Dus je zegt eigenlijk eigen schuld, had Nederland de politie maar meer rechten moeten geven. En is het dan reeel om een ander land met onze problemen op te zadelen?quote:Op maandag 8 september 2008 17:59 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nee ik denk dat ze zulke dingen in Marokko niet zullen flikken. Hoe zuidelijker je komt hoe meer respect voor de politie. Die zijn het gebruik van de wapenstok nog niet verleerd.
quote:Op maandag 8 september 2008 17:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee dat is het niet, het is geen propaganda, het is echt en er zitten ook Marokkanen tussen. Wat nog belangrijker is, er zit TUIG tussen. En jij moet leren accepteren dat er veel schijtmarokkanen zich onder ons bevinden die het verneuken voor ons.
Daar ben ik het dus zelf niet mee eens, want de oorzaak ligt bij dit soort jongeren vaak ook in het gevolg. De enige oplossing is het geheel aanpakken. Handen uit de mouwen, niet zo janken, zweep erover...over iedereen.quote:Op maandag 8 september 2008 17:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als ik het zie gebeuren zou ik dat doen.
Het gaat mij er ook niet om dat hij dat per sé moet doen, maar om het feit dat als hij wil dat dit soort berichten tot het verleden gaan behoren hij beter de oorzaak kan aanpakken dan het gevolg.
Goed dat je ze aanspreekt.quote:Op maandag 8 september 2008 17:59 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik spreek genoeg rotte appels aan,
Ik maak me juist druk die hier van een politieke propoganda van maakt
er is justitie en politie die deze ukkies kan aanpakken en zal aanpakken
er is geen enkele instantie die de Telegraaf en de media aanpakt wegens het samenleving ontwrichten waarvan de extreem rechtse politiek ervan profiteert.
de ukkies zullen door de rechter aangepakt worden
Nee, wij willen niet dat de politie niet eerst mept en dan pas vragen stelt. Dat werkt goed bij het merendeel van de bevolking. Echter er is een klein deel dat er om lacht en het als slap gedrag afdoet en zich gesterkt ziet in hun suprioriteits denken.quote:Op maandag 8 september 2008 18:01 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dus je zegt eigenlijk eigen schuld, had Nederland de politie maar meer rechten moeten geven.
Je kunt een willekeurig land natuurlijk niet daarmee opzadelen. Maar Marokko is zelf debet aan het probleem door iedere Marokkaan in den vreemde toch een Marokkaanse nationaliteit te geven. Die maatregel zal dan ook snel op de schop gaan, wat ook een voordeel is.quote:En is het dan reeel om een ander land met onze problemen op te zadelen?
Marokko is debet aan het probleem door iedere Marokkaan een Marokkaanse nationaliteit te geven? Als we deze zin even helemaal gaan ontleden, dan zeg je eigenlijk dat dit probleem ligt in het feit dat ze de Marokkaanse nationaliteit hebben. Dat verklaart niet waarom andere mensen, die ook de Marokkaanse nationaliteit hebben, NIET dit soort gedrag vertonen. Dat zou tevens betekenen dat indien ze geen Marokkaanse nationaliteit meer hebben, er geen problemen meer zouden zijn!quote:Op maandag 8 september 2008 18:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
Je kunt een willekeurig land natuurlijk niet daarmee opzadelen. Maar Marokko is zelf debet aan het probleem door iedere Marokkaan in den vreemde toch een Marokkaanse nationaliteit te geven. Die maatregel zal dan ook snel op de schop gaan, wat ook een voordeel is.
dat staan we samen op een lijnquote:Op maandag 8 september 2008 18:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Heel goed.
[..]
Het grote punt is dat justitie zo goed als niets hier aan doet en kan doen. Klagen over de Telegraaf is zinloos. Die brengen alleen in beeld wat er gebeurt.
Sorry, ik had moeten zeggen dat een heel klein deel van het probleem gevormd wordt door het bezit van de nationalitiet. Hierdoor voelen de meeste Marokkanen zich eerder Marokkaan als Nederlanderquote:Op maandag 8 september 2008 18:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Marokko is debet aan het probleem door iedere Marokkaan een Marokkaanse nationaliteit te geven? Als we deze zin even helemaal gaan ontleden, dan zeg je eigenlijk dat dit probleem ligt in het feit dat ze de Marokkaanse nationaliteit hebben. Dat verklaart niet waarom andere mensen, die ook de Marokkaanse nationaliteit hebben, NIET dit soort gedrag vertonen. Dat zou tevens betekenen dat indien ze geen Marokkaanse nationaliteit meer hebben, er geen problemen meer zouden zijn!
En dat leidt tot dergelijke berovingen?quote:Op maandag 8 september 2008 18:12 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Sorry, ik had moeten zeggen dat een heel klein deel van het probleem gevormd wordt door het bezit van de nationalitiet. Hierdoor voelen de meeste Marokkanen zich eerder Marokkaan als Nederlander
Denk je dat de Marokkaanse overheid er echt heel erg mee zit als een Berberdorp onze onaangepaste tuigjochies op hun dak krijgen?quote:Op maandag 8 september 2008 18:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
Je kunt een willekeurig land natuurlijk niet daarmee opzadelen. Maar Marokko is zelf debet aan het probleem door iedere Marokkaan in den vreemde toch een Marokkaanse nationaliteit te geven. Die maatregel zal dan ook snel op de schop gaan, wat ook een voordeel is.
Idd hoe oud zullen ze zijn 9 of 10 jaar?quote:Op maandag 8 september 2008 18:18 schreef Floripas het volgende:
Die overlast neemt helemaal niet toe, die blijft al jaren gelijk en zakt zelfs een beetje. bron. Typisch gelul van mensen die niet zelf in zo'n wijk hebben gewoond.
Ik vind zelf het filmpje ronduit vaag. Is degene die wordt gemept een Nederlander? En wat doen al die lui daar dan? Het lijkt er eerder op dat tokkies dit gewoon doen, een gemengde click.
Dat die kinderen zo jong zijn is wel weer shocking.
Jij lijkt me ook een lichtend voorbeeld van een welopgevoed burger.quote:Op maandag 8 september 2008 18:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik merk het ja, heb regelmatig flinke bonje, tot net geen vechten met ze, in een andere wijk van Den Haag. Het liefste zet ik ze direct tegen de muur aan natuurlijk!
Dat meppen, dat het prinsje uithangen vind ik erger. Het patriarchale rifdorpse combineren met het Nederlandse vrije, da's toch niet best voor die kereltjes. Hun zusjes zie je dit niet doen.quote:Op maandag 8 september 2008 18:21 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Idd hoe oud zullen ze zijn 9 of 10 jaar?
Dan hoor je nog helemaal niet op scooters te zitten.
Het leidt wel tot een onthechting, ben je Nederlander, ben je Marokkaan, waar hoor je thuis. Bijvoorbeeld.quote:Op maandag 8 september 2008 18:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
En dat leidt tot dergelijke berovingen?
Nee klopt de meisjes zijn het probleem ook niet, ik heb in ieder geval nooit last ervan gehad.quote:Op maandag 8 september 2008 18:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat meppen, dat het prinsje uithangen vind ik erger. Het patriarchale rifdorpse combineren met het Nederlandse vrije, da's toch niet best voor die kereltjes. Hun zusjes zie je dit niet doen.
Oh ik ben vrij netjes hoor. Alleen als ik 's avonds naar huis rijd op me fiets en ze lopen 4 man naast elkaar op het fietspad en ze wijken niet voor me dan stap ik toch echt eventjes af voor ze.quote:Op maandag 8 september 2008 18:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij lijkt me ook een lichtend voorbeeld van een welopgevoed burger.
quote:Op maandag 8 september 2008 18:28 schreef Meki het volgende:
Als deze idioten bij mij kwamen, had ik ze persoonlijk de sloot in gegooid
Maar de meisjes zijn ook Marokkanen. Waarom hebben die daar dan geen last van?quote:Op maandag 8 september 2008 18:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het leidt wel tot een onthechting, ben je Nederlander, ben je Marokkaan, waar hoor je thuis. Bijvoorbeeld.
quote:Op maandag 8 september 2008 18:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
. ik denk eerder dat ze je auto hadden meegenomen...
Hoeden, lieveling.quote:Op maandag 8 september 2008 18:30 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
Deze soort idioten mogen spoedig een opvoedcursus krijgen in de bergen van Marokko
even allemaal schapen herden
dan zitten we samen op een lijn.quote:Op maandag 8 september 2008 18:30 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
Deze soort idioten mogen spoedig een opvoedcursus krijgen in de bergen van Marokko
even allemaal schapen herden
en dit ipv deze. maar dat kan je hem nauwelijks aanrekenen. je weetzquote:
Jongens zijn vaak gewoon lastiger dan meisjes en ze worden strenger opgevoed denk ik.quote:Op maandag 8 september 2008 18:29 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar de meisjes zijn ook Marokkanen. Waarom hebben die daar dan geen last van?
Dus dan ligt het toch daar aan, en niet welke religie of welk paspoort die jongens hebben? Dat lijken me allemaal schijnoplossingen.quote:Op maandag 8 september 2008 18:33 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Jongens zijn vaak gewoon lastiger dan meisjes en ze worden strenger opgevoed denk ik.
De jongens worden veel vrijer gelaten.
Maar deze terugredenering vanuit het substantief vond ik wel erg schattig.quote:Op maandag 8 september 2008 18:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en dit ipv deze. maar dat kan je hem nauwelijks aanrekenen. je weetz
religie niet. paspoort wel. althans dat blijkt direct uit cijfers en je kan me niet gaan zeggen dat inwoners van landen niet globaal te typeren zijn.quote:Op maandag 8 september 2008 18:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dus dan ligt het toch daar aan, en niet welke religie of welk paspoort die jongens hebben? Dat lijken me allemaal schijnoplossingen.
Het ligt aan de opvoeding denk ik.quote:Op maandag 8 september 2008 18:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dus dan ligt het toch daar aan, en niet welke religie of welk paspoort die jongens hebben? Dat lijken me allemaal schijnoplossingen.
ic. het was idd een schattig iets.quote:Op maandag 8 september 2008 18:35 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar deze terugredenering vanuit het substantief vond ik wel erg schattig.
Omdat die thuis onder de duim gehouden worden en wel een opvoeding genieten.quote:Op maandag 8 september 2008 18:29 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar de meisjes zijn ook Marokkanen. Waarom hebben die daar dan geen last van?
Niet altijd, je zou moeten onderzoeken in welke gevallen het tot onthechting leidt. Anders zou elke Marokkaan daar last van hebben namelijk.quote:Op maandag 8 september 2008 18:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het leidt wel tot een onthechting, ben je Nederlander, ben je Marokkaan, waar hoor je thuis. Bijvoorbeeld.
Jij kan inwoners van Marokko globaal typeren?quote:Op maandag 8 september 2008 18:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
religie niet. paspoort wel. althans dat blijkt direct uit cijfers en je kan me niet gaan zeggen dat inwoners van landen niet globaal te typeren zijn.
berbers wel ja. je ziet ze vaak genoeg...quote:Op maandag 8 september 2008 18:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij kan inwoners van Marokko globaal typeren?
Berbers heb je in alle soorten en maten. Hier in Nederland wordt alles snel onder de algemene term Berber geschoven.quote:Op maandag 8 september 2008 18:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
berbers wel ja. je ziet ze vaak genoeg...
De ouders verplichten zich veel meer met de opvoeding bezig te houden, over alle fronten. Met de huidige kabinetten die mensen juist stimuleren om zo min mogelijk met hun kind bezig te zijn is dat echter nog een hele opgaaf. Sociale controle in de wijken terugbrengen, de politie vrijmaken van nutteloze, te automatiseren zaken als snelheidscontrole en weer inzetten op respect afdwingende zaken. Scholen meer zeggenschap geven over het wel of niet lesgeven aan leerlingen, desnoods strafscholen instellen waar niet te handhaven leerlingen heengestuurd worden, dienstplicht van een jaar verplicht stellen voor iedereen die in Nederland verblijft en 18 jaar is (hoeft niet zozeer militair als het maar autoriteitsgericht is). Kerken en verenigingen inschakelen als verlengstuk. Een heel stuk dat is afgebroken in de jaren 70 moet weer opgebouwd. Vandaar kan je weer kijken wat je kan laten vieren maar vooralsnog zijn we daarin doorgeschoten.quote:Op maandag 8 september 2008 18:41 schreef zoalshetis het volgende:
het grootste probleem zit hem dan ook bij de opvoeding. en wat kunnen we daar aan doen?
zoals vaker aangehaald in dit topic, na jaren van ellende verdwijnt de nuance. jammer voor die paar goeden.quote:Op maandag 8 september 2008 18:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Berbers heb je in alle soorten en maten. Hier in Nederland wordt alles snel onder de algemene term Berber geschoven.
Alleen bij mensen die dom zijn ja. Je doet het toch echt zelf hoor zoalshetis.quote:Op maandag 8 september 2008 18:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zoals vaker aangehaald in dit topic, na jaren van ellende verdwijnt de nuance. jammer voor die paar goeden.
quote:Op maandag 8 september 2008 18:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alleen bij mensen die dom zijn ja. Je doet het toch echt zelf hoor zoalshetis.
Mensen die zich mee laten slepen door kuddegedrag noem ik dom ja. Jij bent zelf verantwoordelijk voor je manier van denken, niemand anders.quote:Op maandag 8 september 2008 18:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]![]()
ja het is allemaal mijn schuld. en ik ben dom. zo dan weten we dat ook weer.
ik neem mijn verantwoordelijkheid. geen enkel probleem.quote:Op maandag 8 september 2008 18:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mensen die zich mee laten slepen door kuddegedrag noem ik dom ja. Jij bent zelf verantwoordelijk voor je manier van denken, niemand anders.
Het is wel een feit dat de Nederlandse politie vrij soft is als je kijkt met de landen om ons heen. Maar ons land zou niet met dit probleem opgezadeld moeten worden.quote:Op maandag 8 september 2008 18:01 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dus je zegt eigenlijk eigen schuld, had Nederland de politie maar meer rechten moeten geven. En is het dan reeel om een ander land met onze problemen op te zadelen?
maak daar ook maar opvoedkamp van, dus gelijk voor de ouders. zonder uitkering graag.quote:Op maandag 8 september 2008 18:57 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Het is wel een feit dat de Nederlandse politie vrij soft is als je kijkt met de landen om ons heen. Maar ons land zou niet met dit probleem opgezadeld moeten worden.
Ze zouden keihard aangepakt moeten kunnen worden en eventueel in een opvoedingskamp geplaatst moeten kunnen worden.
Maar hebben wij dat niet aan onszelf te wijten door collectief de autoriteit overboord te zetten? Ons land moet niet met dit probleem opgezadeld worden, maar een ander land waar die kutkoters alleen maar op vakantie zijn geweest wel? Want? Wat heeft Marokko misdaan om hun te verdienen?quote:Op maandag 8 september 2008 18:57 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Het is wel een feit dat de Nederlandse politie vrij soft is als je kijkt met de landen om ons heen. Maar ons land zou niet met dit probleem opgezadeld moeten worden.
Omdat men bang is om lijf en goed te verliezen vooralsnog? De drempel is nog niet bereikt.quote:Op maandag 8 september 2008 18:54 schreef OldJeller het volgende:
Waarom mist in dergelijke wijken altijd een woedende meute buurtbewoners die hiertegen optreedt?
Het paspoort van de jongens maakt inderdaad niet uit; het gaat om het paspoort van de ouders. In Marokko is het kennelijk heel gewoon om je kinderen buiten de boel te laten verkloten, omdat daar de politie kennelijk wel opvoedkundig optreedt. (Als in: de tyfus in meppen als ze niet gehoorzamen).quote:Op maandag 8 september 2008 18:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
quote:Op maandag 8 september 2008 19:13 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Het paspoort van de jongens maakt inderdaad niet uit; het gaat om het paspoort van de ouders. In Marokko is het kennelijk heel gewoon om je kinderen buiten de boel te laten verkloten, omdat daar de politie kennelijk wel opvoedkundig optreedt. (Als in: de tyfus in meppen als ze niet gehoorzamen).
De hele bups terugsturen heeft dus wel degelijk een opvoedkundig effect
quote:Op maandag 8 september 2008 19:06 schreef Angeliquetje het volgende:
Waar maken we ons druk om als er niks aan de hand is?
Laat nederlanders gewoon lekker berooft worden door mensen die we binnen hebben gehaald om te helpen..
Inderdaad het klinkt mischien raar maar als zo`n jochie door een gummie knuppel hard in zijn gezicht geslagen word zodat hij zijn kaak breekt en zijn tanden verliest.quote:Op maandag 8 september 2008 19:55 schreef Angeliquetje het volgende:
[..]
Of we importeren ook nog een paar marokkaanse agenten die alleen marokkanen mogen behandelen op straat en dan op de manier zoals het in marokko ook gaat
quote:
quote:meki1987 (32 minuten geleden)
0
humor
De naïviteitquote:Op maandag 8 september 2008 20:12 schreef IFU het volgende:
Inderdaad het klinkt mischien raar maar als zo`n jochie door een gummie knuppel hard in zijn gezicht geslagen word zodat hij zijn kaak breekt en zijn tanden verliest.
Dan is het snel gedaan met dit soort gedrag.
Juist.quote:
Inderdaad. Een beeld creëren alsof er weinig aan de hand is, maar daarin de regionale verschillen niet meenemen.quote:Op maandag 8 september 2008 18:18 schreef Floripas het volgende:
Die overlast neemt helemaal niet toe, die blijft al jaren gelijk en zakt zelfs een beetje. bron. Typisch gelul van mensen die niet zelf in zo'n wijk hebben gewoond.
Ik mag toch aannemen dat ik daar bij hoor?quote:Op maandag 8 september 2008 16:51 schreef zoalshetis het volgende:
ik begin steeds meer te beseffen dat 5% van de marokkanen in nederland goed is.
afgezien van wat vage denkbeelden die je hebt over vrouwen, verleiding en islamitisch kuddegedrag, ja.quote:Op dinsdag 9 september 2008 00:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat ik daar bij hoor?²
Verregaand voor Nederland. Wel goed lijkt mij.quote:Op maandag 8 september 2008 23:42 schreef Kanjer het volgende:
Ze zijn opgepakt.
11 en 14 jaar, 14 jarige mag 2 weken gaan zitten, 11 jarige onder ouderlijk toezicht vandaan gehaald.
Perfect wanneer gaan we?quote:Op maandag 8 september 2008 16:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wij gingen wel eens met een groepje zuiderpark in paar jaar geleden en dan lieten we een meisje een stuk voor ons alleen lopen in de hoop dat dat tuig haar lastig zou vallenen als dat zo was kwamen wij met 10/15 man
bewapend met knuppels enzo
dat waren nog eens leuke tijden
Helaas is fase II nu begonnen, het verspreiden van de randfiguren naar de buitengebieden. Eerst de wat grotere steden in de provincie, daarna ook de dorpen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 02:23 schreef DrWolffenstein het volgende:
Als ik in èèn de grote steden ben valt me inderdaad ook de grote groepen randfiguren op. In de tram, op de stoep voor de huizen, langs de parken, op de terrasjes, etc. Ik verbaas me nog steeds dat de fatsoenlijke inwoners van de grote steden dit normaal vinden. Maar ach, mensen die in de rotzooi wonen zien vaak hun eigen ellende niet.
Burgeroorlog?quote:Op dinsdag 9 september 2008 08:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Helaas is fase II nu begonnen, het verspreiden van de randfiguren naar de buitengebieden. Eerst de wat grotere steden in de provincie, daarna ook de dorpen.
En dan?
Je doet je best maar. Ik ga niet vechten om een paar naïeve decadenten nog een paar jaartjes te gunnen!quote:
Het is jammer dat zo'n 11-jarige snotaap niet vervolgd kan worden. Dit is andermaal een bewijs dat het strafrecht niet meer van deze tijd is. Aanpassing is dringend nodig, omdat we in dit land kennelijk ook criminelen hebben die jonger dan 12 jaar zijn. Ik blijf pleiten voor keiharde straffen en zero tolerance.quote:Marokkaanse ukkies terroriseren Den Haag
DEN HAAG - Een schokkend filmpje waarin een 17-jarige jongen wordt belaagd door twee Marokkaantjes van 11 en 14 jaar duikt overal op in Den Haag. Een getuige nam de ruzie op met zijn mobiele telefoon. Sindsdien sturen jongeren het ter vermaak aan elkaar door.
Op het filmpje is te zien hoe twee hondsbrutale jongetjes op 25 augustus de scootersleutels eisen van een forse Haagse puber. Wanneer de knul dat weigert, krijgt hij van een van de jochies een harde klap in het gezicht. Ook twee grote Nederlandse jongens geven het slachtoffer een oplawaai.
De ruzie wordt gadegeslagen door een grote groep jongeren. In plaats van hulp te bieden, of naar 112 te bellen, kijken ze luid lachend toe bij de mishandeling.
Mes
Het beeldmateriaal werd naar deze krant gestuurd door de moeder van het slachtoffer. Ze wil daarmee laten zien hoe erg het er soms toegaat in Den Haag, vooral in de buurt van het Zuiderpark. "Mijn zoon is ook nog gestoken door dat ene Marokkaantje", zegt ze ziedend. "Hij had een aardappelschilmesje bij zich. Mijn zoon had mazzel dat hij een leren jas droeg. Het mesje is er godzijdank niet doorheen gedrongen."
Volgens de moeder kon haar zoon zijn belagers van zich afschudden door op hun afpersingspraktijken in te gaan en hen 50 euro te beloven. In het ziekenhuis is de gezwollen kaak van de jongen op de foto gezet. Gebroken was hij niet, maar wel ernstig gekneusd.
De twee Marokkaantjes zijn dezelfde middag nog door de recherche opgepakt. Dat lukte door middel van een list. Het slachtoffer maakte met zijn belagers een afspraak om de beloofde 50 euro af te leveren. Op het moment van de overdracht werden ze gearresteerd door agenten in burger.
Als beesten
"We nemen deze zaak erg hoog op", zegt politiewoordvoerder Wim Hoonhout. "Deze jongens zijn als beesten tekeergegaan." De 11-jarige jongen kan niet strafrechtelijk worden vervolgd voor de mishandeling en afpersing, omdat jeugdige daders pas vanaf 12 jarige leeftijd voor de rechter komen. De politie heeft zijn dossier aan de Raad voor de Kinderbescherming overgedragen. De 14-jarige jongen zit vast in jeugdgevangenis Teylingereind. In de loop van dinsdag zal worden bekeken of zijn hechtenis wordt verlengd.
De politie is nog bezig met het vervolgonderzoek. Zo moeten de Nederlandse belagers van de jongen ook nog worden opgepakt. Daarnaast wordt bekeken of ook de omstanders eventueel vervolgd kunnen worden.
AD heeft het artikel ook trouwens, je was me te vlug af.quote:Op dinsdag 9 september 2008 09:15 schreef Elfletterig het volgende:
Voor de volledigheid, het artikel van de Telegraaf:
[..]
Het is jammer dat zo'n 11-jarige snotaap niet vervolgd kan worden. Dit is andermaal een bewijs dat het strafrecht niet meer van deze tijd is. Aanpassing is dringend nodig, omdat we in dit land kennelijk ook criminelen hebben die jonger dan 12 jaar zijn. Ik blijf pleiten voor keiharde straffen en zero tolerance.
Als je dat woord belachelijk vind dan heb je zelf nog nooit in een achterbuurt gewoond. Terroriseren is het juiste woord voor het laagdrempelige geweld wat dat tuig gebruikt.quote:
Ik pleit voor een compleet andere manier van denken. De insteek lijkt nu vooral dat er altijd wel een bepaalde reden is om jongeren NIET te straffen. Er is altijd wel een bepaald argument om 'humaan' om te gaan met dit soort criminelen en agressievelingen. Wat mij betreft gaat die gedachte echt op de schop. De prioriteit moet liggen bij het beschermen van slachtoffers en van de samenleving, die last heeft van het gedrag van dit tuig. Zie bijvoorbeeld ook het bericht dat ik hier zojuist heb geplaatst: Ontspoorde jeugdige criminelen en hun strafquote:Op dinsdag 9 september 2008 09:24 schreef Dagonet het volgende:
Ik blijf pleiten dat voorkomen beter is dan straffen, straffen is makkelijk en reactief. Proactief is veel beter voor de lange termijn, het vergt echter ook veel meer investering van alle betrokkenen. Deze jongens zitten onder de ondergrens van het toelaatbare, maar hoever is die grens al wel niet opgerekt de afgelopen 20, 30 jaar?
Ah, jij vindt zeker ook dat meisjes en vrouwen in een minirok erom vragen verkracht te worden?quote:Op maandag 8 september 2008 16:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat doet zo'n gast eigenlijk in het zuiderpark als je er schijnbaar niemand kent en waarom ga je daar stilstaan tussen de Marokkanen. Dat is een beetje vragen om problemen.
]http://forum.fok.nl/topic/1186689/2/50#61492558[/q][/url]quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik pleit voor een compleet andere manier van denken. De insteek lijkt nu vooral dat er altijd wel een bepaalde reden is om jongeren NIET te straffen. Er is altijd wel een bepaald argument om 'humaan' om te gaan met dit soort criminelen en agressievelingen. Wat mij betreft gaat die gedachte echt op de schop. De prioriteit moet liggen bij het beschermen van slachtoffers en van de samenleving, die last heeft van het gedrag van dit tuig. Zie bijvoorbeeld ook het bericht dat ik hier zojuist heb geplaatst: [url=http://forum.fok.nl/topic/1186689/2/50#61492558
Maar de politie heeft toch ook niets te vertellen in Nederland? Kijk maar naar de gemiddelde topics over politie hier op FOK!, een respectloosheid waar je niet goed van wordt, en dat door mensen die níets fout doen. Als die al zo denken dan is het toch logisch als ontspoorden nog veel minder van ze denken?quote:We kunnen gewoon niet tolereren dat jongeren (ongeacht nationaliteit) hun grenzen niet kennen en dat we ze niet of onvoldoende corrigeren. Bij dit soort tuig werkt praten niet en een softe aanpak mist zijn doel. Alleen een keihard beleid kan hier iets uithalen. We moeten laten zien dat overheid/politie in Nederland de dienst uitmaakt op straat en NIET dit soort tuig.
Dat is op zich niet zo vreemd als je de werkwijze van de hedendaagse politie eens goed bekijkt. Het lijkt er toch echt verdacht veel op dat ze puur en alleen maar bezig zijn om bonnen uit te schrijven, of in ieder geval op jacht zijn naar potentiele slachtoffers daarvoor. In de binnenstad, op de snelweg, het maakt niet uit...overal zie je ze op jacht, en dat terwijl er in de buitenwijken van de grote steden amper of nooit een agent te bekennen is. Dat zet natuurlijk wel behoorlijk wat kwaad bloed en zorgt zeker voor het nodige onbegrip.quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:56 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat deze gasten niet gestraft moeten worden binnen de grenzen van de wet, alleen lange termijnplanning werkt niet straffend maar voorkomend in mijn optiek.
[..]
Maar de politie heeft toch ook niets te vertellen in Nederland? Kijk maar naar de gemiddelde topics over politie hier op FOK!, een respectloosheid waar je niet goed van wordt, en dat door mensen die níets fout doen. Als die al zo denken dan is het toch logisch als ontspoorden nog veel minder van ze denken?
Ja maar marocs vs marocs zie je niet zo vaak hequote:Op dinsdag 9 september 2008 01:33 schreef FatihReloadeD het volgende:
Oke jongens willen jullie wat advies van een echte allochtoon ?
Alles ligt aan je eigen mentaliteit, je moet geen schijtzak zijn. Durf mensen in de ogen te kijken, ookal zijn ze met zn 10en ik doe dat altijd. Misschien 1% kans dat je een keer wordt aangesproken van "hey watser vriend" ofzo maar ik heb het bijna nog niet meegemaakt. Dan moet je gewoon strak kijken en zeggen van "Watser met jou mattie" en dan lopen ze vanzelf door. Ookal ben je een mannetje van 1.60 je moet schijt hebben en in jezelf geloven.
Geen dank
Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Maar je zult het toch met me eens zijn dat we het station van 'voorkomen' al gepasseerd zijn bij deze snotapen van 14 en 11 jaar? Ze lopen met messen op zak en gebruiken geweld alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Op zo'n moment moet het accent liggen op straffen; en zwaar ook.quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:56 schreef Dagonet het volgende:
Ik zeg niet dat deze gasten niet gestraft moeten worden binnen de grenzen van de wet, alleen lange termijnplanning werkt niet straffend maar voorkomend in mijn optiek.
De poltie laat regelmatig na om handhavend op te treden. Ze blijven liever op een veilige afstand, geven niet thuis als burgers een noodkreet uiten (zoals de Utrechtenaar die door buurtjongens werd geterroriseerd en tevergeefs de politie inschakelde. Pas toen de man door het lint ging, kwam de politie.... en schoot hem dood). De politie in Nederland heeft een groot imago-probleem, maar ik zeg er ook bij dat de politie wellicht te veel gemuilkorfd wordt. Ze mogen niet zo veel doen. En voor je het weet, heb je als agent zelf een claim aan je broek.quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:56 schreef Dagonet het volgende:
Maar de politie heeft toch ook niets te vertellen in Nederland? Kijk maar naar de gemiddelde topics over politie hier op FOK!, een respectloosheid waar je niet goed van wordt, en dat door mensen die níets fout doen. Als die al zo denken dan is het toch logisch als ontspoorden nog veel minder van ze denken?
Daar heb je nog meer problemen wel met de autochtonen dan de Maoriquote:Op dinsdag 9 september 2008 08:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je doet je best maar. Ik ga niet vechten om een paar naïeve decadenten nog een paar jaartjes te gunnen!
Ik ga liever naar Nieuw-Zeeland toe. Veel succes hier!
Nou best wel, zie incident rond ambulance personeel.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:30 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Ja maar marocs vs marocs zie je niet zo vaak he!
kommop. ze spelen niet thuis bij hollanders, neem dat van mij aan.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:34 schreef BansheeBoy het volgende:
In hoeverre kunnen we vaststellen dat het hier om Marokkaanse ukkies ging? Ze zijn immers hier geboren, opgegroeid, gevormd. Marokko heeft niets met ze van doen, ja slechts tijdens de zomer, maar dat telt niet.²
Het mes snijdt hier aan twee kanten. De Hollanders moeten eens wat minder zuinig doen en zich wat meer gastvrij opstellen, dan krijg je automatisch dat beide partijen met elkaar omgaan. Nu is het: Kevin komt elke dag die lekkere Marokkaanse keuken proeven bij Ahmed thuis, maar Kevin zal Ahmed nooit eens vragen bij hem thuis te komen. Die huishoudbudgetten zijn te strak geregeld bij de gemiddelde Nederlandse gezinnen dat ze enkel en alleen vanwege hun zuinigheid een andere (krolse) Marokkaan het eten niet gunnen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:38 schreef rival het volgende:
[..]
kommop. ze spelen niet thuis bij hollanders, neem dat van mij aan.
quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:38 schreef rival het volgende:
[..]
kommop. ze spelen niet thuis bij hollanders, neem dat van mij aan.
die gaan op met marokkanen, eten drinken en slapen bij marokkanen...(nogal logisch)
op school (mits ze daarheen gaan) komen ze in contact met anderen... verder echt niet hoor
ja, met dit soort problemen wel
quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het mes snijdt hier aan twee kanten. De Hollanders moeten eens wat minder zuinig doen en zich wat meer gastvrij opstellen, dan krijg je automatisch dat beide partijen met elkaar omgaan. Nu is het: Kevin komt elke dag die lekkere Marokkaanse keuken proeven bij Ahmed thuis, maar Kevin zal Ahmed nooit eens vragen bij hem thuis te komen. Die huishoudbudgetten zijn te strak geregeld bij de gemiddelde Nederlandse gezinnen dat ze enkel en alleen vanwege hun zuinigheid een andere (krolse) Marokkaan het eten niet gunnen.²
Nou ik kom wel graag bij mijn Marokaanse Arabische buurman maar ja het enige wat die vent de hele tijd doet is zeiken op zijn achterlijk berberse landgenoten. En dat de `echte`Marokanen (ja zo noemt hij dat) er op aangekeken worden.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
ik neem aan dat je bronnen hebt dat nederlanders bij marokkanen de deur plat lopen, maar dat het andersom niet het geval is...
En dan krijg je een aardappelschilmesje in je ribben...quote:Op dinsdag 9 september 2008 01:33 schreef FatihReloadeD het volgende:
Oke jongens willen jullie wat advies van een echte allochtoon ?
Alles ligt aan je eigen mentaliteit, je moet geen schijtzak zijn. Durf mensen in de ogen te kijken, ookal zijn ze met zn 10en ik doe dat altijd. Misschien 1% kans dat je een keer wordt aangesproken van "hey watser vriend" ofzo maar ik heb het bijna nog niet meegemaakt. Dan moet je gewoon strak kijken en zeggen van "Watser met jou mattie" en dan lopen ze vanzelf door. Ookal ben je een mannetje van 1.60 je moet schijt hebben en in jezelf geloven.
Geen dank
quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het mes snijdt hier aan twee kanten. De Hollanders moeten eens wat minder zuinig doen en zich wat meer gastvrij opstellen, dan krijg je automatisch dat beide partijen met elkaar omgaan. Nu is het: Kevin komt elke dag die lekkere Marokkaanse keuken proeven bij Ahmed thuis, maar Kevin zal Ahmed nooit eens vragen bij hem thuis te komen. Die huishoudbudgetten zijn te strak geregeld bij de gemiddelde Nederlandse gezinnen dat ze enkel en alleen vanwege hun zuinigheid een andere (krolse) Marokkaan het eten niet gunnen.²
quote:Op maandag 8 september 2008 17:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee dat is het niet, het is geen propaganda, het is echt en er zitten ook Marokkanen tussen. Wat nog belangrijker is, er zit TUIG tussen. En jij moet leren accepteren dat er veel schijtmarokkanen zich onder ons bevinden die het verneuken voor ons.
quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:53 schreef rival het volgende:
[..]
en we generaliseren samen lekker verder
er is bij ons altijd genoeg te eten hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |