Dubbele paspoort/nationaliteit geen probleem toch?quote:Bron
'Spion Marokko' zat naast Máxima Marokkaanse agent blijkt spion voor moederland.
HILVERSUM - De agent Ré L. die is ontslagen bij het politiekorps Rotterdam-Rijnmond omdat hij zou spioneren voor de geheime dienst van Marokko, blijkt warme banden te onderhouden met prinses Máxima.
De 'knuffel-Marokkaan' is namelijk de initiatiefnemer van Project Máxima waarbij Rotterdam Airport in samenwerking met verschillende bedrijven en de Rotterdamse politie een opleiding verzorgt voor jonge Marokkanen tot luchtvaartmedewerker.
Het project werd zeer gewaardeerd door het Koninklijk Huis en kreeg in het bijzonder de steun van prinses Máxima. Het initiatief werd zelfs naar haar vernoemd en zo kwam de prinses afgelopen februari naast Ré L. te zitten tijdens de diploma-uitreiking op de luchthaven van een aantal Marokkaanse jongeren. De prinses reikte ook de diploma's uit.
Minister Rouvoet, die ook aanwezig was, loofde L. in zijn toespraak: "Dankzij de voortvarende aanpak van met name projectleider Ré L. (...) zitten hier vandaag 57 jongeren te glimmen van trots".
Een woordvoerder van het politiekorps zei in Nova dat de brigadier is ontslagen wegens „ernstig plichtsverzuim”. Hij gaf aan dat het strafontslag volgde op een disciplinair onderzoek. Het Openbaar Ministerie heeft geen vervolging ingesteld.
De zaak kwam aan het rollen nadat de inlichtingendienst AIVD dit voorjaar een tip binnenkreeg dat de Marokkaanse agent politie-informatie zou doorspelen aan de geheime dienst van zijn vaderland. De AIVD heeft kort onderzoek gedaan en het korps Rotterdam-Rijnmond in een ambtsbericht op de hoogte gesteld. Het Bureau Interne Zaken van de politie heeft vervolgens zelf onderzoek gedaan naar de brigadier, aldus Nova.
En iedereen zonder dubbele paspoort/nationaliteit is te vertrouwen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:37 schreef Mutant01 het volgende:
Uiteraard, want eenieder met een dubbele paspoort/nationaliteit is een potentiële spion!
Beweert TS dat dan?quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:37 schreef Mutant01 het volgende:
Uiteraard, want eenieder met een dubbele paspoort/nationaliteit is een potentiële spion!
Nee, dat niet. Maar iemand die zoiets flikt, pleegt toch landverraad.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:37 schreef Mutant01 het volgende:
Mwah ligt eraan, wie weet was hetgeen wat hij deed ook in Nederlands landsbelang.....en dat hij daarom niet vervolgd wordt.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Maar iemand die zoiets flikt, pleegt toch landverraad.
Ben het dan ook ten zeerste met TS eens, dat zo iemand het Nederlanderschap kwijtraakt en het land uit moet.
Nergens wordt dat gesteld maar als je het toch expliciet wilt weten is een simpele optelsom dat als men 2 nationaliteiten/paspoorten heeft hetzij door externe druk hetzij door vaderlandsliefde men eerder is geneigd om dergelijke handelingen te doen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:37 schreef Mutant01 het volgende:
Dat is inderdaad wel een heel simpele optelsom. Dus zoals ik al eerder stelde, eenieder met een dubbele nationaliteit is een potentieel gevaar voor de samenleving. De conclusie klopt dan toch.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:50 schreef JihadJoe het volgende:
[..]
Nergens wordt dat gesteld maar als je het toch expliciet wilt weten is een simpele optelsom dat als men 2 nationaliteiten/paspoorten heeft hetzij door externe druk hetzij door vaderlandsliefde men eerder is geneigd om tot dergelijke handelingen te doen.
Daarom is hij ook ontslagen omdat wat hij deed.....................quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mwah ligt eraan, wie weet was hetgeen wat hij deed ook in Nederlands landsbelang.....en dat hij daarom niet vervolgd wordt.
Ontslagen....na spionage.. denk je nu werkelijk dat die straf "klopt". Slechts ontslagen worden bij spionage, dat is volgens mij een uniek in de wereld. Er zit heel wat meer achter dit verhaal, dat men het snel afdoet met een ontslag laat de zaak nog meer stinken.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:54 schreef JihadJoe het volgende:
[..]
Daarom is hij ook ontslagen omdat wat hij deed.....................
Praat ook even een banaan recht beste mutant.
Irrelevant. Dit is alleen acceptabel als de AIVD oid ook op de hoogte was van (en goedkeuring gaf aan) de operatie. Anders is het uitzetten en afnemen van de nl nationaliteit.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mwah ligt eraan, wie weet was hetgeen wat hij deed ook in Nederlands landsbelang.....en dat hij daarom niet vervolgd wordt.
De gemiddelde spion krijgt inderdaad een nekschot oidquote:Op dinsdag 16 september 2008 09:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ontslagen....na spionage.. denk je nu werkelijk dat die straf "klopt". Slechts ontslagen worden bij spionage, dat is volgens mij een uniek in de wereld. Er zit heel wat meer achter dit verhaal, dat men het snel afdoet met een ontslag laat de zaak nog meer stinken.
De AIVD heeft vast wel bewijzen dat het een spion was, waarom wilt de AIVD dat niet doorspelen aan het OM, die nu dus geen bewijzen heeft om te kunnen vervolgen. Zou mij niet verbazen als de AIVD een deal omtrent dit heeft gemaakt met de Marokkaanse geheime dienst.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:55 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Irrelevant. Dit is alleen acceptabel als de AIVD oid ook op de hoogte was van (en goedkeuring gaf aan) de operatie. Anders is het uitzetten en afnemen van de nl nationaliteit.
Ja, jammer dat hij dat er zo bij heeft gezetquote:Op dinsdag 16 september 2008 09:37 schreef Mutant01 het volgende:
De conclusie klopt maar niet zoals je het sarcastisch neerschreef.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een heel simpele optelsom. Dus zoals ik al eerder stelde, eenieder met een dubbele nationaliteit is een potentieel gevaar voor de samenleving. De conclusie klopt dan toch.
Hoezo sarcastisch? Ik maak een conclusie die gewoon klopte... zoals je zelf ook al zegt. Ik zeg gewoon wat er als conclusie aan je gedachtegang gekoppeld kan worden.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:00 schreef JihadJoe het volgende:
[..]
De conclusie klopt maar niet zoals je het sarcastisch neerschreef.
ter info, woordspelletjes of anderen woorden in de mond leggen doe je maar elders.
Verjaardag van de hoofdagenten doorgelekt misschien?quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ontslagen....na spionage.. denk je nu werkelijk dat die straf "klopt". Slechts ontslagen worden bij spionage, dat is volgens mij een uniek in de wereld. Er zit heel wat meer achter dit verhaal, dat men het snel afdoet met een ontslag laat de zaak nog meer stinken.
Een agent staat midden in de samenleving, weet wat voor beleid er uitgevoerd moet worden en nog belangrijker...heeft toegang tot bepaalde dossiers. Ik denk dat het laatste zeer belangrijke informatie bevat voor de Marokkaanse staat. Ergens had ik gelezen dat de spionage diende ter bestrijding van radicale persoontjes die mogelijk de Marokkaanse staatsveiligheid bedreigen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:07 schreef Waterwereld het volgende:
Ik hoop dat er een onderzoek gaat komen naar dat ontslag, want wanneer er inderdaad spionage (ernstig genoeg voor een ontslag) is gepleegd, vind ik het van de zotte dat er geen straf op zou staan. Denk dus eerlijk gezegd dat het niet echt iets heftigs zal zijn. En agent? Wat voor belangrijke informatie zou een agent nu moeten kunnen bemachtigen, dat je het als spioneren zou kunnen betitelen.
Ook dan kun je nog altijd informatie doorspelen, hoor.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:54 schreef Waterwereld het volgende:
Ik ben er überhaupt niet voor om iemand met twee paspoorten in de regering te zetten. Een bestuurlijke functie qua steden moet wel kunnen, maar een functie in de regering blijf ik een onzeker iets vinden. En nee, nu denk ik niet eens alleen aan Marokkanen. (kan ook een Engelse, Jood enz zijn) Ik weet niet of dit discriminerend is, maar heb daar gewoon een raar gevoel bij. Heeft een oorspronkelijk Engelse e.d alleen de Nederlandse paspoort vind ik het weer wel prima. Je hebt dan geen deur op een kier staan en je zal dan samen met je medelanders een land nog meer op moeten bouwen.
Ja, maar bedoel het niet negatief hoor.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:11 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ook dan kun je nog altijd informatie doorspelen, hoor.
En wat bedoel je met "Jood", trouwens. Een Israeliër?
Misschien hielp hij wel met 'landgenoten' binnensmokkelen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:07 schreef Waterwereld het volgende:
En agent? Wat voor belangrijke informatie zou een agent nu moeten kunnen bemachtigen, dat je het als spioneren zou kunnen betitelen.
En hoe kan een agent dat doen?quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien hielp hij wel met 'landgenoten' binnensmokkelen.
Oké, ik zit daar niet in en dan zal hij ook iets in die functie moeten doen toch? Meerdere familieleden werken bij de politie (en dan heb ik het niet over bonnetjes schrijven) maar ik dacht juist dat je alleen bij de dossiers kon waar je functie ligt.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een agent staat midden in de samenleving, weet wat voor beleid er uitgevoerd moet worden en nog belangrijker...heeft toegang tot bepaalde dossiers. Ik denk dat het laatste zeer belangrijke informatie bevat voor de Marokkaanse staat. Ergens had ik gelezen dat de spionage diende ter bestrijding van radicale persoontjes die mogelijk de Marokkaanse staatsveiligheid bedreigen.
Wanneer je doelt op smokkelen? Dan vind ik die daad iets anders dan Spionage.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:25 schreef Scorpie het volgende:
Agenten hebben over het algemeen wel connecties met criminele netwerken. Dus op die manier zou hij natuurlijk wel wat hebben kunnen betekenen.
Tuurlijk, alles kan...alleen het lijkt me dat je als spion dan handelt in het belang van het land dat je dient...in dit geval Marokko. Ik kan echter met de beste wil geen enkel argument bedenken waaruit blijkt dat een dergelijke handeling in het belang van Marokko is.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:25 schreef Scorpie het volgende:
Agenten hebben over het algemeen wel connecties met criminele netwerken. Dus op die manier zou hij natuurlijk wel wat hebben kunnen betekenen.
Ik ben het met je eens in deze normaal moet zo`n iemand vervolgt worden voor landverraad nu wordt hij alleen maar ontslagenquote:Op dinsdag 16 september 2008 09:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:29 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind het niet leuk om te zeggen, maar Wilders heeft (achteraf) weer gelijk gekregen.
Voorzover ik weet was hij brigadier. Nu weet ik niet of dat wat uit maakt betreffende zijn bevoegdheden om dossiers in te zien, maar het lijkt mij de enige logische reden om bij de politie (als spion dan) te gaan werken.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:28 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Oké, ik zit daar niet in en dan zal hij ook iets in die functie moeten doen toch? Meerdere familieleden werken bij de politie (en dan heb ik het niet over bonnetjes schrijven) maar ik dacht juist dat je alleen bij de dossiers kon waar je functie ligt.
Ik vind het nogal wat dat een politie-agent bij dergelijke info kan komen. En wanneer het zo zou zijn dat de Marokkaanse staatsveiligheid in het geding zou komen, is het dan niet anders dan normaal dat de hogere politiefunctionaris dit doorgeeft aan Marokko? Eigenlijk wel nieuwsgierig of dit überhaupt wel doorgegeven wordt aan andere landen.
Nu ga ik zelf meer denken aan het doorgeven van informatie over burgers die burgerlijk ongehoorzaam zijn aan Marokko, maar denk dat ik dan teveel richting BNW ga zitten
Je moet er niet te veel achter zoeken, waarschijnlijk heeft dit gewoon te maken met het PvdA theedrink/doofpot beleid, want als deze man aangeklaagd wordt, wordt dit een lange rechtszaak en iedere keer als er nieuwe ontwikkelingen in de zaak plaats vinden, haalt dat de media en verliest de PvdA zetels.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dat kan 2 dingen betekenen
NL heeft er ook belang bij wat hij deed (dubbelspion)
Iedereen wil er snel vanaf vanwege verslechtering relaties en andere gekke dingen
Nou ja, als het met instemming is, en ook in het Nl landsbelang heb ik hier uiteraard geen problemen mee. Toch denk ik dat deze agent niet meer te handhaven is nu zijn rol bekend is geworden, en het bevreemdt mij dat hij niet ook dan om die reden wordt uitgewezen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De AIVD heeft vast wel bewijzen dat het een spion was, waarom wilt de AIVD dat niet doorspelen aan het OM, die nu dus geen bewijzen heeft om te kunnen vervolgen. Zou mij niet verbazen als de AIVD een deal omtrent dit heeft gemaakt met de Marokkaanse geheime dienst.
Wilders 7 zetelsquote:Op dinsdag 16 september 2008 10:36 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je moet er niet te veel achter zoeken, waarschijnlijk heeft dit gewoon te maken met het PvdA theedrink/doofpot beleid, want als deze man aangeklaagd wordt, wordt dit een lange rechtszaak en iedere keer als er actviteit in de zaak plaats vindt, haalt dat de media en verliest de pvda zetels.
Klopt, alleen met de PvdA is iedereen klaar mee, ook Moslims.... Sommige oudere Marokkanen dreigen nu zelfs ook Wilders stemmen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:39 schreef IFU het volgende:
[..]
Wilders 7 zetels
TON 13
Ach ja wie zakt er niet weg.
quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:39 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nou ja, als het met instemming is, en ook in het Nl landsbelang heb ik hier uiteraard geen problemen mee. Toch denk ik dat deze agent niet meer te handhaven is nu zijn rol bekend is geworden, en het bevreemdt mij dat hij niet ook dan om die reden wordt uitgewezen.
quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:40 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Klopt, alleen de PvdA is iedereen klaar mee, ook Moslims.... Sommige oudere Marokkanen dreigen nu zelfs ook Wilders stemmen.
Dat is onzin.quote:
Geloof mij nou maar dit is maar het topje van de ijsberg.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:40 schreef IFU het volgende:
[..]
Het is alleen de Media zegt dat dit een Spion is.
Uiteraard, maar ik ga er vanuit dat ze goede bronnen hebben. Dit is namelijk zo iets abnormaals en explosiefs dat ze het wel zeer zorgvuldig gecontroleerd zullen hebben.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:40 schreef IFU het volgende:
[..]
Het is alleen de Media zegt dat dit een Spion is.
Neequote:
We zullen het zien de komende verkiezingen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:45 schreef IFU het volgende:
[..]
Nee
Peiling interview nss op 11 september 2008
Ach je kan natuurlijk ook naar de Internet peiling van Maurice de Hond kijken maar ja die zat er tijdens de verkiezingen ook flink naast kreeg het CDA destijds toch ff 10 zetels meer.
Als het zo abnormaal was was deze man wel aangeklaagd en niet wegens plichtverzuim op non actief gezet.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:44 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik ga er vanuit dat ze goede bronnen hebben. Dit is namelijk zo iets abnormaals en explosiefs dat ze het wel zeer zorgvuldig gecontroleerd zullen hebben.
quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:46 schreef JohnDope het volgende:
[..]
We zullen het zien de komende verkiezingen.![]()
Na vandaag worden het CDA en PvdA helemaal uitgekotst, want let maar op, we moeten weer betalen, betalen en nog eens betalen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:49 schreef IFU het volgende:
[..]
Ja CDA PVDA SP zouden nu een regering kunnen vormen als ik teletext 377 bekijk.
Ja, waar heeft hij gelijk in dan? Dubbel paspoort? Het over één kam scheren van? Zover ga ik niet meequote:Op dinsdag 16 september 2008 10:29 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind het niet leuk om te zeggen, maar Wilders heeft weer gelijk.
Die lieden komen in onze economie, dus dan moeten ze er 100% voor gaan en met 2 paspoorten worden ze niet gemotiveerd, want dan kunnen ze er hier veel te makkelijk een kolere zooi van maken en kunnen ze weer naar hun andere land gaan om een nieuw leven te beginnen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:51 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Ja, waar heeft hij gelijk in dan? Dubbel paspoort? Het over één kam scheren van? Zover ga ik niet mee
Dat ik een regeringsfunctie ook liever niet voor iemand met twee paspoorten wil , is meer een gevoel. Geen bewijs van gezien. Ik denk altijd aan de deur op een kier houden en je niet voor 100% Nederlander kunnen voelen. Dus ook geen ander land hebben om op terug te vallen.
quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Na vandaag worden het CDA en PvdA helemaal uitgekotst.
Wilders is zelf het hondje van Israel , irrelevant?quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:29 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind het niet leuk om te zeggen, maar Wilders heeft (achteraf) weer gelijk gekregen.
Beter gaan ze die lieden met dubbele paspoorten binnen de PvdA goed in de gaten houden.
quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:54 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die lieden komen in onze economie, dus dan moeten ze er 100% voor gaan en met 2 paspoorten worden ze niet gemotiveerd, want dan maken ze er gewoon een zooitje van en kunnen ze weer naar hun andere land gaan.
Het onderwijs is een zooitje, de zorg is een zooitje, etc. En wij maar betalen, betalen en nog eens betalen, die politici zullen ons nooit een keertje een duwtje in de rug gevenquote:Op dinsdag 16 september 2008 10:55 schreef IFU het volgende:
[..]
Waarom.
Gaat economisch slecht toch gaan we er in koopkracht niet op achter uit.
Laagste werkeloosheid van europa
Laagste misdaadcijfer van europa en al dalend vanaf 2001
Hoogste koopkracht van europa
En een van de laagste inflaties van Europa.
Dus ten opzichte van andere europeze landen doet Nederland het gewoon heel goed.
Ik heb geen klachten over deze regering.
Zeker als ik Zalm hoor ben ik blij dat de Rechts niet in de regering zit van dan was de Lastenverlichting er niet gekomen. En waren we zwaar in onze koopkracht gepakt.
Moet je horen wie het zegt.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:56 schreef IFU het volgende:
Als je zo dom gaat lullen kan ik beter in de kroeg gaan zitten.
Wilders is helemaal geen hondje van Israel, Wilders is hele goede vrienden met Israel.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wilders is zelf het hondje van Israel , irrelevant?
--
Die onderste noemde ik dus een paar posts terug ook al. Maar ook al is het geen bedreiging, dan nog vind ik het vreemd dat er zo dom op gereageerd werd. Je weet toch dat je vragen krijgt vanuit de burgerbevolking? En waarom geen reactie van die Marokkaan zelf? bedoel de vragen los je al op, wanneer je zegt waarom en of hij het zelf wel als spioneren zag. Of het inderdaad wel spionage was. Het is Nederland hier, en ik hoop dat ze dit tot de bodem gaan uitzoeken. En Nederlanders hebben nu niet echt veel respect qua regering, dus de pitbull onder ons zal heus op zoek gaan naar antwoorden. Het is tenslotte niet voor het eerst dat info naar buiten komt, die niet naar buiten had mogen komen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Voorzover ik weet was hij brigadier. Nu weet ik niet of dat wat uit maakt betreffende zijn bevoegdheden om dossiers in te zien, maar het lijkt mij de enige logische reden om bij de politie (als spion dan) te gaan werken.
Wat ik niet snap is de doofpot-affaire in deze zaak. Gewoon ontslag, geen bewijzen van dit alles, terwijl de AIVD wel op de hoogte is sinds januari dit jaar. Ook eng trouwens...een spion heeft direct naast leden van het koninklijke huis gezeten. De beveiliging van NL is iig zo lek als een mandje, kan mij niet voorstellen dat de AIVD zo ligt te slapen... tenzij ze wisten dat deze spion feitelijk geen bedreiging vormde voor de Nederlandse staatsveiligheid.
Gast, als Albayrak zo betrokken was bij Marokko en Aboutaleb zo betrokken was bij Turkije, beide moslims en moslimlanden had hij meteen kamervragen gesteld, vertrouwen in de 2 functionarissen opgezegd e.d. Wilders heeft alleen maar een punt rondom zijn eigen hypocrisie, meer niet.quote:Op dinsdag 16 september 2008 11:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wilders is helemaal geen hondje van Israel, Wilders is hele goede vrienden met Israel, dat is ook de reden dat hij nog in leven is, want van de Nederlandse veiligheidsdienst - die op cruciale momenten altijd de andere kant op kijkt - hoeft hij helemaal niks te verwachten.
Wouter Nos en Balkie dat zijn pas hondjes van Europa en de VS.quote:Op dinsdag 16 september 2008 11:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gast, als Albayrak zo betrokken was bij Marokko en Aboutaleb zo betrokken was bij Turkije, beide moslims en moslimlanden had hij meteen kamervragen gesteld, vertrouwen in de 2 functionarissen opgezegd e.d. Wilders heeft alleen maar een punt rondom zijn eigen hypocrisie, meer niet.
AIVD bewijzen zijn dikwijls niet geldig in de rechtzaal, de AIVD zal het risico dan ook niet nemen dat haar onderzoeksmethodes aan het licht komen. Desalniettemin wel vreemd dat hij zelfs niet eens in voorarrest wordt gezet.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:57 schreef Mutant01 het volgende:
De AIVD heeft vast wel bewijzen dat het een spion was, waarom wilt de AIVD dat niet doorspelen aan het OM, die nu dus geen bewijzen heeft om te kunnen vervolgen. Zou mij niet verbazen als de AIVD een deal omtrent dit heeft gemaakt met de Marokkaanse geheime dienst.
Echt vergelijkbaar in de maatschappelijke opinie en politiek verantwoord he in het westen, iemand die het schoothondje is van de VS of van Marokkoquote:Op dinsdag 16 september 2008 11:07 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wouter Nos en Balkie dat zijn pas hondjes van Europa en de VS.
Wilders is gewoon vrienden met Israel.
Klopt, maar het OM had na aanwijzingen van de AIVD wel kunnen zoeken naar eventuele bewijzen. Ik bedoel het ontslag moet ook ergens op gestoeld zijn. Je kan niet iemand zomaar ontslaan. Op wat voor bewijzen steunde het ontslag dan?quote:Op dinsdag 16 september 2008 11:09 schreef speknek het volgende:
[..]
AIVD bewijzen zijn dikwijls niet geldig in de rechtzaal, de AIVD zal het risico dan ook niet nemen dat haar onderzoeksmethodes aan het licht komen. Desalniettemin wel vreemd dat hij zelfs niet eens in voorarrest wordt gezet.
Nogmaals die lieden zijn hier te gast.quote:Op dinsdag 16 september 2008 11:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Echt vergelijkbaar in de maatschappelijke opinie en politiek verantwoord he in het westen, iemand die het schoothondje is van de VS of van Marokko
Die bewijzen zijn gewoon standaard AIVD methodes. Bijvoorbeeld iemands huis illegaal volhangen met afluister apparatuur, etc etc. En waarschijnlijk konden ze niet via die illegale opsporing methodes legaal bewijs creëren, dus konden ze hem alleen ontslaan.quote:Op dinsdag 16 september 2008 11:14 schreef Mutant01 het volgende:
Op wat voor bewijzen steunde het ontslag dan?
Ik vraag me af of je een politieman alleen met 'rechtsgeldige' argumenten mag ontslaan, hoge politiefunctionarissen moeten bijvoorbeeld ook gescreend worden door de AIVD, het kan zijn dat een opmerking van de AIVD genoeg is. Aan de andere kant, misschien zou hij het ontslag aan kunnen vechten, maar kiest ie natuurlijk ook gewoon eieren voor z'n geld.quote:Op dinsdag 16 september 2008 11:14 schreef Mutant01 het volgende:
Klopt, maar het OM had na aanwijzingen van de AIVD wel kunnen zoeken naar eventuele bewijzen. Ik bedoel het ontslag moet ook ergens op gestoeld zijn. Je kan niet iemand zomaar ontslaan. Op wat voor bewijzen steunde het ontslag dan?
Duh, dat weet ik. Waarop rust het ontslag zelf dan? Er moet een grond voor zijn, wil je iemand ontslaan.quote:Op dinsdag 16 september 2008 11:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die bewijzen zijn gewoon standaard AIVD methodes. Bijvoorbeeld iemands huis illegaal volhangen met afluister apparatuur, etc etc. En waarschijnlijk konden ze niet via die illegale opsporing methodes legaal bewijs creëren.
Daar sla je plank dus volledig mis, meeste van de allochtonen hebben niet jouw toegeschreven waan mentaliteit dat ze ooit nog eens terug gaan of zichzelf meer Marokkaan voelen, meeste van hun bouwen, vooral 3e generatie, een leven om hier een toekomst te behouden. In geval van Turkije zijn er heftige discussies en onderhandelingen, maar wat Marokko betreft kan je niet eens van je dubbele natio afkomen, ook al neem je er als Marokkaan expliciet afstand van.quote:Op dinsdag 16 september 2008 11:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nogmaals die lieden zijn hier te gast.
Wanneer de staat in het gevaar komt, zijn illegale opsporings methodes genoeg om iemand te ontslaan.quote:Op dinsdag 16 september 2008 11:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Duh, dat weet ik. Waarop rust het ontslag zelf dan? Er moet een grond voor zijn, wil je iemand ontslaan.
Dit is ook zulke politiek correcte onzin.quote:Op dinsdag 16 september 2008 11:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
maar wat Marokko betreft kan je niet eens van je dubbele natio afkomen
Kan jij mij daar stellig uitsluitsel over geven? Door bijvoorbeeld een stuk tekst aan te halen waar dit in staat.quote:Op dinsdag 16 september 2008 11:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wanneer de staat in het gevaar komt, zijn illegale opsporings methodes genoeg om iemand te ontslaan.
Wij zijn maar simpele burgers, dit wordt niet met ons besproken, netzoals de Nasa ons niet gaat verklappen wat ze allemaal in de ruimte vinden en niet meteen roepen "complot dit dat zus zo" want dit is gewoon beleid.quote:Op dinsdag 16 september 2008 11:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kan jij mij daar stellig uitsluitsel over geven? Door bijvoorbeeld een stuk tekst aan te halen waar dit in staat.
in feite zeg je dus hiermee dat je geen idee hebt hoe het voor mensen met een dubbele nationaliteit en met name marokkanen er voor staat. Opzich niet erg, maar ga geen dingen als onzin classificeren als je er geen kennis over hebt.quote:Op dinsdag 16 september 2008 11:21 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dit is ook zulke politiek correcte onzin.
Het is politiek correct van de overheid, die wil niet vervelend doen tegen de Marokkaanse overheid. Als ze werkelijk van de dubbele nationaliteit afwillen hebben ze dat zo geregeld. Voeren ze een wet in dat je geen permanente dubbele nationaliteit in Nederland mag hebben. De paspoorten van de Marokkaanse Nederlanders verlopen dan en binnen drie maanden moet elke Marokkaan het land uit omdat hun toeristenvisum is verlopen. Moet je zien hoe snel de Marokkaanse overheid kromligt. Maarja, slaan we niet zo'n goed figuur mee heh -> politieke correctheid.quote:Op dinsdag 16 september 2008 12:42 schreef Triggershot het volgende:
in feite zeg je dus hiermee dat je geen idee hebt hoe het voor mensen met een dubbele nationaliteit en met name marokkanen er voor staat. Opzich niet erg, maar ga geen dingen als onzin classificeren als je er geen kennis over hebt.
Recepten voor wortelstamp en erwtensoep, mijn moeder is laaiend.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:54 schreef DroogDok het volgende:
Wat heeft hij precies doorgespeeld voor info dan?
Aangezien hij ook niet strafrechtelijk wordt vervolgd zal er wel niks te bewijzen zijn.
Ik denk dat het wijs is als we de opmerkingen van Mutant01 omtrent deze zaak in de juiste context plaatsen. Hij is zelf in het bezit van een dubbele nationaliteit en ziet zichzelf nog altijd als Marokkaan naast het zijn van Nederlander.quote:
Ik ben het niet met je eens. Qua regerings-functie twijfel ik er ook wel aan, maar juist in de functies (politie) zou ik graag meerdere Nationaliteiten zien. Zie nog veel te weinig Chinezen bijvoorbeeld. Turken zie ik wel. Het is alleen wel belangrijk de juiste eruit te filteren. Maar gaat ook voor autochtone Nederlanders op.quote:Op dinsdag 16 september 2008 11:23 schreef deedeetee het volgende:
Tsja je moet mensen met een dubbele nationalitiet ook een dergelijke functie niet geven. Is toch logisch dat ze maar naar één kant loyaal kunnen zijn en ook dat ze dan niet kiezen voor Nederland ?
Op wat voor manier is dat klassenjustitie? Eenieder die dezelfde daad pleegt krijgt dezelfde straf opgelegd. Je gaat mij niet vertellen dat anderen zwaarder gestraft worden.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:35 schreef speknek het volgende:
Je hebt gelijk, ook Turken hebben die uitzonderingspositie. Maar dat is nu juist klassenjustitie.
Mijn achtergrond is geheel irrelevant in deze discussie. Een Marokkaans paspoort heb ik niet en de nationaliteit krijg ik automatisch. Hoe jij weet hoe ik mezelf zie is een raadsel.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:34 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
Ik denk dat het wijs is als we de opmerkingen van Mutant01 omtrent deze zaak in de juiste context plaatsen. Hij is zelf in het bezit van een dubbele nationaliteit en ziet zichzelf nog altijd als Marokkaan naast het zijn van Nederlander.
Huh? Ik vind dat ze juist dat elke scheet in de pers vermeldenquote:Op dinsdag 16 september 2008 12:46 schreef JihadJoe het volgende:
Mantel der liefde 11-letterig om verdere stigmatisering zoveel als het kan te voorkomen.
Aangezien Noord-Afrikanen inmiddels in heel West-Europa nogal een bedenkelijke reputatie hebben opgebouwd door de jaren heen worden heel veel negatieve berichten over hen zoveel mogelijk uit de media gehouden.
Jawel, die hebben hun paspoort in moeten leveren.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:45 schreef Mutant01 het volgende:
Op wat voor manier is dat klassenjustitie? Eenieder die dezelfde daad pleegt krijgt dezelfde straf opgelegd. Je gaat mij niet vertellen dat anderen zwaarder gestraft worden.
Kun je nagaan hoe erg het écht is!quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:54 schreef paddy het volgende:
[..]
Huh? Ik vind dat ze juist dat elke scheet in de pers vermelden
Hebben ze de Wet op het Nederlanderschap grondig veranderd dan?quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Jawel, die hebben hun paspoort in moeten leveren.
quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:11 schreef Mutant01 het volgende:
Hebben ze de Wet op het Nederlanderschap grondig veranderd dan?
http://www.elsevier.nl/we(...)elenationaliteit.htmquote:Vanaf 1 oktober 1997 mogen allochtonen hun oude nationaliteit niet meer behouden wanneer zij een Nederlands paspoort krijgen. Vanwege allerlei juridische uitzonderingen blijkt dat velen toch hun oude nationaliteit houden.
De belangrijkste uitzonderingen zijn wanneer het in het 'oude' vaderland van de aanvrager verboden is de nationaliteit op te geven, en wanneer de aanvrager is getrouwd met een Nederlander.
En waar staat dat die anderen hun paspoort moeten inleveren indien ze iets strafbaars hebben gedaan? Want daar ging het mij eigenlijk om. De gronden om iemands nationaliteit/paspoort af te nemen staan in de Rijkswet op het Nederlanderschap....en daar valt een willekeurig delict niet onder.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:46 schreef speknek het volgende:
[..]
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)elenationaliteit.htm
Dan liep je met een strooien man te zwaaien. Ik zei dat ze het hele gedoe met dubbele nationaliteiten konden verhelpen door gewoon dubbele nationaliteiten te verbieden (that is, de uitzonderingen daarop weg te halen). En wie voor het vroegere land kiest en geen werkvergunning heeft in 3 maanden het land uit te zetten.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:56 schreef Mutant01 het volgende:
En waar staat dat die anderen hun paspoort moeten inleveren indien ze iets strafbaars hebben gedaan? Want daar ging het mij eigenlijk om. De gronden om iemands nationaliteit/paspoort af te nemen staan in de Rijkswet op het Nederlanderschap....en daar valt een willekeurig delict niet onder.
En wat doe je met mensen die niet de mogelijkheid hebben om te kunnen kiezen dan?quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Dan liep je met een strooien man te zwaaien. Ik zei dat ze het hele gedoe met dubbele nationaliteiten konden verhelpen door gewoon dubbele nationaliteiten te verbieden. En wie voor het vroegere land kiest in 3 maanden het land uit te zetten.
Die zullen dat moeten uitzoeken met hun land van herkomst.quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:04 schreef Mutant01 het volgende:
En wat doe je met mensen die niet de mogelijkheid hebben om te kunnen kiezen dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |