abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 september 2008 @ 21:27:19 #1
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61459095

Het vervolgtopic van m'n recentste klusprojectje: de verbouwing van een zolder tot kleine studio. Dit is in opdracht, enkel het ontwerp en uitvoering zijn van mij. Keuzes als muurkleur, vloermotiefje, inrichting enzovoort zijn mijn zaak niet.
Ik werk het geheel af, maar de eigenlijke inrichting wordt samengesteld door de eigenaresse. Hiervan zal ik wel foto's plaatsen als het zover is
Het uiteindelijke doel van de zolder zal een B&B worden, in combinatie met de grote sauna op het gelijkvloers kan dit interessant zijn. Locatie: Gent, België

Vorige delen
De zolderstudio (in opdracht)
De zolderstudio (deel 2)
De zolderstudio (deel 3)

Het originele ontwerp

De zolder: voor

De zolder: tijdens

Enzovoort

Alle foto's zijn te vinden in m'n open dir:
http://mmach.bbackx.com/index.php?dir=Zolder/

De zolder in de laatste dagen

visitors

Filmpjes
Timelapse

Overview
pi_61459210
TVP om te zien hoe het uiteindelijke resultaat eruit gaat zien Ziet er mooi uit tot nu toe.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_61459313
van ijzer en van staal !
  zondag 7 september 2008 @ 21:32:48 #4
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61459322
tvp . Ik vind het echt zo mooi geworden
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_61459446
Wauw Mmach het is echt gaaf geworden!
pi_61459563
Wat ik ervan vind, heb ik al meer dan genoeg herhaald
Koekoek!
  Moderator / Miss SHO zondag 7 september 2008 @ 22:12:05 #7
22592 crew  Ole
pi_61460662
Mooi!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_61461256
schaamteloos dit !!!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_61461485
wel opvallend hoe veel reactie een nieuw topicje kan opbrengen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anyway, nice work

als m'n examens gedaan heb vind ik mss nog wel eens wat tijd om te komen helpen, maar het is druk druk druk.
pi_61465565
tvp
............................
pi_61465741
Waarde landgenoten, ik lees weer met plezier mee.

Het is zo mooi geworden, ik ben echt verliefd op de zolder.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 september 2008 @ 07:12:43 #12
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61466467
Dit is geen tvp Ik wil gewoon zien hoe het uiteindelijk wordt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_61467495
het wordt echt mooi!!!
*poef* nu is het weg
  maandag 8 september 2008 @ 12:58:29 #14
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_61471618
blijf ook nieuwsgierig!
  maandag 8 september 2008 @ 18:46:32 #15
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61479401
Nog meer plintjes, morgen de laatste plintjes leggen.
Zoals je ziet zitten de 3voudige stopcontacten een beetje verzonken in de plint. Dat is uiteraard niet de bedoeling geweest. Maar er waren eerst 2 stopcontacten voorzien en later wouden ze er nog 1 bij telkens. Naar boven opschuiven ging moeilijk omdat de electriciteitsleidingen vanboven toekomen. Een beetje onnozel maar niet overdreven storend.

Morgen is dat dus af, samen met nog een paar kleine prutswerkjes (stopcontact op dat verdiepje).
Tegen het einde van de week wil ik alles afhebben, dat maakt dat het luik de laatste grote opgave zal zijn. Helaas baart die me een beetje zorgen.In de laatste weken is die gasveer gedemonteerd geweest, en nu ze er weer inzit blijkt de eerste 10cm om het luik op te heffen te zwaar te zijn. Ik kan het openduwen met 2 vingers, en ik ben nu ook weer niet zo sterk, maar de eigenaresse moet daar serieus voor duwen. Dat oplossen zal niet zo eenvoudig zijn. Het luik lichter maken is geen optie omdat ik niet aan sterkte wil inboeten.
pi_61479877
MMach,

Waarmee heb je het plaatmateriaal afgewerkt en voelt dit glad aan, of is het wat ruw?

Good job!
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  maandag 8 september 2008 @ 19:10:14 #17
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61480062
quote:
Op maandag 8 september 2008 19:03 schreef Adolecens het volgende:
MMach,

Waarmee heb je het plaatmateriaal afgewerkt en voelt dit glad aan, of is het wat ruw?

Good job!
Met glasvlies (behang). Als je dat dan schildert met matte latexverf en een gewone roller is het vlak met een beetje textuur, een beetje zoals de stof waar hemden van worden gemaakt, maar dan met een onregelmatigere structuur.
Als je het verft met satijnverf of zo is het wel veel gladder, maar dan is het vlekkeriger bij strijklicht.

Je kan het uiteindelijk vergelijken met een gestucte muur die geverfd is met een roller met een beetje textuur.
pi_61485079
quote:
Op maandag 8 september 2008 19:10 schreef MMach het volgende:

[..]

Met glasvlies (behang). Als je dat dan schildert met matte latexverf en een gewone roller is het vlak met een beetje textuur, een beetje zoals de stof waar hemden van worden gemaakt, maar dan met een onregelmatigere structuur.
Als je het verft met satijnverf of zo is het wel veel gladder, maar dan is het vlekkeriger bij strijklicht.

Je kan het uiteindelijk vergelijken met een gestucte muur die geverfd is met een roller met een beetje textuur.
ok, ook goed om naden en scheurtjes mee weg te werken dus Ziet er netjes uit!

en persoonlijk zou ik me ergeren aan die stopcontacten in de plinten, maar goed, haar keus
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_61490289
Komt je andere zus ook nog kijken?

relocaliseringsbijdrage
pi_61491443
Ziet er heel strak uit, MMach. Mooi hoor. Hoop dat je een oplossing vind voor het luik.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  dinsdag 9 september 2008 @ 10:30:50 #21
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61493164
quote:
Op maandag 8 september 2008 18:46 schreef MMach het volgende:
Tegen het einde van de week wil ik alles afhebben, dat maakt dat het luik de laatste grote opgave zal zijn. Helaas baart die me een beetje zorgen.In de laatste weken is die gasveer gedemonteerd geweest, en nu ze er weer inzit blijkt de eerste 10cm om het luik op te heffen te zwaar te zijn. Ik kan het openduwen met 2 vingers, en ik ben nu ook weer niet zo sterk, maar de eigenaresse moet daar serieus voor duwen. Dat oplossen zal niet zo eenvoudig zijn. Het luik lichter maken is geen optie omdat ik niet aan sterkte wil inboeten.
Doet de vloer trouwens een beetje ski-helling zijn? Het lijkt zo golven te vertonen op de foto's...

En wat betreft dat luik (nou ben ik wat te lui geweest om te kijken of er in de vorige delen foto's van in stonden), maar kunnen er niet 2 extra of sterkere gasveren gebruikt worden? Of is dat weer wat te simpel gedacht?
  dinsdag 9 september 2008 @ 10:47:38 #22
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61493593
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:30 schreef richie29 het volgende:

[..]

Doet de vloer trouwens een beetje ski-helling zijn? Het lijkt zo golven te vertonen op de foto's...

En wat betreft dat luik (nou ben ik wat te lui geweest om te kijken of er in de vorige delen foto's van in stonden), maar kunnen er niet 2 extra of sterkere gasveren gebruikt worden? Of is dat weer wat te simpel gedacht?
Jij kan golven zien op de foto's?
Maar de vloer is idd niet vlak. Het kruis is een deel dat het dak ondersteunt, het huis is uit 1910, en dat kruis ziet eruit alof het later is toegevoegd. Toen het huis gebouwd werd zijn er toch de nodige fouten gemaakt op dat gebied, en het dak is opgebouwd uit balken die teveel vervorming toelaten. Dat wil ook zeggen dat door de doorzakking van het dak, het kruis extra belast werd. Omdat het kruis op een slechte manier is afgesteund op de vloer, belast die de vloer niet gelijkmatig, waardoor de balken onder het kruis meer ingedrukt worden dan de andere balken in de vloer. Daar is de vloer dus lager.
Iets wat je niet meteen kan zien op de foto's, wel in het echt aks je in het trapgat staat. Je voelt ook wel als je er op loopt dat er soms iets niet klopt van helling.

Dat oplossen vraagt een forse investering, en ook dat zag ze niet echt zitten. Roeien met de riemen die je hebt dan maar Maar in the end zijn dat dingen waar wel mee te leven valt. Die stopcontacten zullen bijvoorbeeld wel verstopt zitten achter de kitchenette die daar komt en wat andere meubeltjes. De scheefheid van de vloer is minder merkbaar als de boel gemeubileerd is.

Het nadeel van als je zelf niet voor alles de baas bent, je kan niet alles doen zoals je zou willen. Maar goed, de eigenaresse is er tevreden mee, en daar moet ik het mee doen

De gasveren die ik nu heb zijn sterk genoeg, alleen kan ik ze niet scheef genoeg monteren. Net als bij de kofferklep van een auto moet je de eerste paar cm zelf heffen voor de gasveren echt beginnen meeduwen.

[ Bericht 2% gewijzigd door MMach op 09-09-2008 10:53:18 ]
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:41:39 #23
193595 Nint
I'll bite your legs off
pi_61494873
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:47 schreef MMach het volgende:

[..]
De gasveren die ik nu heb zijn sterk genoeg, alleen kan ik ze niet scheef genoeg monteren. Net als bij de kofferklep van een auto moet je de eerste paar cm zelf heffen voor de gasveren echt beginnen meeduwen.
Wat als je nu twee normale veren bij het luik erbij plaatst, zodat deze de eerste centimers "meehelpen" De veren hoeven niet al te lang te zijn en kunnen dan aan één kant bevestigd worden (het luik valt dan op het einde op de veren) meer als een paar kilo druk heb je niet nodig heb ik begrepen uit jouw verhaal

Of je plaatst een "helper hendel" schematje:
PLAAT
|---.--------------__

. = scharnier
_ = handvat

dan kan ze aan het handvat trekken om het luik de eerste centimers op te lichten.
(als ik het goed heb gaat hij daarna toch vanzelf?)

[ Bericht 8% gewijzigd door Nint op 09-09-2008 12:04:19 ]
  dinsdag 9 september 2008 @ 12:17:12 #24
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61495663
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:41 schreef Nint het volgende:

[..]

Wat als je nu twee normale veren bij het luik erbij plaatst, zodat deze de eerste centimers "meehelpen" De veren hoeven niet al te lang te zijn en kunnen dan aan één kant bevestigd worden (het luik valt dan op het einde op de veren) meer als een paar kilo druk heb je niet nodig heb ik begrepen uit jouw verhaal

Of je plaatst een "helper hendel" schematje:
PLAAT
|---.--------------__

. = scharnier
_ = handvat

dan kan ze aan het handvat trekken om het luik de eerste centimers op te lichten.
(als ik het goed heb gaat hij daarna toch vanzelf?)
De veren heb ik ook eens overdacht, maar die zouden te lang worden denk ik. Eerste cm's is misschien een foute term, stel dat de eerste 10° manueel te doen zijn, dat komt dichter bij de werkelijkheid.
Jouw helper hendel is wel een goed idee, alleen moeilijk te bedienen vanop de trap denk ik?

Een dezer dagen ga ik wat experimenteren met de uitlijning van de gasveer, al denk ik dat ze dan zichtbaar zal zijn onder het luik. Maar het uitzicht van dat halletje is ondergeschikt aan het bedieningsgemak vind ik.

Edit:
hmm, ik kan je helper hendel natuurlijk wel in de andere richting toepassen, zodat die onderaan de trap te bedienen is. Dat zal er wel wat vreemd uitzien, maar lijkt me niet geheel onhaalbaar.
Dan zou het zijn: beneden trekken aan de hendel, het luik gaat open, en dan ga je op de trap.
Ipv: op de trap: duwen tot het luik open gaat.
Even over nadenken toch. Het zal een vage constructie blijven
pi_61499168
Meestal werkt dat soort luiken toch met contra-gewichten, die langs een paar katrolletjes (aan het plafond) met koorden aan de klep bevestigd zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')