abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 september 2008 @ 21:27:19 #1
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61459095

Het vervolgtopic van m'n recentste klusprojectje: de verbouwing van een zolder tot kleine studio. Dit is in opdracht, enkel het ontwerp en uitvoering zijn van mij. Keuzes als muurkleur, vloermotiefje, inrichting enzovoort zijn mijn zaak niet.
Ik werk het geheel af, maar de eigenlijke inrichting wordt samengesteld door de eigenaresse. Hiervan zal ik wel foto's plaatsen als het zover is
Het uiteindelijke doel van de zolder zal een B&B worden, in combinatie met de grote sauna op het gelijkvloers kan dit interessant zijn. Locatie: Gent, België

Vorige delen
De zolderstudio (in opdracht)
De zolderstudio (deel 2)
De zolderstudio (deel 3)

Het originele ontwerp

De zolder: voor

De zolder: tijdens

Enzovoort

Alle foto's zijn te vinden in m'n open dir:
http://mmach.bbackx.com/index.php?dir=Zolder/

De zolder in de laatste dagen

visitors

Filmpjes
Timelapse

Overview
pi_61459210
TVP om te zien hoe het uiteindelijke resultaat eruit gaat zien Ziet er mooi uit tot nu toe.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_61459313
van ijzer en van staal !
  zondag 7 september 2008 @ 21:32:48 #4
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61459322
tvp . Ik vind het echt zo mooi geworden
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_61459446
Wauw Mmach het is echt gaaf geworden!
pi_61459563
Wat ik ervan vind, heb ik al meer dan genoeg herhaald
Koekoek!
  Moderator / Miss SHO zondag 7 september 2008 @ 22:12:05 #7
22592 crew  Ole
pi_61460662
Mooi!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_61461256
schaamteloos dit !!!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_61461485
wel opvallend hoe veel reactie een nieuw topicje kan opbrengen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anyway, nice work

als m'n examens gedaan heb vind ik mss nog wel eens wat tijd om te komen helpen, maar het is druk druk druk.
pi_61465565
tvp
............................
pi_61465741
Waarde landgenoten, ik lees weer met plezier mee.

Het is zo mooi geworden, ik ben echt verliefd op de zolder.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 september 2008 @ 07:12:43 #12
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61466467
Dit is geen tvp Ik wil gewoon zien hoe het uiteindelijk wordt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_61467495
het wordt echt mooi!!!
*poef* nu is het weg
  maandag 8 september 2008 @ 12:58:29 #14
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_61471618
blijf ook nieuwsgierig!
  maandag 8 september 2008 @ 18:46:32 #15
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61479401
Nog meer plintjes, morgen de laatste plintjes leggen.
Zoals je ziet zitten de 3voudige stopcontacten een beetje verzonken in de plint. Dat is uiteraard niet de bedoeling geweest. Maar er waren eerst 2 stopcontacten voorzien en later wouden ze er nog 1 bij telkens. Naar boven opschuiven ging moeilijk omdat de electriciteitsleidingen vanboven toekomen. Een beetje onnozel maar niet overdreven storend.

Morgen is dat dus af, samen met nog een paar kleine prutswerkjes (stopcontact op dat verdiepje).
Tegen het einde van de week wil ik alles afhebben, dat maakt dat het luik de laatste grote opgave zal zijn. Helaas baart die me een beetje zorgen.In de laatste weken is die gasveer gedemonteerd geweest, en nu ze er weer inzit blijkt de eerste 10cm om het luik op te heffen te zwaar te zijn. Ik kan het openduwen met 2 vingers, en ik ben nu ook weer niet zo sterk, maar de eigenaresse moet daar serieus voor duwen. Dat oplossen zal niet zo eenvoudig zijn. Het luik lichter maken is geen optie omdat ik niet aan sterkte wil inboeten.
pi_61479877
MMach,

Waarmee heb je het plaatmateriaal afgewerkt en voelt dit glad aan, of is het wat ruw?

Good job!
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  maandag 8 september 2008 @ 19:10:14 #17
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61480062
quote:
Op maandag 8 september 2008 19:03 schreef Adolecens het volgende:
MMach,

Waarmee heb je het plaatmateriaal afgewerkt en voelt dit glad aan, of is het wat ruw?

Good job!
Met glasvlies (behang). Als je dat dan schildert met matte latexverf en een gewone roller is het vlak met een beetje textuur, een beetje zoals de stof waar hemden van worden gemaakt, maar dan met een onregelmatigere structuur.
Als je het verft met satijnverf of zo is het wel veel gladder, maar dan is het vlekkeriger bij strijklicht.

Je kan het uiteindelijk vergelijken met een gestucte muur die geverfd is met een roller met een beetje textuur.
pi_61485079
quote:
Op maandag 8 september 2008 19:10 schreef MMach het volgende:

[..]

Met glasvlies (behang). Als je dat dan schildert met matte latexverf en een gewone roller is het vlak met een beetje textuur, een beetje zoals de stof waar hemden van worden gemaakt, maar dan met een onregelmatigere structuur.
Als je het verft met satijnverf of zo is het wel veel gladder, maar dan is het vlekkeriger bij strijklicht.

Je kan het uiteindelijk vergelijken met een gestucte muur die geverfd is met een roller met een beetje textuur.
ok, ook goed om naden en scheurtjes mee weg te werken dus Ziet er netjes uit!

en persoonlijk zou ik me ergeren aan die stopcontacten in de plinten, maar goed, haar keus
pi_61490289
Komt je andere zus ook nog kijken?

relocaliseringsbijdrage
pi_61491443
Ziet er heel strak uit, MMach. Mooi hoor. Hoop dat je een oplossing vind voor het luik.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  dinsdag 9 september 2008 @ 10:30:50 #21
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61493164
quote:
Op maandag 8 september 2008 18:46 schreef MMach het volgende:
Tegen het einde van de week wil ik alles afhebben, dat maakt dat het luik de laatste grote opgave zal zijn. Helaas baart die me een beetje zorgen.In de laatste weken is die gasveer gedemonteerd geweest, en nu ze er weer inzit blijkt de eerste 10cm om het luik op te heffen te zwaar te zijn. Ik kan het openduwen met 2 vingers, en ik ben nu ook weer niet zo sterk, maar de eigenaresse moet daar serieus voor duwen. Dat oplossen zal niet zo eenvoudig zijn. Het luik lichter maken is geen optie omdat ik niet aan sterkte wil inboeten.
Doet de vloer trouwens een beetje ski-helling zijn? Het lijkt zo golven te vertonen op de foto's...

En wat betreft dat luik (nou ben ik wat te lui geweest om te kijken of er in de vorige delen foto's van in stonden), maar kunnen er niet 2 extra of sterkere gasveren gebruikt worden? Of is dat weer wat te simpel gedacht?
  dinsdag 9 september 2008 @ 10:47:38 #22
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61493593
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:30 schreef richie29 het volgende:

[..]

Doet de vloer trouwens een beetje ski-helling zijn? Het lijkt zo golven te vertonen op de foto's...

En wat betreft dat luik (nou ben ik wat te lui geweest om te kijken of er in de vorige delen foto's van in stonden), maar kunnen er niet 2 extra of sterkere gasveren gebruikt worden? Of is dat weer wat te simpel gedacht?
Jij kan golven zien op de foto's?
Maar de vloer is idd niet vlak. Het kruis is een deel dat het dak ondersteunt, het huis is uit 1910, en dat kruis ziet eruit alof het later is toegevoegd. Toen het huis gebouwd werd zijn er toch de nodige fouten gemaakt op dat gebied, en het dak is opgebouwd uit balken die teveel vervorming toelaten. Dat wil ook zeggen dat door de doorzakking van het dak, het kruis extra belast werd. Omdat het kruis op een slechte manier is afgesteund op de vloer, belast die de vloer niet gelijkmatig, waardoor de balken onder het kruis meer ingedrukt worden dan de andere balken in de vloer. Daar is de vloer dus lager.
Iets wat je niet meteen kan zien op de foto's, wel in het echt aks je in het trapgat staat. Je voelt ook wel als je er op loopt dat er soms iets niet klopt van helling.

Dat oplossen vraagt een forse investering, en ook dat zag ze niet echt zitten. Roeien met de riemen die je hebt dan maar Maar in the end zijn dat dingen waar wel mee te leven valt. Die stopcontacten zullen bijvoorbeeld wel verstopt zitten achter de kitchenette die daar komt en wat andere meubeltjes. De scheefheid van de vloer is minder merkbaar als de boel gemeubileerd is.

Het nadeel van als je zelf niet voor alles de baas bent, je kan niet alles doen zoals je zou willen. Maar goed, de eigenaresse is er tevreden mee, en daar moet ik het mee doen

De gasveren die ik nu heb zijn sterk genoeg, alleen kan ik ze niet scheef genoeg monteren. Net als bij de kofferklep van een auto moet je de eerste paar cm zelf heffen voor de gasveren echt beginnen meeduwen.

[ Bericht 2% gewijzigd door MMach op 09-09-2008 10:53:18 ]
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:41:39 #23
193595 Nint
I'll bite your legs off
pi_61494873
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:47 schreef MMach het volgende:

[..]
De gasveren die ik nu heb zijn sterk genoeg, alleen kan ik ze niet scheef genoeg monteren. Net als bij de kofferklep van een auto moet je de eerste paar cm zelf heffen voor de gasveren echt beginnen meeduwen.
Wat als je nu twee normale veren bij het luik erbij plaatst, zodat deze de eerste centimers "meehelpen" De veren hoeven niet al te lang te zijn en kunnen dan aan één kant bevestigd worden (het luik valt dan op het einde op de veren) meer als een paar kilo druk heb je niet nodig heb ik begrepen uit jouw verhaal

Of je plaatst een "helper hendel" schematje:
PLAAT
|---.--------------__

. = scharnier
_ = handvat

dan kan ze aan het handvat trekken om het luik de eerste centimers op te lichten.
(als ik het goed heb gaat hij daarna toch vanzelf?)

[ Bericht 8% gewijzigd door Nint op 09-09-2008 12:04:19 ]
  dinsdag 9 september 2008 @ 12:17:12 #24
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61495663
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:41 schreef Nint het volgende:

[..]

Wat als je nu twee normale veren bij het luik erbij plaatst, zodat deze de eerste centimers "meehelpen" De veren hoeven niet al te lang te zijn en kunnen dan aan één kant bevestigd worden (het luik valt dan op het einde op de veren) meer als een paar kilo druk heb je niet nodig heb ik begrepen uit jouw verhaal

Of je plaatst een "helper hendel" schematje:
PLAAT
|---.--------------__

. = scharnier
_ = handvat

dan kan ze aan het handvat trekken om het luik de eerste centimers op te lichten.
(als ik het goed heb gaat hij daarna toch vanzelf?)
De veren heb ik ook eens overdacht, maar die zouden te lang worden denk ik. Eerste cm's is misschien een foute term, stel dat de eerste 10° manueel te doen zijn, dat komt dichter bij de werkelijkheid.
Jouw helper hendel is wel een goed idee, alleen moeilijk te bedienen vanop de trap denk ik?

Een dezer dagen ga ik wat experimenteren met de uitlijning van de gasveer, al denk ik dat ze dan zichtbaar zal zijn onder het luik. Maar het uitzicht van dat halletje is ondergeschikt aan het bedieningsgemak vind ik.

Edit:
hmm, ik kan je helper hendel natuurlijk wel in de andere richting toepassen, zodat die onderaan de trap te bedienen is. Dat zal er wel wat vreemd uitzien, maar lijkt me niet geheel onhaalbaar.
Dan zou het zijn: beneden trekken aan de hendel, het luik gaat open, en dan ga je op de trap.
Ipv: op de trap: duwen tot het luik open gaat.
Even over nadenken toch. Het zal een vage constructie blijven
pi_61499168
Meestal werkt dat soort luiken toch met contra-gewichten, die langs een paar katrolletjes (aan het plafond) met koorden aan de klep bevestigd zijn?
  dinsdag 9 september 2008 @ 14:49:14 #26
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61499389
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 14:39 schreef dvr het volgende:
Meestal werkt dat soort luiken toch met contra-gewichten, die langs een paar katrolletjes (aan het plafond) met koorden aan de klep bevestigd zijn?
idd, maar das niet esthetisch verantwoord
pi_61500171
Bwoh, met verchroomde gewichten aan gevlochten metaalkabels zou iedere bezoeker juist roepen: Design Moderne!
(eindelijk een gelegenheid deze woordgrap van Gruppo Sportivo te gebruiken. Hij vereist wel een Haagse tongval).

Maar ja, als ze niet al over het uiterlijk struikelen, dan misschien nog over de constructie zelf..
  dinsdag 9 september 2008 @ 19:43:43 #28
193595 Nint
I'll bite your legs off
pi_61506941
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:17 schreef MMach het volgende:

[..]

De veren heb ik ook eens overdacht, maar die zouden te lang worden denk ik. Eerste cm's is misschien een foute term, stel dat de eerste 10° manueel te doen zijn, dat komt dichter bij de werkelijkheid.
Je hoeft geen 10 cm te overbruggen als je ze aan de zijkant plaatst of word de kracht dan te groot?
  dinsdag 9 september 2008 @ 21:06:48 #29
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61509522
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:43 schreef Nint het volgende:

[..]

Je hoeft geen 10 cm te overbruggen als je ze aan de zijkant plaatst of word de kracht dan te groot?
In principe zijn grote krachten geen probleem, gasveren hebben een enorme kracht, alleen de bevestigingspunten zijn zwak. Ik moet daar houtbouten voor gebruiken, en als ik zwaardere gasveren gebruikte en een beetje fors op het luik duwde braken die gewoon af. Dat is dus the weakest link.
Ik ga er nog een nachtje over slapen.

In the mean time is er ook alweer plintenvooruitgang. Helaas niet alles kunnen afwerken want de lokale Hubo kon me weer niet bijhouden. Ik heb 2 MDF latjes te kort

Je ziet daar een gasleiding uit de muur komen, daar komt zo'n gaskacheltje. Ik vind het daar altijd warm genoeg, maar ja, ik ben dan aan het werk. Zij vraagt, ik draai
  dinsdag 9 september 2008 @ 23:33:26 #30
193595 Nint
I'll bite your legs off
pi_61513332
Al gedacht aan een Bommer scharnier; als je deze helemaal openvouwt zodat deze duwt i.p.v trekt zou deze het luik lichter kunnen maken
zie bv wijntjes (eventuele foutmelding wegklikken)
  woensdag 10 september 2008 @ 21:01:40 #31
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61534292
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 23:33 schreef Nint het volgende:
Al gedacht aan een Bommer scharnier; als je deze helemaal openvouwt zodat deze duwt i.p.v trekt zou deze het luik lichter kunnen maken
zie bv wijntjes (eventuele foutmelding wegklikken)
Bij mijn weten zijn die scharnieren niet geschikt om te belasten in de richting die ik zou moeten gebruiken bij het luik. Je kan die namelijk ook uitrekken, dus van het bevestigingspunt van de scharnier wegtrekken. Volgens mij geeft dat problemen met de passing van het luik.

De rest van de plinten is nu ook gedaan (op de paal van het kruis na). Ze hebben nog maar de eerste verflaag gehad, dus ze kunnen nog wat van kleur verschillen nu.

Zoals in het vorige deel gezegd, zal het luik hoger komen dan de vloer, dat is zo door de geometrie van de scharnieren, niks aan te doen.
Dat wordt op deze manier afgewerkt.

Nog niet helemaal vastgemaakt, de kier links verdwijnt wel.

Het grote luik is ook al deels afgewerkt (het stuk achteraan nog niet)
pi_61535484
Ah.. leuk- lijkt precies op mijn zolder (vóór dan..), en plannen hebben we ook.
Vooral die tussenvloer is interessant- hier is het ook zo belachelijk hoog- zonde om het niet te gebruiken. Op welke hoogte is dat?
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_61535780
Vind het heel erg mooi geworden, maar vind het doodzonde van die mooie balken...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  donderdag 11 september 2008 @ 00:16:25 #34
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61540890
quote:
Op woensdag 10 september 2008 21:31 schreef charon het volgende:
Ah.. leuk- lijkt precies op mijn zolder (vóór dan..), en plannen hebben we ook.
Vooral die tussenvloer is interessant- hier is het ook zo belachelijk hoog- zonde om het niet te gebruiken. Op welke hoogte is dat?
De hoogte van de zolder zelf is net iets meer dan 4m en de tussenvloer op 2m10 geloof ik. Te laag om een heel verdiep te maken, maar hoog genoeg voor zo'n klein verdiepje waar je niet echt veel onder moet staan.

En Obli:
het is maar wat je mooie balken noemt natuurlijk. Ze zijn niet allemaal van dezelfde soort hout, vochtvlekken tot diep in het hout, onverwijderbare krammen. Nah, geef mij maar iets dat strak is, je moet maar eens kijken op de eerste foto van de voor-situatie. Zulk hout krijg je maar moeilijk toonbaar.
Had het er zo uitgezien misschien

Dat is wat anders, dat is ook een mooie constructie, daar kan je een eyecatcher van maken, maar een paar vuile balken, dat dan weer niet (vind ik he, ieder zijn eigen mening).
Ik ben overall niet voor veel zichtbaar hout, de vloer zou ik bv anders gekozen hebben, veel lichter, minder aanwezig van houttekening. Hout is mooi als de constructie zelf ook mooi is, anders is het snel oudbollig. Ik vrees dat een overdosis donker eiken meubels mij die mening heeft gegeven. Hier in huis staat het vol van die eiken meubels met veel houtsnijwerk, etc. I hate it Leuk voor in een bejaardentehuis, niet voor plaatsen waar actief geleefd wordt, veel te deprimerend

[ Bericht 22% gewijzigd door MMach op 11-09-2008 00:32:46 ]
  Moderator / Miss SHO donderdag 11 september 2008 @ 03:15:25 #35
22592 crew  Ole
pi_61542299
Maarrehh//
hoest nou met de liefde
  donderdag 11 september 2008 @ 12:36:55 #36
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61547905
quote:
Op donderdag 11 september 2008 03:15 schreef Ole het volgende:
Maarrehh//
hoest nou met de liefde
Hehe, goed hoor Nu is ze wel een weekje weg, dus weinig activiteiten op liefdesvlak Met Leonidas heb ik het enkele maanden geleden beëindigd omdat ik me er niet helemaal goed bij voelde. Zeker geen slecht meisje, verre van, maar ik ben mijn hele leven al volledige vrijheid gewoon en wordt na een tijdje erg benauwd als daar teveel van wordt geremd (dan heb ik het niet over het sexvlak of zo, gewoon in vrijheid van levenskeuzes). Ik vind dat je in een relatie elkaars gelijke moet zijn, alletwee een eigen leven leiden, elkaar geven wat je krijgt. Ik leg mijn lief nooit iets in de weg: wil ze een jaar op reis, dan mag ze dat, wil ze een motor, dan mag ze dat, etc. (niet gezegd dat ik achter elke keuze zou staan, maar ik zou ze niet verbieden) Dezelfde vrijheid die ik geef wil ik ook wel terug, om zoiets werkend te krijgen heb je iemand nodig die er hetzelfde over denkt, en dat is nu zo. Dus ik=happy
  donderdag 11 september 2008 @ 19:20:30 #37
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61558157
Morgen zou de zolder kunnen af zijn (mijn deel dan toch).
Vandaag moeten stoppen bij gebrek aan scharnieren voor een plankje van het luik. Voor wie het snapt: het plankje dat wegklapt in het scharnierpunt. Voor wie het niet snapt: ik hoop dat ik het morgen kan demonstreren met een foto

De handgreep bovenaan is een gerecycleerde douchestang, lang voor voldoende grip en het ziet er nog redelijk uit. Het luik optillen gaat boven wel gemakkelijk (het kleintje kan het bijna optillen), dus het is alleen het luik optillen vanop de trap dat voor minder fitte mensen moeilijker zal zijn.

Niet te vergeten dat het achterste deel ook een luik is

Dat achterste stukje kan worden weggenomen om de scharnieren vrij te maken zodat het luik open kan.
  vrijdag 12 september 2008 @ 16:27:34 #38
176521 Grulez
rasgroninger
pi_61579517
Schitterend
  vrijdag 12 september 2008 @ 19:47:59 #39
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61584329
Thnx, en mijn werk is afgerond. Al moet ik nadat ze daar eens grondig hebben gekuist, de plinten nog een laatste couche geven. Het luik is nu ook af. Ik vind dat het wel meevalt, het is in elk geval beter dan een gapend gat waar de scharnier is. De scharnierende plank ligt uiteraard iets hoger dan de rest, maar dat valt niet zo erg op vind ik.
De binnenkant van het luik zouden ze zelf afwerken, omdat ze nog niet weten in welke kleur ze dat willen. Bovenkant van het handvat, daar komen nog dopjes op, en de witte platte strepen in de vloer verdwijnen ook nog in de toekomst. En er moet nog een lamp opgehangen worden, ze was er alleen nog niet helemaal uit waar ze moest komen, dat is dus voor als de zetel er zou staan of zo.

Makkelijker te zien in een filmpje uiteraard. Ik heb het luik ook uit een paar verschillende hoeken gefilmd:

Nu komt het deel waar de meesten op zitten te wachten: de inrichting. Zoals gezegd moei ik me daar niet mee, en is dat hun zaak wat ze daar wel of niet zetten. Zodra daar iets verandert zal ik het hier posten, maar ik weet nog niet voor wanneer ze dat juist gepland hebben. Goede foto's van het eindresultaat, daar zullen jullie dus nog even op moeten wachten.
pi_61584424
Mooi geworden!
pi_61585889
Een jaar later en een goede klus geklaard !

Wat wordt het volgende projekt, waarbij wij kunnen meegriezelen van gribus naar showruimte ?
  vrijdag 12 september 2008 @ 21:09:18 #42
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61586792
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 20:40 schreef AnneX het volgende:
Een jaar later en een goede klus geklaard !

Wat wordt het volgende projekt, waarbij wij kunnen meegriezelen van gribus naar showruimte ?
ik vrees dat er niet meteen een ander aankomt, het zal vooral te eindwerken zijn, en erna hopefully naar het buitenland. Maar zeg nooit nooit natuurlijk
pi_61588218
Het is wel heel mooi geworden, zeg.
pi_61589188
Filmpje:

Grappig, de deuren op de overloop, de kozijnen, en de indeling zijn *exact* hetzelfde als bij ons (ons huis is van ca. 1920-1925 (niet precies bekend).
We hebben alleen een vaste trap naar zolder.
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
pi_61590418
Respect...
pi_61595927
Gefeliciteerd. En dit gedeelte vond ik veel interessanter om de volgen dat de inrichting straks.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  zaterdag 13 september 2008 @ 12:09:40 #47
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61597533
Bedankt iedereen
En maok, dat vind ik ook wel eigenlijk, al kan je met een inrichting alles mooier maken, of omzeep helpen natuurlijk, dus in die zin kan het nog interessant worden

Ik kan m'n topic niet zo goed volgen omdat ik voor de zoveelste keer op smalband zit (jochei belgsiche downloadlimieten), sorry dus als ik een vraag niet beantwoord oid
pi_61600348
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 21:09 schreef MMach het volgende:

[..]

ik vrees dat er niet meteen een ander aankomt, het zal vooral te eindwerken zijn, en erna hopefully naar het buitenland. Maar zeg nooit nooit natuurlijk

Heb je thuis dan ook niks meer wat je al tijden wilde doen, maar door de zolder vertraging heeft gekregen?
pi_61603381
wowowowowow!!!!!!!!!

Wat is dat echt ongelooflijk mooi geworden!
Heel veel complimenten voor MMach en de anderen die hebben geholpen!
Wat een groot verschil met voor en na, ontzettend mooie ruimte geworden, lekker licht enzo. Echt heel erg gaaf en mooi gedaan!

Gaan we ook nog foto's te zien krijgen van de inrichting later?
Ben wel benieuwd hoe dat er helemaal klaar uit gaat zien.

Nogmaals wow!!!
  zaterdag 13 september 2008 @ 23:59:37 #50
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61612258
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:49 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Heb je thuis dan ook niks meer wat je al tijden wilde doen, maar door de zolder vertraging heeft gekregen?
Het is niet zozeer het willen, maar de financiële kant die moeilijker is. Ik ben student, moet nog 1 jaar studeren, dat betekent nog 1 jaar schoolkosten, auto- en motorverzekeringen, gas-, elektriciteits-,telefoon- en internetrekeningen, etc Oh ja, de verhoogde belastingen niet vergeten, omdat ik veel meer werk dan de gemiddelde student
Dat is zo'n grote hap uit mijn budget dat ik tegen het einde van het jaar niet al teveel speling meer zal hebben om een dure verbouwing te financieren. Zelfs al doe je het zo goedkoop mogelijk, dat is nog steeds duur. Zeker omdat ik moeite heb met het feit dat ik dan niet alles kan afwerken zoals ik wil. Het besluit zou dus zijn: ik steek nog meer geld in zaken die niet broodnodig zijn, waar ik uiteindelijk niet helemaal tevreden van ga zijn, geld dat ik ook zou kunnen gebruiken voor dingen waar ik wel direct voordeel mee heb.
In m'n eigen huis heb ik al ettelijke duizende euro's gestoken, het is ook meer waard geworden, maar dat geld zie ik niet meer terug, misschien ooit bij de verkoop, maar dan is 1000¤ voor mij niet zoveel meer als het nu voor me is, als zelfbedruipende student.
Verder wil ik toch naar het buitenland gaan verkassen in 2010 als alles goed gaat, en ben ik dan niet zoveel meer met mijn afgewerkte kamers.
Dit terzijde moet er niet echt zo gigantisch veel meer gebeuren aan dat huis, een aantal van de grootste dingen zijn toch al voorbij. Maar ja, ik kan niet in de toekomst kijken, misschien kan ik het ooit betalen, misschien ook niet, on va voir. Again, zeg nooit nooit, het kan zijn dat ik in de examenperiode de onweerstaanbare nood aan verbouwen niet kan onderdrukken en ik weer in gang schiet.
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 17:26 schreef bl0emetjE het volgende:
wowowowowow!!!!!!!!!

Wat is dat echt ongelooflijk mooi geworden!
Heel veel complimenten voor MMach en de anderen die hebben geholpen!
Wat een groot verschil met voor en na, ontzettend mooie ruimte geworden, lekker licht enzo. Echt heel erg gaaf en mooi gedaan!

Gaan we ook nog foto's te zien krijgen van de inrichting later?
Ben wel benieuwd hoe dat er helemaal klaar uit gaat zien.

Nogmaals wow!!!
Bedankt
En ik zal ervoor zorgen dat die foto's hier verschijnen. Normaal gezien zou dat in de loop van het jaar dan verhuurd worden als B&B, zal dus iets van een 150¤ per weekend zijn, gangbare prijzen in de B&B 'scene' hier. Dat verschijnt dan als subrubriekje op de site van de sauna zelf. Als er fokkers zouden komen, fix ik met de eigenaresse wel een deal in de vorm van een korting of een voordeelpakketje of zo
Maar daar zijn we nog niet

[ Bericht 2% gewijzigd door MMach op 14-09-2008 00:05:01 ]
pi_61612548
Amen, heren.
  Moderator / Miss SHO zondag 14 september 2008 @ 11:06:40 #52
22592 crew  Ole
pi_61616368
Mmach is de wens van elke vrouw
pi_61616654
Vraagje nog: hoe heb je precies de isolatie gedaan? Welke lagen zijn dat?
pi_61618299
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:06 schreef Ole het volgende:
Inderdaad!
Koekoek!
  zondag 14 september 2008 @ 13:22:52 #55
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61618761
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:25 schreef charon het volgende:
Vraagje nog: hoe heb je precies de isolatie gedaan? Welke lagen zijn dat?
Ik heb dat in 2 lagen gedaan omdat het zo beter uikwam (zie eerste topic). In totaal is dat 12cm (2 keer 6cm) isolatie met een dampscherm. Eerste laag was Rockwool Delta (die driehoekige panelen), en de 2de laag was gewoon glaswoldeken met een dampscherm erop. Verschil met en zonder isolatie was als dag en nacht.
  zondag 14 september 2008 @ 13:24:48 #56
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61618789
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:06 schreef Ole het volgende:
Dat weet ik nog zo niet hoor Ze zouden me gebruiken om hun huis te fixen, niet om m'n karakter of zo
En de gemiddelde vrouw kennende zal er nog genoeg te klagen vallen over mij hoor
pi_61618931
quote:
Op zondag 14 september 2008 13:24 schreef MMach het volgende:

[..]

Dat weet ik nog zo niet hoor Ze zouden me gebruiken om hun huis te fixen, niet om m'n karakter of zo
En de gemiddelde vrouw kennende zal er nog genoeg te klagen vallen over mij hoor

Dat is eigen aan een vrouw.
Koekoek!
pi_61619271
quote:
Op zondag 14 september 2008 13:22 schreef MMach het volgende:

[..]

(zie eerste topic).
Ah oops sorry!
Het is dat we ons huis nu willen verkopen en geen grote dingen meer doen.. anders zou ik zeggen, verveel je je?
pi_61620032
quote:
Op zondag 14 september 2008 13:24 schreef MMach het volgende:

[..]

jah, er zijn wss ook wel genoeg mannen die met jou genoegen zouden nemen. Maarja, dat heeft dan ook weer ander implicaties
  zondag 14 september 2008 @ 20:49:37 #60
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61629312
@charon, over welke dingen heb je het precies? Isoleren of zo? I'd love nog zo een groot werk als de zolder, maar dat zou teveel storen bij m'n opleiding denk ik. Het is een richting die nog maar sinds dit jaar zal bestaan, en verwacht wordt dat het een moeilijke specialistatie zal zijn (veel gastsprekers uit de industrie), dus ik durf niet meteen zo'n groot werk meer tussendoor nemen. +dat eindwerk wordt geschat op 600u werk gedurende het jaar, naast de lessen dus. Het valt dus maar af te wachten of ik mij zal vervelen tijdens het jaar of niet

@Archont, het is me wat he, in deze wereld Helaas voor die mannen ben ik toch enkel voor vrouwen
pi_61637770
Mooi eindresultaat, het is iets geworden waar je trots op kan zijn!

Wat ik me nog afvroeg, hoe is het afgelopen met het 2e huis van jullie?
  maandag 15 september 2008 @ 12:51:10 #62
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61642513
quote:
Op maandag 15 september 2008 08:40 schreef Gurb het volgende:
Mooi eindresultaat, het is iets geworden waar je trots op kan zijn!

Wat ik me nog afvroeg, hoe is het afgelopen met het 2e huis van jullie?
Voorspelbaar genoeg is dat nog steeds niet te koop aangeboden Er moet niet zo heel veel meer worden uit weggehaald, maar echte vooruitgang is er toch ook niet gebeurd.
Nu goed, in de komende maand zijn alle telgen van de familie (dat zijn er maar 5, me included ;P) terug in België, en allicht kunnen we er zo samen wat spoed achter zetten.
  maandag 15 september 2008 @ 17:03:51 #63
60533 Quara
R3Ð Ðév¡l
pi_61649773
Het is heel mooi geworden en erg opgeknapt!

Wat ik mij afvraag is hoe je het hout hebt gemaakt dat achter het luik zit en ook omhoog komt. Loopt dat schuin waardoor het omhoog wordt geduwd? En heb je dat extra glad gemaakt?
[url=http://www.]www.[/url]
Thinking to be is quite the opposite of being one
  dinsdag 16 september 2008 @ 21:36:04 #64
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61687073
quote:
Op maandag 15 september 2008 17:03 schreef Quara het volgende:
Het is heel mooi geworden en erg opgeknapt!

Wat ik mij afvraag is hoe je het hout hebt gemaakt dat achter het luik zit en ook omhoog komt. Loopt dat schuin waardoor het omhoog wordt geduwd? En heb je dat extra glad gemaakt?
Dat werkt op deze manier, ik denk dat dit tekeningetje duidelijk genoeg is? Wel niet allemaal op schaal, gewoon quick n dirty.
  dinsdag 16 september 2008 @ 21:42:47 #65
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_61687293
Volgens mij ken ik die zolder . Altans, van voor dattie verbouwd was. Is dat toevallig in Lathum in een oude boerderij?

edit: Gezien je FoBo zal het wel niet. Lathum ligt nou niet echt bij Gent in de buurt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 16 september 2008 @ 23:15:58 #66
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61690505
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:42 schreef fathank het volgende:
Volgens mij ken ik die zolder . Altans, van voor dattie verbouwd was. Is dat toevallig in Lathum in een oude boerderij?

edit: Gezien je FoBo zal het wel niet. Lathum ligt nou niet echt bij Gent in de buurt.
In de OP staat de locatie zelfs vermeld
En je zal merken dat veel zolders op elkaar lijken
  woensdag 17 september 2008 @ 11:01:20 #67
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_61697533

Vooral deze foto deed me denken aan een bekende zolder. Heb namelijk bij een renovatie van een oude boerderij wat bijgeklust en die houten paal die je daar ziet die hebben we samen met een paar vrienden allemaal met de hand schoongekrabt (Alle palen + balken van de zolder, dus niet alleen die ene paal ). Die waren helemaal zwart uitgeslagen. Helemaal met de hand met verfkrabbers aan de slag geweest. Heeft weken geduurd voordat alle palen en balken klaar waren.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_61815845
quote:
Op zondag 7 september 2008 21:27 schreef MMach het volgende:

visitors
[ afbeelding ]
Is dat de eigenaresse of een van je zussen?

Hoe dan ook, hulde voor MMach . Ik ben zeer benieuwd hoe ze het gaan inrichten en wat dus het eindsresultaat zal gaan worden .
  maandag 22 september 2008 @ 01:39:41 #69
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_61816240
Dat is mijn middelste zus. Links m'n broer, en rechts de vriend van m'n zus.
pi_62054046
Nog nieuws uit Gent?
pi_62055436
het is vandaag licht bewolkt me kans op lokale buien

of had je liever ander nieuws?
pi_62056053
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 16:45 schreef Gurb het volgende:
Nog nieuws uit Gent?
Het is een mooie (binnen)stad met prachtige gevels en lieve mensen en lekker eten.
Wij liepen er maandagavond zonder jas heerlijk op straat te banjeren; genoten van de etalages en hebben MMach niet gezien.
En er wel naar uitgekeken...
  dinsdag 4 november 2008 @ 17:47:13 #73
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_62940380
Even een tussentijdse update maar weer

Voor het keukentje heb ik een tijdje geleden een werkblad gemaakt, en nu heeft het keukentje ook wat vorm gekregen.

Simpel, maar toch functioneel.

Er zijn ook wat meubels bijgekomen, al zitten die niet allemaal al in elkaar. De eigenaresse heeft ook zo'n soort gordijntje opgehangen waar de slaapkamer is. Op de foto's ziet het er wat kitcherig uit, maar i quite like it in reality (In Berlijn heb ik eens een hele voorgevel van een winkel gezien die op dezelfde manier was uitgevoerd)

2persoonsbed met nog voldoende ruimte naast

De binnenkant van het luik wordt ook nog eens afgewerkt

Intussen ben ik nog even begonnen aan een werkje. Een vriendin van mij heeft een eerste huisje gekocht met gedateerde electriciteit (loden opbouwpijpen en geleiders met katoenisolatie). In dat huis ga ik van boven tot beneden en van voor tot achter degelijke electriciteit leggen. Ik heb er eigenlijk geen tijd voor met m'n thesis enzo, maar voor goede vrienden doe ik al es een efforke.

Dat is wel te saai voor een eigen topic, dus het zal bij deze foto's blijven. Het is overigens wel stoffig werken soms

pi_62940587
Dat busje ook weer in beeld!
pi_62944655
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 17:47 schreef MMach het volgende:
Even een tussentijdse update maar weer
[ afbeelding ]

Voor het keukentje heb ik een tijdje geleden een werkblad gemaakt, en nu heeft het keukentje ook wat vorm gekregen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Simpel, maar toch functioneel.

Er zijn ook wat meubels bijgekomen, al zitten die niet allemaal al in elkaar. De eigenaresse heeft ook zo'n soort gordijntje opgehangen waar de slaapkamer is. Op de foto's ziet het er wat kitcherig uit, maar i quite like it in reality (In Berlijn heb ik eens een hele voorgevel van een winkel gezien die op dezelfde manier was uitgevoerd)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

2persoonsbed met nog voldoende ruimte naast
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De binnenkant van het luik wordt ook nog eens afgewerkt

Intussen ben ik nog even begonnen aan een werkje. Een vriendin van mij heeft een eerste huisje gekocht met gedateerde electriciteit (loden opbouwpijpen en geleiders met katoenisolatie). In dat huis ga ik van boven tot beneden en van voor tot achter degelijke electriciteit leggen. Ik heb er eigenlijk geen tijd voor met m'n thesis enzo, maar voor goede vrienden doe ik al es een efforke.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dat is wel te saai voor een eigen topic, dus het zal bij deze foto's blijven. Het is overigens wel stoffig werken soms
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is echt super mooi geworden!
  woensdag 5 november 2008 @ 09:42:15 #76
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_62961890
MMach, zou je dat fornuis en die koelkast niet omdraaien en dan een kleine afzuigkap (zo'n platte tegen 't plafond aan) ophangen boven het fornuis? Anders krijg je namelijk overal vettige troep straks op je mooie schilderwerken, tegels en vooral op de raam. De raam open is niet genoeg ben ik zelf achter gekomen...

Wel erg mooi geworden zeg! Waarom is dat niet in Antwerpen

Zou 't zo huren! Is echt mooi geworden hoor, en die hangende dingen zijn helemaal niet kitch! Echt mooi, zou bijna zeggen kom hier 's voorbij
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  woensdag 5 november 2008 @ 10:21:23 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62962827
Wat is het waanzinnig mooi geworden zeg!
  woensdag 5 november 2008 @ 14:00:17 #78
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_62968599
Thanx!

En zwahiel: je hebt volkomen gelijk, volgens mij gaat dat aanslag geven. Maar de wil van een vrouw kan sterk zijn, dus is het zo geworden Langs de andere kant zal er niet elke dag op worden gekookt, en zal er meer worden gekuist dan gekookt, in die zin kan het dus wel nog meevallen. De tegels zullen toch al wat beschermen.

En ik moet eerlijk zeggen, ik ben jaloers dat die zolder niet bij mij thuis is, ik zou er echt wel op kot kunnen zitten
pi_62968663
ik weet al op welke zolder ik volgende zomer ga mogen zitten dan
  woensdag 5 november 2008 @ 23:25:47 #80
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_62986767
Raad haar anders even dit aan:

Een dampkap waarbij de motor niet in de kap zelf zit. Kun je prima wegwerken in de muur, als je 'm scheef hangt boven de kookplaat steekt er verder niets uit

En ja vrouwen wil is vaak sterk ja
Ziet er toch wel prima uit verder, kom 's hier heen. Antwerpen is niet zover weg toch
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_62988300
quote:
Op woensdag 5 november 2008 23:25 schreef zwahiel het volgende:

Ziet er toch wel prima uit verder, kom 's hier heen. Antwerpen is niet zover weg toch
krijgen we dan een extra dienstwagen??
pi_62988796
WOW, dat is héél mooi geworden, ik zou er zo willen wonen!
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  donderdag 6 november 2008 @ 09:24:28 #83
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_62991181
quote:
Op donderdag 6 november 2008 00:37 schreef Archont het volgende:

[..]

krijgen we dan een extra dienstwagen??
Je mag mijn Lada best lenen dan hoor
pi_63048625
heel mooi zo en lekker licht geworden zegm wat een ruimte ook !!! wil graag de AF -fotos zien als alles klaar is met de inrichting

waar haal j je energie vandaan zeg? zo een goede vriend wil ik ook wel hebben zo nu en dan
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:59:49 #85
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_63050624
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 09:46 schreef Charisma het volgende:
heel mooi zo en lekker licht geworden zegm wat een ruimte ook !!! wil graag de AF -fotos zien als alles klaar is met de inrichting

waar haal j je energie vandaan zeg? zo een goede vriend wil ik ook wel hebben zo nu en dan
Thnx, en die foto's komen er zeker. Ik dacht dat de bedoeling was dat het ergens in december verhuurbaar was.
Het is dat ik in m'n jeugd ontsnapt ben aan de ADHD rage, anders zeiden ze wel dat het dat was, mijn overdosis energie Maargoed, ik ben 's avonds ook gewoon moe hoor

En zwahiel, misschien gebeurt dat ooit wel es. Ergens speel ik al lang met het idee een eigen bedrijfje te beginnen. Al is het niet voor direct, want ik zou het zonde vinden om mijn diploma opzij te schuiven om zoiets na te jagen. Misschien gebruik ik m'n diploma wel om startkapitaal te vergaren en dan in de volgende jaren een klein bedrijfje na de uren erbij. Ach we zien wel hoe alles uitdraait, eerst maar mijn diploma halen I guess
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:49:48 #86
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_63051488
Ej ge weet mij te vinden

Wel lachen dat je dat in je achterhoofd hebt zitten, is altijd leuk dat soort dingen. Vind zelf dat als ik straks klaar ben (áls ik 't haal deze master!) dan ga ik ook een dag per week iets totaal anders doen. Zat zelf te denken aan buschauffeur of iets in die richting. Merkte met mijn afstuderen dat het erg prettig is om als je de hele week in je vak gebied zit om er een of twee keer per week uit te kunnen ontsnappen. Hele andere omgeving, andere mensen ander werk. Dat werkte voor mij echt rustgevend en meer uitdagend. Hield alles een beetje in balans zeg maar.

Het blijft er echt mooi uit zien MMach! Petje af hoedje op!
  Moderator maandag 10 november 2008 @ 11:54:12 #87
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_63098285
Dat kraaltjes gebeuren inderdaad, in Berlijn !

Kutcamera !!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 14 december 2008 @ 17:30:56 #88
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_64009910
Idd, dat is dat Berlijnse ding

Intussen zijn alle details van de zolder al gedaan, is die elektriciteitsklus ook al gedaan en kan ik eindelijk eens beginnen met studeren.

I'm happy to say dat de zolder succes heeft. Ouderjaarsnacht is hij verhuurd, en vanaf 14 januari komt er een semi-permanente bewoner met een kindje (voor minstens 6 maanden). Ze stak haar hoofd door het luik en zei ogenblikkelijk 'ik neem het'

Foto's dus. In het echt is het wel mooier dan op de foto's, moeilijk om de juiste lichtbalans te krijgen met al die verschillende kleurtinten, maar het geeft toch een beetje een beeld.

De trap heeft er een leuning bij:

Links van de trap een deur naar een basic badkamertje (douche, wc, lavabo, 12m²)

Dan boven is het meeste hetzelfde denk ik, al zijn alle lampen opgehangen. De tv wordt nog een flatscreen en de ladder hoort niet bij de inrichting Opgeruimd is het nog niet, maar dat is mijn zaak niet

Het bedje boven heeft nu een spotje met trekschakelaar.

Et voila, dat is het zo ongeveer,

[ Bericht 30% gewijzigd door MMach op 14-12-2008 21:27:59 ]
pi_64010584
Ja hé, we willen het wel met inrichting zien natuurlijk!!
  zondag 14 december 2008 @ 18:21:20 #90
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_64010908
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:04 schreef Yeahinho het volgende:
Ja hé, we willen het wel met inrichting zien natuurlijk!!
Done

Hehe, weet je 't nog?

Toen moest het allemaal nog beginnen.
pi_64026311
Mooi geworden
pi_64030667
Hoe cool . Niet normaal hoe je dat ouwe krot van een zolder hebt om kunnen toveren tot wat het nu is. Wederom respect MMach .
  maandag 15 december 2008 @ 17:26:41 #93
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_64035275
Ziet er super uit.

Respect voor je A-Team busje ook.
pi_65364437
Tijd al stil rond MMach, hoe gaat het met je studie of zit die misschien nu daarvoor in het buitenland?
............................
pi_65366480
tzijn examens
  zondag 25 januari 2009 @ 01:57:43 #96
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_65375630
Waarom werken jullie belgen altijd de huizen aan de zijkamen met van die schubben af?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_65386302
dat zijn geen schubben, dat zijn leien.

Is meestal tegen water. Water dat er tegen regens loopt gewoon naar beneden zonder in de muur te dringen.

Wat doen jullie nederlanders in de plaats??
  zondag 25 januari 2009 @ 15:36:10 #98
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_65386713
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:05 schreef sander89 het volgende:
Tijd al stil rond MMach, hoe gaat het met je studie of zit die misschien nu daarvoor in het buitenland?
Naast het feit dat het nu examens zijn is er ook niet zoveel te melden Al de lopende werken zijn af en ik heb nog geen tijd gehad voor iets anders. In het 2de semester houd ik me vooral bezig met mijn eindwerk, wat al goed vlot, en dat is het zowat.
Na mijn jaren in de UAE (wat nog helemaal niet vaststaat, maar wel waarschijnlijk is), ga ik misschien zelfs voortstuderen (Taal en letterkunde Nederlands & Engels. (ja ook dat is een intresse van mij ) Maar dat is alweer 5 jaar universiteit... We zien wel)
pi_65602042
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:54 schreef Renesite het volgende:
Dat kraaltjes gebeuren inderdaad, in Berlijn !
[ afbeelding ]

Kutcamera !!
Ja die winkel is tof

Het is echt super mooi geworden!!
  zaterdag 31 januari 2009 @ 20:24:46 #100
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_65605302
Wow dat ziet er echt geweldig uit
Goed gedaan zeg!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties