Plus, en dat schijnt iedereen maar even te vergeten: Al de tijd dat de horeca uitgezonderd was van een rookverbod, was er sprake van dat dit rookverbod gebaseerd zou zijn op het bieden van een rookvrije werkplek aan personeel.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:16 schreef Jordy-B het volgende:
2)Ondernemers kunnen wel op de lange termijn denken, maar het aanpassen van een café om rokers tegemoet te kunnen kopen, kost klauwen vol geld. Dat hebben kleine kroegen niet en ze krijgen er ook geen lening voor, omdat ze niet de zekerheid kunnen bieden dat zo'n investering zichzelf terugverdient.
Ik sluit me hier bij aan. En de reacties in dit topic bevestigen dat beeld alleen maar. Rokers die de kroeg claimen alsof het alleen hun domein is... Zinnige discussie is niet mogelijk, zo veel is helder. Ik hoop op sancties tegen horeca-uitbaters die het rookverbod overtreden. Eerst beboeten, helpt dat niet, dan gewoon de horeca-vergunning afpakken.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:20 schreef MikeyMo het volgende:
ik vind dit wel een typerende reactie van hoe we ook alweer op het punt van verbieden zijn aangekomen
En volgend jaar komt er een wet die agressieve honden test, rara wie er dan op de bres staat om er tegen te prostesteren, omdat de agressietest in zijn ogen niet eerlijk is. Regels zijn regels.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik sluit me hier bij aan. En de reacties in dit topic bevestigen dat beeld alleen maar. Rokers die de kroeg claimen alsof het alleen hun domein is... Zinnige discussie is niet mogelijk, zo veel is helder. Ik hoop op sancties tegen horeca-uitbaters die het rookverbod overtreden. Eerst beboeten, helpt dat niet, dan gewoon de horeca-vergunning afpakken.
Feitelijk zeg je hiermee dus dat rokers voor het rookverbod zielig en egoistisch waren.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:22 schreef Monidique het volgende:
Bizar. Er is een bestaande situatie, niet-rokers dwingen af deze situatie te veranderen, zodat zij, ondanks wat anderen willen, plezier kunnen hebben. Maar rokers zijn zielig en egoïstisch...
...ik vind het echt bizar hoe deze discussie zoveel irrationaliteit losmaakt bij voorstanders van dit verbod.
Degene die overlast geven zijn de anti-rokers die zogenaamd naar plaatsen gaan waar ze niet willen zijn om te klagen over de rook die ze niet in zouden ademen als ze naar plekken waren gegaan waar ze wel wilden zijn.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ziek? Ziek vind ik mensen die voor overlastgevend gedrag zorgen en ZO verslaafd zijn dat ze dat als een recht of een vrijheid zien.
In de "bestaande situatie" had je de vrijheid om een rookvrije horecagelegenheid te beginnen, dus het lijkt me sterk dat hij dat "feitelijk"zegt.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:35 schreef The_End het volgende:
[..]
Feitelijk zeg je hiermee dus dat rokers voor het rookverbod zielig en egoistisch waren.
Nou ja, gelukkig claimen niet-rokers de kroeg niet alsof het hun domein is. En een verwijt dat de tegenpartij geen zinnige discussie kan voeren, is een dooddoener van hier tot Tokyo.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik sluit me hier bij aan. En de reacties in dit topic bevestigen dat beeld alleen maar. Rokers die de kroeg claimen alsof het alleen hun domein is... Zinnige discussie is niet mogelijk, zo veel is helder. Ik hoop op sancties tegen horeca-uitbaters die het rookverbod overtreden. Eerst beboeten, helpt dat niet, dan gewoon de horeca-vergunning afpakken.
Ik vind die test niet voldoende. Ik als kattenliefhebber heb recht op een hond-vrije omgeving. Honden onmiddellijk verbieden!quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:35 schreef Casos het volgende:
[..]
En volgend jaar komt er een wet die agressieve honden test, rara wie er dan op de bres staat om er tegen te prostesteren, omdat de agressietest in zijn ogen niet eerlijk is. Regels zijn regels.
Dooddoener? Nee, meer een simpele constatering, omdat met de rokers in kwestie geen zinnig gesprek valt te voeren. Ze zijn niet voor rede vatbaar, zogezegd. Ze hebben het alleen maar schuimbekkend over hun rechten en vrijheden (in werkelijkheid praten we over overlastgevend gedrag) en over het fascistische bewind, anti-rookmafia (de regels zijn gewoon tot stand gekomen dankzij een grote democratisch gekozen meerderheid). Het zijn steeds dezelfde cirkelredeneringen en denkpatroontjes. En steeds weer vanuit de (foutieve) gedachte dat roken bij de kroeg hoort of dat het normaal is om te roken in een kroeg.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:39 schreef Jordy-B het volgende:
Nou ja, gelukkig claimen niet-rokers de kroeg niet alsof het hun domein is. En een verwijt dat de tegenpartij geen zinnige discussie kan voeren, is een dooddoener van hier tot Tokyo.
Dit is dus weer zo'n dooddoener. Jij bent net zo erg als de rokers. Roken hoort net zo bij een kroeg als dat niet-roken dat hoort. Voor beide zou dan ook plaats moeten zijn. En DAT is waar de meeste de problemen mee hebben. Niet zozeer de rookvrije kroeg, maar de verplichting.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dooddoener? Nee, meer een simpele constatering, omdat met de rokers in kwestie geen zinnig gesprek valt te voeren. Ze zijn niet voor rede vatbaar, zogezegd. Ze hebben het alleen maar schuimbekkend over hun rechten en vrijheden (in werkelijkheid praten we over overlastgevend gedrag) en over het fascistische bewind, anti-rookmafia (de regels zijn gewoon tot stand gekomen dankzij een grote democratisch gekozen meerderheid). Het zijn steeds dezelfde cirkelredeneringen en denkpatroontjes. En steeds weer vanuit de (foutieve) gedachte dat roken bij de kroeg hoort of dat het normaal is om te roken in een kroeg.
JUIST omdat rokers zo hardleers zijn, pleit ik voor een strikte naleving van de wet in deze kwestie en voor stevige sancties. Maar ja, dan staat er onmiddelijk weer een roker klaar met termen als 'befehl ist befehl'. Met zulke mensen discussiëren is simpelweg zinloos.
Ze zijn het niet met je eens en je hebt geen goede argumenten om ze te overtuigen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dooddoener? Nee, meer een simpele constatering, omdat met de rokers in kwestie geen zinnig gesprek valt te voeren.
Daarom verlies je de discussie.quote:
. Met zulke mensen discussiëren is simpelweg zinloos.
Kom zeg dit is zelfs voor jou doen een zeer zwakzinnige reactie, je hebt op zich wel een beetje gelijk want met mensen die met de dooddoener "regels zijn regels" aankomen valt er inderdaad geen zinnig gesprek te voeren.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dooddoener? Nee, meer een simpele constatering, omdat met de rokers in kwestie geen zinnig gesprek valt te voeren.
Die plaats IS er ook voor rokers. In een speciale rookruimte OF buiten. In elk geval niet op een plek waar anderen er last van hebben.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:50 schreef Casos het volgende:
Dit is dus weer zo'n dooddoener. Jij bent net zo erg als de rokers. Roken hoort net zo bij een kroeg als dat niet-roken dat hoort. Voor beide zou dan ook plaats moeten zijn. En DAT is waar de meeste de problemen mee hebben. Niet zozeer de rookvrije kroeg, maar de verplichting.
Ik heb uitstekende argumenten, maar rokers willen daar toch niet naar luisteren, zo is inmiddels duidelijk gebleken in de talloze topics. Het gaat ze maar om één ding: hun eigen genot (lees: verslaving). Ze eisen simpelweg het recht op om overal te mogen roken. Wie zeurt moet maar opdonderen; dat is de korte samenvatting. Een 'discussie' kun je dit niet eens noemen. Het is praten tegen dovemansoren.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ze zijn het niet met je eens en je hebt geen goede argumenten om ze te overtuigen.
Daarom verlies je de discussie.
Nee, de algemene opvatting is dat wie zeurt, maar in een rookvrije kroeg gaat zitten. Een roker zijn kroeg, een niet-roker zijn kroeg. Maar dat gun jij de rokers blijkbaar niet en dan kan je idd wat fellere reacties verwachten. Rokers verbieden jou helemaal niets, andersom doe jij dat wel.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die plaats IS er ook voor rokers. In een speciale rookruimte OF buiten. In elk geval niet op een plek waar anderen er last van hebben.
[..]
Ik heb uitstekende argumenten, maar rokers willen daar toch niet naar luisteren, zo is inmiddels duidelijk gebleken in de talloze topics. Het gaat ze maar om één ding: hun eigen genot (lees: verslaving). Ze eisen simpelweg het recht op om overal te mogen roken. Wie zeurt moet maar opdonderen; dat is de korte samenvatting. Een 'discussie' kun je dit niet eens noemen. Het is praten tegen dovemansoren.
Juist... en kleine kroegen hebben geen plek voor een rookruimte en de politie wil niet dat iedereen naar buiten gaat (komt bij dat rokers liever niet in de regen staan). Krijg je dus dat rokers naar de café's gaan waar wèl voorzieningen voor rokers zijn, waarop de kleine café's de deuren kunnen sluiten. Noem het cirkelredenering, maar het is allemaal wel mooi kut.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die plaats IS er ook voor rokers. In een speciale rookruimte OF buiten. In elk geval niet op een plek waar anderen er last van hebben.
Die anderen zijn niet verplicht om in een rokerskroeg te gaan zitten.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb er naar geluisterd en het zijn slechte argumenten. De rokers verbieden jou niet om in een rook-vrije kroeg te zitten, andersom doen de anti-rokers dat wel. Dat is dus totaal anders, fascistisch en onacceptabel.quote:
[..]
Ik heb uitstekende argumenten, maar rokers willen daar toch niet naar luisteren, zo is inmiddels duidelijk gebleken in de talloze topics.
Ik kies er voor om ergens naar toe te gaan om daar te drinken en te roken. De niet-rokers moeten hun eigen keuzes maken, niet achter mij aan lopen om te klagen over mijn manier van uitgaan.quote:Het gaat ze maar om één ding: hun eigen genot (lees: verslaving). Ze eisen simpelweg het recht op om overal te mogen roken. Wie zeurt moet maar opdonderen;
Idemquote:dat is de korte samenvatting. Een 'discussie' kun je dit niet eens noemen. Het is praten tegen dovemansoren.
quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:58 schreef Jordy-B het volgende:
Een rookvrije werkplek is een recht, geen plicht.
Wat dus gezien de verhouding rokers/niet-rokers,de nieuwsberichten over hoeveel nieuwe consumenten het rookverbod wel niet op gaat leveren en de peilingen hoeveel mensen er wel niet zitten te wachten totdat de horeca eindelijk eens rookvrij zou zijn een niet heel erg sterk argument is.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:19 schreef San0201 het volgende:
Ik begrijp dus weer wel waarom er ook in de kleinere kroegen niet gerookt mag worden.
Dit is naar mijn mening puur uit concurrentie oogpunt gedaan.
Helaas bewijs jij weer dat je niet eens je eigen zinnen kan begrijpen. Of veroorzaakt een roker opeens geen overlast meer als hij niet tegen rookvrije horeca is?quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:53 schreef Chewie het volgende:
Heel vreemd, de meeste rokers in deze topics zijn helemaal niet tegen rookvrije horeca maar dat zijn wel degenen die overlast veroorzaken volgens de cirkelredenerende anti-rookfanatici die geen enkele andere mening dulden. Helaas bewijs jij ook keer op keer tot deze fundamentalisten te behoren.
Roken in de horeca is decennialang normaal gevonden en getolereerd. De schadelijke gevolgen staan echter als een paal boven water, al willen veel rokers hier niet aan, want toegeven dat roken concreet leidt tot doden en ernstig zieken, gaat ze te ver. Dat past niet in hun straatje, dus trekken ze elk willekeurig onderzoek in twijfel dat het verband aantoont tussen roken/meeroken en longkanker of hart- en vaatziekten. Dus op dit punt valt al geen eer te behalen; de reacties in de afgelopen rooktopics bewijzen dat gewoon.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:53 schreef Chewie het volgende:
Kom zeg dit is zelfs voor jou doen een zeer zwakzinnige reactie, je hebt op zich wel een beetje gelijk want met mensen die met de dooddoener "regels zijn regels" aankomen valt er inderdaad geen zinnig gesprek te voeren. De enigen die niet voor rede vatbaar zijn zijn de anti-rookfanatici die totaal niet open staan voor welke uitzondering dan ook en dan de roker asociaal noemen![]()
Heel vreemd, de meeste rokers in deze topics zijn helemaal niet tegen rookvrije horeca maar dat zijn wel degenen die overlast veroorzaken volgens de cirkelredenerende anti-rookfanatici die geen enkele andere mening dulden. Helaas bewijs jij ook keer op keer tot deze fundamentalisten te behoren.
Ik ben tegen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:20 schreef The_End het volgende:
[..]
Het is een plicht voor de werkgever. Ja, de slogan heeft het over een recht, maar het is een plicht. Als dat niet zo zou zijn, dan zouden rokende werkgevers hun werknemers kunnen dwingen om af te zien van hun recht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |