Kijk dat is pas spannendquote:Op zaterdag 27 september 2008 23:38 schreef Dikke-Doei het volgende:
kheb een deposito van 71000 euro bij de fortis. loopt tot eind oktober
met boetes? of gewoon echt af laten lopen?quote:Op zondag 28 september 2008 00:44 schreef benzje het volgende:
Hoi Dikke Doei.
Met zo n deposito waren er meer tot vorige week by Fortis.
Maar die is nu weg naar andere bank . hihi slaapt heel lekker
Lees jij ff fijn tussen de regels door, lolquote:Op zondag 28 september 2008 01:37 schreef Dikke-Doei het volgende:
dus ik heb maandag fikse hoofdpijn wil je dus zeggen DumDaDum
Dit is dus wat er in de UK gebeurde toen Lloyds TSB HBOS overnam. Normaal zou de toezichthouder dat nooit goed vinden, maar nu werd het dus toegestaan.quote:Op zondag 28 september 2008 02:11 schreef Denocorp het volgende:
Wat kan ING hier ongelooflijk van profiteren zeg. Als ze nu Fortis overnemen, krijgen ze een enorme machtspositie in NL, terwijl vanwege de uitzonderlijke situatie Neelie geen bezwaar zal hebben. Zo kunnen ze voor slechts 14 miljard (plus wat premie) Fortis in handen krijgen en dan krijgen ze ABN er gratis bij. Ik ben benieuwd of ze het aandurven...
Misschien een domme vraag, maar kan ABN niet weer terugkomen als Fortis failliet gaat?quote:Op zondag 28 september 2008 02:11 schreef Denocorp het volgende:
Wat kan ING hier ongelooflijk van profiteren zeg. Als ze nu Fortis overnemen, krijgen ze een enorme machtspositie in NL, terwijl vanwege de uitzonderlijke situatie Neelie geen bezwaar zal hebben. Zo kunnen ze voor slechts 14 miljard (plus wat premie) Fortis in handen krijgen en dan krijgen ze ABN er gratis bij. Ik ben benieuwd of ze het aandurven...
Geen domme vraag. Dit is één van de opties doe wordt overwogen.quote:Op zondag 28 september 2008 07:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Misschien een domme vraag, maar kan ABN niet weer terugkomen als Fortis failliet gaat?
Met Fortis als 20% aandeelhouder. Dan worden die aandelen gewoon aan een ander verkocht.quote:Op zondag 28 september 2008 @ 10:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
Geen domme vraag. Dit is één van de opties doe wordt overwogen.
Overigens is ABN-AMRO op dit moment nog geen deel van Fortis maar opereert nog steeds zelfstandig.
Vooral dit:quote:'Topoverleg in Nederland en België over Fortis'
AMSTERDAM - Minister van Financiën Wouter Bos heeft zaterdagavond overleg gevoerd op het hoofdkantoor van De Nederlandsche Bank in Amsterdam. Hij trof er directieleden van de centrale bank om vermoedelijk te praten over de crisis rond Fortis.
Rond half een 's nachts vertrok de bewindsman uit het pand aan het Frederiksplein.
Ook in België wordt dit weekeinde topoverleg gevoerd over de in moeilijkheden verkerende bank. De Belgische financiële toezichthouder CBFA bevestigde dat tegenover zakenkrant De Tijd. Het overleg daar gaat over het herstellen van het vertrouwen van beleggers in de bank-verzekeraar.
Zaterdagavond kwam het Belgische kernkabinet bijeen om in aanwezigheid van vertegenwoordigers van de Belgische Nationale Bank en de CBFA te praten over de financiële crisis, zei een woordvoerder van premier Yves Leterme.
Eerder op de dag verklaarde de regeringsleider al dat hij zich met de zaak bezig zou gaan houden. "Ik ga van hieruit nog een paar uur vandaag en dan morgen ook goed proberen op de hoogte te blijven van de evolutie van de financieel-economische crisis, ook de belangen van de spaarders, de beleggers, de Belgen verdedigen'', aldus Leterme tegen de zender VRT.
'Ingrijpende beslissing'
Zaterdagavond laat meldde de Belgische televisiezender dat er zondag in de loop van de dag "een ingrijpende beslissing'' bekendgemaakt zou worden. De maatregel moet volgens de VRT de rust rond het aandeel Fortis doen terugkeren.
ABN Amro
Het Financieele Dagblad rept op basis van informatie "van ingewijden'' over een eventuele verkoop van ABN Amro Nederland. Vrijdag maakte de geplaagde onderneming bekend meer activiteiten te verkopen dan eerder al was aangekondigd om nieuw kapitaal binnen te halen.
Eind juni maakte Fortis bekend 8,3 miljard euro op te willen halen. Deels via de uitgifte van waardepapieren, deels via de verkoop van bezittingen en het afstoten van vastgoed.
De teller staat inmiddels op ongeveer 3 miljard euro. Omdat de markt voor de uitgifte van aandelen momenteel niet gunstig is, moeten meer bezittingen van de hand gedaan worden.
F5-dag...quote:Zaterdagavond laat meldde de Belgische televisiezender dat er zondag in de loop van de dag "een ingrijpende beslissing'' bekendgemaakt zou worden.
Ben ik ook benieuwd naar aangezien ik ook 70.000 in een deposito heb zitten die nog tot half Oktober loopt.quote:Op zondag 28 september 2008 00:47 schreef Dikke-Doei het volgende:
[..]
met boetes? of gewoon echt af laten lopen?
volgens mij zit dat wel goed aangezien zij alleen het beheer voor jou doenquote:Op zondag 28 september 2008 12:44 schreef DaForZz het volgende:
Hoe zit het met beleggingsfondsen van Fortis (aangekocht via een andere bank) zoals Fortis Obam?
Wat vindt de Belgische belastingbetaler daar van?!quote:Op zondag 28 september 2008 14:02 schreef secondant het volgende:
De Belgische overheid heeft zojuist naar buiten gebracht dat zij voor 100% garant staan voor al het spaargeld bij Fortis. Ik weet niet of dit ook voor de NL rekeningen van toepassing is.
Bron: VRT
Dolkomischquote:Op zondag 28 september 2008 16:15 schreef charon het volgende:
Geniale reclame op de Fortis site:
"Het leven is een curve! Waar op die curve bevind jij je?"
reden die ik kan bedenken is: dat ze bang zijn dat bijvoorbeeld alle belgen hun geld gaan opnemenquote:Op zondag 28 september 2008 14:02 schreef secondant het volgende:
De Belgische overheid heeft zojuist naar buiten gebracht dat zij voor 100% garant staan voor al het spaargeld bij Fortis. Ik weet niet of dit ook voor de NL rekeningen van toepassing is.
Bron: VRT
Volgens onderstaand bericht is dat twijfelachtig (al gaat dat over geheel Fortis):quote:Op zondag 28 september 2008 18:10 schreef Lariekoek het volgende:
Het Fortis ABN AMRO deel zal nu wel overgenomen worden door ING. Hebben ze daar uiteindelijk toch wat ze al wilde.
Bron: http://www.deredactie.be/(...)927_Fortis_beleggersquote:Wordt Fortis overgenomen door "buitenstaander"?
Een van de scenario's die vandaag op tafel liggen, is een overname. Daarbij wordt dan gedacht aan een andere bank.
"Als we een profiel schetsen, dan kan het geen Nederlandse bank zijn en geen Belgische bank, want die zouden veel te dominant op deze markt zijn. De bank zou dus van buiten de Benelux moeten komen, en bij voorkeur helemaal nog niet actief zijn in de Benelux", zegt analist Paul D'Hoore.
Als "logische favorieten" noemt hij HSBC, de grootste bank van Europa, en de Franse bank PNB-Paribas. Zij zouden bij een mogelijke overname meteen marktleider kunnen worden in de Benelux.
Denk niet dat DNB ermee akkoord gaat als het Fortis ABN AMRO deel in handen komt van een bank buiten de Benelux.quote:Op zondag 28 september 2008 18:24 schreef dvr het volgende:
[..]
Volgens onderstaand bericht is dat twijfelachtig (al gaat dat over geheel Fortis):
[..]
Bron: http://www.deredactie.be/(...)927_Fortis_beleggers
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |