abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 september 2008 @ 08:42:31 #76
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_61543313
quote:
Op donderdag 11 september 2008 08:01 schreef Puccini het volgende:
Met potentieel bedoel ik trouwens mannen die met zo'n leren jasje lopen, met bontkraag en met zo'n accent praten. Gewoon waarvan je denkt: die zou wel eens moslim marokkaan kunnen zijn...
Ik heb verder geen problemen met moslims, voel me er ook niet minder op m'n gemak bij. En ik zou al zeker niet op een knop drukken om ze te verwijderen.
pi_61543336
Nee ben altijd bang dat ze ploffen.
pi_61544750
Ik zou liever een knop zien die al het geloof van deze wereld afhelpt. Geen moslims, geen christenen, geen boedisten, maar gewoon allemaal klootjesvolk dat het samen maar eens voor elkaar moeten krijgen om een ark te bouwen die de mensheid op tijd kan redden bij een armageddon. Dan zijn we als mensheid pas zinnig bezig.
pi_61544836
quote:
Op woensdag 10 september 2008 15:45 schreef Oksel het volgende:

[..]

Waarom 2 keer, of waarom uberhaupt?

Ach, ze leveren geen meerwaarde voor de wereld. Alhoewel; goed eten maken ze wel. Is er geen 50% knop ofzo? Of 80%?
Zou je dan ook drukken om alle Peruanen of Nieuw Zeelanders te laten verdwijnen, want laten we eerlijk zijn, totaal geen meerwaarde voor de wereld.
quote:
Zijn er ook meteen weer buurten waar het beter en goedkoop wonen is. Want laten we eerlijk zijn.. slechte buurten zijn buurten met veel allochtonen.
Dit steekt natuurlijk wat ingewikkelder in elkaar.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_61546049
Ja hoor, ik woon zelfs naast moslims, geen problemen mee.

Als er een knop bestond om alle radicale religiefanaten te doen sterven zou ik niet aarzelen om die in te drukken nee. Extremisme komt helaas in alle religies voor.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_61547613
quote:
Op woensdag 10 september 2008 16:47 schreef julian6 het volgende:
Als er een knop was waarmee alle gelovigen op aarde plotseling zouden vergeten dat ze een religie hadden zou ik die zonder twijfel in 1 keer indrukken.
Dit zou ik ook doen ja. De knop van TS niet.
Ik support gevallen topclubs!
pi_61547633
Voel me nooit op mijn gemak .
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
pi_61547676
quote:
Op woensdag 10 september 2008 22:28 schreef PaRi het volgende:
Ik sta echt te kijken van reacties van sommigen hier ..

Ik hoor wel eens verhalen hier en daar van vrienden, media, etc ... Verhalen over zulke onderwerpen (discriminatie) .. Maar ik geloofde het nooit omdat ik het zelf nooit heb meegemaakt .. Ik word altijd hetzelfde behandeld door Nederlanders zoals ze elkaar ook behandelen .. Ook ken ik meiden met een hoofddoek die ook hetzelfde behandeld worden als alle andere mensen in de samenleving .. Maar van sommige reacties die ik lees hier ..

Dat verhaal van Wilders, ik moest er om lachen .. Ik vond het wel grappig hoe die man interesse toont in de Islaam, al is het op een apart manier .. Over het algemeen is het een heel aardige man ..

Ik ben overigens ook een moslima .. En zo te zien zijn er mensen hier die mij met een behulp van een knopje zouden willen zien verdwijnen .. Hahaha, wel leuk hoor .. Maar bedankt !! How sweett ..

Owjah .. Wat jou vraag betreft Fatih .. Ik voel me, aangezien ik zelf een moslim ben, wel op mijn gemak naast moslims .. Ik vind het ook wel fijn dat er verschillende culturen, geloven, mensen in de samenleving zijn waaronder ook moslims .. En ik zal moslims niet willen zien verdwijnen, hahah, anders zal ik er ook niet meer zijn ..

Ach wat geef je om de reacties van een paar mensen op internet, zolang je er in jouw omgeving geen last van hebt zou ik er ze zo min mogelijk aandacht geven.
Ik support gevallen topclubs!
  donderdag 11 september 2008 @ 12:32:18 #84
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_61547791
Het hangt nogal van de moslim af. Als ik naast een stel Marrokaanse straatschoffies zit voel ik me niet prettig, maar als ik een leuk gesprek heb met een kebab-verkoper doe ik rustig wat langer over het eten omdat ik me prima vermaak.

Daarbij zou ik me, wat die straatschoffies betreft, net zo ongemakkelijk voelen als het om Nederlandse kaalkopjes zou gaan.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_61548230
quote:
Op donderdag 11 september 2008 11:20 schreef Metro2005 het volgende:
Ja hoor, ik woon zelfs naast moslims, geen problemen mee.

Als er een knop bestond om alle radicale religiefanaten te doen sterven zou ik niet aarzelen om die in te drukken nee. Extremisme komt helaas in alle religies voor.
Wauw, we hebben een held in ons midden!
pi_61548289
quote:
Op donderdag 11 september 2008 12:51 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Wauw, we hebben een held in ons midden!
Sterker nog, heb geen idee hoeveel er om heen wonen en met handel maakt 't me geen reet uit.
*****Kraak........
pi_61548314
Je kan beter vragen: voel je je op je gemak naast een Marokkaan van onder de 25?
pi_61548331
Ik heb een tijd lang met 3 Afghanen en 2 Turken gewerkt als enige niet moslim en voelde me prima op m'n gemak. Relaxte gasten en tijdens de Ramadan werd ik altijd uitgenodigd voor de iftar, omdat we 's avonds werkten en zij dan altijd later pauze namen om te eten. Ik deed altijd graag mee, veel lekkerder eten dan uit de kantine en het was ook veel gezelliger dan met alle boeren die alleen maar over voetbal en bier praten .
pi_61548367
quote:
Op donderdag 11 september 2008 12:55 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb een tijd lang met 3 Afghanen en 2 Turken gewerkt als enige niet moslim en voelde me prima op m'n gemak. Relaxte gasten en tijdens de Ramadan werd ik altijd uitgenodigd voor de iftar, omdat we 's avonds werkten en zij dan altijd later pauze namen om te eten. Ik deed altijd graag mee, veel lekkerder eten dan uit de kantine en het was ook veel gezelliger dan met alle boeren die alleen maar over voetbal en bier praten .
Dat bedoel ik.Turken zijn een heel sociaal volkje.
pi_61548385
quote:
Op donderdag 11 september 2008 12:55 schreef Sapstengel het volgende:
Je moet niet teveel ineens vertellen, vooral die boeren kunnen nog weleens lastig gaan doen.
*****Kraak........
pi_61548442
quote:
Op donderdag 11 september 2008 12:57 schreef Sphere het volgende:

[..]

Dat bedoel ik.Turken zijn een heel sociaal volkje.
in tegenstelling tot ons geven zij wel 2 koekjes (of meer) bij de thee

Ontopic: ik voel me uiterst op het gemak bij een moslim, maar dat heeft niets met het geloof te maken.
Ik voel me bij sommige buitenlanders niet op het gemak, maar dat is alleen als ze een dreigende houding tonen
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_61548450
Ik werk aan de zijde van een moslim, en voel mij prima op mijn gemak. Brotha`s in arms!
pi_61548451
Inderdaad. Heb daarna bij een ander bedrijf gewerkt en chillde daar ook altijd met de Turken. Wat overigens wel apart was, daar had je redelijk een groepen-indeling. De boeren/sjonnies, Turken en een groep met vooral Indo's en Molukkers.
Ik childe altijd met de laatste twee groepen en werd op een gegeven moment door sommige sjonnies raar aangekeken omdat ik met "de buut'nláánders" om ging in plaats van met de Nederlandse lomperikken met een negatief iq .
pi_61548895
quote:
Op donderdag 11 september 2008 13:00 schreef Sapstengel het volgende:
Inderdaad. Heb daarna bij een ander bedrijf gewerkt en chillde daar ook altijd met de Turken. Wat overigens wel apart was, daar had je redelijk een groepen-indeling. De boeren/sjonnies, Turken en een groep met vooral Indo's en Molukkers.
Ik childe altijd met de laatste twee groepen en werd op een gegeven moment door sommige sjonnies raar aangekeken omdat ik met "de buut'nláánders" om ging in plaats van met de Nederlandse lomperikken met een negatief iq .
Ik vind dat jij je op had moeten werpen als ambassadeur, om de multi-cultuur in het bedrijf te bevorderen.

pi_61548914
Maar dan wil ik ook het salaris van een ambassadeur .
pi_61549197
quote:
Op woensdag 10 september 2008 14:39 schreef FatihReloadeD het volgende:
Voel jij je op je gemak als er een moslim in de buurt is?
Zijn moslims uberhaupt nog welkom in de samenleving?

*Als er een knop was waarmee alle moslims van de aardbodem zouden verdwijnen, zou je die indrukken?
Over het algemeen gesproken voel ik me prima naast een moslim, natuurlijk zijn er ook figuren waarbij ik dat niet heb, maar dat is niet meer of minder dan bij andere groeperingen/rassen/geloven/weet ik veel...

Nee, zou die knop niet indrukken, wat is dat nou weer voor onzin, moslims, soms lijken het net mensen zeg...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_61550936
Deze vraagstelling vind ik best kort door de bocht. Generaliseer het dan goed; tot religie, of wees specifieker

offtopic:

Religie... fine....

Maar hou het in je kerk / moskee / huis / schuur / kartonnen doos, en ga wat je in die harrypotterboeken denkt te lezen niet verkondigen als feit... gebruik het als handboek, en pas het toe op je leefomgeving/ leven..... we leven in 2008, niet in 1AC .
“Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful.”
"There isn't any crisis. It's simply a crisis of ignorance."
  donderdag 11 september 2008 @ 14:52:04 #98
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_61551097
oh jawel. Zo erg is het niet. Het zijn alleen die extremisten die het voor de rest verpesten.
Dit doortrekkend: Zo vind ik Turken sowieso geen probleem, en Marokkaan an sich ook niet. Zolang de laatste zich maar niet in een grote groep samenschoolt want daar heb ik slechte ervaringen mee.
pi_61560887
Voor de duidelijkheid, bij mijzelf stroomt er moslimbloed door m'n aderen t/m m'n laatste adem dus niet denken dat ik me naast moslims niet veilig voel ofzo
Ik wilde alleen weten hoe mensen hier zouden reageren, jammer genoeg niet echt aangenaam
I Walk My Path Alone
pi_61561026
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:00 schreef FatihReloadeD het volgende:
Voor de duidelijkheid, bij mijzelf stroomt er moslimbloed door m'n aderen t/m m'n laatste adem dus niet denken dat ik me naast moslims niet veilig voel ofzo
Ik wilde alleen weten hoe mensen hier zouden reageren, jammer genoeg niet echt aangenaam
Hoezo niet echt aangenaam? Ik vind dat er een heleboel positieve en/of realistische reacties tussen zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')