Ja, maar bedoel het niet negatief hoor.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:11 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ook dan kun je nog altijd informatie doorspelen, hoor.
En wat bedoel je met "Jood", trouwens. Een Israeliër?
Misschien hielp hij wel met 'landgenoten' binnensmokkelen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:07 schreef Waterwereld het volgende:
En agent? Wat voor belangrijke informatie zou een agent nu moeten kunnen bemachtigen, dat je het als spioneren zou kunnen betitelen.
En hoe kan een agent dat doen?quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien hielp hij wel met 'landgenoten' binnensmokkelen.
Oké, ik zit daar niet in en dan zal hij ook iets in die functie moeten doen toch? Meerdere familieleden werken bij de politie (en dan heb ik het niet over bonnetjes schrijven) maar ik dacht juist dat je alleen bij de dossiers kon waar je functie ligt.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een agent staat midden in de samenleving, weet wat voor beleid er uitgevoerd moet worden en nog belangrijker...heeft toegang tot bepaalde dossiers. Ik denk dat het laatste zeer belangrijke informatie bevat voor de Marokkaanse staat. Ergens had ik gelezen dat de spionage diende ter bestrijding van radicale persoontjes die mogelijk de Marokkaanse staatsveiligheid bedreigen.
Wanneer je doelt op smokkelen? Dan vind ik die daad iets anders dan Spionage.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:25 schreef Scorpie het volgende:
Agenten hebben over het algemeen wel connecties met criminele netwerken. Dus op die manier zou hij natuurlijk wel wat hebben kunnen betekenen.
Tuurlijk, alles kan...alleen het lijkt me dat je als spion dan handelt in het belang van het land dat je dient...in dit geval Marokko. Ik kan echter met de beste wil geen enkel argument bedenken waaruit blijkt dat een dergelijke handeling in het belang van Marokko is.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:25 schreef Scorpie het volgende:
Agenten hebben over het algemeen wel connecties met criminele netwerken. Dus op die manier zou hij natuurlijk wel wat hebben kunnen betekenen.
Ik ben het met je eens in deze normaal moet zo`n iemand vervolgt worden voor landverraad nu wordt hij alleen maar ontslagenquote:Op dinsdag 16 september 2008 09:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mwah ligt eraan, wie weet was hetgeen wat hij deed ook in Nederlands landsbelang.....en dat hij daarom niet vervolgd wordt.
quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:29 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind het niet leuk om te zeggen, maar Wilders heeft (achteraf) weer gelijk gekregen.
Voorzover ik weet was hij brigadier. Nu weet ik niet of dat wat uit maakt betreffende zijn bevoegdheden om dossiers in te zien, maar het lijkt mij de enige logische reden om bij de politie (als spion dan) te gaan werken.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:28 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Oké, ik zit daar niet in en dan zal hij ook iets in die functie moeten doen toch? Meerdere familieleden werken bij de politie (en dan heb ik het niet over bonnetjes schrijven) maar ik dacht juist dat je alleen bij de dossiers kon waar je functie ligt.
Ik vind het nogal wat dat een politie-agent bij dergelijke info kan komen. En wanneer het zo zou zijn dat de Marokkaanse staatsveiligheid in het geding zou komen, is het dan niet anders dan normaal dat de hogere politiefunctionaris dit doorgeeft aan Marokko? Eigenlijk wel nieuwsgierig of dit überhaupt wel doorgegeven wordt aan andere landen.
Nu ga ik zelf meer denken aan het doorgeven van informatie over burgers die burgerlijk ongehoorzaam zijn aan Marokko, maar denk dat ik dan teveel richting BNW ga zitten
Je moet er niet te veel achter zoeken, waarschijnlijk heeft dit gewoon te maken met het PvdA theedrink/doofpot beleid, want als deze man aangeklaagd wordt, wordt dit een lange rechtszaak en iedere keer als er nieuwe ontwikkelingen in de zaak plaats vinden, haalt dat de media en verliest de PvdA zetels.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dat kan 2 dingen betekenen
NL heeft er ook belang bij wat hij deed (dubbelspion)
Iedereen wil er snel vanaf vanwege verslechtering relaties en andere gekke dingen
Nou ja, als het met instemming is, en ook in het Nl landsbelang heb ik hier uiteraard geen problemen mee. Toch denk ik dat deze agent niet meer te handhaven is nu zijn rol bekend is geworden, en het bevreemdt mij dat hij niet ook dan om die reden wordt uitgewezen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De AIVD heeft vast wel bewijzen dat het een spion was, waarom wilt de AIVD dat niet doorspelen aan het OM, die nu dus geen bewijzen heeft om te kunnen vervolgen. Zou mij niet verbazen als de AIVD een deal omtrent dit heeft gemaakt met de Marokkaanse geheime dienst.
Wilders 7 zetelsquote:Op dinsdag 16 september 2008 10:36 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je moet er niet te veel achter zoeken, waarschijnlijk heeft dit gewoon te maken met het PvdA theedrink/doofpot beleid, want als deze man aangeklaagd wordt, wordt dit een lange rechtszaak en iedere keer als er actviteit in de zaak plaats vindt, haalt dat de media en verliest de pvda zetels.
Klopt, alleen met de PvdA is iedereen klaar mee, ook Moslims.... Sommige oudere Marokkanen dreigen nu zelfs ook Wilders stemmen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:39 schreef IFU het volgende:
[..]
Wilders 7 zetels
TON 13
Ach ja wie zakt er niet weg.
quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:39 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nou ja, als het met instemming is, en ook in het Nl landsbelang heb ik hier uiteraard geen problemen mee. Toch denk ik dat deze agent niet meer te handhaven is nu zijn rol bekend is geworden, en het bevreemdt mij dat hij niet ook dan om die reden wordt uitgewezen.
quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:40 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Klopt, alleen de PvdA is iedereen klaar mee, ook Moslims.... Sommige oudere Marokkanen dreigen nu zelfs ook Wilders stemmen.
Dat is onzin.quote:
Geloof mij nou maar dit is maar het topje van de ijsberg.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:40 schreef IFU het volgende:
[..]
Het is alleen de Media zegt dat dit een Spion is.
Uiteraard, maar ik ga er vanuit dat ze goede bronnen hebben. Dit is namelijk zo iets abnormaals en explosiefs dat ze het wel zeer zorgvuldig gecontroleerd zullen hebben.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:40 schreef IFU het volgende:
[..]
Het is alleen de Media zegt dat dit een Spion is.
Neequote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |