abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61525839
Hier in Nederland dragen Moslims nooit goud omdat anders de politie lastige vragen gaat stellen.
Bron
http://islam-waarheid.sky(...)-en-goud-door-mannen
pi_61528617
Omdat het Moslims zijn. Mensen die niet te volgen zijn.
pi_61528876
waarom wel?
  woensdag 10 september 2008 @ 19:55:02 #30
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61532045
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 23:32 schreef MaximumRush het volgende:
Ik heb daar dus echt nog nooit van gehoord. Ik ken genoeg moslims die wel goud dragen.
Dan moet je ze http://islamicvoice.com/November2006/Hadith/ te lezen geven. Daar staat duidelijk dat Mohammed goud en zijde verbood aan mannen en toestond aan vrouwen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_61539670
De hadith van de profeet (vzmh) is idd de reden dat goud niet door moslim-mannen gedragen mag worden. Om de zelfde reden mogen moslim-mannen ook geen silk dragen. Oftewel zijde.

@ MaximumRush

Ik zie helaas wel vaker dat moslims dingen doen die niet mogen. Allah beoordeelt ze en niet wij.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_61539755
Dat heb ik ook wel eens gehoord, maar waarom mannen niet en vrouwen wel? En zilver mag dat wel?
know'm sayin?
word? word.
pi_61539963
DNA? Jezus, zeg dan gewoon dat je het niet zo goed weet .

Net als dit soort geroep:
quote:
Op woensdag 10 september 2008 00:43 schreef Andyy het volgende:

[..]
net zoals ze zeggen dat varkensvlees slecht voor je is
Mensen zouden echt vaker Google moeten gebruiken.
pi_61548146
Ik raad ze af om google te gebruiken, en raad ze aan als ze echte informatie willen hebben om hun achterlijke meningen te herzien naar een imam te gaan. Op Google is genoeg te vinden om de selectieve mening te voedden met welk beeld dan ook.
pi_61548386
Het wachten is op het allesverklarende antwoord van Fok islamorakel Triggershot .
pi_61548412
quote:
Op donderdag 11 september 2008 12:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik raad ze af om google te gebruiken, en raad ze aan als ze echte informatie willen hebben om hun achterlijke meningen te herzien naar een imam te gaan. Op Google is genoeg te vinden om de selectieve mening te voedden met welk beeld dan ook.
een slechte of een foute imam? welke is het best om naartoe te gaan?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_61549222
Wat dacht je van de normale betrouwbare in het echt bestaande imam, ipv de verzonnen sprookjes imam die in jouw hoofd naast de paashaas en Bin Laden woont!
pi_61588390
quote:
Op woensdag 10 september 2008 23:24 schreef alors het volgende:
Dat heb ik ook wel eens gehoord, maar waarom mannen niet en vrouwen wel? En zilver mag dat wel?
Redenering zoeken kan, maar uiteindelijk is een bevel een bevel. Dus ook al kan je er nu geen reden voor vinden het moet uitgevoerd worden. Wie weet wat er in de toekomst over gezegd kan worden. Persoonlijk denk ik dat het is om duidelijk de mannen aan te geven niet met vrouwen dingen bezig te zijn. Maar goed het is giswerk.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_61588413
quote:
Op donderdag 11 september 2008 12:58 schreef Modus het volgende:
Het wachten is op het allesverklarende antwoord van Fok islamorakel Triggershot .
Antwoord is al gegeven. Het is een hadith .. het is betrouwbaar en het is gezegd door de profeet (vzmh) dat het niet mag. Wat wil je nog meer?
pi_61588814
quote:
Op woensdag 10 september 2008 23:24 schreef alors het volgende:
Goud mag door mannen niet gedragen worden omdat het vrouwelijkheid aantoont .. Mannen zie je toch ook niet in high-heals rond lopen ..

Voor vrouwen is het ook afgeraden om het als sier te dragen .. Het dragen van bijvoorbeeld een aantal opvallende kettingen, meerdere ringen, grote oorbellen is ook afgeraden, omdat dit aandacht trekt van mannen .. En ook omdat vrouwen dit kunnen dragen die het kunnen betalen .. Een vrouw die het niet kan betalen zal er dan om treuren .. ((Ik heb dit een keer ergens gehoord, kan niets bewijzen))!!

Wat zilver betreft is het voor mannen wel toegestaan .. De profeet had zelf een zilveren ring met er een grote steen in .. Ik weet de kleur er niet meer van, had het een keer ergens gelezen .. Mijn vader heeft ook zo ene, hij heeft er een soort van bruine steen in, ziet er echt mooi uit! Hehe
pi_61588877
Ja hehe.. Maar dat is niet echt een antwoord op de vraag.

Maar het lijkt me dat overal een reden voor is. Ik zat het meer te zoeken in een statussymbool. Dat je jezelf niet moet verheerlijken met allerlei dure sieraden en niet te koop moet lopen met je rijkdom tegenover armere mensen..

Maar goed, voor zover mijn zelfbedachte theorie
know'm sayin?
word? word.
pi_61588907
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 22:14 schreef PaRi het volgende:

[..]

Goud mag door mannen niet gedragen worden omdat het vrouwelijkheid aantoont .. Mannen zie je toch ook niet in high-heals rond lopen ..

Voor vrouwen is het ook afgeraden om het als sier te dragen .. Het dragen van bijvoorbeeld een aantal opvallende kettingen, meerdere ringen, grote oorbellen is ook afgeraden, omdat dit aandacht trekt van mannen .. En ook omdat vrouwen dit kunnen dragen die het kunnen betalen .. Een vrouw die het niet kan betalen zal er dan om treuren .. ((Ik heb dit een keer ergens gehoord, kan niets bewijzen))!!

Wat zilver betreft is het voor mannen wel toegestaan .. De profeet had zelf een zilveren ring met er een grote steen in .. Ik weet de kleur er niet meer van, had het een keer ergens gelezen .. Mijn vader heeft ook zo ene, hij heeft er een soort van bruine steen in, ziet er echt mooi uit! Hehe
Om zijn rechter ringvinger was het (Allah alem). Verder wil ik niet snel er aan vast maken dat dit de reden is dat mannen het niet mogen. Ik ga meestal niet ver dan ... het is een bevel.. en ik denk natuurlijk er over na wat de reden is, maar je kan er zo ook naast zitten. Het is in ieder geval ten goede van de mens.
pi_61588948
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 22:16 schreef alors het volgende:
Ja hehe.. Maar dat is niet echt een antwoord op de vraag.

Maar het lijkt me dat overal een reden voor is. Ik zat het meer te zoeken in een statussymbool. Dat je jezelf niet moet verheerlijken met allerlei dure sieraden en niet te koop moet lopen met je rijkdom tegenover armere mensen..

Maar goed, voor zover mijn zelfbedachte theorie
Wat ik dus al zei. Het is een bevel en die volg je op als moslim. Het is ten goede van de mens en de reden ervoor kan soms voor de hand liggen, maar je wil natuurlijk niet iets zeggen waarvan je het niet zeker weet dat het zo is.
pi_61589233
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 22:14 schreef PaRi het volgende:

[..]

Oh kijk, dit verheldert het wel wat. Ik had het nog niet gelezen toen ik mijn reactie plaatste
know'm sayin?
word? word.
  vrijdag 12 september 2008 @ 22:47:43 #45
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61589860
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 22:33 schreef Burakius het volgende:

[..]

Zieke mensen heb je nou eenmaal in de wereld.
ja mohammed was idd erg ziek. fijn dat je dat onderschrijft.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_61589998
Waarom mogen moslim mannen geen goud dragen?

Dat is een regel van vroeger, tijdens de oorlog. De meeste soldaten waren mannen, en als ze goud bezaten leidde dit tot hebzucht en moord.
6 vierkantjes op een witte achtergrond. rara...wat is het?
pi_61590146
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 22:29 schreef zoalshetis het volgende:
wat ik nou zo geestig vind is dat mannen er uit moeten zien en doen zoals mohammed deed, een beer mag geen mohammed heten, maar smerig vies tuig dat meisjes neukt of mensen doodmaakt wel. sommigen roepen zelfs zijn naam voordat ze kinderen of onschuldigen doodmaken...

vreemd... haat zij met hem.
Moordenaars en psychopaten heb je overal. Nu krijgen ze echter de kans om onder 1 naam een excuus te vinden voor hun zware afwijking: "want méér dan 1000 jaar geleden deed men dat ook..."
Net als Martijn die pedofilie als normaal wil beschouwen, omdat bla bla bla...

Gelukkig gaat dit om kleine groepen, en 99,9999999% doet daar niet aan mee.
6 vierkantjes op een witte achtergrond. rara...wat is het?
pi_61596073
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 22:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja mohammed was idd erg ziek. fijn dat je dat onderschrijft.
Zei de gene die zelf ziek is. Een psychopaat die roept dat andere niet normaal zijn. Dat is wat je bent .
pi_61596084
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 22:51 schreef Secu het volgende:
Waarom mogen moslim mannen geen goud dragen?

Dat is een regel van vroeger, tijdens de oorlog. De meeste soldaten waren mannen, en als ze goud bezaten leidde dit tot hebzucht en moord.
Dat is helemaal niet de reden....
pi_61600375
' Het mag niet , want het staat zo geschreven ' Brr, Averroes kreeg er de rillingen van, nu snap ik waarom.

Mohammed heeft het dragen van goud verboden voor mannen, het eten er van of drinken. Algemene reden wat er bekend voor staat is dat goud - in die tijden - een sieraad was voor de zeer rijke & machtigere leden onder het volk, als een instrument om je status te weergeven. Het waren vooral de leiders die dit deden, rijkdommen verkregen door geweld, onderdrukking en corruptie.

Tenslotte was Mohammed na de invoering van de sharia de machtigste man van de Arabische schiereiland en meest invloedrijke persoon, Mohammed weigerde dan ook als leider van de moslims, status creeerende pre islamitische tradities over te nemen van mensen die zo ( onderdrukking en corruptie ) hun status en bezittingen had verkregen. Hij voelde zich meer verbonden met de sociale onderklasse, de armere mensen van het volk - daar waar hij vandaan kwam als herder - , dan de rijke lui die hem decennia lang had tegengewerkt, gemarteld en vocht.

Theologisch gezien is the argument easily said, als profeet van God, boodschapper van de Koran en uitverkorene van Allah als genade voor de mensheid besluit zich als een simpele man te gedragen, kan en mag geen enkel andere moslim zich machtiger en invloedrijker opstellen dan hoe Mohammed was, referende dat alle macht en invloed aan Allah toehoorde.

Wat vrouwen betreft, vrouwen waren toen geen leiders en mochten dat wel dragen - ja ja ja, vrouwen geen leiders, slechte profeet , foei!!! , maar totaaaaaaal andere discussie -

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2008 14:53:16 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')