abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61962077
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 23:38 schreef Dikke-Doei het volgende:
kheb een deposito van 71000 euro bij de fortis. loopt tot eind oktober
Kijk dat is pas spannend

Maar de kans dat Fortis failliet gaat is nog steeds klein, groter is de kans dat ze worden overgenomen of dat ze onderdelen gaan verkopen.
pi_61962629
Hoi Dikke Doei.

Met zo n deposito waren er meer tot vorige week by Fortis.
Maar die is nu weg naar andere bank . hihi slaapt heel lekker
pi_61962671
quote:
Op zondag 28 september 2008 00:44 schreef benzje het volgende:
Hoi Dikke Doei.

Met zo n deposito waren er meer tot vorige week by Fortis.
Maar die is nu weg naar andere bank . hihi slaapt heel lekker
met boetes? of gewoon echt af laten lopen?
Kus-Kus
pi_61962704
ik heb wel het idee gehad om eens wat duurs te gaan kopen. of ik nou die 32000 euro kwijt ben door een bank die falliet gaat of dat ik die 32000 zelf maar op maak.... zulke dingen spoken er dan door mijn hoofd
Kus-Kus
  zondag 28 september 2008 @ 01:19:59 #125
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_61963174
Na dit weekend is het echt wel gebeurd met Fortis als onafhankelijke bank denk ik. Fortis raakt alle spaarcentjes in hoog tempo kwijt. Ik heb een cijfer van 5 miljard gelezen, de laatste paar dagen. En het is dat andere banken niet snel genoeg alle kapitaal over kunnen nemen, anders was Fortis al véél meer ingelegd vermogen kwijt geweest dan nu het geval is...
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_61963431
dus ik heb maandag fikse hoofdpijn wil je dus zeggen DumDaDum
Kus-Kus
  zondag 28 september 2008 @ 01:50:39 #127
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_61963580
quote:
Op zondag 28 september 2008 01:37 schreef Dikke-Doei het volgende:
dus ik heb maandag fikse hoofdpijn wil je dus zeggen DumDaDum
Lees jij ff fijn tussen de regels door, lol

Maar serieus, idd, via bekenden bij banken (weetut, klinkt vaag...) hoorde ik dat een aantal mensen aan het eind van deze week heeft overgewerkt, omdat men massaal de roodgloeiende telefoons moest beantwoorden van gepanikeerde Fortis-klanten
En dat werk valt dus niet binnen hun functie-profiel.... alle hens aan dek that is.
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
  zondag 28 september 2008 @ 02:11:33 #128
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_61963798
Wat kan ING hier ongelooflijk van profiteren zeg. Als ze nu Fortis overnemen, krijgen ze een enorme machtspositie in NL, terwijl vanwege de uitzonderlijke situatie Neelie geen bezwaar zal hebben. Zo kunnen ze voor slechts 14 miljard (plus wat premie) Fortis in handen krijgen en dan krijgen ze ABN er gratis bij. Ik ben benieuwd of ze het aandurven...
Bankiertje
  zondag 28 september 2008 @ 02:33:14 #129
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61964041
quote:
Op zondag 28 september 2008 02:11 schreef Denocorp het volgende:
Wat kan ING hier ongelooflijk van profiteren zeg. Als ze nu Fortis overnemen, krijgen ze een enorme machtspositie in NL, terwijl vanwege de uitzonderlijke situatie Neelie geen bezwaar zal hebben. Zo kunnen ze voor slechts 14 miljard (plus wat premie) Fortis in handen krijgen en dan krijgen ze ABN er gratis bij. Ik ben benieuwd of ze het aandurven...
Dit is dus wat er in de UK gebeurde toen Lloyds TSB HBOS overnam. Normaal zou de toezichthouder dat nooit goed vinden, maar nu werd het dus toegestaan.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_61964879
quote:
Op zondag 28 september 2008 02:11 schreef Denocorp het volgende:
Misschien een domme vraag, maar kan ABN niet weer terugkomen als Fortis failliet gaat?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 28 september 2008 @ 10:05:46 #131
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61965404
quote:
Op zondag 28 september 2008 07:47 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Misschien een domme vraag, maar kan ABN niet weer terugkomen als Fortis failliet gaat?
Geen domme vraag. Dit is één van de opties doe wordt overwogen.
Overigens is ABN-AMRO op dit moment nog geen deel van Fortis maar opereert nog steeds zelfstandig.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 28 september 2008 @ 10:07:21 #132
141482 Q.
JurassiQ
pi_61965418
quote:
Op zondag 28 september 2008 @ 10:05 schreef SeLang het volgende:

[..]

Geen domme vraag. Dit is één van de opties doe wordt overwogen.
Overigens is ABN-AMRO op dit moment nog geen deel van Fortis maar opereert nog steeds zelfstandig.
Met Fortis als 20% aandeelhouder. Dan worden die aandelen gewoon aan een ander verkocht.
For great justice!
  zondag 28 september 2008 @ 10:07:51 #133
141482 Q.
JurassiQ
pi_61965424
quote:
'Topoverleg in Nederland en België over Fortis'

AMSTERDAM - Minister van Financiën Wouter Bos heeft zaterdagavond overleg gevoerd op het hoofdkantoor van De Nederlandsche Bank in Amsterdam. Hij trof er directieleden van de centrale bank om vermoedelijk te praten over de crisis rond Fortis.

Rond half een 's nachts vertrok de bewindsman uit het pand aan het Frederiksplein.

Ook in België wordt dit weekeinde topoverleg gevoerd over de in moeilijkheden verkerende bank. De Belgische financiële toezichthouder CBFA bevestigde dat tegenover zakenkrant De Tijd. Het overleg daar gaat over het herstellen van het vertrouwen van beleggers in de bank-verzekeraar.

Zaterdagavond kwam het Belgische kernkabinet bijeen om in aanwezigheid van vertegenwoordigers van de Belgische Nationale Bank en de CBFA te praten over de financiële crisis, zei een woordvoerder van premier Yves Leterme.

Eerder op de dag verklaarde de regeringsleider al dat hij zich met de zaak bezig zou gaan houden. "Ik ga van hieruit nog een paar uur vandaag en dan morgen ook goed proberen op de hoogte te blijven van de evolutie van de financieel-economische crisis, ook de belangen van de spaarders, de beleggers, de Belgen verdedigen'', aldus Leterme tegen de zender VRT.

'Ingrijpende beslissing'

Zaterdagavond laat meldde de Belgische televisiezender dat er zondag in de loop van de dag "een ingrijpende beslissing'' bekendgemaakt zou worden. De maatregel moet volgens de VRT de rust rond het aandeel Fortis doen terugkeren.

ABN Amro

Het Financieele Dagblad rept op basis van informatie "van ingewijden'' over een eventuele verkoop van ABN Amro Nederland. Vrijdag maakte de geplaagde onderneming bekend meer activiteiten te verkopen dan eerder al was aangekondigd om nieuw kapitaal binnen te halen.

Eind juni maakte Fortis bekend 8,3 miljard euro op te willen halen. Deels via de uitgifte van waardepapieren, deels via de verkoop van bezittingen en het afstoten van vastgoed.

De teller staat inmiddels op ongeveer 3 miljard euro. Omdat de markt voor de uitgifte van aandelen momenteel niet gunstig is, moeten meer bezittingen van de hand gedaan worden.
Vooral dit:
quote:
Zaterdagavond laat meldde de Belgische televisiezender dat er zondag in de loop van de dag "een ingrijpende beslissing'' bekendgemaakt zou worden.
F5-dag...
For great justice!
pi_61965823
quote:
Op zondag 28 september 2008 00:47 schreef Dikke-Doei het volgende:

[..]

met boetes? of gewoon echt af laten lopen?
Ben ik ook benieuwd naar aangezien ik ook 70.000 in een deposito heb zitten die nog tot half Oktober loopt.
pi_61967827
Hoe zit het met beleggingsfondsen van Fortis (aangekocht via een andere bank) zoals Fortis Obam?
pi_61968784
quote:
Op zondag 28 september 2008 12:44 schreef DaForZz het volgende:
Hoe zit het met beleggingsfondsen van Fortis (aangekocht via een andere bank) zoals Fortis Obam?
volgens mij zit dat wel goed aangezien zij alleen het beheer voor jou doen
  zondag 28 september 2008 @ 13:53:10 #137
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_61969120
Fortis zal waarschijnlijk zélf worden opgedeeld tussen BNP en ING
Begin vorig jaar was er achter de schermen bijna nog een fusie tussen ABN-Amro en ING, dat komt er nu alsnog van, zonder de buitenlandse delen van ABN, maar mét Fortis er gratis bij.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_61969316
De Belgische overheid heeft zojuist naar buiten gebracht dat zij voor 100% garant staan voor al het spaargeld bij Fortis. Ik weet niet of dit ook voor de NL rekeningen van toepassing is.

Bron: VRT
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_61969785
Hoe zit het eigenlijk met die stichting ter behoud van Fortis? Was het niet zo dat zij ineens een pakket preferente aandelen konden verkijgen om daarmee 45 % van het stemrecht te bemachigen?
pi_61970267
Fortis
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_61971671
tvp
  zondag 28 september 2008 @ 16:05:29 #142
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_61972507
quote:
Op zondag 28 september 2008 14:02 schreef secondant het volgende:
De Belgische overheid heeft zojuist naar buiten gebracht dat zij voor 100% garant staan voor al het spaargeld bij Fortis. Ik weet niet of dit ook voor de NL rekeningen van toepassing is.

Wat vindt de Belgische belastingbetaler daar van?!
Is de Belgische overheid niet sowieso al bijna failliet? Als je die gaten in de wegen ziet daar...
censuur :O
pi_61972866
Geniale reclame op de Fortis site:

"Het leven is een curve! Waar op die curve bevind jij je?"
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_61973366
quote:
Op zondag 28 september 2008 16:15 schreef charon het volgende:
Geniale reclame op de Fortis site:

"Het leven is een curve! Waar op die curve bevind jij je?"
Dolkomisch
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 28 september 2008 @ 17:37:37 #145
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_61974852
Grote kans dat DNB met een kapitaal-injectie van enkele miljarden over de brug gaat komen.
Slechte zaak dit

Bron
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_61975465
Ik heb ook nog aardig wat tegoed staan bij de ABN. Gelukkig valt de ABN op dit moment nog niet onder Fortis. Ik kan me alleen echt niet voorstellen dat Fortis omvalt. De belangen zijn te groot dus zal er zeker een overheid of een andere bank bijspringen als het echt de verkeerde kant op gaat.
Zo zie je bijvoorbeeld nu al dat de DNB eventueel miljarden in het bedrijf wil steken..

Slechte zaak overigens! Ik vind het allemaal vrij amateuristisch gegaan die overname van de ABN. Dat had Fortis natuurlijk nooit moeten doen.
  zondag 28 september 2008 @ 18:10:23 #147
61660 Lariekoek
pi_61975575
Het Fortis ABN AMRO deel zal nu wel overgenomen worden door ING. Hebben ze daar uiteindelijk toch wat ze al wilde.
pi_61975613
quote:
Op zondag 28 september 2008 14:02 schreef secondant het volgende:

reden die ik kan bedenken is: dat ze bang zijn dat bijvoorbeeld alle belgen hun geld gaan opnemen
Kus-Kus
pi_61975913
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:10 schreef Lariekoek het volgende:
Het Fortis ABN AMRO deel zal nu wel overgenomen worden door ING. Hebben ze daar uiteindelijk toch wat ze al wilde.
Volgens onderstaand bericht is dat twijfelachtig (al gaat dat over geheel Fortis):
quote:
Wordt Fortis overgenomen door "buitenstaander"?
Een van de scenario's die vandaag op tafel liggen, is een overname. Daarbij wordt dan gedacht aan een andere bank.

"Als we een profiel schetsen, dan kan het geen Nederlandse bank zijn en geen Belgische bank, want die zouden veel te dominant op deze markt zijn. De bank zou dus van buiten de Benelux moeten komen, en bij voorkeur helemaal nog niet actief zijn in de Benelux", zegt analist Paul D'Hoore.

Als "logische favorieten" noemt hij HSBC, de grootste bank van Europa, en de Franse bank PNB-Paribas. Zij zouden bij een mogelijke overname meteen marktleider kunnen worden in de Benelux.
Bron: http://www.deredactie.be/(...)927_Fortis_beleggers
  zondag 28 september 2008 @ 18:27:36 #150
61660 Lariekoek
pi_61975987
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:24 schreef dvr het volgende:

[..]

Volgens onderstaand bericht is dat twijfelachtig (al gaat dat over geheel Fortis):
[..]

Bron: http://www.deredactie.be/(...)927_Fortis_beleggers
Denk niet dat DNB ermee akkoord gaat als het Fortis ABN AMRO deel in handen komt van een bank buiten de Benelux.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')