abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61625860
quote:
Op zondag 14 september 2008 18:35 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het gaat niet enkel over de PvdA.
Oh maar dit verhaal gaat ook gewoon op voor CDA, VVD en D66 hun rol is nog lang niet uitgespeeld en zal voorlopig die van SP, PVV, TON etc ver overstijgen. Roepen dat er echt wat veranderd is in de Nederlandse politiek is vrij naïef.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_61625885
quote:
Op zondag 14 september 2008 18:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh maar dit verhaal gaat ook gewoon op voor CDA, VVD en D66 hun rol is nog lang niet uitgespeeld en zal voorlopig die van SP, PVV, TON etc ver overstijgen. Roepen dat er echt wat veranderd is in de Nederlandse politiek is vrij naïef.
Alleen in jouw interpretatie zeg ik dat de rol van het CDA, VVD en PvdA is uitgespeeld.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zondag 14 september 2008 @ 18:52:45 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_61626131
quote:

[..]

Verandering is er wel degelijk, de samenleving veranderd namelijk gewoon

Maar ik denk dat we op deze manier uiteindelijk bij een nieuw evenwicht gaan uitkomen
  zondag 14 september 2008 @ 18:53:56 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_61626156
Btw mooi dat Verdonk begint met imploderen, het speelkwartiertje weer voorbij, nu weer redelijke politiek
pi_61626169
Deze kabinetsperiode hebben ze genoeg pogingen tot het leveren van 'zoetigheid' gedaan, alleen was de uitvoering zo belabberd en waren de mensen er zo ontevreden mee dat niemand er 'zoet' in herkende. Daarnaast ging het nog gepaard met een beetje azijn.

Daarom zakken de PvdA en het CDA ook terecht in de peilingen, maar helaas niet genoeg.
pi_61626563
Wilders heeft zijn werk goed gedaan als 'populist' bij het vernietigen van dit kabinet. Hij heeft alle onzin-plannen en nieuwsberichten met nuttige feedback voorzien, waar ze veelal geen gepast antwoord op hadden.

Nu is het nog een beetje chaos in de politiek bij de gevestigde partijen en ze wisten vaak niet op welke poot ze moesten staan. Je hoort vreemde geluiden uit alle mainstream gevestigde partijen komen. Als ze in de toekomst weer met beide benen op de grond komen te staan dan hoop ik dat ze een meer weloverwogen koers gaan varen. Meer ideologisch wellicht. Met enkel investeringen in zaken waar ze echt behoefte aan hebben.

Ik hoop dat Wilders het volgende kabinet er ook op kan wijzen wanneer ze weer onderbuik-maatregelen aan het nemen zijn.

+5 zetels
  zondag 14 september 2008 @ 19:13:52 #57
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_61626615
quote:
Op zondag 14 september 2008 18:14 schreef detlevico het volgende:

[..]

Het was de bedoeling dat de gastarbeiders tijdelijk hier zouden verblijven.
Tijdelijk!!
Bij de Pvda is tijdelijk voor altijd.
Remember het kwartje van Kok.
Bij de Pvda is de a van arbeider veranderd in de a van allochtoon.
Daarom mede is de Pvda diep gezakt in de peilingen,en licht aan het infuus.

In de periode vanaf het eerste kabinet Van Agt (1977) tot het derde kabinet Lubbers (1989) is Nederland bijna non stop door CDA en VVD geregeerd. De PvdA heeft in die periode welgeteld 260 dagen in een kabinet gezeten. Politiek had rechts in die tijd dus de touwtjes volledig in handen. Zo heeft het later door rechts verfoeide minderhedenbeleid vorm gekregen onder rechtse kabinetten.
Bron: http://ewoudbutter.web-lo(...)ethisch-in-de-e.html

Daarnaast heeft het CDA (ARP, CHU, KVP) sinds 1918 non stop in het kabinet gezeten met een korte pauze tijdens Paars I en Paars II.

En daarom is het dus vreemd dat het CDA iedere keer buiten schot blijft. Schijnbaar lopen er toch nog heel veel gelovigen rond in Nederland.
pi_61627248
quote:
Op zondag 14 september 2008 18:53 schreef Hexagon het volgende:
Btw mooi dat Verdonk begint met imploderen, het speelkwartiertje weer voorbij, nu weer redelijke politiek
LOL "Redelijke Politiek"?
Jij snap denk ik niet wat politiek betekend?
Politiek is in elke vorm VERE van redelijkheid, het is een veredelde word voor profesioneel voorliegen om "het volk" voor jouw te laten doen wat JIJ wil.
Het zij met een dictator, 2 partijen politiek of een aderlijk koningshuis.
Alleen wij menen meer vrijheid te hebben met een meer-partijen politiek, wat meer lijkt op een oud oorlogs tactiek genaamd "devide and conquer"
failed to see the oblivious
  zondag 14 september 2008 @ 19:47:51 #59
185261 Scaurus
Memento mori
pi_61627456
quote:
Op zondag 14 september 2008 19:40 schreef Kaneda_ het volgende:
Politiek is in elke vorm VERE van redelijkheid, het is een veredelde word voor profesioneel voorliegen om "het volk" voor jouw te laten doen wat JIJ wil.
Alleen wij menen meer vrijheid te hebben met een meer-partijen politiek, wat meer lijkt op een oud oorlogs tactiek genaamd "devide and conquer"
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_61627879
quote:
Op zondag 14 september 2008 19:13 schreef Dlocks het volgende:

[..]

In de periode vanaf het eerste kabinet Van Agt (1977) tot het derde kabinet Lubbers (1989) is Nederland bijna non stop door CDA en VVD geregeerd. De PvdA heeft in die periode welgeteld 260 dagen in een kabinet gezeten. Politiek had rechts in die tijd dus de touwtjes volledig in handen. Zo heeft het later door rechts verfoeide minderhedenbeleid vorm gekregen onder rechtse kabinetten.
Bron: http://ewoudbutter.web-lo(...)ethisch-in-de-e.html

Daarnaast heeft het CDA (ARP, CHU, KVP) sinds 1918 non stop in het kabinet gezeten met een korte pauze tijdens Paars I en Paars II.

En daarom is het dus vreemd dat het CDA iedere keer buiten schot blijft. Schijnbaar lopen er toch nog heel veel gelovigen rond in Nederland.
Ja precies. Grofweg kun je stellen dat 'links' pas de minderheden zijn gaan omarmen toen ze hier definitief bleven. Dat is ook logisch. 'Links' is begaan met de 'zwakkere' groepen. Het was niet in het belang van de 'zwakkeren' dat er massas allochtonen binnen zouden komen.... maar toen ze eenmaal bleven waren ook allochtonen onderdeel van de zwakkeren. Het lag als het ware in hun idealen besloten dat zij toen de ommezwaai maakten en zich gingen inzetten voor de lotsverbetering van de allochtonen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_61629416
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_61633470
quote:
Op zondag 14 september 2008 14:16 schreef vanOekelen het volgende:

[..]

Nou geweldig, een onbestuurbaar land, super!
Lees eens wat meer boeken over comparative politics.
*Vlaams
pi_61640175
quote:
Op zondag 14 september 2008 15:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Rechts en intellectuelen gaat niet samen.
Och gut, weer van Freek gedroomd?
  maandag 15 september 2008 @ 14:58:49 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_61645868
quote:
Op zondag 14 september 2008 19:40 schreef Kaneda_ het volgende:

[..]

Je bent gewoon verbitterd, ik kan het ook niet helpen

Verder ben ik redelijk tevreden met onze politiek zoals ie was, al kan het altijd beter natuurlijk

Al is dat volgens mij niet coolo om te zeggen. De nieuwe politieke correctheid beveelt mij cynisch en verzuurd te zijn
pi_61662985
quote:
Op maandag 15 september 2008 14:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je bent gewoon verbitterd, ik kan het ook niet helpen

Verder ben ik redelijk tevreden met onze politiek zoals ie was, al kan het altijd beter natuurlijk

Al is dat volgens mij niet coolo om te zeggen. De nieuwe politieke correctheid beveelt mij cynisch en verzuurd te zijn
Verbitterd? ja mischien wel, en heb dan ook meenige redenen voor om totaal teleurgesteld te zijn in onze politiek. Sinds ik het probeer te volgen ( paars2) zie ik het alleen maar erger worden.
En ALS er dan eens wat "nieuws"gebeurt zoals Pim Fortuijn terweeg bracht, en dan kon je eens of oneens zijn, maar die smoelwerk van een ingezakte Melkert vergeet ik NOOIT meer! .
Ik genoot ervan hoe hij en andere ter plekke door de stront konden zakken door gebrek aan goede tegenargumenten ( of leugens!) en dat ze allen publiekelijk te kijk werden gezet.

Zijn ideeen waren mischien niet allemaal even zuiver of beter, zeker niet alles, maar hij kon zo lekker schoppen tegen de gevestigde orde. Maarja, hij moest dood heh
En die "magic"proberden LPF, en nu WIlders en Verdonk ook terug te halen, maar dat zal hen niet lukken, er zijn er maar weinig zoals Pim.

Nee tegenwoordig is mijn politieke kleur grijs, want wat je ook stemt, er zijn altijd pro's en cons, en voor de meeste "normale" burgers komt het altijd slechter uit.
OP naar de volgende verkiezingen, en dan kijken hoe wij allen weer massaal anaal genaaid worden door de draaikonten en oplichters.
failed to see the oblivious
pi_61663680
quote:
Op zondag 14 september 2008 14:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het slechte nieuws is dat D66 weer op winst staat.

Ook vreselijk vaag. Weet absoluut niet wat je aan die club hebt. Net zo erg als PvdA wat dat betreft.
welke pp vind jij eigenlijk wel wat
  maandag 15 september 2008 @ 23:53:57 #67
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_61663777
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_61669592
Nou, van 0 naar 14, echt slecht.....
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_61671817
quote:

[..]

VVD is weer helemaal terug in de peiling 23

Wilders 7
Verdonk 13

Die zakken dus weg
pi_61671839
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 11:13 schreef fokthesystem het volgende:
Nou, van 0 naar 14, echt slecht.....

Stond ze 0 in de peiling dan.
Volgens mij stond ze op 25 in de peiling en nu nog maar 14 in de peiling dus ja dan doe je het niet goed.
pi_61672814
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 12:43 schreef IFU het volgende:

[..]

Stond ze 0 in de peiling dan.
Volgens mij stond ze op 25 in de peiling en nu nog maar 14 in de peiling dus ja dan doe je het niet goed.
Elke zetel die ze haalt, meer dan 1, is winst.
Ze gaat dus in het echt, het leven is geen peiling voor nieuwe partijen, bij meer dan 1 zetel er op vOOruit.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  dinsdag 16 september 2008 @ 14:02:01 #72
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_61673712
Ach toen Wilders 7 zetels kreeg was ik alleen maar blij als ze hem dan in 7 stukken hakten en dan zo de zetels vulden
Voor Verdonk dan maar wat kleinere stukjes
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
pi_61693585
quote:
Op zondag 14 september 2008 15:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het rechts van Wilders en Verdonk erg moeilijk ja. Alleen wat verdwaalde conservatieve mongolen uit het stenen tijdperk die smachten naar de verhoudingen van het ancien regime (Spruyt enzo) hebben er waardering voor.

Het rechts van Zalm kent wat meer intellectuelen. Helaas zijn die vaak alleen maar op één enkel vlak intellectueel. Die zien een mens als een getalletje. Ter illustratie daarvan een post van mijn allergewaardeerde (ahum) Bolkesteijn:
[..]

Mijns inziens typerend voor de intellectuele (salon)liberaal.

Daarnaast heb je in Nederland nog een grote groep die zich liberaal noemen maar in feite opportunisten zijn. Die zeg maar voor eigen verantwoordelijkheid zijn maar ook voor bedrijfssubsidies, dat soort. Meestal zijn die ook niet al te snugger naar mijn idee.
Serieus kerel, neem even vakantie ofzo... Volgens mij zit jij je helemaal op te vreten, daar achter dat computertje van je
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
pi_61700057
quote:
Sinke: Verdonk verzwijgt cadeaus
Voormalig adviseur Ed Sinke valt opnieuw Rita Verdonk aan. Hij zegt in weekblad Elsevier dat Verdonk stiekem cadeaus van duizenden euro’s accepteert zonder dat in het geschenkenregister van de Tweede Kamer te melden.

Oud-VVD'er Sinke was twee jaar lang de vertrouweling van Verdonk. In juni beschuldigde Verdonk hem ervan dat hij een greep in de kas zou hebben gedaan.

Sinke kwam met een accountantsrapport op de proppen, waarin stond dat er niks aan de hand was. Verdonk laat al maandenlang door een forensisch accountant nader onderzoek doen.

Volgens Sinke ontving Verdonk eind 2007 een diamanten ring ter waarde van tienduizend euro van haar bewonderaar Wouter van der Horst, een in België woonachtige handelaar in sieraden. ‘Verdonk heeft toen met mij overlegd of ze dit cadeau moest opgeven. Ze vertelde dat de ring tienduizend euro kostte, maar besloot de waarde geheim te houden. Het was een cadeau voor haar persoonlijk." Verdonk meldde dat ze op 21 december ‘een ring’ van Van der Horst had ontvangen. Ze liet de waarde in het midden.

Sinke beweert in Elsevier dat er meer giften waren. Couturier Paul Schulten maakte voor de TON-presentatie op 3 april een jurk. Sinke: "Het was een jurk van zeker zes mille. Ze heeft hem ook niet opgegeven."

TON-woordvoerder Kai van der Linde reageert furieus: "Ed Sinke probeert met leugens Rita Verdonk zwart te maken. Wij doen geen mededelingen over onze donateurs. De giften zijn volledig legaal."

Elsevier maakt ook melding van het gerucht dat onroerend goedmagnaat Chris Thunissen aan Verdonk een auto met chauffeur ter beschikking stelt. Van der Linde wil niks kwijt over de auto.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 17 september 2008 @ 13:34:44 #75
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_61700913
Mooi nieuws, zo zijn we sneller van der af.
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')