Luister vanavond ff naar onze minister van Financien, vrijwel iedereen gaat er in koopkracht (oftewel per saldo, onder de streep) op vooruit dit jaar. Dus nu gaan we langs elkaar op lullen omdat we andere cijfers gebruikenquote:Op dinsdag 16 september 2008 14:05 schreef Mikkie het volgende:
Maar weegt dat op tegen de economische tendens die de afgelopen jaren is ingezet? Er is jaarlijks sprake van inflatie van zeker 1,5% tot soms richting de 5%. Daar gaat de rente sowieso al niet tegenop, en de berekeningen van het CPB komen zelf uit op koopkrachtverlies van ongeveer 1%. Daar bovenop wil Den Haag dan ook nog de BTW met een procent verhogen. Dat is toch niet te rijmen? Natuurlijk is er in de economie sprake van conjunctuur en fluctuatie, maar sinds de invoering van de euro is er weinig gedaan om dat enigszins in de hand te houden, terwijl het toch echt te verwachten was.
Ja eeuuhhh, ik ga hier niet mevrouw Vogelaar verdedigen want die bitch moeten ze maar op de noordpool zetten of zoquote:Probleem is dat ze gewoon nog teveel ruimte krijgen, en in plaats van dat e.e.a. ingeperkt wordt, er juist steeds meer in mee gegaan wordt. Multiculturaliteit is geen probleem. Er wonen 200 nationaliteiten in Amsterdam, logisch dat je dan niet één lijn kan trekken. Maar wat je tegenwoordig ziet is dat partijen als de SP en de PvdA zich steeds meer scharen achter de minderheden en alles daarvoor behartigen. Minderheden zijn zielig, moeten voordelen krijgen etc, terwijl de oorspronkelijke Hollanders een poot wordt uitgedraaid. Kijk naar het sollicitatiebeleid tegenwoordig: ze willen verplicht gaan stellen dat minderheden voorrang krijgen. Dus een importfiguur die er net een paar jaar woont moet voorrang krijgen omdat ie import is, terwijl een Nederlander dan dus de baan niet krijgt, terwijl die minstens gelijkwaardig of misschien wel beter is? Als dat andersom gebeurt is het discriminatie van de minderheden, maar nu is het ineens 'het bieden van kansen'. Overal wordt van alles met de mantel der liefde bedekt. Een wijk waar criminaliteit aan de orde van de dag is en wat gewoon een kampbuurt is die platgegooid moet worden, heet ineens een 'kansenwijk'. Flikker toch op zeg.
Klopt, maar het gaat om het feit dat zo'n bureaupik het daar al verzint. Maar dan nog swarma, kom op. Zo'n verhoging levert miljarden op jaarbasis op. Je denkt toch niet echt dat ze die laten schieten? Door middel van verkapte andere belastingen krijgen ze die alsnog wel.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:08 schreef swarmahoer het volgende:
van de btw verhoging is afgezien weet ik toevalligverder geen kennis
Nou kom maar op, aan onze discussie komt toch geen einde aangezien het veelal om een politieke en beleidsmatige voorkeur gaat. Daar bestaat stemrecht voorquote:Op dinsdag 16 september 2008 14:09 schreef swarmahoer het volgende:
dan verzin ik ondertussen wel wat
hoe het moet? Je moet gewoon spinnenquote:Op dinsdag 16 september 2008 14:13 schreef Yashaaaaa het volgende:
IB doe eens een foto, dan zeggen LR en ik wel hoe het moet
Straffen, heropvoeden, korten op uitkering, "verplichte" baantjes, sollicitatieplicht etc.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:13 schreef IrishBastard het volgende:
Wat wil je dan met ze doen? (kan zijn dat ik dat in eerdere posts over het hoofd gezien heb hoor)
Seriously, girlpower.. de kerels doen al genoeg vervelend tegen dr..quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:14 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
hoe het moet? Je moet gewoon spinnen![]()
Owhja natuurlijk prinsjesdag vandaag. Vanavond beetje tv kijken en morgen even de krant nalezen dus, kijken wat voor belachelijks ze nu weer hebben verzonnen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Luister vanavond ff naar onze minister van Financien, vrijwel iedereen gaat er in koopkracht (oftewel per saldo, onder de streep) op vooruit dit jaar. Dus nu gaan we langs elkaar op lullen omdat we andere cijfers gebruiken. Bron
Daarom zeg ik het ook niet op die manierquote:[..]
Ja eeuuhhh, ik ga hier niet mevrouw Vogelaar verdedigen want die bitch moeten ze maar op de noordpool zetten of zo. Verder ben ik 't hier ook wel met je eens, maar ik haat 't populistische "flikker ze maar terug naar hun eigen land" gebullshit.
is inmiddels neit populistisch ze doen er zelf niks aan genoeg kansen gehad dus opflikkeren dan maarquote:Op dinsdag 16 september 2008 14:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
maar ik haat 't populistische "flikker ze maar terug naar hun eigen land" gebullshit.
Ben ik het toch met die LTS-ers eens!quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:18 schreef Mikkie het volgende:
Da's erg makkelijk een grote bek opzetten zonder enige argumentatie, meer LTS-zwakstroom niveau. Dat zijn dezelfde mensen die vinden dat alle gedetineerden maar tegen de muur moeten
Jij deed toch HBO?quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:22 schreef swarmahoer het volgende:
is inmiddels neit populistisch ze doen er zelf niks aan genoeg kansen gehad dus opflikkeren dan maar
Dan kun je nog een hoop leren.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:23 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ben ik het toch met die LTS-ers eens!
Ik denk eerder dat jij eens van je droomwolkje moet komen en eens met beide voeten op de grond moet gaan staan! Hippie!quote:
Ik ben heel erg benieuwd in hoeverre jij je ooit eens verdiept hebt in het gevangeniswezen in Nederland.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:29 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat jij eens van je droomwolkje moet komen en eens met beide voeten op de grond moet gaan staan! Hippie!
Jij weet af en toe ook echt helemaal nergens van hèquote:
quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:50 schreef Yashaaaaa het volgende:
Als OvJ kan ik alleen maar eisen hegeen straffen opleggen
De strafmaat wordt nog steeds door de rechter bepaald, thank god..
Deze zin moet ik verbeteren, heeft projectgenootje geschreven.. maar het lukt me niet, wie kan er een beter lopende zin van maken?quote:Dit wordt voornamelijk veroorzaakt door de volgende zaken;
Een dubbele punt ipv puntkomma, verder is 't een prima zin. Stom projectgenootjequote:Op dinsdag 16 september 2008 14:53 schreef LastRequest het volgende:
Deze zin moet ik verbeteren, heeft projectgenootje geschreven.. maar het lukt me niet, wie kan er een beter lopende zin van maken?
Als jij OvJ bent maak ik tenminste nog een keer een kansquote:Op dinsdag 16 september 2008 14:49 schreef Yashaaaaa het volgende:
Haha zo bedoel ik het ook weer niet, maar soms hoor je dan mensen van die vage dingen vertellen over het rechtsysteem en met name over de politie en hun boetebeleid, en dan denk ik van ja dat is toch rete krom, maar tegelijkertijd wil ik eigenlijk ook misschien OvJ worden en dan moet ik er een soort van aan mee doen zeg maar..
ook al staan ze niet altijd op voor elkaarquote:Op dinsdag 16 september 2008 14:50 schreef PietjePuk007 het volgende:
Advocaten / rechters worden wel zwaar gerespecteerd in de samenleving.
Ja er is zo'n gezegde:quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:46 schreef Mikkie het volgende:
Als je dat had gewild had je natuurkunde moeten gaan doen.
Thank you, ik dus ook. Met jouw voorbeelden kan ik wel wat!quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:56 schreef Mikkie het volgende:
of vervang 'zaken' door 'omstandigheden' of een ander woord. Ik vind zaken zo'n kutwoord.
quote:De cultuureducatie in Arnhem is gecompliceerd, versnipperd en mist samenhang. Dit wordt voornamelijk veroorzaakt door de volgende zaken;
Je plakt er toch geen staccato opsomming achteraan hè? Dat is echt de killer van een wetenschappelijk stukquote:Op dinsdag 16 september 2008 15:01 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Thank you, ik dus ook. Met jouw voorbeelden kan ik wel wat!
@ Pietje, dit is de voorgaande zin:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk inquote:Op dinsdag 16 september 2008 14:52 schreef Mikkie het volgende:
[..]Jij hebt nog een hoop te leren. Ik zou zeggen: ga even op zoek naar het nieuwste middel van het OM: de Strafbeschikking. Google ze. Het is het begin van de ondergang van het Nederlandse rechtssysteem.
Weet je wat ik het ergste vind? Dat jij het als rechtenstudente met me eens bent. De meeste mensen uit het rechtssysteem proberen die discussie te sussen (wat tekenend genoeg is)...quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:02 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in
Tis niet mijn stukjequote:Op dinsdag 16 september 2008 15:02 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je plakt er toch geen staccato opsomming achteraan hè? Dat is echt de killer van een wetenschappelijk stuk.
Bel tegen die tijd je kenteken maar doorquote:Op dinsdag 16 september 2008 14:57 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Als jij OvJ bent maak ik tenminste nog een keer een kans
Des te moeilijker des te wetenschappelijker, en des te slimmer ik lijk.quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:02 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je plakt er toch geen staccato opsomming achteraan hè? Dat is echt de killer van een wetenschappelijk stuk.
quote:Al deze organisatie zijn individueel goed functioneerde organisatie. Maar omdat ze vaak klein zijn, kunnen ze niet hun optimale bereik en doelstelling behalen. De culturele instellingen omvormen ook een verouderde, inhoudelijke concepten van waaruit de instellingen noodgedwongen werken.
Ja nou, uit dat beetje wat erover gesproken is blijkt ook wel dat niet alle docenten het er mee eens zijn hoor. Het is gewoon belachelijk en wss gewoon een goede manier om geld te "verdienen"quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:04 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Weet je wat ik het ergste vind? Dat jij het als rechtenstudente met me eens bent. De meeste mensen uit het rechtssysteem proberen die discussie te sussen (wat tekenend genoeg is)...
quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:06 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Bel tegen die tijd je kenteken maar doorDan sommeer ik even aan die agentjes dat ze dat kenteken met rust moeten laten en dat boetes die op dat kenteken binnenkomen automagisch in de special cases papierversnipperaar gaan
Bullshit. Het staat gewoon niet mooi. Een wetenschappelijk stuk loopt mooi door en is geen samenplaksel van opgesomde rijtjes.quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:06 schreef LosingMyWay het volgende:
[..]
Des te moeilijker des te wetenschappelijker, en des te slimmer ik lijk.
Swarma zit in jouw projectgroep?quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:07 schreef LastRequest het volgende:
Deze is trouwens tot nu toe het toppertje, en ik ben pas in hoofdstuk 1
[..]
Dat is sowieso de strekking van het boetebeleid tegenwoordig. Daar kan ik nog wel een boekje over open doenquote:Op dinsdag 16 september 2008 15:08 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Ja nou, dat beetje wat erover gesproken is blijkt ook wel dat niet alle docenten het er mee eens zijn hoor. Het is gewoon belachelijk en wss gewoon een goede manier om geld te "verdienen".
Want veel mensen zullen zoiets hebben van ja ik heb geen zin in al dat gedoe ik betaal maar gewoon.. Dat is nu ook al wel zo, maar denk dat dit het wel versterkt..
Best gezellig hoorquote:Op dinsdag 16 september 2008 15:09 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Swarma zit in jouw projectgroep?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |