quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:30 schreef richie29 het volgende:[..]
Doet de vloer trouwens een beetje ski-helling zijn? Het lijkt zo golven te vertonen op de foto's...
En wat betreft dat luik (nou ben ik wat te lui geweest om te kijken of er in de vorige delen foto's van in stonden), maar kunnen er niet 2 extra of sterkere gasveren gebruikt worden? Of is dat weer wat te simpel gedacht?
Jij kan golven zien op de foto's?
Maar de vloer is idd niet vlak. Het kruis is een deel dat het dak ondersteunt, het huis is uit 1910, en dat kruis ziet eruit alof het later is toegevoegd. Toen het huis gebouwd werd zijn er toch de nodige fouten gemaakt op dat gebied, en het dak is opgebouwd uit balken die teveel vervorming toelaten. Dat wil ook zeggen dat door de doorzakking van het dak, het kruis extra belast werd. Omdat het kruis op een slechte manier is afgesteund op de vloer, belast die de vloer niet gelijkmatig, waardoor de balken onder het kruis meer ingedrukt worden dan de andere balken in de vloer. Daar is de vloer dus lager.
Iets wat je niet meteen kan zien op de foto's, wel in het echt aks je in het trapgat staat. Je voelt ook wel als je er op loopt dat er soms iets niet klopt van helling.
Dat oplossen vraagt een forse investering, en ook dat zag ze niet echt zitten. Roeien met de riemen die je hebt dan maar

Maar in the end zijn dat dingen waar wel mee te leven valt. Die stopcontacten zullen bijvoorbeeld wel verstopt zitten achter de kitchenette die daar komt en wat andere meubeltjes. De scheefheid van de vloer is minder merkbaar als de boel gemeubileerd is.
Het nadeel van als je zelf niet voor alles de baas bent, je kan niet alles doen zoals je zou willen. Maar goed, de eigenaresse is er tevreden mee, en daar moet ik het mee doen
De gasveren die ik nu heb zijn sterk genoeg, alleen kan ik ze niet scheef genoeg monteren. Net als bij de kofferklep van een auto moet je de eerste paar cm zelf heffen voor de gasveren echt beginnen meeduwen.
[ Bericht 2% gewijzigd door MMach op 09-09-2008 10:53:18 ]