quote:
Op zondag 14 september 2008 20:31 schreef BliksemSchigt het volgende:Ik maak er op uit dat je bij een nederlaag vandaag, net als vele anderen voor de wedstrijd, de handdoek al voor 90% in de ring had gegooid, omdat je op 6 punten achterstand had gestaan.
Ik zei dat het lastig gaat worden als je deze partij zou verliezen, omdat je dan op nul punten staat na wedstrijden tegen twee matige clubs. Misschien had ik er "lastig
kan gaan worden" van moeten maken. Dan ziet het er al heel anders uit. Tuurlijk is het seizoen nog lang, maar in Nederland wordt een club vaak kampioen door juist deze wedstrijden te winnen.
quote:
Maar het is toch complete kul om de eerste twee wedstrijden, zonder een keer met uberhaupt de meest sterke ploeg aan te treden, als maatstaaf te nemen voor het hele seizoen dat nog 6 maanden doorloopt en waarin nog 32 wedstrijden te spelen zijn?
Dat het niet meewerkt in vertrouwen, prima. Dat er wat verandert had moeten worden, prima. Maar net doen alsof we compleet afgeschreven waren, is toch ridicuul? Alsof PSV 34 wedstrijden lang goed gaat voetballen en alles gaat winnen?
Ik keek ook een beetje naar het programma. Volgende week heb je een belangrijke Europese wedstrijd, Feyenoord - Ajax en daarna weer een bekerwedstrijd tegen FC Utrecht. Had je vandaag niet gewonnen, dan ging Ajax met minder vertrouwen naar Borac en was de druk hoog. Dan zou het zomaar kunnen dat je Europees een slecht resultaat neerzet, dat Feyenoord uitloopt en dat je uit de beker wordt geknikkerd. En dan is het seizoen pas een maand onderweg. Wel allemaal 'alsen', maar iedereen weet hoe het de afgelopen seizoenen ging.
quote:
Vandaag was gelijk aan de eerste 45 min tegen Willem II, we hebben een helft lang heel erg behoorlijk gespeeld, met 1 kans weggegeven. We hebben een min of 15 heel sterk gespeeld na de inbreng van Suarez, alleen de laatste 20 minuten het onnodig zelf moeilijk gemaakt.
Het was een prima wedstrijd, op het afronden na. Ik heb eigenlijk weinig te klagen, op Sno na dan.
quote:
Stel dat we wel punten hadden laten liggen, doordat die klutsbal er in was gegaan - wat was dan je reactie geweest?
Dan had ik enorm gebaald, maar het seizoen is dan natuurlijk nog niet over. Het
zou dan alleen een erg lastig
kunnen seizoen worden, omdat je dus tegen twee matige tegenstanders punten verliest. Je hebt geen vertrouwen, je hebt een druk programma met bekerwedstrijden en Feyenoord - Ajax.
Lees ook nog even deze twee reacties na Willem II

.
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 13:59 schreef RayMania het volgende:[..]
Ik ook. Ik maak mij nog echt niet druk. Vooral een beginnende clubcoach afbranden na zijn eerste officiële wedstrijd bij Ajax

. PSV heeft bijvoorbeeld al een wedstrijd gespeeld tegen Feyenoord, een wedstrijd waar het om ging. Zelfde geldt voor FC Twente. Ajax begint net. En verder heeft Ajax nieuwe (buitenlandse) spelers of spelers die net een week meetrainen.
En wie zegt dat Willem II een degradatiekandidaat is? Kun je dat nu al zien? AZ was bijna kampioen in 2006/2007, maar eindigde het seizoen er na in het rechterrijtje. Het ene seizoen is het andere niet. Wie weet gaat Willem II wel een fantastisch seizoen spelen?
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 01:29 schreef RayMania het volgende:Volgens mij ben ik echt de enige die deze nederlaag minder erg vind dan een gebruikelijke nederlaag halverwege het seizoen. Kom op; dit is de
allereerste wedstrijd van Marco van Basten. Er zijn nieuwe spelers die moeten wennen aan Nederland (Oleguer, Cvitanich) of Ajax (Sno, Sulejmani) en er zijn redelijk wat spelers pas teruggekeerd uit Beijing (Vertonghen, Vermaelen, Sno) of komen terug van blessures (Van der Wiel, Sulejmani).
Ik maak mij niet druk. Nog 33 wedstrijden. Ja, tuurlijk was het slecht en triest. Maar er is geen man over boord.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.