quote:
Op woensdag 10 september 2008 15:41 schreef Sapstengel het volgende:Ja, iedere moslim heeft een bom om z'n middel. Net als dat iedere Nederlander met een joint in z'n mond en een spuit heroine in z'n arm zich anaal laat nemen op een sexparkeerplaats met molens en een tulpenveld op de achtergrond

.
Een klasgenoot van mij was doodsbang bij het zien van een moslim die niet helemaal goed bij zijn hoofd was. Die man leek stomdronken (dat zal toch niet?) en zwalkte op blote voeten door de stad. Uiteindelijk ging hij in een telefooncel zijn middaggebed doen. Die klasgenoot dacht echt dat die man ieder moment zijn bom af kon laten gaan. Ik vond het stiekem wel vermakelijk hoe die man helemaal in zijn eigen wereldje leefde.
Na het zien van de doodsangsten van die klasgenoot bleek dat hij sowieso dacht dat moslims heel gevaarlijk waren. Die dacht echt dat iedere moslim een bomgordel in de kast zou hebben hangen. Ook had elke moslim volgens hem altijd een mes bij zich die natuurlijk ook gebruikt werd.
Dat is ook het nummer één argument dat ik te horen heb gekregen van mensen die tegen burkas zijn. Ze zouden er wel een bom onder kunnen verstoppen. Alsof dat niet onder een jas kan.
Zo ken ik ook mensen die tegen de islamisering van Nederland zijn en vanzelfsprekend ook iets hebben tegen moslims in zijn algemeen. Die kijken niet verder dan hun neus lang is.
Vooral in dorpen bestaan ook veel mensen met een verknipt beeld van allochtonen en dus ook van moslims. Die horen alleen dingen van het nieuws en af en toe sterke verhalen van vrienden. Die mensen voelen zich absoluut niet op hun gemak bij 'buitenlanders' en dus ook moslims.
Ik heb ook wel eens van een buitenlander gehoord dat hij verbaast was over alle blanke mensen in Nederland. Die dacht dat er voornamelijk zwarte/donkere mensen in Nederland zouden wonen, omdat hij in ons voetbalelftal alleen maar donkere mensen zag spelen. Mensen vormen zich dus al heel snel een beeld. Vaak klopt dat beeld helemaal niet, maar dat zal alleen veranderen als je zelf ziet hoe het wel in elkaar zit.
Zelf kan ik niet alle allochtonen/moslims over één kam scheren. Veel moslims zijn tuig net als dat er ook veel Nederlanders tuig zijn. Meestal zie je direct al hoe iemand in elkaar zit. Dan weet ik ook direct of ik me er wel of niet bij op mijn gemak voel.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."