abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 september 2008 @ 08:55:09 #201
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_61516476
quote:
McCain criticized Democratic contenders for offering what he called costly universal health care proposals that require too much government regulation. While he said he had not studied Democratic candidate Hillary Clinton's health-care plan, he said it was "eerily reminiscent" of the failed plan she offered as first lady in the early 1990s.

"I think they put some lipstick on a pig, but it's still a pig," he said of her proposal
link

... maar als je het zelf zegt is het natuurlijk weer niet sexistisch. Had ik maar net zo'n fijne, flexibele dubbele moraal als de republikeinen
451 °F
  woensdag 10 september 2008 @ 11:31:56 #202
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61519830
quote:
Op woensdag 10 september 2008 04:08 schreef Fokski het volgende:

[..]

Als hij een keus maakt dan is het McCain. Hij is tenslotte nog altijd dichterbij de Republikeinen en tot de dag van vandaag ook volgens mij zelf Republikein.
Maar hij gaat dus voor een 3e partij kandidaat.
pi_61519856
Het is toch wel schokkend hoe snel John McCain een typisch conservatieve campagne is gaan voeren. Mocht er ooit iets "maverick"-igs in hem hebben gezeten, het is nu volledig weg. De campagne van Republikeinen bestaat uit ongeveer nul procent inhoud, 50% leugens en 50% persoonlijke verheerlijking van John McCain (en Sarah Palin). Zo'n campagne kun je slechts succesvol volhouden als de media net zo kritisch zijn als de afgelopen acht jaar. (Zie hier de primaire reden waarom McCain boven de veertig procent komt. Maar ik zie verbeteringen.)

Four more years, anyone?
pi_61519866
quote:
Op woensdag 10 september 2008 11:31 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Maar hij gaat dus voor een 3e partij kandidaat.
Hij doet zelf toch mee? En anders Barr inderdaad.
  woensdag 10 september 2008 @ 11:42:24 #205
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_61520072
quote:
Op woensdag 10 september 2008 11:32 schreef Monidique het volgende:
Het is toch wel schokkend hoe snel John McCain een typisch conservatieve campagne is gaan voeren. Mocht er ooit iets "maverick"-igs in hem hebben gezeten, het is nu volledig weg. De campagne van Republikeinen bestaat uit ongeveer nul procent inhoud, 50% leugens en 50% persoonlijke verheerlijking van John McCain (en Sarah Palin). Zo'n campagne kun je slechts succesvol volhouden als de media net zo kritisch zijn als de afgelopen acht jaar. (Zie hier de primaire reden waarom McCain boven de veertig procent komt. Maar ik zie verbeteringen.)

Four more years, anyone?
Hetzelfde team dat Bush naar het presidentschap heeft geloodst zit nu weer achter de schermen. Alleen de stuntel voor de schermen is vervangen.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  woensdag 10 september 2008 @ 15:37:31 #206
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_61525399
quote:
MC: You liken Obama to Britney in your famous ad, while portraying yourself as the more serious candidate. Which celebrity would you like to be compared to? Bob Dylan? Jack Nicholson?
JM: Kiefer Sutherland. [laughs, imitates a voice from the show 24] "It's Jack Bauer." We have a lot in common because he escapes all the time.

MC: Um, he's also a torturer.
JM: Yeah, that's right. That's where Jack and I disagree. He believes in torture, but I don't. He says, "Tell me where the weapons are." The person says, "I won't." Bam! "OK, I'll tell."

http://www.marieclaire.com/world/articles/john-mccain-interview
Géén kloon van tvlxd!
pi_61525893
Democraten...
pi_61537518

Die Talking Points aan het begin.
pi_61537937
Nader en Paul straks samen in CNN's The Situation Room.
pi_61538194
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_61538244
quote:
Op woensdag 10 september 2008 22:28 schreef Toad het volgende:
Nader en Paul straks samen in CNN's The Situation Room.
O, ze zijn samen, maar inhoudelijk zijn ze het dus niet eens. (duh)
  woensdag 10 september 2008 @ 22:36:03 #213
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61538260
Ik hoorde het ja, zou een steekje onder water kunnen zijn, maar ik betwijfel of het opzettelijk aan Palin gericht was.
pi_61538527
quote:
Oeh, zou wel smerig zijn als Obama op dat moment echt aan Palin dacht.
pi_61538656
Het is wel een beetje verdacht, bij Hillary haalde hij trouwens eens dit uit. Natuurlijk ook helemaal niet opzettelijk *kuch*.

pi_61539323
quote:
omg.... gaat het daar echt over?

Het lijkt mij vrij duidelijk dat Obama het over de policies van McCain heeft .
pi_61539654
Wat Obama nu doet lijkt wel een beetje op het geintje van Balkenende tijdens de verkiezingen van twee jaar geleden. Toen zei Balkenende regen Bos in het radiodebat: "U draait en bent niet eerlijk". Bos ging de volgende dag enorm zielig zitten doen en kwam daardoor over als een slappeling. Balkenende reageerde daar op een laconieke manier op, zo van "Wouter moet zich niet zo aanstellen".

Je ziet nu ongeveer hetzelfde. Obama komt met een lage opmerking waarop de McCain-campagne om excuses gaat vragen. Obama reageert daar laconiek op en geeft die excuses natuurlijk niet. Ondertussen heeft hij wel gezorgd dat de volgende keer dat Palin zegt dat ze een pitbull met lippenstift is iedereen direct het beeld van een varken met lippenstift voor ogen krijgt. Tegelijkertijd heeft hij oude rotte vis gekoppeld aan McCain en ook een beetje aan Todd Palin die visser is.

Uitstekend spel van Obama dus. Als McCain hier niet tegen kan heeft hij niets in de politiek te zoeken.

woensdag 10 september 2008 @ 23:39:08 #218
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_61540113
quote:
Op woensdag 10 september 2008 08:55 schreef Charles.Darwin het volgende:

[..]

link

... maar als je het zelf zegt is het natuurlijk weer niet sexistisch. Had ik maar net zo'n fijne, flexibele dubbele moraal als de republikeinen
Het gaat uiteraard om de context. Het was geen gewaagde opmerking van McCain, net zoals de eerdere keer dat Obama het gezegde bezigde. Niks aan de hand. Toen.

Deze keer was het echter duidelijk dat hij op Palin doelde. De pit bull/ lipstick sound bite kreeg veel media aandacht. Zie ook:

Indeed earlier in the day, Missouri Rep. Russ Carnahan, appearing at a speech by Democratic vice presidential nominee Joe Biden, said that Palin is “someone with zero experience in national government, zero experience in foreign affairs. There’s no way you can dress up that record, even with a lot of lipstick.”

Het was duidelijk geen spontane ingeving van Obama. Als het niet met opzet was, dan ga ik toch aan zijn verstandelijke vermogens twijfelen.
pi_61540678
quote:
Op woensdag 10 september 2008 23:20 schreef AlanSmitheeJr het volgende:
Uitstekend spel van Obama dus. Als McCain hier niet tegen kan heeft hij niets in de politiek te zoeken.
Maar McCain is Wouter Bos niet. Wat Balkenende (en Jack de Vries) deed, was vol aanvallen op het toch al sluimerend aanwezige imago van Bos dat hij inderdaad weifelt, twijfelt en draait en -erger nog- het feit dat de PvdA campagne er tot op de dag van vandaag niet in slaagt dat beeld weg te nemen.

McCain speelt nu vol op de sexism-kaart. Alles wat ook maar enigszins als een sexistische opmerking kan worden uitgelegd, wordt als zodanig uitgelegd en vervolgens ook uitgelicht met maar één enkel doel, namelijk voorkomen dat ze er ook inhoudelijk op in moeten gaan. Het is in mijn idee juist Obama die nu in de verdediging wordt gedrukt en gehaast moet uitleggen dat hij het zo niet bedoeld heeft. Dat doet hij in de vorm van een tegenaanval, wat op zich prima ia, maar dat is ook wat het McCain-kamp precies wil. Het hele onderwerp (health care als ik me niet vergis) is immers vakkundig onderuit geschoffelt en gedegradeerd tot een welles/nietes spelletje over het sexisme van het Obama-kamp.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_61541057
quote:
Op donderdag 11 september 2008 00:05 schreef Argento het volgende:

[..]

Maar McCain is Wouter Bos niet.
Je hebt gelijk, het is niet helemaal hetzelfde. Maar ik denk wel dat het doel bereikt is. De McCain-campagne was bezig met personality building en dat is nu verstoord. Palin kan haar "pitbull with lipstick"-zinnetje niet meer gebruiken. Ik denk zelfs dat het voor McCain nu minder aanlokkelijk is om het over "pork barrel spending" te hebben.
pi_61541147
quote:
Op donderdag 11 september 2008 00:27 schreef AlanSmitheeJr het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, het is niet helemaal hetzelfde. Maar ik denk wel dat het doel bereikt is. De McCain-campagne was bezig met personality building en dat is nu verstoord. Palin kan haar "pitbull with lipstick"-zinnetje niet meer gebruiken.
De republikeinen zitten natuurlijk ook niet stil. Die zijn nu aan het broeden op een gevatte oneliner als tegenreactie.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_61541343
quote:
Wat Obama nu doet lijkt wel een beetje op het geintje van Balkenende tijdens de verkiezingen van twee jaar geleden. Toen zei Balkenende regen Bos in het radiodebat: "U draait en bent niet eerlijk". Bos ging de volgende dag enorm zielig zitten doen en kwam daardoor over als een slappeling. Balkenende reageerde daar op een laconieke manier op, zo van "Wouter moet zich niet zo aanstellen".

Je ziet nu ongeveer hetzelfde. Obama komt met een lage opmerking waarop de McCain-campagne om excuses gaat vragen. Obama reageert daar laconiek op en geeft die excuses natuurlijk niet. Ondertussen heeft hij wel gezorgd dat de volgende keer dat Palin zegt dat ze een pitbull met lippenstift is iedereen direct het beeld van een varken met lippenstift voor ogen krijgt. Tegelijkertijd heeft hij oude rotte vis gekoppeld aan McCain en ook een beetje aan Todd Palin die visser is.

Het mag best wat pittiger, Obama. Hopelijk laat hij zich niet in het vakje "kleine jochie" wegzetten tijdens de debatten. Wat meer pit!
  † In Memoriam † donderdag 11 september 2008 @ 00:50:57 #223
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_61541362
"This election is not about issues" - Rick Davis, campaign manager for John McCain

Elke keer dat het over triviale, irrelevante, infantiele en onzinnige dingen gaat is winst voor McCain.

Zolang het maar niet over de economie, de oorlog in Irak of andere ter zake doende onderwerpen gaat.

"Lipstick on a pig"

Lieber Gott im Himmel! De halve wereld staat in brand en de FFing mainstream media heeft het over een domme uitdrukking. Can you say dumbing down?

donderdag 11 september 2008 @ 02:35:50 #224
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_61542210
Joe Biden geeft toe dat Hillary een betere keuze als VP was geweest

Volgens mij is Biden de weg kwijt. Waarom zouden ze hem nu dan nog serieus nemen? Zijn impact lijkt nihil. Als het is bedoeld om Hillary supporters te paaien... Hij zet zichzelf zo alleen als machteloos iemand weg.
pi_61543449
quote:

Uitstekend antwoord van Obama .

hij maakt zeker nog wel kans .

McCain-spotje:

Staat er: ready to smear?? Ze bedoelen zichzelf zeker !
  † In Memoriam † donderdag 11 september 2008 @ 09:45:39 #226
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_61544274
quote:
Op donderdag 11 september 2008 02:35 schreef Perico het volgende:
Joe Biden geeft toe dat Hillary een betere keuze als VP was geweest

Volgens mij is Biden de weg kwijt. Waarom zouden ze hem nu dan nog serieus nemen? Zijn impact lijkt nihil. Als het is bedoeld om Hillary supporters te paaien... Hij zet zichzelf zo alleen als machteloos iemand weg.
Op het eerste gezicht onhandige opmerking ja. Biden staat er om bekend dat hij domme dingen kan zeggen. Maar misschien was het wel doelbewust. De strijd tussen Obama en Hillary was een goede aandachtstrekker voor de democratische campagne. Dat weer een beetje aanwakkeren om het initiatief en de media aandacht terug te halen.

"Noes! They be stealing mah thunder!!"

donderdag 11 september 2008 @ 09:58:42 #227
Stranger than fiction
pi_61544507
http://video.on.nytimes.com/

Op deze pagina staan een paar interessante bijdrages over de campagnes.
pi_61545178

Laatste deel v/h interview. Prachtig hoe Obama steeds z'n benen probeert aan te raken als hij een punt wil maken.

Lol, bijna een endorsment van O'Reilly aan het einde.

[ Bericht 16% gewijzigd door Toad op 11-09-2008 10:42:50 ]
pi_61545194
quote:
Op woensdag 10 september 2008 22:47 schreef Majar het volgende:
Het is wel een beetje verdacht, bij Hillary haalde hij trouwens eens dit uit. Natuurlijk ook helemaal niet opzettelijk *kuch*.

Het zusje van Perico, ofzo? !
pi_61545348
quote:
Op woensdag 10 september 2008 22:36 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik hoorde het ja, zou een steekje onder water kunnen zijn, maar ik betwijfel of het opzettelijk aan Palin gericht was.
Het schijnt een doodgewone uitdrukking te zijn. Maar uiteraard een mooi moment voor John McCain om het nog steeds niet over de issues te hebben, waar het volgens hem niet om gaat. Volgens John McCain gaat deze verkiezing niet om inhoud, maar om persoonlijkheid. Tsja.
  donderdag 11 september 2008 @ 10:49:36 #231
Stranger than fiction
pi_61545447
Punish OPEC. Wat een dweep.
pi_61545461
Berichten in de trant van "vrouwen stemmen nu massal op McCain vanwege Palin... zijn die kiezers echt zo simpel?

[ Bericht 53% gewijzigd door Cheiron op 11-09-2008 10:57:24 ]
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_61547470

Wie zijn die rechter twee?
pi_61547545
quote:
Op donderdag 11 september 2008 10:50 schreef Cheiron het volgende:
Berichten in de trant van "vrouwen stemmen nu massal op McCain vanwege Palin... zijn die kiezers echt zo simpel?
Das toch hetzelfde als ten tijde dat Pim Fortuyn stierf en mensen in eens massaal voor hem gingen stemmen?
Om een antwoord op je vraag te geven ja
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 11 september 2008 @ 12:29:03 #235
136 V.
Like tears in rain...
pi_61547699
Matt Damon verwoordt een en ander behoorlijk, vind ik:

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_61547841
quote:
Op donderdag 11 september 2008 12:29 schreef Verbal het volgende:
Matt Damon verwoordt een en ander behoorlijk, vind ik:

V.
Dude, Damon heeft hier ook wel gelijk in hoor. Het is ook eng als dat mokkel president zou moeten worden. Zou ook een ramp zijn voor dat land. Iemand die tegen abortus is, en voor het creationisme leeft in een verkeerd tijdperk.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 11 september 2008 @ 12:47:23 #237
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_61548132
quote:
Op donderdag 11 september 2008 12:19 schreef geenID het volgende:
[ afbeelding ]

Wie zijn die rechter twee?
Colonel Saul Tigh en President Laura Roslin uit Battlestar Galactica.
  donderdag 11 september 2008 @ 12:55:37 #238
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_61548325
quote:
Op donderdag 11 september 2008 12:47 schreef Tweek het volgende:
Colonel Saul Tigh en President Laura Roslin uit Battlestar Galactica.
What the frak, godsdamnit?

Goed gevonden
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_61548810
quote:
Op donderdag 11 september 2008 10:36 schreef Toad het volgende:

Laatste deel v/h interview. Prachtig hoe Obama steeds z'n benen probeert aan te raken als hij een punt wil maken.
Teken van dominantie. Of zoiets
Obama maakt O'Reilly duidelijk dat hij hem 0wn3d.

Vond het wel een leuk interview, O'Reilly is niet de makkelijkste maar Obama hield zich groot.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 11 september 2008 @ 13:23:44 #240
Stranger than fiction
pi_61548949
O'Reilly vond ik erg positief. Mild zelfs.
pi_61549152
quote:
Op donderdag 11 september 2008 10:36 schreef Toad het volgende:

Lol, bijna een endorsment van O'Reilly aan het einde.
Hij begint over OPEC: een van de meeste zelfzuchtige mensen ter wereld... LOL.

Verder doet Obama dit weer uitstekend. Ben benieuwd hoe hij McCain kan neerzetten in de debatten.
  donderdag 11 september 2008 @ 13:36:36 #242
Stranger than fiction
pi_61549212
Ik heb McCain in geen enkel interview enig concreet punt horen noemen.
pi_61549601
quote:
Op donderdag 11 september 2008 12:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dude, Damon heeft hier ook wel gelijk in hoor. Het is ook eng als dat mokkel president zou moeten worden. Zou ook een ramp zijn voor dat land. Iemand die tegen abortus is, en voor het creationisme leeft in een verkeerd tijdperk.
Damon heeft zwaar gelijk. Dat creationisme en abortus gedoe is nog tot hier aan toe, maar Palin die controle heeft over kernkoppen en even lekker fel in debat gaat met Poetin is een regelrechte ramp en een uiterst gevaarlijke situatie.

Palin is puur gekozen om de verkiezing te winnen.
pi_61549611
quote:
Op donderdag 11 september 2008 13:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik heb McCain in geen enkel interview enig concreet punt horen noemen.
Waarom gaat McCain niet bij Keith Olbermann zitten? Obama zit toch ook bij O'Reilly?
pi_61549711
Inbraakpoging bij oma Obama, die toevallig ook Sarah heet

http://www.spiegel.de/panorama/justiz/0,1518,577673,00.html
pi_61550204
quote:
Op donderdag 11 september 2008 10:45 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het schijnt een doodgewone uitdrukking te zijn. Maar uiteraard een mooi moment voor John McCain om het nog steeds niet over de issues te hebben, waar het volgens hem niet om gaat. Volgens John McCain gaat deze verkiezing niet om inhoud, maar om persoonlijkheid. Tsja.
pi_61550251
quote:
Op woensdag 10 september 2008 11:32 schreef Monidique het volgende:
Zo'n campagne kun je slechts succesvol volhouden als de media net zo kritisch zijn als de afgelopen acht jaar. (Zie hier de primaire reden waarom McCain boven de veertig procent komt. Maar ik zie verbeteringen.)

Four more years, anyone?
pi_61551129
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
  donderdag 11 september 2008 @ 14:55:40 #249
136 V.
Like tears in rain...
pi_61551200
Ja inderdaad, V. ja.
pi_61552327
http://www.electoral-vote.com/

Obama nog steeds aan kop
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: