Tot in den treure? Ik heb vandaag voor de gein eens bijgehouden hoe vaak hij het probeert, en dan kom ik ver boven de 30 uit en elke keer weer maak ik duidelijk dat hij er met zijn vingers af moet blijvenquote:Op maandag 15 september 2008 18:22 schreef bixister het volgende:
herhaling, herhaling, herhaling (bis).
Bij een kind van 8 maanden.quote:Op maandag 15 september 2008 18:15 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Sorry, ik bedoel natuurlijk een corrigerende tik.
Tot in den treure inderdaad... Been there, done thatquote:Op maandag 15 september 2008 18:23 schreef Troel het volgende:
[..]
Tot in den treure? Ik heb vandaag voor de gein eens bijgehouden hoe vaak hij het probeert, en dan kom ik ver boven de 30 uit en elke keer weer maak ik duidelijk dat hij er met zijn vingers af moet blijven
eerlijk gezegd lijkt me dat ook geen optie want dan word de box een strafplekquote:Op maandag 15 september 2008 19:05 schreef LovelyLady het volgende:
Ook al snappen ze het woord nee nog niet, ik zou het alsnog wel gebruiken, althans dat deed ik met Sander wel. Ook ik ben een trotse bezitster van een bril en in die tijd heb ik meerdere malen mijn bril naar de optiek moeten brengen... tot hij brak. Ik heb in die tijd ook 2 brillen versleten.
Gewoon nee zeggen en idd in de box (zonder speelgoed anders vermaken ze zich daar weer mee)
Nah, wat is er erg aan dat hij zich dan in de box vermaakt met speeltjes die daarvoor bedoeld zijn?quote:Op maandag 15 september 2008 19:05 schreef LovelyLady het volgende:
Gewoon nee zeggen en idd in de box (zonder speelgoed anders vermaken ze zich daar weer mee)
Nouja, kijk, als die bril kapot gaat, dan komt er gewoon een nieuwe, maar deze heeft echt ook gewoon scherpe kantjes, dus ik vind het ook echt gewoon eng dat hij zich eraan bezeert.quote:Op maandag 15 september 2008 21:19 schreef moussy het volgende:
Het is een faaaaaseeeeee!
Ik heb ook wel eens een racefiets terug moeten laten vouwen tot bril
Een kind op die leeftijd straffen door hem/haar zijn speeltjes af te pakken?quote:Op maandag 15 september 2008 19:05 schreef LovelyLady het volgende:
quote:Op maandag 15 september 2008 18:20 schreef _evenstar_ het volgende:
Consequent blijven troel, misschien eens proberen, als je hem op schoot hebt, en hij doet het weer dat je hem dan in de box zet/legt, en dat telkens blijft doen, dus afstand van jou heeft. en gewoon uitleggen blijven dat hij daar niet aan mag komen.
Zou je ipv al die 'negatieve" dingen niet kunnen afleiden? Een speeltje pakken en de aandacht daar op richten oid? Het is een beetje wat je wil denk ik; moet hij echt weten en beseffen dat het niet mag of wil je alleen liever niet dat hij die bril pakt en zich beschadigd/die bril beschadigd? Als het dat laatste is, is afleiden misschien beter dan proberen hem nu al iets duidelijk te maken (zegt iemand die geeneens een kind heeft...quote:Op maandag 15 september 2008 18:04 schreef Troel het volgende:
Iedereen kent wel die verhalen van 2 keer nee zeggen en dan straf krijgen en het stoeltje op de gang.
Allebei methodes die wel degelijk kunnen helpen bij kinderen die niet altijd even goed luisteren of je aan het testen zijn.
Maar wat kun je nou precies doen als nee zeggen niet helpt en je kind nog te jong is om op de gang te zetten?
Ruben is nu 8 maanden, maar blijft telkens opnieuw mijn bril afpakken. Terugpakken, nee zeggen, zijn handjes een tijdje vasthouden, boos kijken, niets lijkt te helpen. Helaas is bril afhouden ook geen optie.
Hoe krijg je zo'n jong kindje duidelijk gemaakt dat hetgeen wat hij doet NIET mag?
quote:Op maandag 15 september 2008 22:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Tijn is nu 18 maanden en luistert nergens naar
Heeel heeeeel soms gaat hij heel (hilarisch) beteuterd kijken bij een NEE!. Maar ja, als je gaat lachen.....
Jaaaaa! Dat hebben wij ook gehad. Die pruillip.... ik moest echt mn lachen inhouden.quote:Op maandag 15 september 2008 22:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Heeel heeeeel soms gaat hij heel (hilarisch) beteuterd kijken bij een NEE!. Maar ja, als je gaat lachen.....
Ja, hardleers die kids... Maar ouders net zo; al zeg je 1000x dat ze moeten afleiden; vaak vergeten ouders het dan toch. Nou ja; ook wel logisch want het is natuurlijk erg vervelend alles 1000 x te herhalen (saaaaii...en waarom luisteren ze toch goffer niet he?quote:Op maandag 15 september 2008 22:45 schreef bixister het volgende:
ja, afleiden en/of kind dan wel verboden object wegzetten waren hier ook de aanpak die 't beste werkte. maar 't moet soms wel heel vaak.
de gang daar kwam de CB-mevrouw mee, maar dat gaat niet werken neequote:Op maandag 15 september 2008 23:14 schreef livelink het volgende:
Karin, hou oud is Meike nu precies? Een maand of zeven toch? Is de box dan geen optie voor als jij gaat koken. En dan een plek waarbij ze je wel kan zien. En dat je tijdens het koken wel met haar kletst of zo.
Ik denk dat het op de gang geparkeerd worden voor haar echt heel beangstigend is en het lijkt me ook niet direct de oplossing.
edit. Ik zie dat ze al dik anderhalf jaar oud is. Dat maakt de boxoptie niet meer logisch. Wellicht toch iets anders wat ze bij jou in de buurt kan gaan doen als jij aan het koken bent?
20 bedoel jequote:Op maandag 15 september 2008 22:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat werkt hier ook niet, dat haalt ze uit hun spel en dan stopt het lekkere spelen direct. Dus gewoon genieten en evt. als ze klaar zijn met hun spel een complimentje geven, niet eerderquote:Op maandag 15 september 2008 23:33 schreef Leah het volgende:
Zo zeiden "ze" ook altijd dat ik ze juist moest prijzen als ze wèl even lekker aan het spelen waren, nou... dat werkte dus niet
.
Hij vergeet het binnen 3 seconden weer.quote:Op maandag 15 september 2008 22:59 schreef Rewimo het volgende:
Het probleem is, dat ze nee vaak wel snappen, maar nog niet in staat zijn om te onthouden wat allemaal "nee" is. Dus op het moment dat je nee zegt weet hij het wel, maar je kunt niet van hem verwachten dat hij dat een paar minuten later nog steeds weet. Daar is Ruben simpelweg nog te jong voor.
Ik denk dat je je moet realiseren dat hij het echt niet kàn onthouden. Niet dat hij het niet wil of dwars is. Hij is simpelweg door zijn leeftijd nog niet in staat om het te bevatten. Het heeft dus geen zin om boos te worden (want dat snapt ie dus ook niet) en het enige wat je kunt doen is hem uit de situatie halen. En dat dus elke keer weer
Lijkt me engquote:Op dinsdag 16 september 2008 07:55 schreef Kersjes het volgende:
Enne, als je je ogen laat laseren heb je ook weer een probleem minderpm me maar
Helemaal waar Moussy, maar met 1,5... is zo'n gang toch wel donker, koud, etc. En dan doet mama ook nog de deur dicht naar de kamer. Het laatste gezin waar ik gewerkt heb was ook een meisje van 1,5. Als je met je stem door laat klinken dat ze iets gedaan heeft wat niet mag, en dat ze daarom een minuut in de hoek moet staan. De eerste paar keer zul je bij de hoek moeten blijven zodat ze niet weg loopt, maar dat weten ze snel genoeg hoor! Een hoek in de kamer is minder eng dan de gang, omdat ze mama hoort. En weet dat mama niet weg is. Maar ze weet ook dat ze stout is. Ik begin meestal pas met de gang als kindjes 2,5 a 3 jaar zijn.quote:Op dinsdag 16 september 2008 07:49 schreef moussy het volgende:
Reinhilde, wat is er eng aan een gang? Je kan er heerlijk met schoenen en jassen smijten, of door de brievenbus naar buiten mekkeren
Hier hebben ze de gang nooit eng gevonden ofzo.
Bij Schatjes (een opvoedprogramma) was een jongetje dat ook steeds maar aan zijn moeder hing. Dat werd met wat tips echt opgelost. De uitzending is nog te zien op internet (schatjes van de eo, uitzending van 4 september) Je moet wel even door de opvoedproblemen van zijn zus heen kijken; daar is meer aandacht voor, maar het claimprobleem komt aan bod.quote:Op maandag 15 september 2008 23:11 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oke, dan gooi ik hem er hier ook eens in, ben benieuwd of jullie nog tips voor me hebben.
Meike hangt heel erg aan mij, ze wil dat ik de hele dag met haar bezig ben. Dat kan niet, en dat wil ik niet.
Oh ja, dat had ik gezien. Dat kind met die speen. En mama die hem de hele (ja de HELE) dag door aan het dragen was.quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:58 schreef Hellen-O het volgende:
[..]
Bij Schatjes (een opvoedprogramma) was een jongetje dat ook steeds maar aan zijn moeder hing.
Ligt er natuurlijk aan hoe je huis in elkaar zit en hoe je gang eruitziet. Ik heb een aparte keuken die gelijk grenst aan de gang. Ik heb een hele leuke, warme, grote en lichte gang, waar ook onder de trap speelgoed ligt. Toen mijn dochter in de fase was waarin Meike zich nu bevindt, was de gang als ik aan het koken was dé optie! Zij kon mij zien, ik kon haar zien en dat was wat nodig was voor mij om rustig te koken en voor haar om rustig te spelen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:21 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
Helemaal waar Moussy, maar met 1,5... is zo'n gang toch wel donker, koud, etc.
quote:Met eten is ze soms ook supereigenwijs, gister wilde ze bij het eerste hapje even dwars zijn en dan gaat ze nog bijdehand doen ook, als je dan zegt dat ze als ze gaat piepen dat op de gang mag doen krijg je nu al: "Nee, mila niet happies, ik ga gang!"
14 maanden hmm?quote:Op woensdag 17 september 2008 10:00 schreef Stiemie het volgende:
[..]
MarMarProbeer in zulke situaties dan maar eens gewoon te blijven kijken
![]()
Karin Linde heeft sinds een paar dagen ook ineens dat ze enorm aan me hangt. Gisterenavond mocht ik niet weggaan en had mijn vriend echt even moeite om haar met iets af te leiden zodat ze weer stil werd. En vanmorgen ging ze voor het eerst (!) een beetje pruillippen toen ik wegging bij het kinderdagverblijf. We proberen om haar thuis gewoon allebei net zoveel aandacht te geven. Dus niet doe jij dat maar want ze wil jou want dan gaat het misschien alleen maar erger worden.
Ach het is vast een faaaaasssseeeeLater worden de meeste meisjes toch papa'skindjes dus dan kunnen de papa's hun lol op
Hier doet papa vanaf het begin Amber in bad. Ik heb het zelf nog maar 1 keer gedaanquote:Op woensdag 17 september 2008 22:47 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Het lijkt me toch ook normaal dat papa's de dagelijkse dingen zoals ik ze eerder noemde ook doen??? Hoe is dat bij jullie geregeld?
quote:Op donderdag 18 september 2008 10:38 schreef Troel het volgende:
Hier gaat dat de laatste tijd juist goed, dat Bert dus echt thuiskomt en dan even met Ruben gaat spelen. Ik hoef hem daar eigenlijk zelden op te wijzen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |