SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anyway, nice work
als m'n examens gedaan heb vind ik mss nog wel eens wat tijd om te komen helpen, maar het is druk druk druk.
Met glasvlies (behang). Als je dat dan schildert met matte latexverf en een gewone roller is het vlak met een beetje textuur, een beetje zoals de stof waar hemden van worden gemaakt, maar dan met een onregelmatigere structuur.quote:Op maandag 8 september 2008 19:03 schreef Adolecens het volgende:
MMach,
Waarmee heb je het plaatmateriaal afgewerkt en voelt dit glad aan, of is het wat ruw?
Good job!
ok, ook goed om naden en scheurtjes mee weg te werken dusquote:Op maandag 8 september 2008 19:10 schreef MMach het volgende:
[..]
Met glasvlies (behang). Als je dat dan schildert met matte latexverf en een gewone roller is het vlak met een beetje textuur, een beetje zoals de stof waar hemden van worden gemaakt, maar dan met een onregelmatigere structuur.
Als je het verft met satijnverf of zo is het wel veel gladder, maar dan is het vlekkeriger bij strijklicht.
Je kan het uiteindelijk vergelijken met een gestucte muur die geverfd is met een roller met een beetje textuur.
Doet de vloer trouwens een beetje ski-helling zijn? Het lijkt zo golven te vertonen op de foto's...quote:Op maandag 8 september 2008 18:46 schreef MMach het volgende:
Tegen het einde van de week wil ik alles afhebben, dat maakt dat het luik de laatste grote opgave zal zijn. Helaas baart die me een beetje zorgen.In de laatste weken is die gasveer gedemonteerd geweest, en nu ze er weer inzit blijkt de eerste 10cm om het luik op te heffen te zwaar te zijn. Ik kan het openduwen met 2 vingers, en ik ben nu ook weer niet zo sterk, maar de eigenaresse moet daar serieus voor duwen. Dat oplossen zal niet zo eenvoudig zijn. Het luik lichter maken is geen optie omdat ik niet aan sterkte wil inboeten.
Jij kan golven zien op de foto's?quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:30 schreef richie29 het volgende:
[..]
Doet de vloer trouwens een beetje ski-helling zijn? Het lijkt zo golven te vertonen op de foto's...
En wat betreft dat luik (nou ben ik wat te lui geweest om te kijken of er in de vorige delen foto's van in stonden), maar kunnen er niet 2 extra of sterkere gasveren gebruikt worden? Of is dat weer wat te simpel gedacht?
Wat als je nu twee normale veren bij het luik erbij plaatst, zodat deze de eerste centimers "meehelpen" De veren hoeven niet al te lang te zijn en kunnen dan aan één kant bevestigd worden (het luik valt dan op het einde op de veren) meer als een paar kilo druk heb je niet nodig heb ik begrepen uit jouw verhaalquote:Op dinsdag 9 september 2008 10:47 schreef MMach het volgende:
[..]
De gasveren die ik nu heb zijn sterk genoeg, alleen kan ik ze niet scheef genoeg monteren. Net als bij de kofferklep van een auto moet je de eerste paar cm zelf heffen voor de gasveren echt beginnen meeduwen.
De veren heb ik ook eens overdacht, maar die zouden te lang worden denk ik. Eerste cm's is misschien een foute term, stel dat de eerste 10° manueel te doen zijn, dat komt dichter bij de werkelijkheid.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:41 schreef Nint het volgende:
[..]
Wat als je nu twee normale veren bij het luik erbij plaatst, zodat deze de eerste centimers "meehelpen" De veren hoeven niet al te lang te zijn en kunnen dan aan één kant bevestigd worden (het luik valt dan op het einde op de veren) meer als een paar kilo druk heb je niet nodig heb ik begrepen uit jouw verhaal
Of je plaatst een "helper hendel" schematje:
PLAAT
|---.--------------__
. = scharnier
_ = handvat
dan kan ze aan het handvat trekken om het luik de eerste centimers op te lichten.
(als ik het goed heb gaat hij daarna toch vanzelf?)
idd, maar das niet esthetisch verantwoordquote:Op dinsdag 9 september 2008 14:39 schreef dvr het volgende:
Meestal werkt dat soort luiken toch met contra-gewichten, die langs een paar katrolletjes (aan het plafond) met koorden aan de klep bevestigd zijn?
Je hoeft geen 10 cm te overbruggen als je ze aan de zijkant plaatst of word de kracht dan te groot?quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:17 schreef MMach het volgende:
[..]
De veren heb ik ook eens overdacht, maar die zouden te lang worden denk ik. Eerste cm's is misschien een foute term, stel dat de eerste 10° manueel te doen zijn, dat komt dichter bij de werkelijkheid.
In principe zijn grote krachten geen probleem, gasveren hebben een enorme kracht, alleen de bevestigingspunten zijn zwak. Ik moet daar houtbouten voor gebruiken, en als ik zwaardere gasveren gebruikte en een beetje fors op het luik duwde braken die gewoon af. Dat is dus the weakest link.quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:43 schreef Nint het volgende:
[..]
Je hoeft geen 10 cm te overbruggen als je ze aan de zijkant plaatst of word de kracht dan te groot?
Bij mijn weten zijn die scharnieren niet geschikt om te belasten in de richting die ik zou moeten gebruiken bij het luik. Je kan die namelijk ook uitrekken, dus van het bevestigingspunt van de scharnier wegtrekken. Volgens mij geeft dat problemen met de passing van het luik.quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:33 schreef Nint het volgende:
Al gedacht aan een Bommer scharnier; als je deze helemaal openvouwt zodat deze duwt i.p.v trekt zou deze het luik lichter kunnen maken
zie bv wijntjes (eventuele foutmelding wegklikken)
De hoogte van de zolder zelf is net iets meer dan 4m en de tussenvloer op 2m10 geloof ik. Te laag om een heel verdiep te maken, maar hoog genoeg voor zo'n klein verdiepje waar je niet echt veel onder moet staan.quote:Op woensdag 10 september 2008 21:31 schreef charon het volgende:
Ah.. leuk- lijkt precies op mijn zolder (vóór dan..), en plannen hebben we ook.
Vooral die tussenvloer is interessant- hier is het ook zo belachelijk hoog- zonde om het niet te gebruiken. Op welke hoogte is dat?
Hehe, goed hoorquote:
ik vrees dat er niet meteen een ander aankomt, het zal vooral te eindwerken zijn, en erna hopefully naar het buitenland. Maar zeg nooit nooit natuurlijkquote:Op vrijdag 12 september 2008 20:40 schreef AnneX het volgende:
Een jaar later en een goede klus geklaard !
Wat wordt het volgende projekt, waarbij wij kunnen meegriezelen van gribus naar showruimte ?
quote:Op vrijdag 12 september 2008 21:09 schreef MMach het volgende:
[..]
ik vrees dat er niet meteen een ander aankomt, het zal vooral te eindwerken zijn, en erna hopefully naar het buitenland. Maar zeg nooit nooit natuurlijk
Het is niet zozeer het willen, maar de financiële kant die moeilijker is. Ik ben student, moet nog 1 jaar studeren, dat betekent nog 1 jaar schoolkosten, auto- en motorverzekeringen, gas-, elektriciteits-,telefoon- en internetrekeningen, etc Oh ja, de verhoogde belastingen niet vergeten, omdat ik veel meer werk dan de gemiddelde studentquote:Op zaterdag 13 september 2008 14:49 schreef Adolecens het volgende:
[..]
![]()
![]()
Heb je thuis dan ook niks meer wat je al tijden wilde doen, maar door de zolder vertraging heeft gekregen?
Bedanktquote:Op zaterdag 13 september 2008 17:26 schreef bl0emetjE het volgende:
wowowowowow!!!!!!!!!
Wat is dat echt ongelooflijk mooi geworden!
Heel veel complimenten voor MMach en de anderen die hebben geholpen!
Wat een groot verschil met voor en na, ontzettend mooie ruimte geworden, lekker licht enzo. Echt heel erg gaaf en mooi gedaan!
Gaan we ook nog foto's te zien krijgen van de inrichting later?
Ben wel benieuwd hoe dat er helemaal klaar uit gaat zien.
Nogmaals wow!!!
Ik heb dat in 2 lagen gedaan omdat het zo beter uikwam (zie eerste topic). In totaal is dat 12cm (2 keer 6cm) isolatie met een dampscherm. Eerste laag was Rockwool Delta (die driehoekige panelen), en de 2de laag was gewoon glaswoldeken met een dampscherm erop. Verschil met en zonder isolatie was als dag en nacht.quote:Op zondag 14 september 2008 11:25 schreef charon het volgende:
Vraagje nog: hoe heb je precies de isolatie gedaan? Welke lagen zijn dat?
Dat weet ik nog zo niet hoorquote:
quote:Op zondag 14 september 2008 13:24 schreef MMach het volgende:
[..]
Dat weet ik nog zo niet hoorZe zouden me gebruiken om hun huis te fixen, niet om m'n karakter of zo
![]()
En de gemiddelde vrouw kennende zal er nog genoeg te klagen vallen over mij hoor
Ah oops sorry!quote:
jah, er zijn wss ook wel genoeg mannen die met jou genoegen zouden nemen. Maarja, dat heeft dan ook weer ander implicatiesquote:Op zondag 14 september 2008 13:24 schreef MMach het volgende:
[..]
Dat weet ik nog zo niet hoorZe zouden me gebruiken om hun huis te fixen, niet om m'n karakter of zo
![]()
En de gemiddelde vrouw kennende zal er nog genoeg te klagen vallen over mij hoor
Voorspelbaar genoeg is dat nog steeds niet te koop aangebodenquote:Op maandag 15 september 2008 08:40 schreef Gurb het volgende:
Mooi eindresultaat, het is iets geworden waar je trots op kan zijn!
Wat ik me nog afvroeg, hoe is het afgelopen met het 2e huis van jullie?
Dat werkt op deze manier, ik denk dat dit tekeningetje duidelijk genoeg is? Wel niet allemaal op schaal, gewoon quick n dirty.quote:Op maandag 15 september 2008 17:03 schreef Quara het volgende:
Het is heel mooi geworden en erg opgeknapt!
Wat ik mij afvraag is hoe je het hout hebt gemaakt dat achter het luik zit en ook omhoog komt. Loopt dat schuin waardoor het omhoog wordt geduwd? En heb je dat extra glad gemaakt?
In de OP staat de locatie zelfs vermeldquote:Op dinsdag 16 september 2008 21:42 schreef fathank het volgende:
Volgens mij ken ik die zolder. Altans, van voor dattie verbouwd was. Is dat toevallig in Lathum in een oude boerderij?
edit: Gezien je FoBo zal het wel niet. Lathum ligt nou niet echt bij Gent in de buurt.
Is dat de eigenaresse of een van je zussen?quote:
Het is een mooie (binnen)stad met prachtige gevels en lieve mensen en lekker eten.quote:
Dat is echt super mooi geworden!quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:47 schreef MMach het volgende:
Even een tussentijdse update maar weer![]()
[ afbeelding ]
Voor het keukentje heb ik een tijdje geleden een werkblad gemaakt, en nu heeft het keukentje ook wat vorm gekregen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Simpel, maar toch functioneel.
Er zijn ook wat meubels bijgekomen, al zitten die niet allemaal al in elkaar. De eigenaresse heeft ook zo'n soort gordijntje opgehangen waar de slaapkamer is. Op de foto's ziet het er wat kitcherig uit, maar i quite like it in reality(In Berlijn heb ik eens een hele voorgevel van een winkel gezien die op dezelfde manier was uitgevoerd)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
2persoonsbed met nog voldoende ruimte naast
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De binnenkant van het luik wordt ook nog eens afgewerkt
Intussen ben ik nog even begonnen aan een werkje. Een vriendin van mij heeft een eerste huisje gekocht met gedateerde electriciteit (loden opbouwpijpen en geleiders met katoenisolatie). In dat huis ga ik van boven tot beneden en van voor tot achter degelijke electriciteit leggen. Ik heb er eigenlijk geen tijd voor met m'n thesis enzo, maar voor goede vrienden doe ik al es een efforke.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is wel te saai voor een eigen topic, dus het zal bij deze foto's blijven. Het is overigens wel stoffig werken soms
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
krijgen we dan een extra dienstwagen??quote:Op woensdag 5 november 2008 23:25 schreef zwahiel het volgende:
Ziet er toch wel prima uit verder, kom 's hier heen. Antwerpen is niet zover weg toch
Je mag mijn Lada best lenen dan hoorquote:Op donderdag 6 november 2008 00:37 schreef Archont het volgende:
[..]
krijgen we dan een extra dienstwagen??
Thnx, en die foto's komen er zeker. Ik dacht dat de bedoeling was dat het ergens in december verhuurbaar was.quote:Op zaterdag 8 november 2008 09:46 schreef Charisma het volgende:
heel mooi zo en lekker licht geworden zegm wat een ruimte ook !!! wil graag de AF -fotos zien als alles klaar is met de inrichting![]()
waar haal j je energie vandaan zeg? zo een goede vriend wil ik ook wel hebben zo nu en dan
Donequote:Op zondag 14 december 2008 18:04 schreef Yeahinho het volgende:
Ja hé, we willen het wel met inrichting zien natuurlijk!!
Naast het feit dat het nu examens zijn is er ook niet zoveel te meldenquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:05 schreef sander89 het volgende:
Tijd al stil rond MMach, hoe gaat het met je studie of zit die misschien nu daarvoor in het buitenland?
Ja die winkel is tofquote:Op maandag 10 november 2008 11:54 schreef Renesite het volgende:
Dat kraaltjes gebeuren inderdaad, in Berlijn!
[ afbeelding ]
Kutcamera!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |