Ik vind ten eerste dat dat niet mijn taak is, ze zien me al aankomen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:21 schreef Rnej het volgende:
die vader de waarheid vertellen...
Duh. Neuken natuurlijk. Ze is nu lekker kwetsbaar.quote:
.. dus post ik het maar op Fok!quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:17 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik mag het ook tegen niemand vertellen
Dat kan idd ook, een vriend van me is van vmbo naar havo naar vwo gegaan, informatiekunde op het WO gedaan, toen gesolliciteerd naar een HBO baan die hij nu nog heeft.quote:
Dat weet ik nog niet zo zeker.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:25 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Duh. Neuken natuurlijk. Ze is nu lekker kwetsbaar.
On-topic: als ze echt een goed technisch vak leert (wel mannenwereld) kan ze als VMBO-er meer verdienen dan menig hoog opgeleide.
Juist, ik ken er ook ééntje. En dat duurt dan wel verrekte lang maar je doet het ook ergens voor.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat kan idd ook, een vriend van me is van vmbo naar havo naar vwo gegaan, informatiekunde op het WO gedaan, toen gesolliciteerd naar een HBO baan die hij nu nog heeft.
Dat komt omdat 'ie over de rug van illegale Bulgaren verdient.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:32 schreef BreakSpear het volgende:
[..]
Dat weet ik nog niet zo zeker.
Maar ik ken een schoonmaker (zonder diploma!) die met z'n eigen bedrijf (dat dan weer wel) een enorme bungalow en een dikke mercedes bijelkaar heeft verdient. Dat doen veel hoger opgeleiden hem niet na...
Dat weet jij helemaal niet.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:33 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Niemand die haar kent komt hier toch? Wat is dan het probleem?
It was a jokequote:Op dinsdag 9 september 2008 15:33 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Niemand die haar kent komt hier toch? Wat is dan het probleem?
Dat hoeft niet waar te zijn.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:34 schreef Liquidootje het volgende:
Tja wat de vader zegt is grotendeels waar, maar zo doe je toch niet tegen je eigen dochter. Plus ze is nog jong, dus er kan nog van alles komen. Verder ach als ze maar gelukkig is.
Vrouwen die de goedkeuring van papa moeten hebben, moeten dat ook gewoon afleveren. Papa's zijn gewoon koppige wezens ansich.
Dat is inderdaad ook een goed idee, haar moeder is een heel lief mens en ik ga het voorstellen aan haar als ik haar weer spreekquote:Op dinsdag 9 september 2008 15:30 schreef Moozzie het volgende:
OT:
Ik vind dat het niet jouw pakkie aan is om het tegens paps te zeggen. De kans dat het slecht uitpakt is veul groter. Wat misschien een beter idee is; is dat jullie tweeen (jij als steun voor dat meisje) te gaan hinten bij moeders of echt met haar gaan praten. Ik denk dat paps het niet slecht bedoelt maar haar meer probeert te pushen alleen doet hij dat dus op de verkeerde manier.
Oke, nog snel ff eentje danquote:Op dinsdag 9 september 2008 15:42 schreef Leandra het volgende:
Als die vader wil dat het kind zo gedemotiveerd raakt dat ze helemaal niets meer doet, en dus eindigt met alleen een VMBO-diploma moet hij lekker zo doorgaan.
Wat een enorme sukkel![]()
Misschien kun je haar motiveren haar vaders ongelijk te bewijzen door te zorgen dat ze er toch komt.
Zeker als haar vader haar nu zo dwars zit, zou dat misschien wel de manier zijn om haar wel te motiveren.
Er zijn mogelijkheden zat na het VMBO, en wat maakt het uit wat ze straks voor werk doet, als ze er gelukkig mee is en ervan kan leven dan is het toch goed?!
quote:
Heb zelf ook maar een mavo diploma Mijn zussen alle 3 vwo Hebben ze nooit wat van gezegd of laten merken van jij bent dom En mooier leven als in meer geld bedoel je ?quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:24 schreef sitting_elfling het volgende:
aan de ene kant snap ik het wel van die pa .. je hebt 2 dochters die in potentie veel centjes kunnen verdienen en een misschien mooier leven kunnen gaan leiden dan paps zelf. En dan heb je 1 dochter die VMBO doet. Dat moet ook als zussen onder elkaar wel apart zijn. Maarja misschien zit er ook wel meer achter .. wij hier op FOK hebben natuurlijk geen idee of VMBO haar max is.. of misschien te laag .. of misschien zelfs te hoog voor haar is.
Kan het wel begrijpen, maar erg begripvol van paps is het niet.
Ik luisterde alleen naar de positieve insteken. Soms was het van mijn vader, soms van mijn moeder.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:41 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Dat hoeft niet waar te zijn.
Bovendien; wat is geld nou? Je kan stinkend rijk zijn maar zielsongelukkig!
En ik weet niet of jij je nog kan herinneren toen je 12 was (weet niet hoe oud je bent) maar ik had toen echt zeker goedkeuring nodig, hechtte ontzettend veel waarde aan de mening van mijn ouders.
Enorm stimulerend!quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:17 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Oke, verhaal is als volgt:
Gezin met drie dochters (en een vader en moeder uiteraard), waarvan er een op het VWO zit en de ander een WO doet (A en B) en de jongste doet VMBO. Ik ben bevriend met het meisje dat die WO doet.
Nu gaat net de jongste naar school, maar zij doet, zoals hierboven al vermeld, VMBO.
Natuurlijk allemaal niet erg, maar de vader denkt van wel.
Hij zegt dingen tegen dat meisje als: "A en B gaan later heel veel geld verdienen! Je mag blij zijn als jij 1/4 gaat verdienen als dat zij verdienen."
En allemaal van dat soort negatieve praat! Alsof hij ontzettend teleurgesteld is in haar.
Uit mijn eigen ervaring merk ik wel degelijk verschil tussen broers/broertje die een lagere opleiding doet en 1tje niet. Dat is natuurlijk niet het beeld over het algemeen, ik bedoelde het puur vanuit mijn oogpunt.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:52 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Heb zelf ook maar een mavo diploma Mijn zussen alle 3 vwo Hebben ze nooit wat van gezegd of laten merken van jij bent dom En mooier leven als in meer geld bedoel je ?
Ze zouden het niet moeten doen .. maar kun je ze het kwalijk nemen?quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:53 schreef Paramnesia het volgende:
Ten derde zouden ouders niet moeten vergelijken tussen hun kinderen. Ieder is evenveel waard en zo creëer je het gevoel alsof er een superieur is aan de ander. Dat is niet zo. Ze zijn namelijk allemaal zijn kinderen en het enige wat hij kan hopen is dat ze gelukkig worden.
Wel als hij het ook daadwerkelijk zo brengt.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Ze zouden het niet moeten doen .. maar kun je ze het kwalijk nemen?
Het vergelijken niet maar hoe ze ermee omgaan naar hun dochter toe wel degelijkquote:Op dinsdag 9 september 2008 16:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ja. 100%. Ze mogen het best van binnen doen, ieder heeft zijn favoriet. Maar naar buiten toe blijf je verdomme maar neutraal. Anders ontwricht je de opvoeding en je geloofwaardigheid ten opzichte van het kind.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jij denkt dat je alleen een leuk leven kunt hebben als je veel verdient en hoog bent opgeleid?quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:24 schreef sitting_elfling het volgende:
aan de ene kant snap ik het wel van die pa .. je hebt 2 dochters die in potentie veel centjes kunnen verdienen en een misschien mooier leven kunnen gaan leiden dan paps zelf. En dan heb je 1 dochter die VMBO doet. Dat moet ook als zussen onder elkaar wel apart zijn. Maarja misschien zit er ook wel meer achter .. wij hier op FOK hebben natuurlijk geen idee of VMBO haar max is.. of misschien te laag .. of misschien zelfs te hoog voor haar is.
Als er een echt dom is kun je het wel merken ja Er is wel duidelijk verschil met mbo en hbo Alle 2 misluktquote:Op dinsdag 9 september 2008 16:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Uit mijn eigen ervaring merk ik wel degelijk verschil tussen broers/broertje die een lagere opleiding doet en 1tje niet. Dat is natuurlijk niet het beeld over het algemeen, ik bedoelde het puur vanuit mijn oogpunt.
Ik zie niet in waar ik dat gezegd heb? Ik zei alleen dat ik het wel begrijp mocht bijv. de vader in dit geval een mindere studie hebben gedaan en niet veel geld hebben verdiend altijd hard heeft moeten knokken voor de centen, en dat zijn eigen dochters nu de mogelijkheid hebben om een betere baan met wat meer geld te krijgen zodat ze zich niet om de financien zorgen hoeven te maken.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:15 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Jij denkt dat je alleen een leuk leven kunt hebben als je veel verdient en hoog bent opgeleid?
Dat mag misschien wel zo zijn, alleen al het woordje VMBO heeft bij veel mensen een negatieve lading. Onder andere door de media .. telegraaf.. fok .. en dergelijke.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:42 schreef skippy22 het volgende:
Ken er wel een aantal die zijn begonnen met lts en geindigd met hts Als je zelf een normaal iq hebt en wat wil dan maakt een lage begin opleiding niet zoveel uit
Haha, ik moest lachenquote:Op dinsdag 9 september 2008 16:49 schreef right_turn het volgende:
Als ze er een beetje leuk uitziet en daar ook een beetje moeite voor, doet kan ze met een leuk koppie een goed gesitueerde man aan de haak slaan. Daar heb je geen WO voor nodig. Ik denk ook niet dat WO'ers zoveel behoefte hebben aan een slimme vrouw. Gewoon eentje die er is voor de kinders
Wat een onzin! Hoezo kun je dat wel begrijpen. Ik bedoel, ik was vroeger ook degene in huis met de hoogst genote opleiding van ons 3en, ik leerde vele malen makkelijker dan mijn zussen, bij ons werd juist heel duidelijk gezegd dat de opleiding die je volgt niets zegt over hoe kansrijk/kansloos je bent en dat iemand die MAVO/VMBO volgt zéker niet 'dommer' is dan degene die HBO of Universiteit volgt. Ook al was het wel degelijk zo dat mijn zussen veel minder goed konden leren, bleven mijn ouders hun juist stimuleren door hun te prijzen om hetgeen dat ze doen, en ze te complimenteren op het behalen van goede resultaten en ze te steunen in tijden dat het niet goed ging. Doordat mijn ouders altijd voor hun klaar hebben gestaan zijn mijn zussen ondanks de bergen werk die ze hebben moeten verzetten allebei uiteindelijk afgestudeerd op een HBO functie en hebben nu beiden een goede baan. Straffing werkt niet als stimulant! Wanneer zij deze steun niet gehad zouden hebben en zouden denken 'ok, ik ben nu eenmaal dom' waren ze nooit gekomen waar ze nu gekomen zijn. Door het gevoel te hebben dat je 'er mag wezen' wakker je automatisch strijdlust aan om ergens voor te gaan ook al is dit in sommige gevallen misschien een valse illusie.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Dit is dus een voorbeeld van een verkeerde benadering: Nou doe dan gewoon extra je best om zijn ongelijk te bewijzen!"quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:44 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Oke, nog snel ff eentje dan
Ik heb inderdaad ook dingen tegen haar gezegd van: "Nou doe dan gewoon extra je best om zijn ongelijk te bewijzen!"
En dat is ook weer iets wat ze zei, ik vroeg wat ze later dan wilde worden, dat wist ze niet. Maar ze wist zeker dat ze niet arm wilde worden (weer door dat gezever van die vader van haarbah!)
Dat is altijd de juiste houding. Je er niet mee bemoeien als je om hulp word gevraagd, maar stoïcijns de andere kant op blijven kijken.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:51 schreef bondgirl007 het volgende:
Ik zou het zo laten als het is. Echt veel kan je er niet aan doen denk ik.
In dit geval zeker, als het aan mij ligt.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat is altijd de juiste houding. Je er niet mee bemoeien als je om hulp word gevraagd, maar stoïcijns de andere kant op blijven kijken.
Byequote:Op dinsdag 9 september 2008 17:06 schreef bondgirl007 het volgende:
In dit geval zeker, als het aan mij ligt.![]()
Wie is zij om die vader/moeder aan te spreken? Precies, daar heb je het al.
Enige andere suggesties?
Ik namelijk niet, bye bye
Daar ben ik het niet mee eens. Zoals ik het in de OP lees vindt de vader juist dat zij altijd het VMBO'ertje zal blijven. Maar dát is al onzin, want dat hóeft niet eens zo te zijn. Dat laat al zien dat die vader gewoon niet wijs is.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:08 schreef Dodecahedron het volgende:
Raar dat er veel mensen in dit topic zeggen "met VMBO kun je ook nog doorstromen". Dat is dezelfde gedachtengang als die vader. Misschien is dat meisje wel heel tevreden met het VMBO en wil ze helemaal niet doorstromen. Alsof die vader misschien een beetje gemeen reageert, maar dat het uiteraard vast staat dat het meisje moet veranderen. Alsof ze een ernstige ziekte heeft.
"Haar vader kotst haar uit omdat ze een donkere vriend heeft."
"Nou dat is onzin zeg! Die vader moet ook wel weten dat je met bleekwater mensen blank kan maken."
Ow ja. Zo kan je het ook zien idd.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:12 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Zoals ik het in de OP lees vindt de vader juist dat zij altijd het VMBO'ertje zal blijven. Maar dát is al onzin, want dat hóeft niet eens zo te zijn. Dat laat al zien dat die vader gewoon niet wijs is.
Godskelere, mensen die dat soort 'media' serieus nemen zijn zelf half debielquote:Op dinsdag 9 september 2008 16:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat mag misschien wel zo zijn, alleen al het woordje VMBO heeft bij veel mensen een negatieve lading. Onder andere door de media .. telegraaf.. fok .. en dergelijke.
Probeer het toch uit het oogpunt van de vader te zien. VMBO staat hedendaags niet al te best aangeschreven, MBO al helemaal niet. Ik zeg niet dat die onderwijsinstelling bagger zijn!! Maar als je ergens mbo/vmbo in de krant leest is het bijna altijd negatief nieuws. Mede de schuld van onze lieve media. Ik kan het als vader zijnde wel begrijpen dat je liever wil dat je dochter havo gaat doen dan vmbo in deze tijden. Maarja, als dat echt niet kan zal ik ook wel realistisch zijn en genoegen nemen met het feit dat vmbo het maximale is.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:02 schreef rinzzz het volgende:
[..]
Wat een onzin! Hoezo kun je dat wel begrijpen. Ik bedoel, ik was vroeger ook degene in huis met de hoogst genote opleiding van ons 3en, ik leerde vele malen makkelijker dan mijn zussen, bij ons werd juist heel duidelijk gezegd dat de opleiding die je volgt niets zegt over hoe kansrijk/kansloos je bent en dat iemand die MAVO/VMBO volgt zéker niet 'dommer' is dan degene die HBO of Universiteit volgt. Ook al was het wel degelijk zo dat mijn zussen veel minder goed konden leren, bleven mijn ouders hun juist stimuleren door hun te prijzen om hetgeen dat ze doen, en ze te complimenteren op het behalen van goede resultaten en ze te steunen in tijden dat het niet goed ging. Doordat mijn ouders altijd voor hun klaar hebben gestaan zijn mijn zussen ondanks de bergen werk die ze hebben moeten verzetten allebei uiteindelijk afgestudeerd op een HBO functie en hebben nu beiden een goede baan. Straffing werkt niet als stimulant! Wanneer zij deze steun niet gehad zouden hebben en zouden denken 'ok, ik ben nu eenmaal dom' waren ze nooit gekomen waar ze nu gekomen zijn. Door het gevoel te hebben dat je 'er mag wezen' wakker je automatisch strijdlust aan om ergens voor te gaan ook al is dit in sommige gevallen misschien een valse illusie.
[..]
Dankje, je weet zelf ook wel dat De Telegraaf de grootste krant is, maar ook de grootste larie koek verkondigt. Maar het heeft wel een grote doelgroep! Zelfde als flut programma's zoals Hart van Nederland en dergelijke ..quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Godskelere, mensen die dat soort 'media' serieus nemen zijn zelf half debiel
Want? Dan heb je niets om mee te patsen bij de buren?quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:16 schreef F04 het volgende:
Het is zou gewoon eenmaal zo dat VWO beter is dan VMBO. Punt uit. Eerlijk gezegd zou ik ook diep teleurgesteld zijn op mijn zoon/dochter die op een VMBO zit tussen die massa's Mocro's en Antilli;s.
Moest je eens weten waarom het meerendeel van die asociale Mocro's/Antillianen op het vmbo zit? Zulk type lui heb ik nog nooit op het VWO gezienquote:Op dinsdag 9 september 2008 17:23 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Want? Dan heb je niets om mee te patsen bij de buren?
en volkomen terechtquote:Op dinsdag 9 september 2008 17:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dankje, je weet zelf ook wel dat De Telegraaf de grootste krant is, maar ook de grootste larie koek verkondigt. Maar het heeft wel een grote doelgroep! Zelfde als flut programma's zoals Hart van Nederland en dergelijke ..
Door Telegraaf en Hart Van Nederland bijv. geen media te noemen en iedereen die dat wel doet voor mongool uit te schelden, scheld je minstens de helft van nederland ( waarschijnlijk nog wel meer ) verrot.
quote:
Respecteer je kinderen om wie ze zijn, niet om wat ze doen. Punt.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Probeer het toch uit het oogpunt van de vader te zien. VMBO staat hedendaags niet al te best aangeschreven, MBO al helemaal niet. Ik zeg niet dat die onderwijsinstelling bagger zijn!! Maar als je ergens mbo/vmbo in de krant leest is het bijna altijd negatief nieuws. Mede de schuld van onze lieve media. Ik kan het als vader zijnde wel begrijpen dat je liever wil dat je dochter havo gaat doen dan vmbo in deze tijden. Maarja, als dat echt niet kan zal ik ook wel realistisch zijn en genoegen nemen met het feit dat vmbo het maximale is.
En tuurlijk is deze manier van je dochter dom houden omdat ze niet een hoger niveau aan kan niet de beste manier om te stimuleren. Maar niet elke ouder is perfect, en wees blij dat je ouders d'r eigen kinderen overal in steunden.
En het gaat niet in alle gevallen op, dat als je ouders zeggen dat je dom bent, jezelf dan ook maar denkt dat je dom bent, helemaal in de middelbare school fase, ofwel de puberfase is dat uiterst naief!![]()
Over dat laatste ben ik het niet me je eens. Over het algemeen zijn ouders de belangrijkste mensen in je leven. Maar dat gaat hedendaags echt niet meer op.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:38 schreef rinzzz het volgende:
[..]
Respecteer je kinderen om wie ze zijn, niet om wat ze doen. Punt.
"En het gaat niet in alle gevallen op, dat als je ouders zeggen dat je dom bent, jezelf dan ook maar denkt dat je dom bent, helemaal in de middelbare school fase, ofwel de puberfase is dat uiterst naief!"
Welke mensen hebben over het algemeen de grootste invloed op jouw kijk naar het leven. Je ouders! Dan is het wel zo dat puberende kinderen zich afzetten naar hun ouders, althans dat is hetgeen wat ik uit jouw reactie denk op te maken, maar gevoelsmatig werkt dit nog steeds niet zo. Wanneer je ouders je niet waarderen als persoon (de belangrijkste mensen in je leven! In positieve of negatieve zin), moet je heel sterk in je schoenen staan om die eigenwaarde vanuit jezelf te kunnen creëeren. Uiteraard is dit niet onmogelijk maar wel onwaarschijnlijk.
Veel mensen blijven op hun eigen niveau leren en werken. Er is niks mis met VMBO'ertje blijven, MBO doen en een leuke baan op dat niveau krijgen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:12 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Zoals ik het in de OP lees vindt de vader juist dat zij altijd het VMBO'ertje zal blijven. Maar dát is al onzin, want dat hóeft niet eens zo te zijn. Dat laat al zien dat die vader gewoon niet wijs is.
Ik wel, en die was veel gehaaider dan al die vmbo mocro's bij elkaar.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:27 schreef F04 het volgende:
[..]
Moest je eens weten waarom het meerendeel van die asociale Mocro's/Antillianen op het vmbo zit? Zulk type lui heb ik nog nooit op het VWO gezien
Dus is VMBO meteen slecht? Betere argumenten graag..quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:27 schreef F04 het volgende:
[..]
Moest je eens weten waarom het meerendeel van die asociale Mocro's/Antillianen op het vmbo zit? Zulk type lui heb ik nog nooit op het VWO gezien
een beetje arrogant is dit wel natuurlijk....maar een beetje in een fatsoenlijk huis wonen, lekker in je auto zitten en daadwerkelijk kunnen rijden... zo'n beetje de basis van je bestaan wordt geheel mogelijk gemaakt door die VMBOers...quote:Op woensdag 10 september 2008 07:32 schreef avotar het volgende:
Tja.. het leuk dat je bij dat meisje in haar broekje wil, maar haar vader heeft volkomen gelijk.
Ze zal later idd 1/4 van haar zussen gaan verdienen.
Maar als zij daar zo mee zit, had ze beter haar best moeten doen op school. Dan had ze misschien een echte opleiding kunnen gaan doen, ipv het vmbo...
Uiteraard. Ik heb vmbo en MBO gedaan en heb nu een leuke baan waar eigenlijk alleen maar HBO en Universiteit-mensen zitten. En ik pas er prima tussen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:48 schreef Asile het volgende:
[..]
Veel mensen blijven op hun eigen niveau leren en werken. Er is niks mis met VMBO'ertje blijven, MBO doen en een leuke baan op dat niveau krijgen.
quote:Op woensdag 10 september 2008 09:00 schreef Re het volgende:
[..]
een beetje arrogant is dit wel natuurlijk....maar een beetje in een fatsoenlijk huis wonen, lekker in je auto zitten en daadwerkelijk kunnen rijden... zo'n beetje de basis van je bestaan wordt geheel mogelijk gemaakt door die VMBOers...
en och de vriend van mijn moeder heeft met zijn LTS nu een landhuis, een paar oldtimers en is miljonair dus zo erg is het allemaal niet hoor... gaat er toch gewoon om dat mensen iig willen werken.
Oké, sorry voor mijn wat overtrokken reactie. Ik ben het wel met je eens dat ouders hun kinderen vaak willen stimuleren om hogerop te komen. Niet vanwege het geld en de status, maar gewoon om het wat makkelijker te hebben. Dat geldt zeker voor ouders die het zelf nooit echt ruim hebben gehad. Maar ik vind dat deze pa dan niet goed bezig is. Zo motiveer je je kinderen niet, zo maak je ze onzeker.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zie niet in waar ik dat gezegd heb? Ik zei alleen dat ik het wel begrijp mocht bijv. de vader in dit geval een mindere studie hebben gedaan en niet veel geld hebben verdiend altijd hard heeft moeten knokken voor de centen, en dat zijn eigen dochters nu de mogelijkheid hebben om een betere baan met wat meer geld te krijgen zodat ze zich niet om de financien zorgen hoeven te maken.
Ik zeg het puur uit eigen ervaring, met mn eigen ouders en bijv. familie en vrienden. Hoe je een hogere baan + salaris waardeert gaat in dit geval niet op. Het gaat er om dat je als ouders het beste met je kind voor hebt, en dat ze niet in situaties belanden waar ze het wel eens moeilijk zouden kunnen krijgen.
Of andersom:quote:Op woensdag 10 september 2008 09:25 schreef fathank het volgende:
Van de lopende band tot aan topman van KPN. Niet iedereen volgt dezelfde route...
jij begint over "echte" opleidingenquote:Op woensdag 10 september 2008 09:20 schreef avotar het volgende:
[..]
en sinasappels zijn over het algemeen best oranje..
Dank je wel captain obvious..
Is de discussie of het doen van VMBO slecht is of niet... of is de discussie dat het meisje waar TS graag wat meer van wil zien zich wel of niet moet schamen tegenover haar vader...?
Geheimen bewaren ben je in ieder geval erg goed inquote:en ze zit hier echt mee. Ik mag het ook tegen niemand vertellen, ook niet tegen haar zus.
quote:Op woensdag 10 september 2008 07:32 schreef avotar het volgende:
Tja.. het leuk dat je bij dat meisje in haar broekje wil, maar haar vader heeft volkomen gelijk.
Ze zal later idd 1/4 van haar zussen gaan verdienen.
Maar als zij daar zo mee zit, had ze beter haar best moeten doen op school. Dan had ze misschien een echte opleiding kunnen gaan doen, ipv het vmbo...
Motivatie graag.quote:
Ik heb jou echt nog nooit wat anders zien posten dan "HBOquote:
Ik wist hetquote:Op woensdag 10 september 2008 17:54 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Aan alle geestelijk gehandicapten in dit topic die maar wat lopen te gillen over dat ik seks met dat meisje wil:
Oke! Ik geef het toe, ik ben een pedofiele lesbienne. Ik wil haar doorboren met een 35cm lange vibrator en terwijl ik dat doe natuurlijk op haar hoofd rijden. Verder ben ik van plan haar te ontvoeren en met haar naar Turkije te vliegen, waar we nog lang en gelukkig leven.
Verder iedereen bedankt voor de reactiesga er zeker wat mee doen. Breng wel verslag uit als ik haar heb gesproken.
VMBO is geen MAVO.quote:Op woensdag 10 september 2008 17:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
![]()
Ik heb ook het VMBO (destijds de Mavo gedaan) en ben nu verpleegkundige, totaal een flutopleiding natuurlijk, en heb je niks aan.
quote:Op woensdag 10 september 2008 17:54 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Aan alle geestelijk gehandicapten in dit topic die maar wat lopen te gillen over dat ik seks met dat meisje wil:
Oke! Ik geef het toe, ik ben een pedofiele lesbienne. Ik wil haar doorboren met een 35cm lange vibrator en terwijl ik dat doe natuurlijk op haar hoofd rijden. Verder ben ik van plan haar te ontvoeren en met haar naar Turkije te vliegen, waar we nog lang en gelukkig leven.
Verder iedereen bedankt voor de reactiesga er zeker wat mee doen. Breng wel verslag uit als ik haar heb gesproken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |