abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61505029
Ik had het vandaag dus over dit onderwerp met een moslim in mijn klas, hij zei dat het had te maken met het veranderen van DNA ( ) en bij vrouwen was dat niet het geval. Voor zover ik weet verandert alleen je DNA door radio-actieve straling. Iemand een idee waarom moslim mannen géén goud mogen dragen?

(TS doet geen VMBO, TS is geen moslim, TS is geen huillie die er niet mee om kan gaan)
  dinsdag 9 september 2008 @ 18:34:05 #2
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61505143
misschien omdat ze nog geen roestige spijker hebben om hun kont te krabben? doen ze net of goud niet mag.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 9 september 2008 @ 18:35:34 #3
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_61505174
lol omg ahahahah veranderen van DNA?? lmaoomgpimpunitmoslim...ik zal je een geheimpje verklappen..als ik snachts goud om me lul doe wordt ie 10 cm groter sochtends :0
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_61505202
Maar de moslim vrouwen mogen het wel dragen (en soms dragen ze dat)
pi_61505246
nep goud wel dan?
  dinsdag 9 september 2008 @ 18:39:14 #6
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61505260
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 18:29 schreef Opperkwal het volgende:
Ik had het vandaag dus over dit onderwerp met een moslim in mijn klas, hij zei dat het had te maken met het veranderen van DNA ( ) en bij vrouwen was dat niet het geval. Voor zover ik weet verandert alleen je DNA door radio-actieve straling. Iemand een idee waarom moslim mannen géén goud mogen dragen?
Nou, wat ik kan vinden heeft niets te maken met DNA. Meer met mannelijkheid en vrouwelijkheid en volgens mij, als ik zo de intentie lees ook hebberigheid.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 9 september 2008 @ 18:41:58 #7
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_61505297
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 18:29 schreef Opperkwal het volgende:
Ik had het vandaag dus over dit onderwerp met een moslim in mijn klas, hij zei dat het had te maken met het veranderen van DNA ( ) en bij vrouwen was dat niet het geval.
Wist je dat niet?.. Dat staat natuurlijk uitgebreid beschreven in de Koran, want ze wisten een paar honderd jaar geleden natuurlijk alles en meer dan nu, over 't menselijke DNA, dan wij nu doen!..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  dinsdag 9 september 2008 @ 18:43:40 #8
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_61505339
Volgens mij mocht deodorant ook niet.
pi_61505342
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 18:41 schreef Tism het volgende:

[..]

Wist je dat niet?.. Dat staat natuurlijk uitgebreid beschreven in de Koran, want ze wisten een paar honderd jaar geleden natuurlijk alles en meer dan nu, over 't menselijke DNA, dan wij nu doen!..
Ja dat wist ik.
pi_61505365
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 18:38 schreef Jerreh het volgende:
nep goud wel dan?
Hij beweerde dat een gouden tand trouwens wel mocht, nepgoud is geen goud dus dat zal wel mogen?
pi_61505377
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 18:39 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nou, wat ik kan vinden heeft niets te maken met DNA. Meer met mannelijkheid en vrouwelijkheid en volgens mij, als ik zo de intentie lees ook hebberigheid.
Dat lijkt me eerlijk gezegd ook logischer dan gemuteerd DNA.
  dinsdag 9 september 2008 @ 18:49:23 #12
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61505456
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 18:45 schreef Opperkwal het volgende:

[..]

Dat lijkt me eerlijk gezegd ook logischer dan gemuteerd DNA.
heb je niet gevraagd om welke passage het dan ging? morgen maar eens doen.
  dinsdag 9 september 2008 @ 18:58:12 #13
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61505696
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 18:44 schreef Opperkwal het volgende:

[..]

Hij beweerde dat een gouden tand trouwens wel mocht, nepgoud is geen goud dus dat zal wel mogen?
Wat ik zo lees mag een gouden tand ook niet. Goud en zijde zijn voor vrouwen of het nu een tand, een mes, een ring of een cockring is.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_61513317
Ik heb daar dus echt nog nooit van gehoord. Ik ken genoeg moslims die wel goud dragen.
  FOK!fotograaf woensdag 10 september 2008 @ 00:43:22 #15
145146 Andyy
pi_61514596
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 23:32 schreef MaximumRush het volgende:
Ik heb daar dus echt nog nooit van gehoord. Ik ken genoeg moslims die wel goud dragen.
het is dan ook bullshit dat het je DNA zou veranderen, net zoals ze zeggen dat varkensvlees slecht voor je is
  woensdag 10 september 2008 @ 00:48:33 #16
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_61514654
quote:
Oh? Meestal is het goud van die turkenjochies net zo nep als hun Armani-shirtje.

Misschien is deze regel wel bedacht door Allah om de Joden gedeeltelijk te boycotten
Want ik ben kaler dan kaal
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
  woensdag 10 september 2008 @ 00:51:07 #17
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_61514682
Ze mogen het wel, maar meestal verkopen ze het meteen door.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_61515391
Alsof ze 1000 jaar geleden wisten wat DNA was:/

Volgende keer dus hard uitlachen die gast
pi_61515394
Omdat het geen negers zijn natuurlijk.
pi_61516788
Omdat goud niet om je nek hoort, maar als geleider in elektronische apparaten. Wat een gelul zeg, goud als sierraad.
This is a swell ship for the skipper, but a hell ship for the crew
  woensdag 10 september 2008 @ 09:39:02 #21
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_61517283
Al draagt een aap een gouden ring...
pi_61517314
quote:
Op woensdag 10 september 2008 09:39 schreef BasEnAad het volgende:
dan is die tantoe rijk jeweetz
pi_61517344
quote:
Op woensdag 10 september 2008 09:39 schreef BasEnAad het volgende:
Als ze dat zelf inzien is dat toch eigenlijk best goed.
pi_61519778
[complotmode]Op een van de fotos draagt Osama Bin Laden een gouden ring![/complotmode]
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 18:41 schreef Tism het volgende:[..]Wist je dat niet?.. Dat staat natuurlijk uitgebreid beschreven in de Koran, want ze wisten een paar honderd jaar geleden natuurlijk alles en meer dan nu, over 't menselijke DNA, dan wij nu doen!..
Rambaldi jeweet!

[ Bericht 0% gewijzigd door Man-E-Faces op 10-09-2008 22:03:11 ]
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_61525155
quote:
Op woensdag 10 september 2008 09:40 schreef Hanstin het volgende:

[..]

dan is die tantoe rijk jeweetz
pi_61525839
Hier in Nederland dragen Moslims nooit goud omdat anders de politie lastige vragen gaat stellen.
Bron
http://islam-waarheid.sky(...)-en-goud-door-mannen
pi_61528617
Omdat het Moslims zijn. Mensen die niet te volgen zijn.
pi_61528876
waarom wel?
  woensdag 10 september 2008 @ 19:55:02 #30
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61532045
quote:
Dan moet je ze http://islamicvoice.com/November2006/Hadith/ te lezen geven. Daar staat duidelijk dat Mohammed goud en zijde verbood aan mannen en toestond aan vrouwen.
pi_61539670
De hadith van de profeet (vzmh) is idd de reden dat goud niet door moslim-mannen gedragen mag worden. Om de zelfde reden mogen moslim-mannen ook geen silk dragen. Oftewel zijde.

@ MaximumRush

Ik zie helaas wel vaker dat moslims dingen doen die niet mogen. Allah beoordeelt ze en niet wij.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_61539755
Dat heb ik ook wel eens gehoord, maar waarom mannen niet en vrouwen wel? En zilver mag dat wel?
know'm sayin?
word? word.
pi_61539963
DNA? Jezus, zeg dan gewoon dat je het niet zo goed weet .

Net als dit soort geroep:
quote:
Op woensdag 10 september 2008 00:43 schreef Andyy het volgende:

[..]
net zoals ze zeggen dat varkensvlees slecht voor je is
Mensen zouden echt vaker Google moeten gebruiken.
pi_61548146
Ik raad ze af om google te gebruiken, en raad ze aan als ze echte informatie willen hebben om hun achterlijke meningen te herzien naar een imam te gaan. Op Google is genoeg te vinden om de selectieve mening te voedden met welk beeld dan ook.
pi_61548386
Het wachten is op het allesverklarende antwoord van Fok islamorakel Triggershot .
pi_61548412
quote:
Op donderdag 11 september 2008 12:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik raad ze af om google te gebruiken, en raad ze aan als ze echte informatie willen hebben om hun achterlijke meningen te herzien naar een imam te gaan. Op Google is genoeg te vinden om de selectieve mening te voedden met welk beeld dan ook.
een slechte of een foute imam? welke is het best om naartoe te gaan?
pi_61549222
Wat dacht je van de normale betrouwbare in het echt bestaande imam, ipv de verzonnen sprookjes imam die in jouw hoofd naast de paashaas en Bin Laden woont!
pi_61588390
quote:
Op woensdag 10 september 2008 23:24 schreef alors het volgende:
Dat heb ik ook wel eens gehoord, maar waarom mannen niet en vrouwen wel? En zilver mag dat wel?
Redenering zoeken kan, maar uiteindelijk is een bevel een bevel. Dus ook al kan je er nu geen reden voor vinden het moet uitgevoerd worden. Wie weet wat er in de toekomst over gezegd kan worden. Persoonlijk denk ik dat het is om duidelijk de mannen aan te geven niet met vrouwen dingen bezig te zijn. Maar goed het is giswerk.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_61588413
quote:
Op donderdag 11 september 2008 12:58 schreef Modus het volgende:
Het wachten is op het allesverklarende antwoord van Fok islamorakel Triggershot .
Antwoord is al gegeven. Het is een hadith .. het is betrouwbaar en het is gezegd door de profeet (vzmh) dat het niet mag. Wat wil je nog meer?
pi_61588814
quote:
Op woensdag 10 september 2008 23:24 schreef alors het volgende:
Goud mag door mannen niet gedragen worden omdat het vrouwelijkheid aantoont .. Mannen zie je toch ook niet in high-heals rond lopen ..

Voor vrouwen is het ook afgeraden om het als sier te dragen .. Het dragen van bijvoorbeeld een aantal opvallende kettingen, meerdere ringen, grote oorbellen is ook afgeraden, omdat dit aandacht trekt van mannen .. En ook omdat vrouwen dit kunnen dragen die het kunnen betalen .. Een vrouw die het niet kan betalen zal er dan om treuren .. ((Ik heb dit een keer ergens gehoord, kan niets bewijzen))!!

Wat zilver betreft is het voor mannen wel toegestaan .. De profeet had zelf een zilveren ring met er een grote steen in .. Ik weet de kleur er niet meer van, had het een keer ergens gelezen .. Mijn vader heeft ook zo ene, hij heeft er een soort van bruine steen in, ziet er echt mooi uit! Hehe
pi_61588877
Ja hehe.. Maar dat is niet echt een antwoord op de vraag.

Maar het lijkt me dat overal een reden voor is. Ik zat het meer te zoeken in een statussymbool. Dat je jezelf niet moet verheerlijken met allerlei dure sieraden en niet te koop moet lopen met je rijkdom tegenover armere mensen..

Maar goed, voor zover mijn zelfbedachte theorie
know'm sayin?
word? word.
pi_61588907
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 22:14 schreef PaRi het volgende:

[..]

Goud mag door mannen niet gedragen worden omdat het vrouwelijkheid aantoont .. Mannen zie je toch ook niet in high-heals rond lopen ..

Voor vrouwen is het ook afgeraden om het als sier te dragen .. Het dragen van bijvoorbeeld een aantal opvallende kettingen, meerdere ringen, grote oorbellen is ook afgeraden, omdat dit aandacht trekt van mannen .. En ook omdat vrouwen dit kunnen dragen die het kunnen betalen .. Een vrouw die het niet kan betalen zal er dan om treuren .. ((Ik heb dit een keer ergens gehoord, kan niets bewijzen))!!

Wat zilver betreft is het voor mannen wel toegestaan .. De profeet had zelf een zilveren ring met er een grote steen in .. Ik weet de kleur er niet meer van, had het een keer ergens gelezen .. Mijn vader heeft ook zo ene, hij heeft er een soort van bruine steen in, ziet er echt mooi uit! Hehe
Om zijn rechter ringvinger was het (Allah alem). Verder wil ik niet snel er aan vast maken dat dit de reden is dat mannen het niet mogen. Ik ga meestal niet ver dan ... het is een bevel.. en ik denk natuurlijk er over na wat de reden is, maar je kan er zo ook naast zitten. Het is in ieder geval ten goede van de mens.
pi_61588948
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 22:16 schreef alors het volgende:
Ja hehe.. Maar dat is niet echt een antwoord op de vraag.

Maar het lijkt me dat overal een reden voor is. Ik zat het meer te zoeken in een statussymbool. Dat je jezelf niet moet verheerlijken met allerlei dure sieraden en niet te koop moet lopen met je rijkdom tegenover armere mensen..

Maar goed, voor zover mijn zelfbedachte theorie
Wat ik dus al zei. Het is een bevel en die volg je op als moslim. Het is ten goede van de mens en de reden ervoor kan soms voor de hand liggen, maar je wil natuurlijk niet iets zeggen waarvan je het niet zeker weet dat het zo is.
pi_61589233
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 22:14 schreef PaRi het volgende:

[..]

Oh kijk, dit verheldert het wel wat. Ik had het nog niet gelezen toen ik mijn reactie plaatste
know'm sayin?
word? word.
  vrijdag 12 september 2008 @ 22:47:43 #45
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61589860
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 22:33 schreef Burakius het volgende:

[..]

Zieke mensen heb je nou eenmaal in de wereld.
ja mohammed was idd erg ziek. fijn dat je dat onderschrijft.
pi_61589998
Waarom mogen moslim mannen geen goud dragen?

Dat is een regel van vroeger, tijdens de oorlog. De meeste soldaten waren mannen, en als ze goud bezaten leidde dit tot hebzucht en moord.
6 vierkantjes op een witte achtergrond. rara...wat is het?
pi_61590146
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 22:29 schreef zoalshetis het volgende:
wat ik nou zo geestig vind is dat mannen er uit moeten zien en doen zoals mohammed deed, een beer mag geen mohammed heten, maar smerig vies tuig dat meisjes neukt of mensen doodmaakt wel. sommigen roepen zelfs zijn naam voordat ze kinderen of onschuldigen doodmaken...

vreemd... haat zij met hem.
Moordenaars en psychopaten heb je overal. Nu krijgen ze echter de kans om onder 1 naam een excuus te vinden voor hun zware afwijking: "want méér dan 1000 jaar geleden deed men dat ook..."
Net als Martijn die pedofilie als normaal wil beschouwen, omdat bla bla bla...

Gelukkig gaat dit om kleine groepen, en 99,9999999% doet daar niet aan mee.
6 vierkantjes op een witte achtergrond. rara...wat is het?
pi_61596073
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 22:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja mohammed was idd erg ziek. fijn dat je dat onderschrijft.
Zei de gene die zelf ziek is. Een psychopaat die roept dat andere niet normaal zijn. Dat is wat je bent .
pi_61596084
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 22:51 schreef Secu het volgende:
Waarom mogen moslim mannen geen goud dragen?

Dat is een regel van vroeger, tijdens de oorlog. De meeste soldaten waren mannen, en als ze goud bezaten leidde dit tot hebzucht en moord.
Dat is helemaal niet de reden....
pi_61600375
' Het mag niet , want het staat zo geschreven ' Brr, Averroes kreeg er de rillingen van, nu snap ik waarom.

Mohammed heeft het dragen van goud verboden voor mannen, het eten er van of drinken. Algemene reden wat er bekend voor staat is dat goud - in die tijden - een sieraad was voor de zeer rijke & machtigere leden onder het volk, als een instrument om je status te weergeven. Het waren vooral de leiders die dit deden, rijkdommen verkregen door geweld, onderdrukking en corruptie.

Tenslotte was Mohammed na de invoering van de sharia de machtigste man van de Arabische schiereiland en meest invloedrijke persoon, Mohammed weigerde dan ook als leider van de moslims, status creeerende pre islamitische tradities over te nemen van mensen die zo ( onderdrukking en corruptie ) hun status en bezittingen had verkregen. Hij voelde zich meer verbonden met de sociale onderklasse, de armere mensen van het volk - daar waar hij vandaan kwam als herder - , dan de rijke lui die hem decennia lang had tegengewerkt, gemarteld en vocht.

Theologisch gezien is the argument easily said, als profeet van God, boodschapper van de Koran en uitverkorene van Allah als genade voor de mensheid besluit zich als een simpele man te gedragen, kan en mag geen enkel andere moslim zich machtiger en invloedrijker opstellen dan hoe Mohammed was, referende dat alle macht en invloed aan Allah toehoorde.

Wat vrouwen betreft, vrouwen waren toen geen leiders en mochten dat wel dragen - ja ja ja, vrouwen geen leiders, slechte profeet , foei!!! , maar totaaaaaaal andere discussie -

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2008 14:53:16 ]
pi_61601337
Pracht antwoord!
pi_61632395
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:51 schreef Triggershot het volgende:
' Het mag niet , want het staat zo geschreven ' Brr, Averroes kreeg er de rillingen van, nu snap ik waarom.

Mohammed heeft het dragen van goud verboden voor mannen, het eten er van of drinken. Algemene reden wat er bekend voor staat is dat goud - in die tijden - een sieraad was voor de zeer rijke & machtigere leden onder het volk, als een instrument om je status te weergeven. Het waren vooral de leiders die dit deden, rijkdommen verkregen door geweld, onderdrukking en corruptie.

Tenslotte was Mohammed na de invoering van de sharia de machtigste man van de Arabische schiereiland en meest invloedrijke persoon, Mohammed weigerde dan ook als leider van de moslims, status creeerende pre islamitische tradities over te nemen van mensen die zo ( onderdrukking en corruptie ) hun status en bezittingen had verkregen. Hij voelde zich meer verbonden met de sociale onderklasse, de armere mensen van het volk - daar waar hij vandaan kwam als herder - , dan de rijke lui die hem decennia lang had tegengewerkt, gemarteld en vocht.

Theologisch gezien is the argument easily said, als profeet van God, boodschapper van de Koran en uitverkorene van Allah als genade voor de mensheid besluit zich als een simpele man te gedragen, kan en mag geen enkel andere moslim zich machtiger en invloedrijker opstellen dan hoe Mohammed was, referende dat alle macht en invloed aan Allah toehoorde.

Wat vrouwen betreft, vrouwen waren toen geen leiders en mochten dat wel dragen - ja ja ja, vrouwen geen leiders, slechte profeet , foei!!! , maar totaaaaaaal andere discussie -
Pracht antwoord, maar barst bijna van de fouten. Tenenkrommend en misleidend zoals ik al gewend was vanuit Trigger. Ten eerste heeft de profeet (vzmh) zoveel tradities overgenomen. Het Mekkaanse volk was namelijk al klaar voor de Islam vanuit de kant van Allah (c.c.). Dit heeft niets met rijk of arm te maken. Tuurlijk waren er veel dingen die de rijken slecht deden. En geld was dan ook de grootste vijand van hen om moslim te worden. Het is echter zo dat vrouwen trouwens wel leiders waren in die tijden. Volgens mij moet jij toch wel beter weten... wie was er ook al weer legerleider... en deze was vrouwelijk? (leuke trivia he).

En natuurlijk is het zo dat wat de profeet (vzmh) zegt gewoon wet is. Ik krijg de rillingen van Averroes wat dat betreft. Hij die durft te filosiferen (te vergaand) zal uiteindelijk het pad kwijt raken. Getuigende van jou. Je moet sommige dingen accepteren zoals ze komen en vertrouwen op Allah (c.c.). Alle verboden dingen zijn ten goede voor jezelf(some way around).
pi_61632469
  zondag 14 september 2008 @ 22:41:20 #54
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61633105
wat is (c.c) waar staat dat voor?
pi_61633172
quote:
Op woensdag 10 september 2008 23:33 schreef clumsy_clown het volgende:
DNA? Jezus, zeg dan gewoon dat je het niet zo goed weet .

Net als dit soort geroep:
[..]

Mensen zouden echt vaker Google moeten gebruiken.
Sommige mensen zijn gewoon kortzichtig.
  zondag 14 september 2008 @ 22:47:28 #56
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_61633297
quote:
Op woensdag 10 september 2008 11:29 schreef Man-E-Faces het volgende:

Rambaldi jeweet!
Never trust an Italian!..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_61633326
quote:
Op zondag 14 september 2008 22:41 schreef zoalshetis het volgende:
wat is (c.c) waar staat dat voor?
Verering.
  zondag 14 september 2008 @ 22:52:12 #58
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61633463
quote:
Op zondag 14 september 2008 22:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Verering.
ja dat snap ik. vrede zijn met hem kende ik al. maar waar staat c.c. voor?
pi_61633525
quote:
Op zondag 14 september 2008 22:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Cele Celaluhu = hij is verheven.
pi_61633577
quote:
Op zondag 14 september 2008 22:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Celle Celaluhu
pi_61637924
Denk je dat Allah meeleest op Fok? Denk je dat je notes krijgt als je dat c.c. er niet elke keer bij zet?
pi_61639551
Volgens een klasgenoot van mij (heb het nagevraagd want ik was nieuwsgierig ) mogen moslimmannen geen goud dragen omdat goud een metaal is en metaal heeft altijd een bepaalde ehm frequentie o.i.d., een lading zegmaar. Dat kan je dus veranderen en dat mag niet. Waarom het alleen voor mannen verboden was wist hij niet, maar m'n andere klasgenoten dachten dat dat was omdat vrouwen als minderwaardig worden beschouwd dus dat het bij hen niet zoveel uitmaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door alledagenheeldruk op 15-09-2008 10:29:41 (typo) ]
pi_61662345
quote:
Op maandag 15 september 2008 08:50 schreef Modus het volgende:
Denk je dat Allah meeleest op Fok? Denk je dat je notes krijgt als je dat c.c. er niet elke keer bij zet?
Allah ziet alles. Dus ook wat ik zet op Fok. Ik zet c.c. erbij omdat Allah verheven is.

Wat maakt jou het eigenlijk uit?
pi_61662700
Wel meelezen op Fok of Burakius (of all people ) wel AL-TIJD vzmh en c.c. gebruikt, maar tijdens de tsunami was Allah even boodschappen doen zeker. .
pi_61690315
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:20 schreef Modus het volgende:
Wel meelezen op Fok of Burakius (of all people ) wel AL-TIJD vzmh en c.c. gebruikt, maar tijdens de tsunami was Allah even boodschappen doen zeker. .
Je vergeet nog veel meer natuurrampen dan de Tsunami's! Maar een gelovige ziet ( in tegen deel tot jou ) de dood niet als iets negatiefs. Allah(c.c.) heeft leven gegeven dus kan Hij het ook weer afnemen. Ik kan morgen ook dood gaan zonder enig reden. Of om een beetje op jouw denkniveau the blijven: That's the way the cooky crumbles

p.s.

Wat is het nu dat je laat denken dat Allah niet EN dit kan checken EN het andere. Het is niet dat het een moeite is voor Allah (c.c). Misschein is dat jouw denkwijze over Allah met een Christelijke visie. Waarbij God een rustdag nodig had
pi_61692977
quote:
Op zondag 14 september 2008 22:19 schreef Burakius het volgende:
En natuurlijk is het zo dat wat de profeet (vzmh) zegt gewoon wet is. Ik krijg de rillingen van Averroes wat dat betreft. Hij die durft te filosiferen (te vergaand) zal uiteindelijk het pad kwijt raken. Getuigende van jou. Je moet sommige dingen accepteren zoals ze komen en vertrouwen op Allah (c.c.). Alle verboden dingen zijn ten goede voor jezelf(some way around).
Ik dacht dat het filosoferen over allerlei dingen juist aangespoord werd binnen de islam.
pi_61693037
quote:
Averroes probeerde het systeem van Aristoteles met de leer van de islam in overeenstemming te brengen. Volgens Averroes is er geen conflict tussen godsdienst en filosofie. Hij was van mening dat men de waarheid op twee verschillende manieren kan bereiken, door middel van filosofie of godsdienst. Hij geloofde onder meer in de eeuwigheid van het heelal.

De filosofische en religieuze stroming die Averroes' gedachten koestert, wordt Averroïsme genoemd.
pi_61693213
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 22:18 schreef Burakius het volgende:

[..]

Wat ik dus al zei. Het is een bevel en die volg je op als moslim. Het is ten goede van de mens en de reden ervoor kan soms voor de hand liggen, maar je wil natuurlijk niet iets zeggen waarvan je het niet zeker weet dat het zo is.
Dus die mantel van de man in je avatar is eigenlijk verboden aangezien hij met goud versierd is?
(zeker gezien de uitleg die triggershot geeft)
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_61706139
quote:
Op woensdag 17 september 2008 01:24 schreef Adfundum het volgende:

[..]

Dus die mantel van de man in je avatar is eigenlijk verboden aangezien hij met goud versierd is?
De schilderij is iets waarvoor deze sultan nooit heeft voor geposeerd. Het is gemaakt door een Europeaan. Moet ik nog meer uitleggen?

p.s.

het is geen goud. Niet alles wat geel is is goud.
pi_61706570
quote:
Op woensdag 17 september 2008 01:00 schreef Erotica_ het volgende:

[..]

Ik dacht dat het filosoferen over allerlei dingen juist aangespoord werd binnen de islam.
Wat ik weet is dat je moet accepteren dat je dingen zoals: het lot nooit volledig zal kunnen snappen en dat het juist gevaarlijk is hierin te diep te gaan of hier te veel na te denken. Dit kan je van het spoor laten afdwalen. Hier was een hadith over. De boeken heb ik momenteel niet en digitaal wil het ook niet lukken dit te vinden.
pi_61706690
quote:
Op woensdag 17 september 2008 01:24 schreef Adfundum het volgende:

[..]

Meeste van de Sultans waren dan ook niet echt strict te noemen, velen zijn gestorven door alcohol e.d
pi_61706784
quote:
Op woensdag 17 september 2008 17:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Meeste van de Sultans waren dan ook niet echt strict te noemen, velen zijn gestorven door alcohol e.d
Weer grote leugens vanuit Trigger. Je bent wel lekker bezig he? Met je Westerse bronnen over Ottomaanse Sultans. De schilderijen hebben ze nooit zelf gewild. Alcohol hebben ze niet eens aangeraakt. Bernard Lewis heb echt iets gedaan met je gedachte over de Ottomanen ben ik bang.
pi_61707121
Alcoholistische, alewieten vervolgende, goud dragende en orgies houdende sultans worden dan kaliefs genoemd.
pi_61707293
quote:
Op woensdag 17 september 2008 17:35 schreef Triggershot het volgende:
Alcoholistische, alewieten vervolgende, goud dragende en orgies houdende sultans worden dan kaliefs genoemd.
.. ja Trigger jaaa
pi_61707673
Jup
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')