Het schip van Verdonk gaat eindelijk ten onder.quote:Verdonk verliest vier zetels in peiling
DEN HAAG - Trots op Nederland van Rita Verdonk is in de wekelijkse opiniepeiling van Maurice de Hond gedaald van 18 naar 14 Tweede Kamerzetels. Volgens De Hond hangt het verlies samen met de harde uitspraken van Verdonks vroegere adviseur Ed Sinke. Die noemde haar deze week in het tv-programma Nova “gewetenloos” en omschreef haar partij als “een facade”.
De vier zetels die Verdonk verliest, komen terecht bij CDA, PvdA, VVD en SP. Het CDA zou volgens de zondag gepubliceerde peiling van De Hond 34 zetels halen, zeven minder dan bij de laatste verkiezingen. De PvdA, die vorige week bij De Hond haar laagste score ooit bereikte met 15 zetels, zou er nu 16 krijgen. Bij de laatste verkiezingen verwierf de PvdA 33 Kamerzetels.
De SP komt uit op 20 zetels, het beste resultaat sinds een half jaar, maar wel een verlies van vijf vergeleken bij de vorige verkiezingen. De VVD is bij De Hond goed voor 18 zetels, vier minder dan bij de laatste verkiezingen.
Verder is de peiling van De Hond gelijk aan die van vorige week. De PVV komt uit op 14 zetels (plus vijf vergeleken bij de vorige verkiezingen), evenals D66 (plus elf). GroenLinks haalt elf zetels (plus vier). De ChristenUnie zou met vijf zetels in de Kamer komen (min een). SGP en Partij voor de Dieren blijven steken op twee zetels, evenveel als bij de laatste verkiezingen.
Uit een speciaal onderzoek dat De Hond heeft gedaan ter gelegenheid van Prinsjesdag blijkt dat de meeste Nederlanders pessimistisch zijn over de economie en hun koopkracht. Twee derde denkt dat die volgend jaar allebei zullen verslechteren. Ze zijn daarmee somberder dan vorig jaar.
De mening van de kiezers over minister Wouter Bos van Financiën (PvdA) is beduidend negatiever dan die over zijn voorganger Gerrit Zalm (VVD): 12 procent denkt dat hij het beter doet dan Zalm en 52 dat hij het slechter doet. Bij de PvdA-kiezers vindt 29 procent Bos beter dan Zalm en 27 procent vindt hem slechter.
Blub, blub, blub -13 zetelsquote:Op zondag 14 september 2008 14:09 schreef Picchia het volgende:
Blub, blub, blub +13 zetels
Nou geweldig, een onbestuurbaar land, super!quote:Op zondag 14 september 2008 14:09 schreef Picchia het volgende:
De peilingen zien er geweldig uit in mijn ogen.
CDA - 34
SP- 20
VVD - 18
PvdA - 16
PVV - 14
Trots op NL - 14
D66 - 14
Groen Links - 11
ChristenUnie - 5
SGP - 2
PvdDieren - 2
Het slechte nieuws is dat D66 weer op winst staat.quote:Op zondag 14 september 2008 14:09 schreef Picchia het volgende:
De peilingen zien er geweldig uit in mijn ogen.
CDA - 34
SP- 20
VVD - 18
PvdA - 16
PVV - 14
Trots op NL - 14
D66 - 14
Groen Links - 11
ChristenUnie - 5
SGP - 2
PvdDieren - 2
Heh mag het een keer, elke keer als er een fortuin, wilders of verdonk opstaat en al het ongeinformeerde klootjesvolk met de intelligentie van de gemiddelde bible-belt amerikaan dat er achter staat, zich als een stelletje rand-debiele groep rtl4 publiek klapvarkens gaat gedragen mag het wel?quote:Op zondag 14 september 2008 13:56 schreef PietjePuk007 het volgende:
Zo'n TT geeft aan dat tegenstanders net zo populistisch bezig zijn, ze mogen 't anderen natuurlijk wel verwijten. Hypocriet, maar ach we zijn 't gewend.
Zoals altijd trouwens.quote:Op zondag 14 september 2008 14:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ze was ook zo heerlijk inhoudsloos bij Pauw en Witteman.
Was het maar zo'n feest.quote:Op zondag 14 september 2008 14:16 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Nou geweldig, een onbestuurbaar land, super!
Het valt me altijd op hoe poeslief ze behandelt wordt door de Harry Mensen, Knevels, Karhoffen, Wittemans en Nieuwkerken van deze wereld.quote:Op zondag 14 september 2008 14:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ze was ook zo heerlijk inhoudsloos bij Pauw en Witteman.
Bijna mee eens, maar zoals het nu eruit ziet is de percentage verstandigen in de minderheidquote:Op zondag 14 september 2008 14:23 schreef Killjoy het volgende:
[..]
Heh mag het een keer, elke keer als er een fortuin, wilders of verdonk opstaat en al het ongeinformeerde klootjesvolk met de intelligentie van de gemiddelde bible-belt amerikaan dat er achter staat, zich als een stelletje rand-debiele groep rtl4 publiek klapvarkens gaat gedragen mag het wel?
Moeilijk he, een beetje tegengas van de verstandigere groep bevolking die wel trots is op nederland, meer nuance ziet dan "OMGWTFBBQ Kutbuitenlanders/Moslims".
Inderdaad.quote:Op zondag 14 september 2008 14:30 schreef nietzman het volgende:
Dat mensen een Ed Sinke nodig hebben om door een façade heen te prikken zegt helaas ook genoeg.
Het rechts van Wilders en Verdonk erg moeilijk ja. Alleen wat verdwaalde conservatieve mongolen uit het stenen tijdperk die smachten naar de verhoudingen van het ancien regime (Spruyt enzo) hebben er waardering voor.quote:Op zondag 14 september 2008 15:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Rechts en intellectuelen gaat niet samen.
Mijns inziens typerend voor de intellectuele (salon)liberaal.quote:Op zondag 14 september 2008 04:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik weet niet wat het is maar ik denk eigenlijk nooit over de menselijke kant van een gebeurtenis, veel meer over eventuele politieke gevolgen en wat bijvoorbeeld de technische details zijn van een gebeurtenis. De aanslagen op het WTC zijn voor nooit echt als een verrassing gekomen, al in de aanloop er naar toe kon je zien dat terroristen steeds geweldadiger gingen optreden tegen de VS (aanslagen in Kenya en Jemen). Als ik de beelden nu weer zie kijk ik vooral gefascineerd naar de snelheid waarmee de vliegtuigen de torens binnen vliegen, de daar op volgende explosie die uitdijt tot gigantische proporties, de continue stroom van dwarrelend papier na het instorten van de torens en natuurlijk ook het instorten zelf. Ik voel mij dat mijn interesse geprikkeld wordt door beelden van deze ramp, er gebeurt zo ontzettend veel op die beelden.
Waarom heb je altijd een grote mond over rechts, terwijl je zelf op je teentjes getrapt bent als media als links gekarakteriseerd wordt. Ik dacht dat intellectuele mensen tegen generaliseren waren?quote:
Dat is misschien wel zo, maar partijen die alleen op onderbuikgevoelens teren kunnen niet goed voor nederland zijn.quote:Op zondag 14 september 2008 16:19 schreef damian5700 het volgende:
De pretentie 'we zijn links, dus intelligent en we weten daarom wat goed voor u is', jaagt veel mensen juist de andere kant op, want mensen kunnen zich op allerlei wijze informeren en zijn veel mondiger.
En of het nu de PVV, ToN of een totaal andere nieuwe beweging betreft er is evident een aanzienlijk potentieel van het electoraat, dat volkomen het vertrouwen in de traditionele politieke elite heeft verloren en dat zich gekanaliseerd voor een niet onbeduidend aantal Kamerzetels laat gelden.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |