abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61738234
quote:
Premier: generaal pardon kost 329 miljoen

(Novum) - De uitvoering van het generaal pardon kost 329 miljoen euro. Dat antwoordt premier Jan Peter Balkenende (CDA) donderdag op een vraag van het Kamerlid Rita Verdonk (TON).

Verdonk stelde woensdag tijdens de Algemene Beschouwingen dat het generaal pardon geen 450 miljoen kost, zoals het kabinet zou stellen, maar ruim zes miljard. Dat zou blijken uit eigen onderzoek van de politica. De zes miljard bestaat onder meer uit uitkeringen. Verdonk vindt dat het kabinet de Tweede Kamer en de hele bevolking voorliegt over de kosten van het pardon.

Balkenende schrijft donderdag dat de uitvoering van het pardon tot 2009 eenmalig 214 miljoen euro kost. Daarnaast hebben de gemeenten een eenmalige bijdrage van 55 miljoen euro gekregen voor de huisvesting van de ex-asielzoekers. Voor de inburgering van deze groep is nog eens zestig miljoen euro geraamd.

De rekensom die Verdonk maakt, klopt niet. De politica gaat er ten onrechte van uit dat de meeste asielzoekers het land zouden zijn uitgezet als er geen pardon was geweest, zei Balkenende tijdens de tweede dag van de Algemene Beschouwingen. Ook moet Verdonk er niet van uitgaan dat de mensen die een verblijfsvergunning krijgen massaal een beroep op de verzorgingsstaat doen. De premier betichtte de leider van TON van 'doemdenken'. "Het beroep op de bijstand is niet hoger dan verwacht." Vierduizend mensen zijn al aan het werk, aldus Balkenende.

Het onderzoek van Verdonk vatte de premier samen als een 'optelsom van schattingen voor de komende twintig jaar'. De premier ging niet in op de kosten die zijn verbonden aan bijstandsuitkeringen en de huur- en de zorgtoeslag. Die zijn onderdeel van het 'reguliere, wettelijke ramings- en aanpassingsproces', aldus de premier. "Het spreekt voor zich dat we de ontwikkeling van die kosten nauwlettend in de gaten houden".

Verdonk nam geen genoegen met deze uitleg. "Dit is nou net het soort antwoord dat de burger niet begrijpt. U bent nog steeds niet overtuigd van de ernst van de situatie". Op haar verzoek zegde Balkenende een uitgebreide schriftelijke reactie op het onderzoek toe.
Verdonk geowned
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_61738373
quote:
Op donderdag 18 september 2008 19:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Verdonk geowned
En niet zo'n beetje ook

Rita Liega Verdonk met dr zinkende bootje.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_61738464
Vierduizend mensen al aan het werk op een totaal van 26000....

Best een goed resultaat voor mensen die én andere diploma's hebben én uit een andere cultuur komen én als asielzoeker zijnde niet mochten werken (heb je geen verblijfvergunning, dan mag je ook niet werken, zij missen dus een hoop werkervaring).

Hopelijk doen ze ook nog een beetje proper werk
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_61739777
quote:
Op donderdag 18 september 2008 19:45 schreef Klopkoek het volgende:
Vierduizend mensen al aan het werk op een totaal van 26000....

Best een goed resultaat voor mensen die én andere diploma's hebben én uit een andere cultuur komen én als asielzoeker zijnde niet mochten werken (heb je geen verblijfvergunning, dan mag je ook niet werken, zij missen dus een hoop werkervaring).

Hopelijk doen ze ook nog een beetje proper werk
Daar had ik het (met een Verdonk stemmer...) ook al over. Het waren er uiteindelijk minder dan 26.000 toch? ik dacht 22.000.

Dus 1/5 van de mensen aan het werk. Er zullen ongetwijfeld ook kinderen, huisvrouwen/huisvaders, en ouderen tussen zitten. En dan nog 20% weer aan het werk.

Dat is een hogere score denk ik dan wat je gemiddeld hebt over Nederland gezien. I
  donderdag 18 september 2008 @ 21:02:05 #105
228277 MarlaSinger
whacked out bald freak
pi_61740602
wat een grappenmakers hier!

Trouwens, dat gezeik over die ring net op het journaal! Nee, dat gaat haar echt stemmen kosten hoor!!!
I took what was left of a bottle. It might have been too much.
pi_61779799
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 20 september 2008 @ 14:58:47 #107
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_61780519
Verdonk is net als de Duitsers. Die scoren namelijk ook altijd in de laatste minuut.
pi_61781101
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 14:58 schreef Fajarowicz het volgende:
Verdonk is net als de Duitsers. Die scoren namelijk ook altijd in de laatste minuut.
Verdonk is net als de Duitsers, die verloren ook de oorlog.
pi_61783368
quote:
Op zondag 14 september 2008 14:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het valt me altijd op hoe poeslief ze behandelt wordt door de Harry Mensen, Knevels, Karhoffen, Wittemans en Nieuwkerken van deze wereld.

Waar politici als Rutte en Bos voortdurend in de verdrukking zitten, daar kan Verdonk zonder kritische vragen even gal en haat zaaien.
Zelfs Witteman? Van knevel kan ik me het nog voorstellen, die beschouwt haar als noodzakelijk kwaad, of nog niet eens zoooo kwaad ....

Maar ja Witteman, ik denk dat ie een stiekeme rechtse CDAer is geworden?

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
pi_61783471
quote:
Op zondag 14 september 2008 14:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ze was ook zo heerlijk inhoudsloos bij Pauw en Witteman.
Ja, alleen daar!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_61783587
quote:
Op zondag 14 september 2008 18:37 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Dat Verdonk's steun wel zal verdampen zodra zij haar plannen presenteert is een warme illusie waarin mensen als jij zich hullen. Je denkt dat als mensen het ware gezicht van Verdonk zien, het probleem wel opgelost is. Nu, ik kan je vertellen dat zelfs de meest populistische en achterlijke plannen van Verdonk haar steun niet significant zal doen afkalven. Rita Verdonk verwoord namelijk de onvrede die veel mensen hebben met de manier waarop dingen gaan, met de naïeve kinderlijkheid van figuren als Ella Vogelaar en Bert Koenders.

Willen de 'gematigden' geen zetels afstaan aan ToN, dan zullen zij eerst naar hun eigen opstelling moeten kijken.

* Scaurus is voor alle duidelijkheid geenszins aanhanger van Verdonk
Hiermee ben ik het eens omdat de 'plannen' van Verdonk glashelder zijn:
"Schop alle buitenlanders eruit!"

En natuurlijk verwoordt niemand dat letterlijk zo, maar ik kan me nog straatinterviews herinneren waar mensen duidelijk zeiden toen ze werden gevraagd WAAROM ze op verdonk stemden "nou ja vanwege die buitenlanders enzo" "Die doet wat tegen de moslims, hè?", "die is er voor ONS" (en met 'ons' werd inheemsen bedoeld, voor de duidelijkheid)

verdonk heeft helemaal geen file plannen nodig. Het enige wat ze nodig heeft is veel media aandacht, en een relletje met moslims. Wat ze zo'n 3 maanden voor de verkiezingen zal uitlokken.

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
pi_61783634
quote:
Op donderdag 18 september 2008 21:02 schreef MarlaSinger het volgende:
wat een grappenmakers hier!

Trouwens, dat gezeik over die ring net op het journaal! Nee, dat gaat haar echt stemmen kosten hoor!!!
nah, denk het niet, haar stemmers vinden dat prachtig, die denken dat als ze op haar stemmen, zij ook wel kedootjes krijguh ...

[ Bericht 9% gewijzigd door BogardeRules op 20-09-2008 18:12:28 ]

maandag 22 september 2008 @ 09:09:45 #113
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_61817983
Jammer van Rita. Ik heb haar ruim een jaar het voordeel van de twijfel gegeven maar nu blijkt dat haar beweging gebakken lucht is. Na 1 jaar weet ik nog steeds niet wat haar standpunten zijn, wat haar visie is op Nederland en hoe zij de problemen wil gaan aanpakken. Mijn stem gaat weer naar de VVD ondanks het 'leiderschap' van Rutte.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_61818346
quote:
Op maandag 22 september 2008 09:09 schreef ES57 het volgende:
Jammer van Rita. Ik heb haar ruim een jaar het voordeel van de twijfel gegeven maar nu blijkt dat haar beweging gebakken lucht is. Na 1 jaar weet ik nog steeds niet wat haar standpunten zijn, wat haar visie is op Nederland en hoe zij de problemen wil gaan aanpakken. Mijn stem gaat weer naar de VVD ondanks het 'leiderschap' van Rutte.
Eensch, hoewel ik al zag dat het niks werd toen ze zei dat handen schudden in de wet moeten worden vastgelegd . Ik zweef een beetje tussen de VVD en PVV, maar ws. ga ik gewoon blanco stemmen omdat ik het niet eens ben met de indamming van privacy van dit soort partijen.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  maandag 22 september 2008 @ 09:34:13 #115
226255 ES57
pi_61818394
quote:
Op maandag 22 september 2008 09:32 schreef Steeven het volgende:

[..]

Eensch, hoewel ik al zag dat het niks werd toen ze zei dat handen schudden in de wet moeten worden vastgelegd . Ik zweef een beetje tussen de VVD en PVV, maar ws. ga ik gewoon blanco stemmen omdat ik het niet eens ben met de indamming van privacy van dit soort partijen.
Wilders vind ik verbaal een fantastische vent maar hij draaft helaas door met zijn veralgemeniseringen.
pi_61819005
quote:
Op maandag 22 september 2008 09:34 schreef ES57 het volgende:

[..]

Wilders vind ik verbaal een fantastische vent maar hij draaft helaas door met zijn veralgemeniseringen.
Ja dat stoort me ook, maar ik waardeer het dat hij problemen durft op te noemen, waar anderen liever over zwijgen. Toch is hij in alles net even te extreem voor mij, maar aan de andere kant zou ik misschien op hem stemmen als tegengeluid voor alle te politiek correcte partijen (maar zoals ik al zei, vermoedelijk wordt het blanco). Dat laatste punt kan ik eigenlijk niet gebruiken, omdat ik fel tegen de indamming van privacy ben, en de partij voor de 'vrijheid' niet. Als ik op de PVV zou stemmen, zou ik dus ook niet meer mogen klagen over inbreuken op mijn privacy.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_61819397
quote:
Op maandag 22 september 2008 09:34 schreef ES57 het volgende:

[..]

Als hofnar doet hij het idd erg goed.
  maandag 22 september 2008 @ 11:02:19 #118
226255 ES57
pi_61820148
quote:
Op maandag 22 september 2008 10:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Als hofnar doet hij het idd erg goed.
Van Geel doet het als wazige ambtenaar ook goed.
pi_61829432
quote:
Op maandag 22 september 2008 09:09 schreef ES57 het volgende:
Kan je ook vertellen waarom je haar eerst wel vertrouwde? Het kan aan m'n natuurlijke afkeer van dat type vrouwen liggen maar ik snap er niks van .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 22 september 2008 @ 18:09:10 #120
226255 ES57
pi_61830428
quote:
Op maandag 22 september 2008 17:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Kan je ook vertellen waarom je haar eerst wel vertrouwde? Het kan aan m'n natuurlijke afkeer van dat type vrouwen liggen maar ik snap er niks van .
Gewoon, zij is een tof wijf. Als minister was zij de enige vent in het kabinet.
pi_61830700
quote:
Op maandag 22 september 2008 18:09 schreef ES57 het volgende:

[..]

Ah puur op emotie en niet op rationele gronden dus
pi_61830856
quote:
Op maandag 22 september 2008 18:09 schreef ES57 het volgende:

[..]

Haar ballen zaten alleen iets hoger.
  maandag 22 september 2008 @ 19:21:06 #123
226255 ES57
pi_61832378
quote:
Op maandag 22 september 2008 18:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ah puur op emotie en niet op rationele gronden dus
Natuurlijk. Rationele gronden in de politiek bestaan niet. Neem Rouvoet, een gristendwaas die een 2000 jaar oud sprookjesboek volgt voor de invulling van zijn leven. Als hij eventjes rationeel nadenkt dan komt hij tot de conclusie dat hij gek bezig is. Maar dat doet hij niet want zijn emoties beheersen hem.
pi_61832555
quote:
Op maandag 22 september 2008 19:21 schreef ES57 het volgende:

[..]

Natuurlijk. Rationele gronden in de politiek bestaan niet. Neem Rouvoet, een gristendwaas die een 2000 jaar oud sprookjesboek volgt voor de invulling van zijn leven. Als hij eventjes rationeel nadenkt dan komt hij tot de conclusie dat hij gek bezig is. Maar dat doet hij niet want zijn emoties beheersen hem.
Voor z'n stemmers is het wel een zeer rationele keuze. Een integer politicus die staat voor de normen en waarden die veel christelijke kiezers ook voor ogen hebben.

Stukken logischer dan achter Verdonk aanlopen omdat ze zo krachtig overkwam op enkelen.
pi_61832621
quote:
Op maandag 22 september 2008 17:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Apart is dat he. Dat je bij zulke vrouwen je het gewoon aanvoelt dat het de boel 'belazert'.
Palin in het buitenland bijvoorbeeld. Fleur Agema of griffith heb ik dat dan weer niet bij. Terwijl van der Hoeven en, bijsterveldt en Huizinga me acuut een bloeddrukverhoging geven.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')