quote:Op zondag 14 september 2008 14:05 schreef cesareborgia het volgende:
Ik ben 26 en derdejaars dus het kan nog erger![]()
Vermaak me prima eigenlijk.
Nee, vrouwen doen het normaal gezien beter op school dan mannen. Maar dat wil niet zeggen dat jij ook volgens die norm moet leven.quote:Op zondag 14 september 2008 14:11 schreef Appelboom1983 het volgende:
[..]
Soms heb ik het gevoel dat meer geaccpeteerd is dat een man langer met zijn studie bezig is dan een vrouw, maar misschien ben ik wel gewoon ouderwets.
Dat zou je inderdaad kunnen proberenquote:Op zondag 14 september 2008 13:15 schreef Appelboom1983 het volgende:
Jup, ik zie dat papiertje als de sleutel tot al mijn andere doelen. Alleen ik moet echt gewoon proberen die discipline vast te houden, meestal gaat het één dag goed en dan verval ik weer in mijn oude patroon. Misschien een coach nemen ofzo, die mij regelmatig belt of iets dergelijks.
Het begrip 'eeuwige student' slaat meestal op een flierefluitende jongeman van tegen de 30 die is vergroeid met het studentenleven en de eindfase van zijn studie. Maar er is natuurlijk geen reden waarom een vrouw niet hetzelfde zou kunnen hebben. Wel bijzonder is dat je thuis woont.quote:Op zondag 14 september 2008 14:11 schreef Appelboom1983 het volgende:
Soms heb ik het gevoel dat meer geaccpeteerd is dat een man langer met zijn studie bezig is dan een vrouw, maar misschien ben ik wel gewoon ouderwets.
Ja ken ik. 4 jaar engels gestudeerd. Na 4 jaar was ik nog maar halverwege. Ook maar gestopt. Achteraf natuurlijk wel een beeetje dom dat je alles uitstelt en zo lang door bent gegaan met de opleiding. Ik heb er toch wel wat spijt van dat ik niet eerder dat besluit heb genomen. Maar heb ook te lang daarna aangemodderd voordat ik me echt weer es lekker nuttig maakte...quote:Op zondag 14 september 2008 14:04 schreef As_33 het volgende:
Ik heb ruim een jaar geleden besloten om na 4 jaar aankwakkelen met mijn studie er gewoon maar mee te stoppen, om te voorkomen dat ik nog eens jaren helemaal weg zou gooien, want ik ben ook een kanjer in uitstellen.
ja omdat je je weer vergelijkt met anderen denk ik... Dat is al vaker gezegd hier maar zo ervaar ik dat zelf ook. Gras is groener .... Dat idee.quote:Nietemin had ik toch wel even een flinke dip toen ik vorige week 23 werd en we weer realiseerde hoe weinig ik eigenlijk bereikt heb tot nu toe.
Wat moet er toch van jou terechtkomenquote:Op zondag 14 september 2008 14:15 schreef MLI het volgende:
Overigens, ik ben 25 en ik begin dit jaar met mijn derde studie. Zowel Journalistiek en Sociologie niet afgerond.
Dat dus. Waarom in godesnaam 8 jaar de spoorknor uithangen?quote:Op zondag 14 september 2008 11:57 schreef zquing het volgende:
Niets mis mee met 8 jaar studeren, maar je woont nog thuis
Wellicht is het eens zinvol voor je om doormiddel van psychotherapie eens van die gevoelens af te komen. Vermijd je de overgang naar het volwassen leven, omdat je angst hebt te zullen falen voor je kritische ouders? Dit is iets wat veel voorkomt.quote:Op zondag 14 september 2008 11:36 schreef Appelboom1983 het volgende:
Ik zit sinds een tijdje met een gevoel en ik kom er maar niet vanaf.
De situatie is als volgt.
Ik ben vrouw, 25 lentes, studeer rechten en nu is het zo dat ik met ingang van dit studiejaar inmiddels achtejaars student ben. Het voornemen is om dit studiejaar dan eindelijk maar eens serieus te gaan afstuderen. Oorzaken voor deze studievertraging zijn onder meer het verenigingsleven, reizen, maar mede ook veel uitstelgedrag. Het uitstelgedrag komt voort uit de tegenzin om volwassen te worden en de daaraan verbonden verantwoordelijkheden en verplichtingen..
Ik zit er al een tijd mee (sinds 2 jaar) dat ik mij hiervoor enorm schaam , omdat ik vind dat ik enorm veel tijd heb verspild en spijt heb van mijn uitstelgedrag. Ik voel me echt een enorme loser, omdat ik het gevoel heb dat ik niks bereikt heb:
- ik heb geen werkervaring (sinds 6 jaar een suffe bijbaan in horeca) en bijna al mijn vrienden hebben inmiddels een 'goede' baan
- ik heb geen koophuis (woon nog bij mijn ouders) en bijna al mijn vrienden wonen in een nieuwbouw huis (of praten over opleveren, etc)
- ik heb geen rijbewijs , laat staan een auto
- ik ben nog steeds niet afgestudeerd
- ik heb weinig spaargeld
- op 25jarige leeftijd begint het verval/ aftakelen
Het gevoel knaagt aan mij dat ik eigenlijk in 8 jaar twee studies had kunnen afronden en daar heb ik zo'n spijt van en ik voel mij een enorme loser. Ik vraag mij vaak af of ik tot nu toe iets heb bereikt in mijn leven.
Enfin, Ben ik echt een loser? Of heb ik last van een (tijdelijke) depressie?
quote:Op zondag 14 september 2008 20:28 schreef Flashwin het volgende:
Ah joh..wees niet zo onzeker. Ik ben nu 24 en ben net pas aan mn 3de jaar rechten begonnenJammer dan...iedereen bewandelt zn eigen pad.
je bent helemaal geen loser, als je niet uitkijkt ben je wel jezelf in de put aan het praten, en dat is wel loserig.quote:Op zondag 14 september 2008 11:36 schreef Appelboom1983 het volgende:
Ik zit sinds een tijdje met een gevoel en ik kom er maar niet vanaf.
De situatie is als volgt.
Ik ben vrouw, 25 lentes, studeer rechten en nu is het zo dat ik met ingang van dit studiejaar inmiddels achtejaars student ben. Het voornemen is om dit studiejaar dan eindelijk maar eens serieus te gaan afstuderen. Oorzaken voor deze studievertraging zijn onder meer het verenigingsleven, reizen, maar mede ook veel uitstelgedrag. Het uitstelgedrag komt voort uit de tegenzin om volwassen te worden en de daaraan verbonden verantwoordelijkheden en verplichtingen..
Ik zit er al een tijd mee (sinds 2 jaar) dat ik mij hiervoor enorm schaam , omdat ik vind dat ik enorm veel tijd heb verspild en spijt heb van mijn uitstelgedrag. Ik voel me echt een enorme loser, omdat ik het gevoel heb dat ik niks bereikt heb:
- ik heb geen werkervaring (sinds 6 jaar een suffe bijbaan in horeca) en bijna al mijn vrienden hebben inmiddels een 'goede' baan
- ik heb geen koophuis (woon nog bij mijn ouders) en bijna al mijn vrienden wonen in een nieuwbouw huis (of praten over opleveren, etc)
- ik heb geen rijbewijs , laat staan een auto
- ik ben nog steeds niet afgestudeerd
- ik heb weinig spaargeld
- op 25jarige leeftijd begint het verval/ aftakelen
Het gevoel knaagt aan mij dat ik eigenlijk in 8 jaar twee studies had kunnen afronden en daar heb ik zo'n spijt van en ik voel mij een enorme loser. Ik vraag mij vaak af of ik tot nu toe iets heb bereikt in mijn leven.
Enfin, Ben ik echt een loser? Of heb ik last van een (tijdelijke) depressie?
Ik heb twee jaar samengewoond, maar nadat mijn relatie over was ben ik bij mijn ouders gaan wonen. Ik dacht dat dat wat makkelijker zou zijn i.v.m. afstuderen. Volgend jaar ben ik van plan om weer op mezelf te gaan wonen.quote:Op zondag 14 september 2008 19:58 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Dat dus. Waarom in godesnaam 8 jaar de spoorknor uithangen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |