de laatste post:quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:19 schreef owlet het volgende:
Vervolg van Borstvoeding deel 46
101 redenen om borstvoeding te geven![]()
Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren
Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.
Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet
Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic
quote:Jelief, als ik hem eerder afkoppel gaat hij heel hard huilen. Als ik hem dan weer til kan krijgen komt hij binnen een half uur voor de volgende voeding. Werkt dus helaas niet.
Hij ligt nu in de draagdoek bij mij (wilde niet slapen -> huilen en dan slaapt hij wel in de doek) maar hij wordt al weer een beetje wakker en vingertjes sabbelen ed. Ik heb hem een half uur geleden afgekoppeld...Ik wil nog niet weer!
Leander is nog maar een kleintje.... Ik zou juist geen speentje geven ivm tepel-speen verwarring... Net als drinken uit een flesje kun je daar beter even mee wachten tot ze het drinken uit de borst echt goed door hebben.quote:Op maandag 15 september 2008 11:33 schreef DaviniaHR het volgende:
Freecell, pakt Leander mss een speen?
Dan met speen in de doek? Is dat een idee?
Ik ben geen voorstander van spenen, maar mss helpt het.
Gelukkig geldt dat ook niet voor elke baby, maar als het wel gebeurt dan ben je nog verder van huis...quote:Op maandag 15 september 2008 11:42 schreef DoctorB het volgende:
mijn vrouw heeft borst en fles afwisselend gegeven. Het consternatie buro was hier mordicus op tegen, maar wijzelf vonden het belangrijker dat ons mannetje voldoende te eten kreeg.
Heeft prima gewerkt.
Daarnaast had ie veel meer zuigbehoefte dan honger dus hij heeft ook een fopspeen gehad.
Geen enkel teken van de voorspelde 'verschrikkelijke tepel-speen-verwarring' gezien.
ik sta niet raar te kijken van het verhaal hoor. Ik hoor wel meer verhalen dat moeders onzeker zijn over of een baby genoeg krijgt. Bij flesvoeding zie je gewoon hoeveel een kindje drinkt, bij borstvoeding ga je ervan uit dat als een kindje klaar is, dat hij/zij dan ook gewoon het buikje vol heeft.quote:Op maandag 15 september 2008 11:45 schreef Jelief het volgende:
En alleen aan de borst kreeg hij niet voldoende
maar wat als je BV productie gewoonweg niet genoeg is? Dan kunnen die malloten van het consultatieburo wel roepen dat de voeding gewoon een paar dagen langer nodig heeft om 'goed' op gang te komen maar dat gebeurde dus gewoon niet. Moet je dan wachten totdat het cb zegt, 'ja nu is ie wel heel veel geboortegwicht kwijt geraakt, nu moet je naar het ziekenhuis. Daar hebben wij dus NIET op gewacht.quote:Op maandag 15 september 2008 12:08 schreef owlet het volgende:
Ik sta er ook niet van te kijken en ik kan me de onzekerheid ook wel indenken. Ik vind het wel vaak jammer.
Niet dat een kind (deels) geen borstvoeding krijgt want dat is aan een ieder om zelf te beslissen. Maar wel omdat je een (al dan niet denkbeeldig) gebrek aan voeding juist erger maakt door kunstvoeding bij te gaan geven. Als dan je wens is om wel volledig BV te geven dan werk je het eigenlijk zelf om zeep zonder dat je het weet. Jammer.
Maar ja, zolang zelfs kinderartsen dat voorschrijven...
Idem met kindjes die weinig groeien. Dan komt het advies om KV bij te geven. En dan? Dan ga je dus een goed voedingsproduct vervangen door een ander voedingsproduct. KV is neit voedzamer dan BV dus je schiet er niets mee op behalve dan dat je de BVproductie in gevaar brengt.
Leander doet het volgens mij ook echt wel goed! Dat is mijn zorg niet. Ik houd dit alleen niet vol op de lange duur.quote:Op maandag 15 september 2008 12:14 schreef owlet het volgende:
Het klinkt me nog steeds niet zorgwekkend of vreemd in de oren, maar ik kan me goed voorstellen dat je er moe van wordt.
Heb je het idee dat je CB op een positieve, BV-vriendelijke manier met je meedenkt?
te weinig voeding is HEEEEEEEL zeldzaam. waarom dan meteen kunstvoeding en niet hulp zoeken van een lactatiekundige of de borstvoedingsverenigingen om de bv zo optimaal mogelijk te krijgen?quote:Op maandag 15 september 2008 12:20 schreef DoctorB het volgende:
[..]
maar wat als je BV productie gewoonweg niet genoeg is? Dan kunnen die malloten van het consultatieburo wel roepen dat de voeding gewoon een paar dagen langer nodig heeft om 'goed' op gang te komen maar dat gebeurde dus gewoon niet. Moet je dan wachten totdat het cb zegt, 'ja nu is ie wel heel veel geboortegwicht kwijt geraakt, nu moet je naar het ziekenhuis. Daar hebben wij dus NIET op gewacht.
Het gebrek aan voeding was in ons geval NIET denkbeeldig.
Als er echt een gebrek aan voeding is dan zou je natuurlijk gek zijn om de KV te weren.quote:Op maandag 15 september 2008 12:20 schreef DoctorB het volgende:
[..]
maar wat als je BV productie gewoonweg niet genoeg is? Dan kunnen die malloten van het consultatieburo wel roepen dat de voeding gewoon een paar dagen langer nodig heeft om 'goed' op gang te komen maar dat gebeurde dus gewoon niet. Moet je dan wachten totdat het cb zegt, 'ja nu is ie wel heel veel geboortegwicht kwijt geraakt, nu moet je naar het ziekenhuis. Daar hebben wij dus NIET op gewacht.
Het gebrek aan voeding was in ons geval NIET denkbeeldig.
Tuurlijk. HEEEEEL zeldzaam.quote:Op maandag 15 september 2008 12:25 schreef p_iglet het volgende:
[..]
te weinig voeding is HEEEEEEEL zeldzaam. waarom dan meteen kunstvoeding en niet hulp zoeken van een lactatiekundige of de borstvoedingsverenigingen om de bv zo optimaal mogelijk te krijgen?
er zit nog een heel gebied tussen, zelf doormodderen met de bv of over naar kunstvoeding.
er zouden meer mensen van de kennis en kunde van lactatiekundigen gebruik moeten maken, jammer dat die zo onbekend zijn.
Ben trouwens wel benieuwd of het nog lang lukt (gelukt is) om bv en kunstvoeding te combineren. Want vaak is het na de introductie van kv op jonge leeftijd heel snel gedaan met de bv.
Spreek je jezelf in die twee laatste zinnetjes nou niet een beetje tegen?quote:Op maandag 15 september 2008 12:33 schreef DoctorB het volgende:
Aan je commentaar te zien ben jij ook een uitdrager van de BV maffia.
Ik heb je nog niet horen zeggen dat BV veeeeeel beter is dan FV.
ehhmmm, nee?quote:Op maandag 15 september 2008 12:37 schreef owlet het volgende:
[..]
Spreek je jezelf in die twee laatste zinnetjes nou niet een beetje tegen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |