quote:Op woensdag 10 september 2008 14:39 schreef FatihReloadeD het volgende:
*Als er een knop was waarmee alle moslims van de aardbodem zouden verdwijnen, zou je die indrukken?
quote:Op woensdag 10 september 2008 14:40 schreef Frollo het volgende:
Waarom niet?
En wat te denken van buitenaardse moslims?quote:Op woensdag 10 september 2008 14:39 schreef FatihReloadeD het volgende:
(...) moslim in de buurt (...) moslims in de samenleving (...) alle moslims van de aardbodem
Na "pigs in space" is de ruimte allang niet meer halalquote:Op woensdag 10 september 2008 14:49 schreef Montov het volgende:
[..]
En wat te denken van buitenaardse moslims?
Goed topic trouwens.
quote:Op woensdag 10 september 2008 14:53 schreef Chewie het volgende:
[..]
Na "pigs in space" is de ruimte allang niet meer halal
quote:Op woensdag 10 september 2008 14:53 schreef Chewie het volgende:
[..]
Na "pigs in space" is de ruimte allang niet meer halal
waarom?quote:Op woensdag 10 september 2008 15:27 schreef Oksel het volgende:
En ja, ik zou drukken. Twee keer, voor de zekerheid.
mee eensquote:Op woensdag 10 september 2008 14:41 schreef Karammel het volgende:
Natuurlijk niet ! Ze kunnen wel een bom om hun middel hebben hangen !
mee eensquote:Preventief ruimen is de enige oplossing.
niet mee eensquote:Moslima's moeten verplicht worden volledig naakt over straat te gaan. Dan zijn we in ieder geval zeker van het feit dat ze geen bom of messen bij zich hebben. Dat zal ze leren!
Waarom 2 keer, of waarom uberhaupt?quote:
vergeet niet dat hij op klompen loopt he...quote:Op woensdag 10 september 2008 15:41 schreef Sapstengel het volgende:
Ja, iedere moslim heeft een bom om z'n middel. Net als dat iedere Nederlander met een joint in z'n mond en een spuit heroine in z'n arm zich anaal laat nemen op een sexparkeerplaats met molens en een tulpenveld op de achtergrond.
Ditquote:Op woensdag 10 september 2008 15:23 schreef leonpwner1 het volgende:
Ja ik voel me op mijn gemak naast een moslim. Of ze welkom zijn? Wel... in principe wel, maar dat wordt steeds minder aangezien ze het steeds verder verneuken voor zichzelf.
Ziek persoontje, ben je door je vader geneukt ofzo toen je klein was? en daarom haat je sindsdien Turken?quote:
quote:Op woensdag 10 september 2008 16:47 schreef julian6 het volgende:
Als er een knop was waarmee alle gelovigen op aarde plotseling zouden vergeten dat ze een religie hadden zou ik die zonder twijfel in 1 keer indrukken.
Een klasgenoot van mij was doodsbang bij het zien van een moslim die niet helemaal goed bij zijn hoofd was. Die man leek stomdronken (dat zal toch niet?) en zwalkte op blote voeten door de stad. Uiteindelijk ging hij in een telefooncel zijn middaggebed doen. Die klasgenoot dacht echt dat die man ieder moment zijn bom af kon laten gaan. Ik vond het stiekem wel vermakelijk hoe die man helemaal in zijn eigen wereldje leefde.quote:Op woensdag 10 september 2008 15:41 schreef Sapstengel het volgende:
Ja, iedere moslim heeft een bom om z'n middel. Net als dat iedere Nederlander met een joint in z'n mond en een spuit heroine in z'n arm zich anaal laat nemen op een sexparkeerplaats met molens en een tulpenveld op de achtergrond.
quote:Op woensdag 10 september 2008 17:29 schreef Witchfynder het volgende:
Ja hoor, zolang ze maar niet af gaan geven op mijn witte gewaad.
om de een of andere reden moest ik hier erg om lachenquote:Op woensdag 10 september 2008 14:43 schreef __Saviour__ het volgende:
alleen niet als ze een bomvormige jurk dragen, voor de rest maakt het niet uit
En jouw smiley geeft aan dat je niet begrijpt dat hij dat wel heeft, een doel mét een geloof.quote:Op woensdag 10 september 2008 17:26 schreef Renesite het volgende:
Nah, ik heb wel bij een in de klas gezeten die mij verweet dat hij niet begreep dat ik een doel had in het leven zonder een geloof. Wat was voor mij de reden van het leven zegmaar...
Jammer. Fout.quote:Op woensdag 10 september 2008 18:27 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En jouw smiley geeft aan dat je niet begrijpt dat hij dat wel heeft, een doel mét een geloof.
Xenofoben krijgen genoeg voeding om hun visie te zien worden bevestigd.quote:Op woensdag 10 september 2008 17:21 schreef Karammel het volgende:
[..]
Een klasgenoot van mij was doodsbang bij het zien van een moslim die niet helemaal goed bij zijn hoofd was. Die man leek stomdronken (dat zal toch niet?) en zwalkte op blote voeten door de stad. Uiteindelijk ging hij in een telefooncel zijn middaggebed doen. Die klasgenoot dacht echt dat die man ieder moment zijn bom af kon laten gaan. Ik vond het stiekem wel vermakelijk hoe die man helemaal in zijn eigen wereldje leefde.
Na het zien van de doodsangsten van die klasgenoot bleek dat hij sowieso dacht dat moslims heel gevaarlijk waren. Die dacht echt dat iedere moslim een bomgordel in de kast zou hebben hangen. Ook had elke moslim volgens hem altijd een mes bij zich die natuurlijk ook gebruikt werd.
Dat is ook het nummer één argument dat ik te horen heb gekregen van mensen die tegen burkas zijn. Ze zouden er wel een bom onder kunnen verstoppen. Alsof dat niet onder een jas kan.
Zo ken ik ook mensen die tegen de islamisering van Nederland zijn en vanzelfsprekend ook iets hebben tegen moslims in zijn algemeen. Die kijken niet verder dan hun neus lang is.
Vooral in dorpen bestaan ook veel mensen met een verknipt beeld van allochtonen en dus ook van moslims. Die horen alleen dingen van het nieuws en af en toe sterke verhalen van vrienden. Die mensen voelen zich absoluut niet op hun gemak bij 'buitenlanders' en dus ook moslims.
Ik heb ook wel eens van een buitenlander gehoord dat hij verbaast was over alle blanke mensen in Nederland. Die dacht dat er voornamelijk zwarte/donkere mensen in Nederland zouden wonen, omdat hij in ons voetbalelftal alleen maar donkere mensen zag spelen. Mensen vormen zich dus al heel snel een beeld. Vaak klopt dat beeld helemaal niet, maar dat zal alleen veranderen als je zelf ziet hoe het wel in elkaar zit.
Zelf kan ik niet alle allochtonen/moslims over één kam scheren. Veel moslims zijn tuig net als dat er ook veel Nederlanders tuig zijn. Meestal zie je direct al hoe iemand in elkaar zit. Dan weet ik ook direct of ik me er wel of niet bij op mijn gemak voel.
Nederland?quote:Op woensdag 10 september 2008 18:55 schreef wikwakka2 het volgende:
Ja, maar ik woon dan ook in een moslimland.
Goed topic man!quote:Op woensdag 10 september 2008 14:39 schreef FatihReloadeD het volgende:
Voel jij je op je gemak als er een moslim in de buurt is?
Zijn moslims uberhaupt nog welkom in de samenleving?
*Als er een knop was waarmee alle moslims van de aardbodem zouden verdwijnen, zou je die indrukken?
En zou je die knop indrukken?quote:Op woensdag 10 september 2008 19:15 schreef Dagonet het volgende:
Ik voel me op een gemak bij een persoon, niet bij een religie of kleding of levensstijl of wat dan ook.
Als zoiets de overhand krijgt en de persoon overheerst, dan hoeft het niet meer van mij, dan haak ik af.
Ja. Nee.quote:Op woensdag 10 september 2008 14:39 schreef FatihReloadeD het volgende:
Hahaha, wat ben jij een grappig mannetje .. Hoezo vind jij het zo noodzakelijk een moslim te kunnen herkennen? Om er dan bij uit de buurt te blijven? Waarom? En al die moorden en aanslagen die door niet-moslims gepleegd worden dan? Een mannetje met de maat xs die rondloopt met een jas xl ? Is dat niet raar? Een afro-kapsel? Is dat niet raar? Een non, heb je haar jurk wel eens gezien? Is dat niet raar? Zo kan ik door blijven gaan ..quote:Op woensdag 10 september 2008 23:24 schreef ThE_ED het volgende:
Maar hoe weet je dat het een moslim is heh, ja een hoofddoekje, maar niet altijd.
Eigenlijk zou je ze makkelijker moeten kunnen herkennen.
Nou dat lijkt me in het kader van dit topic toch noodzakelijk; dat je ze kunt herkennen.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:35 schreef PaRi het volgende:
[..]
Hahaha, wat ben jij een grappig mannetje .. Hoezo vind jij het zo noodzakelijk een moslim te kunnen herkennen?
Ik heb verder geen problemen met moslims, voel me er ook niet minder op m'n gemak bij. En ik zou al zeker niet op een knop drukken om ze te verwijderen.quote:Op donderdag 11 september 2008 08:01 schreef Puccini het volgende:
Met potentieel bedoel ik trouwens mannen die met zo'n leren jasje lopen, met bontkraag en met zo'n accent praten. Gewoon waarvan je denkt: die zou wel eens moslim marokkaan kunnen zijn...
Zou je dan ook drukken om alle Peruanen of Nieuw Zeelanders te laten verdwijnen, want laten we eerlijk zijn, totaal geen meerwaarde voor de wereld.quote:Op woensdag 10 september 2008 15:45 schreef Oksel het volgende:
[..]
Waarom 2 keer, of waarom uberhaupt?
Ach, ze leveren geen meerwaarde voor de wereld. Alhoewel; goed eten maken ze wel. Is er geen 50% knop ofzo? Of 80%?
Dit steekt natuurlijk wat ingewikkelder in elkaar.quote:Zijn er ook meteen weer buurten waar het beter en goedkoop wonen is. Want laten we eerlijk zijn.. slechte buurten zijn buurten met veel allochtonen.
Dit zou ik ook doen ja. De knop van TS niet.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:47 schreef julian6 het volgende:
Als er een knop was waarmee alle gelovigen op aarde plotseling zouden vergeten dat ze een religie hadden zou ik die zonder twijfel in 1 keer indrukken.
Ach wat geef je om de reacties van een paar mensen op internet, zolang je er in jouw omgeving geen last van hebt zou ik er ze zo min mogelijk aandacht geven.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:28 schreef PaRi het volgende:
Ik sta echt te kijken van reacties van sommigen hier ..![]()
Ik hoor wel eens verhalen hier en daar van vrienden, media, etc ... Verhalen over zulke onderwerpen (discriminatie) .. Maar ik geloofde het nooit omdat ik het zelf nooit heb meegemaakt .. Ik word altijd hetzelfde behandeld door Nederlanders zoals ze elkaar ook behandelen .. Ook ken ik meiden met een hoofddoek die ook hetzelfde behandeld worden als alle andere mensen in de samenleving .. Maar van sommige reacties die ik lees hier ..![]()
Dat verhaal van Wilders, ik moest er om lachen .. Ik vond het wel grappig hoe die man interesse toont in de Islaam, al is het op een apart manier .. Over het algemeen is het een heel aardige man ..
Ik ben overigens ook een moslima .. En zo te zien zijn er mensen hier die mij met een behulp van een knopje zouden willen zien verdwijnen .. Hahaha, wel leuk hoor .. Maar bedankt !!How sweett ..
Owjah .. Wat jou vraag betreft Fatih .. Ik voel me, aangezien ik zelf een moslim ben, wel op mijn gemak naast moslims.. Ik vind het ook wel fijn dat er verschillende culturen, geloven, mensen in de samenleving zijn waaronder ook moslims .. En ik zal moslims niet willen zien verdwijnen, hahah, anders zal ik er ook niet meer zijn
..
Wauw, we hebben een held in ons midden!quote:Op donderdag 11 september 2008 11:20 schreef Metro2005 het volgende:
Ja hoor, ik woon zelfs naast moslims, geen problemen mee.
Als er een knop bestond om alle radicale religiefanaten te doen sterven zou ik niet aarzelen om die in te drukken nee. Extremisme komt helaas in alle religies voor.
Sterker nog, heb geen idee hoeveel er om heen wonen en met handel maakt 't me geen reet uit.quote:Op donderdag 11 september 2008 12:51 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Wauw, we hebben een held in ons midden!
Dat bedoel ik.Turken zijn een heel sociaal volkje.quote:Op donderdag 11 september 2008 12:55 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb een tijd lang met 3 Afghanen en 2 Turken gewerkt als enige niet moslim en voelde me prima op m'n gemak. Relaxte gasten en tijdens de Ramadan werd ik altijd uitgenodigd voor de iftar, omdat we 's avonds werkten en zij dan altijd later pauze namen om te eten. Ik deed altijd graag mee, veel lekkerder eten dan uit de kantine en het was ook veel gezelliger dan met alle boeren die alleen maar over voetbal en bier praten.
Je moet niet teveel ineens vertellen, vooral die boeren kunnen nog weleens lastig gaan doen.quote:Op donderdag 11 september 2008 12:55 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb een tijd lang met 3 Afghanen en 2 Turken gewerkt als enige niet moslim en voelde me prima op m'n gemak. Relaxte gasten en tijdens de Ramadan werd ik altijd uitgenodigd voor de iftar, omdat we 's avonds werkten en zij dan altijd later pauze namen om te eten. Ik deed altijd graag mee, veel lekkerder eten dan uit de kantine en het was ook veel gezelliger dan met alle boeren die alleen maar over voetbal en bier praten.
in tegenstelling tot ons geven zij wel 2 koekjes (of meer) bij de theequote:Op donderdag 11 september 2008 12:57 schreef Sphere het volgende:
[..]
Dat bedoel ik.Turken zijn een heel sociaal volkje.
Ik vind dat jij je op had moeten werpen als ambassadeur, om de multi-cultuur in het bedrijf te bevorderen.quote:Op donderdag 11 september 2008 13:00 schreef Sapstengel het volgende:
Inderdaad. Heb daarna bij een ander bedrijf gewerkt en chillde daar ook altijd met de Turken. Wat overigens wel apart was, daar had je redelijk een groepen-indeling. De boeren/sjonnies, Turken en een groep met vooral Indo's en Molukkers.
Ik childe altijd met de laatste twee groepen en werd op een gegeven moment door sommige sjonnies raar aangekeken omdat ik met "de buut'nláánders" om ging in plaats van met de Nederlandse lomperikken met een negatief iq.
Over het algemeen gesproken voel ik me prima naast een moslim, natuurlijk zijn er ook figuren waarbij ik dat niet heb, maar dat is niet meer of minder dan bij andere groeperingen/rassen/geloven/weet ik veel...quote:Op woensdag 10 september 2008 14:39 schreef FatihReloadeD het volgende:
Hoezo niet echt aangenaam? Ik vind dat er een heleboel positieve en/of realistische reacties tussen zitten.quote:Op donderdag 11 september 2008 21:00 schreef FatihReloadeD het volgende:
Voor de duidelijkheid, bij mijzelf stroomt er moslimbloed door m'n aderen t/m m'n laatste adem dus niet denken dat ik me naast moslims niet veilig voel ofzo
Ik wilde alleen weten hoe mensen hier zouden reageren, jammer genoeg niet echt aangenaam
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |