Amerika hardcore kapitalisme? Heb je de nationaliseringsslag gemist?quote:Op woensdag 17 september 2008 12:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is gewoon echt schandalig dat de allerzwakste gewoon worden gemangeld. We steven linea recta af op een hardcore kapitalisme. Amerika 2.
Ze kijken inderdaad ook naar rassen en de landkaart (met Wasssenaar als centrum en de rest als periferie).quote:
Dat is niet tegenstrijdig met elkaar.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:13 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Amerika hardcore kapitalisme? Heb je de nationaliseringsslag gemist?
Het is wel zo simpel, en het is voor iedereen na te lezen. Dit zijn toch geen nieuwe theorieën die pas gepubliceerd zijn? Er zijn zelfs Nobelprijzen aan gelinkt.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Misschien is het niet zo simpel als jij denkt.
Dan is de vraag: wie heeft de kaalslag veroorzaakt?quote:Op woensdag 17 september 2008 12:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Privé scholen ontstaan alleen als het openbare onderwijs te wensen overlaat.
Kijk bijvoorbeeld eens in Belgie waar het onderwijs al veel beter is.
Dat geloof ik pas, als de VVD nu eens zou opkomen voor die 65 plussers, zieken en gehandicapten die er nu op achteruit gaan.quote:
VVD maakt zich druk om de OSW en dat geld gebruiken om het toptarief omlaag te brengen.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat geloof ik pas, als de VVD nu eens zou opkomen voor die 65 plussers, zieken en gehandicapten die er nu op achteruit gaan.
Maar, die illusie heb ik niet dat de VVD daarvoor in de bres springt. Als het aan de VVD ligt, gaan ze er nog harder op achteruit.
Ze hebben nog nooit iets fatsoenlijk gedaan in de richting van de zwaksten. Het is gewoon fout. Hartstikke fout.
Jouw houding van morele superioriteit is ronduit stuitend.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat geloof ik pas, als de VVD nu eens zou opkomen voor die 65 plussers, zieken en gehandicapten die er nu op achteruit gaan.
Maar, die illusie heb ik niet dat de VVD daarvoor in de bres springt. Als het aan de VVD ligt, gaan ze er nog harder op achteruit.
Ze hebben nog nooit iets fatsoenlijk gedaan in de richting van de zwaksten. Het is gewoon fout. Hartstikke fout.
Precies!quote:Op woensdag 17 september 2008 12:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
VVD maakt zich druk om de OSW en dat geld gebruiken om het toptarief omlaag te brengen.
Daar was het rapport Dijsselbloem vrij helder over.... Vrijwel alle partijen.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dan is de vraag: wie heeft de kaalslag veroorzaakt?
Tweede fase o.a. maar denk dat het in het algemeen gewoon een gebrek aan discipline is.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dan is de vraag: wie heeft de kaalslag veroorzaakt?
Ik ben gelukkig fatsoenlijk. Ik heb hart voor de zwakken. Daar kan de VVD een voorbeeld aan nemen.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:20 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Jouw houding van morele superioriteit is ronduit stuitend.
Kan je mij een partij aanwijzen die het daarmee oneens is?quote:De VVD is volstrekt helder: Mensen die wat willen maken van hun leven moeten de ruimte krijgen.
En jij vindt dat sociaal? Mensen die het toch al moeilijk hebben afschepen met een minimale uitkering/ Is dat sociaal?quote:En ja, het VVD idee van een vangnet is wat soberder dan het SP idee van een vangnet.
Mensen dwingen een deel van hun eigendom af te staan voor jouw hart is niet fatsoenlijk EG.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben gelukkig fatsoenlijk. Ik heb hart voor de zwakken.
Idd. Terug naar de cijnspenning van een dubbeltje per euro. Zoals vroeger.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:24 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mensen dwingen een deel van hun eigendom af te staan voor jouw hart is niet fatsoenlijk EG.
Dat doet de hele politiek. Het feit of het met jou of mij "goed" gaat, wordt gemeten of ik of jij er met 0,6575% op vooruit ga volgend jaar.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De VVD denkt alleen in kille cijfers. Het mag best eens een keer gezegd zijn ....
Mensen dwingen hun huizen te verlaten omdat de topman met schimmige constructies en leugens de boel opgelicht heeft en er met een gouden handruk van 60 miljoen vandoor gaat.... is evenmin sociaal.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:24 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mensen dwingen een deel van hun eigendom af te staan voor jouw hart is niet fatsoenlijk EG.
Wat vind jij dan sociaal? In Nederland zijn de uitkeringen helemaal niet zo minimaal!!quote:Op woensdag 17 september 2008 12:22 schreef EchtGaaf het volgende:
En jij vindt dat sociaal? Mensen die het toch al moeilijk hebben afschepen met een minimale uitkering/ Is dat sociaal?
Inderdaad:quote:Op woensdag 17 september 2008 12:21 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Daar was het rapport Dijsselbloem vrij helder over.... Vrijwel alle partijen.
In internationaal perspectiefquote:Op woensdag 17 september 2008 12:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat vind jij dan sociaal? In Nederland zijnwaren de uitkeringen helemaal niet zo minimaal!!
Die kunnen inderdaad nog veel minimaler, het uitkeringsniveau is bijna zo hoog dat het minimumloon geen stimulans meer is om te gaan werken.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat vind jij dan sociaal? In Nederland zijn de uitkeringen helemaal niet zo minimaal!!
Als het aan de VVD , worden ze fors verlaagd. Ze willen een ministelsel. Teveel om dood te gaan, te weinig om van te leven.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat vind jij dan sociaal? In Nederland zijn de uitkeringen helemaal niet zo minimaal!!
quote:Op woensdag 17 september 2008 12:14 schreef axis303 het volgende:
[..]
Het is wel zo simpel, en het is voor iedereen na te lezen. Dit zijn toch geen nieuwe theorieën die pas gepubliceerd zijn? Er zijn zelfs Nobelprijzen aan gelinkt.
Het is altijd hetzelfde riedeltje van de SP: klagen, klagen en een snel nummertje maken voor het oog van de bevolking. Oplossingen of verantwoording nemen voor iets (die kans hebben ze toch gehad?) weigeren ze. Roepen vanuit de oppositie is natuurlijk veel populistischer..
Rechtse reaganfabeltjes. Zet je bril eens af. Al 30 jaar wordt er gesneden, alleen maar gesneden, en heeft het maar iets geholpen? Nee.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:31 schreef axis303 het volgende:
[..]
Die kunnen inderdaad nog veel minimaler, het uitkeringsniveau is bijna zo hoog dat het minimumloon geen stimulans meer is om te gaan werken.
Zolang die mensen het loon krijgen waar ze voor getekend hebben is er niets asociaals aan. Als ze dat loon niet krijgen is het contractbreuk en kunnen ze bij de rechter hun deel halen.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:27 schreef Klopkoek het volgende:
Mensen dwingen hun huizen te verlaten omdat de topman met schimmige constructies en leugens de boel opgelicht heeft en er met een gouden handruk van 60 miljoen vandoor gaat.... is evenmin sociaal.
"Het is volgens de wet dus het is niet asociaal", aldus de zogenaamde libertarier BozeAppelquote:Op woensdag 17 september 2008 12:37 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Zolang die mensen het loon krijgen waar ze voor getekend hebben is er niets asociaals aan. Als ze dat loon niet krijgen is het contractbreuk en kunnen ze bij de rechter hun deel halen.
Nee. Het gaat volgende wederzijdse overeenstemming in de vorm van een contract, dus kan het nooit asociaal zijn aangezien beide partijen het er mee eens zijn.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:39 schreef Klopkoek het volgende:
"Het is volgens de wet dus het is niet asociaal", aldus de zogenaamde libertarier BozeAppel
Wat interesseert mij die overheid? De overheid kan net zo lang ergens over doen als zij willen, de burger is immers overgeleverd aan de overheid. Wat denkt die burger wel niet zeg!!! Hij kan toch nergens anders heen voor zijn diensten of producten? Dat zijn van die typische regenteske methodes die denken dat het voetvolk toch wel alles slikt.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kun je nou echt niet nadenken? De SP wil de bureaucratie bij de overheid aanpakken. In internationaal perspectief blijkt dat het daar nogal aan schort in Nederland, ook ten opzichte van landen waar de overheid groter is.
Bureaucratie wordt bovendien niet voorkomen door marktwerking, vaak verergert dan enkel.
Ik zet een pistool op je hoofd en je tekent het contract. Sociaal?quote:Op woensdag 17 september 2008 12:40 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee. Het gaat volgende wederzijdse overeenstemming in de vorm van een contract, dus kan het nooit asociaal zijn aangezien beide partijen het er mee eens zijn.
"We run this country", zei Lubbers een Kamerlid eens. Goed quotenquote:Op woensdag 17 september 2008 12:37 schreef Klopkoek het volgende:
"We rule this country", zei het CDA ooit al eens.
Dat is dwang, geen wederzijdse overeenstemming en precies hoe een overheid werkt.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:42 schreef Klopkoek het volgende:
Ik zet een pistool op je hoofd en je tekent het contract. Sociaal?
Dwang doen ook de wergevers, maar dan op indirecte manier.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat is dwang, geen wederzijdse overeenstemming en precies hoe een overheid werkt.
Je kan toch ontslag nemen?quote:Op woensdag 17 september 2008 12:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dwang doen ook de wergevers, maar dan op indirecte manier.
maar weet je, laat maar zitten, jij bent toch niet te overtuigen.
Ja ja, de kosten van de gezondheidszorg op een belachelijk extreme manier afwentelen op de hogere inkomsten, en dat dan 'eerlijk delen' noemenquote:
Inderdaad wat een zeikwijf ... flinke achteruitgang t.o.v. Marijnissen.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:50 schreef axis303 het volgende:
Lol, die Kant.
"De heer van Geel heeft kritiek op ons beleid, wat overigens gewoon een goed beleid is, en..."
Ze scoortquote:Op woensdag 17 september 2008 12:48 schreef Klopkoek het volgende:
Kant is een toppperrrr
Inderdaad. Een enge communist is het!quote:Op woensdag 17 september 2008 12:50 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ja ja, de kosten van de gezondheidszorg op een belachelijk extreme manier afwentelen op de hogere inkomsten, en dat dan 'eerlijk delen' noemen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |