Pracht antwoord, maar barst bijna van de fouten. Tenenkrommend en misleidend zoals ik al gewend was vanuit Trigger. Ten eerste heeft de profeet (vzmh) zoveel tradities overgenomen. Het Mekkaanse volk was namelijk al klaar voor de Islam vanuit de kant van Allah (c.c.). Dit heeft niets met rijk of arm te maken. Tuurlijk waren er veel dingen die de rijken slecht deden. En geld was dan ook de grootste vijand van hen om moslim te worden. Het is echter zo dat vrouwen trouwens wel leiders waren in die tijden. Volgens mij moet jij toch wel beter weten... wie was er ook al weer legerleider... en deze was vrouwelijk? (leuke trivia he).quote:Op zaterdag 13 september 2008 14:51 schreef Triggershot het volgende:
' Het mag niet , want het staat zo geschreven ' Brr, Averroes kreeg er de rillingen van, nu snap ik waarom.
Mohammed heeft het dragen van goud verboden voor mannen, het eten er van of drinken. Algemene reden wat er bekend voor staat is dat goud - in die tijden - een sieraad was voor de zeer rijke & machtigere leden onder het volk, als een instrument om je status te weergeven. Het waren vooral de leiders die dit deden, rijkdommen verkregen door geweld, onderdrukking en corruptie.
Tenslotte was Mohammed na de invoering van de sharia de machtigste man van de Arabische schiereiland en meest invloedrijke persoon, Mohammed weigerde dan ook als leider van de moslims, status creeerende pre islamitische tradities over te nemen van mensen die zo ( onderdrukking en corruptie ) hun status en bezittingen had verkregen. Hij voelde zich meer verbonden met de sociale onderklasse, de armere mensen van het volk - daar waar hij vandaan kwam als herder - , dan de rijke lui die hem decennia lang had tegengewerkt, gemarteld en vocht.
Theologisch gezien is the argument easily said, als profeet van God, boodschapper van de Koran en uitverkorene van Allah als genade voor de mensheid besluit zich als een simpele man te gedragen, kan en mag geen enkel andere moslim zich machtiger en invloedrijker opstellen dan hoe Mohammed was, referende dat alle macht en invloed aan Allah toehoorde.
Wat vrouwen betreft, vrouwen waren toen geen leiders en mochten dat wel dragen - ja ja ja, vrouwen geen leiders, slechte profeet , foei!!! , maar totaaaaaaal andere discussie-
Sommige mensen zijn gewoon kortzichtig.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:33 schreef clumsy_clown het volgende:
DNA? Jezus, zeg dan gewoon dat je het niet zo goed weet.
Net als dit soort geroep:
[..]
Mensen zouden echt vaker Google moeten gebruiken.
ja dat snap ik. vrede zijn met hem kende ik al. maar waar staat c.c. voor?quote:
Cele Celaluhu = hij is verheven.quote:Op zondag 14 september 2008 22:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja dat snap ik. vrede zijn met hem kende ik al. maar waar staat c.c. voor?
Celle Celaluhuquote:Op zondag 14 september 2008 22:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja dat snap ik. vrede zijn met hem kende ik al. maar waar staat c.c. voor?
Allah ziet alles. Dus ook wat ik zet op Fok. Ik zet c.c. erbij omdat Allah verheven is.quote:Op maandag 15 september 2008 08:50 schreef Modus het volgende:
Denk je dat Allah meeleest op Fok? Denk je dat je notes krijgt als je dat c.c. er niet elke keer bij zet?
Je vergeet nog veel meer natuurrampen dan de Tsunami's! Maar een gelovige ziet ( in tegen deel tot jou ) de dood niet als iets negatiefs. Allah(c.c.) heeft leven gegeven dus kan Hij het ook weer afnemen. Ik kan morgen ook dood gaan zonder enig reden. Of om een beetje op jouw denkniveau the blijven: That's the way the cooky crumblesquote:Op maandag 15 september 2008 23:20 schreef Modus het volgende:
Wel meelezen op Fok of Burakius (of all people) wel AL-TIJD vzmh en c.c. gebruikt, maar tijdens de tsunami was Allah even boodschappen doen zeker.
.
Ik dacht dat het filosoferen over allerlei dingen juist aangespoord werd binnen de islam.quote:Op zondag 14 september 2008 22:19 schreef Burakius het volgende:
En natuurlijk is het zo dat wat de profeet (vzmh) zegt gewoon wet is. Ik krijg de rillingen van Averroes wat dat betreft. Hij die durft te filosiferen (te vergaand) zal uiteindelijk het pad kwijt raken. Getuigende van jou. Je moet sommige dingen accepteren zoals ze komen en vertrouwen op Allah (c.c.). Alle verboden dingen zijn ten goede voor jezelf(some way around).
quote:Averroes probeerde het systeem van Aristoteles met de leer van de islam in overeenstemming te brengen. Volgens Averroes is er geen conflict tussen godsdienst en filosofie. Hij was van mening dat men de waarheid op twee verschillende manieren kan bereiken, door middel van filosofie of godsdienst. Hij geloofde onder meer in de eeuwigheid van het heelal.
De filosofische en religieuze stroming die Averroes' gedachten koestert, wordt Averroïsme genoemd.
Dus die mantel van de man in je avatar is eigenlijk verboden aangezien hij met goud versierd is?quote:Op vrijdag 12 september 2008 22:18 schreef Burakius het volgende:
[..]
Wat ik dus al zei. Het is een bevel en die volg je op als moslim. Het is ten goede van de mens en de reden ervoor kan soms voor de hand liggen, maar je wil natuurlijk niet iets zeggen waarvan je het niet zeker weet dat het zo is.
De schilderij is iets waarvoor deze sultan nooit heeft voor geposeerd. Het is gemaakt door een Europeaan. Moet ik nog meer uitleggen?quote:Op woensdag 17 september 2008 01:24 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Dus die mantel van de man in je avatar is eigenlijk verboden aangezien hij met goud versierd is?
(zeker gezien de uitleg die triggershot geeft)
Wat ik weet is dat je moet accepteren dat je dingen zoals: het lot nooit volledig zal kunnen snappen en dat het juist gevaarlijk is hierin te diep te gaan of hier te veel na te denken. Dit kan je van het spoor laten afdwalen. Hier was een hadith over. De boeken heb ik momenteel niet en digitaal wil het ook niet lukken dit te vinden.quote:Op woensdag 17 september 2008 01:00 schreef Erotica_ het volgende:
[..]
Ik dacht dat het filosoferen over allerlei dingen juist aangespoord werd binnen de islam.
Meeste van de Sultans waren dan ook niet echt strict te noemen, velen zijn gestorven door alcohol e.dquote:Op woensdag 17 september 2008 01:24 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Dus die mantel van de man in je avatar is eigenlijk verboden aangezien hij met goud versierd is?
(zeker gezien de uitleg die triggershot geeft)
Weer grote leugens vanuit Trigger. Je bent wel lekker bezig he? Met je Westerse bronnen over Ottomaanse Sultans. De schilderijen hebben ze nooit zelf gewild. Alcohol hebben ze niet eens aangeraakt. Bernard Lewis heb echt iets gedaan met je gedachte over de Ottomanen ben ik bang.quote:Op woensdag 17 september 2008 17:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Meeste van de Sultans waren dan ook niet echt strict te noemen, velen zijn gestorven door alcohol e.d
quote:Op woensdag 17 september 2008 17:35 schreef Triggershot het volgende:
Alcoholistische, alewieten vervolgende, goud dragende en orgies houdende sultans worden dan kaliefs genoemd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |