High Fidelity2000, Stephen FrearsLeuke film over een man die een 1/3-life-crisis krijgt en zijn liefdesleven op een rijtje probeert te krijgen op de manier die hem als muziekfanaat gewoon is: er een top 5 op los laten.
Goed geacteerd en verteld door John Cusack, die ook meewerkte aan het script en de soundtrack, en gave bijrollen van Jack Black en Todd Louiso. Nog een klein, maar leuk, rolletje van Tim Robbins en een stel wijze woorden van Bruce Springsteen.
Lopend verhaal, toffe aanpak, leuk geschoten en gaaf geacteerd.
Corpse Bride2005, Tim BurtonWas al erg lang erg dol op 'the Nightmare Before Christmas' maar was nog nooit aan deze film toegekomen.
Opnieuw hetzelfde heerlijke stijltje, super animaties en dat typische Tim Burton-sfeertje.
Origineel verhaal en leuk stemmenwerk van (natuurlijk) Johnny Depp en Helena Bonham Carter. Een persoonlijk favorietje nog was Christopher Lee als de dominee (die een scène mocht doen met een hoog Gandalf "You shall not pass!" gehalte

). En de soundtrack van Danny Elfman was ook weer genieten!
Magnolia1999, Paul Thomas AndersonO.K.... ik voel me nu toch een beetje dom, of gewoon een gigantische filmn00b... maar ik zag hier niet de genialiteit in die me eigenlijk beloofd was.
Het is te erkennen dat er kwaliteit in te vinden is: het is mooi gefilmd, er is sterk acteerwerk van een bewezen cast, de soundtrack van Jon Brion, de liedjes van Aimee Mann en er zal vast enorm hard gewerkt zijn aan dat script... maar ik zie het gewoon niet echt samenkomen tot een prachtig geheel.
Naast mijn verslappende aandacht (die soms gelukkig nog opleefde door interessante scènes waarin ik verbaasd werd door Tom Cruise en John C. Reilly) overheerste bij mij ook vaak een stuk irritatie. Nu heb ik niet veel moeite met vloeken in films... maar hier liep het wat mij betreft uit de hand en verpest het (voor mij) een hoop veelbelovende scènes. Verder had ik het gevoel dat Anderson soms gewoon doelbewust aan het irriteren was, die scène bijvoorbeeld met die honden bij de deur... I almost lost my mind...
Misschien is een herkijkbeurt (of 10) nodig om de 'genialiteit' in te zien en misschien zelfs een plot te ontdekken, maar ik weet niet of ik er überhaupt weer 3 uur voor over heb om aan een tweede poging te beginnen. En maakt dat een film goed? Dat je hem meerdere keren moet zien om er iets van te snappen?
Ach... ik ga d'r een jaartje over slapen en waag dan wel nog een poging, want ik wil echt wel graag ontdekken waarom filmkenners dit werkje nu zo hoog de hemel inprijzen.
Oh... en WTF?! Kikkers?