Sla je Amstel uit principe over omdat je het pils niet lekker vindt? Dan zou het zonde zijn, want de bok van Amstel is echt goed!quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:31 schreef veldmuis het volgende:
Ik heb zoals ik eerder al screef alleen nog maar de Gulpener op (van de tap) en vond dat wel een prima bockbier. Amstel sla ik uit principe over, La Trappe moet ik dan ook es proberen
Ooh, ik drink altijd pils en rond speciale gelegenheden speciaal bierquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 21:36 schreef borisz het volgende:
Zurig in de positieve zin van het woord ja.
IJbock van vanmiddag was wel iets beter dan vorige week, maar het is niet mijn favo bock.
Ik heb nu De Bok Is Los, maar die is tja een beetje matigjes. Weinig smaak en ik neig hem Amstel Bock Light te gaan noemen.
Pils drink ik alleen tijdens feestjes etc. Ik vind pils zo saai
Thuis heb ik vooral speciale bieren in huis.
Paulaner vind ik ook beter dan HJ weizenquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 21:46 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Het enige speciaalbier dat ik nu in huis heb is Hertog Jan Weizen. Prima te drinken, alhoewel ik Paulaner toch het lekkerst blijf vinden.
Is bockbier nu echt zo populair in Nederland?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:31 schreef veldmuis het volgende:
Ik heb zoals ik eerder al screef alleen nog maar de Gulpener op (van de tap) en vond dat wel een prima bockbier. Amstel sla ik uit principe over, La Trappe moet ik dan ook es proberen
Ben gister voor het eerst geweest. Was zeker voor herhaling vatbaar!quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 08:48 schreef Againzender het volgende:
Nog mensen die naar het bokbierfestival in de Beurs van Berlage gaan dit weekeinde?
Er zit veel verschil tussen bockbier van verschillende brouwers, de smaak van bockbier is daarom niet in het algemeen te omschrijven.quote:Op zondag 26 oktober 2008 11:57 schreef Chimay het volgende:
Is bockbier nu echt zo populair in Nederland?
Hier in België, toch HET bierland, kom je het bijna nergens tegen.
Met welke andere bieren kan je de smaak vergelijken?, ik ben er namelijk wel benieuwd naar.
Ik vind bockbier vaak iets 'gebrands' hebben, om het zo maar te zeggen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 12:12 schreef Weird- het volgende:
[..]
Er zit veel verschil tussen bockbier van verschillende brouwers, de smaak van bockbier is daarom niet in het algemeen te omschrijven.
Bo(c)kbier is een typisch Nederlands bier, hoewel de oorsprong van het type in Duitsland ligt. Vandaar dat je het in Belgie misschien niet zoveel ziet (zij hebben natuurlijk al zat bier om uit te kiezenquote:Op zondag 26 oktober 2008 11:57 schreef Chimay het volgende:
[..]
Is bockbier nu echt zo populair in Nederland?
Hier in België, toch HET bierland, kom je het bijna nergens tegen.
Met welke andere bieren kan je de smaak vergelijken?, ik ben er namelijk wel benieuwd naar.
hmm, zoet, en het lijkt op dubbel, niets voor mij dus, ik ben meer van de iets minder zoete bieren.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:01 schreef Againzender het volgende:
[..]
Bo(c)kbier is een typisch Nederlands bier, hoewel de oorsprong van het type in Duitsland ligt. Vandaar dat je het in Belgie misschien niet zoveel ziet (zij hebben natuurlijk al zat bier om uit te kiezen) Maar een aantal Belgische brouwers komt ook al een tijdje met een bok.
Smaak is zeer verschillend per brouwer, komt ook omdat er niet echt krappe regels zijn waar aan een bier moet voldoen om zich bok te mogen noemen.
Maar over het algemeen is het een donker bier, vaak met wat gebrande mout (dat proef je ook), iets (iets dus, niet die Grolsch suikerbende) zoet en in het najaar verkrijgbaar.
Al met al komt het het meest in de buurt van 'een' dubbel vind ik, maar dan anders
IETS zoet, niet overdreven. De Grolsch bok is bijvoorbeeld zo zoet dat het glazuur van je tanden knaltquote:Op zondag 26 oktober 2008 21:09 schreef Chimay het volgende:
[..]
hmm, zoet, en het lijkt op dubbel, niets voor mij dus, ik ben meer van de iets minder zoete bieren.
Das wel een goede omschrijving idd.quote:Op zondag 26 oktober 2008 12:24 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik vind bockbier vaak iets 'gebrands' hebben, om het zo maar te zeggen.
herkenbaarquote:Op zondag 26 oktober 2008 23:24 schreef wmihnm het volgende:
Wel heb ik het probleem dat ik na 3 a 4 tripples mijn korte termijn geheugen wordt aangetast. Ik kan dan geen fatsoenlijk gesprek meer voeren, omdat ik steeds vergeet wat ik ook alweer wilde zeggen. Meer mensen last van?
Golden Carolus (met een C ja) vind ik ook best lekker, maar als ik het met m'n ogen dicht zou proeven zou ik zo geloven dat ik aan het witbier zit.quote:Op zondag 26 oktober 2008 23:24 schreef wmihnm het volgende:Wat een topic.
Ik ben zelf ook fan van de tripples, maar nog geen expert.
Ik vind zelf Westmalle tripple en een Gouden Karolus het lekkerst. En la trappe tripple (en quadruppel) een stuk minder. Ik hou wel van een bitterdere smaak.
Wel heb ik het probleem dat ik na 3 a 4 tripples mijn korte termijn geheugen wordt aangetast. Ik kan dan geen fatsoenlijk gesprek meer voeren, omdat ik steeds vergeet wat ik ook alweer wilde zeggen. Meer mensen last van?
Met je ogen dicht zou je het de dag nadien wel gemerkt hebben. Van Carolus kun je fikse katers hebben, van 'n gewoon witbiertje nietquote:Op maandag 10 november 2008 18:57 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Golden Carolus (met een C ja) vind ik ook best lekker, maar als ik het met m'n ogen dicht zou proeven zou ik zo geloven dat ik aan het witbier zit.
Moet je eens een hele avond Hoegaarden drinken.quote:Op woensdag 12 november 2008 08:36 schreef misteriks het volgende:
[..]
Met je ogen dicht zou je het de dag nadien wel gemerkt hebben. Van Carolus kun je fikse katers hebben, van 'n gewoon witbiertje niet
Een van mijn favorietenquote:Op woensdag 12 november 2008 08:19 schreef Reza-impreza het volgende:
Ik drink de laatste tijd graag Palm Royale , de smaak van speciaalbier , en toch een redelijke doordrinker.
[ afbeelding ]
alleen de recensie al...quote:Op woensdag 12 november 2008 10:04 schreef Reza-impreza het volgende:
Alleen in Marokko verkrijgbaar , 5,2 % Flag Speciale
[ afbeelding ]
quote:Our verdict: “6″ (on a scale of 1-10), Good
This beer was thought to have a very weird smell, with the urine of several types of animals being mentioned. I thought it tasted bitter. It also had a bit more body than the first two beers. I didn’t like it. But the beer drinkers preferred the taste, in spite of not liking the smell.
Flag Speciale had a slightly smaller bottle, and was 7,25 dirhams (.70 Euros, or $1.20).
Nou, die heb ik in Narbonne ook gewoon gedronken hoorquote:Op woensdag 12 november 2008 10:04 schreef Reza-impreza het volgende:
Alleen in Marokko verkrijgbaar , 5,2 % Flag Speciale
[ afbeelding ]
die smaak is nogal divers hoorquote:Op woensdag 12 november 2008 08:19 schreef Reza-impreza het volgende:
Ik drink de laatste tijd graag Palm Royale , de smaak van speciaalbier , en toch een redelijke doordrinker.
[ afbeelding ]
mmm , ik kom daar langs over een tijdje , dank voor de tipquote:Op woensdag 12 november 2008 20:48 schreef Againzender het volgende:
[..]
Nou, die heb ik in Narbonne ook gewoon gedronken hoor
welke gouden carolus?quote:Op woensdag 12 november 2008 08:36 schreef misteriks het volgende:
[..]
Met je ogen dicht zou je het de dag nadien wel gemerkt hebben. Van Carolus kun je fikse katers hebben, van 'n gewoon witbiertje niet
Je kennis schiet ernstig tekort.quote:Op vrijdag 14 november 2008 16:26 schreef blessed19 het volgende:
[..]
welke gouden carolus?
cuvee van de keizer
ambrio
christmas
classic
easter beer
tripel
?
die is er weer, dit jaar echter zwaarder nm 8,5 % , andere jaren was deze lichterquote:Op woensdag 12 november 2008 20:54 schreef ursel het volgende:
Iemand een idee wanneer de WinterVrunden er weer benne..
of bedoeld hij de caracole?quote:Op vrijdag 14 november 2008 18:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je kennis schiet ernstig tekort.
Je vergeet de Hopsinjoor
Oe... nou, dan wordt het niet achter elkaar weg tikken dus..quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:57 schreef original_andalucia het volgende:
[..]
die is er weer, dit jaar echter zwaarder nm 8,5 % , andere jaren was deze lichter
gewoon ff naar Gulpen rijdenquote:Op vrijdag 14 november 2008 21:32 schreef ursel het volgende:
[..]
Oe... nou, dan wordt het niet achter elkaar weg tikken dus..
Gauw maar op zoek gaan...
Ja, doen we ff vanuit Den Haag..quote:Op vrijdag 14 november 2008 21:47 schreef original_andalucia het volgende:
[..]
gewoon ff naar Gulpen rijden
Lelijke mensen met frans gebrabbelquote:Op zondag 16 november 2008 03:00 schreef Jimbo het volgende:
voor iedereen die echt rare / gave / speciale biertjes willen drinken
ga eens naar Delerium ( http://www.deliriumcafe.be/ )
zit in belgie en heeft over de 2000 !!! verschuillende biertjes m ben dr een tijdje geleden geweest, erg "plezant" daaar
werkte zij als enige achter die bar, ofzo? ik zou meteen haar baas erbij gehaald hebben, want dut is natuurlijk absurd!quote:Op zondag 16 november 2008 16:24 schreef Nembrionic het volgende:
Gisteren in Den Haag. Een vriend van me wil een Petrus tripel.
Ik dus drinken bestellen en het meisje achter de bar maakt het flesje open. Dat ding begint te schuimen. Ik denk nog: mwoah, dat is wel veel schuim maar wie weet
Geef het flesje + beker(festival, geen glas) aan die maat, blijft die bende schuimen. 3/4 van het flesje leeg.
Wij dus naar de bar toe om te zeggen dat het niet goed is. Begint ze zo van "Ja, dat is altijd, dat hoort. Dat komt omdat het nagist op de fles". Dus wij zo van -->
En proberen uit te leggen dat het niet klopt. Zegt ze: "Wil je een nieuwe dan? Helpt niet hoor want die doet hetzelfde hoor, dat hoort"
Af en toe
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |