wie dat weet is wordt stinkend rijk en zal het zeker niet zeggen hequote:Op woensdag 17 september 2008 22:54 schreef Proximo het volgende:
Vraagje aan de kenners hier![]()
Lees hier af en toe dat het een "sluipende" crash zou zijn, maar wanneer bereiken/zitten we dan op het definitieve punt? en wat volgt daarop?
Dat weet niemand.... dan zal eerst de beurs-volatiliteit (dat doet het nu niet !!) een beetje moeten stabiliseren. En moet de stroom van negatieve berichten toch wel iets afnemen. Op dit moment is het een bende.quote:Op woensdag 17 september 2008 22:54 schreef Proximo het volgende:
maar wanneer bereiken/zitten we dan op het definitieve punt? en wat volgt daarop?
Nee hoor.quote:Op woensdag 17 september 2008 22:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
En als 't dan nog verder omlaag gaat en we jarenlang niet meer boven de 350 komen schiet je er dik bij in.
Maar goed, da's áls.
De dag na het dieptepunt van de bear market van 2000-2003 steeg de AEX 10%quote:Op woensdag 17 september 2008 23:04 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat weet niemand.... dan zal eerst de beurs-volatiliteit (dat doet het nu niet !!) een beetje moeten stabiliseren. En moet de stroom van negatieve berichten toch wel iets afnemen. Op dit moment is het een bende.
En wat daarna komt is koffiedik kijken..... L-shape, V-shape, W-shape grafieken alles is mogelijk.
Dat hangt van het type bodem af.quote:Op woensdag 17 september 2008 23:21 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
De dag na het dieptepunt van de bear market van 2000-2003 steeg de AEX 10%volatiliteitsafname komt pas later als het herstel al goed op gang is. Dan nog kun je instappen natuurlijk, ligt er maar net aan hoeveel risico je wil nemen
quote:WaMu puts itself up for sale, report says
Goldman started auction for nation's largest thrift several days ago
SAN FRANCISCO (MarketWatch) -- Washington Mutual, the nation's largest thrift, has put itself up for sale, the New York Times reported on Wednesday, citing unidentified people briefed on the matter. Goldman Sachs, which has been hired to advise WaMu, started an auction several days ago, the newspaper reported.
Potential bidders that Goldman has talked to include Wells Fargo, J.P. Morgan Chase and HSBC, the paper said. The Wall Street Journal reported that Citigroup and Wells Fargo have expressed an interest in buying WaMu. A spokesman for WaMu did not immediately return an email seeking comment on Wednesday afternoon. WaMu shares fell 13% to $2.01. The stock rallied 11% to $2.23 during after-hours action.
Okquote:Op woensdag 17 september 2008 23:30 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat hangt van het type bodem af.
2003 was een V-bodem. Maar als je een lang uitgestrekte U-bodem krijgt dan neemt de volatiliteit af.
Of een W-bodem. Dan heb je vaak eerst een paniekbodem + suckerraly, dan een daling onder laag volume en lage volatiliteit en dan een stijging onder lage volatiliteit.
Conclusie: koffiedik
Helemaal waar. Maar om zo'n patroon te ontdekken begint men in gedachten vaak toch met een zeker model. Je moet toch ergens beginnen.quote:Op woensdag 17 september 2008 22:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
De mens wil altijd alles kunnen verklaren, maar dat is overbodig.
Als ik een bepaald patroon zou waarnemen in de markt dat consistent winstgevend is, dan hoef ik niet te weten wat de oorzaak daarvan is. Zolang ik vertrouwen heb dat het patroon 'werkt' dan is dat voor mij genoeg. Dus niet werken vanuit een theorie met allerlei aannames, maar gewoon vanuit wat je waarneemt.
Tuurlijk. Maar ik schat de kans dat er überhaupt zulke patronen bestaan ook niet al te hoog in. Uiteindelijk is de koers een eendimensionale projectie van een variabele in een welhaast oneindig-dimensionale ruimte. Erg veel meer dan chaos zal er niet naar boven komen, denk ik.quote:Overigens heb ikzelf nog nooit een patroon gevonden wat aantoonbaar genoeg 'marge' geeft om mij het vertrouwen te geven dat het in de praktijk echt werkt. Wel heb ik een paar jaar geleden iets gevonden in een test met historische data wat wellicht bruikbaar is omdat het wel een vrij sterk voorspellende waarde suggereerde. Ik ben het op dit moment aan het programmeren (heel ingewikkeld, tot nu toe >2000 regels code voor de strategie alleen) voor S&P500 index futures. Ik geef mezelf hooguit 10% kans op succes, maar het is leuk om mee bezig te zijn.
Chaostheorie kan ook leuk zijn.quote:Op woensdag 17 september 2008 23:43 schreef MarlaSinger het volgende:
Tuurlijk. Maar ik schat de kans dat er überhaupt zulke patronen bestaan ook niet al te hoog in. Uiteindelijk is de koers een eendimensionale projectie van een variabele in een welhaast oneindig-dimensionale ruimte. Erg veel meer dan chaos zal er niet naar boven komen, denk ik.
Ik geef mezelf ook niet veel kans, het is vooral leuk om mee bezig te zijn.quote:Op woensdag 17 september 2008 23:43 schreef MarlaSinger het volgende:
Tuurlijk. Maar ik schat de kans dat er überhaupt zulke patronen bestaan ook niet al te hoog in. Uiteindelijk is de koers een eendimensionale projectie van een variabele in een welhaast oneindig-dimensionale ruimte. Erg veel meer dan chaos zal er niet naar boven komen, denk ik.
quote:Op woensdag 17 september 2008 18:13 schreef Drugshond het volgende:
Straks maar eens kijken naar CNN/CNBC...ik denk dat we een boel mensen in een rij voor de bank gaan zien.
quote:Queuing to withdraw cash
Published: September 17 2008 03:00 | Last updated: September 17 2008 03:00
The queue to get into Washington Mutual's large Santa Monica branch on Wilshire Boulevard started forming half an hour before the bank opened yesterday, writes Matthew Garrahan in Los Angeles. The anxious faces of those in the line highlighted the uncertainty now surrounding its future.
Washington Mutual has been beset by rumours it would be the next retail bank to fail following the collapse of California-based IndyMac earlier in the summer.
But Monday night's cut of its credit rating to "junk" status was enough to persuade many of those queuing yesterday to get their money out of the bank.
"As soon as they downgraded it I decided to come and was here at 7am," said Lewanne Elwes, an artist manager. "I can't go on waking up in the middle of the night all worried after watching the news . . . I'm tired of this."
Fritzie Leao, who has had an account with WaMu for 15 years, said: "Last night was the clincher for me." Although US law protects account holders with deposits of less than $100,000 (¤70,680, £56,000), she said she did not want to take chances.
Others waiting for the bank to open had other concerns.
"I've been thinking about getting my money out for weeks," said Steve Baker, another WaMu customer. "Then today I got an email from a friend who works in a bank downtown . . . apparently there's a rumour on the internet that they're going to close this afternoon."
As the line grew, some of those at the front began arguing about who was responsible for the banking crisis. "This is all because of deregulation," said Ms Elwes.
Het is duidelijk.... dan maar de oplossing van wij zijn lekker 'too big to fail'.quote:Morgan Stanley, Wachovia Talk Merger: Report
Morgan Stanley (MS Quote - Cramer on MS - Stock Picks) is reportedly considering a merger with Wachovia (WB Quote - Cramer on WB - Stock Picks) or another bank, a tie-up that, if it occurred, would be the latest chapter in what is already one of the most transformational weeks ever on Wall Street.
The New York Times reported on the possible Morgan and Wachovia pact, citing people who had knowledge of the talks.
True, dividend idd.quote:Op woensdag 17 september 2008 23:13 schreef SeLang het volgende:
Nee hoor.
De koers is in feite irrelevant nadat je hebt gekocht. Het blijft immers hetzelfde aandeel. Het gaat om de onderliggende bedrijfswinsten, want dat is wat je op lange termijn als belegger verdient. Je kunt ook een redelijke inschatting maken van de verwachte bedrijfswinsten. Op een goed gespreide portefeuille gaat dat niet zo heel dramatisch naar beneden omdat een deel van je portefeuille heel stabiele winsten blijft hebben. Als ik met de natte vinger zeg: 2007 winsten min 30%, dan denk ik dat het niet heel veel slechter gaat worden.
Dan zit je met spaar, deposito en obligatie ook nog goed dus.quote:In de tussentijd krijg je gewoon dividend. Natuurlijk zullen een aantal bedrijven hun dividend verlagen, maar er zal genoeg overblijven. Btw: ik kan leven van 4%.
Natuurlijk moet je dit altijd uitzoeken. Als je wel wat vindt, betekent dat onmetelijke rijkdom voor het leven. En eeuwige roem etcetera etcetera.quote:Op donderdag 18 september 2008 00:02 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik geef mezelf ook niet veel kans, het is vooral leuk om mee bezig te zijn.
Daarnaast: ik heb iets gezien en ik wil het even 'debunken' dat het inderdaad niets is. Er bestaat toch een piepklein kansje dat het wel iets is. Anyway, dit houdt mij de komende winter van de straat.
Btw: hieronder de backtested resultaten (4 jaar data) van een door mij gemaakt tradingsysteem voor intraday forex (GBP/US$) trading. Ook als ik spread en transactiekosten meeneem blijft het systeem overeind. Toch vond ik de marges te klein en heb ik het niet irl getest met echt geld.quote:Op woensdag 17 september 2008 23:43 schreef MarlaSinger het volgende:
Maar ik schat de kans dat er überhaupt zulke patronen bestaan ook niet al te hoog in.
Toch niet, want daar moet je de inflatie nog vanaf trekken.quote:Op donderdag 18 september 2008 00:04 schreef Arcee het volgende:
Dan zit je met spaar, deposito en obligatie ook nog goed dus.
Laat die roem maar zittenquote:Op donderdag 18 september 2008 00:06 schreef MarlaSinger het volgende:
[..]
Natuurlijk moet je dit altijd uitzoeken. Als je wel wat vindt, betekent dat onmetelijke rijkdom voor het leven. En eeuwige roem etcetera etcetera.
Wachovia ziet er anders ook niet florissant uitquote:Op donderdag 18 september 2008 00:03 schreef Drugshond het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het is duidelijk.... dan maar de oplossing van wij zijn lekker 'too big to fail'.
quote:Op donderdag 18 september 2008 00:36 schreef Sp00k13 het volgende:
ik zit dit net te lezen http://www.scribd.com/doc/5271963/Credit-Crises-II.
Hoe realistisch is dit dat er een Japanse 1990 achtige crash aan zit te komen?
Dat een centrale bank op een gegeven moment alles loslaat?
Lijkt me niet ondenkbaar... we zitten allemaal te trekken aan een dood paard.quote:Op donderdag 18 september 2008 00:36 schreef Sp00k13 het volgende:
Allemaal -3%, wat een feestquote:Op donderdag 18 september 2008 00:17 schreef DJKoster het volgende:
Dow morgen onder de 10.000? Of vrijdag pas?![]()
Straks maar ff kijken waarop Nieuw Zeeland, Australië en Japan openen
Yup, de Nikkei zit al voorbij het vorige dal van een tijdje geleden.quote:
alweer -5%quote:Op donderdag 18 september 2008 04:10 schreef Drugshond het volgende:
Hang Seng - 4% en door de 17k grens.
ze zullen wel moeten, ook de FED heeft geen oneindige resourcesquote:Op donderdag 18 september 2008 00:36 schreef Sp00k13 het volgende:
bronquote:Bernanke: "We Have Lost Control"
The Chicago Tribune, in a truly remarkable story with an anodyne title, "Economist recounts talk with Fed chairman" (hat tip reader Dwight who pointed to Michael Panzner) contains this stunner:
"Ben, you are playing a very unique role in world economic history," {economist David[ Hale recalled telling Bernanke, an expert in the Great Depression. "You are the first central bank governor of the United States to preside over a recession with no decline in commodity prices."
Bernanke could hypothetically limit inflation in commodities by raising interest rates, a policy that would restrict the flow of money but potentially lead to an avalanche of bank failures. At a financial conference in Florida on Tuesday, Hale, a Chicago-based economist for investment managers, hedge funds and multinational companies, paraphrased the Fed chairman's response.
"We have lost control," said Hale, quoting Bernanke. "We cannot stabilize the dollar. We cannot control commodity prices."
I cannot stress how shocking this statement it is. The Federal Reserve, with a mere $900 billion dollar balance sheet, thought it could control, or even seriously manipulate, the currency and commodities markets? JP Morgan's footings are nearly twice as large. The Fed simply is not a big enough actor to have that sort of impact.
The fact that the Fed chair knows so little about market that he ever harbored the delusion that he could control them means he is even less knowledgeable than I feared.
de FED heeft sinds maandag 140 bn USD in de markt gezet, US treasury gaat 40 bn USD aan 35-day bonds verkopen om de FED te helpen.quote:Op donderdag 18 september 2008 06:54 schreef simmu het volgende:
[..]
ze zullen wel moeten, ook de FED heeft geen oneindige resources
De HSI heeft op bijna -8% gestaan voor de lunch..quote:
http://finance.yahoo.com/intlindices?e=asiaquote:Op donderdag 18 september 2008 07:27 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
De HSI heeft op bijna -8% gestaan voor de lunch..
waar haal je dit overzichtje vandaan overigens?
quote:Op donderdag 18 september 2008 07:29 schreef jpjedi het volgende:
[..]
http://finance.yahoo.com/intlindices?e=asia
welke?quote:Op donderdag 18 september 2008 07:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoorde net op de radio dat een grote bank in Engeland ook op het punt staat om te vallen.
Lloyds en Barclays kunnen dat niet zijn lijkt me. Welke dan?quote:Op donderdag 18 september 2008 07:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoorde net op de radio dat een grote bank in Engeland ook op het punt staat om te vallen.
Geen idee. Het was de wekkerradio, dus echt goed wakker was ik nog niet.quote:Op donderdag 18 september 2008 07:45 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
welke?
Er zijn ook schijnbaar 11 US banken in gesprek voor overnames... zomaar tussen neus en lippen door.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |