Oh maar dit verhaal gaat ook gewoon op voor CDA, VVD en D66 hun rol is nog lang niet uitgespeeld en zal voorlopig die van SP, PVV, TON etc ver overstijgen. Roepen dat er echt wat veranderd is in de Nederlandse politiek is vrij naïef.quote:Op zondag 14 september 2008 18:35 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het gaat niet enkel over de PvdA.
Alleen in jouw interpretatie zeg ik dat de rol van het CDA, VVD en PvdA is uitgespeeld.quote:Op zondag 14 september 2008 18:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh maar dit verhaal gaat ook gewoon op voor CDA, VVD en D66 hun rol is nog lang niet uitgespeeld en zal voorlopig die van SP, PVV, TON etc ver overstijgen. Roepen dat er echt wat veranderd is in de Nederlandse politiek is vrij naïef.
Verandering is er wel degelijk, de samenleving veranderd namelijk gewoonquote:Op zondag 14 september 2008 18:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh maar dit verhaal gaat ook gewoon op voor CDA, VVD en D66 hun rol is nog lang niet uitgespeeld en zal voorlopig die van SP, PVV, TON etc ver overstijgen. Roepen dat er echt wat veranderd is in de Nederlandse politiek is vrij naïef.
In de periode vanaf het eerste kabinet Van Agt (1977) tot het derde kabinet Lubbers (1989) is Nederland bijna non stop door CDA en VVD geregeerd. De PvdA heeft in die periode welgeteld 260 dagen in een kabinet gezeten. Politiek had rechts in die tijd dus de touwtjes volledig in handen. Zo heeft het later door rechts verfoeide minderhedenbeleid vorm gekregen onder rechtse kabinetten.quote:Op zondag 14 september 2008 18:14 schreef detlevico het volgende:
[..]
Het was de bedoeling dat de gastarbeiders tijdelijk hier zouden verblijven.
Tijdelijk!!
Bij de Pvda is tijdelijk voor altijd.
Remember het kwartje van Kok.
Bij de Pvda is de a van arbeider veranderd in de a van allochtoon.
Daarom mede is de Pvda diep gezakt in de peilingen,en licht aan het infuus.
![]()
LOL "Redelijke Politiek"?quote:Op zondag 14 september 2008 18:53 schreef Hexagon het volgende:
Btw mooi dat Verdonk begint met imploderen, het speelkwartiertje weer voorbij, nu weer redelijke politiek
quote:Op zondag 14 september 2008 19:40 schreef Kaneda_ het volgende:
LOL "Redelijke Politiek"?
Jij snap denk ik niet wat politiek betekend?
Politiek is in elke vorm VERE van redelijkheid, het is een veredelde word voor profesioneel voorliegen om "het volk" voor jouw te laten doen wat JIJ wil.
Het zij met een dictator, 2 partijen politiek of een aderlijk koningshuis.
Alleen wij menen meer vrijheid te hebben met een meer-partijen politiek, wat meer lijkt op een oud oorlogs tactiek genaamd "devide and conquer"
Ja precies. Grofweg kun je stellen dat 'links' pas de minderheden zijn gaan omarmen toen ze hier definitief bleven. Dat is ook logisch. 'Links' is begaan met de 'zwakkere' groepen. Het was niet in het belang van de 'zwakkeren' dat er massas allochtonen binnen zouden komen.... maar toen ze eenmaal bleven waren ook allochtonen onderdeel van de zwakkeren. Het lag als het ware in hun idealen besloten dat zij toen de ommezwaai maakten en zich gingen inzetten voor de lotsverbetering van de allochtonen.quote:Op zondag 14 september 2008 19:13 schreef Dlocks het volgende:
[..]
In de periode vanaf het eerste kabinet Van Agt (1977) tot het derde kabinet Lubbers (1989) is Nederland bijna non stop door CDA en VVD geregeerd. De PvdA heeft in die periode welgeteld 260 dagen in een kabinet gezeten. Politiek had rechts in die tijd dus de touwtjes volledig in handen. Zo heeft het later door rechts verfoeide minderhedenbeleid vorm gekregen onder rechtse kabinetten.
Bron: http://ewoudbutter.web-lo(...)ethisch-in-de-e.html
Daarnaast heeft het CDA (ARP, CHU, KVP) sinds 1918 non stop in het kabinet gezeten met een korte pauze tijdens Paars I en Paars II.
En daarom is het dus vreemd dat het CDA iedere keer buiten schot blijft. Schijnbaar lopen er toch nog heel veel gelovigen rond in Nederland.
Lees eens wat meer boeken over comparative politics.quote:Op zondag 14 september 2008 14:16 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Nou geweldig, een onbestuurbaar land, super!
Och gut, weer van Freek gedroomd?quote:Op zondag 14 september 2008 15:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Rechts en intellectuelen gaat niet samen.
Je bent gewoon verbitterd, ik kan het ook niet helpenquote:Op zondag 14 september 2008 19:40 schreef Kaneda_ het volgende:
[..]
LOL "Redelijke Politiek"?
Jij snap denk ik niet wat politiek betekend?
Politiek is in elke vorm VERE van redelijkheid, het is een veredelde word voor profesioneel voorliegen om "het volk" voor jouw te laten doen wat JIJ wil.
Het zij met een dictator, 2 partijen politiek of een aderlijk koningshuis.
Alleen wij menen meer vrijheid te hebben met een meer-partijen politiek, wat meer lijkt op een oud oorlogs tactiek genaamd "devide and conquer"
Verbitterd? ja mischien wel, en heb dan ook meenige redenen voor om totaal teleurgesteld te zijn in onze politiek. Sinds ik het probeer te volgen ( paars2) zie ik het alleen maar erger worden.quote:Op maandag 15 september 2008 14:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je bent gewoon verbitterd, ik kan het ook niet helpen
Verder ben ik redelijk tevreden met onze politiek zoals ie was, al kan het altijd beter natuurlijk
Al is dat volgens mij niet coolo om te zeggen. De nieuwe politieke correctheid beveelt mij cynisch en verzuurd te zijn
welke pp vind jij eigenlijk wel watquote:Op zondag 14 september 2008 14:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het slechte nieuws is dat D66 weer op winst staat.
Ook vreselijk vaag. Weet absoluut niet wat je aan die club hebt. Net zo erg als PvdA wat dat betreft.
quote:Op zondag 14 september 2008 18:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 16 september 2008 11:13 schreef fokthesystem het volgende:
Nou, van 0 naar 14, echt slecht.....
Elke zetel die ze haalt, meer dan 1, is winst.quote:Op dinsdag 16 september 2008 12:43 schreef IFU het volgende:
[..]
Stond ze 0 in de peiling dan.
Volgens mij stond ze op 25 in de peiling en nu nog maar 14 in de peiling dus ja dan doe je het niet goed.
Serieus kerel, neem even vakantie ofzo... Volgens mij zit jij je helemaal op te vreten, daar achter dat computertje van jequote:Op zondag 14 september 2008 15:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het rechts van Wilders en Verdonk erg moeilijk ja. Alleen wat verdwaalde conservatieve mongolen uit het stenen tijdperk die smachten naar de verhoudingen van het ancien regime (Spruyt enzo) hebben er waardering voor.
Het rechts van Zalm kent wat meer intellectuelen. Helaas zijn die vaak alleen maar op één enkel vlak intellectueel. Die zien een mens als een getalletje. Ter illustratie daarvan een post van mijn allergewaardeerde (ahum) Bolkesteijn:
[..]
Mijns inziens typerend voor de intellectuele (salon)liberaal.
Daarnaast heb je in Nederland nog een grote groep die zich liberaal noemen maar in feite opportunisten zijn. Die zeg maar voor eigen verantwoordelijkheid zijn maar ook voor bedrijfssubsidies, dat soort. Meestal zijn die ook niet al te snugger naar mijn idee.
quote:Sinke: Verdonk verzwijgt cadeaus
Voormalig adviseur Ed Sinke valt opnieuw Rita Verdonk aan. Hij zegt in weekblad Elsevier dat Verdonk stiekem cadeaus van duizenden euro’s accepteert zonder dat in het geschenkenregister van de Tweede Kamer te melden.
Oud-VVD'er Sinke was twee jaar lang de vertrouweling van Verdonk. In juni beschuldigde Verdonk hem ervan dat hij een greep in de kas zou hebben gedaan.
Sinke kwam met een accountantsrapport op de proppen, waarin stond dat er niks aan de hand was. Verdonk laat al maandenlang door een forensisch accountant nader onderzoek doen.
Volgens Sinke ontving Verdonk eind 2007 een diamanten ring ter waarde van tienduizend euro van haar bewonderaar Wouter van der Horst, een in België woonachtige handelaar in sieraden. ‘Verdonk heeft toen met mij overlegd of ze dit cadeau moest opgeven. Ze vertelde dat de ring tienduizend euro kostte, maar besloot de waarde geheim te houden. Het was een cadeau voor haar persoonlijk." Verdonk meldde dat ze op 21 december ‘een ring’ van Van der Horst had ontvangen. Ze liet de waarde in het midden.
Sinke beweert in Elsevier dat er meer giften waren. Couturier Paul Schulten maakte voor de TON-presentatie op 3 april een jurk. Sinke: "Het was een jurk van zeker zes mille. Ze heeft hem ook niet opgegeven."
TON-woordvoerder Kai van der Linde reageert furieus: "Ed Sinke probeert met leugens Rita Verdonk zwart te maken. Wij doen geen mededelingen over onze donateurs. De giften zijn volledig legaal."
Elsevier maakt ook melding van het gerucht dat onroerend goedmagnaat Chris Thunissen aan Verdonk een auto met chauffeur ter beschikking stelt. Van der Linde wil niks kwijt over de auto.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |