Dat was helemaal niet bedoeld voor jou mooie verhalen man.quote:Op donderdag 11 september 2008 08:13 schreef maartena het volgende:
[..]
Ach, hier in de VS werken rookverboden prima. Weinig/geen klachten, Amerikanen gaan gewoon even naar buiten voor die peuk![]()
Niet alle staten hebben al een rookverbod, maar zo'n driekwart van de staten hebben er eentje, net zoals driekwart van de Canadese provincies. Ik weet in ieder geval dat Oregon op 1 Jan. 2009 wordt toegevoegd.
Ik weet dat Nederlanders over het algemeen wat lomper en onbeschofter zijn, maar ik denk dat het in Nederland ook wel goed gaat komen na een jaar ofzo
mwoah heeft weinig met sprookjes te maken, ik heb enkel de situatie even omgedraaid... maar dan is het in een sprookjequote:Op donderdag 11 september 2008 07:23 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Serieus, heb je al eens nagedacht over sprookjesboeken schrijven?
De overheid heeft ook duidelijk het sociale aspect mee laten wegen in de besluitvorming, je gaat als enige in een groep niet naar een kroeg waar je wel/niet mag roken, terwijl de rest naar een andere kroeg gaat. Dat is ook 1 v/d redenen dat rook en niet- rook kroegen lastig naast elkaar kunnen bestaan, iets wat geïllustreerd wordt door de hierboven genoemde asbakken en de andere kroegen die weer mee gaan doen. Die eigenaren kennen hun/de klanten.quote:Op donderdag 11 september 2008 08:39 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
mwoah heeft weinig met sprookjes te maken, ik heb enkel de situatie even omgedraaid... maar dan is het in een sprookje
Mooi voor jou dat het in Amerika zo "geweldig" geregeld is. lekker blijven daar. Hier regelen we het liever anders. We hoeven niet in alles Amerika achterna te lopen.quote:Op donderdag 11 september 2008 08:13 schreef maartena het volgende:
[..]
Ach, hier in de VS werken rookverboden prima. Weinig/geen klachten, Amerikanen gaan gewoon even naar buiten voor die peuk![]()
Niet alle staten hebben al een rookverbod, maar zo'n driekwart van de staten hebben er eentje, net zoals driekwart van de Canadese provincies. Ik weet in ieder geval dat Oregon op 1 Jan. 2009 wordt toegevoegd.
Ik weet dat Nederlanders over het algemeen wat lomper en onbeschofter zijn, maar ik denk dat het in Nederland ook wel goed gaat komen na een jaar ofzo
Dat was mijn vraag niet, zou je ze kunnen schrijven dat was mijn vraag en daar geef je met je post geen antwoord op.quote:Op donderdag 11 september 2008 08:39 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
mwoah heeft weinig met sprookjes te maken, ik heb enkel de situatie even omgedraaid... maar dan is het in een sprookje
Idd, maar in dit geval wel, zo te horen komt het hier ook allemaal wel goed..quote:Op donderdag 11 september 2008 08:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Mooi voor jou dat het in Amerika zo "geweldig" geregeld is. lekker blijven daar. Hier regelen we het liever anders. We hoeven niet in alles Amerika achterna te lopen.
sorry ,aar ik begrijp je zin niet... zou je ze kunnen schrijvenquote:Op donderdag 11 september 2008 08:53 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Dat was mijn vraag niet, zou je ze kunnen schrijven dat was mijn vraag en daar geef je met je post geen antwoord op.
Dat leer je op de basisschool dus wat begrijp je niet aan schrijven?quote:Op donderdag 11 september 2008 09:12 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
sorry ,aar ik begrijp je zin niet... zou je ze kunnen schrijven
LOL. Hier regelen we het liever anders? Namens wie spreek je? Namens die 28 procent (hooguit) van de Nederlanders die rookt, tegenover de 72 procent die NIET rookt? Namens de kleine politieke minderheid die tegen een rookverbod in de horeca was? De politiek was namelijk in grote meerderheid VOOR een rookverbod.quote:Op donderdag 11 september 2008 08:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
Mooi voor jou dat het in Amerika zo "geweldig" geregeld is. lekker blijven daar. Hier regelen we het liever anders. We hoeven niet in alles Amerika achterna te lopen.
Waar haal je die cijfers vandaan?quote:Op donderdag 11 september 2008 09:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
LOL. Hier regelen we het liever anders? Namens wie spreek je? Namens die 28 procent (hooguit) van de Nederlanders die rookt, tegenover de 72 procent die NIET rookt? Namens de kleine politieke minderheid die tegen een rookverbod in de horeca was? De politiek was namelijk in grote meerderheid VOOR een rookverbod.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)008/2008-2458-wm.htmquote:Op donderdag 11 september 2008 09:54 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Waar haal je die cijfers vandaan?
Maar ben 't verder met je eens, de horeca was voor dat rookverbod al niet aantrekkelijk meer en mensen gaan dan weer andere dingen verzinnen.
quote:Eind 2007 rookte ruim een kwart van de Nederlanders van 12 jaar en ouder sigaretten en shag.
Voor wie spreek jij? Voor de IvorenToren Salonfascisten die nooit in de kroeg komen waar nu gewoon gerookt word?quote:Op donderdag 11 september 2008 09:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
LOL. Hier regelen we het liever anders? Namens wie spreek je? Namens die 28 procent (hooguit) van de Nederlanders die rookt, tegenover de 72 procent die NIET rookt? Namens de kleine politieke minderheid die tegen een rookverbod in de horeca was? De politiek was namelijk in grote meerderheid VOOR een rookverbod.
De overeenkomst is dat het verbod met dubieuze motieven en geheel ondoordacht tot stand is gekomen waarbij de leugens over mekaar heen rolden. Dan kun je handhaven tot je een ons weegt, mensen trekken zich er gewoon niks van aan. Het heeft geen draagvlak. Regels moeten draagvlak hebben, anders heb je een politiestaat nodig om ze nageleefd te krijgen.quote:Op woensdag 10 september 2008 20:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar de opiumlijst ging over een gebruiksverbod van een bepaalde substantie, wat met nicotine, danwel het roken van de sigaret niet zo is, dus wellicht niet helemaal vergelijkbaar. Roken is namelijk niet verboden in het gebruik, maar net als het roken van wiet trouwens zijn er wel restricties aan het gebruik ervan. De meeste normale kroegen hadden ook liever niet dat je een joint op stak vanwege de doordringende geur.
Rokers kunnen het verbod helemaal niet overtreden. Dat is dan ook de enige reden waarom handhaving zou kunnen lukken.quote:En ik denk dat rokers het op een gegeven moment ook zat worden om kroegen binnen te stappen en het verbod weer te overtreden.... op een gegeven moment worden de kroegenbazen ook boos, want die moeten de boetes betalen.
Klopt, rokers gaan alternatieven zoeken en vinden, inclusief de gelegenheden die het verbod overtreden. Waarom de kroeg in gaan als je elders wel kunt roken en drinken tegelijk? Dan komt het op een gegeven moment op scherp te staan: De rechter komt dan voor de keus te staan om een eigenaar van een klein kroegje de bijstand in te jagen omdat diegene niet het rookverbod zodanig heeft gehandhaafd dat het faillissement onvermijdelijk was. En dat worden moeilijke beslissingen, zeker als de overheid onduidelijk is waar een rookruimte aan moet voldoen en diegene wel zijn best gedaan heeft.quote:Lijkt me nog veel minder prettig uitgaan dan gewoon zonder peuk aan de bar zitten. En hoelang houden rokers dat vol denk je? Zeker in de uitgaansgebieden zal dat niet echt een lang leven beschoren zijn denk ik.....
Al dat werk en nog steeds geen bewijs.quote:Op donderdag 11 september 2008 08:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee hoor
Ik was in ieder geval zelf niet van plan al dat werk nog eens te doen.
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die vaker in een kroeg komen die het liever anders geregeld hadden zien worden (roker en niet rokers alike). Helaas zit onze regering aan de riem bij de EU en de VS en hobbelen ze overal als een schoothondje achteraan.quote:Op donderdag 11 september 2008 09:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
quote:Roken mag weer in Tilburg
In 25 Tilburgse kroegen mag weer gerookt worden. De kroegbazen hebben een speciaal steunfonds opgericht waaruit boetes voor overtreding van het rookverbod worden betaald.
filmpje
De volgende stap is het oprichten van knokploegen om de ME tegen te houden die de zaken willen sluiten en daarna gaan we over op het ouderwetsche gedoogbeleid.quote:
Tja, toch is dit niet de schuld van de rokers. Zoals gezegd wordt in het filmpje is het een beslissing van de kroegeigenaar om de asbak terug te zetten op de bar, door teruglopende omzetten en gezelligheid. Dus het is gewoon de schuld van de niet roker die schijnbaar geen gebruik wenst te maken van de rookvrije horeca waardoor eigenaren zich genoodzaakt zien om het rokende deel van hun clientèle weer uit te nodigen.quote:
ik denk dat gewoon de vergunning wordt ingetrokken, daar heeft de kreogbaas natuurlijk ook geen ene reet aanquote:Op donderdag 11 september 2008 12:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De volgende stap is het oprichten van knokploegen om de ME tegen te houden die de zaken willen sluiten en daarna gaan we over op het ouderwetsche gedoogbeleid.
Whehe. Ja, laten we dat vooral doen als je elke kroeg die hieraan meewerkt gesloten wilt hebben. Kijken hoe leuk je het dan nog vindt.quote:Op donderdag 11 september 2008 12:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De volgende stap is het oprichten van knokploegen om de ME tegen te houden die de zaken willen sluiten en daarna gaan we over op het ouderwetsche gedoogbeleid.
quote:Op donderdag 11 september 2008 12:56 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Whehe. Ja, laten we dat vooral doen als je elke kroeg die hieraan meewerkt gesloten wilt hebben. Kijken hoe leuk je het dan nog vindt.
Stoere dingen roepen op het internet is wel makkelijk hè.Ben je al wat in de praktijk aan het doen om dat rookverbod opgeheven te krijgen? of blijf je gewoon nog 100 vandit soort topics volpraten met dezelfde dingen?
Ik kan gewoon roken als ik uit ga. Ga je mee naar Qlimax?quote:Op donderdag 11 september 2008 12:56 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Whehe. Ja, laten we dat vooral doen als je elke kroeg die hieraan meewerkt gesloten wilt hebben. Kijken hoe leuk je het dan nog vindt.
Stoere dingen roepen op het internet is wel makkelijk hè.Ben je al wat in de praktijk aan het doen om dat rookverbod opgeheven te krijgen? of blijf je gewoon nog 100 vandit soort topics volpraten met dezelfde dingen?
Nee, ik spreek namens de tweederde meerderheid in Nederland die voorstander van het rookverbod in de horeca is. Politiek is de meerderheid nog veel groter, want alleen de VVD en de PVV, samen goed voor 31 zetels, hebben tegen het rookverbod gestemd. Dat komt neer op bijna 80 procent voorstanders.quote:Op donderdag 11 september 2008 10:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Voor wie spreek jij? Voor de IvorenToren Salonfascisten die nooit in de kroeg komen waar nu gewoon gerookt word?
We willen helemaal niet wennen, we willen aan de bar en op de dansvloer roken.quote:Op donderdag 11 september 2008 13:05 schreef MikeyMo het volgende:
het ironische is dat het rookverbod is ingevoerd op 1 juli zodat de roker er aan kon wennen voor als het straks kouder wordt. Stel er gaat ingegrepen worden door het VWA dan moeten je rokende klanten in ene op 1 december wennen aan buiten roken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |