Het maakt mensen, m.i., bij voorbaat al verdachte. De ervaring leert dat zulk soort mechanismen stap voor stap uitgebreid worden (heeft het CPB ook terecht opgemerkt). Het is niet ondenkbaar dat er ooit een soort van preventieve scan uitgevoerd wordt om mensen met een genetische predispositie te vinden.quote:Op woensdag 10 september 2008 09:17 schreef DennisMoore het volgende:
Wat zijn de voornaamste argumenten tegen DNA-opslag?
Misbruik.quote:Op woensdag 10 september 2008 09:17 schreef DennisMoore het volgende:
Nou ik denk dat de politiek nog steeds het idee heeft dat de bevolking van Nederland onder de indruk is van terroristen en dan men daardoor geen kritiek durft te geven op dit soort idiote uitspraken, omdat men bang is de kiezer van zich te vervreemden.quote:Op woensdag 10 september 2008 09:20 schreef Iblis het volgende:
[..]
Het is inderdaad ongelooflijk. En het bezwaar van de Christenunie is blijkbaar de lichamelijke integriteit. Als het afnemen zo gemakkelijk zou gaan als een pasfoto maken vermoed ik dat ze er geen problemen mee zouden hebben.
Maar er is geen enkeling die fundamenteel bezwaar op grond van het al genoemde nemo tenetur of privacy maakt; ook worden er geen kritische vragen gesteld wat er met die gegevens zou moeten gebeuren. Is iedereen dan echt zó onder de indruk van de terroristen?
Voor mij de heksenjacht en de 'magie' in de vorm van onfeilbaarheid die er bij velen omheen hangt. Nog steeds is er, denk ik, een meerderheid die denkt dat als er DNA van persoon X is gevonden op plaats delict, dat persoon X, die toevallig toch al niet zo'n sterk verhaal had, schuldig is.quote:Op woensdag 10 september 2008 09:17 schreef DennisMoore het volgende:
Precies, over het algemeen maken we ons drukker om de uitslagen in de Eredivisie dan om een stel terroristen. En die figuren hebben dan het predikaat 'terrorist' gekregen door de overheid, niet eens door de burgers.quote:Op woensdag 10 september 2008 09:31 schreef Semisane het volgende:
[..]
Nou ik denk dat de politiek nog steeds het idee heeft dat de bevolking van Nederland onder de indruk is van terroristen en dan men daardoor geen kritiek durft te geven op dit soort idiote uitspraken, omdat men bang is de kiezer van zich te vervreemden.
,
.
De VVD heeft mijn stem verloren op het moment dat ze accoord gingen met het invoeren van de algehele legitimatieplicht in Nederland. En ze maken pas kans mijn stem weer terug te krijgen wanneer ze zich actief hard maken om die onzin terug te draaien.quote:Op woensdag 10 september 2008 10:21 schreef Yildiz het volgende:
Ik kan er trouwens niet bij dat 'liberaal' VVD dit steunt. [ afbeelding ], [ afbeelding ].
De vvd is al jaren niet meer liberaal. Ik sta hier niet verbaasd van. Groen-Links is m.i. op de meeste vlakken nog liberaler dan de vvd.quote:Op woensdag 10 september 2008 10:21 schreef Yildiz het volgende:
Ik kan er trouwens niet bij dat 'liberaal' VVD dit steunt. [ afbeelding ], [ afbeelding ].
hoe kan je zoiets over je strot krijgen. Politici zijn allang gestopt het land te dien, het land dient de politici.quote:"Iedereen vindt het een burgerplicht, behalve de mensen die wat te verbergen hebben," voegt Syb daar aan toe,
Ja, want links wil de belastingen verhogen en geld aan beestjes geven!111! communistisch!11! Dat rechtse partijen voorstander zijn van gigantische inbreuken op de privacy en het onschuldprincipe omdraaien maakt niks uit, want rechts belooft dat je als burger elke maand wat meer geld overhoudt. Mensen denken niet verder dan hun portemonnee helaas.quote:Op woensdag 10 september 2008 11:45 schreef Yildiz het volgende:
Welkom in Nederland, waar zichzelf links noemende partijen, die voor terughoudend toezicht op de burger zijn, communistisch genoemd worden, en waar zichzelf rechts noemende, liberale partijen een grotere, machtigere overheid willen.
Best verwarrend, als je zoiets niet gewend ben..
Weer een zood aan de dijk/indamming van onze privacyquote:Op dinsdag 9 september 2008 22:23 schreef Da_Ripper het volgende:
Verrekte vieze Adolf![]()
![]()
Burgerplicht m'n ass
zolang de zaak openblijft zeker... met een verjarings totaal van 25 jaar ongeveer...quote:Op woensdag 10 september 2008 11:26 schreef Pappie_Culo het volgende:
http://frontpage.fok.nl/column/7833![]()
Overigens stelt men dat men de verkregen DNA profielen niet wil bewaren.
Maar ja... in de UK is dit dus wel gebeurd zonder toestemming van de mensen. De beloftes van dit soort lieden lijken doorgaans weinig waard, maar het is het vermelden wel waard.
dat niet denk ik maar je wordt wel verdachte.. immers je hebt toch iets te verbergenquote:Op woensdag 10 september 2008 12:52 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik vraag me af, als je het dan gewoon toch niet wilt afstaan, word je dan al tegenstribbelend en hevig spartelend afgevoerd naar het ziekenhuis waar ze je dwingen haar, bloed en andere samples af te geven?
Dat lijkt me wel ja. Inclusief een gratis levensvergalling door sensatiemedia, als het een beetje meezit.quote:Op woensdag 10 september 2008 12:52 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik vraag me af, als je het dan gewoon toch niet wilt afstaan, word je dan al tegenstribbelend en hevig spartelend afgevoerd naar het ziekenhuis waar ze je dwingen haar, bloed en andere samples af te geven?
De argumentatie voor die boete ook. "ja, dit levert ons heel veel geld op dus het is verantwoord om mensen er jaren voor op te sluiten".quote:Op woensdag 10 september 2008 12:54 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel ja. Inclusief een gratis levensvergalling door sensatiemedia, als het een beetje meezit.
Tot een paar dagen geleden dacht ik nog van niet, maar als ik nu al zie dat je voor het afschermen van je GPSapparaat (voor rekeningrijden) een celstraf van 4 jaar of tienduizenden euro's boete kunt krijgen (daar schrok ik wel van), lijkt me niet dat hier ineens heel zacht mee omgegaan wordt...
+1quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
"Het echt waar we gaan het alleen voor dit doeleind gebruiken en echt nooit voor wat anders, echt waar echt echt echt beloofd burgertje, we doen echt echt echt niets anders met die gegevens".-verhaal is continu onwaar gebleken en als ze besloten hebben dat bv. sofinummer niet gekoppeld mag worden, dan noemen we het gewoon burgerservicenummer en dan mag het wel. Hoezee!
Ze zullen een pistool op mijn harses moeten zetten alvorens ik DNA afsta.
tof.. op deze manier wordt verkrachting ook wel de meest populaire misdaad zeg.. 4 jaar voor het bedekken van je GPS dingetje, 4 weken schoffelen voor het gebruiken van je dingetje in iemand die dat niet wilt.quote:Op woensdag 10 september 2008 12:54 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel ja. Inclusief een gratis levensvergalling door sensatiemedia, als het een beetje meezit.
Tot een paar dagen geleden dacht ik nog van niet, maar als ik nu al zie dat je voor het afschermen van je GPSapparaat (voor rekeningrijden) een celstraf van 4 jaar of tienduizenden euro's boete kunt krijgen (daar schrok ik wel van), lijkt me niet dat hier ineens heel zacht mee omgegaan wordt...
En dat ook zo kort na de presentatie van het liberaal manifest van de VVD.quote:Op woensdag 10 september 2008 10:21 schreef Yildiz het volgende:
Niet dat ik verbaasd was... sinds ik Mark Rutte -een aantal jaar geleden- in de HMH op het podium hoorde roepen, tegen Marijnissen, dat 'ie niets te verbergen had' (het ging over de ID plicht) verwacht ik er niet veel meer van.quote:Op woensdag 10 september 2008 14:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En dat ook zo kort na de presentatie van het liberaal manifest van de VVD.
Ja, ik hoor er ook maar één, steeds dezelfde: Privacy!!quote:Op woensdag 10 september 2008 09:17 schreef DennisMoore het volgende:
Wellicht een teken dat er een paar fikse balken in je oog zitten, want die argumenten zijn tot in den treure uitgekauwd, uitgekotst, herkauwd en in slow motion herhaald.quote:Op woensdag 10 september 2008 14:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, ik hoor er ook maar één, steeds dezelfde: Privacy!!
quote:Op woensdag 10 september 2008 14:42 schreef Gia het volgende:
Ik vind dat echt zo'n onzin! Hoezo is het opslaan van DNA een aantasting van je privacy?
bijvoorbeeldquote:Op woensdag 10 september 2008 13:28 schreef probeer het volgende:
maar laat alle schaapjes die het geen probleem vinden maar leuk hun DNA afstaan. moet je over 5 jaar niet raar opkijken als je geen verzekering meer af kan sluiten omdat je toch een aanleg hebt voor een bepaalde ziekte.
denken jullie nu echt dat die DNA gegevens alleen bij justitie blijven? komop zeg, hoe verscrhikkelijk naief kan je zijn.
Hoezo is het geen aantasting dan?quote:Op woensdag 10 september 2008 14:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind dat echt zo'n onzin! Hoezo is het opslaan van DNA een aantasting van je privacy?
Dat zijn allemaal voorbeelden van wat zou kunnen gebeuren. Vooralsnog gaat het alleen om het afstaan van DNA bij een buurtonderzoek in gevallen van ernstige misdrijven, zoals destijds de puttense moordzaak.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |