zijn ze nou echt) weet je op het einde dan nog altijd niet...
pi_62133011
Aan het einde van de maand is het weer Halloween dus ik heb maar besloten deze maand zoveel mogelijk horror/thriller achtige films te kijken. De eerste 3 van de maand waren:

P2 (2007, Franck Khalfoun) 5,0
Jonge vrouw komt op kerstavond vast te zitten in de garage bij haar werk. Helaas voor haar komt ze in de handen terecht van een gek die nogal geobsedeerd is door haar. Erg standaard en helaas ook regelmatig irritant.

Silent Night, Deadly Night (1984, Charles E. Sellier Jr.) 6,0
You've made it through Halloween, now try and survive Christmas. Een film met zo'n tagline en poster moet ik nou eenmaal eens gezien hebben. Gezin wordt op kerstavond aangevallen door een gek in kerstmanpak. De man en vrouw overleven het voorval niet en het oudste jongetje zit opgescheept met een trauma voor kerstmis en vooral de kerstman. De jongen en zijn broertje komen terecht in een tehuis geleidt door een helse non die het trauma nog erger maakt. Als de jongen 15 jaar later op zijn werk wordt gedwongen tot het spelen van de kerstman gaat het uiteindelijk helemaal fout. De kerstman laat een spoor van geweld achter in zijn weg naar wraak op de helse non. Film neemt ruim de tijd voor het trauma en werkt langzaam toe naar de onvermijdelijke uitbarsting. Na de uitbarsting is het vooral een registratie van de moorden van de kerstman. Film lijkt eigenlijk best veel op Halloween. Gek die al moordend naar zijn "thuis" terugkeert tijdens halloween/kerst. Ook hier is er een bijrolspeler, de wel aardige non, die hem het best kent en hem samen met de sheriff wil stoppen. Alleen is er na het breekmoment eigenlijk geen personage meer met wie je mee leeft.

Hardware (1990, Richard Stanley) 5,5
De wereld is veranderd in een radioactieve rotzooi. Het leven buiten is extreem slecht voor de gezondheid. Een groep mensen verdient hun geld door bruikbare objecten uit de rotzooi te halen en te verkopen. Een van de stalkers brengt zijn vriendin een cyborg schedel voor gebruik in een kunstwerk. Helaas leeft de cyborg nog en hij assembleert zichzelf weer tot een "complete" robot. Vervolgens probeert ie al het leven wat ie tegenkomt te vernietigen. In dit geval voornamelijk het vriendinnetje, want de film speelt zich vooral in het afgesloten appartement af. Weet niet echt wat ik ervan moet denken. Waar Stanley's Dust Devil me nog wist te overtuigen om de negatieve punten te vergeten, lukt me dat met Hardware niet. Het is gewoon een te grote onevenwichtige rotzooi.
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
pi_62141513
High Fidelity
2000, Stephen Frears

Leuke film over een man die een 1/3-life-crisis krijgt en zijn liefdesleven op een rijtje probeert te krijgen op de manier die hem als muziekfanaat gewoon is: er een top 5 op los laten.
Goed geacteerd en verteld door John Cusack, die ook meewerkte aan het script en de soundtrack, en gave bijrollen van Jack Black en Todd Louiso. Nog een klein, maar leuk, rolletje van Tim Robbins en een stel wijze woorden van Bruce Springsteen.
Lopend verhaal, toffe aanpak, leuk geschoten en gaaf geacteerd.

Corpse Bride
2005, Tim Burton

Was al erg lang erg dol op 'the Nightmare Before Christmas' maar was nog nooit aan deze film toegekomen.
Opnieuw hetzelfde heerlijke stijltje, super animaties en dat typische Tim Burton-sfeertje.
Origineel verhaal en leuk stemmenwerk van (natuurlijk) Johnny Depp en Helena Bonham Carter. Een persoonlijk favorietje nog was Christopher Lee als de dominee (die een scène mocht doen met een hoog Gandalf "You shall not pass!" gehalte ). En de soundtrack van Danny Elfman was ook weer genieten!

Magnolia
1999, Paul Thomas Anderson

O.K.... ik voel me nu toch een beetje dom, of gewoon een gigantische filmn00b... maar ik zag hier niet de genialiteit in die me eigenlijk beloofd was.

Het is te erkennen dat er kwaliteit in te vinden is: het is mooi gefilmd, er is sterk acteerwerk van een bewezen cast, de soundtrack van Jon Brion, de liedjes van Aimee Mann en er zal vast enorm hard gewerkt zijn aan dat script... maar ik zie het gewoon niet echt samenkomen tot een prachtig geheel.

Naast mijn verslappende aandacht (die soms gelukkig nog opleefde door interessante scènes waarin ik verbaasd werd door Tom Cruise en John C. Reilly) overheerste bij mij ook vaak een stuk irritatie. Nu heb ik niet veel moeite met vloeken in films... maar hier liep het wat mij betreft uit de hand en verpest het (voor mij) een hoop veelbelovende scènes. Verder had ik het gevoel dat Anderson soms gewoon doelbewust aan het irriteren was, die scène bijvoorbeeld met die honden bij de deur... I almost lost my mind...

Misschien is een herkijkbeurt (of 10) nodig om de 'genialiteit' in te zien en misschien zelfs een plot te ontdekken, maar ik weet niet of ik er überhaupt weer 3 uur voor over heb om aan een tweede poging te beginnen. En maakt dat een film goed? Dat je hem meerdere keren moet zien om er iets van te snappen?
Ach... ik ga d'r een jaartje over slapen en waag dan wel nog een poging, want ik wil echt wel graag ontdekken waarom filmkenners dit werkje nu zo hoog de hemel inprijzen.

Oh... en WTF?! Kikkers?

pi_62141638
ook maar weer eens wat posten:
de afgelopen tijd de volgende filmpjes gezien:
3:10 to Yuma - Western, niet geheel mijn ding maar best leuk 6.5/10
Babylon A.D. (2x zelfs ) - lekker actiefilm met een leuke twist, soms wat te voorspelbaar 7/10
Super Agent K9 - tja... turkse film, wist ik niet; niet eerst de beschrijving gelezen, ben na ~20 minuten weggegaan 1/10
Eagle Eye - actiefilmpje waar het "big brother" scenario lekker groot wordt uitgemeten 7,5/10
Mirrors - thiller/horror, sommige stukken erg leuk gedaan maar soms wat voorspelbaar 6,8/10
Death Race - racen voor leven of dood, altijd leuk 7,2/10
The Love Guru - mja leuke film, echter haalt hij het qua grappen niet met austin powers 6.9/10
Tropic Thunder - actie komedie met de nodige idiote grappen, echter zit er al te veel in de trailer 6,7/10
Bienvenue Chez les Ch'tis - franse film, verrassend leuk! 7,4/10
Zeven van Daran, De: De Strijd om Pareo Rots (OV) - leuke film, echter wel wat meer voor de kids 6,8/10
  zondag 5 oktober 2008 @ 03:26:49 #168
16701 scanman01
Today's a good day
pi_62141782

Mamma Mia (2008)
Deze musical toch maar eens bekeken ondanks dat ik alles behalve een ABBA fan ben/was. Meryl Streep en Amanda Seyfried spelen moeder en dochter. Dochter gaat trouwen, maar weet niet wie haar vader is. Moederlief had destijds een verhouding met 3 mannen, dus nodigt ze ze alledrie - zonder medeweten van haar moeder - uit voor haar huwelijk (ze trouwt wel erg jong trouwens). Een heel erg simpel verhaaltje, dat vooral door de vele liedjes eigenlijk totaal overschaduwd wordt. Misschien hebben ze er wel té veel Abba liedjes in willen stoppen. Meryl Streep steelt de show. Ze zingt best aardig (vooral The winner takes it all komt erg goed uit de verf), in tegenstelling tot bijvoorbeeld de mannelijke hoofdrolspelers. Maar ook die doen hun best en redden zich redelijk, zelfs Pierce Brosnan.
Als je een ABBA fan was of bent is dit echt wel een feest om naar te kijken, Zelfs voor iemand als ik, die geen fan was van het Zweedse kwartet, was het nog wel vermakelijk. Julie Walters speelt een bijrol en doet dat ook zeer verdienstelijk. Haar 'take a chance on me' was erg vermakelijk.
Al met al best wel de moeite waard, deze film. Benny, van ABBA, is even 2 seconden te zien trouwens, terwijl hij piano speelt.
My soul is painted like the wings of butterflies
  zondag 5 oktober 2008 @ 11:24:19 #169
52357 Lambiekje
pi_62143552
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 18:04 schreef Mainport het volgende:
En geef je 'm nu een tien om de boodschap die de film uitdraagt of de manier waarop het gebracht wordt? En vind je alle films met een boodschap die tegen je eigen indruist dan slecht? Ik kan me voorstellen dat het met documentaires anders ligt dan bij fictie. Toch vind ik Michael Moore's boodschap goed en de manier van vertellen slecht. Wat moet ik daar nu van vinden? Ik weet het niet.
De boodschap. En daarnaast is het wel een documentaire waar aan gewerkt is.
Het is nu toch wel duidelijk dat het kapitalistische systeem op klappen staat. Of niet dan...

Michael Moore maakt hypocriete en op sensatie beruste rotzooi. Zijn Fahrenheit 911 is gewoon broddelwerk. De feiten kloppen gewoon niet (of niet meer). Inhoud en presentatie is dus slecht. Al is de premisse wel oke. Maar meneer gaat lekker in de valkuilen zitten.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 5 oktober 2008 @ 15:39:38 #170
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_62148437
Ben nu Mirrors aan het kijken.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_62150659
The Blue Max 1966

Oorlogsthriller over een Duitse gevechtspiloot in de Eerste Wereldoorlog die koste wat kost de Blue Max medaille wil halen.
De hoofrol wordt hier vertolkt door George Peppard de man die Hannibal Smith speelde in The A Team, hij deed het wel goed maar ik moest er toch iedere keer aan denken, ook speelt Ursula Andress (eerste Bond girl) hierin. Wel een leuke film voor een keer maar hij duurt veel te lang en sommige scenes slaan nergens op.
6/10
  zondag 5 oktober 2008 @ 17:40:37 #172
52357 Lambiekje
pi_62151712
The Genius Club (2006)
Acht hoge IQ (200+) mensen worden bij elkaar gehaald om samen met de US president, de wereldproblematiek op te lossen. Een ontslagen nucleair-expert ( ook een IQ200+) heeft een a-bom geplant in Washington DC. Als zij niet voor 6:00 AM 1000 punten hebben gescoord op zijn vragen naar behoren beantwoord zal hij de bom tot ontploffing brengen.

Geweldig, de vraagstellingen, de daar op geantwoorde antwoorden en voornamelijk waarom het niet wordt opgelost in onze huidige wereld. Waarom wordt kanker niet opgelost. Waarom honger niet wordt opgelost. Waarom bestrijden we de terroristen. Waarom geloven we in god. Waarom oorlog.

Een vragenronde was wat zou jij doen als jij een dictator bent met absolute macht. Wat is het eerst wat je afschaft of wat zou je anders doen.

Eindeliijk is open vragen durven te stellen over onze corrupte kapitalistische kutwereld.

De dreiging van een ontploffing was eigenlijk nooit aanwezig. Was meer een motivatie om aan een tafel te zitten en te filosopheren over de wereldproblematiek. Grotendeels is dit met de allergrootste gemak op te lossen alleen staat obscene hebzucht in de weg.

cijfer 8 / imdb 5.4
  zondag 5 oktober 2008 @ 19:08:08 #173
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_62154070
Le silence de Lorna
Meer miserie van de gebroeders Dardenne. Deze keer wordt de Albanese Lorna uitgehuwelijkt aan de junk Claudy zodat ze Belgische kan worden en kan ingeschakeld worden in andere plannen van paar schimmige figuren. Net zoals in de andere Dardennes krijgen we weer een mix van Loach en Bresson voorgeschoteld. Sociaal bewogen, maar ook vaak afstandelijk en emotieloos.

Lorna en Claudy worden sterk vertolkt en de wisselwerking tussen de 2 werkt, ze zorgen om de beurt voor sympathie/irritatie. Echt heel meeslepend wordt de film echter nooit en als je dat combineert met het ontoegankelijke karakter van de film, kan ik wel begrijpen dat velen dit saai zullen vinden. Het laatste kwartier van de film bevat een plotwissel die ik vrij onlogisch vond, zowel verhalend als qua sfeer, waardoor hij wat anticlimactisch eindigt. Voor de rest is dit een typische Dardennes film die ik dan ook zou aanraden aan degenen die hun andere films ook interessant vonden. Ze mogen trouwens wel eens iets anders proberen, die broertjes.

Entre les murs
Ik meen dat de correcte term voor deze film een docudrama is. We volgen een Parijse leraar en zijn leerlingen gedurende een schooljaar alsof het een realityshow is. Alleen zijn bepaalde dramatische/verhalende elementen bewust toegevoegd, waardoor het een soort begeleide improvisatie wordt. Whatever, op geen enkel moment krijg je 't gevoel dat er wordt geacteerd, het komt heel natuurlijk over.

Het doel is duidelijk om een doorsnede te maken van de Franse jeugd (uit zogeheten probleemwijken) en hun dagelijkse beslommeringen zonder iets op te smukken, zodat het geen dertien in een dozijn Dangerous Minds/To Sir With Love film wordt. De klas zit niet vol underachievers die je ziet openbloeien en de leerkracht is geen orkaan van motivatie die de beste vriend van zijn leerlingen is, soms heeft hij zelf ook geen antwoorden op hun vragen.

De film stelt geen vragen of biedt geen oplossingen, hij schetst gewoon een tijdsbeeld en doet dat op erg overtuigende wijze. Waarschijnlijk won hij daarom dit jaar de Gouden Palm in Cannes, waar Le silence de Lorna trouwens won voor het script.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_62159343
vandaag de docu/autobiografie SAGAN gezien..
best indrukwekkend
pi_62161835
De inhoud even buiten beschouwing gelaten, wat denk je in godsnaam met al die posts te bereiken hier, Lambiekje? Ik vind het wel prima hoor, daar niet van, maar ik kan wel begrijpen dat sommigen je posts wat 'irritant' vinden.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_62170218
This Is England (Shane Meadows, 2006)
Sterke en aangrijpende film van Shane Meadows die mede door het sterke acteerwerk weet te overtuigen. Daarbij een speciale vermelding voor het jonge acteurtje die een van de hoofdrollen perfect neerzet. Verder prima regie en een goede soundtrack, zowel qua nummers als qua score. De sfeer uit het begin van de jaren '80 wordt goed neergezet, vooral ook grappig om allemaal Boy George look-a-likes te zien. De uitwerking van het verhaal had hier en daar wel wat beter kunnen zijn. 8.0

Sherrybaby (Laurie Collyer, 2006)
Kleinschalige productie met in de hoofdrol Maggie Gyllenhaal en in een leuke bijrol Danny Trejo. De film gaat over de jonge Sherry Swanson die naar drie jaar celstraf vrijkomt en weer voor haar dochtertje wil gaan zorgen dat inmiddels in het gezinnetje van haar broer is opgenomen. Het script is niet heel bijzonder en bevat helaas de nodige cliches, maar toch weet de cast er voor te zorgen dat het nog een aardige film is geworden. Jammer dat men dit toch wel wat uitgemolken concept niet echt een eigen originele draai heeft kunnen geven, wat nu overblijft is een film die je snel weer vergeet. 7.0

Death Race (Paul W.S. Anderson, 2008)
Onderhoudende domme aktiefilm met Jason Statham, kortom een film zoals als bijna elke film met deze acteur in de hoofdrol. Bij het verhaal, voor een groot deel overgenomen van Death Race 2000, moet je niet al te lang stil staan. De aktie ziet er in elk geval goed uit en is voldoende aanwezig. Wat eigenlijk ontbrak waren enkele gevatte one-liners, die waren namelijk nogal lame. Een leuke film om eenmalig in de bioscoop te bekijken. 6.3
pi_62170795
Il Federale (Luciano Salce, 1961)
Deze Italiaanse WOII versie van Midnight Run verdient wel wat meer aandacht. Georges Wilson en Ugo Tognazzi (misschien bekend van La Grande Bouffe) vormen een heel leuk duo en de humor werkt nog steeds prima. De nodige moraal ontbreekt ook niet, maar dat wordt nooit belerend. 4*

My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  maandag 6 oktober 2008 @ 13:34:11 #178
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_62171665
Meet Dave (Brian Robbins, 2008)

Typische Eddie Murphy rommel. Het is allemaal veel te cheesy en politiek correct om echt te boeien. Het uitgangspunt kan best een leuke film op leveren, maar niet op deze manier. Elizabeth Banks' talent is totaal verspild aan een inhoudsloze rol zonder echt goede momenten. De film is in elk geval niet zo plat als het verschrikkelijke Norbit, maar de serieuze noot die men ook nog probeert te slaan, faalt ook miserabel. **

The Year of Living Dangerously (Peter Weir, 1982)

Mooie, sfeervolle film gesitueerd in Indonesië vlak voor de revolutie van 1965. Het vormt een intrigerend decor voor een in essentie liefdesverhaal waarin je constant moet gissen naar de ware aard van de personages. Waarom houdt Billy van iedereen een file bij, is Jill een spion? Vooral deze ambiguiteit maakt de film boeiend. Het is alleen jammer dat de film op sommige punten wat steekjes laat vallen. Zo was er niet echt sprake van een overtuigende vonk tussen Gibson en Weaver, vond ik Billy soms wat over the top en was de muziek af en toe tenenkrommend jaren '80. Desalniettemin een bevredigende film. ***½
pi_62175260
Ik heb gister Phone Booth gezien en het was in mijn ogen een vermakelijke film!
Ik vind dat mysterieuze wel spannend, het is ook leuk dat het zich op 1 plaats afspeelt.

Alleen het einde was echt dikke ruk, ik was aan het kijken wanneer die film afgelopen zou zijn en het was al over 15 min. Dus ik vroeg me af wat er allemaal nog moest gaan gebeuren. En dit was in mijn ogen behoorlijk snel afgerond. Het had wel wat specifieker gekund, jammer dus.

Hij krijgt van mij een 7.

pi_62175354
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:48 schreef Edwinuss het volgende:
Ik heb gister Phone Booth gezien en het was in mijn ogen een vermakelijke film!
Ik vind dat mysterieuze wel spannend, het is ook leuk dat het zich op 1 plaats afspeelt.

Alleen het einde was echt dikke ruk, ik was aan het kijken wanneer die film afgelopen zou zijn en het was al over 15 min. Dus ik vroeg me af wat er allemaal nog moest gaan gebeuren. En dit was in mijn ogen behoorlijk snel afgerond. Het had wel wat specifieker gekund, jammer dus.

Hij krijgt van mij een 7.

[ afbeelding ]
Heb je mijn Downloadtip opgevolgd?
pi_62175484
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:51 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:

[..]

Heb je mijn Downloadtip opgevolgd?
Haha, nee dat niet! Ik ga zo In Bruges maar even zien.
pi_62175532
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:56 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Haha, nee dat niet! Ik ga zo In Bruges maar even zien.
Puur toeval dus.
pi_62178931
Dan in Real Life (2007)

Semi-romantische comedy dus. Ik hou stiekem wel van dat soort films en Steve Carrell is natuurlijk ook grappig.
Erg vermakelijke film die je niet helemaal strak hoeft te volgen. een 7
  maandag 6 oktober 2008 @ 21:16:29 #184
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_62185396
The Breakfast Club

Ik had verwacht dat deze film zo'n typische collegefilm was met veel gezeur bij van die langwerpige kluisjes enzo. Nou komen die kluisjes wel voor, maar spelen ze niet zo'n prominente rol, de film verliep anders dan ik me had voorgesteld: erg leuk en geslaagd toch wel .
Wel jammer dat Emilio Estevez het eerste uur van de film alle aandacht opeist. Het is inherent aan zijn karakter natuurlijk, ik had het echter liever anders gezien. Mijn favoriet van het scholierenkwintet was die freaky emo met al haar jolige fratsen. Het einde vond ik daarom ook redelijk kut. Cijfer: 7

Bridge to Terabithia
Aardige fantasyfilm gericht op kinderen. De moraal wordt wel met dikke klonters uitgesmeerd en de fantasyelementen waren ook niet opzienbarend. Daarnaast is er op een gegeven moment een groot wendpunt in de film, dat wel overdreven gevonden is. Neemt niet weg dat het acteerwerk heel behoorlijk was en de film alsnog naar een voldoende sleept. Cijfer: 6
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_62190325
net death race gezien.

Een dikke ronde 4
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 14:45:29 #186
16701 scanman01
Today's a good day
pi_62202199

The incredible hulk (2008)

Vele malen beter dan de eerste Hulk verfilming. Norton speelt de rol van Bruce Banner perfect en zijn chemie met Liv Tyler was ook prima. William Hurt als de bad guy was even wennen, maar ook dat werkte wel. Mooie special effects! Alleen het einde met Downey jr was jammer. Sloeg helemaal nergens op. Verder wel leuke cameo's van Bill Bixby en Lou Ferrigno. Dit is wel een aanrader, ondanks het was mindere einde. De film scoort terecht een 7.4 op IMDB.

Nog even ter aanvulling: deze film met toch behoorlijk veel actie en geweld is in de USA voor 13 jaar en ouder. Een film waarin een vrouw topless te zien is is meteen 16 jaar en ouder. Dat is de USA.

[ Bericht 9% gewijzigd door scanman01 op 07-10-2008 18:32:09 ]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 15:22:23 #187
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_62203137
Even de twee headers voor de OP gecombineerd tot één header

Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:32:55 #188
52357 Lambiekje
pi_62208676

Speed Racer (2008)
oei oei oei. Wat een psychedelische rotzooi. Wan een color abuse. Wat een kutverhaal. Wat een houterige auto's. En wat is de joy van een race waarbij je nonstop 360's moet maken. En irritante bijfiguren als dat jonge broertje. En om het drama nog erger te maken het duurt ruim 2 uur
Blech! het is troep van de bovenste plank.

De graphics van de achtervolging van de truck. Godallemachtig wat een beroerde graphics.
De Matrix-broers kunnen echt wel beter.

cijfer 3 / imdb 6.5
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:45:39 #189
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_62210737
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 15:22 schreef donroyco het volgende:
Even de twee headers voor de OP gecombineerd tot één header

[ afbeelding ]
Mooi! Een derde header met klassiekers van voor 1980 maakt het plaatje compleet
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:46:43 #190
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_62210770
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:45 schreef Falco het volgende:

[..]

Mooi! Een derde header met klassiekers van voor 1980 maakt het plaatje compleet
Dan mag jij een lijstje met mogelijke films naar mijn PMbox sturen
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:03:59 #191
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_62211359
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:46 schreef donroyco het volgende:

[..]

Dan mag jij een lijstje met mogelijke films naar mijn PMbox sturen
Gedaan
pi_62211456
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 18:32 schreef Lambiekje het volgende:
[ afbeelding ]

Speed Racer (2008)
oei oei oei. Wat een psychedelische rotzooi. Wan een color abuse. Wat een kutverhaal. Wat een houterige auto's. En wat is de joy van een race waarbij je nonstop 360's moet maken. En irritante bijfiguren als dat jonge broertje. En om het drama nog erger te maken het duurt ruim 2 uur

De graphics van de achtervolging van de truck. Godallemachtig wat een beroerde graphics.

cijfer 3 / imdb 6.5
Waarom ga je die film dan ook in hemelsnaam kijken, uberhaupt?!
Had je er serieus wat beters van verwacht .
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:17:03 #193
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_62211769
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:03 schreef Falco het volgende:

[..]

Gedaan
Gezien!
pi_62214327
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 18:32 schreef Lambiekje het volgende:
[ afbeelding ]

Speed Racer (2008)

cijfer 3 / imdb 6.5
correctie: het is niet jou soort film... dat maakt het niet per defintie een bagger film
pi_62214543
vanmiddag trouwens Radeloos (2008) gezien, gebaseerd op het gelijknamige boek..
ik heb het boek niet gelezen en vond de film redelijk:
camerawerk was niet te druk, wat mij persoonlijk altijd als beter overkomt.
het acteerwerk was over de hele film gezien oke.. maar er zaten diepe dalen in en af en toe bergjes
ik heb niet het gevoel gehad wat te missen, al had zeker het begin een heel stuk beter gekunt, dat kwam wat rommelig over..
krijg van mij een 6,6
pi_62215131
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:33 schreef mschol het volgende:

[..]

correctie: het is niet jou soort film... dat maakt het niet per defintie een bagger film
correctie: het is zijn mening, hij mag dat dus vinden.
pi_62215451
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:53 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:

[..]

correctie: het is zijn mening, hij mag dat dus vinden.
en dat meldt hij ook natuurlijk?
ik merk nergens uit z'n verhaal dat hij dat vind...
maar dat het vaststaande feiten zijn...
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:07:45 #198
52357 Lambiekje
pi_62215686
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:33 schreef mschol het volgende:

[..]

hoho ik was vroeger een fervent MegaRace speler. mmm wat ziet het er nu krakkemikkig uit
pi_62215901
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:45 schreef scanman01 het volgende:
The incredible hulk (2008)

Vele malen beter dan de eerste Hulk verfilming. Norton speelt de rol van Bruce Banner perfect en zijn chemie met Liv Tyler was ook prima. William Hurt als de bad guy was even wennen, maar ook dat werkte wel. Mooie special effects! Alleen het einde met Downey jr was jammer. Sloeg helemaal nergens op. Verder wel leuke cameo's van Bill Bixby en Lou Ferrigno. Dit is wel een aanrader, ondanks het was mindere einde. De film scoort terecht een 7.4 op IMDB.

Wat was er precies raar aan dat einde? Tony Stark (Iron Man) richt o.a. met de Hulk de 'Avenger initiave' op. Daar werd op gedoeld. Ik neem aan dat je het stuk bedoeld dat na de credits komt....
pi_62216402
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:07 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

hoho ik was vroeger een fervent MegaRace speler. mmm wat ziet het er nu krakkemikkig uit
megarace
pi_62217040
Who Framed Roger Rabbit

Hele tijd niet gezien, maar het blijft een leuke film. Hoe het plot nou precies in elkaar steekt begrijp ik nog steeds niet, gaat me elke keer iets te snel Maar de special effects zijn natuurlijk heerljk om te zien, toon/mens werkt ontzettend goed en grappig. Leuke personages en geweldige samenvoeging van Disney en WB personages.
IMDb score: 7.6/10
Mijn score: 7/10

The English Patient

1 ding vooraf: Ik ben een groot liefhebber van lange, epische, dramatische liefdes verhalen met een slecht einde die dik scoren bij de Oscars Keer op keer verbaas ik mij dan ook over de schoonheid van deze film. Waarom hij niet verder komt dan een 7.2 op IMDb is mij een raadsel, ik vind het werkelijk een tijdloze film. Prachtige beelden, mooie acteerprestaties, meeslepende soundtrack, episch verhaal en een dramatisch einde waar je u tegen zegt. Eenzame klasse.
IMDb score: 7.2/10
Mijn score: 9/10
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 23:46:35 #202
16701 scanman01
Today's a good day
pi_62219059

Walk the line (2005)
Iets heeft me altijd weerhouden om deze film te kijken. Misschien de muziek, geen idee eigenlijk. En dat was onterecht. Wat een prachtige film. En ook de muziek is me heel erg meegevallen. Lekker swingend allemaal. En dan natuurlijk de prachtige Reese Witherspoon Wat een verademing om naar te kijken. Alle voorgaande films waren al heerlijk omdat zij erin speelt, maar deze is wel helemaal top. Joaquin Phoenix doet het ook wonderbaarlijk goed als Johnny Cash.
'Walk the line' is een prachtige biografie/lovestory met heerlijke muziek en goede acteurs. Wat wil een mens nog meer?

Cijfer: 8.5
  woensdag 8 oktober 2008 @ 00:20:18 #203
52357 Lambiekje
pi_62219909

Quid Pro Quo (2008)
Een verlamde newsreporter (Nick stahl) gaat achter een verhaal aan over een iemand die in het ziekenhuis zijn been af wilde laten zetten en boodt daar een kwart miljoen voor. De arts heeft geweigerd. Naar wat speurwerk belandt hij bij een groep verlamde 'wannabees'. Vervolgens neemt ene Fiona (Vera Farmiga) contact met hem op. Zij wil wel praten met hem over waarom mensen verlamd willen zijn. Maar zij heeft wel aardig wat bij bedoelingen....

Wel een aparte thema, BIID om een film over te maken. Die Fiona is erg mystierieusch bezig in wat ze nu echt wil. Want een wannabe is niet echt.

cijfer 8 / imdb 6.1
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lambiekje op 08-10-2008 00:26:31 ]
pi_62227733
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:07 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat was veeeeeeet!
pi_62229206
The Bank Job (Roger Donaldson, 2008)
The Bank Job is een vermakelijke film met een script naar waargebeurde feiten vol wendingen. Ik vraag me af wat de waargebeurde zaken zijn en wat men er zelf bij heeft verzonnen. Van bepaalde ontwikkelingen lijkt het me namelijk wel erg sterk dat het zo heeft plaatsgevonden. Maar goed, de film blinkt nergens echt uit, niet in negatieve en niet in positieve zin. Wat ik iets minder vond was het grote aantal personages (met name tegen het einde van de film), hierdoor werd het er allemaal niet duidelijker op. Leuk voor een keertje. 7.0
pi_62239980
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:44 schreef Jeeh het volgende:

1 ding vooraf: Ik ben een groot liefhebber van lange, epische, dramatische liefdes verhalen met een slecht einde die dik scoren bij de Oscars
Me toooooo! Je zou mijn top100 beste films ever moeten zien.... nog tips?
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
pi_62244661
The Bank Job
In september 1971 groef een bende dieven een tunnel onder de Baker Street bank in London en ging er vandoor met drie miljoen pond aan juwelen en cash. Niemand werd ooit gearresteerd en de buit nooit teruggevonden. De hele zaak werd door de overheid in de doofpot gestopt en nu pas onthuld: een verhaal waarin blijkt dat de dieven niet de enige criminelen zijn en waar moord, een sexschandaal en de Koninklijke familie deel van uitmaakten.

Leuke film 8.0
SPOILER
  Redactie Games donderdag 9 oktober 2008 @ 00:37:19 #208
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_62249902
The Incredible Hulk

Regisseur: Louis Leterrier
Acteurs: Edward Norton, Liv Tyler en Tim Roth
IMDb-score: 7,4/10

Zal de introductie maar achterwege laten, aangezien er een pagina terug dat al gedaan is..

Ben eigenlijk met lage verwachting deze film ingegaan, ondanks dat Edward Norton erin meespeelt (iemand de meestal wel in goede films speelt), maar goed na het vorige deel uit 2003, weet je niet anders..

Uiteindelijk viel het me nog wel mee, de actie was goed, SFX waren ook nog best goed te pruimen, het had een beetje een King Kong-achtig sausje gekregen (Romance tussen Bruce en Betty), allemaal best wel vermakelijk. Verhaal moet je een beetje op de koop toe nemen..

Tim Roth ook een tijdje niet meer in een film zien mee doen, ook niet verwacht dat ie ooit in een blockbuster film zou meedoen, dus dat was ook wel even een verassing, maar speelde goed in de film.

Nu nog de 3e film, waarin de Hulk, Iron Man, Captain America, The Mighty Thor en Nick Fury (S.H.I.E.L.D) in The Ultimate Avengers mogen schitteren..

7.0/10

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Noodle op 09-10-2008 00:48:16 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_62257417
I'm Not There (Todd Haynes, 2007)
Origineel biopic over Bob Dylan door Todd Haynes, zes acteurs laten de verschillende kanten van Bob Dylan zien. Deze originele aanpak is eigenlijk meteen het sterke en het zwakke punt van de film. Je krijgt op deze manier niet alleen een beeld van het leven van Dylan, maar ook van de geschiedenis in die tijd (die natuurlijk ook zijn invloed had op het leven van Dylan). Je krijgt echter niet alles mee, in elk geval geen compleet duidelijk beeld. Het script bevat verder vele leuke kleine verwijzingen waardoor de film zeker herkijkwaarde heeft. Naast het originele script ook een dikke pluim voor de regie en, zoals je mag verwachten, de soundtrack. 8.0
pi_62269451
Brick, 2005
Rian Johnson

Eerste keer vond ik hem te vaag. Nu heb ik hem voor de tweede keer bekeken en de film blijft vaag, maar ditmaal vielen mij de sfeer, acteerwerk, camerawerk en de fantastische muziek op. Heerlijk mysterieuze film. Hier hou ik van.

9.0
pi_62269899
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 20:38 schreef Spaulding het volgende:
Brick, 2005
Rian Johnson

[ afbeelding ]

Eerste keer vond ik hem te vaag. Nu heb ik hem voor de tweede keer bekeken en de film blijft vaag, maar ditmaal vielen mij de sfeer, acteerwerk, camerawerk en de fantastische muziek op. Heerlijk mysterieuze film. Hier hou ik van.

9.0
Die kende ik nog niet, maar de synopsis van imdb klinkt interessant.
* Orbeatle gaat deze film eens checken .
pi_62271110
Brick is inderdaad een aparte film maar wel mooi een soort high school film noir.
pi_62276814
Die had bij mij ook inderdaad een tweede kijkbeurt nodig om gewaardeerd te worden . Maar ik vind 'm ook zeker erg gaaf.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 00:56:35 #214
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_62276846
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:03 schreef Falco het volgende:

[..]

Gedaan
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:44:37 #215
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_62281471
The Secret of NIMH (Don Bluth, 1982)

De eerste tekenfilm geregisseerd en mede-geschreven door ex-Disney tekenaar Don Bluth. Centraal staat een leuk verhaal van een zoektocht naar een geneesmiddel van een veldmuis. Deze zoektocht gaat gepaard met avontuurlijke gebeurtenissen en zodoende worden we meegeleept in een wereld vol geheimen. Leuk geanimeerd en gelukkig zonder muzikale intermezzo's. ***

Diner (Barry Levinson, 1982)

Leuke ensemble film over een groep vrienden in hun twintiger jaren die elk hun eigen problemen hebben met het volwassen worden. De film speelt zich af in het einde van de jaren '50 en die sfeer is mooi tot leven gewekt. We krijgen een slice of life van een week voorgeschoteld waarin de de vrienden zich onder andere voorbereiden op het huwelijk van één van hen. Met de ondernemingen die we te zien krijgen proberen ze hun jeugd vast te klampen, maar ze beginnen zich te realiseren dat deze langzaamaan hen ontglipt. ***½
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:04:08 #216
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_62293197
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 00:56 schreef donroyco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hij is koel !
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:25:09 #217
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_62293632
Gisteren in de sneak:

RocknRolla
Guy Ritchie geeft met z`n nieuwste film in iets meer dan 90 minuten een spoedcursus "hoe verknal ik een in potentie goed uitgangspunt in een script en een geweldige cast?" Want, man man man wat een rommeltje is dit geworden. Had gehoopt op een nieuwe Lock, Stock And Two Smoking Barrels maar die hoop werd na een minuut of 30 in de film hardhandig de grond in geboord.
Er is redelijk weinig goeds op te merken: platte, ééndemensionale personages, flauwe humor. En vooral het script dat rammelt aan alle kanten nekt deze film. Er zijn veel te veel zijweggetjes, dingen die er niet echt toe doen en dus makkelijk geschrapt hadden kunnen worden. Iets dat het tempo van het verhaal de scherpte van de humor ten goede was gekomen.
Nu is het een uitgekauwd geheel waarbij je steeds te vergeefs wacht of de volgende scene wel grappig is. Helaas.
Waar het aan ligt weet ik niet maar voorlopig ziet het er naar uit dat Ritchie na Snatch en Lock, Stock voorlopig nog niet terug keert op z`n oude niveau.
Absoluut een gemiste kans.

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 4,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 10-10-2008 18:38:48 ]
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 19:03:22 #218
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_62294458
The Incredible Hulk (2008, VS, Louis Leterrier)

Een zeer vermakelijke comic verfilming. Met Norton, Hurt, Roth en (iets minder mate) Tyler zit het qua cast wel in orde. De CGI ziet er cool uit. Vooral het eind gevecht tussen de Hulk en het andere monster was gaaf gedaan.
cijfer: 7.5

Cassandra's Dream (2007, VK, Woody Allen)

Allen maakt maar weer eens een karakterstudie over iemand met een schuldig geweten en boetedoening in deze film over twee arme broers, die geld willen lenen van een rijke oom, maar daarvoor voor die oom een grote wederdienst moeten doen. Het is een beetje een herhalingsoefening, maar wel een geslaagde imo. McGregor en Farrel zijn een leuk duo. Alleen overacteert Farrel wel een beetje.
cijfer: 7.5

Prom Night (2008, VS, Nelson McCormick)

Verstand op nul en een simpele high school slasher erin. Dan verwacht ik natuurlijk geen hoogvliegers. Maar een stuk beter dan dit, mag ook wel weer.
cijfer: 3.5

Professione: reporter (The Passenger) (1975, It, Michelangelo Antonioni)

Een journalist neemt de identiteit over van een zakenman, die toevallig overlijdt in de kamer in het hotel naast hem. Hij besluit om naar een aantal afspraken in de zakenman's agenda te gaan. Maar die zakenman blijkt een wapenhandelaar te zijn geweest. De politie en zijn oude vriendin zitten hem steeds meer op de hielen, zodat hij weer steeds weer moet vluchten. Hij ontmoet een meisje, waar hij samen verder mee vlucht
De film brengt het gevoel van vrijheid heel goed over. Net als in andere Antonioni's gebeurt er weinig, behalve dat de hoofdfiguur een beetje rondloopt en rondhangt. De film kabbelt daardoor lekker rustig voort en geeft echt het gevoel dat het om de reis gaat en niet om het einddoel. Er zit weinig reden achter
Jack is in topvorm. Vooral omdat die stukken ingetogener acteert.
cijfer: 8.5

Speed Racer (2008, VS, Wachowski bros)

De Wachowski broers maakten met the Matrix natuurlijk min of meer een live-action anime. Dus lijken ze logischer wijze de aangewezen personen om de populaire anime Speed Racer te verfilmen. Met Speed Racer willen ze echter heel letterlijk een live-action anime maken. Jammer genoeg werkt niet alles even goed daarmee. De CGI ziet er echt belachelijk slecht en nep uit. De races zijn over het algemeen zo'n chaos dat het moeilijk te volgen is wat er gebeurd. Door de rare overgangen van mensen die over het beeld worden getrokken, wordt de film in zijn geheel ook niet duidelijker. De film zit vol kleuren, waardoor het er heel fout uit ziet.
In het begin vroeg ik me echt af of ik de volle 135 minuten wel uit kon gaan zitten. Maar langzaam aan groeide de de film op. Omdat het zo fout is en letterlijk anime is, dat het weer leuk wordt. Wat bijvoorbeeld wel werkt is van die typische anime snelheid strepen effecten in de race of bij de gevechten. De film is nog niet goed genoeg voor een onvoldoende, maar ook weer niet de ramp die ik in eerste instantie dacht.
cijfer: 5

Dodesukaden (Clickety-Clack) (1970, Jap, Akira Kurosawa)

Dit was Kurosawa's eerste kleurenfilm? Hij was er dus relatief laat mee. Hij wist waarschijnlijk niet goed wat hij ermee aan moest en je ziet dat hij in de film ermee experimenteert. Vooral het contrast met de grauwe achtergrond valt op.
Ik vond niet alle verhaallijnen even boeiend. Daardoor zakte de film iets te vaak in imo. Zo kon ik niet echt een band bouwen met de karakters.
cijfer: 6.5

Le Voyage du ballon rouge (2007, Fr, Hsiao-hsien Hou)

Deze in Parijs afspeeldende film van de Taiwenese Hou Hsiao Hsien is voor een deel geïnspireerd door Albert Lamorisse's 1956 klassieke korte film "Le Ballon Rouge".
Song is een Chinese au-pair, die op Simon moet passen. Zijn moeder heeft het erg druk met haar werk in het poppentheater en alle andere zorgen, waaronder een huurder met huurachterstand. Song, die een student filmwetenschappen is, maakt ondertussen een filmpje met Simon en een rode ballon die hem overal volgt.
Op het eind van de film gaat Simon met de klas naar een schilderij, Félix Vallotton's De Bal (in een museum, die de film sponsert) kijken. Een klasgenoot zegt dat het een blij en verdrietig schilderij is. Het jongentje op schilderij is in het licht en de ouders in schaduw, namelijk. Dat is ook zo met deze film, het is een verdrietige en blije film. De moeder heeft bijna geen tijd voor Simon. Ze bedoelt het niet slecht is, gewoon te druk.
De film heeft een erg bijzondere camera voering met opvallend gekozen standpunten. Alsof we als kijker ergens naar kijken, waar we geen deel vanuit maken. Net als Song zijn we een vreemde indringer, die er niet helemaal bij hoort. Af en toe dwalen we als kijker ook een beetje af. Zoals bijvoorbeeld naar een pianostemmer, die er niet toe doet, terwijl op de achtergrond de moeder ruzie maakt. En dan is er de ballon, die af en toe voorbij komt zweven als een verloren eenzame ziel in de grote stad, die heel het gebeuren waarneemt. Misschien zijn wij als kijker wel die ballon? De prachtige piano muziek maakt het treurige gevoel van eenzaamheid compleet. Julliete Binoche is op haar allerbest. Het is geweldig hoe ze acteert dat ze haar emoties probeert binnen te houden, hoe ze als labiel persoon probeert stabiel te zijn voor haar kind, maar dat niet lukt.
Dit alles ook nog eenszonder script. Hou besprak per dag met de acteurs wat de scene zou gaan worden.
cijfer: 8.5
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 23:20:45 #219
52357 Lambiekje
pi_62300011
Morrison krijgt een zusje (2008)
Morrison is een vijfjarig jongetje dat een zusje gaat krijgen. Nina (Bracha) is hoogzwanger. Als hij dan te horen krijgt dat hij weg moet - tenminste dat denkt hij, hij zal inweze een weekje bij een tante gedropt die in het klooster zit - zodat zijn ouders goed kunnen voor bereiden op de komst. Morrison besluit zich te verstoppen. Stefan, de vader, gaat samen met een agent en buurtbewoners op zoek.

Het is eigenlijk nog best een aardige kinderfilm geworden.

cijfer 7 / imdb 7.4
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 23:51:24 #220
182073 invine
blablabla etc.
pi_62300609

Robin Hood Prince of Thieves
Net gekocht, had hem al vaker gezien! Blijft een klassieker met een klassiek verhaal. Robin of Locksley komt terug van de crusades en ziet dat Engeland niet meer is wat het geweest is. Hij is nu een outlaw en trekt zich terug in de bossen, daar onmoet hij nog meer outlaws en samen beslissen zij om Nothingham dwars te zitten door hun convoyen te overvallen en de opbrengsten aan de armen te geven.
Mooi verhaal, goed in beeld gezet verdient van mij een dikke 8!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_62301992
Midnight Meat Train

Bagger-film. Totaal niet eng.

1 voor de moeite.

Als ze het de makers te doen was geweest om een 'Twin Peaks/X-files' twilight zone sfeer neer te zetten hebben ze gefaald. Het leek in mijn ogen ook voor geen meter op een jaren 80 film. De inhoud niet en de film-grain al helemaal niet. En al zou je het einde verklaren met "hoofd-figuur wil mensen behoeden voor bla daarom.. bla bla", gewoon erg slecht in mekaar gezet. Nogiets: Vrouwfiguren die om niets hysterisch gaan lopen huilen. Da's de Nr.2 ergernis in mijn no-no lijstje. WIl je echte drama? Gooi er dan echte drama in! Ge halve zooi. De makers falen big-time! Had veel enger en goorder gemogen. De 'slash 18 rating' van a-flim was ws. hype. want ze eng wassie niet. ij lange na niet. Er zijn B-zombie films die nog goorder zijn.

Wienig gore. Veel Hit-knip-en opeens veel bloed werk.
Niks an.

[ Bericht 45% gewijzigd door Man-E-Faces op 11-10-2008 19:09:46 ]
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 02:31:45 #222
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_62302568
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:46 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]

Walk the line (2005)
Iets heeft me altijd weerhouden om deze film te kijken. Misschien de muziek, geen idee eigenlijk. En dat was onterecht. Wat een prachtige film. En ook de muziek is me heel erg meegevallen. Lekker swingend allemaal. En dan natuurlijk de prachtige Reese Witherspoon Wat een verademing om naar te kijken. Alle voorgaande films waren al heerlijk omdat zij erin speelt, maar deze is wel helemaal top. Joaquin Phoenix doet het ook wonderbaarlijk goed als Johnny Cash.
'Walk the line' is een prachtige biografie/lovestory met heerlijke muziek en goede acteurs. Wat wil een mens nog meer?

Cijfer: 8.5

Dat doet me weer deugd, dat jij er zo over denkt.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_62302975
Atonement: wat een suffe film, nog erger dan The Notebook .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:34:43 #224
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_62305389
Lo squartatore di New York (The New York Ripper) (Lucio Fulci, 1982)

Geweldadige giallo van ras goorlap Lucio Fulci. Het is een van de films uit het genre met de meeste bloed en gore. Verder neigt de film met z'n bloot ook meer richting exploitation dan veel andere films uit het genre. Het geheel zit wat raar in elkaar met suggestieve scenes die de kijker telkens op het verkeerde been zet. Elke moordscene heeft ook zijn eigen visuele stijl en daardoor komt de film wat rommelig over. Omdat je nooit precies weet wat je te wachten staat blijft de film boeien. ***

Class of 1984 (Mark L. Lester, 1982)

Erg vermakelijke cultfilm. De film is typisch jaren '80 en dat begint al met de enorm foute titeltrack van Alice Cooper. Wat een verschrikking, maar het zet wel de toon. Vervolgens is de mode uiteraard ook weer niet om aan te zien. Maar eigenlijk zit hem daar het plezier in. Alles wat je kunt haten aan de jaren '80 zit er in overvolle maten in. En daarbij neemt het zichzelf vooral niet al te serieus. Er zitten ook een paar lekker cheesy dialogen in. De slotakte is zelfs nog best stijlvol gemaakt. ***
pi_62305728
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 04:28 schreef cultheld het volgende:
Atonement: wat een suffe film, nog erger dan The Notebook .
Waarom vond je hem precies suf?
pi_62305777
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 11:49 schreef joep.t het volgende:

[..]

Goede vraag. Ik vond het een prachtige film. Over The Notebook ben ik het volkomen eens trouwens, wat een vreselijke film.

Maar Atonement. De hele zaal zat te janken toen hij afgelopen was en eerlijk gezegd hield ik het ook maar moeilijk droog Maar afgezien van het verhaal, de beelden zijn geweldig, de soundtrack werkt heel bijzonder samen met de film en er zijn een paar erg mooie rollen, denk hierbij vooral aan de jonge Briony and James McAvoy.

Dan wil ik Keira Knightley best door de vingers zien
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:02:36 #227
67640 SaintOfKillers
pi_62305929
Niets mis met The Notebook. Of Keira Knightley.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_62306330
Romeo must die

Ouderwets Romeo en Julia verhaal in een nieuw jasje.
Dit x zijn het de negers en de chinezen die strijden en zijn het Jet Li en Aaliyah die verliefd worden.
Weinig opzienbarend voorspelbaar actiedrama met een slecht verhaal maar met een aantal toffe actiescenes die het gemmiddelde zwaar omhoog halen.

Cijfer: 5,8
pi_62306951
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 12:24 schreef joep.t het volgende:
Romeo must die

Ouderwets Romeo en Julia verhaal in een nieuw jasje.
Dit x zijn het de negers en de chinezen die strijden en zijn het Jet Li en Aaliyah die verliefd worden.
Weinig opzienbarend voorspelbaar actiedrama met een slecht verhaal maar met een aantal toffe actiescenes die het gemmiddelde zwaar omhoog halen.

Cijfer: 5,8
Dat vond ik dus echt niet duidelijk naar voren komen in die film.
Kan natuurlijk aan mij liggen...
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:05:07 #230
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_62307041
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 12:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Niets mis met The Notebook. Of Keira Knightley.
Behalve dan dat het saaie, voorspelbare kutfilm is natuurlijk. Maar Atonement is natuurlijk briljant,met 1 van de betere gecomponeerde soundtracks.

Voorspelbaar maar niet saai was Iron Man. Leuke film, maar viel toch wat tegen. Het script rammelt aan alle kanten en dat is toch wel opvallend met 4,5 scenarioschrijvers en tienduizend herschreven versies. Gelukkig is Downey Jr. er altijd nog.
pi_62307643
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 12:59 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Dat vond ik dus echt niet duidelijk naar voren komen in die film.
Kan natuurlijk aan mij liggen...
Kwam ook niet duidelijk naar voren als ik er over nadenk idd,Was het nou liefde of vriendschap?
pi_62312365
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 11:49 schreef joep.t het volgende:

[..]

Ik kon me geen enkel moment herkennen in het verhaal en de hele setting er omheen. Alleen de scène in Duinkerken en Briony op latere leeftijd vond ik overtuigend. De soundtrack en het camerawerk zitten m.i. ook uitstekend in elkaar. Maar voor de rest vind ik Atonement echt een saaie rukfilm.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:26:42 #233
67640 SaintOfKillers
pi_62312926
Blindness
Door een vreemde epidemie worden de mensen één voor één blind. Degenen die werden getroffen, worden in quarantaine geplaatst. Een vrouw die nog niet blind is, besluit te doen alsof, zodat ze bij haar man kan blijven, maar uiteindelijk blijkt de vreemde ziekte geen vat op haar te hebben, zodat ze als enige kan zien wat er allemaal aan het gebeuren is.

Ik vond het een heel onevenwichtige film. Goed geregisseerd, maar met een zwak script. Meirelles maakt goed gebruik van de contrasten tussen licht en donker om de blindheid in beeld te brengen en qua opbouw zit het ook wel goed, de sfeer wordt steeds wanhopiger wanneer iedereen steeds meer aan zijn lot wordt overgelaten.

Het script laat echter te wensen over (of op z'n minst de manier waarop het boek tot film werd omgezet). Iedereen doet maar wat en de reden van de passiviteit van veel personages was me een raadsel, zo ga je ook niet meeleven met de hoofdrolspelers. Ik hou ook niet van die onderliggende boodschappen die stiekem niet onderliggend maar eigenlijk extreem opzichtig zijn. Van het acteerwerk werd ik ook niet enthousiast en met namen als Julianne Moore, Mark Ruffalo en Gael Garcia Bernal mag je toch meer verwachten, maar ze leken hun eigen personage niet te begrijpen.

De film was gedoemd om een tegenvaller te zijn, maar door de competentie van Meirelles blijft het allemaal nog een beetje interessant, al kan ik me inbeelden dat sommigen dit echt een vreselijke film gaan vinden.
pi_62313501
Over de tijd heen ben ik wat milder geworden over Atonement. Eigenlijk was het best een gezellige filmpje, vooral als je niet van te voren een bepaalde verwachting van de sfeer hebt, want dan kun je enigszins teleurgesteld worden.
Graag op anoniem
  zondag 12 oktober 2008 @ 01:59:35 #235
16701 scanman01
Today's a good day
pi_62321035

Get smart
Na een kwartier wilde ik de film echt uitzetten. Wat een aaneenschakeling van ontzettend flauwe grappen. Daarna werd het langzaam wat beter en vanaf een minuut of 30 in de film werd het zelfs wel vermakelijk. Jammer van het slechte begin, want de rest is dus wel de moeite waard. Steve Carell en Anne Hathaway doen het wel leuk in de hoofdrollen. Actie met een hele dikke vette knipoog. Redelijk geslaagd.
  zondag 12 oktober 2008 @ 03:29:17 #236
52357 Lambiekje
pi_62321512
Alien en Aliens
Na 15 jaar weer eens naar Alien en Aliens gekeken. Tjeuh Signourney is hier nog wel redelijk jong. Lekker aliens bashen. De spanning is wel redelijk opgebouwd.

beide een 7.5
pi_62322931
Bottle Shock
imdb

Film over een franse wijnhandelaar die op zoek gaat naar de beste wijn en neemt ook de amerikaanse wijnen mee.

Hij was mij soms iets te voorspelbaar, maar wel met een aantal leuke grappen tussendoor. Leuk geacteerd met ,voor mij, onbekende acteurs.
7.5/10

net gekeken en d'r zitten toch wel wat acteurs in die mij bekender voorkomen, herkende ze gewoon niet
  zondag 12 oktober 2008 @ 11:06:13 #238
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_62323553
(#852) The Draughtsman's Contract (Peter Greenaway, 1982)

Heerlijke film van Peter Greenaway. De structuur van de film is nauwkeurig en rigide, maar binnen dat haast perfectionistische kader is de film juist heel frivool, grappig en vindingrijk. Die tegenstelling is één van de aspecten die de film erg boeiend maakt. Daarnaast zijn de plotelementen die naar voren komen ook heel intrigerend. Wat is er met Mr. Herbert gebeurd? Wat wil Mrs. Talmann? En vooral wie of wat is die rare kerel die door de tuin loopt? Vragen waar we aan het einde mee blijven zitten, maar dat voedt de drang om het meteen nog een keer op te zetten en deze mysteries proberen te doorgronden alleen maar. ****

War, Inc. (Joshua Seftel, 2008)

Het grootste probleem van de film is dat de satire niet bijtend genoeg is. De film probeert op een grappige absurde manier de Amerikaanse oorlogs-, bemoeïngs- en consumptiezucht te kijk te zetten, maar slaagt daar maar halfslachtig in. Er zitten zeker leuke stukjes in, maar over het algemeen is het het net niet. De bekende cast doet z'n best, maar ook zij kunnen de film niet redden. **½

En eerder:
Dolores Claiborne (Taylor Hackford, 1995)

Degelijke Stephen King verfilming. Net als in de eerdere King-verfilming Misery is Kathy Bates weer prima in de titelrol en ook de rest van de cast doet z'n werk naar behoren. Verder zit het verhaal degelijk in elkaar. Echt excelleren doet de film nergens. Typisch zo'n film waar je tijdens het kijken plezier aan beleeft, maar daarna weer snel vergeet. ***½
pi_62329301
Down In The Valley 2005

De jonge Toby begint een relatie met de mysterieuze cowboy Harlan. Toby's vader is hier fel op tegen.
Edward Norton speelt Harlan en de mooie Evan Rachel Wood speelt Toby, de film begint erg sterk als een mooie love story, Harlan en Toby komen erg verliefd over maar het tweede gedeelte van de film zakt het allemaal in elkaar en daardoor is dit een toch een tegenvaller. 6/10

zondag 12 oktober 2008 @ 18:57:09 #240
52357 Lambiekje
pi_62332100
License to Kill (1984) TV
Een jonge meid is net afgestudeerd en wordt door een dronken businessman dood gereden. Haar vader probeert een rechtzaak aan te spannen en loopt op een slepende zaak. Zijn advocaat wordt vertolkt door Denzel Washington.

brr z'n businessman die gewoon er niet voor terug deinst om met flink wat booze achter het stuur te gaan.

** ja het is license met een s.
cijfer 6 / imdb 5.9

Paranoid Park (2007)
Een skater gaat bij een skatepark kijken . Daar ontmoet hij een gozer en samen gaan ze treinsurven. Dat loopt een beetje uit de hand als hij een duw geeft tegen een bewaker die op dat moment gegrepen wordt door een trein.
quote:
Brr die man is gewoon in 2 geknipt... freaky.
cijfer 7 / imdb 7.1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')