Ik had hem gisteren in de Macstore in Zwolle even in mijn handen, zeker een van de vetste iPods tot nu toe!quote:
ik probeer weer wat te uploaden maar tinypik gaat op zijn gatquote:Op vrijdag 12 september 2008 16:44 schreef dottinator het volgende:
[..]
Graag foto's waarop je kan zien hoe dun hij is, en misschien eentje van achterkant,hoeft niet als je er geen zin in hebt hoor
Geeft hij nog een melding waarom hij niet installeert?quote:Op vrijdag 12 september 2008 16:43 schreef febster het volgende:
Help!
Ik ben dus aan het proberen te upgraden van Tiger naar Leopard maar hij wil hem niet installeren! Ik heb de HD leeg gemaakt stop je cd1 erin, kies je de taal en zegt mijn Macbook dat het niet geinstalleerd kan worden.. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen
?
Geen melding waarom, ook geen vraagteken de box. Ik heb de hulpprogramma's (schijf, terminal etc) wel tot mijn beschikking, kan ik daar eventueel iets mee doen?quote:Op vrijdag 12 september 2008 16:51 schreef Junkie het volgende:
[..]
Geeft hij nog een melding waarom hij niet installeert?
Misschien moet je ergens nog de formateer optie kiezen (GUID).
Als je de data al veilig hebt staan dan zou je de HDD helemaal kunnen wissen met schijf hulpprog.quote:Op vrijdag 12 september 2008 16:59 schreef febster het volgende:
Geen melding waarom, ook geen vraagteken de box. Ik heb de hulpprogramma's (schijf, terminal etc) wel tot mijn beschikking, kan ik daar eventueel iets mee doen?
Ja, die viel mij dus ook als eerste opquote:
Ik heb ondertussen elke optie 6x gedaan, ook die van jou en hij doet nog steeds niks. KUT OSX! Ik kan de dvd niet uitwerpen en op die partitie zoals jij zei wil hij ook niks installeren. Zelfs nadat je hem 7 voudig hebt gewist wil hij niks met de HD doen. Er staat niks op 55 GB vrij maar cd 1 wil er niks van wetenquote:Op vrijdag 12 september 2008 17:37 schreef Junkie het volgende:
[..]
Als je de data al veilig hebt staan dan zou je de HDD helemaal kunnen wissen met schijf hulpprog.
Schijf slecteren - Partition - Volume Scheme: 1 partition - Mac OS Extended (Jounaled)
Options: GUID
Daarmee wis je alles op de hardeschijf en is hopelijk het
probleem weg. En dan kan je gewoon doorgaan met installeren.
suc6!
Je hebt de huidige partitie wel kunnen wissen in schijfhulp prog?quote:Op zaterdag 13 september 2008 05:45 schreef febster het volgende:
Ik heb ondertussen elke optie 6x gedaan, ook die van jou en hij doet nog steeds niks. KUT OSX! Ik kan de dvd niet uitwerpen en op die partitie zoals jij zei wil hij ook niks installeren. Zelfs nadat je hem 7 voudig hebt gewist wil hij niks met de HD doen. Er staat niks op 55 GB vrij maar cd 1 wil er niks van weten. Iemand nog ideeen want dit frustreert behoorlijk
.
Wanneer heb je hem gekocht? Als je nog garantie hebt lijkt het me niet meer dan logisch dat je even terug gaat naar de winkel waar je hem hebt gekocht en dat zij met een passende oplossing komen.quote:Op zaterdag 13 september 2008 11:01 schreef Wepeel2 het volgende:
Mijn iPod Nano heeft een stuck pixel. Een vervelend groen puntje aan de rechterkant van het scherm. Ik hoop dat hij nog verdwijnt. Ik betwijfel of ik hem hiervoor kan omruilen voor een ander model.
Dat gaat niet , er zit helemaal geen sluimerlampje meer in de nieuwe iMac.quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:24 schreef Cyan het volgende:
Ik heb een vraagje over dat appeltje onderaan mijn beeldscherm (iMac). Is het mogelijk om dat te laten branden als je Mac bijvoorbeeld in sluimerstand staat? En zo ja, hoe dan? Eventuele uitleg aub in Sesamstraat taal
Ik zou bijna multi miljonair zijn als ik die macbooks van mij zou verkopen als het aan die site lagquote:Op woensdag 10 september 2008 19:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmz, m'n macbook zou nog 790,- waard zijn.
Met de partitie heb ik alles al geprobeerd maar niks werkt.quote:Op zaterdag 13 september 2008 09:05 schreef Junkie het volgende:
[..]
Je hebt de huidige partitie wel kunnen wissen in schijfhulp prog?
Links de schijf selecteren en dan de tab 'Partition' de schijfinhoud selecteren en op het - (min)teken drukken.
En daarna weer een partitie aanmaken.
Ik neem aan dat als dat niet lukt er meer aan de hand is. Bovenin heb je ook ergens iets van een show LOG optie. Geeft
hij daar nog meldingen als je wilt gaan installeren?
Gisteren gekocht bij de Mediamarkt. Ik ga het inderdaad wel even proberen. Maar over het algemeen wordt er moeilijk gedaan als het maar een enkele stuck of dode pixel betreft.quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:26 schreef Cyan het volgende:
[..]
Wanneer heb je hem gekocht? Als je nog garantie hebt lijkt het me niet meer dan logisch dat je even terug gaat naar de winkel waar je hem hebt gekocht en dat zij met een passende oplossing komen.
iPod Touch.quote:Op zaterdag 13 september 2008 15:56 schreef JanusAnus het volgende:
Weet iemand misschien een mp3 speler met iets van 32gb van een ander merk die wel werkt met de mac?
Die vind ik wel erg groot en duur voor de capaciteit die hij biedt, en je blijft toch een beetje het idee houden met een gestripte iPhone rond te lopen.quote:
Ik heb helemaal geen slechte ervaring met de classic hoorquote:Op zaterdag 13 september 2008 17:19 schreef Kremers het volgende:
Maar hoezo geen iPod classic? Op basis van één slechte ervaring tegenover goede ervaring van duizenden gebruikers?
Verdere opties weet ik niet, andere partijen zijn slecht qua mac ondersteuning...
Maar je koopt een artikel waar iets mis mee is. En dat dat dan maar 1 pixeltje betreft maakt niet uit. Gewoon terug gaan (beste is doordeweeks want dan staan er niet zoveel 16 jarigen huppeltrutjes) en als ze je geen nieuwe willen geven stuur je gewoon even een klacht naar het hoofdkantoor.quote:Op zaterdag 13 september 2008 16:40 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Gisteren gekocht bij de Mediamarkt. Ik ga het inderdaad wel even proberen. Maar over het algemeen wordt er moeilijk gedaan als het maar een enkele stuck of dode pixel betreft.
Maar niet geschoten is altijd mis.
Het hoeft ook geen flash te zijn, en 32gb was maar een schatting. Ik heb 16,27 gb aan muziek, dus ik zal iets vanaf 25 gb nodig hebben, rekening houdend met het feit dat het steeds meer gaat worden. En ik zoek een vrij kleine speler met een goed menu.quote:Op zaterdag 13 september 2008 17:27 schreef Kremers het volgende:
32GB flashcards zijn erg duur, vandaar ook dat de iPod touch zo veel duurder is dan de classic. Ik denk niet dat je een goedkope flashspeler met 32GB zult vinden.
Mja dan zit je dus elke keer te kutten met een verwisselbare schijf. Dan vind ik syncen vele malen handiger.quote:Op zaterdag 13 september 2008 17:53 schreef Dikke-Doei het volgende:
er zijn toch ook van die mp3 spelers die als harde schijf werken. dus gewoon drag and drop en het staat op de mp3 speler
Ja, die werken als het goed met ieder besturingssysteem, dus ook met OS X. Alleen ben ik niet meer zo thuis in het mp3 speler gebeuren en vroeg ik me af of iemand iets aanraadt.quote:Op zaterdag 13 september 2008 17:53 schreef Dikke-Doei het volgende:
er zijn toch ook van die mp3 spelers die als harde schijf werken. dus gewoon drag and drop en het staat op de mp3 speler
Ja dat vind ik niks. Als ik zin heb om te kutten met afspeellijsten enzo kan ik ook wel een speler met 4gb ofzo kopen. Maar dat wil ik dus niet, dan zal je zien dat je het nummer waar je net zin in hebt niet erop hebt staan.quote:Op zaterdag 13 september 2008 17:56 schreef dottinator het volgende:
Ik heb dat probleem ook, bibliotheek van 14,29 GB terwijl ik maar 14 GB ruimte heb voor muziek. Ik maak dan gewoon een slimme afspeellijst. Fok het weetje, ik hoef echt niet altijd al m'n muziek bij te hebben, er zijn zat nummers die ik nooit luister. Het blijft natuurlijk wel een beetje behelpen, maar zo'n ramp is het ook weer niet.
Ik doe alleen aan shuffle en af en toe per album luisteren. Maar het gaat er dus om dat ik wel al mijn muziek en ook muziek die er nog bij gaat komen erop kwijt wil kunnen.quote:Op zaterdag 13 september 2008 18:01 schreef Dikke-Doei het volgende:
ik heb wel afspeellijsten. vind het wel handig, beetje van alles, cabaret, live setjes, bepaalde soorten muziek zet ik ook appart in een afspeellijst. (zoals 90's en gabber dance)
Mja ik wil eigenlijk liever iets kleiners. En ik wil ook wle een beetje het idee hebben dat ik iets nieuws heb gekocht.quote:Op zaterdag 13 september 2008 19:35 schreef Girth het volgende:
@ JanusAnus (:'))
Waarom probeer je geen 5th gen 30GB iPod via Marktplaats op de kop te tikken?
gewoon wachten tot de 32 gig ook in de nano komtquote:Op zaterdag 13 september 2008 20:15 schreef JanusAnus het volgende:
[..]
Mja ik wil eigenlijk liever iets kleiners. En ik wil ook wle een beetje het idee hebben dat ik iets nieuws heb gekocht.
Maar toch bedankt allemaal. Wat ik zoek bestaat waarschijnlijk niet. Ik vind het wel raar, want zulke rare eisen stel ik niet volgens mij.
eh jawel, je wilt kleiner dan een classic. De classic heeft de kleinste harddisk die er is (1,8"). Kortom, je moet een mp3 speler zonder HDD, dus flash. En je wil minimaal 32GB. 32GB flash met een beetje snelle response tijden kost een godsvermogen. Dat wil maar een hele kleine niche markt betalen. Dat is niet interessant voor de fabrikant. Dus zijn ze er niet.quote:Op zaterdag 13 september 2008 20:15 schreef JanusAnus het volgende:
Wat ik zoek bestaat waarschijnlijk niet. Ik vind het wel raar, want zulke rare eisen stel ik niet volgens mij.
SanDisk Sansa View MP3 Player 32GBquote:Op zaterdag 13 september 2008 20:15 schreef JanusAnus het volgende:
[..]
Mja ik wil eigenlijk liever iets kleiners. En ik wil ook wle een beetje het idee hebben dat ik iets nieuws heb gekocht.
Maar toch bedankt allemaal. Wat ik zoek bestaat waarschijnlijk niet. Ik vind het wel raar, want zulke rare eisen stel ik niet volgens mij.
[TK] Apple iPod Video 30GB Black (5.5G)quote:Op zaterdag 13 september 2008 19:35 schreef Girth het volgende:
@ JanusAnus (:'))
Waarom probeer je geen 5th gen 30GB iPod via Marktplaats op de kop te tikken?
Lekker realistische prijs als de EOL Classic 80 nieuw 179 euro kost.quote:Op zondag 14 september 2008 01:30 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
[TK] Apple iPod Video 30GB Black (5.5G)
http://macfreak.nl/readnews.php?newsitem=6503quote:Want als je van deze links af wilt dan hoef je alleen even Terminal op te starten en de volgende tekst er in te plakken gevolgd door Enter of Return:
defaults write com.apple.iTunes show-store-arrow-links -bool FALSE
Mocht je later de links weer terug willen hebben dan is het eenvoudig terug te draaien door dezelfde handeling met de volgende code:
defaults write com.apple.iTunes show-store-arrow-links -bool TRUE
Let wel op dat je eerst even iTunes uit zet voordat je deze handelingen uitvoert.
De Zen X-Fi 32gb bijvoorbeeld kost 250 euro, terwijl de Touch met al zijn functies en zijn grote scherm 380 euro kost. Die creative schijnt dus niet met de mac te werken. Maar zoiets zoek ik.quote:Op zaterdag 13 september 2008 22:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
eh jawel, je wilt kleiner dan een classic. De classic heeft de kleinste harddisk die er is (1,8"). Kortom, je moet een mp3 speler zonder HDD, dus flash. En je wil minimaal 32GB. 32GB flash met een beetje snelle response tijden kost een godsvermogen. Dat wil maar een hele kleine niche markt betalen. Dat is niet interessant voor de fabrikant. Dus zijn ze er niet.
Ergo, je wil iets geks.
Lekker realistisch ook.quote:Op zondag 14 september 2008 18:37 schreef JanusAnus het volgende:
[..]
De Zen X-Fi 32gb bijvoorbeeld kost 250 euro, terwijl de Touch met al zijn functies en zijn grote scherm 380 euro kost. Die creative schijnt dus niet met de mac te werken. Maar zoiets zoek ik.
En ik wil niet minimaal 32gb, maar minimaal 25gb. Volgens mij bestaat er echter geen flash speler met een geheugen tussen de 16 en 32, en van die harddrives zul je wel gelijk hebben ja.
Hoezo lekker realistisch ook? Wat ik zoek bestaat dus al (de Zen X-Fi), alleen werkt die niet met de mac. Dan is het toch geen rare vraag of iemand alternatieven weet?quote:
Om een iPod touch te vergelijken met een Creative HiFi.quote:Op zondag 14 september 2008 19:16 schreef JanusAnus het volgende:
[..]
Hoezo lekker realistisch ook? Wat ik zoek bestaat dus al (de Zen X-Fi), alleen werkt die niet met de mac. Dan is het toch geen rare vraag of iemand alternatieven weet?
Lees nou eens goed man! Ik heb helemaal geen behoefte aan een enorm scherm en als die internetshit. Ik zoek een kleine mp3 speler zoals de X-Fi. Iemand raadde de Touch aan maar die vind ik te duur en te groot. Toen beweerde een ander dat wat ik zocht niet bestaat dus haalde ik die X-Fi aan om te laten zien dat er wel degelijk flash spelers worden gemaakt met 32gb tegen een redelijke prijs.quote:Op zondag 14 september 2008 19:29 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Om een iPod touch te vergelijken met een Creative HiFi.
De Creative heeft :
- 2,5 " scherm ipv 3,5"
- Geen goedwerkende WiFi
- Geen Basisapps , zoals iCal , Safari , Mail.
- Geen touchscreen
En laat ik het design en gebruiksgemak ook maar achterwege.
Apples en peren anyone?
En had je Sansa al gezien.quote:Op zondag 14 september 2008 19:43 schreef JanusAnus het volgende:
Jij leest de woorden Touch en X-Fi en denkt meteen te weten waar het over gaat, als je volgende keer nou gewoon even alles goed doorleest voor je commentaar geeft.
Dus... je zoekt wat raars...quote:Op zondag 14 september 2008 18:37 schreef JanusAnus het volgende:
[..]
De Zen X-Fi 32gb bijvoorbeeld kost 250 euro, terwijl de Touch met al zijn functies en zijn grote scherm 380 euro kost. Die creative schijnt dus niet met de mac te werken. Maar zoiets zoek ik.
En ik wil niet minimaal 32gb, maar minimaal 25gb. Volgens mij bestaat er echter geen flash speler met een geheugen tussen de 16 en 32, en van die harddrives zul je wel gelijk hebben ja.
Ja had ik gezien! Was ik zelf nooit opgekomen, maar zeker wel een optie. De vraag is nog wel of hij goed werkt met de mac, maar in uit die review begrijp ik dat hij wel werkt maar dat OSX niet ondersteund is.quote:
Ik zoek iets vergelijkbaars. Dat wel werkt. Vind het sowieso vreemd dat een groot merk als Creative geen speler maakt die met de mac werken.quote:Op zondag 14 september 2008 21:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus... je zoekt wat raars...
omdat er een minimale groep bestaat met een mac die een creative gaat gebruiken op zijn apple.quote:Op zondag 14 september 2008 21:45 schreef JanusAnus het volgende:
[..]
Ik zoek iets vergelijkbaars. Dat wel werkt. Vind het sowieso vreemd dat een groot merk als Creative geen speler maakt die met de mac werken.
Ja dat zal inderdaad ook wel ja. Maar er zijn dus ook drag&drop spelers die op elk OS werken, zoals Cowon mp3 spelers. Ik vroeg me af of die er ook in 32gb ofzo waren. Maar blijkbaar niet dus.quote:Op zondag 14 september 2008 21:58 schreef Dikke-Doei het volgende:
[..]
omdat er een minimale groep bestaat met een mac die een creative gaat gebruiken op zijn apple.
quote:Op zondag 14 september 2008 21:17 schreef emokid het volgende:
[ afbeelding ]
Kan ik die Grid View recht krijgen? Sinds dat ik geupdate heb ziet het er zo lelijk uit. Er zit totaal geen ruimte tussen de albums als ze meer dan 10 nummers bevatten.
Zo te zien niet. Maar er staan toch lijntjes tussen? Ik vind het niet echt storend moet ik zeggen.quote:
Ik heb 'm zelf niet (iPhone ligt nog ter reparatie bij T-Mobile), maar de reacties in het iPhone topic zijn behoorlijk positief.quote:Op maandag 15 september 2008 17:20 schreef Mr.Noodle het volgende:
Heeft iemand al de iPhone 2.1 update eroverheen gegooid? En zo ja, hoe bevalt ie?
zul je net zien dat ik te vroeg post en de update er nog niet is..
Yup. 2.1 brings back 1.1.4 times. Enorme aanrader.quote:Op maandag 15 september 2008 17:20 schreef Mr.Noodle het volgende:
Heeft iemand al de iPhone 2.1 update eroverheen gegooid? En zo ja, hoe bevalt ie?
zul je net zien dat ik te vroeg post en de update er nog niet is..
http://www.derlien.com/quote:Op maandag 15 september 2008 21:43 schreef Svyatagor het volgende:
Hoe heet dat programmaatje ook alweer dat een scan maakt van je hd om te zien waar al je ruimte blijft?
Thx.quote:Op maandag 15 september 2008 22:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Yup. 2.1 brings back 1.1.4 times. Enorme aanrader.
[..]
http://www.derlien.com/
Ik vindt Whatsize wat duidelijker werken. Die berekend gewoon alle mappen uit. En dan kan je heel snel zien waar de grote bestanden zich bevinden.quote:Op maandag 15 september 2008 21:43 schreef Svyatagor het volgende:
Hoe heet dat programmaatje ook alweer dat een scan maakt van je hd om te zien waar al je ruimte blijft?
bronquote:- Addresses stability issues with video playback, processor core idling, and remote disc sharing for MacBook Air.
- Improves Spotlight indexing performance.
- Improves iPhone sync reliability with iCal and Address Book.
- In MobileMe: improves overall sync and Back to My Mac reliability.
- Improves Time Machine reliability with Time Capsule.
Ik vind dit een rare postquote:Op dinsdag 16 september 2008 09:45 schreef LOCALMOTION het volgende:
Thuis heb ik vele boekjes van MacLife en MacWorld 2007-2008 tot op heden-- mocht ik naar Nederland gaan
op vakantie voor 2weken --vraag ik af of er iemand interesse heeft voor the bookjes/tijdschriften.( ongeveer) 20 stuks).If its a deal, laat me weten hier op Fokforum-deal of niet.
Ik neem ze mee naar Nederland,maar je moet het wel afhalen-- ergens in Den Haag -- Voor de moeite om het
mee te sjouwen vraag ik minstens 15 Euro meer niet. Als er meerdere vragers zijn,dan moeten we het verdelen- fair of niet. Just let me know.
Ze zijn wel in het engels geschreven,maar ze zijn vol met informations about the Mac-oud of nieuw.
Ik wacht op mijn nieuwe MacPro 15.4 inch 2.4Ghz-- 2 GB memories-- 200 GB rams-- $1685 with discount
from a friend-who works for Apple in Sunnyvale.
Hier heb ik er niet heel veel last meer van met de nieuwste updates. Soms wel en dan vervloek ik natuurlijk dat hele k.tprogramma bij mekaar. Vooral de werkset in Word is aardig irritantquote:Op dinsdag 16 september 2008 15:27 schreef Mr.Noodle het volgende:
Weet iemand of MS al een update of een Bugfix heeft voor dat Office 2008 + Spaces+Exposé probleem. M'n raampjes vliegen echt alle kanten op als je tussen apps switched en op een of andere manier heeft Word het idee dat ie zelf maar van WorkSpace moet veranderen..
K*tprogramma...
Ja, kom op met die dingen!quote:Op maandag 15 september 2008 23:58 schreef ebeaydojraes het volgende:
en als ik de geruchten moet geloven dan komt de aankondeging van de nieuwe iMacs en MacBooks op 14 oktober ...
edit:
ow en de 13 Inch-es zijn al onderweg![]()
http://www.appleinsider.c(...)d_of_sharp_ramp.html
Ik ben even m'n 12.0.0 versie aan het updaten naar 12.1.0, aangezien ik nog wel andere probleempjes hebt met de toevoeging *.dot, elke keer als ik een Doc-bestandje download..quote:Op dinsdag 16 september 2008 17:08 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Hier heb ik er niet heel veel last meer van met de nieuwste updates. Soms wel en dan vervloek ik natuurlijk dat hele k.tprogramma bij mekaar. Vooral de werkset in Word is aardig irritant
iTunes juxebox?quote:Op woensdag 17 september 2008 10:20 schreef magnifor het volgende:
Ik kan van mij werk gratis een g3 imac krijgen. Panther staat er op. Wat is er nog mogelijk met dat ding?
quote:Op woensdag 17 september 2008 11:25 schreef Junkie het volgende:
iTunes juxebox?![]()
Webservertje?![]()
Download bak?![]()
iChat servertje!quote:Op woensdag 17 september 2008 11:25 schreef Junkie het volgende:
[..]
iTunes juxebox?
Webservertje?
Download bak?
Omdat ik niet aan webdevving doe.quote:Op woensdag 17 september 2008 11:45 schreef Swetsenegger het volgende:
waarom geen webservertje?
Webservertje is ook handig om foto's op te dumpen.quote:Op woensdag 17 september 2008 11:39 schreef magnifor het volgende:
Om welke het precies gaat weet ik niet, maar ik heb een roode dus het is op zijn minst deze:quote:Op woensdag 17 september 2008 12:46 schreef Junkie het volgende:
[..]
Webservertje is ook handig om foto's op te dumpen.
Maar om welke iMac G3 gaat het?
http://www.apple-history.com
To use Mac OS X 10.4 Tiger, your Macintosh needs:A PowerPC G3, G4, or G5 processor Built-in FireWire At least 256 MB of RAM DVD drive (DVD-ROM), Combo (CD-RW/DVD-ROM) or SuperDrive (DVD-R) for installation At least 3 GB of free disk space; 4 GB if you install the XCode 2 Developer Tools
Tiger is volgens mij nog net daarop te installeren.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:54 schreef magnifor het volgende:
Om welke het precies gaat weet ik niet, maar ik heb een roode dus het is op zijn minst deze:
http://www.apple-history.com/?page=gallery&model=imacrevc&performa=off&sort=date&order=ASC&range=
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |