Deze neger buigt voor niemand. behalve voor Palinquote:Op vrijdag 12 september 2008 16:52 schreef BogardeRules het volgende:
Ik denk dat mcSame gewoon Colorado, Florida, Ohio en Pensylvania pakt
En dat Obama verassend South Dakota of Montana pakt.
EV= electoral votes, mocht je dat niet weten.
Het kan natuurllijk ook zo zijn dat McInsane Ohio en Penn pakt maar dat ie dan Florida verliest en eventueel Colorado.
Maar ja, het ziet er nu echt slecht uit voor Obama.
Geweldig, en dat allemaal omdat ie een racistische, evolutie-ontkennende en liegende running mate heeft.
Wie biedt meer?
Poll: Wie wint Ohio?Barack Obama John McCain
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Wie wint Pennsylvania?Barack Obama John McCain
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Poll: Wie wint Michigan?Barack Obama John McCain
[ afbeelding ]
Poll: Wie wint Wisconsin? (10 EV)Barack Obama John McCain
[ afbeelding ]
Poll: Wie wint New Hampshire? (4 EV)Barack Obama John McCain
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Poll: Wie wint Virginia? (13 EV)Barack Obama John McCain
[ afbeelding ]
Poll: Wie wint Florida? (27 EV)Barack Obama John McCain
[ afbeelding ]
Poll: Wie wint Missouri? (11 EV)Barack Obama John McCain
[ afbeelding ]
Poll: Wie wint Colorado? (9 EV)Barack Obama John McCain
[ afbeelding ]
Poll: Wie wint New Mexico? 5 EVBarack Obama John McCain
[ afbeelding ]
Poll: Wie wint Nevada? (5 EV)Barack Obama John McCain
[ afbeelding ]
Je moet popular en electoral onderscheiden. Er is ook verder geen enkele gerespecteerde opinie-peiler die McCain zwaar als favoriet heeft, momenteel staat hij bij de meeste voor wat popular vote, maar niet veel, binnen de foutmarges zelfs.quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:59 schreef Fiskus het volgende:
Hehe volgens de meesten is McCain vrijwel overal zwaar favoriet. Het zou interessanter zijn als jullie je keuze zouden motiveren.
Obama heeft niet meer de meeste electoral votes volgens realclearpolitics.comquote:Op zaterdag 13 september 2008 14:13 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Je moet popular en electoral onderscheiden. Er is ook verder geen enkele gerespecteerde opinie-peiler die McCain zwaar als favoriet heeft, momenteel staat hij bij de meeste voor wat popular vote, maar niet veel, binnen de foutmarges zelfs.
Daarbij heeft Obama veruit de meeste electoral votes volgens de polls die daarnaar kijken. Nog erg vroeg natuurlijk om daar veel waarde aan te hechten, maar het is onzin dat McCain vrijwel overal zwaar favoriet zou zijn.
Ik blijf erbij dat de likely voter modellen van de peilingen van wisselend niveau zijn en een McCain bias (jonge kiezers, nieuwe kiezers worden vaak afgekapt omdat ze historisch niet zo zeker naar de stembus gaan) hebben en daarmee een hoop roet in het eten gooit. De debatten zullen veel uitmaken maar ik denk nog steeds dat heel veel staten in play zijn.quote:Op zondag 14 september 2008 17:10 schreef Elfletterig het volgende:
De verhoudingen zijn aardig opgeschud door de beide conventies en de hype rondom Palin. Verder valt op diverse websites te lezen hoe de Republikeinen met een smerige lastercampagne zijn begonnen. Kennelijk werpt die aanpak zijn vruchten af.
Zelfs de meeste die gestemd hebben zullen vrees ik die staten niet eens kunnen aanwijzen op een kaart. Maarja, voor degene die zich erin verdiept hebben is het wel interessant natuurlijk.quote:Op zondag 14 september 2008 21:10 schreef Fokski het volgende:
Duidelijk te zien hoe weinig Fok van de verkiezingen af weet. De verhoudingen tussen de staten zijn zo ontzettend scheef.
Obama wint Michigan maar verliest Pennsylvania?
http://www.realclearpolit(...)ma_vs_mccain/?map=10quote:Op vrijdag 12 september 2008 23:00 schreef zuiderbuur het volgende:
Waar kan ik eigenlijk recente polls vinden voor het totale aantal kiesmannen dat beide kandidaten op dit moment zouden kunnen winnen? Op Wikipedia doen ze enkel schattingen over de "popular vote", maar die is eigenlijk minder belang dan de som der kiesmannen gezien het kiessysteem?
Da's goed mogelijk. Zeker nu McCain geen ads meer draait op tv in MI, alles gaat naar PA nu.quote:Op zondag 14 september 2008 21:10 schreef Fokski het volgende:
Obama wint Michigan maar verliest Pennsylvania?
Destijds was Michigan veel closer dan Pennsylvania. Palin lijkt in Pennsylvania ten tijde van mijn post maar net aan wat verschil hebben gemaakt. Nu is het echter dubbel-digits voor Obama. Er is geen Kerry-staat die close is op het moment. New Mexico, Iowa zijn ook ver weg voor McCain en dat betekent dat McCain elke andere staat moet pakken en ik denk dat het in met name Virginia niet gaat lukken ook niet met een surge aan het eind.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:42 schreef popolon het volgende:
[..]
Da's goed mogelijk. Zeker nu McCain geen ads meer draait op tv in MI, alles gaat naar PA nu.
Minnesota noch Wisconsin worden als swing state gezien. Die zijn op het moment diepblauw in de meeste polls.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:40 schreef Montov het volgende:
En het is ook wel opvallend dat Iowa en New Mxico niet meer als swing states worden gezien... Obama doet het zo goed in die twee staten die nog naar Bush gingen in 2004, dat niemand daar meer aan twijfelt.
En waar ik hiervoor Minnesota schreef zou je ook Wisconsin kunnen zien. 1 van die twee staten biedt een kans voor McCain.
http://www.realclearpolit(...)bama_vs_mccain/#dataquote:Op vrijdag 12 september 2008 23:00 schreef zuiderbuur het volgende:
Waar kan ik eigenlijk recente polls vinden voor het totale aantal kiesmannen dat beide kandidaten op dit moment zouden kunnen winnen? Op Wikipedia doen ze enkel schattingen over de "popular vote", maar die is eigenlijk minder belang dan de som der kiesmannen gezien het kiessysteem?
De meest uitgebreide site is toch wel http://www.fivethirtyeight.com/quote:Op zondag 26 oktober 2008 12:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
http://www.realclearpolit(...)bama_vs_mccain/#data
Zo uitgebreid dat het welhaast onduidelijk wordt.quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:51 schreef Fokski het volgende:
[..]
De meest uitgebreide site is toch wel http://www.fivethirtyeight.com/
RCP is echter een stuk subjectiever, ze kiezen de peilingen die ze nemen uit en geven geen duidelijke argumentatie waarom ze andere weg laten, ze doen statistisch weinig spannende calculaties die de uitkomsten uiteindelijk wat minder betrouwbaar maken.quote:Op zondag 26 oktober 2008 14:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zo uitgebreid dat het welhaast onduidelijk wordt.
thanks voor de linkquote:Op zondag 26 oktober 2008 12:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
http://www.realclearpolit(...)bama_vs_mccain/#data
Dealquote:Op zaterdag 1 november 2008 00:35 schreef popolon het volgende:
Als Arizona blauw wordt draag ik het hele jaar een aluminium hoedje.
En hoe frequent? Alleen 's avonds het gehele jaar, of ook overdag? En niet onder een petje?quote:Op zaterdag 1 november 2008 00:35 schreef popolon het volgende:
Als Arizona blauw wordt draag ik het hele jaar een aluminium hoedje.
Maar twee staten paars?quote:
Jij snapt het niet geloof ikquote:
Het is nog nooit voorgekomen dat de kiesmannen van die staten verdeeld werden. Maar zeg nooit nooit.quote:Op maandag 3 november 2008 08:59 schreef Montov het volgende:
Het tweede district van Maine naar McCain, en 2 districten van Nebraska naar Obama in dezelfde voorspelling? Lijkt mij uitgesloten. Ik denk zelfs dat Maine en Nebraska in hun geheel naar Obama danwel McCain gaan.
Ik twijfel nog over Missouri, North Carolina en Florida. Ik wacht nog even op de laatste peilingen voordat ik een voorspelling doe.
Ja maar ze verdelen de kiesmannen juist vrijwel nooit: Nebraska altijd Republikeins en Maine toch meestal naar de Democraten? Ik verwacht niet dat daar dit jaar verandering in komt.quote:Op maandag 3 november 2008 07:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Jij snapt het niet geloof ik
Bekijk het plaatje nog eens goed.
Hint: ME en NE verdelen de kiesmannen altijd
Prima link!quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |