abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 september 2008 @ 14:08:25 #76
8369 speknek
Another day another slay
pi_61644413
quote:
Op maandag 15 september 2008 14:04 schreef Monolith het volgende:
Tsja, 'echte' genetica is ook veel te ingewikkeld voor de middelbare school, daarom wordt de Mendeliaanse basis behandeld. 'Echte fysica' is ook veel te ingewikkeld, dus krijgt men de basale Newtoniaanse mechanica. Je kunt best versimpelde versies onderwijzen zonder in alle details en nuances te duiken. Sterker nog, dat lijkt me gewoon noodzakelijk.
Ja, dat is waar. Maar continentendrift wordt volgens mij iha ook niet behandeld, terwijl dat makkelijker en ontzettend veel beter bewezen is dan klimaatverandering. Alleen kun je het minder goed politiek gebruiken. Overigens valt er dan wel weer wat voor te zeggen dat je het behandeld omdat er gewoon zoveel nieuws over is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_61644455
quote:
Veel basisschoolleerlingen gaan vanaf maandag een week lang lopend of met de fiets naar school op verzoek van Het Klimaatverbond. Dat meldde Het Klimaatverbond donderdag.

De organisatie heeft de actie ’Groene Voetstappen’ opgezet om bij te dragen aan een beter klimaat. Het aantal deelnemers, volgens de organisatie 70.000 in 64 gemeenten, is verdubbeld ten op zichte van vorig jaar.

De actie is onderdeel van de internationale actieweek ’Week van de Vooruitgang’ waarin duurzame mobiliteit en aandacht voor klimaatverandering centraal staan.

Een zegsvrouw van Het Klimaatverbond zei dat de actie leerlingen houvast geeft, omdat „zij niet alleen te maken krijgen met een zorg, maar ook met een handeling. Dat betekent dat de leerlingen weten dat zij iedere dag iets aan klimaatverbetering kunnen doen.”
http://www.trouw.nl/groen/nieuws/article1850287.ece

Nu vind ik dit wat lachwekkend, .
pi_61644629
quote:
Op maandag 15 september 2008 14:08 schreef Montov het volgende:
En dan zure regen als voorbeeld geven (wat uiteraard wel bestaat en waar goede maatregelen zijn voor getroffen zodat het nu veel minder is en dus niet meer belangrijk en nieuwswaardig).
Helemaal mee eens, het verdwijnen van de communistische regime's in oost-Europa was inderdaad een goede maatregel.
pi_61644854
quote:
Op maandag 15 september 2008 14:08 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja, dat is waar. Maar continentendrift wordt volgens mij iha ook niet behandeld, terwijl dat makkelijker en ontzettend veel beter bewezen is dan klimaatverandering. Alleen kun je het minder goed politiek gebruiken. Overigens valt er dan wel weer wat voor te zeggen dat je het behandeld omdat er gewoon zoveel nieuws over is.
Nou, dat Afrika bij ons probeert binnen te dringen vind ik anders wel explosief materiaal.
pi_61644876
quote:
Op maandag 15 september 2008 14:23 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nou, dat Afrika bij ons probeert binnen te dringen vind ik anders wel explosief materiaal.
Ja, via de achterdeur nog wel
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_61645030
quote:
Op maandag 15 september 2008 14:10 schreef Monidique het volgende:

[..]

http://www.trouw.nl/groen/nieuws/article1850287.ece

Nu vind ik dit wat lachwekkend, .
Mwoah, in het kader van het groeiende overgewicht onder kinderen is dat misschien nog niet eens zo'n hele vreemde actie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_61645078
quote:
Op maandag 15 september 2008 13:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Niet als er ook landijs smelt.
Op de Noordpool?
pi_61645325
quote:
Op maandag 15 september 2008 14:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mwoah, in het kader van het groeiende overgewicht onder kinderen is dat misschien nog niet eens zo'n hele vreemde actie.
O, het is ook niet zo verkeerd. Fietsen is goed, laat ze dat maar doen. Je kunt basisschoolleerlingen leren, als dat al niet gedaan wordt, dat energiezuinigheid goed is, hoe je daar mee omgaat, en waarom het goed is, door op de een of andere manier klimaatverandering te behandelen. Ik moest op de computer immers ook sloten schoon houden...
pi_61645369
quote:
Op maandag 15 september 2008 14:24 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ja, via de achterdeur nog wel
Ja bah. Ik zal eens aan Rouvoet vragen hoe hij daartegenover staat.
pi_61645413
quote:
Op maandag 15 september 2008 14:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

O, het is ook niet zo verkeerd. Fietsen is goed, laat ze dat maar doen. Je kunt basisschoolleerlingen leren, als dat al niet gedaan wordt, dat energiezuinigheid goed is, hoe je daar mee omgaat, en waarom het goed is, door op de een of andere manier klimaatverandering te behandelen. Ik moest op de computer immers ook sloten schoon houden...
Zorg om water?
pi_61645423
Zou kunnen, het is al een tijdje geleden...
pi_61645767
Klopte die 'Wilders = Bush'-vergelijking dus toch!

Oh toch niet, Bush weet inmiddels wél dat klimaatverandering echt is.

Zoals in het geniale programma Mock the Week werd opgemerkt over broeikasontkenner Sarah Palin: "it's a sad state of affairs when you make George W. Bush look like an informed progressive".
pi_61648108
Ach, hier op fok heb je nog wel meer van die kneuzen die klimaatverandering ontkennen, al is het wel minder geworden
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_61650855
wat moet ik me in hemelsnaam voorstellen bij een gesmolten ijsklontje?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_61650944
quote:
Op maandag 15 september 2008 17:39 schreef Argento het volgende:
Water
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_61652493
quote:
Op maandag 15 september 2008 17:39 schreef Argento het volgende:
scherp +1
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_61654975
quote:
Op maandag 15 september 2008 13:16 schreef __Saviour__ het volgende:
De PVV zou haar mening eens moeten bijstellen, ze kunnen makkelijk Moslims de schuld geven:
[ afbeelding ]
!

En ach de PVV ik denk dat enkel Fleur Agema die partij nog serieus neemt.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_61657130
Als het ijs werkelijk afneemt, dan moet dat via duidelijke sattelietbeelden te zien zijn, ipv via gephotoshopte beelden van de noordpool.
pi_61657206
Het werkelijke probleem is niet de eventuele opwarming van de aardbol, maar de bewering dat CO2 ervoor verantwoordelijk is. En de daarop volgende directe CO2-taxaties op de individuen, met als excuus dat het de opwarming van de aarde tegen zou gaan.

De enige oplossing is een volledige technologische revolutie om de aardbol globaal olieverbandings-onafhankelijk te laten leven, niet de mensen meer belasten en uitmelken.
pi_61657942
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:07 schreef Salvad0R het volgende:
Als het ijs werkelijk afneemt, dan moet dat via duidelijke sattelietbeelden te zien zijn, ipv via gephotoshopte beelden van de noordpool.
Je bedoelt heel toevallig dit soort dingen?
quote:
Rapid reduction of Arctic perennial sea ice
S. V. Nghiem, I. G. Rigor, D. K. Perovich, P. Clemente-Colón, J. W. Weatherly, and G. Neumann

Jet Propulsion Laboratory, California Institute of Technology, Pasadena, California,
USA
University of Washington, Seattle, Washington, USA
Cold Regions Research and Engineering Laboratory, Hanover, New Hampshire, USA
National Ice Center, Suitland, Maryland, US

The extent of Arctic perennial sea ice, the year-round ice cover, was significantly reduced between March 2005 and March 2007 by 1.08×106 km2, a 23% loss from 4.69×106 km2 to 3.61×106 km2, as observed by the QuikSCAT/SeaWinds satellite scatterometer (QSCAT). Moreover, the buoy-based Drift-Age Model (DM) provided long-term trends in Arctic sea-ice age since the 1950s. Perennial-ice extent loss in March within the DM domain was noticeable after the 1960s, and the loss became more rapid in the 2000s when QSCAT observations were available to verify the model results. QSCAT data also revealed mechanisms contributing to the perennial-ice extent loss: ice compression toward the western Arctic, ice loading into the Transpolar Drift (TD) together with an acceleration of the TD carrying excessive ice out of Fram Strait, and ice export to Baffin Bay. Dynamic and thermodynamic effects appear to be combining to expedite the loss of perennial sea ice.

bron (met prachtige satellietbeelden en grafiekjes!)
pi_61658301
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je bedoelt heel toevallig dit soort dingen?
[..]

bron (met prachtige satellietbeelden en grafiekjes!)
Zozo, dat is niet mis!
Gelukkig zijn dat soort cyclussen van opwarming en afkoeling ism de zon normaal.
Wat ik me afvraag is of de waterstand in de zeehavens daadwerkelijk verhoogt wanneer dat ijs smelt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Salvad0R op 15-09-2008 21:46:55 ]
pi_61659807
vanavond de kachel maar weer aangezet, de winter is alweer begonnen.. klotekou.. (mind you.. half september, wordt weer wachten tot eind april op een beetje lekker weer..)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_61660095
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:40 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Zozo, dat is niet mis!
Gelukkig zijn dat soort cyclussen van opwarming en afkoeling ism de zon normaal.
Welke zonnecyclus van 50 jaar bedoel je precies? Concretiseer het eens wat in plaats van simpelweg een onondersteunde bewering te doen.
quote:
Wat ik me afvraag is of de waterstand in de zeehavens daadwerkelijk verhoogt wanneer dat ijs smelt?
quote:
A 20th century acceleration in global sea-level rise
John A. Church and Neil J. White

Multi-century sea-level records and climate models indicate an acceleration of sea-level rise, but no 20th century acceleration has previously been detected. A reconstruction of global sea level using tide-gauge data from 1950 to 2000 indicates a larger rate of rise after 1993 and other periods of rapid sea-level rise but no significant acceleration over this period. Here, we extend the reconstruction of global mean sea level back to 1870 and find a sea-level rise from January 1870 to December 2004 of 195 mm, a 20th century rate of sea-level rise of 1.7 ± 0.3 mm yr and a significant acceleration of sea-level rise of 0.013 ± 0.006 mm yr. This acceleration is an important confirmation of climate change simulations which show an acceleration not previously observed. If this acceleration remained constant then the 1990 to 2100 rise would range from 280 to 340 mm, consistent with projections in the IPCC TAR.
bron
pi_61666065
quote:
Op maandag 15 september 2008 22:12 schreef kawotski het volgende:
vanavond de kachel maar weer aangezet, de winter is alweer begonnen.. klotekou.. (mind you.. half september, wordt weer wachten tot eind april op een beetje lekker weer..)
ZOMGGLOBALCOOLINGTHEICEAGEISCOMING!11!!!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_61666066
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:07 schreef Salvad0R het volgende:
Als het ijs werkelijk niet afneemt, dan moet dat via duidelijke satellietbeelden te zien zijn, ipv via gephotoshopte beelden van de noordpool.

Ik ben benieuwd wanneer de PVV ze naar buiten brengt, jij niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')