abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61630314
quote:
Op zondag 14 september 2008 20:58 schreef leonieke het volgende:
Oblivion
[..]

Ik maak me kwaad op onze aannemer (mijn schoonvader dus) die de contacten regelt. Ik heb me vrijdag serieus pissig gemaakt en nu wacht ik om weer gewoon te doen tot die verdomde chapist eindelijk begonnen is. Ervoor hoeft hij geen leuke opmerkingen van mij te verwachten.
Dat is het lastige van familie om mee te handelen.

Hier ben ik ook aardig pissig geworden op de offerte van de badkamer

6000 euro voor de badkamer
3000 euro voor de installatie
2900 euro voor het tegelwerk

badkamer spullen op internet gecheckt qua prijs, kon hem op de grote spullen als 2400 euro goedkoper krijgen, dit terwijl het eigenmerk is van plieger zelf

kortom maandag wil ik er minimaal 1000 euro afhebben.
  zondag 14 september 2008 @ 22:19:49 #102
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_61632413
Idd... Maakt het wel lastiger zo met je schoonpa als aannemer.
En die chapist kan je dus niet gewoon zelf bellen? Dwz. gewoon je schoonpa passeren en zelf actie ondernemen?
pi_61637529
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:20 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Dat is het lastige van familie om mee te handelen.

Hier ben ik ook aardig pissig geworden op de offerte van de badkamer

6000 euro voor de badkamer
3000 euro voor de installatie
2900 euro voor het tegelwerk

badkamer spullen op internet gecheckt qua prijs, kon hem op de grote spullen als 2400 euro goedkoper krijgen, dit terwijl het eigenmerk is van plieger zelf

kortom maandag wil ik er minimaal 1000 euro afhebben.
Ouch, dit is geen fijn verschil Ik zou toch ook wel eens polsen voor wat extra korting. En anders gewoon zeggen dat je de spullen zelf koopt?
pi_61637542
quote:
Op zondag 14 september 2008 22:19 schreef bleiblei het volgende:
Idd... Maakt het wel lastiger zo met je schoonpa als aannemer.
En die chapist kan je dus niet gewoon zelf bellen? Dwz. gewoon je schoonpa passeren en zelf actie ondernemen?
Nog iets meer dan 100 dagen en we zijn er eindelijk van af, toch van de samenwerking met mijn schoonvader

De chapist zelf bellen is inderdaad geen optie Had ik anders al lang gedaan Ik kan er namelijk niet tegen dat ze zo'n onzin verkopen. Zeg dan niet twee keer dat we op de planning staan
Soit, misschien zijn ze nu gewoon bezig... wie weet
pi_61637991
quote:
Op maandag 15 september 2008 08:13 schreef leonieke het volgende:

[..]

Nog iets meer dan 100 dagen en we zijn er eindelijk van af, toch van de samenwerking met mijn schoonvader

De chapist zelf bellen is inderdaad geen optie Had ik anders al lang gedaan Ik kan er namelijk niet tegen dat ze zo'n onzin verkopen. Zeg dan niet twee keer dat we op de planning staan
Soit, misschien zijn ze nu gewoon bezig... wie weet
Lijkt mij ook vrij onhandig met de opleverkeuring, moet je tegen je schoonvader gaan zeggen , wat er allemaal niet goed
pi_61638004
quote:
Op zondag 14 september 2008 19:41 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Jep, in de gang zitten nog de originele tegels tegen de muur, beetje a la lambrisering.
Dit zijn gele tegels, met zwarte sierrandjes. Nu zit er in dat motiefje van die zwarte sierrandjes ook een zwart tegeltje. De buurvrouw vertelde dat dat zwarte tegeltje eigenlijk rood is en dat de vorige bewoonster deze zwart geverft heeft omdat ze een hekel heeft aan rood .

Ik vind dat wel mooi denk ik. Dat rode accent en hoe origineler hoe beter (toch?).
Daarom vraag ik me af of die tegelverf te verwijderen is, zonder de tegel eronder te beschadigen.

SQ dacht dat willekeurige tegels rood waren, maar dat is dus niet het geval .
Tegellambrisering
pi_61638005
quote:
Op maandag 15 september 2008 08:54 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Lijkt mij ook vrij onhandig met de opleverkeuring, moet je tegen je schoonvader gaan zeggen , wat er allemaal niet goed
Daar zit ik dan weer niet mee in
Ik heb al een lijstje klaar met zaken die ik nog wil zien veranderen en elke keer als ik iets tegenkom, vertel ik het hem direct
pi_61638395
Ik meld me hier ook weer even, uitgebreide update staat in mijn eigen topic, maar in het kort:

Ze zijn begonnen met bouwrijp maken, ik heb sanitair, tegelwerk en meerwerk van de aannemer uitgekozen, en de keuken wordt op dit moment uitgewerkt.

Wat betreft mijn eigen voorpret, ik heb de complete woning uitgetekend, inclusief de inrichting en installatie, dus in mijn hoofd is het huis al ingericht
pi_61639626
En verkocht
(wel nog onder voorbehoud van bouwtechnische keuring)
pi_61639750
Gurb: gefeliciteerd Hopelijk heb je niet te veel meerwerk aangezien dit de prijs meestal serieus de hoogte induwt

PiperMaru Wat een goed nieuws! Proficiat!
  maandag 15 september 2008 @ 11:25:48 #111
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_61640671
quote:
Op maandag 15 september 2008 10:30 schreef PiperMaru het volgende:
En verkocht
Gefeliciteerd! Veel stress afgelopen weekend?
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_61640743
Dank voor de felicitaties

Ik heb 't afgelopen weekend goed los kunnen laten lees: flink gefeest
En nu nog veel meer feesten. Een beter verjaardagscadeau had ik me niet kunnen wensen
pi_61641707
quote:
Op maandag 15 september 2008 10:37 schreef leonieke het volgende:
Gurb: gefeliciteerd Hopelijk heb je niet te veel meerwerk aangezien dit de prijs meestal serieus de hoogte induwt
Ik heb niet zo veel meerwerk idd, ik werk zelf bij een aannemer als kopersbegeleider / werkvoorbereider, dus ik weet als geen ander dat er schofterig veel verdiend wordt aan kopersmeerwerk. Ik heb dus alleen de dingen gekozen die na oplevering lastig of niet te realiseren zijn, zoals een lichtkoepel, een sparing in de vloer voor een openhaard en een extra loze leiding naar een slaapkamer.

En wat betreft badkamer, toilet en keuken blijf ik zoveel als mogelijk binnen de standaardpakketten, zodat het totale meerwerk erg meevalt.
pi_61642097
Gefeliciteerd, Piper! WHOOHOO!

Gurb, gefeliciteerd met je hut!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  maandag 15 september 2008 @ 13:04:03 #115
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_61642811
Gefeliciteerd Piper!!!
pi_61643211
Gurb ook gefeliciteerd natuurlijk Perfecte hut heb je straks voor in je eentje

Mijn vader wordt nu ook volop genaaid met meerwerk voor zijn nieuwbouw huurhuis. Het is een seniorenwoningen, maar een tweede toilet boven is niet standaard, maar een optie. En daarvoor moet hij straks iets van 30 euro huur per maand extra gaan betalen (en die huur is al niet laag). Belachelijk dat zoiets niet standaard is voor een seniorenwoning
  maandag 15 september 2008 @ 13:41:33 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_61643773
quote:
En verkocht
disclaimer
pi_61643897
quote:
En verkocht
Gekocht door je bezoek die kwam ten tijde van de lekkage ?

van harte, hoop dat het bij ons ook zo voorspoedig gaat
pi_61643929
Van harte, Piper, da's vast een lekker gevoel.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_61643990
quote:
Op maandag 15 september 2008 13:46 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Gekocht door je bezoek die kwam ten tijde van de lekkage ?

van harte, hoop dat het bij ons ook zo voorspoedig gaat
Klopt ja, gelukkig hebben ze er toch doorheen gekeken.

Jij inmiddels al bezichtigingen gehad? Afgelopen vrijdag toch?
pi_61645389
Leuk zeg! Al wat huizen verkocht! Gefeliciteerd!

Hier zaterdag ons contract getekend voor ons nieuwe huis.
Eigen huis sinds vrijdag op Funda. Vandaag 2 bezichtigingen, morgen eentje. Nog eentje de ook zou komen helaas afgezegd voor vandaag maar die belt nog voor deze week. Zaterdag spontaan mensen aan de deur.
Erg spannend dus en wij vinden nu al kijkers erg snel gaan! Hopen op een goede afloop dus!

Ons huis wat te koop staat trouwens: kijk

Blijf t hier volgen!

[ Bericht 19% gewijzigd door Bien2 op 15-09-2008 16:51:44 ]
pi_61663521
quote:
Op maandag 15 september 2008 13:50 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Klopt ja, gelukkig hebben ze er toch doorheen gekeken.

Jij inmiddels al bezichtigingen gehad? Afgelopen vrijdag toch?
Vrijdag 3, zaterdag 2 en zondag 1

van allen nog niets gehoord.
pi_61667084
De chape zou gisteren gegoten zijn.
Nog niet gaan zien (had gisteren geen fut, had ook geen fut om heel enthousiast te reageren ), maar dat zal misschien voor vanavond of anders zeker voor morgen zijn
pi_61667200
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 09:04 schreef leonieke het volgende:
De chape zou gisteren gegoten zijn.
Nog niet gaan zien (had gisteren geen fut, had ook geen fut om heel enthousiast te reageren ), maar dat zal misschien voor vanavond of anders zeker voor morgen zijn
Nou, fingers crossed Ik duim voor je mee!
Ik weet dat je niet anders kunt maar ik had misschien wel even mijn eigen stekker eruit getrokken. Ik bedoel: was even weggegaan, paar daagjes weg ofzo. Brrrr, als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel aan mensen die hun afspraken niet nakomen.

Edit: bedenk me net dat je ook kan bedoelen dat het er al wel ligt, maar je nog niet bent wezen kijken.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_61667261
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 09:11 schreef verita het volgende:

[..]

Nou, fingers crossed Ik duim voor je mee!
Ik weet dat je niet anders kunt maar ik had misschien wel even mijn eigen stekker eruit getrokken. Ik bedoel: was even weggegaan, paar daagjes weg ofzo. Brrrr, als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel aan mensen die hun afspraken niet nakomen.
Ah, maar we zijn precies daarom vorig weekend zeker naar mijn ma geweest. Normaalgezien doen we dat niet als we niet op vrijdagavond kunnen vertrekken (huwelijk neef vrijdagavond). Maar zaterdagmiddag toch nog naar West-Vlaanderen gereden. Kwestie van mij niet nog meer te ergeren. Als ik ze niet zie, gaat het wel beter

We hebben ondertussen ook al meer zicht op heel de financiėle kant en zonder tegenslagen houden we normaalgezien wel nog wat spaargeld over. Misschien dat we dan, om alles achter ons te laten, ergens in maart/april er eventjes (niet te lang, want ik weet niet hoe lang ik uit dat huis zal willen weggaan ) ertussen uit gaan. Zal ook gewoon voor 'ons' goed doen (niet dat het slecht gaat tussen ons, maar tijdens een bouw heb je toch iets meer wrijvingen dan anders) maar de kans dat de verhuis dat al allemaal goedmaakt, is natuurlijk heel groot
En anders is het gewoon handig meegenomen dat we nog wat geld over hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')