Dat maakt je in mijn ogen ook een kennerquote:Op donderdag 11 september 2008 23:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo'n kenner ben ik ook niet hoor. Ik ben er 12 jaar beroepsmatig mee bezig geweest en ik herken een mooie klok als ik hem zie, maar ik ben niet de juiste persoon om je te vertellen wat er tussen modeljaar x en y allemaal veranderd is in kaliber z. Dan kan je waarschijnlijk beter bij Adsum zijn.
Ik denk dat ik technisch het meest onderlegd ben ivm mijn achtergrond.
Profuomo heeft dan denk ik wel wat voor je:quote:Op vrijdag 12 september 2008 00:08 schreef Chroxy het volgende:
Zo, wat een kenners hier! Ik heb juist hulp nodig, dus dat is perfect!
Ik zit niet veel op het fokforum, ben meer een lezer dan een daadwerkelijke poster en ik zit met een vraag!
Al jaren draag ik geen horloge meer; ik vond het ongemakkelijk, onnodig (had mn gsm) en ik sloopte toch alles.. Maar! Tijden veranderen en de laatste tijd kriebelt het weer een beetje voor een horloge!
Rondkijken op internet en in mijn omgeving kom ik tot de conclusie dat ik van die 'oversized' horloges er mooi vind: creme achtergrond kleurtje en een leren bandje, das mooi!
Dus rondkijken naar prijzen en oei: dan schrik ik toch wel. Chaotisch als ik ben, vertrouw ik mezelf nie met een horloge van 400+ euro om mijn pols.
Zijn er dus ook van deze 'Oversized' horloges voor een meer betaalbare prijs? Zo tot maximaal 100 euro? Zo ja, waar zijn die te koop (online)? Zelf woon ik in Tilburg, kom vaak in Utrecht en Maastricht, dus zou het eventueel ook daar kunnen kopen.
Enorm bedankt!
Goed gesproken!quote:Overigens snap ik wel dat je schrikt van de prijzen, maar bedenkt wel dat een horloge een van de weinige sieraden is waar een man vandaag de dag ongestraft mee weg kan komen en als je verder geen horloge hebt en hem dus vaak zult dragen is het wellicht wel een investering waard en een reden om even door te sparen.
Waarschijnlijk zo'n schoffies die met 6 man om iemand heen staan, en als het ware een soort drukte creeën, uiteraard ist heul niet druk > de een maakt de horloge los, de ander de portomonnee, en voor je het weet zijn ze weer verdwenen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 23:07 schreef allsystemshalt het volgende:
M'n pa z'n Seiko is gejat![]()
Hij was op valantie in Indonesie en was met de bus gegaan opeens was er een drukte en geduw en getrek etc.
gevolg horloge en portomeniks kwijt![]()
![]()
Vuile dieven![]()
Wel een vet ding? Zag al eerder zoiets maar die waren me te duur er een aan te schaffen. Wat kostte deze als ik vragen mag? En waar heb je hem gekocht?quote:Op woensdag 10 september 2008 23:04 schreef Zeitgeist het volgende:
Heb deze:
[ afbeelding ]
Vrij groot maar lekkere industrial look.
En gewoon humor hoe de meeste mensen niet snappen hoe je de tijd leest.
De kastvorm lijkt wel erg op deze jaquote:Op zaterdag 13 september 2008 13:41 schreef Martijnos het volgende:
In het vorige topic vroeg Swetsenegger welk horloge de hoofdpersoon draagt in de Robeco reclame over water. Is het niet een Longines master? Ik vind het ook een mooie klok. Vraag me alleen dan af of het de versie is met 3 wijzertjes of slechts 2 wijzertjes.
Dat wordt mijn volgende.quote:Op zaterdag 13 september 2008 22:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De kastvorm lijkt wel erg op deze ja
[ afbeelding ]
De Longines Master Chronograph. Heb dit horloge ruim een jaar gehad (voor mijn doen erg lang). Prachtig bewerkte wijzerplaat met een mooi contrast door de geblauwde wijzers!quote:
Knappe klok!quote:Op zondag 21 september 2008 13:29 schreef StateOfMind het volgende:
De Parmigiani Fleurier Toric Westminster:
[ afbeelding ]
390.000 euro. Maar wat een sublieme klok![]()
![]()
wat voor casio en waar staat deze te koopquote:Op zaterdag 20 september 2008 17:03 schreef Bierkameel het volgende:
Nice die T-touch.
Heb ik ook al naar gekeken, ik heb mijn Casio PAW 1500 weer te koop gezet.
Als hij verkocht is ga ik een Citizen "ecozilla" ombouwen naar een kevlar strap via handgemaakte adapters.
quote:Op maandag 22 september 2008 21:30 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ik had iets duidelijker moeten zijn
Ben op zoek naar sites met een behoorlijk aanbod van horloges van verschillende merken, waarvan genoeg onder de 300 a 400 euro.
Al zien sommige modellen van Certina er wel goed uit.
Hangt eran af wat je zoekt en in welke prijsklasse. Kijk, volgens mij is Timex sowieso niet slecht en merken als Welder, Armani, Nautica, Casio, D&G etc zijn ook niet echt slecht volgens mij...maar niet te vergelijken met de 'beter Zwitserse' uurwerken...Volgens mij hebben bovenstaande merken voor het meerendeel een standaard quartz uurwerk waar weinig mis mee kan zijn en vooral een hip uiterlijk...sterker nog...ik denk niet dat er tegenwoordig nog echt horloges worden gemaakt die echt slecht zijn. De prijzen van een relatief goed quartz uurwerk zijn volgens mij verwaarloosbaar en gaat het puur om het merkje wat erop staat en het kastje dat er omheen zit...quote:Op dinsdag 23 september 2008 19:23 schreef Angeliquetje het volgende:
Zijn er eigenlijks wel goeie merken op wereldhorloges.nl?
goegel geeft een Amerikaans fabrikaat op...maar je weet het nooit natuurlijk..quote:Op dinsdag 23 september 2008 17:19 schreef StateOfMind het volgende:
Ik denk dat je Ingersoll bedoelt? Zo ja, dan is dat geloof ik een Chinees merk met een duur klinkende naam. In dat geval is de kwaliteit niet zo geweldig. Maar ik kan er naast zitten.
Duur is niet altijd mooi dus, wat een afschuwelijk ding...quote:Op zondag 21 september 2008 13:29 schreef StateOfMind het volgende:
De Parmigiani Fleurier Toric Westminster:
[ afbeelding ]
390.000 euro. Maar wat een sublieme klok![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |