abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 september 2008 @ 18:04:07 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_61651489
Iedereen kent wel die verhalen van 2 keer nee zeggen en dan straf krijgen en het stoeltje op de gang.

Allebei methodes die wel degelijk kunnen helpen bij kinderen die niet altijd even goed luisteren of je aan het testen zijn.

Maar wat kun je nou precies doen als nee zeggen niet helpt en je kind nog te jong is om op de gang te zetten?

Ruben is nu 8 maanden, maar blijft telkens opnieuw mijn bril afpakken. Terugpakken, nee zeggen, zijn handjes een tijdje vasthouden, boos kijken, niets lijkt te helpen. Helaas is bril afhouden ook geen optie.

Hoe krijg je zo'n jong kindje duidelijk gemaakt dat hetgeen wat hij doet NIET mag?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 15 september 2008 @ 18:13:08 #2
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_61651658
Slaan?
Humans dont deserve to live...
  maandag 15 september 2008 @ 18:14:23 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_61651682
quote:
Op maandag 15 september 2008 18:13 schreef L3IPO het volgende:
Slaan?
ONZ is ergens anders.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 15 september 2008 @ 18:15:08 #4
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_61651700
quote:
Op maandag 15 september 2008 18:14 schreef Troel het volgende:

[..]

ONZ is ergens anders.
Sorry, ik bedoel natuurlijk een corrigerende tik.
Humans dont deserve to live...
  maandag 15 september 2008 @ 18:20:32 #5
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_61651829
Consequent blijven troel, misschien eens proberen, als je hem op schoot hebt, en hij doet het weer dat je hem dan in de box zet/legt, en dat telkens blijft doen, dus afstand van jou heeft. en gewoon uitleggen blijven dat hij daar niet aan mag komen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_61651866
herhaling, herhaling, herhaling (bis).
  maandag 15 september 2008 @ 18:22:20 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_61651871
Dat is inderdaad voor mijn bril een goede ja Voor de lamp die aan de commode vast zit moet ik dan wat anders verzinnen, misschien dat die er maar gewoon af moet (maarja, ergens staat het me tegen om dat aan te passen omdat meneer niet wil luisteren)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 15 september 2008 @ 18:23:47 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_61651905
quote:
Op maandag 15 september 2008 18:22 schreef bixister het volgende:
herhaling, herhaling, herhaling (bis).
Tot in den treure? Ik heb vandaag voor de gein eens bijgehouden hoe vaak hij het probeert, en dan kom ik ver boven de 30 uit en elke keer weer maak ik duidelijk dat hij er met zijn vingers af moet blijven
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 15 september 2008 @ 18:38:36 #9
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_61652302
quote:
Op maandag 15 september 2008 18:15 schreef L3IPO het volgende:

[..]

Sorry, ik bedoel natuurlijk een corrigerende tik.
Bij een kind van 8 maanden.
Wat al eerder werd gezegd, gewoon consequent blijven met afpakken. Het woordje nee en boos kijken snapt een kind van die leeftijd nog niet.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  maandag 15 september 2008 @ 18:47:36 #10
24188 Belana
kloon van belana
pi_61652571
ja maar troel, wat verwacht je nou van een kindje van 8 maanden?
die snapt dat nog helemaal niet joh.
En het is inderdaad een kwestie van consequent zijn en blijven herhalen. Dat is opvoeden.
En geloof me, dat wordt nog veel erger dus bereid je maar voor.
stormy waters...
sailin'
pi_61652904
Troel, hier precies hetzelfde met de kattenbak, kattebrokjes, stereo etc, word er horendol van, ik zeg nee, dat mag niet en haal hem weg. Meer kun je gewoon niet doen bij die leeftijd, ze moeten het woord nee gewoon nog leren. Bij michelle heb ik rpecies hetzelfde gedaan en die luistert nu gewoon, dus ze leren het wel, het duurt alleen een hele lange tijd.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  Licht Ontvlambaar maandag 15 september 2008 @ 19:05:19 #12
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61653097
quote:
Op maandag 15 september 2008 18:23 schreef Troel het volgende:

[..]

Tot in den treure? Ik heb vandaag voor de gein eens bijgehouden hoe vaak hij het probeert, en dan kom ik ver boven de 30 uit en elke keer weer maak ik duidelijk dat hij er met zijn vingers af moet blijven
Tot in den treure inderdaad... Been there, done that Het hoort bij de ontwikkeling, over een tijdje kent Ruben het woord 'nee' wel, maar dan word je weer horendol van het 'ik ben twee en ik zeg nee'
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_61653114
Ook al snappen ze het woord nee nog niet, ik zou het alsnog wel gebruiken, althans dat deed ik met Sander wel. Ook ik ben een trotse bezitster van een bril en in die tijd heb ik meerdere malen mijn bril naar de optiek moeten brengen... tot hij brak. Ik heb in die tijd ook 2 brillen versleten.
Gewoon nee zeggen en idd in de box (zonder speelgoed anders vermaken ze zich daar weer mee)
pi_61653396
Wat iedereen al zegt Troel, herhalen, herhalen en zeer consequent blijven.
Hij begrijpt het nu misschien nog niet helemaal, maar zolang jij blijft herhalen, zal het op gegeven moment duidelijk worden.

Je denkt misschien 'wat weet zij er nou van, ze is nog geeneens moeder'. Klopt, maar wel nanny.
pi_61654946
Als ik hier ga tellen hoevaak ik tijdens een dagje thuis met Linde 'nee' moet zeggen is 30 keer echt nog kinderspel

De ene keer luistert ze meteen en laat de plant/poes/kookboeken/kopjes wel met rust en de volgende keer probeert ze het na 2 minuten weer Wel merk ik dat ze dingen die ik al heeeeeel vaak verboden heb nu een beetje gaat onthouden. Dan gaat ze voor het raam zitten en ernaar wijzen en nee schudden (om er vervolgens stiekem toch even snel als ze denkt dat ik niet kijk aan te zitten )
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 15 september 2008 @ 20:01:42 #16
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_61655040
quote:
Op maandag 15 september 2008 19:05 schreef LovelyLady het volgende:
Ook al snappen ze het woord nee nog niet, ik zou het alsnog wel gebruiken, althans dat deed ik met Sander wel. Ook ik ben een trotse bezitster van een bril en in die tijd heb ik meerdere malen mijn bril naar de optiek moeten brengen... tot hij brak. Ik heb in die tijd ook 2 brillen versleten.
Gewoon nee zeggen en idd in de box (zonder speelgoed anders vermaken ze zich daar weer mee)
eerlijk gezegd lijkt me dat ook geen optie want dan word de box een strafplek
en straks wil ie daar ook niet meer in omdat hij dat associeert met straf
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_61655940
quote:
Nah, wat is er erg aan dat hij zich dan in de box vermaakt met speeltjes die daarvoor bedoeld zijn?
Ik vind 8 maanden wel érg jong hoor, voor een 'strafplek'.
Ben ik sowieso niet zo voor.

Troel, ook al is het moeilijk (wellicht helemaal voor jou ), probeer je in te leven in je kleine manneke. Hij is de wereld aan het ontdekken. Zo'n lampje bij de commode is natuurlijk reuze interessant. En als hij daar van jou niet aan mag komen zou ik het dus gewoon wegzetten. Er blijft nog genóeg over waar hij niet aan mag zitten waarmee je hem kunt opvoeden. Je bril bijvoorbeeld.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_61656215
Ik zeg meestal ook "nee" en dan ligt het eraan wat ze doet of ik haar oppak en verplaats of dat ik haar iets anders in haar handjes geef om mee te spelen/rommelen.

Linde heeft wel een soort van strafplek, maar die is alleen voor als ze tijdens het eten moedwillig met eten gaat gooien of bijvoorbeeld dan overdreven hysterisch gaat doen omdat ze niet zelf mag eten. Dan schuiven we haar zo met stoel en al de gang in om een minuutje af te koelen
pi_61656293
Nee zeg, weghalen, afleiden, en zo door.
Misschien heb je iets aan www.askdrsears.com ?
  maandag 15 september 2008 @ 21:15:18 #20
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61657390
Troel, wat wij doen, als eli iets niet doet wat niet mag (wat hij nooit doet, want het is zo'n model dreumes ), in stilte optillen, wegzetten bij ander, echt speelgoed, dan zeggen "ga hier maar mee spelen", aai over de bol, soms even blijven zitten tot hij echt geïnstalleerd is met spelen, en dan weer weg.

Afleiden voor beginners

Wat ik heb geleerd van de nanny dat praten ook een soort van beloning is. hij snapt nog niet dat nee iets negatiefs is, maar hij merkt wel dat jij reageert als hij aan je bril gaat hangen. dus op de momenten dat hij niet aan je bril hangt, maar wel in de buurt is van bril, lekker knuffelen en spelen en doen. als hij aan bril gaat hangen, stil blijven optillen, wegzetten. klaar.

ja, kheb ook een bril, en manlief ook
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  † In Memoriam † maandag 15 september 2008 @ 21:19:27 #21
7074 moussy
kuttekop
pi_61657562
Het is een faaaaaseeeeee!

Ik heb ook wel eens een racefiets terug moeten laten vouwen tot bril
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 15 september 2008 @ 21:41:22 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_61658355
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:19 schreef moussy het volgende:
Het is een faaaaaseeeeee!

Ik heb ook wel eens een racefiets terug moeten laten vouwen tot bril
Nouja, kijk, als die bril kapot gaat, dan komt er gewoon een nieuwe, maar deze heeft echt ook gewoon scherpe kantjes, dus ik vind het ook echt gewoon eng dat hij zich eraan bezeert.

En dat ontdekken, dat zeker. Maar ik neem dus aan dat ik de verhalen van anderen over kinderen die nog jonger dan Ruben zijn en die het wel snappen dus met een grote korrel zout kan nemen ook
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 15 september 2008 @ 21:44:10 #23
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_61658485
quote:

Een kind op die leeftijd straffen door hem/haar zijn speeltjes af te pakken?
Sorry hoor, maar ik denk dat jij wel een beetje bijscholing kan gebruiken wat betreft de geestelijk ontwikkeling van een baby/dreumes/peuter.
Straffen doe je om een kind iets duidelijk te maken en op die leeftijd hebben ze die vermogen nog niet.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_61658599
quote:
Op maandag 15 september 2008 18:20 schreef _evenstar_ het volgende:
Consequent blijven troel, misschien eens proberen, als je hem op schoot hebt, en hij doet het weer dat je hem dan in de box zet/legt, en dat telkens blijft doen, dus afstand van jou heeft. en gewoon uitleggen blijven dat hij daar niet aan mag komen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_61658743
Dat heb ik hier met Juliette geprobeerd als ze haar eten op de grond gooide. Resultaat was dat ze expres haar eten op de grond ging gooien om maar in de box te mogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')